Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Ronault.
Často je v tectech zmiňován pojem ergonomie, přitom často mám pocit, že píšící netuší, co si pod tímto slovem představit.
Ergonomie opravdu není to, nač jste zvyklí jinde, ale věda, která se zabývá pracovním prostředím a to nemusí být takové, které vídáme jinde.
Renault právě u Espacu ukazuje, že ví, co to ta ergonomie je. Navigace je umístěna blízko zorného pole, ne jak ve Fabii u kolen (kdo si z vás, co máte přenosnou navigaci, ji dáváte k řadící páce a ne na sklo?).
A docela mě překvapuje kritika umístění ovládání navigace do míst, kde ji nikdo v Audi nebo BMW nekritizuje. 8-s
Jinak ale moc pěkný test, jen možná po 5000 km za volantem by řidiči přišla některá řešení nakonec opravdu ergonomická. ;-)
Ergonomie opravdu není to, nač jste zvyklí jinde, ale věda, která se zabývá pracovním prostředím a to nemusí být takové, které vídáme jinde.
Renault právě u Espacu ukazuje, že ví, co to ta ergonomie je. Navigace je umístěna blízko zorného pole, ne jak ve Fabii u kolen (kdo si z vás, co máte přenosnou navigaci, ji dáváte k řadící páce a ne na sklo?).
A docela mě překvapuje kritika umístění ovládání navigace do míst, kde ji nikdo v Audi nebo BMW nekritizuje. 8-s
Jinak ale moc pěkný test, jen možná po 5000 km za volantem by řidiči přišla některá řešení nakonec opravdu ergonomická. ;-)
jsi si ještě nezvykl, že jediná správná ergonomie je ta z Reichu? A ty miliony aut z Francie, Itálie, Japonska, US a Koree ne a ne ne se přizpůsobit!!! A jejich majitelé, škoda slov ... >:-[]
když jsem měl ve Xsaře ovládání oken na středovém panel v první chvíli se mi to zdálo jako totální hovadina. Ale ejhle, za pár dnů jsem si tak zvykl a dokonce zjistil že mi to vyhovuje o moc víc než ovládání na dveřích - můžu totiž dál držet volant levou rukou a jen se natáhnu trochu od řadící páky a vše OK.
když jsem měl ve Xsaře ovládání oken na středovém panel v první chvíli se mi to zdálo jako totální hovadina. Ale ejhle, za pár dnů jsem si tak zvykl a dokonce zjistil že mi to vyhovuje o moc víc než ovládání na dveřích - můžu totiž dál držet volant levou rukou a jen se natáhnu trochu od řadící páky a vše OK.
problemom bude zrejme to, ze ty nie si ten spravny eurodrzek, takze nemozes vediet co je a co nie je ergonomicke >:-[]
:yes: tvůj sarkasmus je nejlépe výstižný a zatím nejlepší, který jsem kdy v této souvislosti četl. Vůbec nechápu toho, kdo si dovoluje někomu dokola vnucovat co je vzorem v uspořádání interiéru.
Samozřejmě je potřeba se dívat trochu dál. Víš, kdo vlastní tento portál resp. platí redakci? Víš kdo vlastní převážnou část motoristických časopisů, které jsou na našich pultech? To je ta sféra vlivu, ve které se nacházíme....
Pokud chci nyní objektivnější informace, jdu na zahraniční portály či procházím recenze uživatelů na své vozy a leckdy jsem překvapen problémy, které se vyskytují u rádoby prémiových vozů...., ale sakra jsou nějak opomíjeny v redakčních testech.
Samozřejmě je potřeba se dívat trochu dál. Víš, kdo vlastní tento portál resp. platí redakci? Víš kdo vlastní převážnou část motoristických časopisů, které jsou na našich pultech? To je ta sféra vlivu, ve které se nacházíme....
Pokud chci nyní objektivnější informace, jdu na zahraniční portály či procházím recenze uživatelů na své vozy a leckdy jsem překvapen problémy, které se vyskytují u rádoby prémiových vozů...., ale sakra jsou nějak opomíjeny v redakčních testech.
Tiez mam doma auto, ktore je podla vacsiny neergonomicke a cuduj sa svete, vobec mi to nevadi a po velmi kratkej chvili mi to riesenie pripada uplne normalne (dokonca si zvykla aj manzelka - to uz je co povedat)
Dobrý postřeh.
Je fakt, že to věčné srovnávání s německou školou je občas na hlavu. Např. ovládání světel otočným ovladačem vlevo pod volantem (Němci) vs. ovládání levou páčkou (zbytek světa). Nikdy jsem v žádném českém testu nečetl, že otočný ovladač je ergonomický přehmat - a co si budeme povídat, každý, kdo zkusil druhé řešení musí mít jasno v tom, jak velká hloupost ten "knoflík" je.
Jiné klasické věci jako např. ovládání rádia na volantu vs. pod volantem - zde platí tvůj poslední odstavec. Po 5000tis. km bych ovládání pod volantem neměnil ani za nic.
A s tou navigací - to jsi uhodil hřebíček na hlavičku.
Je fakt, že to věčné srovnávání s německou školou je občas na hlavu. Např. ovládání světel otočným ovladačem vlevo pod volantem (Němci) vs. ovládání levou páčkou (zbytek světa). Nikdy jsem v žádném českém testu nečetl, že otočný ovladač je ergonomický přehmat - a co si budeme povídat, každý, kdo zkusil druhé řešení musí mít jasno v tom, jak velká hloupost ten "knoflík" je.
Jiné klasické věci jako např. ovládání rádia na volantu vs. pod volantem - zde platí tvůj poslední odstavec. Po 5000tis. km bych ovládání pod volantem neměnil ani za nic.
A s tou navigací - to jsi uhodil hřebíček na hlavičku.
