Už jenom z principu bych si od nich žádný auto nekoupil. Evropa dělá nejlepší auta na světě a já si budu kupovat nějakýho číňana...Ještě Japonsko bych zkousnul, ale čínu NE!
Kolik z vás t´uká do klávesnice vyrobené v Číně a tlemí do monitoru z Číny? Kolik z vás je ve spojení se světem díky PC vyrobenému z 90% v Číně?
Kdysi se plivalo v automobilovém průmyslu na Japonsko, nedávno na Koreu (byt´ sestava zdejších trotlů to dělá dodnes) a nyní je na řadě Čína ...
A kdo hamižný do té Číny to Know How asi přitáhl, co? Kdo tam staví fabriky a "demokraticky" se podílí na vykořist´ování obyvatel Číny? Samozřejmě nenažrané evropské automobilky!
Tak at´ si to ted´ Evropa vyžere! Za pár let tady budeme sklizet jen to, co jsme zaseli jinde ... Karta se obrátí a my budeme makat pro Čínu (v mnoha odvětvích už se tak děje) a nejen v automobilovém průmyslu ...
S tím "demokratickým" vykořisťováním ses zařadil mezi trotly taky, akorát máš svoji vlastní skupinu o 1 členu.
Pozn. jasně že jde o byznys ale i o to, že kdyby tam nenastoupili, Číněni by stejně auta kopírovali a nakonec by to dopadlo úplně stejně. Dá se říct, že velké značky v Číně jen zmenšují ztráty. A ty jsou tam obrovské - v oblasti autorských práv a dalších copyrightů. To, co vypadá jako velký zisk, je ve skutečnosti kontrolovaná ztráta.
Great Wall už delší dobu montuje v různých zemích světa, auta vypadají slušně, nedajíse v podstatě označit za kopie a v Bulharsku budou vyráběna i z evropských dílů - bude jich tam poměrně velký podíl. V Číně se bude vyrábět hlavně to, co rozhoduje o ceně - kastle a šasi.
V Číně funguje r v podstatě raný kapitalismus z doby průmyslové revoluce v Evropě - dělníci dřou v továrnách 16 hodin denně šest nebo i sedm dní v týdnu. Jedinou výjimkou je státní kontrola. Pokud chce evropská automobilka do Číny, musí se spojit s tamní. Pikantní je třeba spojení BMW - Brilliance. Zvlášť, když letos u Brilliance obšlehli X1.Jenže tady je prostě problém - Bavoráci na ně podají žalobu jen tehdy, když by s tím vyrazili do Evropy. Ovšem jak dopadla žaloba Fiatu na Great Wall kvůli Peri, víme. Italům nedoteklo, že Peri není přesnou kopií Pandy - interiér ano, ale exteriér byl směsicí Pandy, čehosi vlastního a scvrklého Nissanu Note - a na tom pohořeli. Ano, Čínani si dělají z duševního vlastnictví dobrý den - jejich mentalita je totiž odlišná. Jasně, že je to neomlouvá, pokud chtějí do Evropy, musí své uvažování změnit.
A ako si čakal že Čínsky súd rozhodne? V neprospech Čínskej štátnej automobilky? Ešte väčší výsmech zažil GM keď dali na súd kopírovanie vtedajšieho modelu Matiz, dvere na autách sa dali bez akýchkoľvek úprav zameniť, a šlo to aj s inými dielmi... a súd? Nemáte zaregistrovaný patent, dovi dopo... :-)
Máš síce pravdu v tom, že by kopírovali aj keby tam zavedený výrobcovia "dobrovoľne" nešli, ale tieto kópie by mimo Čínu nemohli nikde predávať, v tom je rozdiel. Nejedná sa tu len o dizajn ale aj o technológie napr. vstrekovania, konštrukcie atď, takže by to skrátka kvôli autorským právam nemohli inde ponúkať. No výrobcovia ktorý sa tam nahrnuli a v podstate im ukázali ako sa čo robí im otvorili dvere a v podstate požehnali ich kopírovanie... Pozrite sa ako sa vyvíjali Japonské a Kórejské autá, najprv boli na smiech, no potom sa začali postupne zlepšovať, poctivo kupovali licencie na staršie modely ktoré "vylepšili" a tak sa dostali za desaťročia tam kde sú teraz. Čína skrátka okopírovala, ukradla, následne na tom zbohatla a teraz si kupuje celé fabriky (či už výrobcov áut alebo potrebných technológií). Je to veľmi smutné no v podstate si za to môžu automobilky same, keby robili aspoň to, že v tej Číne by vyrábali napr. 10 rokov staré modely ktorých technika je predsa inde, nemali by dnes Číňania v rukách také know-how aké majú, takže ak sa trasú šéfovia koncernov trasme sa aj my... ;-\
Dělaj to co předtím savětsij sajuz, jenže čína kopíruje i s chlupy, sojuz aspon když kopíroval, udělal jeden ZIS z kusu packarda, Forda, chevy a Buicku a ještě pár věcí vylepšil a upravil.