Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi A1 Sportback: Pět dveří, čtyři místa

132 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Pět dveří Audi A1 opticky prodloužilo a hodně jí to pomohlo. Ať mnohými zatracovaná, mě se docela líbila. Ale s pěti dveřmi mi přijde dotaženejší a opravdu pěkná.
Avatar - Anonym
Anonym
Ne, teď vážně. Celý problém Audi A1 je v tom, že je prostě nemá cílový segment. Bohatá mužská část populace se může přetrhnout po autech jako je A6 nebo Q5, prostě velkých autech od Audi. Bohatá ženská část populace zase miluje "hravá" autíčka typu Fiat 500. No a Audi A1 je takový kočkopes - velikostně odpovídá "hravému" autu, ale design exteriéru i interiéru je jako u "velkého Audi pro chlapy". Takže nakonec nepadne od oka nikomu.
Mr.Murphy
no, možná na tom něco bude.... A dost velký problém bude v ceně, která je obligátně dost vysoká.... 😉
Jinak tak jak mi 3dv verze přijde taková nemastná neslaná (ikdyž zas že by se mi to vyloženě nelíbilo tak to fakt ne), tak 5dv mi přijde už opravdu velmi fádní a dokonale nudná.... :😉 (chápu, že to na adresu německého auta zní jako fráze, ale nemůžu si pomoci....)

To auto je fakt ve vzduchoprázdnu.... Mini je po všech stránkách zajímavější, Audi A3 není asi o moc dražší a mnohem dospělejší....
Avatar - Anonym
Anonym
Vysoká cena určitě není problém - Audi už desítky let prodává jen a pouze "drahá" auta a to velmi úspěšně.
jossalito
Právě, že vysoká cena problém je. A o to větší problém, čím menší auto ji nosí. 😉
GTI
😄 :yes: Sentence kvartálu.
Avatar - Anonym
Anonym
U malého auta je to samozřejmě více problematické ... ale konkurent BMW dokáže své Mini prodávat už mnoho let za dost vysoké ceny.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Mini má výhodu, že čerpá z tradice. Sice to nemá s původním mini nic společného ani filozofii levného auta pro méně majetné, ale značně to mini pomohlo. Navíc dlouhá léta neměl konkurenci. Audi je první model, co nemá na co navazovat a musí si nějaké své místo teprve vydobít.
Avatar - iudex
iudex
No ale tých 5 dverí môže byť značná konkurenčná výhoda oproti Mini. Predsalen aj panička majúca toto auto ako imidžovku do mesta vedľa manželovej Q7 potrebuje odviezť dieťa či niečo hodiť na zadné sedadlá.
Avatar - Anonym
Anonym
S tím souhlasím. Dětská sedačka do 5-dvéřové A1 dává smysl. Zda to celkově bude úspěch nebo neúspěch, uvidíme až za pár let. Audi se samozřejmě bude hodně snažit, aby to do třetice všeho dobrého (předtím Audi 50 a Audi A2) konečně vyšlo.
GTI
Tycoone, uprav si příspěvek v té pasáži o bohatých dámách toužících po pětistovce 😄 tomuhle snad nemůžeš věřit ani ty. To už snad opravdu raději tu ypsilonku...
Avatar - Anonym
Anonym
Takže dle tebe si Fiat 500 kupuje "chudý lid" ?
jossalito
Vzhledem k tomu, že na prodeji pětistovky se z cca 90% podílí její základní varianta, s cenou někde u 260 tis., tak to na nějaké zavatované lidi nevypadá. 😉

PS: Srovnej se základní cenou A1 (403 tis Kč).
Avatar - Anonym
Anonym
Na té samé ceně začíná Fiat Bravo, čili auto té samé automobilky o dvě třídy výše. Neříkám, že Fiat 500 kupujou všichni miliardáři, ale rozhodně pětistovku nekupuje "chudý lid".
Ano, A1 je samozřejmě dražší, protože má na masce čtyři kruhy ... A3 také stojí skoro dvojnásobek Brava.
jossalito
Takhle ale nemůžeš uvažovat. Když si vybavíš Picanto lepším motorem (1.2) a slušnou výbavou, tak jsi prakticky na základní ceně pětistovky, a to u Kie můžeš jít ještě o 100 tis navrch. Stejně tak jako když si třeba dovybavím Citigo na maximum, tak se na ten základ pětistovky asi taky skoro dostanu.
Nelze až tak dogmaticky srovnávat, že za tu cenu už mám "megana".
Avatar - Anonym
Anonym
Já takhle uvažuju z jednoho důvodu. Český trh je specifický v tom, že "levná auta" se tady prodávají opravdu v těch levných specifikacích. Viděl jsi někdy Kiu Ceed 2.0, Fiat Grande Punto T-Jet nebo Dacii Logan 1,6 16V v nejvyšších výbavách ? Já ne. Výjimkou je asi jen Škodovka, která u nás dokáže prodat i "drahou verzi levné Fabie".
Avatar - iudex
iudex
Svoju predošlú úvahu si si vyvrátil sám, a to vetou "když si třeba dovybavím Citigo na maximum, tak se na ten základ pětistovky asi taky skoro dostanu." Teda uznávaš, že tá päťstovka je cenovo úplne mimo svojej triedy. Tak ktorý chudobný človek (uvažujúci v štýle kde dostanem za svoju tisícku najviac) by si to kúpil? Ergo cena je prémiová, za základ zaplatíš toľko, ako pri konkurenčných autách za plnú paľbu. Nie je toto princíp prémioviek? Takže v GTIho logike si F500 ako prémiovku kupujú prémioví ľudia. 😉
jossalito
Pětistovka sice dražší je, ale ne nijak extrémně. O tom jsem psal.
Avatar - iudex
iudex
No podľa mňa to rozdiel značný je: ak je F500 v základe za 9900 eur (akciový cenník) a konkurencia v triede napr. i 10 za 6799, Picanto za 8240 a Twingo za 7190, je to o 1660 až 3100 eur viac, ako konkurencia, percentuálne to máš o 20 až 45% (!) viac, ako konkurencia v triede. To nie je "nijak extrémny rozdiel? To je v zásade rovnaký rozdiel, ktorý delí v rámci jednej triedy prémiu od mainstreamu.
P.S. Ja dám podložené argumenty, Ty dáš pocity, to je pre diskusie s Tebou príznačné.
jossalito
Zase bych i10 a spol nepovažoval za přímou konkurenci. 😉
Avatar - iudex
iudex
Veď to, F500 priamu konkurenciu nemá, tak, ako ju nemá Mini. Ale na ilustráciu jej osobitného postavenia je dobré uviesť práve veľkostných konkurentov zo segmentu.
jossalito
A něco podobného jsem uvedl právě, když jsem zmiňoval Picanto v lepší výbavě. 😉
_MT_
Můžeš říct, že F500 je exkluzivnější alternativa k Pandě. Ale mluvit o ní jako o prémiovém voze je trochu přitažené za vlasy. A finanční rozdíl není nijak zásadní - v této třídě může jít relativně o slušný příplatek (rovný možná xenonům a klimatizaci), ale absolutně jde o pakatel.