často je to právě o těch preferencích a "ergonomii" konkrétního člověka - já jsem měl rád ovládání pod volantem (nebylo to v renckovi, ale dodělávané), teď mám na volantu (opět ne v renckovi :-) ) a skoro vůbec ho nepoužívám, prostě mi to nepasuje
Samozřejmně. Je to o osobních preferencích, každá interiérová "škola" vyhovuje někomu jinému. Mě prostě naprosto sedí francouzská, někomu japonská atd. Mě jen vadí to automatické srovnávání s německou a vytýkání věcí, které se po seznámení s vozem ukáží býti naopak plusem. A naopak, přehlížení nedostatků německých interiérů - např. kdy naposled byla v nějakém testu o OII zmínka o tom, že středový panel někomu vadí kvůli kontaktu s pravým kolenem? A např. mě prostě vadí a je to důvod, proč OII ne - autu odpustím hodně, ale aby mě omezovalo v posezu, to nikdy.
to neřeš, prostě v tomto geografickém prostoru je preferovaná "německá" škola, takže ta se bere jako etalon a referenční bod.
testy frantíků jsou celkově někdy hodně zábavné >:-[]
testy frantíků jsou celkově někdy hodně zábavné >:-[]
Neboj, mě to žíly netrhá ;-) I ten důvod preference chápu, jen je třeba občas to testérům připomenout.
A ano, jen dodám, že někdy ne jen frantíků >:-[]
A ano, jen dodám, že někdy ne jen frantíků >:-[]
Přesně, ovládání rádia pod volantem považuju za nejlepší možné řešení.
Daleko lepší, než tlačítka na volantu nebo nedejbože dotykový displej.
Opravdu, na některé věi člověk přijde až po letech. :-)
Daleko lepší, než tlačítka na volantu nebo nedejbože dotykový displej.
Opravdu, na některé věi člověk přijde až po letech. :-)
Musím potvrdit tvůj příměr v souvislosti s navigací v zorném poli. Vůbec nechápu umístění navigací byť s velkým displejem nad řadící pákou u většiny vozů např. VW group. Položme si otázku proč vyšší řady vozů nejen koncernových používají projekční systém (holografický) jízdních parametrů do zorného pole řidiče? Renault displeje navigací umisťuje vysoko a před čelní sklo, tedy vše je "servírováno" řidiči bez nutnosti sklápět zrak. Tady si myslím, že citovaná ergonomie funguje.
Před rokem jsem vybíral vůz, kde jsem očekával komfort, který jsem si pečlivě vymezil a mimo jiné bylo požadováno integrovaná navigace, její pohodlné ovládání i bezpečně během jízdy. Navigace v renaultu vč. joystiku na středovém panelu nemá chybu. Když jsem se divil, proč je každé tlačítko kolem středového ovladače jiné (je nutno osahat), tak mi to po pár zkouškách došlo... a to je jejich rozlišení bez potřeby pohledu. Ovládání je intuitivní a samozřejmě nemluvím o kvalitních mapových podkladech vč. aktualizace. Nebudu vyjmenovávat porovnávané vozy, nechci být nikým napadán, ale jeden příklad za všechny. Známý si pořídil novou X6 vč. navigace, kterou si nechal za 20tis. počeštit, tedy dle jeho slov celkem náklad s daným paketem přes 80 tis., ale na dovolenou do Alp jezdí s TomTomem na předním skle. Důvodem jsou nekvalitní mapové podklady a počeštění je jen částečné... pěkně vypadající joystik na středovém tunelu je mu v tomto voze, alespoň při obsluze navigace k ho...
Také musím s odstupem času a praktického používání kladně zhodnotit keyless card, která je přímo úžasná. Nevěřil jsem v bezproblémovou funkci při koupi, ale ve výběru vozu vítězily právě komfortní prvky, které se mi u Renaultu dostávali. Praxe, žádné problémy nejsou a za půl roku "synchronizace" ve slotu jen dvakrát a to při blnutí bez startování. Na druhou stranu vypěstovaná závislost na tomto systému, tedy další dva vozy, které mám k dispozici, trpí trháním za kliky.... , když následně vytahuji klíč z kapsy, tak mi teprve dochází co je ergonomie ovládání a komfort......
Před rokem jsem vybíral vůz, kde jsem očekával komfort, který jsem si pečlivě vymezil a mimo jiné bylo požadováno integrovaná navigace, její pohodlné ovládání i bezpečně během jízdy. Navigace v renaultu vč. joystiku na středovém panelu nemá chybu. Když jsem se divil, proč je každé tlačítko kolem středového ovladače jiné (je nutno osahat), tak mi to po pár zkouškách došlo... a to je jejich rozlišení bez potřeby pohledu. Ovládání je intuitivní a samozřejmě nemluvím o kvalitních mapových podkladech vč. aktualizace. Nebudu vyjmenovávat porovnávané vozy, nechci být nikým napadán, ale jeden příklad za všechny. Známý si pořídil novou X6 vč. navigace, kterou si nechal za 20tis. počeštit, tedy dle jeho slov celkem náklad s daným paketem přes 80 tis., ale na dovolenou do Alp jezdí s TomTomem na předním skle. Důvodem jsou nekvalitní mapové podklady a počeštění je jen částečné... pěkně vypadající joystik na středovém tunelu je mu v tomto voze, alespoň při obsluze navigace k ho...
Také musím s odstupem času a praktického používání kladně zhodnotit keyless card, která je přímo úžasná. Nevěřil jsem v bezproblémovou funkci při koupi, ale ve výběru vozu vítězily právě komfortní prvky, které se mi u Renaultu dostávali. Praxe, žádné problémy nejsou a za půl roku "synchronizace" ve slotu jen dvakrát a to při blnutí bez startování. Na druhou stranu vypěstovaná závislost na tomto systému, tedy další dva vozy, které mám k dispozici, trpí trháním za kliky.... , když následně vytahuji klíč z kapsy, tak mi teprve dochází co je ergonomie ovládání a komfort......
I přesto se najdou jedinci, kteří budou kartu zatracovat. Stejně tak ti budou vysvětlovat výhody víčka na nádrži oproti bezvíčkovému systému, který má Renault už 10 let. Dokud se k těmto maličkostem nedokopou i výrobci jejich oblíbených aut, tak to bude špatné a nekonfortní.
Každý bráni to svoje. Ja si napríklad neviem vynachváliť tankovacie hrdlo na ľavej strane auta. Vždy je k dispozícii viac stojanov vľavo ako vpravo a nemusím obchádzať celé auto...
ergonomie dle chápání českého novináře = "míra shody s Passatem". Čím se auto uvnitř víc podobá Passatu, tím je ergonomičtější....
