Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 308 1,6 e-HDi 2-Tronic – Start-stop robot

Francouzský klasik s novou tváří, úsporným dieselovým motorem a… robotizovanou převodovkou.
Zpět na článek
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 13:33
Interiér působí staře?
Pane redaktore, jestli interiér působí staře, tak to prosím napište i do všech testů na Golf. Beru, kdyby bylo napsáno, že je konzervativní, ale staře? Pokud má být moderní interiér i30 nebo Focusu, tak to tedy moderní nechci být. 8-s
Rozbalit vlákno
13
3. 11. 2011 14:13
Re: Interiér působí staře?
Divím se,že ještě žabožrouti mají snahu vyrábět auta,ale zase skůtry nejsou nejhorší...To víš je to plečka chlape,prodej tu svou 106 a kup forda >:D >:D >:D
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 16:34
Re: Interiér působí staře?
Tibete, přečetl jsem si tvých posledních 10 příspěvků, to abych zjistil, co jsi zač. Jeden chabější než druhý, hodnotné leda pro diskuzi na pískoviště před mateřskou školkou, takže zkus excelovat právě tam a diskuzi o autech nech pro ty schopnější.
4. 11. 2011 11:25
Re: Interiér působí staře?
A dodal bych - raději si změň nick, ta země už tak dost trpí. Navrhuji třeba "HloupejCinan"
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
3. 11. 2011 16:47
Re: Interiér působí staře?
Copak Golf nemá zajímavější interiér? Ale není vůbec potřeba se vzdalovat z Francie - 308 se "nechytá" ani na palubní desky v C4 a Méganu.
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 16:59
Re: Interiér působí staře?
Že by měl Golf zajímavější interiér, případně Megane? To rozhodně ne. V některých detailech je lépe zpracovaný, ale ne rozdílem třídy, ale rozdílem doby příchodu na trh a to ještě 308 bravurně udržuje krok. Megane a C4 jsou jinak koncipaní, ale to přece neznamená, že C4 je zastaralý. Jediná výtka by mohla směřovat k displei pal. pc základních verzí, ten je již opravdu zastaralý, ale najde se i v tom C3, navíc v testu je verze s příplatkovou navigací WIP. Jako celek na mne z celé fr. trojky působí nejhodnotněji, nejelekgantněji i s prvky sportovnosti, viz tři výdechy vzduchu uprostřed.
Co byste pak napsal o interiéru současné i30 (na trh přišla zhruba podobně jako 308) a nebo o C´eedu? To je teprve archaika počínaje budíky a tlačítka stahování oken konče.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
3. 11. 2011 17:18
Re: Interiér působí staře?
Tak na mě působí staře i právě ty tři výdechy (asi jako v Seatu Exeo - zdraví Ingolstadt l.p.2005). K tomu totálně nudný volant, nijak nezpracovaná plocha před spolujezdcem, bílé budíky... Zarážející je to, že na 508 Peugeot ukázal, že to umí mnohem líp. Takže nejspíš nebylo na modernizaci 308 vyčleněno dost prostředků, s tím, že to takto těch pár let ještě nějak vydrží.
PS: i30 i Cee'd jsou výběhové modely a mají na svou dobu nepříliš invenční a na dnešní dobu už vcelku zastaralý interiér
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 17:32
Re: Interiér působí staře?
Tak mě se ty tři výchechy velmi líbí, Exeo má ale jiný problém než ty tři výdechy.

