Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Scania R 730 8x8: Tahač pro extrémní podmínky

12 komentářů

Avatar - kolmar
kolmar
Sorry ale spadol si z jablone? Vsetky nakladaky dnes pouzivaju listove pera. Aj tahace maju vzadu vzduch a v predu listove pera - ak chces odpruzeny aj predok tak si tucne priplatis. Ak ide o pracovne stroje ako sklapace tak jednoznacne listove pruziny, kde su na vyber viac variant - aj zosilnene resp. este k tomu zosilneny ram alebo zosilnene stabilizatory. Na vzduchu mas kabinu a sedadlo, to ti musi stacit.

Inac, keby som ja mal riesit vojenske vozidlo, tak aj keby bol vzduch v standarde a listy za priplatok tak priplacam ako divy... Jazdil si uz s autom ktore malo prasknutu pruzinu? jazdil si s prasknutym jednym listom? a potom si skusil to iste s deravym vzduchovym vakom? Skus si to, mam skusenosti so vsetkymi no nechci zazit tu poslednu variantu 😉
Avatar - Special-line
Special-line
Přesně tak. Dovolím si říct že co se týče sklápěčů je dnes na vzduchu akorát Tatra.
Avatar - Special-line
Special-line
Kloubový se zaobleným předkem? Takové byly jen prototypy. První sériovej kloubák byla až C 744 hranatá. Jinak už od řady Š 11 je použito vzduchové pérování.

Odkaz na listy: [odkaz]

Lisotvé pérování je stále velmi běžné. I Avie ho má a vždy měla a i další lehké nákladní automobily, včetně Transitu, některé off-Roady, prakticky všechny sklápěče atd.

Vzduch je lepší, ale listy se stále hojně používají...
Co tady jezdí ty desítky náklaďáků na stavbě tunelu Blanka, tak jsou skoro všechny na listech 😉 Akorát vleky jsou na vzduchu.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Jo ten vzduch pri ruznem zatizeni, snizuje oder vozovky, pneu a spotrebu.
Lepe se da navrhnout i tlumeni pri lepsim pruzeni.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Vinute, typ nevim. Kloubovy stary se zaoblenym predkem. Videt to byl pro me sok. 😄

Lepsimu, ted uz ani ne.

Vepredu to ma listy? Hod link jak jej mas jeste v historii, at to nehledam.

Ani mala avie uz nema listove pruziny nebot je to spatny. Sklapece maji nyni spis vzduch. Proto tohle novy o listech..

Je to spatny a vymsti se to.

A pokud se bavime o autech a o necasovi tak je to stejnej podvod. navic je nazorne videt o co jde.
Dela se neco krivyho, aby se nakradlo.

Jak s anonymnimi akciemi, pry prinaseji penize, ve skutecnosti vycucavaji rozpocet.

:yes:
Avatar - Special-line
Special-line
Tak pokud se budem bavit o náklaďákách obecně tak sklápěče většinou všechno na listech, tahače vzadu vzduch, vpředu se asi používají obě řešení.

Pokud se budeme bavit o této Scanii, tak jelikož má vpředu i vzadu listové pružiny, tak myslím že všechny nápravy budou tuhé.

Myslím že Scania společně s Volvem patří k tomu lepšímu když už teda nechci říct nejlepšímu v kategorii.

A který typ Karosy měl jaké pružiny?
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Ne vepredu se vzduchem, nejspis.

Listove pruziny vetsinou nejsou, ale vzduch.

Automobilka Scanie neni schopna technicky drzet krok s konkurenci a tak suli spatnou zastaralou technikou. Bohuzel. >😁

Jak typicke. :no😒br />
Dovolim si uvest jeden priklad. Karosa dala v dobe silne konkurence do busu pruziny!!!. A kde je pak dnes? Krachuje.
Jednou zacnes sulit a Necas nezrusil neanonymni akcie. Proto je to jako je. Drzi se to zazrano.
Avatar - Special-line
Special-line
Vpředu mají samozřejmě tuhou nápravu. Nezávislé zavěšení nabízí jen Tatra, a někteří specializovaní výrobci. U všech běžných náklaďáků jsou tuhé nápravy a většinou listové pružiny.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Vykyvna ramena?

A konecne, co maji vepredu?
Frantizsekk
Viceprvek na nakladaku asi tezko najdes.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Tuhy napravy?
Pruzeni listama?