Novinky
Spotřeba 4,2 u 2.2 dieselu se mi zdá dost přehnaná.
A kolik by sis na 2.2 litrovy diesel predstavoval? 2,8l/100km?
že by třeba 5,5 ?
Papir sezere cokoliv...
marosi, zkus si neco precist o mereni spotreby paliva: [odkaz]
Pokud si myslis, ze si vyrobce muze udavat co se mu zlibi, tak jsi na omylu. Takze podle vyse uvedene normy ma ten motor skutecne takovou spotrebu.
To, ze je ta norma, resp. metodologie mereni nasavena blbe a v realnym podminkach bude spotreba motoru jina - je vec druha. To se ale netyka jenom Hondy.
Pokud si myslis, ze si vyrobce muze udavat co se mu zlibi, tak jsi na omylu. Takze podle vyse uvedene normy ma ten motor skutecne takovou spotrebu.
To, ze je ta norma, resp. metodologie mereni nasavena blbe a v realnym podminkach bude spotreba motoru jina - je vec druha. To se ale netyka jenom Hondy.
Mas naprostou pravdu.
Ja jsem to myslel presne tak - metodika je nastavena tak, aby spotreba vychazela hodne nizko, nicmene realita je nekde uplne jinde.
Mimochodem - mel jsem nedavno moznost videt mereni spotreby v laboratori a ten cyklus auto absolvovalo na stolici a praci s plynem realizoval pocitac, pripojeny k motoru (nevim kam, nejsem odbornik). Stejne tak razeni (byl to automat). "Ridic" jen volil rezimy prevodovky a slapal na brzdy (pokud nezabrzdily valce).
Takto namerenou spotrebu nemuzu povazovat ani za hrube orientacni.
P.S. Dik za odkaz.
Ja jsem to myslel presne tak - metodika je nastavena tak, aby spotreba vychazela hodne nizko, nicmene realita je nekde uplne jinde.
Mimochodem - mel jsem nedavno moznost videt mereni spotreby v laboratori a ten cyklus auto absolvovalo na stolici a praci s plynem realizoval pocitac, pripojeny k motoru (nevim kam, nejsem odbornik). Stejne tak razeni (byl to automat). "Ridic" jen volil rezimy prevodovky a slapal na brzdy (pokud nezabrzdily valce).
Takto namerenou spotrebu nemuzu povazovat ani za hrube orientacni.
P.S. Dik za odkaz.
Psals, ze se ti zda prehnana, ne prehnane nizka. To je totiz docela zasadni rozdil.
Podle normy je to 4.2, v realu bude zrat tech 5.5, podobne jako u jinych vyrobcu.
Podle normy je to 4.2, v realu bude zrat tech 5.5, podobne jako u jinych vyrobcu.
Přehnaná může znamenta jak přehnaně vysoká, tak zrovna tak přehnaně nízká.
Ano, na Pribramsku mozna ano, proto to nebudu zpochybnovat.
holt si byl poránu pomalejší, tak do toho moc nešťourej, tím to jenom zhoršuješ.
No jo, u mne to je po ranu. To, ze mas se spisovnou cestinou problem je tady celkem znama vec. "Prehnana" vzdycky v cestine znamenala prevysujici bezne zvyklosti. Ne nadarmo slovnik ceskeho jzayka jako synonymum uvadi slovo "premrstena". Chces snad rict, ze premrstena/prehnana cena se da vysvetlit jako prilis nizka cena?
Prehnana spotreba teda ve spisovne cestina vzdy znamenala a znamena prilis vysoka. Mozna u vas v Lazu je tomu jinak, ale nesvadej to na moji pomalost po ranu. 😉
Prehnana spotreba teda ve spisovne cestina vzdy znamenala a znamena prilis vysoka. Mozna u vas v Lazu je tomu jinak, ale nesvadej to na moji pomalost po ranu. 😉
kaktusy, nedramatizuj to, jen to zhoršuješ. Udělal si ze sebe blbce pod článkem o prodeji SUV, kde ti dělal problé pochopit ironii, pak se snažíš vykroutit tady.
Vito, blbce tady ze sebe delas jen a pouze ty...
Evidentne je to horsi nez jsem myslel, kdyz ti dela problem pochopit i otaznik.
Zkousis to prehrat na jinou stranu, ale moc se ti nevede..
Evidentne je to horsi nez jsem myslel, kdyz ti dela problem pochopit i otaznik.
Zkousis to prehrat na jinou stranu, ale moc se ti nevede..
no vidím, že s tvým nadmutým egem ti to nedovolí přiznat, že si prostě nebyl úplně "fit" a nic kloudného z tebe nevypadne. Tvůj hlavní problém je, že jediný, kdo si na téhle diskuzi myslí, že jsi hroně chytrý, jsi jenom ty sám. Věřím, že pro tebe musí být utrpení žít sám se sebou.
neda mi to, musim reagovat. promin karilazi ale v kazde diskusi hned utocis na ostatni a pokud nekde tady zacina s nadavkami, tak jsi to ty casto. nechapu proc... je mi jedno, ze pod klazdym clankem tady spamujes svuj nazor na design jako svatou pravdu (koho to zajima?!?!), ale nevadi. no do blbcu nadavat nikomu nemusis. nato jsou v CR jiny portaly.
nejsi trochu mimo? Nevím, jestli víš, co znamená diskuze, ale evidentně ti to moc neříká. Pokud máš s tímto portálem problém, nic ti nebrání na ty tvé "jiné" odejít. Nebo snad máš pocit, že tu budeme diskutovat jen o tom, co se ti líbí? Pokud chci zkritizovat nějaký design, tak to udělám. Nevím, proč by jsem nemohl napsat, že se mi a ono nelíbí.
Co se rozčilujete, stejně bude reálně jezdit za 5,5-6,5l podle stylu jízdy >😁 Stejně jako všechny ostatní dvoulitrový diesely 😉
Presne :yes:
jj mám taky v techničáku u OII FL 2.0TDi kombinovanou 5,53l a dostanu se k ní jednou za uherák, tj při defenzivně úsporné jízdě průměrnou rychlostí 70km/h. Standardně počítač ukazuje 6-6,5l dlouhodobá... 😉
Já mám psanou kombinovanou spotřebu u 2.2 HDI 6,6l a dlouhodobě jezdím za 6,7. Jezdím půl dálnice a půl Praha. Ale je pravda, že poslední dobou jezdím docela volně. Dálnici 120-130 a Praha tak jak to momentálněje (žádné zběsilé hrabačky na semaforecha pod nepraktikuji). Ale když jsem jezdil dálnici rychleji kolem 150, tak jsem měl spotřebu dlouhodobě 7,0l.
To je stejné, jako hondí benzíňáky. Proč potom lidé kupují diesely?
Protože průměrná spotřeba dvoulitrového benzínu v Accordu je skoro devět litrů?
[odkaz]
to mi nepřijde úplně stejný jako 6,5-7
[odkaz]
to mi nepřijde úplně stejný jako 6,5-7
Mám benzíňák, který zrychluje 0 - 100 za 9,2 s (papírově). Což je rychleji, než většina dieselů - 1.7, 1.9
Nejde o VTi apod., jde o obyč VTEC.
Nevím, proč bych to měl srovnávat s benzínovým 2l. Proč to nemohu srovnávat s dostatečně výkonou 1.6, se kterou mohu v pohodě jezdit po dálnici 170 - 180 (poku mě nechytne PČR).
Pak to pochopitelně žere více. Ale jde o srovnání a proč jít do dieselů.
Nejde o VTi apod., jde o obyč VTEC.
