Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

?
| 14. 11. 2011 08:57
Já bych řekl, že je to škoda, ale pokud manuál zákazníci přestávají objednávat tak asi logický krok. Je ale taky třeba si uvědomit, kam tahle logika vede - zcela jistě k autům bez řidičů, protože řidič je logicky nejvíce problémovou součástí auta - no tak nezbývá než ho nahradit počítačem. Většině uživatelů budou plně automatická auta vyhovovat (můj soused mi s radostí oznamovat jak jeho nové E-čko už umí samo popojíždět v koloně jen by to ještě chtělo, aby taky umělo točit volantem), doufám, že většina čtenářů auto.cz nepovažuje za svůj ideál třeba AUDI S4, která pojede oblíbenou okresku takovým způsobem, že bude řadit podle dat z navigace, jako to už "umí" třeba automat v A8...
Avatar - CHerokee
Logické
| 14. 11. 2011 09:03
Kdo poznal špičkový moderní automat, tak ví, že se není čemu divit. Krom toho i zde může řidič řadit přímo, bez spojky.
Konec požitků z řízení?
| 14. 11. 2011 09:25
Ačkoliv někteří zastánci staré školy budou brát tento směr nelibě, já Audi tleskám. Nikdy by mě nenapadlo, že napíšu "BRAWO AUDI".
Konec požitků z řízení?
| 14. 11. 2011 09:55
Ty seš dobře zpracovaný. Stačilo by jednoduché "v". ;-)
Konec požitků z řízení?
| 14. 11. 2011 10:22
to "w" bylo myšleno jako ad absurdum. ;-)
Konec požitků z řízení?
| 14. 11. 2011 10:28
Trochu to rozveď, neb to nechápu. ;-)
Konec požitků z řízení?
| 14. 11. 2011 11:59
Boha jeho, to tady každý druhý bude kopírovat fráze a slovíčka, které tak často používá psychopat GTI ??? :no:
Avatar - curwasportiva
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 09:41
Ono se není ani čemu divit. Holt taková auta si většinou kupují lidé, pro které je hlavní znáček na kapotě a vysoká číslice v kolonce výkon v TP. Nějaká radost za volantem a požitek z řízení je až na poslední koleji. Hlavně že to jede 250km/h po rovině a dá se to při takové rychlosti řídit jedním prstem. Lidi už se nechtějí s autem prát a učit se sním jezdit. Chtějí se jen vozit...
Bohužel takový je trend, aproto už člověk nenajde moc aut pro řidiče v nabídkách velkosériových výrobců. Většinou jde jen o vozidla a to doslova :-(
Avatar - euro89
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 11:20
Naprostý souhlas! I když zrovna Audi je značka u který mi je to celkem jedno... ale třeba automaty v BMW mi vadí hodně, BMW by mě být vždy o požitku (radosti) z jízdy. Naštěstí automobilek, které dělají ještě opravdová auta je pořád dost. Jen jde bohužel o maloseriové a často drahé výrobce (Lotus, Noble). :-(
Avatar - CHerokee
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 11:32
Pokud si myslíte, že s moderním automatem je méně požitku, tak jste s ním ještě nejeli. :-) Uvažovali jste někdy, proč třeba v Affalterbachu v továrně AMG už roky vyvíjí jen automaty (Speedshift) a přitom jde o auta čistě na radost....
Avatar - euro89
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 11:54
Řídil jsem mnoho aut s moderními automaty (A3 3,2 quattro s DSG, A8 4,0 TDI, BMW 740d E65, 335i xDrive E91, 320i E92 atd...), ale i když jsou nový automaty schopný přeřadit rychleji než člověk s manuálem, tvrdím, že s manuální převodovkou je pořád větší zábava. Pokud tvrdíte opak, nejspíš pro Vás znamená "požitek z jízdy" zkoušení maximálky na dálnici, příp. rozjezd na zelenou. >:-[]
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 12:02
:yes: :yes: :yes:
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 12:27
Přesně tak... :yes:
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 13:30
:yes:
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 14:19
Souhlas, na moderní automaty mám stejný názor - dokážou být rychlejší než řidič, ale zábava s nimi tedy moc není.
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 15:40
Tak zrovna u všech, co jsi vyjmenoval sedí automat k charakteru výborně, neboť ani jedno z nich není primárně o hledání požitku z jízdy a "trefování" meziplynů. S tím tvrzením se dá souhlasit, ale u opravdu řidičských aut a i tam je to na polemiku. Díky posunu do počítačového věku, kdy ti elektronika kontroluje nastavení podvozku, diferenciálu, charakter motoru je dobrý automat, resp. možnost sekvence jen díl do skládačky. Jako nutnost vidím manuál u "archaismů" typu Elise, Caterham atd...