Ovládání světel u koncernu VW je opravdu dobrý příklad jejich "ergonomičnosti", výborný je taky jejich přístup k mlhovkám - "když chceš rozsvítit zadní, musí svítit i přední". Pak na mokré dálnici všichni VWčkáři jezdí s předníma mlhovkama jak trotli.... 8-s
Ovládání světel u koncernu VW je opravdu dobrý příklad jejich "ergonomičnosti", výborný je taky jejich přístup k mlhovkám - "když chceš rozsvítit zadní, musí svítit i přední". Pak na mokré dálnici všichni VWčkáři jezdí s předníma mlhovkama jak trotli.... 8-s
Problém s mlhovkami má i Renault nebo PSA. Pokud chceš zadní, musí svítit přední... Je to škoda... :no:
Přemýšlím proč je to problém. Když podmínky nařizují použití zadní mlhovky, tak zároveň dovolují použití mlhovek předních (a v tu chvíli to obvykle mívá i přínos). Takže mít to na jednom kroužku mi nepřijde tak špatné. Rozhodně mi vadí víc řešení a la LR, kde je pro hlavní světla ovladač v místě jako VW/Škoda a mlhovky mají tlačítko každá z jedné strany, špatně se to hmatá a není tam v šeru pod volantem vidět...
Ad Mr.Murphy: Mokrá dálnice není důvodem k zapínání jakýchkoliv mlhovek, tedy alespoň podle vyhlášky...
Ad Mr.Murphy: Mokrá dálnice není důvodem k zapínání jakýchkoliv mlhovek, tedy alespoň podle vyhlášky...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
esenbe
navigaci za jízdy ovládat ve velkém množství zemí ovládat nemůžeš. Je to trestné a navíc to není úplně bezpečné ani s dotykovým aparátem. Policie u nás za to myslím taky může pokutovat. Takže ten argument v testu je mimo
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Dle mého názoru jde o jediné MPV, do kterého si nemusí stydět sednout ani top-manager (M-B R nepovažuji za čisté MPV).
Krom toho málokterý velkoprostorový vůz je svěží a poutavý i po letech. Dnes tedy můžeme směle říci, že tvarové vize Patricka le Quémenta jsou vysoce nadčasové - je to patrné jak zvenčí (zvláště posazení přídě a dramatické linky profilu...), tak uvnitř, v krásném kokpitu unikátního ztvánění.
Za odvahu a odolávání stárnutí: :yes:
Espace také dokáže uspokojit (byť jistě ne zcela) tužby po futurismu u lidí, kteří si nemohou dovolit něco méně praktického z důvodu rodiny... v této (pro duševní estetický rozlet) nemilé situaci se projevují další kvality Espace.
Krom toho málokterý velkoprostorový vůz je svěží a poutavý i po letech. Dnes tedy můžeme směle říci, že tvarové vize Patricka le Quémenta jsou vysoce nadčasové - je to patrné jak zvenčí (zvláště posazení přídě a dramatické linky profilu...), tak uvnitř, v krásném kokpitu unikátního ztvánění.
Za odvahu a odolávání stárnutí: :yes:
Espace také dokáže uspokojit (byť jistě ne zcela) tužby po futurismu u lidí, kteří si nemohou dovolit něco méně praktického z důvodu rodiny... v této (pro duševní estetický rozlet) nemilé situaci se projevují další kvality Espace.
lukasik
Mna zarazili hodnoty testera vo vyhlade z vozidla. Vyhlad z vozidla smerom vpred je v sucastnosti uplne bezkonkurecny, dokonca som pred nedavnom zachytil aj jeden test kde nemal Espace v automobilovom svete konkurenciu. Je to preto lebo predne stlpiky maju hrubku len 6,5cm co je osova vzdialenost priemerneho cloveka. To znamena ze ten stlpik tam clovek ani nevnima. My mame Espace 3 a vyhlad je skoro taky isty ako pri 4-kovom Espace. Co sa tyka este hluku v kabine v 4-kovom som siel len kratko ale nas trojkovy je uplna spicka v odhlucneni. Mal som moznost ist aj na BMW X5 r.v. 2010 ale take ticho ako je v Espace tam nebolo ani zdaleka >:D
GTI
Je to asi měsíc, měl jsem pojíždění po rakouském Grazu, využíval jsem na to taxíky. Na hotelovou objednávku mi přistavili Espace, ne že bych ho objednal, ale nakonec jsem to považoval za dobrou příležitost. Dvacet následujících kilometrů patří k mým nejhorším životním MPV zážitkům, jaké jsem absolvoval. V pocitech z jízdy, a to především pocitech estetických řadím espace-zážitek hned za jízdu ve Fiatu multipla, u něhož jsem zažil navíc jako u jediného auta, že mi byla zvenku vidět pokrčená kolena...
Usednutí do Espacu byl pro mne doslova negativní šok, absolutně "holé" auto, oko se nemá na co před sebe podívat [odkaz] přístrojová deska je situovaná někam do horizontální roviny šourku sedícího jedince a tak nějak podivně se "pohupuje" vpředu před tebou, no pro mne něco neuvěřitelného. Ránu všemu dalo ovládání klimatizace na dveřích... V cíli jsem se vypotácel, zaplatil a navždy v sobě uchoval zážitek jak se dělá údajný MPV euromajstrštyk...
Pro jednu z dalších jízd jsem už účelově zvolil Ford S-Max. Jezdí jich tam velké množství. Otevřeně píši - nebe a dudy. V autě je všechno tam, kde to člověk čeká, vynikající sedadla, vynikající "utažená jízda", vynikající prostor, popravdě jsem před fordem smeknul. Ano, Ford S-Max je pro mne důstojné MPV [odkaz]
Nejsem vyznavačem tohoto segmentu, ale šok, jaký mi uštědřilo setkání s espacem mě vyléčil z renaultovského velkého mpv světa nadobro. Popravdě však též píši, že ten ford byl skvělej ve všem :yes:
Usednutí do Espacu byl pro mne doslova negativní šok, absolutně "holé" auto, oko se nemá na co před sebe podívat [odkaz] přístrojová deska je situovaná někam do horizontální roviny šourku sedícího jedince a tak nějak podivně se "pohupuje" vpředu před tebou, no pro mne něco neuvěřitelného. Ránu všemu dalo ovládání klimatizace na dveřích... V cíli jsem se vypotácel, zaplatil a navždy v sobě uchoval zážitek jak se dělá údajný MPV euromajstrštyk...
Pro jednu z dalších jízd jsem už účelově zvolil Ford S-Max. Jezdí jich tam velké množství. Otevřeně píši - nebe a dudy. V autě je všechno tam, kde to člověk čeká, vynikající sedadla, vynikající "utažená jízda", vynikající prostor, popravdě jsem před fordem smeknul. Ano, Ford S-Max je pro mne důstojné MPV [odkaz]
Nejsem vyznavačem tohoto segmentu, ale šok, jaký mi uštědřilo setkání s espacem mě vyléčil z renaultovského velkého mpv světa nadobro. Popravdě však též píši, že ten ford byl skvělej ve všem :yes:
podobný zážitok som mal aj ja. Ale bolo to v Štokholme a taxík bol Mercedes E.
Taxíky asi nie sú zrovna ideálne na ohodnotenie kvality auta.
Taxíky asi nie sú zrovna ideálne na ohodnotenie kvality auta.
K tomu snad jen: Jak píše M Ronault . Zkrátka nesmíš si plést pojmy s průjmy.
Ovšem chápu, že ty jako starý zapomětlivý člověk potřebuješ všechny interiéry na chlup stejné. Ať náhodou nezapomeneš co se kde ovládá :-)
Ovšem chápu, že ty jako starý zapomětlivý člověk potřebuješ všechny interiéry na chlup stejné. Ať náhodou nezapomeneš co se kde ovládá :-)
Renault vyráběl velká MPV už v době, kdy u VW začal sjíždět z pásů Golf II. Což může, ale taky nemusí něco znamenat. Tradice je bohužel někdy spíše koulí na noze. Čtyřkové Espace je zajímavé auto, pro mě osobně s přehledem nejkrásnější MPV na trhu. Auto je dodnes výjimečné komfortem a vzdušností interiéru. Mám dojem, že si spíše potrpíš na vyšší pontony karoserie (viz Kia Sportage), pak budeš v Renaultu logicky v šoku.
Ford už je zástupcem nové MPV školy, kdy se pro řidiče snaží tvářit co nejpodobněji obyčejnému autu jak posezem tak jízdními vlastnostmi. Jenže pak si mnozí ptají, proč MPV a ne velký kombík (nebo rovnou tuzemskou ikonu Octavii Combi), který je o něco levnější. Tohle dilema mít nikdy nebudeš, pokud ti bude eSPACE vyhovovat.
Snad jen poznámka k testu - pokud chcete opravdu trvaleji 7 míst, je tu prodloužený Grand Espace. Příplatek je tuším něco kolem 40.000.
Ford už je zástupcem nové MPV školy, kdy se pro řidiče snaží tvářit co nejpodobněji obyčejnému autu jak posezem tak jízdními vlastnostmi. Jenže pak si mnozí ptají, proč MPV a ne velký kombík (nebo rovnou tuzemskou ikonu Octavii Combi), který je o něco levnější. Tohle dilema mít nikdy nebudeš, pokud ti bude eSPACE vyhovovat.
Snad jen poznámka k testu - pokud chcete opravdu trvaleji 7 míst, je tu prodloužený Grand Espace. Příplatek je tuším něco kolem 40.000.
Jo, s tím osuhlas, Ford dělá auta jako auta. Renault dělá espace jako... rozhlednu.
Ideál pre vodiča. Čo môže chcieť viac ako maximálne komfortný dokonalý výhľad? Jedno z najdôležitejších kritérií.
jen malé info
Kangoo ZE získalo evropskou cenu " Van of the Year 2012 " :yes:
Kangoo ZE získalo evropskou cenu " Van of the Year 2012 " :yes:
Hmmm, zda se, ze sebevetsi kram staci pohanet elektromotorem a titul je v kapse...
Sklapni, beztak nevieš, čo melieš.
Sklapni si sam, ubozaku :no:
A at jen neklesam na tvou ubohou uroven: Nissan Note jako COTY - tobe to prijde OK? Vyhral jen a pouze diky elektro pohonu. Jako auto je totiz absolutne podprumerhy ve vsech kategoriich.
Renault Kangoo ZE dostal VOTY, ale ne jako Kangoo, ale pouze jako Kangoo ZE - kvuli elektropohonu.
Tobe tahle elektro-propaganda pripada OK?
Mimochodem (abych nebyl narcen) - to same bych napsal i kdyby na pridi Nissanu Note bylo logo VW, Porsche, nebo treba Maserati.
A at jen neklesam na tvou ubohou uroven: Nissan Note jako COTY - tobe to prijde OK? Vyhral jen a pouze diky elektro pohonu. Jako auto je totiz absolutne podprumerhy ve vsech kategoriich.
Renault Kangoo ZE dostal VOTY, ale ne jako Kangoo, ale pouze jako Kangoo ZE - kvuli elektropohonu.
Tobe tahle elektro-propaganda pripada OK?
Mimochodem (abych nebyl narcen) - to same bych napsal i kdyby na pridi Nissanu Note bylo logo VW, Porsche, nebo treba Maserati.
>:D Zrovna stěrač se pouští u všech aut hoooodně podobně. Vyvoď si z toho co chceš :-)
Ano i ne. Senilního řidiče logicky může zaskočit, že stěrače sice jsou obvykle na pravé páčce, ale jednou se zapínají dolů (např. Renault), jindy nahoru (LR), Na zadní je kolečko na páčce (Renault) nebo posun páčky k sobě (LR), Renault tam má ostřikovač, prostě sranda. Občas si říkám, že by to mohli nějak unifikovat, ale nikdy mi to problémy nedělalo...
Co mne překvapuje, že GTI dovolil manželce autíčko, které na sobě nemá odznáček trojité V, protože jinak by se přece nemohl splést... :-O
Co mne překvapuje, že GTI dovolil manželce autíčko, které na sobě nemá odznáček trojité V, protože jinak by se přece nemohl splést... :-O
Skrátka nie si ten správny človek pre MPV-triedu. A už vôbec nie pre francúzsku avantgardu. Máš šťastie - ponuka je dosť široká na to, aby si vybral každý.
Klaudie, to v čem jsem jel není žádná avantgarda, to je "jenom" jiné... Avantgarda ve významu "předvoj"... no, najděme nějakou avantgardu v MPV, momentálně mě nic nenapadá.
Ujasni si pojmy, kámo, to slovo "jiné" sa obvykle použije na označenie niečoho, čomu nerozumieš alebo to nepoznáš. Nechcem ťa uraziť, ale tentoraz si zaťal hodne mimo...
Já to slovo mohu nahradit příspěvkem o tisíci slovech. Rozumíš, když se jdu posadit do auta, chci si připadat jako v autě, nikoliv jako na rozhledně. Takhle to dělají téměř všichni, někdo dobře, někdo výborně, no a jsou jedinci, co to dělají "jinak" hledají cesty jak z auta udělat něco jiného - rozhlednu, pokoj pro kýčaře atd. Tyhle cesty nemají šanci už z přincipu. Espace je snad auto, ne? A, Klaudie, upřímně, opravdu považuješ tohle [odkaz] za nějakou avantgardu? Vždyť je to k pláči...
Ty jako obdivovatel chromovaného kýče v podobě Passatu minulé generace, tady píšeš něco o pokoji pro kýčaře. Hned vedle kritizuješ Espace za strohost: "absolutně "holé" auto, oko se nemá na co před sebe podívat". Prostě si přiznej, že jseš na cingrlátka a nehledej důvody, proč se ti Espace nelíbí. Patrick le Quément auta pro kýčaře nenavrhoval a tobě bude při pohledu na jeho dílo vždy jen k pláči.
Nejsem obdovovatel minulého passata, jen vím, kdo umí udělat parádní mainstreamový kokpit - [odkaz] Mimochodem, takhle vypadala minulá laguna - [odkaz] 8-s
Ještě tu čekám, že mi tu tak do pěti minut začně někdo pod praporem avantgardy vnucovat architektonické naivnosti a kýče v podobě knihovny na Letné a podobných vizuálních nesmyslů... >:D
Ještě tu čekám, že mi tu tak do pěti minut začně někdo pod praporem avantgardy vnucovat architektonické naivnosti a kýče v podobě knihovny na Letné a podobných vizuálních nesmyslů... >:D
klasika, zase si tendencny, davas obrazky laguny v zaklade, ktora sa zacala vyrabat v 2001 a potom ako porovnanie pasata v plnke zacatie vyroby 2005.
A prave na tom kokpite pasatu su vsetky objektivne ergonomike preslapy vytykane v prispevkoch vyssie.....
A prave na tom kokpite pasatu su vsetky objektivne ergonomike preslapy vytykane v prispevkoch vyssie.....
A co je na té Laguně špatného ? Tedy krom té modré barvy, ale ona tam byla ještě šedá a pro fajnšmekry černo/cihlová. Krásný a pohodlný interiér, kde se dalo pohodlně cestovat. Rozhodně hezčí, než ta VW... ;-)
Zase mimo mísu, srovnávaš Lagunu z roku 2001 v základu na fotce od nějakého amatéra s Passatem Hihgline z roku cca 2007 o generaci novějšího.
Navíc tahle modrá u Laguny se snad ani u nás neprodávala a v reále jsem ji ještě nepotkal.
Pokud bys chtěl srovnávat Lagunu II, tak musíš s Passatem B5
[odkaz]
[odkaz]
Stojí ti to za to, takhle si snižovat svou hodnotu? 8-s
Navíc tahle modrá u Laguny se snad ani u nás neprodávala a v reále jsem ji ještě nepotkal.
Pokud bys chtěl srovnávat Lagunu II, tak musíš s Passatem B5
[odkaz]
[odkaz]
Stojí ti to za to, takhle si snižovat svou hodnotu? 8-s
No, teď jsi to zase trošku podělal ty, tohle je Initiale po faceliftu z roku 2005, ve srovnání s B5 (možná B5.5), který ten rok končil. Ale v každém případě nemám problém postavit vedle sebe tuhle Lagunu a B6 interiér. U mne by Laguna vyhrála, ne beru zpět, u mne Laguna tehdy opravdu vyhrála... ;-) :yes:
Tak popravdě byl problém na googlu sehnat srovnatelné interiéry... Z B6 bych nesrovnával, ta přišla krátce před Lagunou 3 a ta už je tady taky 3-4 roky.
Si úplne mimo, bude lepšie, ak túto debatu ukončíme. Ak niečomu nerozumieš, nepleť sa do toho, lebo vyjdeš na posmech - táto póza Ti nesedí. O umení sa budem radšej baviť s niekým iným. ;-)
Pokud za umění považuješ kabinu espace... >:D tak to potom ano. Klaudie, pochop, to s uměním nemá co společného, tady jde o kabinu auta, jde o to, jak účelně a vkusně je to ztvárněno. Podívej se na kabinu Sharanu, vždyť to je doslovný estetický (chceš-li "umělecký") skvost (oproti espacu.)
Jsem ochoten diskutovat o kvalitě karoserie espacu, to ano, avšak o kabině nikoliv.
Jsem ochoten diskutovat o kvalitě karoserie espacu, to ano, avšak o kabině nikoliv.
Mal si si pristavit Roomstera predsa! :-)
Abych byl objektivní ( ač Renault často hájím a je mi sympatický ), tak před pár lety na nějakém lokálním autosalonu měl prodejce vystaveného Espace - nevím už jestli Granda - v "plné náloži" s prosklenou střechou a myslím že snad i s otočným sedadlem spolujezdce ( nejsem si tou sedačkou jist, tak mne omluvte ;-) ) . Pohled do interieru otevřenými dveřmi parádní, zaujala netradiční futuristická přístrojovka, posez ve předu prima, nicméně překvapil posaz ve střední řadě - sedáky relativně blízko podlahy a skutečně více přikrčená kolena. Nejsem čahoun, pro vyšší postavu už to může být minimálně nezvyklé. Faktem je, že stejný pocit jsem měl i v MPV Citroen C8 a jeho bráškovi od Peugeotu. Tolik k onomu posazu.
Nicméně atmosféra na palubě, výrazný exterier i originální interier a nejen na tehdejší dobu množství užitečných vychytávek ( byli prostě první ...) činí z Espasu dodnes PANA MPV.
Patriku :yes:
Nicméně atmosféra na palubě, výrazný exterier i originální interier a nejen na tehdejší dobu množství užitečných vychytávek ( byli prostě první ...) činí z Espasu dodnes PANA MPV.
Patriku :yes:
Prosím vyber, která přístrojová deska je ti estetikou, stylem bližší, myslím jako šoférovi:
A) [odkaz]
B) [odkaz]
A) [odkaz]
B) [odkaz]
A
>:-[] Fór kvartálu...