Ten volant je nudný, protože nemá na sobě tlačítka, což z mého pohledu je plus, tedy pokud jsou na páčcích za volantem. Možná pro novináře na cca 1000 km to je další nutná věc, kterou se musí učit ovládat, ale po pár tisících km je to velmi ergonomické.
Bílé budíky nejsou u všech výbav, navíc mají pěknou grafiku písma.
Navíc návaznost na jeden z nejlepších interiérů své doby - 307 - beru jako plus.
Ten rozdíl v době uvedení na trh mezi C´eedem a 308 není tak velký, hlavně když si uvědomíme, že podobné ovladače a detaily jsou i v novějšch modelech jako ix35.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
3. 11. 2011 18:01
Re: Interiér působí staře?
Provedení interiéru jsou sice v rámci modelové řady různá (to je jedna ze silných stránke Francouzů), ale zase konkrétně 1,6 e-HDi s robotizovanou převodovkou existuje jen jako Active. Lepší výbava se nabízí jen formou příplatků - nyní, za pár měsíců to může být jinak.
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 18:08
Re: Interiér působí staře?
Bílé budíky, příplatkové navígace, to jsou detaily, které interiér posunou v tomto případě o kus dál, ale není to základ. 308 i v základu s manuální klimatizací působí velmi luxusním dojmem, ony i ty materiály a souhra elegantních linek tomu odpovídají. Zastaralost si představím u zcela jiných aut.
3. 11. 2011 18:00
Re: Interiér působí staře?
No.. nyní musím se svým názorem do mlýnu. Golf je králem ergonomie. Ovšem kabina 308 je (třídním králem) prostoru a (mainstreamové) uměřené klasy. Argumentace Méganem je zcela mimo. Mégan je právě v tomto absolutně rozpolcený - auto, co se zvenku tváří jako sportovní model se uvnitř snaží vnutit myšlénku luxusu, komfortu.

Vybalancovaná je 308, u níž kvalita materiálů v kabině navíc ohromí. A ty bílé budíky? Vždyť je to letitá pugeotovská nadstavbová parádička.

Neznám pojem, že kabina zastarává. Nebo snad tu toužímé po husím stehnu z aurise? Po transformerovském divadýlku ve Fiestě/Focusu? Oceňme naopak peugeotovské tři kulaté střední výdechy (maji svou logiku) oceňme (možná diskutabilní) posuvnou loketní opěru, avšak hlavně oceňme, že kabina třistaosmičky koresponduje s venkem.