Já bych minimálně odlišoval mezi stylovou a účelovou hodnotou - u F500 platíš za styl oproti běžným vozů jeho třídy, řekněme, že tě to vyjde na 50 tisíc. U A1 nebo Mini také platíš za styl, ale přihodíš si tak 150 tisíc oproti běžnému vozu třídy - mezi takovou Fábií a A1 máš dnes v Německu rozdíl asi 180 tisíc, a to sdílejí platformu. Samozřejmě, když si Fábii dovybavíš, tak se budeš pohybovat nejspíš pod 100 tisíci rozdílu, což je čistý příplatek za znáček na kapotě a větší stylovost (ale tady porovnáváme základní ceny).

A1 a F500 loví v jiných vodách. Primární poslání A1 je být vstupenkou do klubu čtyř kruhů, tedy hlavně lákat lidi, kteří žádnou Audi ještě nemají. Sekundárně doplňuje nabídku pro stávající zákazníky. Stylovost je tak nějak samozřejmostí za ty peníze, nikoli primární určení. U F500 si lidé možná připlácejí 50 tisíc za roztomilý kukuč, u A1 za to, že jezdí v Audi. A1 se může ženám líbit (jako řada drahých věcí), ale žádný roztomilý miláček to není. Je to prostě Audi - německy chladné a drahé.
Mr.Murphy
těch 90% máš odkud? byl by odkaz nebo tak něco...?
jossalito
Psali to v nějakém časopisu u testu pětistovky. Scany toho časopisu sem kdysi dával tuším GTI?
Mr.Murphy
no upřímně řečeno se mi to nezdá (jde o to, jestli to byl evropský údaj nebo číslo třeba z Německa atd.). Znám ve svém okolí F500 3ks a všechny jsou ve vyšších výbavách.... Základ jsem nezahlíd ani jeden (ikdyž asi někde jezdí, připouštím....)

Pokud by někde měly jezdit F500 v základu, tak asi v Itálii - když se podívám do italských statistik, tak 20% všech F500 je v naftě (čili rozhodně ne základní cena, ikdyž výbavový stupeň neznám) a 5% celkových prodejů tvoří verze CC, která taky rozhodně není za pusu.... Navíc ty "best" F500 se prodávají pod značkou Abarth, která v těch tvých 90% asi taky nebyla zahrnuta....
jossalito
Bylo to číslo asi našeho trhu. Nemám potřebu nějak lhát, prostě to tak ber.
Mr.Murphy
jo jasně, akorát že český trh je z pohledu F500 (i jiných malých stylovek typu DS3) irelevantní, jestli se tu ročně prodá 200ks nebo kolik, tak to představuje 0,2% z evropských prodejů F500.... To je jak hodnotit Porsche a Ferrari podle toho, co prodají u nás....
jossalito
Ale skladba základ x plně vybavené se až tak lišit nebudou, sám to píšeš výše.
Mr.Murphy
nevím, kde jsi to výše vyčetl, ale to je jedno. Můj názor je, že v Evropském měřítku se u F500 bude v základu prodávat tak 60-70% kusů.... ovšem je to jen spekulace. Těch 90% je ovšem v evropském měřítku mimo, to si troufnu tvrdit skoro s určitostí....
A jak jsem ti už psal, v Itálii je 20% těch aut v naftě, která v ZÁKLADU stojí 17.700 EUR....
Tolik teda k těm peněženkám kupujících....
jossalito
Zbytečně se tu oháníš a kopeš kolem sebe. Mě je to jedno. Prezentuju fakta.

Spíš by tě mělo zajímat srovnání A1 x MiTO.
Mr.Murphy
ty prezentuješ fakta, které jsou z českého trhu a které jsou v globálním měřítku zcela irelevantní..... 😉
že jdou prodeje Mita do kopru je nicméně nadmíru jasné..... To má svých problémů dost....
jossalito
Čísla Evropy jsem dal dolů. Zbytečně na mne útočíš. Zbytečně.
Mr.Murphy
já útočím výlučně na tvoji tezi, že 90% F500 se prodává v základu. Tvrdím, že to je velmi nepravděpodobné a tvrdím, že odvozovat to na základě dat z českého trhu je úplná kravina. Úplná.
jossalito
Ale já se taky vyjadřoval k tomu, co se týká nás. Vždyť tam uvádím české ceny. Tak je asi jasné, že nemluvím o trhu v Německu, nebo?

