Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S4 a S5: Konec manuálu v Evropě

David Bureš David Bureš 14. 11. 2011 • 22:34
32
V USA bude manuální převodovka pro Audi S4 a S5 nabízena i nadále.

Audi nebude od příštího roku nabízet na evropských trzích modely S4 a S5 s manuální převodovkou. Oba automobily bude možné pořídit výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. V německém konfigurátoru Audi možnost manuálu pro tyto modely už zcela chybí. Naopak američtí zákazníci budou moci Audi S4 a S5 se šestistupňovým manuálem objednávat i nadále.

Hlavní předností dvouspojkového S tronicu je oproti manuálu kratší doba přeřazení, přenos momentu na kola pak při řazení není přerušen.

Manuální převodovky ze silnějších vozů pomalu mizí. Lamborghini, které je vlastněno automobilkou Audi, s manuály do budoucna už nepočítá. Důvodem konce manuálních převodovek ve vozech této italské značky je malý zájem zákazníků. Jen asi 2 % loni vyrobených Lamborghini používala šestistupňový manuál. Lamborghini Aventador LP700-4 už je nabízeno výhradně se sedmistupňovou sekvenční převodovkou ISR.

Audi S5 po vzoru A5 prošlo letos faceliftem. Světla automobilu byla sjednocena s větší A6. Pod kapotou vozu pracuje kompresorem přeplňovaný šestiválec 3,0 TFSI o výkonu 245 kW a maximálním točivém momentu 440 Nm. Tento agregát nově používá i verze kupé, které dosud mělo osmiválec 4,2 FSI (260 kW, 440 Nm).

Stejný motor také pohání Audi S4, které je možné pořizovat jako sedan i kombi.




Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

U Audi toto není od věci
| 17. 11. 2011
Když pominu legendární předky, tak tyhle poslední generace jsou nejsportovnější Audi, které se kdy vyráběly. Takže z tvé formulace jasně plyne, že jsi s nimi nejezdil. Už ta koncepce sama o sobě je spíš o bezpečnosti a rychlosti než o záživnosti. Z RS4/5 M3 nikdy nebude. Ale v reálném světě je to přívětivější auto. A smrt manuálu je nevyhnutelná. Když si uvědomíš profil kupců těchto vozů, tak ti musí dojít, že nabízet manuální převodovky nemá smysl. Pro lidi, kteří se těší na bazarový úlovek za pár let, možná špatná zpráva, ale je to tak. Dokud jí budou nabízet v USA, tak není problém nechat si vyrobit individuální kousek, když patříš k těm pár zájemcům o funglovku s klackem.
"Řidiči" lemplové
| 17. 11. 2011
Přesně. Jde o to, jestli ti jde o zážitky, schopnosti, nebo čísla. Sport jako takový je o vítězství. Pokud se jezdí na čas, tak je cílem postavit takové auto, se kterým jezdec dosáhne nejlepšího času. Nikoho nezajímá, jestli ho to auto bude bavit.

Pro každodenní ježdění mám radši automaty, ale pro zábavu preferuji manuál. Mě nebaví masturbovat nad časy z okruhu, spíš chci posouvat své schopnosti. Auta klasické koncepce postavená na závodních komponentech nejsou hračky pro slečinky. I kdybych kolo jezdil o deset vteřin pomaleji, tak mi ta zábava za to stojí. Chci, aby v tom výkonu bylo co nejvíc ze mě (i kdyby stál za prd, ale bude můj) a ne z počítačů, které odvedli 80% práce. To je můj úhel pohledu. Každého baví něco jiného. A to neznamená, že mě jízda v MP4-12C bude nudit, je to jen jiný druh zábavy.
"Řidiči" lemplové
| 15. 11. 2011
Byly časy, kdy byla nutnost umět jezdit na koni. Máš pocit, že lidé, kteří to dnes nezvládají, jsou v praktickém životě diskvalifikováni?
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011
Zaraď sa do zástupu oviec a užívaj si svoj jednofarebný svet. Automat vs. manuál je len ďalšia časť skladačky, ktorú každý normálny človek vidí denne okolo seba - vymyté mozgy demokraticky pretláčajú "jedinú správnu voľbu" a ešte sa z toho aj tešia... Manuál = rešpektovanie vôle človeka v riadení auta a človek je na tejto planéte ešte stále najvyššia bytosť, je to iný level spojenia človek-stroj... Neviem, čo tu niekto používa argumenty typu "závodné autá používajú tiež manuály, že?" a podobné sprostosti. Ja takisto viem matematiku, ale nikdy nebudem počítať tak rýchlo ako kalkulačka - to aj deti v školách prestaneme učiť násobilku? Veď na to nie je dôvod podľa tvojho chorého videnia sveta, tá kalkulačka to urobí rýchlejšie, presnejšie, bezchybne... na čo by sa tú zapráskanú násobilku kto učil a strácal tým čas. Za teba už to auto aj radí, aj brzdí (alebo ťa ovcu alarmom upozorní, že máš brzdiť), tak ešte si "šofér, ktorý si užíva zábavu za volantom", lebo ešte je ti dovolené aspoň točiť tým volantom. Zatiaľ, ale ozaj len zatiaľ... Vrchol všetkého je text pod názvom článku, že v Európe manuál už nebude, ale v USA sa bude ďalej ponúkať... To sme tu dopadli!
Avatar - white label
"Řidiči" lemplové
| 14. 11. 2011
Vidím, že nejsi sám, kdo si tu plete "požitek z jízdy" vozem, s požitkem z kvedlání šaltrpákou, co teprve kvedlání bez synchronů, to byl teprve požitek pro opravdové "řadiče"... >:-[]
Auto(moto)sport už dnes vlastně není sport, protože bez kvedlání a spojkového pedálu to není dost sportovní a taková 458 Italia, nebo McLaren MP4-12C, to jsou bez manuálu doslova "antizábavná" auta, vhodné jen na dálniční zkoušení maximálky a rozjezdy na zelenou... >:D
Nemám nic proti milovníkům klasického manuálu, ale podobně černobílé zobecňování je zcela mimo... ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku