Profi
Kloubový se zaobleným předkem? Takové byly jen prototypy. První sériovej kloubák byla až C 744 hranatá. Jinak už od řady Š 11 je použito vzduchové pérování.
Odkaz na listy: [odkaz]
Lisotvé pérování je stále velmi běžné. I Avie ho má a vždy měla a i další lehké nákladní automobily, včetně Transitu, některé off-Roady, prakticky všechny sklápěče atd.
Vzduch je lepší, ale listy se stále hojně používají...
Odkaz na listy: [odkaz]
Lisotvé pérování je stále velmi běžné. I Avie ho má a vždy měla a i další lehké nákladní automobily, včetně Transitu, některé off-Roady, prakticky všechny sklápěče atd.
Vzduch je lepší, ale listy se stále hojně používají...
Co tady jezdí ty desítky náklaďáků na stavbě tunelu Blanka, tak jsou skoro všechny na listech 😉 Akorát vleky jsou na vzduchu.
Tak pokud se budem bavit o náklaďákách obecně tak sklápěče většinou všechno na listech, tahače vzadu vzduch, vpředu se asi používají obě řešení.
Pokud se budeme bavit o této Scanii, tak jelikož má vpředu i vzadu listové pružiny, tak myslím že všechny nápravy budou tuhé.
Myslím že Scania společně s Volvem patří k tomu lepšímu když už teda nechci říct nejlepšímu v kategorii.
A který typ Karosy měl jaké pružiny?
Pokud se budeme bavit o této Scanii, tak jelikož má vpředu i vzadu listové pružiny, tak myslím že všechny nápravy budou tuhé.
Myslím že Scania společně s Volvem patří k tomu lepšímu když už teda nechci říct nejlepšímu v kategorii.
A který typ Karosy měl jaké pružiny?
Vpředu mají samozřejmě tuhou nápravu. Nezávislé zavěšení nabízí jen Tatra, a někteří specializovaní výrobci. U všech běžných náklaďáků jsou tuhé nápravy a většinou listové pružiny.
Inac, keby som ja mal riesit vojenske vozidlo, tak aj keby bol vzduch v standarde a listy za priplatok tak priplacam ako divy... Jazdil si uz s autom ktore malo prasknutu pruzinu? jazdil si s prasknutym jednym listom? a potom si skusil to iste s deravym vzduchovym vakom? Skus si to, mam skusenosti so vsetkymi no nechci zazit tu poslednu variantu 😉