Jestli se něco dá peugeotům vyčítat, pak kabiny nikoliv. Vezměme si kabinu 206+, 207, 3008 (!), 308 a 508. Vše na vysoké estetické, materiálové i ergonomické úrovni.
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 18:05
Re: Interiér působí staře?
Shrnul jsi to daleko lépe než-li já. :yes:
7. 11. 2011 14:30
Re: Interiér působí staře?
:yes:
8. 11. 2011 00:36
Re: Interiér působí staře?
:yes:
3. 11. 2011 13:51
Jízdní vlastnosti v extrému
5 bodů, to tady nedostala v testu už hodně dlouho žádná plečka. Z toho by pomalu jeden vyvozoval, že vjet s tím na okresku a jet tam rychleji než 50km/h by mohl jen blázen. Zajímavé také je, jak se ty jízdní vlastnosti podvozkově identického auta zhoršují test od testu. >:D
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
3. 11. 2011 16:27
Re: Jízdní vlastnosti v extrému
Každá rychleji projetá zatáčka (a to neznamená rychlost překračující zákonný limit mimo město) je možná je díky laskavému svolení ESP. Podvozek 308 a k tomu úsporné pneumatiky Michelin nejsou pro tento způsob použití dobrou kombinací. Ve městě nebo na dálnici to ale pochopitelně nevadí.
PS: nebojím se udělit nižší bodové hodnocení, když to koresponduje s mými závěry. Je to mimo jiné i důsledek kritiky ve chvílích, kdy jsem se u bodů držel hodnocení stejného/podobného auta ze strany kolegů a pak byl obviňován z rozporu mezi body a slovním popisem.
3. 11. 2011 17:17
Re: Jízdní vlastnosti v extrému
Takže má zcela jistě výrazně horší jízdní vlastnosti než např. Hyundai Elantra se 7body zde: [odkaz] Kde cituji z textu: "Největším problémem je zadní náprava s vlečnými rameny, s jejímž odladěním si zřejmě nedali technici zase až tolik práce. Pokud totiž jenom trošku přitlačíte, začne záď okamžitě nervóznět či plavat a divně se vlnit. Chtít od rodinného sedanu sportovní vlastnosti by byla zřejmě hloupost, jenže záď stejnými neduhy trpí i při rychlé jízdě na dálnici s bočním poryvem větru." Hmm to je opravdu konzistentní bodování.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
3. 11. 2011 17:59
Re: Jízdní vlastnosti v extrému
Test Elantry jsem nepsal já. Nevidím to tak černě jako kolega a na každý pád ji mám za lépe ovladatelné auto než 308 e-HDi, takže i tak se naše bodování vzájemně nevylučuje.
4. 11. 2011 16:52
Re: Jízdní vlastnosti v extrému
Jeden by doufal, že nehodnotíte pneumatiku, ale podvozek. Do jaké míry lze problém vyřešit obutím lepších pneumatik?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
7. 11. 2011 13:52
Re: Jízdní vlastnosti v extrému
Pneumatiky jsou důležitou součástí auta - asi málokdo hned po koupi auta vymění ty dodávané z výroby za nějaké lepší. Tady je to navíc umocněno tím, že nízká spotřeba má přímo vycházet i z použitých pneumatik
4. 11. 2011 21:42
Re: Jízdní vlastnosti v extrému
Samozrejme sú to úplné kraviny... Na P307 a P308 mám odjazdených háfo kilometrov a čítať takéto nezmysly je na smiech (mám na mysli ten "test"). Niežeby sa tu písali objektívne testy (teda pokiaľ nejde o koncern), ale v máloktorom som si prečítal toľko nezmyslov ako v tomto. Vyčítať 308 interiér? >:D . Je to vôbec jeden z najkrajších interiérov v triede a to nie je len môj názor, o priestore ani nevravím. A ako tu čítam, že Elantra je "lépe ovladatelným" autom ako 308 :-) , to už sú len také perly... Inak nedávno som mal možnosť vidieť rebríčky spoľahlivosti áut od nemeckého autoklubu ADAC a v tejto triede je P308 na 3.mieste (P307 je naopak dosť dole ;-\ ) hneď za tuším BMW1 a Audi A3, takže zdá sa, že Francúzi po 307 naozaj zamakali a posunuli to vyššie (aj keď ja mám aj s P307 len tie najlepšie skúsenosti). Pre mňa sú skôr fatálnou chybou P308 benzínové motorizácie, bohužiaľ, tá spolupráca s BMW bol teda "nápad", ťahá jedine to turbo THP, ale to má bohužiaľ "iné vychytávky", o ktorých sa taktne mlčí...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
7. 11. 2011 13:51
Re: Jízdní vlastnosti v extrému
Promiňte, ale není třeba vaše objektivita deformovaná tím, že s autem dlouhodobě jezdíte? Peugeot 308 není spičkový - má silné i slabé stránky a přesně o tom to je. K těm slabým patří právě nenápaditý a zastaralý interiér, snad na úrovni vámi zmiňované A3, jenže ta je výběhovým modelem a 308 nikoliv.
Spolehlivost v týdenním testu zhodnotit nijak nelze.
Avatar - Ronault.
7. 11. 2011 14:54
Re: Jízdní vlastnosti v extrému
Takže i 3008 má zastaralý interiér? Ten princip je v obou autech totiž totižný a jediný rozdíl mezi ním a 5008 je v přesunutí tlačítek na volant.
Byl bych zvědav, jestli by se našel někdo, kdo by se k názoru zastaralosti a nenápadnosti interiéru 308 přidal, nebo jestli jste v tom sám a spíše je to jakási averze či záliba v interiérových cinkrlátkách a la nový Focus. ;-)
8. 11. 2011 00:39
Re: Jízdní vlastnosti v extrému
Pokud se 308 nedá něco vyčítat, je to rozhodně interiér :yes: