No vidíš, přesně narážíš na to, že tahle auta jsou stavěná pro různé věci. Veyron je zkrátka DBS o úroveň (nebo dvě) výš, kdežto Agera je spíš Carrera GT na steroidech. Tohle auto je grand turismo a je celkem jedno, jestli průměrný člověk cílové skupiny lidí jezdí s řidičem a má soukromé letadlo. GT je od toho, aby se s ním cestovalo. Fakticky je i jedno, jestli se vůbec někdo najde, kdo ho tak bude používat. Cílem bylo postavit auto, které to zvládne. Koenigsegg a Bugatti jsou nebe a dudy.
K technike sa ako neznalec nevyjadrujem ale dizajnovo ano. Davam do pozornosti ze interier ma typicke znaky americkeho "industrialneho" dizajnu - paralela z inej oblasti: Lexicon/Harman Kardon (najma tie "signalne" ovladacie prvky!)
Já ten výplod počítačové grafiky neobhajuji, ty jen napadáš - bez argumentů (technických).
Až budeš někdy stát v parném létě v koloně s puštěnou klimou a uslyšíš z motorového prostoru hučení - tak to není trouba, ale ventilátor bez kterého bys uvařil v této situaci jakékoliv auto - i Citigo.
dovzdělej se co znamená ventilátorový režim (viz jízda v koloně) a co znamená režim náporový (jízda vysoukou rychlostí).
Nikde jsem nepopíral, že Veyronu ubírá velkou část výkonu chlazení. To je docela možné. Pořád mi ale není jasné, o co si opřel tvůj extra kvalifikovaný odhad, že to auto nebude chladit.
no...těžko říct jestli si člověk koupí koenigsegg na cestu napříč evropou? >:D >:D >:D když má někdo na koenigsegg tak má i na rollse s řidičem, a na tryskáč i s pilotem a může si udělat cestu kolem světa klidně...
Co se hluku v kabině týče, tak už CCX bylo "maso". Bez špuntů do uší jen pro silné povahy - pár kol na okruhu se v tom dá, ale řezat to dvě hodiny v kuse, tak by mi asi šiblo.
Myslel som to obrazne, no určite by sa pohodlnejšie cestovalo s Veronom ako s Tuatarou... Jasne, že ak by som fakt cestoval také diaľky tak si (ak by som na to mal) kúpil nejaký sedan alebo veľké cestovné kupé napr. MB CL, BMW 6... prípadne Bentley Continental
No na to cestování napříč Evropou než Veyron (při těchto finančních možnostech) je už spíše lepší helikoptéra či letadlo.Ono i Vyeron má problém s chlazením,respektive je to vyřešeno tím,že je zúženo plnící hrdlo nádrže,aby za dobu natankování motor schladnul,ani tolik paliva neveze aby jsi mohl valit po dálnici třeba 1hod na plný výkon.Běžné auto je v porovnání s ním potom na dlouhé cesty rychlejší,co naženeš rychlostí,ztratíš u pumpy.
Takto výkonná auta patří především na okruhy,už z hlediska bezpečnosti,nikdy nevíš koho potkáš.
SCC má nepochybně poměrně slušně zvládnutej a originální exterier...ovšem ten ekl uvnitř? nějaká CAD soutěž pro šimpanze? z celku úplně čpí modelářova neschopnost a výsledek vypadá jak jinak než h***o, protože i kdyby měl nakrásně autor nějakej dobrej nápad, jeho schopnosti ovládat onen program ho zjevně odsoudily ke kompromisům...práce hodná středoškoláka (a to ještě jak kterýho)
Koenigsegg je pomalu okruhový spaciál, s kterým se dá jakž takž vyjet na silnice (a dojet na okruh). Veyron to má přesně naopak - dá se s ním běžně jezdit pomalu i do práce a mimo to zvládá brutální výkony. Pochybuju, že by Christian měl v plánu postavit Ageru R takovou, aby měla podobné určení jako Veyron. Stačí se podívat na nějaké video z Agery R při podávání maxima - řev v kabině jak blázen, což není na škodu. V Bugati i při 400+ není problém konverzovat, plno kůže a luxusu. Čekám na vhodné srovnání na okruhu, ale je téměř jasné, že Veyron dostane na frak. Stejně tak by to mohlo dopadnout i v případě Tautara.
Je to hlavne o preneseni toho sileneho vykonu na vozovku.
Bugatti Veyron Supersports ma podstatne nizzsi vykon i tocivy moment, k tomu pohon vsech kol a vyssi hmotnost. Pritom jeho schopnost prenest pri startu ten vykon na cestu je uz na same hranici.
Video zde:
[odkaz]
V case 2:40 je tam krasne videt, jak se pri startu protaci vsechna 4 kola, az se z nich kouri.
Takze ja osobne tvrdim, ze ty casy zrychleni u SSC budou dosazitelne pouze v laboratornich podminkach - na dragstripu, napenetrovanem a se specialnimi a dobre pripravenymi pneumatikami.
Tim spise smekam pred konstruktery Veyronu, kteri dokazali ten sileny vykon zabudovat do auta, ktere muze ridit kdokoliv a kdykoliv :yes:
To je samozřejmě pravda, jen je třeba doplnit že váha samotná ti v projíždění zatáček je k ničemu, protože jak vzrůstá zatížení kola tak roste i odstředivá síla. Proto je formule co nejlehčí a dotěžuje jí přítlak vzduchu který žádnou odstředivou sílu nevyvozuje a formule může projíždět zatáčky mnohem rychleji.
Formule mají zhruba 0,7 až 1,1, podle potřeb. Je to, přesně jak říkáš, kvůli přítlaku - formule váží nula, nula prd, takže si musí pomoci aerodynamikou, aby zůstala na trati. Špička osobních vozů se pohybuje kolem 0,24. U sportovních vozů se užívá obdobných postupů, jen se to neprojevuje tak extrémně na součiniteli.
Což byl hlavní cíl - ukázat, že se dá cestovat rychle, stylově a v luxusu. Postavit pekáč, který má tisíc koní, dokáže kde kdo, že jich na světě jezdí, překonat 400 také není žádná věda, ale namíchat z toho luxusní GT, to je trochu jiný oříšek. Já bych Bristolovi přál cestu napříč Evropou za volantem Koenigseggu. Jejich auta mám rád, ale konkurenti (mimo přetahování se o rychlostní rekordy) to nejsou.
Přejdu to, že si pleteš model a provedení/verzi/edici, ale ty víš, proč konstruktéři Veyronu použili motor, který použili ? Já tedy ne. A když jsi u toho pousmání, tak se můžeme smát i komukoliv jinému, když jde 1000HP dostat i z 2.4 V8 a bez turba.
Jak už jsem zmínil, Veyron je kouzelný v přívětivosti k řidiči.
jenom ještě doplním, když máš cx 0.328, čelní plochu odhadnu na 1.5 m2, tak při 444 km/h potřebuješ k překonání aerodynamických sil přibližně 4.5 kN, tzn. potřebný výkon 550 kW. Samozřejmě další odpory (valivé, ...) přihodí další balík potřebných kilowat...
Až bude Bugatti fungovat z vlastních peněz tak smeknu..Lejt do Koenigseggu takový dotace tak na něj nikdo nemá.Jenže naštěstí je soběstačný a dělá auta tak jak se má.Pro mě je Bugatti mrtvá značka napíchlá na pupeční šnůru Volkswagenu.Jistě ..famozní stroj ale co jiná barva to jiný model?A potřebovat dvojnásobně velký motor než stačí k podobným výkonům konkurenci?Vždyt je to k pousmání :-!
To je teda argument..a taky je řada supersportů s podobným výkonem který chladí bez problému.A co jako?Podle toho mám posoudit jak tohle auto chladí?Pane jo..
Problémy s chlazením mají i jiné supersporty o povovičním výkonu a obdobného designu. V létě v koloně se něco takového musí přehřát do osmi minut.
Takže žádné tvé vysoké rychlosti, ale především ty nízké, když je velmi malý, či nulový nápor proudícího vzduchu na chladič. Ten pak nefunguje.
