Testy
5 bodů, to tady nedostala v testu už hodně dlouho žádná plečka. Z toho by pomalu jeden vyvozoval, že vjet s tím na okresku a jet tam rychleji než 50km/h by mohl jen blázen. Zajímavé také je, jak se ty jízdní vlastnosti podvozkově identického auta zhoršují test od testu. >😁
Každá rychleji projetá zatáčka (a to neznamená rychlost překračující zákonný limit mimo město) je možná je díky laskavému svolení ESP. Podvozek 308 a k tomu úsporné pneumatiky Michelin nejsou pro tento způsob použití dobrou kombinací. Ve městě nebo na dálnici to ale pochopitelně nevadí.
PS: nebojím se udělit nižší bodové hodnocení, když to koresponduje s mými závěry. Je to mimo jiné i důsledek kritiky ve chvílích, kdy jsem se u bodů držel hodnocení stejnéh👋podobného auta ze strany kolegů a pak byl obviňován z rozporu mezi body a slovním popisem.
PS: nebojím se udělit nižší bodové hodnocení, když to koresponduje s mými závěry. Je to mimo jiné i důsledek kritiky ve chvílích, kdy jsem se u bodů držel hodnocení stejnéh👋podobného auta ze strany kolegů a pak byl obviňován z rozporu mezi body a slovním popisem.
Takže má zcela jistě výrazně horší jízdní vlastnosti než např. Hyundai Elantra se 7body zde: [odkaz] Kde cituji z textu: "Největším problémem je zadní náprava s vlečnými rameny, s jejímž odladěním si zřejmě nedali technici zase až tolik práce. Pokud totiž jenom trošku přitlačíte, začne záď okamžitě nervóznět či plavat a divně se vlnit. Chtít od rodinného sedanu sportovní vlastnosti by byla zřejmě hloupost, jenže záď stejnými neduhy trpí i při rychlé jízdě na dálnici s bočním poryvem větru." Hmm to je opravdu konzistentní bodování.
Jeden by doufal, že nehodnotíte pneumatiku, ale podvozek. Do jaké míry lze problém vyřešit obutím lepších pneumatik?
Samozrejme sú to úplné kraviny... Na P307 a P308 mám odjazdených háfo kilometrov a čítať takéto nezmysly je na smiech (mám na mysli ten "test"). Niežeby sa tu písali objektívne testy (teda pokiaľ nejde o koncern), ale v máloktorom som si prečítal toľko nezmyslov ako v tomto. Vyčítať 308 interiér? >😁 . Je to vôbec jeden z najkrajších interiérov v triede a to nie je len môj názor, o priestore ani nevravím. A ako tu čítam, že Elantra je "lépe ovladatelným" autom ako 308 😄 , to už sú len také perly... Inak nedávno som mal možnosť vidieť rebríčky spoľahlivosti áut od nemeckého autoklubu ADAC a v tejto triede je P308 na 3.mieste (P307 je naopak dosť dole ;-\ ) hneď za tuším BMW1 a Audi A3, takže zdá sa, že Francúzi po 307 naozaj zamakali a posunuli to vyššie (aj keď ja mám aj s P307 len tie najlepšie skúsenosti). Pre mňa sú skôr fatálnou chybou P308 benzínové motorizácie, bohužiaľ, tá spolupráca s BMW bol teda "nápad", ťahá jedine to turbo THP, ale to má bohužiaľ "iné vychytávky", o ktorých sa taktne mlčí...
Promiňte, ale není třeba vaše objektivita deformovaná tím, že s autem dlouhodobě jezdíte? Peugeot 308 není spičkový - má silné i slabé stránky a přesně o tom to je. K těm slabým patří právě nenápaditý a zastaralý interiér, snad na úrovni vámi zmiňované A3, jenže ta je výběhovým modelem a 308 nikoliv.
Spolehlivost v týdenním testu zhodnotit nijak nelze.
Spolehlivost v týdenním testu zhodnotit nijak nelze.
Takže i 3008 má zastaralý interiér? Ten princip je v obou autech totiž totižný a jediný rozdíl mezi ním a 5008 je v přesunutí tlačítek na volant.
Byl bych zvědav, jestli by se našel někdo, kdo by se k názoru zastaralosti a nenápadnosti interiéru 308 přidal, nebo jestli jste v tom sám a spíše je to jakási averze či záliba v interiérových cinkrlátkách a la nový Focus. 😉
Byl bych zvědav, jestli by se našel někdo, kdo by se k názoru zastaralosti a nenápadnosti interiéru 308 přidal, nebo jestli jste v tom sám a spíše je to jakási averze či záliba v interiérových cinkrlátkách a la nový Focus. 😉
Co byste pak napsal o interiéru současné i30 (na trh přišla zhruba podobně jako 30😄 a nebo o C´eedu? To je teprve archaika počínaje budíky a tlačítka stahování oken konče.
PS: i30 i Cee'd jsou výběhové modely a mají na svou dobu nepříliš invenční a na dnešní dobu už vcelku zastaralý interiér
Ten volant je nudný, protože nemá na sobě tlačítka, což z mého pohledu je plus, tedy pokud jsou na páčcích za volantem. Možná pro novináře na cca 1000 km to je další nutná věc, kterou se musí učit ovládat, ale po pár tisících km je to velmi ergonomické.
Bílé budíky nejsou u všech výbav, navíc mají pěknou grafiku písma.
Navíc návaznost na jeden z nejlepších interiérů své doby - 307 - beru jako plus.
Ten rozdíl v době uvedení na trh mezi C´eedem a 308 není tak velký, hlavně když si uvědomíme, že podobné ovladače a detaily jsou i v novějšch modelech jako ix35.
Vybalancovaná je 308, u níž kvalita materiálů v kabině navíc ohromí. A ty bílé budíky? Vždyť je to letitá pugeotovská nadstavbová parádička.
Neznám pojem, že kabina zastarává. Nebo snad tu toužímé po husím stehnu z aurise? Po transformerovském divadýlku ve Fiestě/Focusu? Oceňme naopak peugeotovské tři kulaté střední výdechy (maji svou logiku) oceňme (možná diskutabilní) posuvnou loketní opěru, avšak hlavně oceňme, že kabina třistaosmičky koresponduje s venkem.
Jestli se něco dá peugeotům vyčítat, pak kabiny nikoliv. Vezměme si kabinu 206+, 207, 3008 (!), 308 a 508. Vše na vysoké estetické, materiálové i ergonomické úrovni.