Nevím, proč bych to měl srovnávat s benzínovým 2l. Proč to nemohu srovnávat s dostatečně výkonou 1.6, se kterou mohu v pohodě jezdit po dálnici 170 - 180 (poku mě nechytne PČR).
Pak to pochopitelně žere více. Ale jde o srovnání a proč jít do dieselů.
Nutno srovnávat s aktuální produkcí.
Když se dívám na spotřebu 1.8 benzínu, vypadá to, že by se s ní za 6,5 l dalo jezdit v pohodě. Jde jen o to nenechat se unést možnostmi motoru.
Jezdim dlouhodobe za 6,0l pocitacovych (nadrzovych 6,3l) Na papire je kombinovana 6,7l. Takze kdyz se chce vsechno jde. Jde jen o to radit pri rozjezdech a zbytecne netocit. Chce to srovnavat srovnatelne, takze kouknete na BMW a jejich 2,0 diesly, vykony a spotreby. Ne to srovnavt s nejakyma traktoroidnima herka od koncernu.
Samozřejmě záleží na stylu. 6,5 nepovažuji za nedosažitelnou hodnotu. Ta současná 1.8 je velmi dobrá.
Souhlasim. Alespon u atmosferickeho benzinu neni az takovy problem jezdit nejen s normovanou spotrebou, ale i o cca 5-10% nizsi. Na mem dvoulitru (Nissan Primera P11) mam papirovych 7,9 litru, celorocni prumer je 7,6 litru a v lete se mi obcas podari stlacit vyjeti jedne nadrze na 6,8 litru (tj. -14😖, obvykle tak kolem 7,2-7,5. Staci trochu vice brzdit motorem, nejezdit hodne pres limit a je to tam. Ze bych s novym Civicem umel jezdit pod 5,5? >😁 To by byla parada 😄
Mám 607 , takže jsem ti podal informace o Accordu, protože s ničím menším to nemá cenu srovnávat. Tam menší motor nebyl. A popravdě je mi jedno jestli budu jezdit z nuly na sto za pět nebo za deset, protože tuhle vlastnost stejně nikde nevyužiju. Pružnost na předjetí mi stačí, po dálnici stejně jezdím cca 120-130 a po praze je jedno jestli bude auto mít 300 koní, nebo bude šlapací. Takže jsem spokojený s motorem 2.2 HDI. Na šestku točím při 130 cca 2200 otáček a jízda je naprosto pohodová. Najezdím cca 60000 za rok a pokud budu jezdit s benzínem, který bude v průměru o dva litry žížnivější, tak už to bude docela znát.
No neni nad to udelat v jedne generaci UFO a v dalsi se ho snazit retusemi umravnit a udelat z toho zpatky auto...
Ja jsem nadsen. Velmi ciste tvary, velmi funkcni a navrch podle vseho dokonala technika.
tak Whatcar.com uz civic testoval a dopadl doooost spatne...
[odkaz]
nevim co k tomu rict, recenze na mne pusobi divnym dojmem.
[odkaz]
nevim co k tomu rict, recenze na mne pusobi divnym dojmem.
Peknej odkaz, dik za nej.
Hlavne ta jizda - drivejsi domena Hondy - dopadla na Hondu v podstate katstrofalne. 😒 :no:
To neni na rucnik do ringu, Honda by snad do toho ringu ani nemela lozit...
Hlavne ta jizda - drivejsi domena Hondy - dopadla na Hondu v podstate katstrofalne. 😒 :no:
To neni na rucnik do ringu, Honda by snad do toho ringu ani nemela lozit...
auto.cz ale pise, ze honda se zatim nevyrabi, takze mohli testovat zkusebni vzorek, ktery asi nebyl nijak extra nastaven. no ukaze se...pochybuji ale, ze by honda vyrobila horsi auto nez to predchozi.
ty recenze na whatcar jsou celkove o nicem. na auto.cz se nechyta >😁
ty recenze na whatcar jsou celkove o nicem. na auto.cz se nechyta >😁
Tak na ACZ se chyta jen maloco... :yes:
taky si myslim, ze recenze na auto.cz maji velkou uroven. samozrejme pokud nejde o subjektivni nazory, ktere nikoho nezajimaji. ale neznam jiny web, ktery hezky peclive zaznamena otacky a spotrebu u 100 km/h a 130 km/h.
holt, pozustatek rakousko-uherske urednicke peclivosti....
holt, pozustatek rakousko-uherske urednicke peclivosti....
To je teda test... o jízdě dva krátké řádky a půlstránkový popis toho, jak auto vypadá uvnitř. To není recenze, ale plácání nesmyslů.
Tak ne jen že je nova Honda hnusna ale jak to tak vypada tak i po technicke strance to bude debakl. To chvastani Japonskych manažeru je zda se marne.
Snad nemusím opakovat tu "ohranou" větu, že design je individuální záležitost. Japonští manageři se sice možná po ramenou plácají, (jako by to snad jinde nedělali 😃, ale úspěšně pochybuji o tom, že by automobilka postavila horší auto než 8G. Mezi hlavní negativa bych spíš zařadil (oproti konkurenci), absenci víceprvku vzadu, (který ale byl už v 8G naladěn velmi slušně) a 5G manuál, ale tím výčet negativ končí. Co se týká motoru, tak bude lépe počkat na regulérní test a nic nepředjímat.
Z jakého důvodu neuvádíte pohotovostní hmotnost? podle mě podstatný údaj o autě
V garáži má stát auto... [odkaz] Myslím jako... krásné auto...
BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
Tak to se asi neshodmene na tom, co auto je a co ne.
Nelze říkat každé nablýskané popelnici auto. 😉
Nelze říkat každé nablýskané popelnici auto. 😉
přesně tak, s tím s tebou souhlasím, já novému Civicu taky auto neříkám >😁
Chápu. Dnešní definice auta pro Civic nedostačuje. 😄
To ne, pod autem si představuji něco, co jako auto vypadá. Pro Civic se těžko hledá název. možná něco jako Ufoplechovkaodfazolí by se dalo použít >😁
Nové věci jako výsledech vědeckotechnologického pokroku mají vždy problém se zařazením podle starých zažitých kategorií a hodnocení.
Výsledky vědeckotechnologického výzkumu možná problémy mají, ale civic je prostě jen "ošklivý" nic hlubšího v tom není 😉
Vypadá hůř než 8G, to je fakt, nicméně nová 207 moc krásy taky nepobrala a hodnotit pouze z fotografií nebývá dobré. Já si počkám na osobní setkání.
To je ovšem velmi subjektivní hodnocení. Zvlášť úsměvné od fandy značky Peugeot, která se opravdu má z hlediska designu čím chlubit. >😁 😉
Ono by stačilo otevřít oči a vnímat bez předsudků celkovou bionickou čistotu designu - ať už jde o fluidní tvary, proporce nebo návaznost jednotlivých linií. Uznávám, že tento pohled [odkaz] je opravdu poněkud kontroverzní, ale z designérského hlediska je to velká frajeřina. Fantasticky také funguje spoilerosvětlo z předoboku. U všech "kupéstylových" hatchů působí záď usekle a vystupující "křídlo" pomáhá vyvážit předozadní proporce. Ne, Civic 9G opravdu není ošklivý. 😉
Ono by stačilo otevřít oči a vnímat bez předsudků celkovou bionickou čistotu designu - ať už jde o fluidní tvary, proporce nebo návaznost jednotlivých linií. Uznávám, že tento pohled [odkaz] je opravdu poněkud kontroverzní, ale z designérského hlediska je to velká frajeřina. Fantasticky také funguje spoilerosvětlo z předoboku. U všech "kupéstylových" hatchů působí záď usekle a vystupující "křídlo" pomáhá vyvážit předozadní proporce. Ne, Civic 9G opravdu není ošklivý. 😉
Tomu říkám fanatismus,když se vředu na zadnici říká frajeřina >😁
Jak vidíš, tak i ten "vřed" může být příkladně aerodynamický, taková mojitova "roccopucha" má teď (aspoň v tomto ohledu) drtivou konkurenci. >😒]
P.S. Tos mi zase připomněl toho chlapa, co byl s žaludečními vředy v čekárně na kožním... >😁
P.S. Tos mi zase připomněl toho chlapa, co byl s žaludečními vředy v čekárně na kožním... >😁
Svoje dojmy k designu interieru i exterieru jsem uz psal, zivy dojem na tom mnoho nezmenil. Snad abych nebyl prilis prisny, je to o neco lepsi nez prvni hrozna serie fotek, rada veci ale uhodi do oci stejne - vysoke lemy blatniku (hlavne vzadu), bradavice alias svetla na zadi, divna maska zasahujici az ke spodni hrane narazniku a vytvarejici se svetly jakesi ypsilon... Interier je sverazny mix UFO a klasiky s jakoby dodatecne domontovanou navigaci. Ted se dostavam k nejvetsimu prinosu posledni serie fotek, a to ze je konecne videt interier bez navigace (ve Frankfurtu mely navi uplne vsechny vystavene modely), ktery bude zarucene mnohem beznejsi. A nutno dodat, ze stredova konzola pak vypada asi tak 10x lip a sladenejsi, takze si navi muze objednat jenom uchyl (aha, ja zapomnel, u Hondy si nemuzes vybirat, cili kdyz budu chtit nejvyssi vybavu, tak mi tam hnusnou navigaci maznou a do ceny promitnou chte nechte).
Jeste nad jednou veci bych se chtel pozastavit - a to jsou "zavratne" vykony druhdy vehlasnych VTECu. Ty motory by mozna nebyly spatny ani dneska, lec priserny a stale se zhorsujici zprevodovani je totalne umrtvuje (a na druhou stranu setri desetinky litru na spotrebe - prave skrze zprevodovani se dosahuji vysledky ve smyslu "motor se mezigeneracne nijak nezmenil, ale spotreba klesla o 0,5l"). Stejnou cestou vrazdy motoru prostrednictvim prevodovky se ubira napr. Mazda. Vysledkem je, ze pak je 73kW VTEC v Civicu na tom dynamicky (papirove i realne) uplne stejne, jako zastarala a vysmivana 1.4ka 59kW v Golfu. Proste proto, ze koncernovy auta maji prevodovky poskladany zdaleka nejlip, coz plati od Fabie HTP az po A4ku (vys uz jedou v jenom automaty, mmch taky vyborny).
Jeste nad jednou veci bych se chtel pozastavit - a to jsou "zavratne" vykony druhdy vehlasnych VTECu. Ty motory by mozna nebyly spatny ani dneska, lec priserny a stale se zhorsujici zprevodovani je totalne umrtvuje (a na druhou stranu setri desetinky litru na spotrebe - prave skrze zprevodovani se dosahuji vysledky ve smyslu "motor se mezigeneracne nijak nezmenil, ale spotreba klesla o 0,5l"). Stejnou cestou vrazdy motoru prostrednictvim prevodovky se ubira napr. Mazda. Vysledkem je, ze pak je 73kW VTEC v Civicu na tom dynamicky (papirove i realne) uplne stejne, jako zastarala a vysmivana 1.4ka 59kW v Golfu. Proste proto, ze koncernovy auta maji prevodovky poskladany zdaleka nejlip, coz plati od Fabie HTP az po A4ku (vys uz jedou v jenom automaty, mmch taky vyborny).
:yes:
To s tou prevodovkou mi prosim vysvetli nejak blize a doprovod to prosim nejakymi cisly, aspon zhruba. Predpokladam, ze umrtvenim motoru myslis to, ze je motor provozovan v otackach, kde jeste zdaleka nedosahuje max tociveho momentu. Ten motor ma odhaduji konstantni moment zhruba mezi 2000 a 6000 rpm, tj 1 ku 3. Takze to myslis tak, ze chces zrychlit z urcite rychlosti, a s ani jednim prevodem ze sesti se netrefis do rozsahu otacek motoru 1 ku 3? To by musela mit Honda v prevodovce sestkrat sestku.
Mluvim o nesmyslne delce prevodu, kdy je velky odstup mezi kvalty - auto ti pri kazdym prerazeni "zdechne". To ma samozrejme velky vliv na zrychleni - opacnym extremem budiz rallyovy specialy, ktery dosahovaly/dosahuji enormniho zrychleni mj. extremne zkracenou prevodovkou. Podotykam, ze mluvim v laickych pojmech a na zaklade ridicskych zkusenosti, technicky rozbor situace ode me necekej.
laicky zní celé tvoje hodnocení...při každým přeřazení "zdechne"? Otáčky u Civica 1,8 103kw spadnou o 600-800níže při řazení nahoru, to ti přijde zvláštní???
S Hondou se taky jezdí trochu jinak než s tvým VW. nemůžeš při 2000ot řadit výš. Možná by ti to došlo, když vidíš,že nejvyšší výkon těch motorů je obvykle nad 6000ot, což je ta informace, jak s tím taky jezdit. 1,4 59kw VW v tu chvíli už nejede, Honda "podruhé" zrychlí (VTEC). Ale to porovnání,že jede stejně 1,4 Hondy i VW mě mělo varovat, že je zbytečný reagovat...
S Hondou se taky jezdí trochu jinak než s tvým VW. nemůžeš při 2000ot řadit výš. Možná by ti to došlo, když vidíš,že nejvyšší výkon těch motorů je obvykle nad 6000ot, což je ta informace, jak s tím taky jezdit. 1,4 59kw VW v tu chvíli už nejede, Honda "podruhé" zrychlí (VTEC). Ale to porovnání,že jede stejně 1,4 Hondy i VW mě mělo varovat, že je zbytečný reagovat...
Jo, mezi kvalty musi byt u nove generace dira jak hrom, jinak by Honda nenamerila pri zrychleni tak mizerny hodnoty. A to se neboj, ze by pri testech zrychleni nekdo radil ve 2000rpm, tam se motor naopak rdousi az k omezovaci. No a svete div se, vysledkem je, ze ta koncernova 1.4ka zrychluje uplne stejne. Dalsim prikladem technicky vyspelyho japonskyho motoru s relativne vysokym vykonem, avsak dynamikou chromyho lenochoda, je treba 1,3VVTI v Aurisu.
Co ale cekat od zoufalce, ktery MACZ pouziva k tomu, aby prodaval svoje auto a rozdaval ostatnim uzivatelum nizky hodnoceni - uz to me melo varovat, ze je zbytecny reagovat...
Co ale cekat od zoufalce, ktery MACZ pouziva k tomu, aby prodaval svoje auto a rozdaval ostatnim uzivatelum nizky hodnoceni - uz to me melo varovat, ze je zbytecny reagovat...
Jedná se o prodlužování kvaltů a dlouhé kvalty ubírají u malých atmosfér do dvou litrů dynamiku znatelně.
Pokud mas delsi prevodovku, tak rad pozdeji (ve vyssich otackach). Dynamika bude dobra a spotreba stejna (podobna), jako bys mel prevodovku kratkou. Jinak receno, tam, kde bys s kratkou prevodovkou jel na ctyrku, muzes s dlouhou jet jeste na trojku a dynamika muze byt dokonce jeste lepsi. Nazerou se ti, kteri chteji dynamicke auto (ale musi s tim umet jezdit) i ti, kteri chteji usporne auto. U dlouhe prevodovky pro pozadavek dynamiky musis proste vice tocit motor.
