Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault připravuje superlevné auto za 2.500 euro

David Bureš
Diskuze (23)
Levný Renault bude určen pro rozvojové trhy, v budoucnu by však mohl být prodáván i v Evropě.

Renault chce podle francouzského deníku La Tribune v budoucnu uvést na trh superlevný model, jehož cena se bude pohybovat okolo částky 2.500 euro, což je v přepočtu zhruba 64 tisíc korun! Automobil by tak byl ještě mnohem levnější než vozy značky Dacia, kterou Renault vlastní.

Vývoj vozu má začít na začátku roku 2012, Renault na něm bude spolupracovat se svým japonským partnerem, automobilkou Nissan. Francouzský výrobce zatím oficiálně nepotvrdil, zda takto levný vůz chystá.

Levný Renault, primárně určený pro rozvojové trhy, má na délku měřit asi 3,6 metru. Automobil by tak byl zhruba o půl metru delší než Tata Nano (na délku měřící 3,1 metru), která by patřila mezi hlavní konkurenty chystaného Renaultu.

Levný indický vůz i nadále bojuje s nízkým odbytem, proto Tata tento týden představila její modernizovanou variantu pro rok 2012. Pokles prodejů Taty Nano nastal loni, rozhodly o něm především tři incidenty, během kterých začal automobil hořet. Příčinami nehod byly nedostatky v elektrických zařízeních automobilu a nevhodné materiály ve výfukovém systému.

Nano je tak jako chystaný Renault primárně určen pro rozvojové trhy, v budoucnu by se však měl začít prodávat i v Evropě.

Nejlevnějším Renaultem na českém trhu je v současnosti sedan Thalia, jehož ceny začínají na částce 144.900,- Kč. Thalia je tak u nás ještě levnější než vozy rumunské značky Dacia, která se zaměřuje na výrobu levných aut.

Nejlevnějšími modely Dacia jsou nyní v Česku hatchback Sandero a sedan Logan, které v základní výbavě shodně stojí 159.900,- Kč.

David Bureš
Diskuze (23)
Avatar - del42sa
25. 11. 2011 18:30
Re: Výrobce levných aut
pokud vím tak například Peugeot 508 nebo C5 se prodávají za vyšší cenu než Latitude, čili je to Renault kdo je s cenama pod průměrem či spíše na úrovni korejců. I ta Mazda je dražší než Renault
Avatar - del42sa
25. 11. 2011 18:25
Re: Výrobce levných aut
ne nic nepletu, jenže ty a všichni ostatní příznivci Renaultu si nechcete uvědomit jednu věc:

Já osobně nemám nic proti tomu když nějaká automobilka vyrábí nějaký levný automobil pro rozvojové trhy nebo když recykluje nějaký starý model, který pod jinou značkou prodává třeba v Brazílii nebo v Číně.

To ale není případ Renaultu. Fluence i Latitude se nabízejí i v západní Evropě narozdíl od tebou jmenované Xary, která se prodává pouze v Číně.

Jde o to, že u Renaultu se už nejedná pouze o jeden levný model prodávaný mimo Evropu, naopak v podstatě vzniklo jakési portfolio "levnějších" Renaultů , které existuje paralelně s původní nabídkou a nabízí se v celé Evropě. Jakkoliv je to na jednu stranu přijemný fakt, že si někdo může pořídit levný sedan za dostupnou cenu, zároveň ti zřejmě uniká fakt, že tato strategie má neblahý dopad na původní portfolio značky Renault a to jak z pohledu ceny tak z pohledu image. Ve světle takové "neodolatelné" nabídky musí nutně mnoha zákazníkům v hlavě vrtat otázka, proč by měli platit tak vysoké částky za Megan nebo Lagunu, když výrobce nabízí např."stejně kvalitní" ale levnější Fluence. To má za následek degradaci původního porffolia, protože Renault je vnímán jako "výrobce těch levných aut". To ve svém důsledku nutí automobilku postupně snižovat cenu i u původních (ne-rozvojových) vozů a zároveň s tím i klesá celkové image v očích zákazníků.

Říkejte si co chcete, ale já tvrdím, že na to Renault jednou doplatí. Protože až vyrobí něco pořádného, tak to nikdo za tu cenu nebude chtít kupovat....

A tohle "Nano" ala Renault to jenom potvrzuje a to říkám jako někdo, kdo kdysi Renaul obdivoval a fandil mu 8-s
Avatar - Vencos
25. 11. 2011 09:33
PRC
Všimli jste si, že už na výrobcích nestojí "Made in China"? Nahradila jí velice milá zkratka PRC. Se stykem to však souvislosti nemá.

Lidová Republika Čína, jak honosný to název, začíná mít moc. Velikou moc.

Víte a tady v tomhle Renaultím nápadu slyším jediné:
"BOJÍME SE ČÍŇANŮ"

A já se jim nedivim. Bojim se jich taky
Avatar - Ronault.
24. 11. 2011 22:45
Re: Výrobce levných aut
Ale ani u nás není Renault nejlevnější na trhu.
Podívej se do cenníku Golfa. Cena oficiální je neskutečně obrovská, cena za 1,2 TSI (to je lepší motor než 1,6 16V od Renaultu) s duální klimou, ESP, koženým volantem, rádiem, 2 sadami Alu kol ! (kdo tohle nabízí?) je za 320 000 skladovka a není jich málo.
Za tyhle peníze se prostě Megan ani nedá pořádně nakonfigurovat.
Opravdu levné jsou dneska Hyundai. i30 se prodávají za opravdu nízké ceny.
Avatar - Ronault.
24. 11. 2011 22:42
Re: Výrobce levných aut
Pleteš hrušky s jablkama, deliso.
Prvně je to levné auto pro rozvojové trhy. To dělá každá automobilka. Není to tak dávno, do se přestal v JAR vyrábět VW Golf I.
Dnes dělá PSA 207 v J.Americe, ale je to jen 206, dlohou dobu vyráběli 504 a v Číně jezdí pokud se nepletu pořád Xsara a 306.
TO, že chce Renault vyrábět levná auta pro rozvojové trhy je logické, jestli se ale pod stejnou značkou dostanou do Evropy, to těžko říct, mohou přijít i pod značkou Dacia, však taky tak chodí. Nebo Logan je pro tebe, co? Dílo BMW? Trošku pokroucená logika.
To, že je u nás Renault levnější, ale jen na oko, protože reálně jsou ceny Renaultu na úrovni ostatních, dokonce skladové vozy od Peugeotu nebo VW jsou levnější, ještě neznamená, že v Evropě je to stejné.