Je z toho vidět tlak na nízkou cenu, ale i tak mi přijde tohle auto sympatické a na brazilském trhu se určitě bude prodávat náramně. Dovedl bych si ho představit i v Evropě, s dobrou cenou a posílenou bezpečnostní výbavou proti sanderu i riu - líbí se mi o dost víc, asi právě tím, jak je jednoduché, nenásilné.
Informace je správná. Firmy (a nejen ty automobilové) běžně počítají v tzv. člověkohodinách. Pak vyjde takové brutální číslo. Jak k tomu údaji u Fiat Avtomóveis došli, nastínili už předchozí diskutéři. Jejich domněnky jsou na 99 % správné (Fiat neuváděl, kolik lidí se na vývoji podílelo).
No skvělé bych neřekl...
...je to mírně předražená slušná Kia. V tom je ten problém. Vcelku slušné auto se spoustou nevychytaných a nedokonalých věcí za docela nemalé peníze. A líbivý vzhled a slušný rozvor všechno nezachrání...
Problém Ria je u mě ten, že to marketingové oddělení spolu s novináři ve zdejším kraji poněkud přehnali s intenzitou marketingu a hold ti udělali z Ria něco co není. A nejen já teď na to auto nahlížíme pohledem údajného třídního skoro préímiového PREMIANTA. Což skutečně není.
Podobný osud potká zřejmě i dle počátečního nadšení Citigo...
Premianta z ria nespraví ani marketingové oddelenie vw. V kii vsadili na výraznú kampaň, to ťa štve? Že fiat sa na niečo podobné nevzchopil od čias Tipa?
Nové rio patrí medzi najlepšie autá v triede, cena s tým úzko súvisí. Časom pôjde nižšie.
Za lehce přes 200 tu je Grande Punto s klimou, tak proč dávat 250 za tuto obludu. :no:
A o konkurenci v podobě Ria se ani nemá smysl zmiňovat. Jen blázen by koupil tento Fiat.
Zatím nemůžu hodnotit Palio, ale z fotek a textu se zdá, že třeba oproti Riu má:
- lepší motory (dokonce bifuel)
- více prostoru pro řidiče bez tlačení kolene
- ukazatel teploty už v přístrojové desce, aniž bych někde musel klikat
- pravděpodobně normální audiosoustavu s conectivitou telefonu
- normální ovládání ventilace (na fotkách vidím aretaci teploty, která zřejmě bdue vidět i v noci
- je hezčí
- asi by mohlo být za lepší cenu
Zatím z toho co vidím ztrácí v převodovce (což ale myslím, enní problém tam dát pro Evropu 6st.), v délce.
Uvidíme.
Ad Grande Punto se sice prodává za 200 000, ale bez výbavy, mimoto je omezený výběr výbav a motorů, tedy to není plnohodnotný konkurent segmentu malých vozů, je to jen doplněk. Tohle by se chytit mohlo i tady... (i vzhledem k velikosti). Subkompakty poněkud narostly a až teď (první byla Mazda 2) šla např. 208 proti proudu.
Motory bi-fuel: Nějak v našich podmínkách nechápu jejich význam, E85 sice stojí o poznání méně, ale zase ho sežere o to víc, takže nula od nuly pojde...
Lepší motory... subjektivně. Bifuel je výhoda u nás nevyužitelná, stejně jako ve většině evropských zemí (dokazují to i prodeje bifuel verzí). To jde opravdu jen v Brazílii...
Prostor je v Riu dostatečný, navíc je Rio oproti Paliu širší, tedy další sporná hodnota.
Ukazatel teploty... vnější nebo motoru? Pokud vnější, tak je to asi vcelku nepodstatný údaj.
Pravděpodobně, asi... ponechávám bez reakce, spekulace nejsou mé hobby.
Co je "normální ovládání ventilace"? Rozveď to, prosím... asi ti nerozumím. Ovladače mají Rio i Palio kulaté.
Navíc pokud jde o aretaci teploty, tak klima u Ria zobrazuje teplotu digitálně, číselně na displeji. U Palia jsem takovou možnost jako automatickou klimatizaci s displejem ani neviděl...
A hlavně - RIO je moderní auto, ne po několikráté přebouchané uno, o prostoru a vybavení ani nemluvě a tvrdit, že obstarožní motory FIRE jsou lepší než to, co používá KIA je jednoznačně nesmysl. Porovnávat výbavu tímto způsobem může jenom totální trouba nebo wolff, což je prakticky to samé. Paradoxní je, že nové RIO (předpokládám, že se bavíme o něm) je mnohem lepší auto než obstarožní, už podruhé faceliftované evropské Punto. To už je hodně velká křeč, když takovýhle model tady někdo upřednosňuje moderní evropské produkci jenmo proto, že má na kapotě znak Fiatu a kolem tu příšernou lištu z pětistovky. Neuvěřitelná záplava fotek na to, že se jedná o jeden pětidvéřový hatchback. Jinak nechápu, proč sem onen úchylný jedinec zase tahá to Citigo? Co to s tím má společného? Jinak i tahle poněkud komická prezentace ukazuje, jak FIATU ujel vlak, jinak se to říct nedá.
Ta tvarová podobnost s Dacií je až extrémní. Venku i uvnitř. Za sebe musím říct, že Dacia vypadá lépe, jako celek působí kompaktněji, je designově čistší a i po letech mi přijde pěknější než tohle nové Palio. A to ji považuji za auto, které bych do soutěže krásy rozhodně nenominoval... Fiat :no:
Tak tohle mně taky napadlo až na to, že ta Dacie putuje směrem vzhůru a lepší se, zatímco ten Fiat jde opačným směrem. Možná to bude za chvíli výhradně latinskoamerická značka a v Evropě prodejce Chryslerů, pokud ovšem italští talenti nepoloží i ten chrysler a spol.. Nakonec, o tom, jak to Italové dokážou vést by mohli vyprávět třeba v bývalé Karose, dnes věhlasném IVECU.
Akože nič proti, ale vonkajší dizajn Sandera pri najlepšej vôli nemožno hodnotiť pozitívne. Je to jedno z najškaredších áut, čo poznám. Hrubé, až primitívne tvary, akoby vytesané sekerou. Proti Loganu príšerka. Ešte Stepway sa dá, ale inak :no:
DOst pochybuju. Palio je superlevne auto jako Sandero urcene pro jine trhy nez EU. Jestli se tu objevi, tak asi jen jako Weekend a to jeste jen na vybranych trzich.
proč sedici?dyť to je jiná kategorie aut,spíš bych si to představil kdyby to dělali v srbsku jako zastavu,navíc něco takového kdysi plánovali..ale oni toho plánovali že ani samy už neví co..