Da se to ale i otocit. Mit auto s kratkou prevodovkou, coz zaruci dynamiku samo o sobe, ale pri pozadavku nizke spotreby se ukvedlas na vyssi kvalty, aby to tak netocilo. Takze at tak ci onak, v podstate oboji reseni se da (pokud clovek vi jak) pouzivat jak pro spotrebu, tak dynamiku.
Osobne mam radeji delsi kvalty, na me benzinove Primere 2,0 da druhy kvalt 115 km/h >😁 Kdybych to nezazil na vlastni kuzi, nikdy bych tomu neveril. Pri 100 km/h to na petku toci 2500rpm, pri 130km/h 3250rpm, o cemz si muze nechat zdat i docela velke mnozstvi aut s sestikvaltem (v Primere mam petikvalt). Reseni Hondy, kdy prodlouzili posledni dva kvalty shledavam jako velmi rozumnym.
Da se to ale i otocit. Mit auto s kratkou prevodovkou, coz zaruci dynamiku samo o sobe, ale pri pozadavku nizke spotreby se ukvedlas na vyssi kvalty, aby to tak netocilo. Takze at tak ci onak, v podstate oboji reseni se da (pokud clovek vi jak) pouzivat jak pro spotrebu, tak dynamiku.
Osobne mam radeji delsi kvalty, na me benzinove Primere 2,0 da druhy kvalt 115 km/h >😁 Kdybych to nezazil na vlastni kuzi, nikdy bych tomu neveril. Pri 100 km/h to na petku toci 2500rpm, pri 130km/h 3250rpm, o cemz si muze nechat zdat i docela velke mnozstvi aut s sestikvaltem (v Primere mam petikvalt). Reseni Hondy, kdy prodlouzili posledni dva kvalty shledavam jako velmi rozumnym.
Jenze kdyz mas poskladany dlouhy kvalty s velkym odstupem a zaroven motor, ktery jede pouze ve vysokych otackach, tak te razeni zkratka drzi naopak v otackach nizkych, kde je motor linej. Jak pise Kankunen, je to problem hlavne malych atmosfer, pokud mas velky objem nebo turbo, tak te to zdaleka tolik netrapi, protoze ten motor to zkraka utahne i bez vytaceni.
Jenze to je prave to! Jak razeni te drzi v nizkych otackach? Co je to za nesmysl? Kdyz mam dlouhe prevody a chci, aby to jelo, tak neradim, nenechavam tam nizke otacky, ale jedu na nizsi stupen s vysokymi otackami. Treba ja s dlouhymi kvalty radim trojku pri 50km/h. Na normal aute by to mozna bylo zbytecne vytaceni motoru (a pri 50km/h by leckdo radil za ctyri), ale pri dlouhych kvaltech tam je na tu dvojku jen 3000 rpm.
Dvojka ti pobere vsecko od 15 do 50km/h bez problemu a jeste pri tech 40 se da jet trvale na dvojku v pohode bez toho, aniz bys mel pocit, ze to rve (dyt je tam jen 2400rpm). Trojka jede v pohode od 40 do .... kolik chces (moje maximalni rychlost jsem dal na trojku, a to 170km/h 😄 Dalsi vyhoda dlouhych kvaltu je to, ze kdyz chces v normalnim aute s kratkou prevodovkou predjizdet, rekneme auto jedouci 60km/h, tak mas dve moznosti. Bud tam lupnout dvojku, rozjet se, pri 80km/h radit za tri a dopredjizdet to, nebo to cele zkusit na trojku s tim, ze pri zacatku predjizdeni je motor jen ve strednich otackach a nema jeste uplne tolik sily (nehlede na to, ze jede na pomerne tezky prevod).
S dlouhymi prevody tam pri 60km/h lupnes dvojku, motor dostanes tak akorat nekam k 3600rpm, slapnes na plyn a cele predjizdeni zvladnes na dvojku, bo ta tahne az na 115 km/h. Nemusis radit, navic cele predjizdeni jedes v pasmu nejvyssiho tociveho momentu.
Dvojka ti pobere vsecko od 15 do 50km/h bez problemu a jeste pri tech 40 se da jet trvale na dvojku v pohode bez toho, aniz bys mel pocit, ze to rve (dyt je tam jen 2400rpm). Trojka jede v pohode od 40 do .... kolik chces (moje maximalni rychlost jsem dal na trojku, a to 170km/h 😄 Dalsi vyhoda dlouhych kvaltu je to, ze kdyz chces v normalnim aute s kratkou prevodovkou predjizdet, rekneme auto jedouci 60km/h, tak mas dve moznosti. Bud tam lupnout dvojku, rozjet se, pri 80km/h radit za tri a dopredjizdet to, nebo to cele zkusit na trojku s tim, ze pri zacatku predjizdeni je motor jen ve strednich otackach a nema jeste uplne tolik sily (nehlede na to, ze jede na pomerne tezky prevod).
S dlouhymi prevody tam pri 60km/h lupnes dvojku, motor dostanes tak akorat nekam k 3600rpm, slapnes na plyn a cele predjizdeni zvladnes na dvojku, bo ta tahne az na 115 km/h. Nemusis radit, navic cele predjizdeni jedes v pasmu nejvyssiho tociveho momentu.
Mozna jsem se nevyjadril presne - kdyz zkratka radis nahoru u hodne dlouze poskladany prevodovky, tak se dostavas spolu s razenim vyssich kvaltu do hluchyho pasma otacek, ze kteryho se motor dlouze sbira, nez se zase dostane do z hlediska maximalniho vykonu optimalnich, tedy vysokych otacek. Tvuj recept, ktery v dusledku znamena "neradit vic nez za 3", neni myslim prave praktickym resenim... Takhle zkratka nikdo nejezdi.
Osobne vidim idealne poskladanou prevodovku jako kombinaci peti relativne kratkych prevodu (hlavne 1-2-3) a ukrutne dlouhe, vylozene dalnicni 6ky.
Osobne vidim idealne poskladanou prevodovku jako kombinaci peti relativne kratkych prevodu (hlavne 1-2-3) a ukrutne dlouhe, vylozene dalnicni 6ky.
Jj, rozumim. Ja zas myslel to, ze kdyz mas dlouhe prevody, tak to proste vytocis o trochu vys, aby to spadlo do idealnich otacek. Ono zase ale kdyz mas dlouhou prevodovku, tak vyssi kvalty radit nepotrebujes (nebo aspon ne tak moc). Ale samozrejme zalezi na kazdem, co preferuje. Urcite s tebou souhlasim v tom, ze kratke kvalty na zacatku a dlouhe kvalty na konci jsou dobrym resenim (urcite lepsi nez vsechny kvalty kratke). Ja osobne vsak preferuji vsechny kvalty dlouhe, ale to uz je silne subjektivni.
Jsem zase malinko napřed 😉 , takže už od včerejška můžete studovat na [odkaz] komplet tiskovou informaci a technické údaje.
Přečíst to celé, to už vyžaduje charakter >😁, ale v kostce😒br /> Dynamika benzinových verzí bohužel šla malinko dolů (na stovku 0,2 s u 1,8 a 0,4 u 1.4), u dieselu naopak o stejný kousek nahoru. Došlo k prodloužení stálého převodu a delší pětky a šestky, takže celkově bude dynamika zřejmě slabší
Váha vzrostla při stejné motorizaci o 15 kg
Řízení je o něco méně strmé
Základní verze dostanou 15" kola (to bude krása), většina bude jezdit na 16" a jen pár na 17"
Malinko se zmenšil kufr
Takže zatím jen samé špatné zprávy. 8-s
Z kategorie pozitiv tu je jen snížení spotřeby o cca 0,5 l, dost nevyužitelné zvýšení maximální rychlosti, přítomnost Hill Assistu, Eco Assistu, slíbené účinnější brzdy a zvýšení komfortu a jízdních vlastností.
Jinak sportovnější vzhled 9G je docela problém nevidět, docela mě zaráží diskuze na tohle téma. Zatímco 8G působil dojmem bubliny, 9G je krásně klínovitý, se zvýrazněnými blatníky a celkově působí širším, přikrčenějším dojmem. Špičkově provedená je i kabina.
Nakonec bude ale stejně rozhodující, jak se bude chovat na silnici. A to jak z hlediska jízdního komfortu, tak jízdních vlastností. Pokud to dokáže vyvážit papírová negativa uvedená výše, bude to příjemné. Nemůžu se ale zatím zbavit dojmu, že Honda na sportovní ambice Civicu trochu rezignovala.
Co se týče těch prvních britských recenzí, je lepší nečíst. Už jsem viděl asi 4, všechny neuvěřitelně šitové a klišovité a hlavně dost výrazně si odporující. Takže zatím netrpělivě a s lehkou skepsí vyčkávám. Ještě že máme alespoň to CR-Z. 😉
Přečíst to celé, to už vyžaduje charakter >😁, ale v kostce😒br /> Dynamika benzinových verzí bohužel šla malinko dolů (na stovku 0,2 s u 1,8 a 0,4 u 1.4), u dieselu naopak o stejný kousek nahoru. Došlo k prodloužení stálého převodu a delší pětky a šestky, takže celkově bude dynamika zřejmě slabší
Váha vzrostla při stejné motorizaci o 15 kg
Řízení je o něco méně strmé
Základní verze dostanou 15" kola (to bude krása), většina bude jezdit na 16" a jen pár na 17"
Malinko se zmenšil kufr
Takže zatím jen samé špatné zprávy. 8-s
Z kategorie pozitiv tu je jen snížení spotřeby o cca 0,5 l, dost nevyužitelné zvýšení maximální rychlosti, přítomnost Hill Assistu, Eco Assistu, slíbené účinnější brzdy a zvýšení komfortu a jízdních vlastností.
Jinak sportovnější vzhled 9G je docela problém nevidět, docela mě zaráží diskuze na tohle téma. Zatímco 8G působil dojmem bubliny, 9G je krásně klínovitý, se zvýrazněnými blatníky a celkově působí širším, přikrčenějším dojmem. Špičkově provedená je i kabina.
Nakonec bude ale stejně rozhodující, jak se bude chovat na silnici. A to jak z hlediska jízdního komfortu, tak jízdních vlastností. Pokud to dokáže vyvážit papírová negativa uvedená výše, bude to příjemné. Nemůžu se ale zatím zbavit dojmu, že Honda na sportovní ambice Civicu trochu rezignovala.
Co se týče těch prvních britských recenzí, je lepší nečíst. Už jsem viděl asi 4, všechny neuvěřitelně šitové a klišovité a hlavně dost výrazně si odporující. Takže zatím netrpělivě a s lehkou skepsí vyčkávám. Ještě že máme alespoň to CR-Z. 😉
Cituji: "Došlo k prodloužení stálého převodu a delší pětky a šestky, takže celkově bude dynamika zřejmě slabší". Děkuji. Nevis, jaky jsou presny prevodovy pomery u 9G (a jejich srovnani s 8G), abychom znali konkretni cisla? Tak jako tak sazim na to, ze horsi dynamika a nizsi spotreba jde na vrub prave zprevodovani, ackoliv Jirka H vyse tvrdi, ze jde o zmeny na motoru...
To me privadi k dalsi otazce - byly skutecne provedeny nejaky konstrukcni zmeny na zakladnim motoru (nebo i 1.8cce) krome toho, ze byly pravdepodobne uzpusobeny EURO5ce?
To me privadi k dalsi otazce - byly skutecne provedeny nejaky konstrukcni zmeny na zakladnim motoru (nebo i 1.8cce) krome toho, ze byly pravdepodobne uzpusobeny EURO5ce?
V odkazované tiskové zprávě info o změnách motoru(ů) najdeš. Převodové poměry 8G už teď bude asi obtížné vyhledat. Ne nemožné, ale nemohu tomu teď věnovat čas. Co se ale týče pojmu "horší dynamika", asi nemá úplně smysl malovat čerta na zeď. Ve zrychlení 0-100, což znamená dvakrát řadit je to 0,2 s, tedy 00nic. Pamatuji, když se dělalo hrozné haló z toho, že CTR 7G měl po faceliftu lehčí setrvák a zlepšila se mu akcelerace z 6,6 na 6,4 s. V reálu jsi nic nepoznal. Na druhou stranu je schopná jet 9G o 10 km/h vyšší rychlostí, což také nevypovídá zrovna o výkonové nedostatečnosti zejména benzinových R18/L13. I když zásluhy půjdou spíše směrem k aerodynamice, ale bereme auto jako celek, že. 😄
Tady je spíš jiný problém. Z principu mi vadí přístup Hondy "kurefsky jsme snížili spotřebu za cenu lehoučkého, a neznatelného zhoršení dynamiky". Správný přístup by byl, kdyby na nás vybalili, že kurefsky snížili spotřebu a současně o chloupek dynamiku zlepšili. To mi přijde jako Honda-přístup. Realita je bohužel jiná. 😒
Tady je spíš jiný problém. Z principu mi vadí přístup Hondy "kurefsky jsme snížili spotřebu za cenu lehoučkého, a neznatelného zhoršení dynamiky". Správný přístup by byl, kdyby na nás vybalili, že kurefsky snížili spotřebu a současně o chloupek dynamiku zlepšili. To mi přijde jako Honda-přístup. Realita je bohužel jiná. 😒
Ono by stačilo, kdyby měl Civic 6g gearbox místo 5G a už by převodovka mohla mít kratší odstupňování, dynamika by byla lepší, (i když bych nesoudil před testem), stejně tak spotřeba a motor by i méně "točil." Převodovka z Accordu, kde možnost 6G je by to vyřešila, akorát by se asi musela trochu změnit charakteristika motoru a řídící jednotky.
Pánové, Vám, co se nový Civic nelíbí, nebojte, Honda už chystá facelift a ten bude dle prvních fotek práce na něm v porovnání se stávající verzí velmi podařený😒br />
[odkaz]
>😁 Tvuj nick me mimodek privedl na dalsi dobry dukaz, jak je potencial motoru v Civicu pohrben - Turkem stluceny Megane Generation se stoletou, prachobycejnou 1,6kou ma o 2,5 sekundy (!) lepsi zrychleni nez nejnovejsi Civic s rovnez stokonovym VTECem. Ted me napada, ze podobneho zrychleni jako popisovany, motoricky obstarozni Megos (10,9) dosahuje Mazda 3 s nejnovejsi generaci stopadesatikonovyho dvoulitru (10,4)... Nutno podotknout, ze to pritom nejsou jenom papirovy udaje, skutecnost mluvi stejne - jen si ty Civicy, Mazdy 3 a Aurisy projedte. Nebo treba Imprezu 1,5, to je teprve mazec. Opravu nechapu, co s tim ty Japonci delaji. ;-\
Možná ti s tím trošku pomůžu. Mégane má výhodu jednoho přeřazení, protože má pětikvalt a udělá stovku na dvojku, zatímco u Civicu musíš dát za tři. Druhý důvod se jmenuje točivý moment. Obstarožní, neobstarožní, točivý moment je u daného objemu víceméně pevně dán, v průběhu desetiletí se mění k dobru jen minimálně. A zatímco Mégane má objem 1,6 l a točák 151 Nm, Civic s motorem 1,34 l má 127, tedy o 24 Nm méně. Čtyřiadvacet Nm je strašně moc velký rozdíl. A ten pochopitelně poznáš i při jízdě.
Když pojedeš se 100k meganem a 100k civicem kudlu a budou se držet kolem maxima výkonu, budou mít dynamiku stejnou. Pokud ale nebudeš třináctku v Hondě točit až do bezvědomí, síla motoru Renaultu ti prostě ujede. To je past, kterou na sebe Honda už dávno v minulosti připravila tím, že měla vždycky výkony jako konkurence s o čtvrtinu větší kubaturou. Jenže tehdy nevážil kompakt 1200 kilo.
A stejně to dopadne, když porovnáš běžnou top kubaturu kompaktu - 2,0 l s 1.8 v Civicu. zase budeš mít 10-15 Nm výhodu. Což opět poznáš při běžném stylu jízdy. A bohužel je R18 vysokozdvihový, takže neposkytuje ani takovou radost z vytáčení, jakou Hondy mívaly. I když asi je to o naladění, protože ještě vysokozdvihovější R20 má mnohem sportovnější charakter, stejně jako například L15 v CR-Z.
Z motoru Honda prostě dostaneš maximum, když ho budeš točit do bezvědomí a je jedno, jestli je vrchol v 9000 nebo 6000. Je to příjemné a mám to rád. Ale dnešní trendy diktují trošku jiné manýry. Není se jim ale co divit, z pohledu běžného uživatele a běžného jízdního stylu lze pochopit oblibu přeplňování.
Když pojedeš se 100k meganem a 100k civicem kudlu a budou se držet kolem maxima výkonu, budou mít dynamiku stejnou. Pokud ale nebudeš třináctku v Hondě točit až do bezvědomí, síla motoru Renaultu ti prostě ujede. To je past, kterou na sebe Honda už dávno v minulosti připravila tím, že měla vždycky výkony jako konkurence s o čtvrtinu větší kubaturou. Jenže tehdy nevážil kompakt 1200 kilo.
A stejně to dopadne, když porovnáš běžnou top kubaturu kompaktu - 2,0 l s 1.8 v Civicu. zase budeš mít 10-15 Nm výhodu. Což opět poznáš při běžném stylu jízdy. A bohužel je R18 vysokozdvihový, takže neposkytuje ani takovou radost z vytáčení, jakou Hondy mívaly. I když asi je to o naladění, protože ještě vysokozdvihovější R20 má mnohem sportovnější charakter, stejně jako například L15 v CR-Z.
Z motoru Honda prostě dostaneš maximum, když ho budeš točit do bezvědomí a je jedno, jestli je vrchol v 9000 nebo 6000. Je to příjemné a mám to rád. Ale dnešní trendy diktují trošku jiné manýry. Není se jim ale co divit, z pohledu běžného uživatele a běžného jízdního stylu lze pochopit oblibu přeplňování.
Dobrej prispevek, v rade ohledech davas logicky zduvodneni neradostny japonsky situace. Nicmene par veci mi stejne nesedi - napr. pises "Když pojedeš se 100k meganem a 100k civicem kudlu a budou se držet kolem maxima výkonu, budou mít dynamiku stejnou." Jak mi teda vysvetlis, ze pri testu zrychleni 0-100, kde se jede absolutni kudla, Civic za Meganem tak silene zaostal. Podle me to musi byt jedine zprevodovanim.
Nebo kdyz vyzdvihujes vyhodu vyssiho objemu a z toho prameniciho vyssiho kroutaku 1.6 v Meganu proti 1.4 v Civicu, tak jak to, ze takova Mazda 3 s dvoulitrem (!) nema proti te francouzske 1.6 ve zrychleni temer zadny naskok? Opet za tim vidim to proklete zprevodovani.
Nebo kdyz vyzdvihujes vyhodu vyssiho objemu a z toho prameniciho vyssiho kroutaku 1.6 v Meganu proti 1.4 v Civicu, tak jak to, ze takova Mazda 3 s dvoulitrem (!) nema proti te francouzske 1.6 ve zrychleni temer zadny naskok? Opet za tim vidim to proklete zprevodovani.
K prvnímu odstavci: Právě proto, že jde o zrychlení z klidu na 100. Ve chvíli, kdy se rozjíždíš, resp. přeřadíš, tzn. klesnou ti otáčky, je větší vliv "na krouťáku" na úkor výkonu. Pokud by se srovnávalo pružné zrychlení kolem maxima výkonu - tzn. vyšší otáčky (na kudlu), bude hrát prim těch 100 koní. Pro úplnost - ale King to už myslím uváděl - 1,6 Renaultu má max. krouťák i výkon níž než Civic - i toto může být plus pokud jde o zrychlení z nuly. Jinak je to krásný příklad toho, jaký význam u čtyřválcových atmosfér hraje +/- 0,2l, hlavně u toho krouťáku.
Ke druhému: Ano, je to tím zpřevodováním. Troufám si tvrdit, že v tomto je Renault ještě lepší než VW (u maloobjemových benzínů v C segmentu). To co vymáčkl z té staré 1,6, při splnění EURA 5, je fantastické.
A jen drobná korekce: Generation má z 0 na 100 za 11,8, až normální Megan má za 10,9. Proč tomu tak je nevím, nikde jsem to nebyl schopen dohledat.
Ke druhému: Ano, je to tím zpřevodováním. Troufám si tvrdit, že v tomto je Renault ještě lepší než VW (u maloobjemových benzínů v C segmentu). To co vymáčkl z té staré 1,6, při splnění EURA 5, je fantastické.
A jen drobná korekce: Generation má z 0 na 100 za 11,8, až normální Megan má za 10,9. Proč tomu tak je nevím, nikde jsem to nebyl schopen dohledat.
Já bych to tak tragicky neviděl. Shodou okolností mám právě tu 1,6 od Renaultu v ehm... Renaultu >😁 A jelikož je ten motor ve velkém autě, tak jsou krátké převody, jak ty propaguješ. Zrychlení z 0-100 je opravdu v pořádku, s tím není problém, ale když chci jet dálniční rychlostí, tak co bych dal za delší převody! Dokonce bych i nějakou tu sekundu zrychlení obětoval. 😉
Takže je to z mého laického pohledu dost sporné.
Takže je to z mého laického pohledu dost sporné.
Posledni prevod by mel byt vzdycky velmi dlouhy, mel by zkratka byt vyhrazen na dalnicni cestovani. Vzhledem k tomu, ze Laguna II mela u 1.6ky 5-kvalt (jestli se nepletu), tak tam zkratka na ten "rychlobezny" prevod nezbylo tolik mista. U 6-kvaltu uz by situace mela byt jina (ale neni tomu tak vzdy, obcas zustava potencial sestistpnove prevodovky nevyuzit). Ostatne jak pisu vyse: "Osobne vidim idealne poskladanou prevodovku jako kombinaci peti relativne kratkych prevodu (hlavne 1-2-3) a ukrutne dlouhe, vylozene dalnicni 6ky."
Jo, s tím závěrem souhlasím. Jinak šestikvalt u 1,6 byl až po faceliftu, což není můj případ. Škoda...