Dál tě nekomentuju, seš prostě mimo. Dovzdělej se.
to je jasné...taky tu mluvíme o cenovejch relacích ve kterejch jiní lidé nakupují vily a podniky že... >:D >:D ovšem když už bych měl ten luxus a mohl si vybírat i v této relaci >:D >:D >:D (vtipné že) tak beru zenvo :yes::yes::yes:
[odkaz]
Doporučuji navštívit znovu středoškolské hodiny fyziky. To číslo "c" je KOEFICIENT aerodynamického odporu, ne jeho absolutní hodnota. Jenže na to, jaký odpor bude mít auto v reálném světě, má mnohem větší vliv čelní plocha. A ta u 1 metr vysokého supersportu bude zhruba poloviční než v takovém MB ML ;-)
A to zatím byla ta méně podstatná část pravdy >:D . Supersportovní auto totiž nutně musí mít aerodynamiku uzpůsobenou tomu, aby ve velkých rychlostech na auto působil přítlak a ono "nevzlétlo". Takže supersporty mají "schválně horší aerodynamiku, aby mohly jezdit rychleji" >:-[]
O Formuli 1 bys nejspíš předpokládal, že bude mít koeficient "c" nějaký titěrný. Z hlavy to nevím, ale má ho asi 2krát vyšší než běžná osobní auta >:-[] .... proto jezdí tak rychle >:-[]
a to na první pohled poznáš že budou mít problémy s chlazením? Vstupní otvory pro chlazení nejsou jen vpředu, ale i na bocích vozu (v zadní části). Navíc ho budeš muset krutě chladit jenom při vysokých rychlostech, v nízkých rychlostech bude zapotřebí kvůli "krásné" aerodynamice relativně málo výkonu motoru == málo výkonu chladit. (samozřejmě nepočítam styl brzda plyn, ve kterém to auto bude prakticky pořád >:D ) Mně se na tomto autě líbí naprostá podřízenost přísné aerodynamické účelovosti, naopak ale pohled ze předu je jaksi fádní. Pokud bych ještě zareagoval na Topperovo výblitek výše: porovnání s Veyronem - tohle je to supersport, kde je vše podřízeno maximálním výkonům, ale mám pocit že Veyron nabízí ještě něco málo navíc - dotek historie, luxusu, umění ...
Tak v prvom rade si treba uvedomiť, že Veron je v prvom rade nie superšport ale GranTurismo s ktorým môžeš pohodlne cestovať hoc aj nakríž Európou. No a keď chceš len tak mimochodom to môžeš rozbaliť aj cez 400km/h... Toto je úplne iná kategória, toto môže súperiť s Koenigsegg, Paganni, Ferrari, Lamborghini.
Veron NEMÁ priamu konkurenciu.
Ono to není jen o chlazení a jiných technických problémech. Stačí ten základ a to jízda, resp. řízení samotné. Když jsem četl reportáž o dosahování maximální rychlosti s Ultimate Aero a vedle toho si člověk postaví dostupná videa a testy Veyronu, o to víc smekám před tím skoro dvoutunovým "mastodontem".
Vážení redaktoři, jste si jistí tou udanou hodnotou odporu vzduchu? Vždyť novej mercedes třídy C, ještě k tomu v kombíku má cx 0,29, tak mi vysvětlete jak může mít supersport, kterej by rád pokořil 444 km/h, hodnotu 0,328. To se mi nějak nezdá >:D
Tohle sice vypadá velmi celistvě a vaváženě, ale první co mě napdalo, když jsem se na to podíval, je, jak těch 992 kW chtějí uchladit?
Klidně se tu o tomto zcela zásadním problému můžeš rozepsat.
Ale já říkám, pokud neudělají zásadní změny v designu exteriéru, tak tohle auto nemůže normálně fungovat, nemůže chladit, nemůže ani extrémně rychle jiezdit.
Za Veyronem stojí vývoj za stamiliony a taky proto vypadá jak vypadá, vzhled je u něj podřízen aerodynamice a funkčnosti.
Tohle je dílko nějakejch garážníků s typicky americkýma velkýma vočima. Pokud toto auto nepojede konstantně aspoň 160 km/h, bude se stoprocentně neustále přehřívat.
výkon jak letadlo, interiér no-tak je to supersport a tam se spíš kouká jak ušetřit kila než na nějaké parádičky jako v rollsu takže dejme tomu no...ale ta váha 1200kg? dyť to je půl Veyrona... :yes: teď to Piechovo dílo už nevyznívá tak luxusně...dneska se mu na zrychlení vyrovná skoro dkejaký Koenigsegg
Zvenku jo, ale ten interiér... To je hnus... Skoro čtvercovej volant s nechutně velkým středem a až přehnaně velkým logem, středovej panel vypadá jak loď Borgů, která přistála uprostřed palubky... No možná to bude ve skutečnosti vypadat líp... Výkonu to má ale na rozdávání no...