Někdy je opravdu lepší, reagovat na napsané fakta, než na můj nick.
Avatar - euro89
euro89
No nevím... V Q5 vídám jezdit většinou ženský, jestli jsi spíš nechtěl napsat Q7(?). A pokud jde o malý auta, myslím, že 500, A1, MiTo, Ypsilon, Mini nebo DS3 jsou z ženského pohledu všechny dostatečně stylový. Sám znám jednu kamarádku, která si A1 1,4TSI koupila a myslím, že se tohle auto holkám dost líbí a je to spíš otázka financí, kolik z nich si jí může reálně dovolit. A v případě sportovních verzí jako A1 1,4 TSI (136kW), Abarth 500, MiTo QV nebo Cooper S s přehledem osloví i mužskou část populace. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, ty sportovní verze můžou být v podstatě "motokáry pro chlapy", ale těch se asi moc neprodá, protože jsou opravdu hodně drahé.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, toto malé auto sa podľa mojich pozorovaní ženám páči, nejednu som ale počul reagovať štýlom: To je krásne, to by som chcela. Čo, toľko peňazí? To si radšej kúpim XY...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Bohatá ženská část populace ani netuší, že nějaký fiat existuje. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo tedy dle vás kupuje Fiat 500 ? Chudá část populace jako rodinné auto ? 😉
jossalito
Do září se u nás prodalo 384 ks Audi A1, kolik se jich vyvezlo, to nehodnotím.

Pětistovky se za stejné období prodalo 78 kusů.

Srovnej ceny, počty...
Avatar - Anonym
Anonym
Nebral jsem to z pohledu ČR, ale globálně. Fiat 500 dosáhl půl milonu prodaných aut asi za 3 roky, čili cca 150 tisíc ročně. Prodeje Audi jsou zhruba třetinové.
jossalito
Což je vzhledem k její ceně asi logické, ne?
Avatar - Anonym
Anonym
A6ka stojí několikanásobně než A1 a prodává se lépe. Záleží na tom, s čím to srovnáte.
jossalito
Viz já v 10:00.
Klaudius
Iná logika v Čechách a iná v globále? Koľko metrov vlastne používaš?
jossalito
Zastav se, zamysli se a zkus to znova. 😉
Klaudius
Poznáš to slovo? 😲
Avatar - iudex
iudex
U nás je štatistika dosť odlišná: A1 za tento rok 50 ks, F500 254 ks. Na mesačnej báze je to obdobné: A1: 5 ks, F500: 27 ks.
jossalito
No jo, vy jste už ta východní Evropa. >😒] 😉
Avatar - iudex
iudex
A preto kupujeme autá segmentu A v cene áut segmentu C. 😉
kyklop
luxus >😁
Klaudius
Nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť kupovať lacné veci. 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Střední vrstva populace a kýčomilní lidé
GTI
:yes:
Avatar - iudex
iudex
Treba sa lepšie rozhliadnuť okolo seba. Ja tam vidím baby/paničky, ktoré rozhodne ako stredná vrstva nevyzerajú (a väčšinou ma zaujali štýlovým a vkusným outfitom). Ale ak chceš poškrabkať za ušami od GTIho, len pokračuj v podobných "múdrostiach". 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Pětistovka není pro bohaté paničky nic, po čem by si trhaly rodidla, když to kolem projede. Jak to nemá hvězdu, vrtuli, nebo čtyři kruhy, tak to je pod jejich úroveň. Pětistovka kolem tří kil ceny určitě není záležitost pro bohaté. Já jí od počátku uvedení považuju za kýč a stále si za tím stojím. Jestli GTI souhlasí, nebo ne, je mi volný.
GTI
:yes:
Avatar - iudex
iudex
Bohatý je relatívny pojem, každopádne kto dá za trojdverák segmentu mini toľko, čo za päťdverák o dve triedy väčší, asi na korunu hľadieť nemusí, že. 😉 A takých u nás za tento rok bolo 254, čo je násobne viac, ako ktorékoľvek iné auto v triede (druhá v poradí Panda: 115 ks, tretí i10: 102 ks).
Avatar - kari.laz
kari.laz
To je problém vnímání malých aut u nás a dále na východ. Tady bude pořád populárnější "co největší za co nejméně" ale na západě už jsou dále a vědí, že ne vždy potřebují to největší auto a klidně ty peníze dají za menší auto s dobrou výbavou. Popřípadě si to pořídí jako další auto v rodině.
Avatar - iudex
iudex
Ale tá štatistika, čo som Ti doložil v triede mini vypovedá o úplnom opaku. 😉
Avatar - Stefič
Stefič
záleží na tom, jaký trh sleduješ. Tady na východě je to jasné. Lidé tu ještě nemají tolik peněz, ale zajeď se podívat do Bavorska. Kolik tam na silnici potkáš Kií nebo hyundajů? Moc ne.
GTI
No, Stefiči, zajeď se tam podívat 😄 Možná tě ta realita jemně porazí. Neříkám, že je to tam samý hyundai, ale... a právě to "ale" je už dnes de facto varovným prstíkem...
Avatar - Stefič
Stefič
pokud mohu posuzovat ze svého okolí, tak bohaté paničky netouží ani po F500 ani po A1. Spíš po MB ML, X6 a podobně...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Souhlas. X6 mi přijde jak speciální úprava X5 pro ženský. Poslední dobou v tom vídám pomalu jen ženský.
jossalito
:yes:
Avatar - white label
white label
Pokud považuješ F500 za kýč, jak se díváš na obdobně designovaná retra jako je MINI a Beatle? V principu jde o obdobu jistého druhu/typu "kýče".
_MT_
Teď jsem viděl tuhle fotku a říkám si, kdo ta auta pro novináře konfiguruje.
[odkaz]

A poté tuhle😒br /> [odkaz]

Co se designu týče, mě třeba na F500 vadí ta nedotaženost. Moderní a retro prvky spolu moc harmonicky neladí.