Zrovna Renaut, bohužel, u Meganu potenciál šestikvaltu nevyužil - 6ka ve 130ti (atmo 1,6, 110k), točí vpodstatě stejně jako pětistupňová (1,6, 100k), spotřeba je, i dle testů zde, u pětikvaltu v této rychlosti nižší.
Jinak osobně mi kratší pětikvalt (při 130ti točí cca 3.800 ot/min) v mém Meganu nevadí. Zatímco na okreskách velmi rád řadím, na dálnici chci vjet, zařadit nejvyšší převodový stupeň a do sjetí z dálnice se o řazení nestarat. A to ten Megan ani nemá ve 130 nějak hroznou spotřebu - cca 7,2 - 7,5. Např. 6ka v 1,33l Aurisu je příšerná - každé menší dálniční stoupání a podřazuješ, jinak to prostě nejede.
Jinak osobně mi kratší pětikvalt (při 130ti točí cca 3.800 ot/min) v mém Meganu nevadí. Zatímco na okreskách velmi rád řadím, na dálnici chci vjet, zařadit nejvyšší převodový stupeň a do sjetí z dálnice se o řazení nestarat. A to ten Megan ani nemá ve 130 nějak hroznou spotřebu - cca 7,2 - 7,5. Např. 6ka v 1,33l Aurisu je příšerná - každé menší dálniční stoupání a podřazuješ, jinak to prostě nejede.
Podle mě Japonci dělají to, co musí, resp. k čemu je tlačí normy. Snaží se plnit nové přísnější limity a to u atmosfér znamená a) těžké převody a tedy horší zrychlení, b) ne zcela optimální průběh toč. momentu a to znamená opět dopad na zrychlení a za c) ani výkonová špička není taková jako by mohla být nebýt limitů resp. již v minulosti třeba zrovna Honda vyrobila daleko vyšší výkony ke kterým se dnes nedokáže přiblížit, viz proč skončil dvoulitr z type-r. Prostě se budeme muset smířit s tím, že nejlepší atmosféry s optimálním průběhem toč. momentu, vysokým výkonem a s ideálně odstupňovanými převodovkami (z hlediska výkonů jako je zrychlení nebo top speed) byly již vyrobeny a čeká nás jen "dušení", "škrcení" a jiné zvrácenosti po vlajkou úspor phm. A další skutečnosti "tlačí" na hmotnost nových modelů takže oslavujeme, když nový model zachová hmotnost předchůdce nebo občas zjistíme, že nová váha platí pro totální holobyt, který když se dovybaví na běžnou úroveň tak najednou je zde 100kg navrch a to dynamice jak v podélném tak příčném směru autům samozřejmě také nepřidá.
Jo, emisni normy a snaha o co nejnizsi spotrebu samozrejme charakteru zvlaste tech malych atmosfer nijak neprospivaji, ale stale mam pocit, ze se s tim Japonci tlucou az prilis klopotne. Treba ten dvoulitr z Type-R - at mi nikdo nerika, ze skoncil kvuli limitum, vzdyt limity suverenne plni tolik podstatne objemnejsich, silnejsich a tocivejsich motoru; jedinym logickym vysvetlenim tak zustava, ze Honde se proste nechtelo do adaptace motoru na EU5 investovat prostredky.
Mimochodem Carrera je i v novy generaci taky atmosfera a podle vseho ji spalinovy normy ani dramaticky snizeni normovany spotreby na nicem neubraly. 😄 😉
Mimochodem Carrera je i v novy generaci taky atmosfera a podle vseho ji spalinovy normy ani dramaticky snizeni normovany spotreby na nicem neubraly. 😄 😉
Ona to na sebe Honda víceméně nechtěně sama práskla. Problém je paradoxně v tom, že byl Civic Type R oblíbený a dobře se prodával. S výrazně vyššími emisemi, než třeba u výkonově podobného Clia RS (dáno jednak větší váhou o třídu většího auta, druhak pak závodním charakterem motoru) a s dobře o třetinu vyššími emisemi než má srovnatelně výkonné turbo se při těch desetitisících kusech musí prodat kvanta nízkoemisních modelů, které tuhle porcičku rozředí. A tajpárů se bohužel v poměru k celkovému množství Civiců prodávalo asi moc. Je to přizdikakající, ale taková Honda už v posledních letech prostě je. A K20tce navíc určitě nepomohlo, že se jednalo s přehledem o nejpomalejší hot-hatch ve třídě, což asi také není něco, co by Honda ráda viděla. Proč se nešlo třeba cestou postavení motoru K22 s nějakými230 k a 220 Nm, se mě neptej. 8-s
Nevidím jediný dôvod, prečo by som si mal miesto Golfu alebo Octavie kúpiť túto príšerku. Honda ide s dizajnom úplne k vode. Mal som Civica, r.v.1995 (dvojča Roveru) a to bolo skvelé auto s pekným dizajnom aj interiérom. Aj preto nechápem úlet Hondy s touto aj predchádzajúcou generáciou Civicu.
A tak je to v poradku. Tak jako ty povazujes novy Civic za priserku, tak se nekomu jinemu design Golfu jevi prilis nudnym a design Octavie prilis... cinskym.
Bud rad, ze si muzes vybrat, co se libi tobe, nikdo te do Civica nutit nebude. 😉
Bud rad, ze si muzes vybrat, co se libi tobe, nikdo te do Civica nutit nebude. 😉
Tak tak, kazdy at si vybere sam.
Ono je hezke rict priserka, ale pokud ta priserka ma supr spotrebu a treba se v ni pri vyletech vyspi v pohode 2lidi a nemusi se tahat se stanem, tak se zase vybira jinak 😉 Pokud nechces kombika a obcas chces prevest neco vetsiho neni moc na vyber. Civic je sportovne strizeny skoro-kombik. Popravde me dostavaji informace ze Civic nejede, ja radim ve 2000, kdyz chci byt rychlejsi na semaforech nez vetsina ridicu tocim 3000. Kvuli komu bych tocil 6000? 1,8VTEC ma nekde mezi 4000-5000 otackami vetsi kroutak nez Type-R. 99% ridicu na semaforech nezavodi, pripadne pro ne Honda dela jiny model. Pro bezneho ridice snad nikdo nenabizi lepe vyvazene auto - Vykon, spotreba, variabilita, spolehlivost 😉
Ono je hezke rict priserka, ale pokud ta priserka ma supr spotrebu a treba se v ni pri vyletech vyspi v pohode 2lidi a nemusi se tahat se stanem, tak se zase vybira jinak 😉 Pokud nechces kombika a obcas chces prevest neco vetsiho neni moc na vyber. Civic je sportovne strizeny skoro-kombik. Popravde me dostavaji informace ze Civic nejede, ja radim ve 2000, kdyz chci byt rychlejsi na semaforech nez vetsina ridicu tocim 3000. Kvuli komu bych tocil 6000? 1,8VTEC ma nekde mezi 4000-5000 otackami vetsi kroutak nez Type-R. 99% ridicu na semaforech nezavodi, pripadne pro ne Honda dela jiny model. Pro bezneho ridice snad nikdo nenabizi lepe vyvazene auto - Vykon, spotreba, variabilita, spolehlivost 😉
Asi tak. Sice se mi novy Civic taky moc nelibi (ale pomalu mu zacinam prichazet na chut), ale ve vsech ostatnich parametrech je pro me lepsi volbou nez Golf nebo Oktavka. Takze ja osobne bych si noveho Civica koupil, kdybych na nej mel, a to i presto, ze se mi nejak extra nelibi.
M(i)no... tak se o těch všech ostatních lepších paramatrech (než má Golf) klidně rozepiš...
Tak treba pro me je vyhodou slusny atmosfericky motor (nechci turbo a bez turba Golfa clovek tezko koupi, ma-li to aspon trochu jet), vetsi kufr, pravdepodobne vyssi spolehlivost, patrne i nizsi spotreba. Tim nerikam, ze tu nejsou oblasti, kde je Golf lepsi, jen ze ty oblasti, ktere jsou dulezite pro me, ma lepsi Civic (tedy, ze pro me subjektivni potreby je Civic lepsi, nemluvim zde o objektivnich vlastnostech). Takze osobne bych mu i ten neprilis pekny design odpustil. Zde uznavam, ze v designu je Golf mnohem lepsi a celkove jde o jedno z nejlepsich aut ve sve tride. A nepopiram, ze mam slabost pro japonska auta 😄
Golf je lepší v designu? Co tě k téhle myšlence přivedlo? 😉
U Golfa ma rozhodne kazda linie svuj smysl, neni to rozharane. Civic ma design takovy rozbity, necelistvy,... To, jestli se to nekomu libi nebo ne, je uz subjektivni zalezitost, to je jasne. Beru to z hlediska "logiky" designu.
Počkej, brzdi.
"U Golfa ma rozhodne kazda linie svuj smysl, neni to rozharane" - auto jako golf ti namaluje pětileté dítě, když ho o to požádáš (a nemá zrovna v rodine Logana). Jistě, jeto taky design, ale dohnaný ad absurdum. když pominu siluetu, má Golf dvě základní linie - v rovině nábojů kol a spodní části oken. Bez invence, bez nápadu. Jediným stylingovým prvkem je tlustý C sloupek. Nemít ho, je Golf naprosto anonymní. A do toho máš dolepená zadní světla a přední světla, bez návaznosti na cokoli.
"Civic ma design takovy rozbity, necelistvy" - neblázni. Civic je naopak ukázkou perfektního, komplexního designu . Zepředu tvoří nasvací otvory v nárazníku jeden celek (to má golf taky, na to jsem zapomněl), světla s maskou jsou integrována do tvaru písmene T, prolisy na kapotě přecházejí do mřížky chladiče.
Z boku má i Civic linku ve výši nábojů kol, obíhající celé auto, za předním kolem se zvedá stejně, jako obtékající vzduch. Spodní linie oken navazuje na spodní linku čelního skla a přechází do spoileru 5.dveří. Dokonce i zvýrazněné blatníky jsou symetrické a mají stejně řešené zakončení, i když z hlediska designu jsou, uznávám malinko samoúčelné.
Zezadu tvoří jádro designu linie z boků - "nábojová" na nárazníku, která opět kopíruje obtékající vzduch, spodní linie oken, tvořící zadní spoiler. Zadní spoiler tvoří zároveň horní část elipsy, v nož se nachází koncová světla na bocích a horní hrana prohlubně pro SPZ. Linie navazující "podelipsy" současně spojuje spodní hranu zadního okna s couvačkami. prostor pro SPZ tvoří jeden lichoběžníkový celek se spodní části zadního okna, definovaného tvarem couvacích světel. A na první pohled zdánlivě nelogický tvar pátých dveří pomáhá opticky rozšiřovat boky auta. To je sice opět berlička a ne design, ale funguje to.
každopádně je mi líto - takhle rozhodně nevypadá rozbitý a necelistvý design. je to jeden z nejčistších designů současnosti. Paradoxně ještě čistší design předvádí Hyundai na Sonatě. Jen asi většina konzervativní Evropy není na tenhle fluidní, bionicky design připravená.
Mimochodem ukázkový příklad necelistvosti a hozháranosti designu je toto [odkaz]
"U Golfa ma rozhodne kazda linie svuj smysl, neni to rozharane" - auto jako golf ti namaluje pětileté dítě, když ho o to požádáš (a nemá zrovna v rodine Logana). Jistě, jeto taky design, ale dohnaný ad absurdum. když pominu siluetu, má Golf dvě základní linie - v rovině nábojů kol a spodní části oken. Bez invence, bez nápadu. Jediným stylingovým prvkem je tlustý C sloupek. Nemít ho, je Golf naprosto anonymní. A do toho máš dolepená zadní světla a přední světla, bez návaznosti na cokoli.
"Civic ma design takovy rozbity, necelistvy" - neblázni. Civic je naopak ukázkou perfektního, komplexního designu . Zepředu tvoří nasvací otvory v nárazníku jeden celek (to má golf taky, na to jsem zapomněl), světla s maskou jsou integrována do tvaru písmene T, prolisy na kapotě přecházejí do mřížky chladiče.
Z boku má i Civic linku ve výši nábojů kol, obíhající celé auto, za předním kolem se zvedá stejně, jako obtékající vzduch. Spodní linie oken navazuje na spodní linku čelního skla a přechází do spoileru 5.dveří. Dokonce i zvýrazněné blatníky jsou symetrické a mají stejně řešené zakončení, i když z hlediska designu jsou, uznávám malinko samoúčelné.
Zezadu tvoří jádro designu linie z boků - "nábojová" na nárazníku, která opět kopíruje obtékající vzduch, spodní linie oken, tvořící zadní spoiler. Zadní spoiler tvoří zároveň horní část elipsy, v nož se nachází koncová světla na bocích a horní hrana prohlubně pro SPZ. Linie navazující "podelipsy" současně spojuje spodní hranu zadního okna s couvačkami. prostor pro SPZ tvoří jeden lichoběžníkový celek se spodní části zadního okna, definovaného tvarem couvacích světel. A na první pohled zdánlivě nelogický tvar pátých dveří pomáhá opticky rozšiřovat boky auta. To je sice opět berlička a ne design, ale funguje to.
každopádně je mi líto - takhle rozhodně nevypadá rozbitý a necelistvý design. je to jeden z nejčistších designů současnosti. Paradoxně ještě čistší design předvádí Hyundai na Sonatě. Jen asi většina konzervativní Evropy není na tenhle fluidní, bionicky design připravená.
Mimochodem ukázkový příklad necelistvosti a hozháranosti designu je toto [odkaz]
Je krasna a urcite si ju kupim. Vzdy s nadsenim sledujem vsetko co je futuristicke a netradicne. Som rad, ze aspon Honda nesklamala a dava mi aspon trosku pocit, ze sme v skutocne tretom tisicroci. Mam sucasny Civic G8 (moja prva Honda) a pocas kazdej jazdy si ho vychutnavam. Ked idem dialnicou a vidim zaplavu Golfov a Oktaviek vzdy mam silnejsi pocit, ze sedim v tom spravnom aute, ktore sa lisi od sediveho sveta okolo. Technika pod kapotou je vynikajuca, charakteristika motora a mimoriadne presne a komunikativne riadenie mi vyhovuje. Nikdy by som nemenil za mini-kavovarovy motorcek s fénom á la 1,4 TSI. Interier je ergonomicky dokonaly, ziaden iny by sa nehodil k celkovemu designu auta. Pozdravujem vsetkych a vela stastnych km, nech uz sedite v hocicom!!!
To bylo odpudivy jinak 😄
Predchozi interier byl komplet mimonskej, mne to nebralo, ale aspon to melo jednotny styl.
Zato ted se Honda snazi z toho ufouna zase udelat auto, ale jen misty a to vypada pekne rozharane - viz treba stredova cast s tou uplne normalni obrazovkou. Je to krecovita krec.
A pritom drivavejc byl Civic tak fajn auto...
Treba tady: [odkaz]
Ve srovnani s 8G je pusobi sportovneji. Capiche?