Kam pozeráš? Auto s dĺžkou 3,6 metra - nie je to náhodou skôr veľkostný konkurent Picanta a spol.?
A za druhé - ideš porovnávať individuality, ktoré majú s triedou mini spoločné akurát tak rozmery, s autom robeným na cenu? Ty máš vážne v hlave *... :-!
Na obrazku je mestsky elektromobil Renault Twizy, nikoliv chystane levne auto. To asi jeste ani neni na papire. A ano, Twizy ma mit dvere za priplatek.
ono je hadam jedno, ci sa to vola zastresena stvorkolka, elektricky bicykel alebo minitrolejbus... hlavne aby to stalo par supov a dalo sa v tom jazdit aj v dazdi. s radostou by som v tom jazdil do prace a do tesca...
Tak se nám z Renaultu, výrobce luxusních sedanů (R25) a sportovních kupé (Alpina) stává výrobce levných přibližovadel typu Thalia, Fluence, Latitude 8-s
Kdysi respektovaná automobilka s širokým spektrem automobilů od lidové R5 po luxusní Baccary se jaksi přetransformovala do něčeho co bych se nezdráhal pojmenovat "francouzská Dacia" ;-\ :no:
Rozhodně to vyžaduje méně odvahy než tvůj hloupý komentář.
Jestli pro tebe všeobecné směrování Renaultu jakožto výrobce levných vozů není zřejmé, tak pak k tomu nemám co dodat ;-) Postupně klesající image těchto vozů spolu s klesající cenou to jen potvrzuje, ale chápu že se ti to nelíbí >:-[]
Pleteš hrušky s jablkama, deliso.
Prvně je to levné auto pro rozvojové trhy. To dělá každá automobilka. Není to tak dávno, do se přestal v JAR vyrábět VW Golf I.
Dnes dělá PSA 207 v J.Americe, ale je to jen 206, dlohou dobu vyráběli 504 a v Číně jezdí pokud se nepletu pořád Xsara a 306.
TO, že chce Renault vyrábět levná auta pro rozvojové trhy je logické, jestli se ale pod stejnou značkou dostanou do Evropy, to těžko říct, mohou přijít i pod značkou Dacia, však taky tak chodí. Nebo Logan je pro tebe, co? Dílo BMW? Trošku pokroucená logika.
To, že je u nás Renault levnější, ale jen na oko, protože reálně jsou ceny Renaultu na úrovni ostatních, dokonce skladové vozy od Peugeotu nebo VW jsou levnější, ještě neznamená, že v Evropě je to stejné.
ne nic nepletu, jenže ty a všichni ostatní příznivci Renaultu si nechcete uvědomit jednu věc:
Já osobně nemám nic proti tomu když nějaká automobilka vyrábí nějaký levný automobil pro rozvojové trhy nebo když recykluje nějaký starý model, který pod jinou značkou prodává třeba v Brazílii nebo v Číně.
To ale není případ Renaultu. Fluence i Latitude se nabízejí i v západní Evropě narozdíl od tebou jmenované Xary, která se prodává pouze v Číně.
Jde o to, že u Renaultu se už nejedná pouze o jeden levný model prodávaný mimo Evropu, naopak v podstatě vzniklo jakési portfolio "levnějších" Renaultů , které existuje paralelně s původní nabídkou a nabízí se v celé Evropě. Jakkoliv je to na jednu stranu přijemný fakt, že si někdo může pořídit levný sedan za dostupnou cenu, zároveň ti zřejmě uniká fakt, že tato strategie má neblahý dopad na původní portfolio značky Renault a to jak z pohledu ceny tak z pohledu image. Ve světle takové "neodolatelné" nabídky musí nutně mnoha zákazníkům v hlavě vrtat otázka, proč by měli platit tak vysoké částky za Megan nebo Lagunu, když výrobce nabízí např."stejně kvalitní" ale levnější Fluence. To má za následek degradaci původního porffolia, protože Renault je vnímán jako "výrobce těch levných aut". To ve svém důsledku nutí automobilku postupně snižovat cenu i u původních (ne-rozvojových) vozů a zároveň s tím i klesá celkové image v očích zákazníků.
Říkejte si co chcete, ale já tvrdím, že na to Renault jednou doplatí. Protože až vyrobí něco pořádného, tak to nikdo za tu cenu nebude chtít kupovat....
A tohle "Nano" ala Renault to jenom potvrzuje a to říkám jako někdo, kdo kdysi Renaul obdivoval a fandil mu 8-s
Niesom fanusik renaultu ale ze renault robi zle auta to je volovina. Megane RS ma jeden z najlepsich interierov v svojej triede, ktomu je to pekne auto. A renault na rozdiel od inych znaciek obcas stale trosku poblazni s zadokolkami
Vid: R5 Turbo, Alpine kazdej generacie a Clio V6 ktory je jednoznacnym kralom Hot-Hatchov, nie preto lebo je to dobre auto, ani preto ze je to pekne auto, ale preto ze je to proste sialene auto, za nieco take si automobilka zasluzi palec hore :yes: dalsi pripad je Avantime, suprove auto ktore malokto vie ocenit.
Ono to nie je tak jednoznačné, nie všade je Renault z tých najlacnejších na trhu.
A že je to len "kdysi" rešpektovaná značka, tak to je pekná kravina. Renault ako iní sa snaží rozšíriť svoje trhy, a zároveň hľadá cesty k šetreniu pri zvyšovaní dôrazu na kvalitu (a to nikto nevyvráti). Niekto preberie autá od obchodných partnerov a po úpravách ich predáva pod vlastnou značkou (v Európe Renault zďaleka nie je jediný), iní vyrábajú stále to isté auto, ktoré postupne vylepšujú a výraznejší facelift jednoducho nazvú vlastnou generáciou... Obe cesty majú svoje opodstatnenie a nemožno to automobilkám vyčítať.
Zabudol si, že svet nekončí za vlastnými humnami.
Ale ani u nás není Renault nejlevnější na trhu.
Podívej se do cenníku Golfa. Cena oficiální je neskutečně obrovská, cena za 1,2 TSI (to je lepší motor než 1,6 16V od Renaultu) s duální klimou, ESP, koženým volantem, rádiem, 2 sadami Alu kol ! (kdo tohle nabízí?) je za 320 000 skladovka a není jich málo.
Za tyhle peníze se prostě Megan ani nedá pořádně nakonfigurovat.
Opravdu levné jsou dneska Hyundai. i30 se prodávají za opravdu nízké ceny.
Pro rozvíjející trhy s malou kupní silou Renault nabízí Thalii, Fluence nebo Latitude. Dělá to tak každá automobilka. Rozdíl je jen v tom, že ostatní automobilky ČR mezi rozvojové země neřadí. Třeba Thalia se v západní Evropě neprodává. Také Fluence má v poměru s Mégane v západní Evropě mizivé prodeje. Právě poměr prodejů Mégane x Fluence nás řadí spíše k Turecku. Proto chování českých zákazníků spíše potvrzuje kategorizaci ČR jako rozvojové země. Jinak základní cena Latitude je ve Francii vyšší o 10 000,- Euro než P508 . Tím se Latitude nezastávám, je to jen malá reakce na francouzskou Dacii. >:-[]
Latitude s dvoulitrovým turbodieselem dCi150 stojí 32.500,-Euro
Peugeot 508 se srovnatelným motorem (Latitude se s 1,6l motorem nenabízí) stojí 29.150,-Euro.
Peugeot 508 je automobil střední třídy, Renault Latitude je automobil vyšší střední třídy ;-)
@Klaudius: neboj nevidím jen "za humna", i v západní Evropě jsou ceny v průměru nižšší, samozřejmě ne tak nízké jako v ČR.
Máš pravdu, ceny jsou nižší než u u Audi nebo BMW. Stejně je na tom Ford nebo VW. Pokud má Renault ceny po průměrem, kde je pak Škoda, PSA, korejci, Mazda,.... ?
pokud vím tak například Peugeot 508 nebo C5 se prodávají za vyšší cenu než Latitude, čili je to Renault kdo je s cenama pod průměrem či spíše na úrovni korejců. I ta Mazda je dražší než Renault