Můj problém s těmito auty je někde jinde než v designu. Pro mě retro není jen pár kudrlinek vypůjčených z 50 let starých aut. Pro mě je retro hodně o koncepci. A tady mi tahle trojka připadá jako špatný vtip. Brouk je výjimka. V téhle inkarnaci se prodává za ceny podobné Golfu, takže se dá alespoň trochu mluvit o lidovosti (v rámci značky si za něj nepřiplácím). Není to dokonalé, ale alespoň něco. Rozhodně posun od "nového brouka".

Pokud to má být exkluzivní designové retro, tak F500 podle mě prostě nevyšla. Mini je na tom mnohem lépe. Sice mi může připadat jako špatný vtip vzhledem k odkazu původního Mini, ale po designové stránce je dotaženější.

Kdybychom do toho zabředli, tak problematika stylovek není vůbec jednoduchá - dělá je komunita, nikoli produkt samotný. Dnes je to pojem zprzněný podobně jako přívlastek sportovní.
Avatar - white label
white label
Konfigurace interiérů F500 na odkazech je poměrně strašná (ale dá se nakonfigurovat mnohem lépe), myslel jsem to v obecnější rovině, pro mě je taky druhý pokus o pokračování Beetlu, nebo MINI, v lecčems přijatelnější, ale v principu jde o určitou obdobu filosofie "retro-napodobenin".
_MT_
Je mi jasné, že jsi to myslel jinak. Ale když jsem ty fotky viděl, musel jsem se podělit. Do dalších testů jsem už radši nekoukal, na druhou stranu vím, že to jde udělat líp. Párkrát jsem F500 viděl a takovouhle hrůzu neměla vevnitř žádná z nich. IMHO těch dobrých barevných kombinací není tolik jako u Miniho.
_MT_
Podle mě nevíš, co to střední vrstva je. Většina lidí je totiž považuje už za bohaté. Typickým představitelem střední vrstvy je vedení podniku, bohatých pak majitel podniku. U nás to rozdělení podle povolání není stejné jako v západní Evropě, ale třeba v Británii je lékař typický zástupce vyšší části střední třídy. To je člověk, který si může koupit klidně A6 jako soukromé auto. Takoví lidé podle mě nejsou páteří zákaznické skupiny F500.

Bohatší panička sáhne třeba po Boxsteru. Nebo, jak je dnes v módě, po SUV nebo nějakém kříženci.
Avatar - white label
white label
Souhlas.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Opravdu ? A na to jsi přišel jak urozený estéte ? A kdo kupuje A1 a zbytek -> to je co za sortu ? To je z vlastní hlavy, nebo jde o infekci a snahu se zalíbit ? Apropo, padáš na kolena do škarpy a uhýbáš při průjezdu premie? Jedna perla za druhou...
Avatar - Ham.
Ham.
O jakém problému A1 mluvíš, je to prémiovka a jako taková určitě nechce atakovat prodeje masovek typu Polo, 207 etc. Na druhou stranu se jich u nás prodalo daleko více než F500, Mini, DS3 a Mito dohromady. Takže závěr, že bohatá část ženské populace miluje F500, dovol, abych se zasmál, to by byla hodně málo početná (90 kousků od začátku roku to je na ručník do ringu).
Avatar - iudex
iudex
Opakovane uvádzam náš trh pre porovnanie: F500: 254 ks za rok, A1: 50 ks. (pre úplnosť Mini: 187 ks). Takže všeobecné závery vyvodzovať z českých reálií nie je úplne objektívne.
Avatar - Ham.
Ham.
To mluvíš o 2010? Letos jsou přece prodeje jiné (1-10)😒br /> A1 414 ks
F500 90 ks
Mini 149 ks
Mito 19 ks
DS3 35 ks
Avatar - iudex
iudex
Hovorím "náš trh", ak si všimneš, píšem po slovensky a pod naším trhom myslím trh slovenský. Tu je štatistika za r. 2011: [odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
Tak to sorry, ale reagoval jsem na Tycoona který píše česky a předpokládám tedy, že psal o českém trhu. Prostě v CZ je situace taková, že A1 totálně válcuje trh malých imageovek takže jeho slova mi přišla dost mimo. A stačí se podívat na Evropské prodeje a opět A1čce se daří velmi slušně takže jeho komentář je "mimo mísu" jak z pohled zanedbatelného trhu v CZ tak z pohledu EU. Díky za odkaz.
jossalito
Máš někde celoevropské prodeje A1?

Edit:
Už jsem něco našel. Tedy pro zajímavost.
leden-září 2011 v kusech😒br /> Fiat 500 - 122 988,
Mini - 87 758,
A1 - 73 394,
Ypsilon - 44 776,
Picanto - 35 836,
MiTo - 32 424.
Avatar - iudex
iudex
Takže sa potvrdzuje to, čo som ilustroval slovenským príkladom: že predaje F500 sú v triede nedostižné a ďaleko prevyšujú ostatnú veľkostnú či imidžovú konkurenciu (o 40% viac ako Mini a o 67% viac, ako A1).
jossalito
Až tak striktně nelze srovnávat.

