jetta ma tu navigaciu riesenu uplne tragicky, neviem si dost realne predstavit pozerat sa na ten display pocas jazdy niekde dole pod volant vpravo a hladat to tam akurat je to dobre na sposobenie kolizie lebo to odputava pozornost, nuz koncern VW je v tomto hodne pozadu za konkurenciou, mali by nemci ist na skolenie do peugeota alebo kie alebo volva kde by im ukazali kde sa dava navigacia
Tady se slusi pripomenout, ze VW ma nejen tu velkou obrazovku na stredovem panelu, ale taky displej mezi budiky - a ten rovnez zobrazuje pokyny navigace.
Co sa mi velmi, velmi paci je pomerne vysoko zabudovana navigacia. Ked sa pozries na ine auta, vzdy je nizsie. Mozno je to len otazka zvyku, ale potom co ju ja mam uz roky na skle, tak by som ju tak dole mat nechcel [odkaz] . Plne postaci i [odkaz] ale u VW....nie, nie.
Ja nie som ani proti prístrojom v strede. nakoniec, mám to v Yarise, k dokonalosti tomu ale niečo chýba - prístroje má príliš blízko k vodičovi, aby umiestnenie v strede dávalo lepší zmysel, museli by byť až niekde pri spodnej hrane čelného skla - takto treba zrak predsa len dosť preklápať a či je to pred seba skrz volant, alebo do stredu palubky, je skoro jedno. Scenic to už má lepšie.
Skrz volant je dnes tradičné riešenie, ale pri pohľade do histórie zistíš, že ani prístroje v strede nie sú nijaká zvláštnosť.
Tady si musime holt pockat az auto bude u prodejcu a sami se presvedcit o logice a vlastnostech tohoto noveho designoveho smeru v interieru.
Pokud je pravda, ze 207 byla nejprodavanejsi auto ve sve tride v Evrope, tak rozhodne Peugeot chce navazat na tento uspech... Francouzi vzdy jdou netradicnim smerem od jakziva, tak budme radi, ze jsou ...
S paranoiou by souviselo to, kdyby ses domníval, že chci konfrontovat 911 s 208. To opravdu nehrozí. proto jsem dal příklad Fabií, Polem, prémiovou A1 a jako příkladný návod jsem dal tradiční a následováníhodnou 911. Dělají to tak, jak je vidět, všichni. Tedy... skoro všichni :-)
Dávať za príklad Audi a Cayenne....nehraničí to s paranoiou?
S tým pohľadom na palubku neviem, či máš pravdu, dolu skrz volant pohľad vôbec nesklápaš, nie je prečo, keď sú prístroje vyššie. Ja skôr mám obavu, že zóna nad volantom vyplnená prístrojmi odradí hlavne naše nežnejšie polovičky, najmä ak sú útlejších postáv. Tie majú skôr problém s výhľadom ako s kontaktom hlavy so strechou. Sedadlo vodiča sa nedá zdvíhať donekonečna, ani podušky tam nakladať nemôžeš - to je len naivná predstava. Týmto spôsobom sa nohy vzďaľujú od pedálov - dievčat so sedadlom v hornej polohe a úplne vpredu, že im veniec volantu tlačí do brucha, vídam dosť aj bez tak vysoko umiestnených prístrojov. Podľa mňa tiež krok vedľa, ale konečný verdikt musí počkať na reálne tretnutie.
Vzato garážově psychologicky, pak konfigurace volantu a kapličky je prostorově fatálně mimo. Nejintimnější část vozu je právě to, co se ukrývá v pohledovém prostoru "uvnitř" volantu, ten průhled skrz volant na "budíky" je přece výsostná zóna soféra, jeho dokonalé hájemství. V tomto prostoru je zkoncentrované vše, proč sis koupil daný vůz... Nesmysl v podobě podélně osové symetrie je toho zářným příkladem. A do toho nyní další pokus udělat neudělatelné. Korunu všemu pak v nové dvěstěosmě dodává pohled právě tím průhledem - koukáš na šterbinu v přístrojové desce. Špatně, špatně, špatně :-(
Pohled zvenku na příď evokuje snad až karikaturní asociace, kupodivu docela dobře vyznívá pohled na záď. Ovšem tvarová naivita zakončení zadního bočního okénka vše rozbíjí na padrť. Zajímá mě zpracování hrany zadních dvěří právě v předznačených partiích, a to po jejich otevření. Aby tu nebyla další gilotina á la DS4...
Pochvalme tvar sedadel, avšak švy na frekventovaných částech, dokonce dva druhy viditelných švů? Není to i materiálově volaké překombinované?
Sakra, kde je lehkost a přímočarost 205, kde je šarm a milost 206 a kde je esprit a uhrančivost 207? :-O