A
>:-[] Fór roku...
Tak render foto a testovací dokument těžko mohou soupeřit a jen dle těch fotek klasickým pojetím ( na které je každý zvyklý ) vypadá volba na VW. NIcméně - v Espacu jsem dlouho neseděl a v Sharanu před časem pouze momentík.
Ale protože mne čerstvá konfrontace vcelku zajímá, zaběhnu jak k VW ( tam Sarana mají ) tak k Renaultu a snad bude k mání Espace...
Ale protože mne čerstvá konfrontace vcelku zajímá, zaběhnu jak k VW ( tam Sarana mají ) tak k Renaultu a snad bude k mání Espace...
Já tušil, že se budeš zdráhat tu na plnou pusu napsat, že ten espace je uvnitř ostřesnej a že Sharan ti svou krásou vyrazil dech. No jo, je to tak... Je to možná neuvěřitelné, ale ten Volkswagen strčí celej francouzskej espacovskej šarm (žádnej tam uvnitř není) do svý kapsy.
Popravdě, v Espasu jsem aktuálně dlouho neseděl a nechtěl jsem psát o kouzlu z pobytu na palubě toho "vymazleného"kousku" na výstavě, včetně- jestli se nepletu-jakéhosi ambientního osvětlení interiéru už tehdy.
Prostě pohoda, uvolnění, úsměv, domácí komorní komfortní atmosféra, místo kam se rád vracíš, kde je o nejen o tebe dobře pečováno, postaráno,kde jsi nejen ty hýčkán, kde nejen na tebe myslí, kde máš nejen ty dveře dokořán, místo, kterému právě díky součtu toho všeho plus mnoha dalších dojmů věříš...
Jak jsem psal Klaudiovi - v novém Sharanu jsem seděl okamžik a nikdy ho nijak právě proto nehodnotil...
Prostě pohoda, uvolnění, úsměv, domácí komorní komfortní atmosféra, místo kam se rád vracíš, kde je o nejen o tebe dobře pečováno, postaráno,kde jsi nejen ty hýčkán, kde nejen na tebe myslí, kde máš nejen ty dveře dokořán, místo, kterému právě díky součtu toho všeho plus mnoha dalších dojmů věříš...
Jak jsem psal Klaudiovi - v novém Sharanu jsem seděl okamžik a nikdy ho nijak právě proto nehodnotil...
Finta je v tom šoférovi. Espace prostě není šoférské auto. Řízení je degradováno na nezbytnou nutnost toho, že se rodina přesouvá z jednoho místa na druhé. Pokud řidičský ideál je být obklopen přístrojovou deskou a sedět na zemi, pak Espace je jeho protikladem. Nicméně neřidičské pocity jsou i za volantem příjemné, prostornost a vzdušnost, dobré materiály... nakonec proč ne.
Sharan nově obohatil naši firemní flotilu, tak napíšu reálné dojmy.
Sharan nově obohatil naši firemní flotilu, tak napíšu reálné dojmy.
Správny postreh, nízko umiestnené sedadlá v druhom, prípadne treťom rade, to je typická bolesť MPV doby, v ktorej tento Espace prišiel (zase to viac vyhovuje malým deťom, ktoré nemusia tak namáhavo šplhať do svojich autosedačiek :-) ) Každopádne treba uznať, že je to mínus, a to dosť výrazné. :-) Presne ako si pripomenul, rovnakým neduhom trpia súdobí konkurenti.
Teraz si na to výrobcovia už dávajú pozor. Okrem jedného. Nový VW Sharan okrem toho, že sedadlá v druhom rade sú dosť malé, trpí presne tým istým neduhom ako odchádzajúci Espace či C8 - vzadu sa kvôli sedákom nízko nad podlahou sedí proste zle.
Teraz si na to výrobcovia už dávajú pozor. Okrem jedného. Nový VW Sharan okrem toho, že sedadlá v druhom rade sú dosť malé, trpí presne tým istým neduhom ako odchádzajúci Espace či C8 - vzadu sa kvôli sedákom nízko nad podlahou sedí proste zle.
;-) Díky, co se týče Sharanu, tak jsem se na chvílinku posadil dopředu a mizel pryč ( měl jsem už tak sekeru a už mne telefonicky naháněli ), tak že jsem se k němu nevyjadřoval téměř nikdy. Způsob umístění sedadel v druhé řadě jsi popsal naprosto přesně a tímto způsobem také kdysi argumentoval prodejce u Citroenu ;-) - napadlo mne to po usednutí okamžitě také, ale nedalo mi na to neupozornit...
Druhé řadě ve VW se budu věnovat >:D ...
Druhé řadě ve VW se budu věnovat >:D ...
Ak to pôjde, vezmi nejaké pásmo a zmeraj výšku hrany sedáku od podlahy... ;-)
Fajn, doufám, že nebudu za Ivana, hlavu medvědí >:-[] a nezapomenu vzít do kapsy!
Ja už som si v roome požičiaval meter aj od predajcu - zdôvodnenie, že si chcem zmerať šírku interiéru medzi madlami dverí, či mi tam vojdú 3 autosedačky, celkom stačil. Boli samá ochota. ;-)
Bingo - klidně budu tvrdit, že "makám" na Klapzubově jedenáctce >:-[] . Jinak skutečně dobrý nápad parde ;-) .
Cara Binieri
Najednou už představa velké rodiny nevypadá tak děsivě a potupně, že?
Espace je jediným MPV, který k velkoprostorovosti přidává i jistou grácii a styl. I po devíti letech je krásný a opravdu nezaměnitelný, navíc vnitřek je do jisté míry geniální.
Velká pochvala panu Šuchovi, test se četl úplně sám. Chválím akcent na potřebné a důležité oblasti a naopak vypuštění kritiky "nesportovnosti a jisté tuposti". Konečně někdo, kdo chápe, že pro MPV jsou priority někde jinde než v přístrojovce v úrovni očí a Recarech.
Největší přednost Espace je ale schopnost rychlých a neskutečně pohodlných přesunů. Někdy v zimě 2005 jsme jeli ve čtyřech lidech do Alp v krásném šedém Grandu 3.5V6. Parádní auto, úžasný motor. Trasu Ústí-Brixen jsme absolvovali průměrem 130 km/h naprosto nenuceně a v klídku. V6 mělo super zvuk a obrovskou zásobu výkonu, v té době (i dnes) to byla mezi MPV doslova raketa. Bralo si to sice skoro třináct litrů, ale kdo by to u LPG řešil, že?