Základní A1 stojí 403 tisíc, Mini One 392 tisíc. Ty auta jsou pořád oproti pětistovce (v základu za 260 tisíc) extrémně drahé.

Pokud ti jde ale pouze o čísla, tak ano, máš logicky pravdu.
Avatar - Ham.
Ham.
Jedna věc je, že Mini a A1 je jiná liga než F500, ale je potřeba se podívat i na přírustky/úbytky prodejů, zatímco Mini roste v desítkách procent, A1 roste někde i o 100% tak F500 klesá, v Rakousku minus 20%, v Německu mínus 15% etc., jediné co může F500 zachránit je domácí trh, ale ten se zdá, že asi zdechne. Nyní podpora čtyřdveřáku pro A1 a za rok si povíme výsledek, myslím, že na poměry prémie Audi smutné nebude.
jossalito
Vidím to stejně.
_MT_
Jenže F500 je zdaleka nejlevnější. A1 začíná na nějakých 430 tisících, Mini 395 a Fiat na 290 tisících (bráno v Německu). Ta A1 je Sportback, třídveřová stojí zhruba 445. Díra jak hrom. Jeho prvenství je v této společnosti tak nějak očekávané. Při pohledu na tahle čísla se těším na příští rok, jaké prodeje bude mít právě Sportback a jak se jeho nabídka podepíše na odbytu třídveřové verze.
jossalito
Můj odhad je 30% navrch.
_MT_
Audi letos snad plánovalo 100 tisíc A1 v Evropě. To by jim mohlo vyjít. Když vezmu do úvahy přirozený růst, klidně si umím představit v příštím roce 150 tisíc tří- a pětidveřových dohromady s tím, že podíl bude tak 50:50.
Avatar - manitou
manitou
jak uvádí výše jossajelito, není to taková sláva jak by sis asi přál, nehledě na to, že ten tvůj žebříček nejsou registrace, ale prodeje, a to bohužel při cenách v čr u malých vozů znamená velkou míru ree😜ortů, u audi zvlášť, a také nesmíme zapomínat na velké skladové zásoby a1 u dealerů
tato kritika neznamená, že se a1, v 5D dvojnásobně, nepovedla, jen to chce zůstat na zemi 😉 :yes:
_MT_
Zrovna v ČR se prodá A1 víc než všech konkurentů dohromady. Minulý rok se sice celosvětově prodalo víc Mini, ale náskok nebyl vůbec tak velký, jak jsem čekal, vzhledem k tomu, že A1 byla novinka a nenabízela se po celém světě. Klidně si umím představit, že se A1 letos prodeji dotáhne (v Evropě), možná i překoná Mini. Kdyby se to opravdu povedlo, tak by to bylo na metál. Já osobně bych považoval i poloviční prodeje oproti Mini za úspěch - Mini má mnohem širší nabídku a je to zkrátka někdo mezi malými auty. Audi má samozřejmě vyšší cíle. Očividně podceňuješ sílu značky.
Avatar - manitou
manitou
já bych to zase viděl na to, že kupci se odkloní od zastaralé a vyčpělé a3 a půjdou klidně do a1, jak ve variantách 3D tak 5D, a1 je prostě zatím svěží, tím pádem vyšší prodeje a1, ale nízké prodeje a3 😉 :yes:
_MT_
A3 přijde příští rok, takže tahle kanibalizace nebude trvat věčně. Uvidíme za rok, já se celkem těším.
jossalito
Mini prodává ještě Countrymana ten je teď nekde na 40 (?) tisících, Clubmana (čícla nevím), začne s Cupé. Kdepak, Mini je pořád (a dlouhou bude) před A1.
_MT_
Já bych ani nedoufal, že Audi bude plně konkurovat nabídce Mini. Nabídne A1, Sportback, možná později nějaký Allroad (alternativu k Polu Cross), ale víc bych nečekal. Po sportovní stránce to dotáhne plánovaná R4. Možná, že se časem objeví kabriolet na principu Citroenu nebo F500 - tedy s plátěná střecha v kovovém rámu (ať již odjímatelném - Citroen - nebo pevném - Fiat). Určitě přijdou s nějakým hybridem/ elektromobilem. A otázka je, jak se projeví příchod BMW i3.

Řada lidí vidí A1 jako propadák, podle mě je to fenomenální úspěch. V Evropě Mini dotáhli celkem slušně druhý rok prodejů. Když člověk uváží náklady na vývoj, které má Mini mnohem vyšší, tohle auto musí být pro značku slušný zlatý důl. Já jsem čekal, že budou mít vstup na trh těžší.
jossalito
Já se na to koukám naprosto stejně. Taky to považuji za úspěšný vstup na trh.

Ještě doplním, že brzy (snad) přijde varianta RS, která by měla mít quattro a 2.0 TFSI. To sice s prodeji nezacloumá, ale imageovka to bude jako víno.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
trojdverak som kritizoval a nepaci sa mi ale konecne dlho ocakavany patdverak ktory mal byt hned nam ukazal ze nakoniec to moze byt aj dobre auto :yes😒br />
viac miesta na nohy a hlavu je super spravou , strecha je dlhsia a vcelku sa len mierne zvazuje cize na hlavu vzadu vyzera byt viacej miesta ako napr vo fieste kde sa strecha prudko zvazuje smerom dole. Kufor ostal na slusnych 270L co je fajn a aj celkovy pocit zo zadnych dveri ma mpozitivny a su ovela vacsie ako napr v imidzove ja o triedu vacsej DS3ke.

musim pochvalit audi, tat o5 dverova A3 sa mi pacia, parada :yes:
Avatar - euro89
euro89
Už při prvním uvedení A1 jsem psal, že je tahle malá Audi pro mě paradoxně nejpovedenější auto z celého koncernu. A díky tomu, že MiTo i Cooper v 5dv. verzi neexistují (Clubman nepočítám) a Ypsilonku Fiat dost odfláknul (podvozek, "ženský" design, absence silnějších motorů), musím uznat, že VW Group vyrobil nejhezčí a nejlepší malý 5dv. hatchback současnosti. 😉 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
To je vidět, jak jsme každý jiný. Ano, VW Group umí vyrobit hezký malý hatchback ... ale dle mého názoru to je Polo a Ibiza, zatímco A1 a Fabia se stydí v koutě. 😉
GTI
Dílo je završeno. A jak vidíš, i barevně "těžká" kontrastní střecha u tohoto vozu sedí opravdu jak ten pověstný hrnec. Minulý pokus (tuším šlo o deltu) dopadl, jako když se ti někdo na tu střechu... no, to je vlastně jedno, ale horní audina, to je trefa, co? Už tak dobré prodeje (srovnej euročísla) zásadně podpoří právě tahle karosářská mutace. Jistě, nyní má i tento vůz potřebný počet dveří. A tak jedinou větší překážkou v přiznání touhy po ájedničce je stav daného konta.

Cílové skupiny jsou poměrně přehledné - matka dobře situované rodiny, která rozváží a sváží děti, prádlo, nákupy, dále eurodívka se vkusem, s rozhledem, a se zájmem vlastnit "malé/velké" prémiové auto, a samozřejmě singlista, mladý muž, který se živí myšlením za ty, kteří myslet nemají čím...

Domnívám se, že rozšířením počtu dveří audi zásadně upevnilo své výjimečné postavení ve třídě. Vizuálně ájedničce současně pomohl specifický bicolor, který tento vůz posouvá i směrem k mužské části populace. Vozu taktéž nahrává jaksi pozitivní i negativní společenská objednávka - jednak vůz získává na potenciální přitažlivost pro své malé rozměry, avšak nepodskočený komfort, jednak vstupuje do doby, kdy se začínají utahovat snad nejen opasky, ale některým možná už i oprátky... a malé auto, které tolik neprovokuje okolí, svou roli v této podivné době sehraje jistě na Jedničku...

Konečně si napišme jestě něco o tom, v čem spočívá přínos vstupu prémiového segmentu do třídy subkompakt. No především jde o zásadně vyšší míru kvalit designu, ergonomie, kvalit materiálů. Totiž to, co šofér vnímá nejintenzivněji, to jest kabinu svého vozu, to je v ájedničce na takové vysoké míře kvality, že se třída dotýká takřka automobilového (třídního) nebe. Přístrojová deska ja famózní, dokonale snoubí špičkovou ergonomii s akcentem na komfort a sportovní charakter. Rovněž tak, to podstatné, tedy kvalita materiálů je samozřejmou špičkou třídy. Kvalita materiálů (včetně materiálu sedadel) je, jak známo, skutečností, která rozhodnou měrou spoluurčuje dojmy z užívání auta. Tvrdé poškrábatelné plasty, prosezená sedadla, verpánkovská ergonomie, to vše tolik tolik známé z užívání běžných aut zde samozřejmě neplatí, tohle je vůz pro člověka, který umí ocenit kvalitu, pro člověka, který ví, co pod pojmem kvalita chápat, pro člověka, který ocení to, jaký klenot mu daná automobilka stvořila k jeho radosti. Nic pro garážové panáky.

A tak, nejsi-li nucen svůj život těsnat do slevenek, výprodejních akcí a výhodných půjček na lichvářský úrok, žiješ-li lehce, žiješ-li kvalitně, žiješ-li takříkajíc prémiový život, pak tvé kroky logicky vedou v této třídě směrem k AUDI. Kam také jinam, že?

BRAVO AUDI :yes: [odkaz] :yes😒br />
P.S. ... [odkaz] 8-s :no:
Stačí se zeptat prodejce audi v ČR, jak se A1 prodává a odbyde to mávnutím ruky s doplněním, že pro toto auto tu (ještě) není trh. V zemích bývalého východního bloku je synonymem luxusu obří auto, v rozvinutých zemích ale je dostatečný pocit zákazníků, toužích po prémiovém autě do města a okolí.

A toto auto je prémie. Mě osobně se líbí, hraje logicky na jinou notu než prvoplánovitěemotivní MINI. Cena MUSÍ být vysoká, možnosíi míry individualizace si sobě rovného zatím marně hledá.

Prodané počty jsou zatím za očekáváním, hádám ale, že nákladoví inženýři mají rentabilitu u A1 spočítanou dobře.
Mr.Murphy
co se dvoubarevných střech týče, v obludnosti provedení opravdu ZDALEKA vede Roomster 😉

[odkaz]

>😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak zrovna tohle provedení je opravdu hrozný.
Avatar - iudex
iudex
>😒] :yes: Roomster skutočne nepotrebuje, aby ho ešte viac dovrzali takouto tuzingovou fóliou. >😒]
GTI
>😁 Tohle nebrat >😒]
dan8
jdu blit >😁 >😁
Nery
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Klaudius
...ale sú aj výnimky potvrdzujúce pravidlo. Myslím že pridaním praktického argumentu A1 príliš nezíska. Vzhľadom na triedu je to príliš vážne auto a na pohľade motoristickej verejnosti pár dverí navyše veľa nezmení. Ak by mu niečo pomohlo, tak snáď trochu ľahší štýl, kvapku hravosti či rozšafnosti. A decentné tóny vážnej hudby zameniť za niečo svižnejšie, trochu viac farieb by tiež neškodilo.
Avatar - salamoon
salamoon
ked sa rozmery vobec nezmenili...? u A3 je to jasne,tam je zmena viditelna.... ale tu to nema opodstatnenie.... :no:
Avatar - iudex
iudex
Vyzerá to tak, že sportback je u Audi všetko, čo má 5 dverí (a nie je kombíkom). 😐
A2
Působí to svou připosraností zadní partie, jako první Fabia. (Je jedno jestli tří nebo pěti) Boční profil, to je prostě bez nápadu, špetka estetiky tomu chybí. Vem si z boku třeba to Mito, GP a dej to vedle tohodle. I ta Ibiza vypadá mnohem lépe.
Ne, to prostě nevypadá hezky.
Design za čtyři až pět.
jossalito
No nic no, lidi mají jiný voko. >😁
_MT_
To by mě zajímalo, čemu dáváš jedničky. Žádný skvost to není, jsou mnohem krásnější auta, ale její design jen tak nezestárne. To je velké plus. Jsou auta, která mě nadchnou víc, ale o to tvrdší je pak pád na zem 😉
marianek
A1 je (dle meho) velice nepovedenym vozem. Vzhledove kycovite, navic okoukane Audi. Technika neodpovida cene, hodnota uz vubec ne. To vse se odrazi na neuspokojivych cislech prodeju. To, ze nedokaze zaujmout dokazuje i to, ze zakaznik da radsi prednost mainstreamovemu, avsak mnohem stylovejsimu Fiatu 500.
A1 pujde casem potichu a nenapadne po slepejich A2 do zapomenuti. Ze by bylo na case, aby Audi zamestnalo vsestranejsiho designera? Silva se zda byt tzv. "One hit wonder".
jossalito
Zdá se ti, že prodej v podání A1 s roční cifrou atakující 100 tis kusů je neuspokojivý?

Srovnej to s tragickými čísly designového konkurenta Alfa Romeo MiTo. Ti, jestli to doklepou na poloviční prodej, budou si moci gratulovat.

Až tak vehementně bych nesrovnával malý městský vůz (A segment) a malý automobil (B segment).
marianek
Porovnej si planovane prodeje a prodeje uskutecnene. Navic wow efekt (jestli vubec nejaky byl) novinky je pryc. Prodeje uz stoupat nebudou. Jednoznacne nepovedeny design, nepovedene auto.
jossalito
Nelze porovnávat marketingové proklamace. Ty mají úplně jiný smysl.

Prodeje právěže ještě pořád stoupají - viz čísla. A stoupat budou viz 5d.
marianek
Pokud uskutecnene prodeje prevysi ty planovane, potom jde o uspech, popr. necekany uspech (viz Fiat 500). Automobilka ani jina firma nikdy umyslne neuvadi planovane prodeje vyssi nez ty, ktere ocekava. Ze strany Audi jde o cisty prehmat. Diky spatnemu designu a nastavene cene se auto neprodava tak, jak melo Audi v umyslu.
P.S. A1 mohou dat treba osm dveri. Prodejum to nepomuze.
jossalito
Marianku, kdepak.
Automobilka nikdy oficiálně neuvede, kolik čeho plánuje prodat. Úvadí "to" jen marketingové oddělení, které tím ale záměrně vyvolává rozruch. Ti ale uvadí čísla jiné, dle marketingové potřeby. A jejich odhady nemají s plánem automobilky moc společného.

O plánovaných prodejích tu nedávno psal 100oktanů. Tedy na kolik kusů dostanou dodavatelé dílů objednávku. A A1 je naprosto v normě interního plánu.

Můžeš se na hlavu stavět, po uších chodit, ale to, že A1 se prodává dle očekávání a plně odpovídá i prodejům své konkurenci (a některou na hlavu poráží - MiTo), s tím nic neuděláš.
marianek
Marketingove oddeleni....ceho? Ze by automobilky? Automobilka (jeji mark.odd. chces-li) zpravidla vzdy uvede plan prodeju. Ten plan je vetsinou podhodnoceny, cimz se automobilka chrani pred zklamanim (trapasem), ktery ted proziva Audi. Holt A1 se nepovedla a klidne se na hlavu stavej, nebo chod po usich. Je to vizualni kyc, navic cenove znacne nad svoji hodnotou.
jossalito
Podhodnocená čísla? Kde jsi na tom byl? Chudáci Italové. >😁

Zbytečně se tu snažíš vyvolat nějaký flame, zbytečně se shazuješ, zbytečně...píšeš.
marianek
Ty jses teda jelito. Jedine, co jsem napsal o italech je to, ze si zakaznik radsi koupi Fiata 500, nez nepovedenou A1.
Flame, tento i jine zde vedes jen ty. Je to z tve strany bohuzel vzdy flame nevedomy, hlavne kvuli tve neschopnosti pochopit psany text.
jossalito
Zákazník uvažující nad A1 nepůjde pro pětistovku ze své podstaty. Spíš tak pro Miniho či MiTo.

Pětistovka je třídně, stylově i cenově naprosto mimo. Chápeš?
marianek
Cenove ano, ve prospech F500. Stylem je ale vyrazne nad A1. Mezi stylovkami, kam se A1 neuspesne snazi prodrat, je pomyslna cara mezi mainstreamem a premii mnohem uzsi. Staci mi podivat se z okna s sousedovi, kde stoji nove BMW 5 a pani domu ma Fiat 500.
Mini sem ani neplet. To opustilo svou podstatu byt mini. Sam jsem Mini fanouskem (presneji Mini Clubman), toho bych ale volil o pultridu vys.
Tudiz zakaznik ktereho uz z podstaty A1 zklame vzhledem, ci pomerem ceny/hodnoty, klidne pujde k Fiatu a bude 500 natolik pozitivne prekvapen, ze si ji klidne hned objedna. To je realita, Audi v tomto segmentu nema potrebnou image, na kterou by A1 (i kdyz znacne nepovedene) navazala.
jossalito
Dobře se z toho snažíš vykroutit, jsi ale od základu špatně.

A1 nekonkuruje pětistovce. Nikdy v ničem. Dost lidí výše v diskuzi to vysvětluje.

Mini má obdobné prodeje jako A1. Protože si velikostně i cenově konkurují.

Ty je jako konkurenty vnímáš, ok, tento fakt je ale ovšem omezen pouze na tvoji hlavu nikoliv realitu.
marianek
Mylis se, nesnazim se z niceho vykroutit. Nemam z ceho. Snad z toho, ze A1 je vyrazne nepovedene? Z toho by se spis melo snazit vykroutit Audi. To take ocekavam, ze Audi po vzoru A2 udela.
Ja Fiat 500 a Audi jako konkurenty vnimam. Nejen ja. Fiat se svou 500 tu pomyslnou caru prekrocil, Audi s A1 zase pod ni spadlo. A1 byl jiz po predstaveni odsouzen k neuspechu. Duvod jsem ti uz nabidl nekolikrat.
Jelito, tohle nema cenu. I kdyby Audi prodalo jen tretinu z plnych skladu (ktere take plne jsou, zde vezi velka cast oficialnich vyrobnich cisel), tak by to pro tebe byla hvezda na nebi. Realita je ale jinde.
jossalito
To, že je "výrazně nepovedené", tak to vnímáš ty, lidé, zákazníci a navštěvníci tohoto článku, to hodnotí zcela jinak. Ovšem tvůj názor ti neberu.

Ty sice nabízíš nějaké své důvody, ty ovšem s realitou nemají nic společného. Že se pleteš a za nic na světě to nechceš přiznat, tvůj boj.
Konkurence v podobě Fiatu pětset? Ale jdi, základní cena A1 je na úrovni Abarthu - tedy té nejnašlapanější verze a nechceš tu snad tvrdit, že se Abarthu prodá 80 tis kusů... Ty dvě auta si prostě nekonkurují. Kdo chce stylové retro, nekouká na "dvakrát" dražší modernu v podobě větší A1.

Úvádím čísla prodejů, tedy registrací, nikoli čísla výroby. 100 tis kusů A1 vyrobili na začátku léta.

Když dojdou pochybné argumenty, nastupují urážky, že? No, nepřekvapils.
Avatar - MAP2009
MAP2009
Máš pravdu. A te nco si nakonec vybere MiTo se bude po dvou letech moc moc divit. :yes:
_MT_
A1 se v Evropě prodalo do září 73.394 kusů. Odhadem to máš necelých 98 tisíc za celý rok. To je podle mě slušné číslo. V kolik podle tebe u Audi (tajně) doufali? 200 tisíc? Z mého úhlu pohledu se prodává líp, než jsem čekal. Fakt, že slušně nahání Mini, ukazuje, že se prodává dobře.
st.paul
Ako si prišiel na to, že MiTo má tragické predajné čísla?! Presne naopak, pre samotnú Alfu je to veľké prekvapenie, ktoré pri uvedení na trh nikto nečakal. Predaj za rok 2010 prekročil sumu 100 000 ks, čo je pri zbytočne sebavedomej cene MiTa až nepochopiteľný úspech. Nechcem tu porovnávať MiTo a A1, ale ich dizajnové porovnávanie musí byť pre Talianskych dizajnérov pri najlepšom úsmevné.
jossalito
Vím, že ti srdíčko bouchá pro Alfu, ale nebudeme si tu nic nalhávat😒br />
Prodejní čísla v Evropě (jinde se snad ani neprodává) jsou pro MiTo následující😒br />
2009 - 61 975 ks
2010 - 52 837 ks
2011 (1-9) - 32 424 ks.

Jestli prodají letos méně než 50 tis ks (a zatím tomu vše nasvědčuje), je to zcela jasné. Úspěch vypadá jinak, třeba jako u Audi.

Za celý rok 2011 se odhadem prodá cca 130 tis kusů všech Alf. Prodeje nyní táhne Giulietta, ta je tuším za letošek zatím někde na 70 tis. kusech, 159 na 9 tis, MiTo je uvedeno výše, jiné modely už Alfa prakticky nemá.
_MT_
Chtěl jsi spíš říct, že v roce 2010 vyrobili sté tisící MiTo. A ano, vzhledem k tragickým prodejním výsledkům Alfy to musel být přímo šok zase jednou auta trochu prodávat. Přímo tragickými bych je nenazval, ale klesají.
junior8912
už je to nuda stále ten istí dizajn😞všetko nakope škoda 😄
Dušan10
Normálny človek to nekúpi a tí čo na to majú uprednostňujú luxusné vozidlá, často SÚV ... a to dokonca i manželky na nákupy ...

Nechcem byť pesimista, ale myslím, že to skončí podobne ako A2 ..... technicky špička, komerčne prepadák ...
jossalito
Zatím tomu nic nenasvědčuje.