Avatar - white label
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 20:02
:yes:
Avatar - CHerokee
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 19:04
Mám auto čistě na zábavu, je velmi sportovní, skvěle sedí v zatáčkách a má výborný automat s možnosti manuálního řazení. Nejraději jedu se staženou střechou horskýma lesníma cestama...stejně jako na motorce.
Avatar - white label
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 20:17
Vidím, že nejsi sám, kdo si tu plete "požitek z jízdy" vozem, s požitkem z kvedlání šaltrpákou, co teprve kvedlání bez synchronů, to byl teprve požitek pro opravdové "řadiče"... >:-[]
Auto(moto)sport už dnes vlastně není sport, protože bez kvedlání a spojkového pedálu to není dost sportovní a taková 458 Italia, nebo McLaren MP4-12C, to jsou bez manuálu doslova "antizábavná" auta, vhodné jen na dálniční zkoušení maximálky a rozjezdy na zelenou... >:D
Nemám nic proti milovníkům klasického manuálu, ale podobně černobílé zobecňování je zcela mimo... ;-)
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 12:27
Srry,ale ty jseš úplně mimo! :-) AMG a auta pro radost??? :-O Pro tebe je asi i Bugati Veyron auto pro zábavu,že? >:D Tyto auta nemají nic společného se sportovností... Jsou to obrovsky silné luxusní koráby,imageovky,ale sportovní ani náhodou!!! Pro sportovní jízdu jedině manuál! Protože sportovní jízda je z velké části o práci se spojkou a řadičkou! Ale sportovní auta už dnes nejsou moc v hledáčku... Sportovní image ale ano! Lidí jako ty je spousta...
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 14:36
Sportovní jízda jedině ve spojení s manuálem? Proto každý závodní stroj má dnes manuál, že? Jediné racionální argumenty pro volbu manuálu jsou nižší pořizovací cena a teoreticky nižší servisní náklady.
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 23:41
Zaraď sa do zástupu oviec a užívaj si svoj jednofarebný svet. Automat vs. manuál je len ďalšia časť skladačky, ktorú každý normálny človek vidí denne okolo seba - vymyté mozgy demokraticky pretláčajú "jedinú správnu voľbu" a ešte sa z toho aj tešia... Manuál = rešpektovanie vôle človeka v riadení auta a človek je na tejto planéte ešte stále najvyššia bytosť, je to iný level spojenia človek-stroj... Neviem, čo tu niekto používa argumenty typu "závodné autá používajú tiež manuály, že?" a podobné sprostosti. Ja takisto viem matematiku, ale nikdy nebudem počítať tak rýchlo ako kalkulačka - to aj deti v školách prestaneme učiť násobilku? Veď na to nie je dôvod podľa tvojho chorého videnia sveta, tá kalkulačka to urobí rýchlejšie, presnejšie, bezchybne... na čo by sa tú zapráskanú násobilku kto učil a strácal tým čas. Za teba už to auto aj radí, aj brzdí (alebo ťa ovcu alarmom upozorní, že máš brzdiť), tak ešte si "šofér, ktorý si užíva zábavu za volantom", lebo ešte je ti dovolené aspoň točiť tým volantom. Zatiaľ, ale ozaj len zatiaľ... Vrchol všetkého je text pod názvom článku, že v Európe manuál už nebude, ale v USA sa bude ďalej ponúkať... To sme tu dopadli!
"Řidiči" lemplové
| 15. 11. 2011 11:57
Byly časy, kdy byla nutnost umět jezdit na koni. Máš pocit, že lidé, kteří to dnes nezvládají, jsou v praktickém životě diskvalifikováni?
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 15:45
A co SLS, nebo C, které už je vnímáno jako alternativa k M3.
Sportovní jízda je tím více sportovní, čím více je to sport. Nejblíže se dostaneš na uzavřené trati, nebo okruhu a tam je to o maximální efektivitě a nejrychlejším času. Zábavná jízda je už něco jiného, jenže je to velmi subjektivní. Pro někoho to může být maximální efektivita, pro někoho zadek bokem.
"Řidiči" lemplové
| 17. 11. 2011 19:25
Přesně. Jde o to, jestli ti jde o zážitky, schopnosti, nebo čísla. Sport jako takový je o vítězství. Pokud se jezdí na čas, tak je cílem postavit takové auto, se kterým jezdec dosáhne nejlepšího času. Nikoho nezajímá, jestli ho to auto bude bavit.