Dneska vidím optimum někde na těch stopadesáti koních, s prosklenou střechou a to je tak vše. I to ale stačí na pozici nejlepšího MPV na trhu.
PS: Je vidět, že Le Quément je ikona přelomu tisíciletí...Mégane, Clio, Espace, auta kontroverzní, ale s léty jen krásní a zrají.
:yes:
Asi to bude podplacený, není přece možný, aby auto s přirozením ve znaku mělo takové skóre... >:-[]
Espace je jediným MPV, který k velkoprostorovosti přidává i jistou grácii a styl. I po devíti letech je krásný a opravdu nezaměnitelný, navíc vnitřek je do jisté míry geniální.
Velká pochvala panu Šuchovi, test se četl úplně sám. Chválím akcent na potřebné a důležité oblasti a naopak vypuštění kritiky "nesportovnosti a jisté tuposti". Konečně někdo, kdo chápe, že pro MPV jsou priority někde jinde než v přístrojovce v úrovni očí a Recarech.
Největší přednost Espace je ale schopnost rychlých a neskutečně pohodlných přesunů. Někdy v zimě 2005 jsme jeli ve čtyřech lidech do Alp v krásném šedém Grandu 3.5V6. Parádní auto, úžasný motor. Trasu Ústí-Brixen jsme absolvovali průměrem 130 km/h naprosto nenuceně a v klídku. V6 mělo super zvuk a obrovskou zásobu výkonu, v té době (i dnes) to byla mezi MPV doslova raketa. Bralo si to sice skoro třináct litrů, ale kdo by to u LPG řešil, že?
Dneska vidím optimum někde na těch stopadesáti koních, s prosklenou střechou a to je tak vše. I to ale stačí na pozici nejlepšího MPV na trhu.
PS: Je vidět, že Le Quément je ikona přelomu tisíciletí...Mégane, Clio, Espace, auta kontroverzní, ale s léty jen krásní a zrají.
:yes:
Asi to bude podplacený, není přece možný, aby auto s přirozením ve znaku mělo takové skóre... >:-[]
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
[odkaz] :yes: [odkaz] >:D
[odkaz] :yes: [odkaz] >:-[]
BRAVO AVANTGARDA... 8-s ;-) :yes:
[odkaz] :yes: [odkaz] >:-[]
BRAVO AVANTGARDA... 8-s ;-) :yes:
A v reálu vypadá Espace neustále těžce šik, tudíž spíš otočím hlavu za tvorbou P. Le Quémenta ( ač letitou...). A nebudu se rozepisovat ze statického dojmu z cross verze Tourana >:-[] , zatím mlčím...
Touran je menší, nahoře je Sharan, tedy auto před kterým stojí espace v dokonalé designové pokoře. Nezapomeň nahoře vybrat tu přístrojovku.
Nechci konfrontovat Touran s Espacem - to by mne nenapadlo. Šlo jen o ten dojem, o dojem z dražší verze MPV Renckovi konkurence - nic víc . Tak vcelku často vídávám Alhambru(y) v červené a i stalo se, že nedlouho po sobě jsem kolikrát potkal oba kousky a za sebe říkám, že Espace i po těch letech má neustále šmrnc a porce vetknuté nenucené elegantní dominance je cítit i dnes. Výrazově koncernová dvojčata mluví jednak jinou a jednak novější řečí, zatímco Espace je ve výrobě od roku 2003. A na svůj věk je překvapivě zachovalým elegánem.
líbí se mi jak používáš retušované "vymazlené" reklamní fotky proti "normálním" fotkám .. je to celkem dětinské
[odkaz] vs [odkaz]
a rázem už to není takový německý majstrštyk, nedejbože když použijeme zimní fotku [odkaz] :-)
[odkaz] vs [odkaz]
a rázem už to není takový německý majstrštyk, nedejbože když použijeme zimní fotku [odkaz] :-)
I kdybys sem dal ručně malovaného sharana, tak dnes je to tu se strany espaců na přímej ručník do ringu, a jestli mi chceš i ty vysvětlovat, že kabina espacu je mistrovské dílo autoavantgardy, tak to už potom vážně nevím...
Díky za fotopodporu... ;-) Copak ty nevidíš tu absolutní vizuální rozpolcenost espacu ve výrazu?
Díky za fotopodporu... ;-) Copak ty nevidíš tu absolutní vizuální rozpolcenost espacu ve výrazu?
vůbec .. hlavně na Espace vidím jak nestárne, prostě vypadá stále čerstvě.
Jinak si zde dal ručně malovaného Sharana, nic jiného totiž propagační fotky nejsou.
Interiér záleží na vkusu každého soudruha, jak se říká. Sto lidí, sto chutí.
Někdo ocení konzervativní "předvídatelnost" VW, někdo dá přednost pravému opaku u Renaultu. A byť instinktivně, ne to není to pravé slovo.. A byť ze zvyku tíhnu k tomu VW nejsem proti tomu mít přístrojovku toho Espace, když mi sedne do ruky.
Jinak si zde dal ručně malovaného Sharana, nic jiného totiž propagační fotky nejsou.
Interiér záleží na vkusu každého soudruha, jak se říká. Sto lidí, sto chutí.
Někdo ocení konzervativní "předvídatelnost" VW, někdo dá přednost pravému opaku u Renaultu. A byť instinktivně, ne to není to pravé slovo.. A byť ze zvyku tíhnu k tomu VW nejsem proti tomu mít přístrojovku toho Espace, když mi sedne do ruky.
Ano, rys karoserie espacu je rysem, který tu ovšem nesmíš nahlas sdělovat, neboť to se nenosí - je nadčasový, s tím souhlas. A naopak kabina je dokonalej propadák. To není auto pro šoféra, to je panákovská kabina pro antoušky. Pokus o kýčovitej pokojíček pro tesilové "ramby"... ;-)
nesouhlasím
U tebe mě to popravdě překvapuje.
to netuším proč? Když si sednu do Espace a bude mi vyhovovat, tak proč bych se jím neměl zaobírat? Kvůli tomu, že je nezvyklý? To bych byl hloupý, kdybych ho jen kvůli tomu zavrhl.
