Technika
Jen na to MiTto. 😉
že by Alfu nikdy nekoupili, že radši Volcvágn, že Alfy se děsně s.reou a že němci dělaj kvalitu nebo ještě radši Oktáfku, že to je auto pro chlapa. Takže pánové, axiom lidu praví němec - kvalita x ital, francouz - šunt x japonec, korejec - kruvy šikmooký. A i kdyby taloši vymysleli a začali prodávat auto jezdící s poloviční spotřebou než ostatní, tabulky prodejů se budou hýbat velmi pomalu , protože stereotypy v našem myšlení vítězí.Jinak, Bravo Fiat. :yes:
ešteže vždy nedáš na hospodské reči 😉 :yes:
Stejně je ten vývoj pekelně drahý. 15 let inženýři e😜erimentují, motory se zadíraj a stejně nevíš jestli to bude někdy fungovat. To chce důslednost, cílevědomost, píli, snaživost a dispilínu. Že by ve vývoji FIATu pracoval Kurt a Hans aus Munchen?
Bohužel tyhle nesmyslné stereotypy snadno a rychle vzniknou a naopak trvá velmi dlouho, než je realita zase vyvrátí... ;-\
Tieto recicky taktiez "milujem" no problem je v tom, ze z niecoho naozaj vznikli... ale hadzat vsetko do jedneho vreca je hovadina.
Co mam ja podla skusenosti nacitane aj zazite, tak co sa tyka spolahlivosti japonci vedu. Nemci su niektori fakt podareny a niektory ubohy... Co sa tyka talianom tak tym neverim...mozno neskor... ale prave vcera z garazi konecne po vlastnych vycuvala alfa s novym organom (prevodovka) a tych organov uz ma vymenenych pozehnane a aj tak nejde ako ma...
Kazde auto sa raz pokazi... no zaujime je ako casto :-!
Co mam ja podla skusenosti nacitane aj zazite, tak co sa tyka spolahlivosti japonci vedu. Nemci su niektori fakt podareny a niektory ubohy... Co sa tyka talianom tak tym neverim...mozno neskor... ale prave vcera z garazi konecne po vlastnych vycuvala alfa s novym organom (prevodovka) a tych organov uz ma vymenenych pozehnane a aj tak nejde ako ma...
Kazde auto sa raz pokazi... no zaujime je ako casto :-!
Fiat na tom tak spatne neni, horsi je to s Alfou😒br />
[odkaz]
nemám o italskou automobilovou produkci strach... >😒] :yes:
Konecne niekto podstatne zdokonalil benzinovy motor.. myslim, ze automobilky sa k staremu dobremu benzinu akoby obracali chrbtom a pchali prachy hlavne do nafty..
Prave toto u Nemcov tak trochu postradam... jediny kto ma odvahu prist s niecim prevratnejsim je BMW.. Paradoxne pokusy VW o prinos do vyvoja benzinovych motorov boli bez vyrazanejsich uspechov. 5 ventilovu 1.8 muselo zachranovat turbo a FSI taktiez. Je fakt, ze nakoniec to dopadlo stastne a napriklad 1.4 TSI je vyborny motor. U VW mi ale chyba odvaha a invencia potrebna na presadenie revolucnych technickych noviniek.
Prave toto u Nemcov tak trochu postradam... jediny kto ma odvahu prist s niecim prevratnejsim je BMW.. Paradoxne pokusy VW o prinos do vyvoja benzinovych motorov boli bez vyrazanejsich uspechov. 5 ventilovu 1.8 muselo zachranovat turbo a FSI taktiez. Je fakt, ze nakoniec to dopadlo stastne a napriklad 1.4 TSI je vyborny motor. U VW mi ale chyba odvaha a invencia potrebna na presadenie revolucnych technickych noviniek.
No tu triafas relatívne vedla. Je prevda, ze VW sa v nedávnej minulosti koncentrovalo na dízle a Ottov motor trocha zanedbávalo (svedectvom budiz dodnes v ponuke veterány 1,6 MPI a 1,4 16v), ale uz nejaký ten rok investuje aj do benzínov. Ako prví prisli s kombináciou priameho vstreku benzínu a turba, resp. turba a kompresora. Nenadarmo sú TSI motory sampiónmi v engine of the Year posledné roky (tento rok 1,4 TSI vítaz vsetkých kategórií). Az teraz prichádza Fiat s technológiou, ktorá má sancu TSI prekonat. Ale este sa ani nepredáva, tak pockajme s ódami.
Kazdopádne akýkolvek príspevok do zlepsovania benzínov je vrelo vítaný. :yes:
Kazdopádne akýkolvek príspevok do zlepsovania benzínov je vrelo vítaný. :yes:
Ale zrejme ako pri common raili pred 12 rokmi, technológia sa rozsíri, iba ak ju prevezme (kúpi licenciu) niekto iný, ako Bosch pri CR a ten ju zacne vo velkom produkovat.