Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota FT-86: První fotografie sériové verze

Ondřej Láník
Diskuze (29)
Už několik hodin se internetem šíří naskenované stránky z japonského katalogu dvorní tuningové značky Modellista. Předmětem zájmu je nové kupé FT-86.

Oficiální světová premiéra je směřována Toyotou na Tokyo Motor Show 2011, která se má uskutečnit začátkem prosince. Do té doby uvidíme zřejmě ještě první oficiální snímky zcela nového kupé s pohonem zadní nápravy. Dnes, tedy asi 5 týdnů před výstavní premiérou, unikl na světlo světa sken katalogu, na kterém je nové kupé Toyoty vidět.

Konkrétně jde o automobil vylepšený interní tuningovou značkou Modellista. V případě, že vidíme opravdu definitivní verzi, dostane sériová FT-86 nakonec odlišný kabát, než na jaký Toyota lákala v posledních měsících. Poměrně výrazné změny jsou vidět na přídi i zádi. Standardní provedení zřejmě přijde o aerodynamické prvky karoserie, které jsou specialitou značky Modellista.

Na prvních snímcích je vidět taky interiér. Jednoduše zařízený, s červeno-černým barevným laděním připomíná éru sportovních vozů z Japonska 80. lét 20. století. Volant je tříramenný, řadička kraťoučká a anatomická sedadla výrazně tvarovaná.

Evropa se dočká prvního setkání v Ženevě na jaře 2012, první vozy přijedou zřejmě až v létě 2012.





Ondřej Láník
Diskuze (29)
Avatar - white label
30. 10. 2011 20:52
Re: Haleluja
Už jsem taky psal, že podle toho katalogu to vypadá nadějně, myslím ve srovnání s detaily na conceptu II.
Avatar - Emel
30. 10. 2011 20:26
Re: Haleluja
Předek má jediný problematický bod a to je pás "módních" diod. Pohled na katalog napovídá, že zadek je možná ještě jednodušší, než Concept I... a bohužel nelze vyloučit čirá zadní světla :-(. Předek zřejmě bez diod... a jinak těžko soudit,
Avatar - white label
29. 10. 2011 16:49
Re: Zatím dobrý...
S tím prakticky nelze nesouhlasit, ale tak jako ty v interiéru vítáš chudší jednoduchou účelnost a absenci zbytečných cingrlátek (šetření kg, ale i peněz), tak to samé bych já přivítal i v exteriéru. Pomohlo by to nejen samotné čistotě deisgnu, ale taky by to odpovídalo tebou popsané filosofii tohoto vozu, která by se logicky měla odrážet i v exteriéru vozu... Jako obvykle, tak trochu: "všechno souvisí se vším"...
Bohužel tuzingově líbivá podbízivost některých detailů cocneptu II, nemá s tebou popsanou filosofií vozu, společného prakticky nic.
Avatar - white label
29. 10. 2011 16:40
Re: Haleluja
Svým způsobem podobně jako se ženema, nebo chceš tvrdit, že každá žena vypadá jako "miss". ;-) >:-[]
Avatar - 2,7 RS
29. 10. 2011 11:13
Zatím dobrý...
Tak abychom si to shrnuli...

Koncepce: motor vpředu, avšak co nejblíže středu auta, pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem (v základu), důraz na extrémně nízké těžiště (údajně bude nejnižší mezi všemi produkčními auty vč. supersportů typu Ferrari 458...)
Hmotnost: blížící se 1100 kg (!)
Motor: točivý atmosférický 2.0 boxer od Subaru se vstřikováním od Toyoty (přeplňovaný motor nebude)
Výkon: snad 200 koní
Převodovka: 6-stupňový manuál od Aisinu, nízká hmotnost, důraz na přesné řazení s krátkými drahami (automat s pádly za příplatek)
Cena: Scion v US asi lehce nad USD 20 tis, na evropském trhu by vůz mohl být okolo 25 tis EUR, český trh asi 650 tis?
Design: je to úplně jedno...

Jasně, samozřejmě že auta mnoho lidí kupuje očima a nechci význam vzhledu podceňovat... Jenže vsadím se, že 99 % potenciálních kupců čeká v souvislosti s tímhle autem na úplně jiné věci - a sice na to, zda sériová verze skutečně dosáhne výše uvedených parametrů. Pokud ano, pak to bude naprostá pecka jdoucí k samé podstatě sportovních aut, důraz na čistý řidičský požitek... Připomínám, že je rok 2011, kdy každá nákupní taška váží tunu a půl, bez turba snad vlastně auto ani nejede a bez seznamu výbavy delšího než D1 auto zkrátka neprodáš - v takové době je podobný vůz s ohledem na předpokládanou cenu naprostý unikát, osvěžující návrat k podstatě.

Takže co vlastně řekly ony obrázky mně jako potenciálnímu kupci? Zaprvé pozitivně hodnotím sedadla – snad budou tak funkční, jak na pohled vypadají... Zadruhé interiér vypadá trošku chudě, což (pro mnohé jistě paradoxně) hodnotím opět velmi pozitivně – nejsou tam žádná zbytečná cingrlátka, celkově pravděpodobně tvrdší plasty, které ovšem budou vážit velmi málo (karbonový interiér v této cenové hladině opravdu čekat nelze), není dokonce vidět ani rádio (dle některých odhadů bude auto v základu opravdu nabízeno bez sterea) – to vše naznačuje, že u Toyoty/Subaru to s hard-core zaměřením auta myslí opravdu vážně... Zatřetí krátká řadička relativně blízko volantu – to je extrémně důležité u auta, kde práce s převodovkou bude pro opravdu rychlou jízdu neustálou nezbytností, nehledě na to, že bez ohledu na rychlost taková kombinace extrémně zvyšuje zábavu za volantem... Začtvrté červené pole otáčkoměru začíná okolo 7 500 ot. – doufal jsem, že začne až na 8 tis., ale co se dá dělat, i tak to bude velmi příjemné a snad se bude motor opravdu lehce vytáčet... Volant není hezký ale jistě bude funkční – a to mi úplně stačí...

Takže jak říkám v nadpise – pro mě zatím dobrý... :-)