Pro každodenní ježdění mám radši automaty, ale pro zábavu preferuji manuál. Mě nebaví masturbovat nad časy z okruhu, spíš chci posouvat své schopnosti. Auta klasické koncepce postavená na závodních komponentech nejsou hračky pro slečinky. I kdybych kolo jezdil o deset vteřin pomaleji, tak mi ta zábava za to stojí. Chci, aby v tom výkonu bylo co nejvíc ze mě (i kdyby stál za prd, ale bude můj) a ne z počítačů, které odvedli 80% práce. To je můj úhel pohledu. Každého baví něco jiného. A to neznamená, že mě jízda v MP4-12C bude nudit, je to jen jiný druh zábavy.
Avatar - CHerokee
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011 19:07
Myslím, že pan Xawier nikdy s AMG vozem nejel. Já byl i na jejich testovací dráze, vyzkoušel několik aut, tak vím svoje. Nehledě na to, že AMG má svůj závodní tým...a s velkou tradicí a mírou úspěšnosti.

Btw. seděl jste někdy v SLS AMG? Velmi spartánská výbava, drsné sportovní retro auto nabité moderní technikou.
U Audi toto není od věci
| 14. 11. 2011 10:11
Můj subjektivní názor je, že Audi stejně poslední dobou nedělá vyloženě auta pro řidiče ( ke každému sportovnímu modelu mimo R8 lze vždy přiřadit lepší MB, nebo BMW model co se emocí týče).

Už když se aktuální A4 uváděla na trh jsem nepochopil sportovní marketing na toto spíš pohodlné auto. Teď mi to přijde jen jako potvrzení.

U Audi mě toto rozhodnutí nechává chladným.
Problém je spíše v tom, že okrajová řešení přestávají být známkou prestiže a možnosti volby se ukrajují napříč celého spektra nám dostupným produktů v rámci krize apod. (mám tím ale na mysli i počítače, oblečení, potraviny ...) To potvrzuje například nedávné rozhodnutí u Astonu, kde by mě ztráta manuálu bolela víc.

Na druhou stranu si ale myslím, že je a ještě hodně dlouho bude dostatek radostných modelů s manuálním řazením, kde jde v první řadě o emoce.
A taky třeba víc lidí objeví kouzlo repasovaných klenotů na čtyrech kolech ( Jaguar je v UK takto dodáván celkme často).
Avatar - euro89
U Audi toto není od věci
| 14. 11. 2011 11:23
Audi podle mě nedělalo nikdy auta pro řidiče s vyjímkou legendárního Quattra a možná ještě S2/RS2, příp. starý S8 v manuálu z 90. let.
U Audi toto není od věci
| 14. 11. 2011 11:28
Neřídil jsem ani jedno, tak nemůžu soudit:)

Ale jinak souhlas.
Avatar - SrandistaSK
U Audi toto není od věci
| 14. 11. 2011 12:59
Toto ma skor prekvapuje u planovanej RS4. Aspon podla predbeznych informacii bude mat RS4 tiez len dvojspojku, a pritom v predchadzajucej verzii mala k dispozicii len 6 stupnovy manual bez moznosti akeho kolvek automatu.

Zrovna zmena u tychto modelov (S4, S5) mi je ukradnuta, pretoze na (downsize) motor, ktory tam dali, som naozaj mnoho pozitivneho nepocul.

Dnes uz to naozaj je bohuzial tak, ze za zazitkamy sa musi clovek rozhliadnut bud u mensich firiem, popripade na trhu s ojazdenymi vozidlami. A myslim, ze bude uz len a len horsie.
U Audi toto není od věci
| 17. 11. 2011 19:38
Když pominu legendární předky, tak tyhle poslední generace jsou nejsportovnější Audi, které se kdy vyráběly. Takže z tvé formulace jasně plyne, že jsi s nimi nejezdil. Už ta koncepce sama o sobě je spíš o bezpečnosti a rychlosti než o záživnosti. Z RS4/5 M3 nikdy nebude. Ale v reálném světě je to přívětivější auto. A smrt manuálu je nevyhnutelná. Když si uvědomíš profil kupců těchto vozů, tak ti musí dojít, že nabízet manuální převodovky nemá smysl. Pro lidi, kteří se těší na bazarový úlovek za pár let, možná špatná zpráva, ale je to tak. Dokud jí budou nabízet v USA, tak není problém nechat si vyrobit individuální kousek, když patříš k těm pár zájemcům o funglovku s klackem.
No jo, marketingová oddělení všude cpou slovo "sport"
| 14. 11. 2011 17:34
... a přitom auta řadí, řídí a brzdí sama.
Na druhou stranu, když si 98 % zákazníků zvolí automat, tak se automobilce nevyplatí mít v nabídce manuál.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku