Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 Sportback: Pět dveří, čtyři místa

Ondřej Láník
Diskuze (132)
Od března 2012 podpoří odbyt nejmenšího Audi pětidveřová verze Sportback.

Nejmenší Audi ani v pětidveřové verzi nevyrostlo! Délka praktičtější karosářské varianty (3,95 m), stejně jako rozvor náprav (2,47 m) se proti třídveřové verzi neliší. Beze změn zůstává také zavazadelník s 270 litry.

Nepatrně (o 6 mm) se liší jen šířka a výška karoserie. Polepší si cestující na zadních sedadlech, kde je o 11 mm více místa do šířky i výšky.

Překvapením je standardně pouze čtyřmístný interiér. Kdo však bude trvat na trojmístné lavici vzadu, dostane ji bez příplatku.

Design nejmenšího Sportbacku nepřekvapuje. Klasické provedení pětidveřové karoserie bude na přání kořeněno několika barevnými kombinacemi základního laku a kontrastně provedenou střechou a sloupky karoserie, zatímco třídveřová verze je dnes k dostání pouze s lakovanými střešními oblouky.

Audi A1 Sportback dostane škálu motorů, kterou už známe. Základ tvoří čtyřválec 1,2 TFSI (63 kW), nad ním je 1,4 TFSI ve verzích s 90 kW a 136 kW.

Naftovou část nabídky tvoří motory 1,6 TDI (66 kW, 77 kW) a 2,0 TDI (105 kW).

Novinkou bude motor 1,4 TFSI (103 kW), který mj. díky odpojování válců dosáhne kombinované spotřeby 4,7 l/100 km.

Ondřej Láník
Diskuze (132)
19. 11. 2011 13:41
Re: NEPOVEDENE
Chtěl jsi spíš říct, že v roce 2010 vyrobili sté tisící MiTo. A ano, vzhledem k tragickým prodejním výsledkům Alfy to musel být přímo šok zase jednou auta trochu prodávat. Přímo tragickými bych je nenazval, ale klesají.
19. 11. 2011 13:37
Re: První dvouválec pod kapotou Audi ?
Je mi jasné, že jsi to myslel jinak. Ale když jsem ty fotky viděl, musel jsem se podělit. Do dalších testů jsem už radši nekoukal, na druhou stranu vím, že to jde udělat líp. Párkrát jsem F500 viděl a takovouhle hrůzu neměla vevnitř žádná z nich. IMHO těch dobrých barevných kombinací není tolik jako u Miniho.
19. 11. 2011 10:52
Re: Malé drahé auto je vždy riziko ...
Zatím tomu nic nenasvědčuje.
19. 11. 2011 10:50
Re: NEPOVEDENE
Vím, že ti srdíčko bouchá pro Alfu, ale nebudeme si tu nic nalhávat:

Prodejní čísla v Evropě (jinde se snad ani neprodává) jsou pro MiTo následující:

2009 - 61 975 ks
2010 - 52 837 ks
2011 (1-9) - 32 424 ks.

Jestli prodají letos méně než 50 tis ks (a zatím tomu vše nasvědčuje), je to zcela jasné. Úspěch vypadá jinak, třeba jako u Audi.

Za celý rok 2011 se odhadem prodá cca 130 tis kusů všech Alf. Prodeje nyní táhne Giulietta, ta je tuším za letošek zatím někde na 70 tis. kusech, 159 na 9 tis, MiTo je uvedeno výše, jiné modely už Alfa prakticky nemá.
19. 11. 2011 09:03
Malé drahé auto je vždy riziko ...
Normálny človek to nekúpi a tí čo na to majú uprednostňujú luxusné vozidlá, často SÚV ... a to dokonca i manželky na nákupy ...

Nechcem byť pesimista, ale myslím, že to skončí podobne ako A2 ..... technicky špička, komerčne prepadák ...