Tohle můžeš napsat pod každý článek o libovolném autě. Jestli se toho zde chytneme všichni, diskuse naberou zajímavej uklidňující formát :-)
to nenaberou nikdy, protože takových lidí je tu minimum.. tobě podobných maximum
Možná když svůj pravdoláskový postoj zhmotníš i na blogu, že se to uchytí...
na to ti kašlu ;-)
Vy sem začínaté "cpát" i politickou ideologii?
Asi jde o použití módní terminologie ;-)
... inu, jakoby v ČR stoupal počet krajně pravicových lidí, kteří onen pojem používají jako urážku >:D
Vieš, čo je šofér? To je ten pán, ktorý okrem vedenia vozidla musí zvládať konverzáciu s manželkou, utíšíť a zabaviť decká šantiace vzadu, vnímať okolitú krajinu, a aj po celodennej "štreke" na dovolenku vystúpiť z auta vpohode a podľa možností ešte trochu svieži a schopný dotiahnuť deň do konca.
Na to je Espace priam stvorený, nič lepšie proste nie je.
P.S.: Nespomínaj gýč, keď ho nerozoznáš.
Na to je Espace priam stvorený, nič lepšie proste nie je.
P.S.: Nespomínaj gýč, keď ho nerozoznáš.
Vystihol si to. Už "letitý" Espace vyzerá v každom smere lepšie a pôsobí modernejšie ako novinka od VW. Napriek účelovému výberu fotiek. A teraz si predstav ten rozdiel, keď príde nový Espace.... ;-)
Já se teda nezaujatě zapojím do debaty o nízko položených sedačkách v Sharanu, já na něj čekám (koncem roku snad dorazí) a při výběru mi právě zadní sedačky přišly výškou OK, na rozdíl od Espace apod.
Mne OK neprišli, ak si nalistuješ staršie články k Sharanu, už som to písal. Možno trochu porovnávam s výškou sedadiel v mojom aute, tam majú skutočne úroveň, ktorá plne podopiera stehná a zabezpečuje pohodlné sedenie aj na dlhé trasy. Ak budem mať možnosť, výšku nad podlahou zmeriam.
Kým som Sharan videl naživo, písal som dokonca aj to, že by som si vedel predstaviť vlastniť ho. Ale sklamal ma jak vizážou, tak interiérom a názor som menil. Som holt zhýčkaný Renaultmi... ;-)
K novému autu gratulujem, nech dobre slúži. Nemôže sa všetkým páčiť a vyhovovať to isté. Koniec-koncov, nikde som nenapísal, že Sharan je zlé auto, to by som mu krivdil.
Kým som Sharan videl naživo, písal som dokonca aj to, že by som si vedel predstaviť vlastniť ho. Ale sklamal ma jak vizážou, tak interiérom a názor som menil. Som holt zhýčkaný Renaultmi... ;-)
K novému autu gratulujem, nech dobre slúži. Nemôže sa všetkým páčiť a vyhovovať to isté. Koniec-koncov, nikde som nenapísal, že Sharan je zlé auto, to by som mu krivdil.
Já člověče tiše doufám, že se kluci po delší "tvůrčí" odmlce a restrukturalizaci ( jíž padl bohužel nesmyslně za oběť právě P.Le Quément ) řádně nadechli a předvedou v podobě nového Espasu vůz hodný odkazu a jména jak tvůrce jeho předchůdce, tak vozu samotného ;-)
Tak to sme asi viacerí...
Po prvotnom sklamaní z nového Renaultu Kangoo som si ho nakoniec kúpil a dokonale som zistil, ako môže prvý dojem klamať. A z podvedomého strachu z poruchovosti, ktorá sa tu omieľala permanentne, som sa tiež vyliečil, auto ide ako hodinky. Sklamanie z Koleosu napravili jeho kvality a nakoniec vydarený dizajn, potešil Wind. Ostáva len rozpačitosť z Latitude, a neisté očakávanie nástupcov Espaca, Modusu, a nakoniec aj Clia.
Patricka je škoda. Ale stáva sa, že aj najlepší musia odísť. Tu možno každý povie, že to prehnal s futurizmom a jeho dizajn bol príliš odvážny. Ale to je krutý omyl. Le Quément tvoril, ale nerozhodoval o tom, čo bude alebo nebude predmetom výroby a predajným artiklom. O tom rozhodovali a rozhodujú manažéri - a že rozhodli zle, a pustili do sveta viac ako bol ochotný prijať, nie je Le Quémentova vina. Detto Bangle v BMW. Ponúkol im, čo vytvoril, a oni rozhodli, či to vezmú alebo nie.
Po prvotnom sklamaní z nového Renaultu Kangoo som si ho nakoniec kúpil a dokonale som zistil, ako môže prvý dojem klamať. A z podvedomého strachu z poruchovosti, ktorá sa tu omieľala permanentne, som sa tiež vyliečil, auto ide ako hodinky. Sklamanie z Koleosu napravili jeho kvality a nakoniec vydarený dizajn, potešil Wind. Ostáva len rozpačitosť z Latitude, a neisté očakávanie nástupcov Espaca, Modusu, a nakoniec aj Clia.
Patricka je škoda. Ale stáva sa, že aj najlepší musia odísť. Tu možno každý povie, že to prehnal s futurizmom a jeho dizajn bol príliš odvážny. Ale to je krutý omyl. Le Quément tvoril, ale nerozhodoval o tom, čo bude alebo nebude predmetom výroby a predajným artiklom. O tom rozhodovali a rozhodujú manažéri - a že rozhodli zle, a pustili do sveta viac ako bol ochotný prijať, nie je Le Quémentova vina. Detto Bangle v BMW. Ponúkol im, čo vytvoril, a oni rozhodli, či to vezmú alebo nie.
Ano, máš recht s vlastní zkušeností a trefil jsi hejno hřebíků na hlavičku s vyprovokovanými obavami o kvalitu, neb jak říkal Pepi G., x kráte opakovaná...Co dokáže demagogie, laciná, hloupá, servilní, povrchní a manipulační propaganda, jenž je opakovaně, cíleně a vlastně po té trvale používána, je zřejmé jak z projevu médií ( někteří snad dokonce věří tomu, co píší či říkají ), tak bohužel z chování a reakcí adresátů - obyvatelstva. Aneb jak se útočí na podvědomí ;-) ...
Tal Latitude v bílé ve finále na vlastní voko přes sklo showroomu není až takový průšvih, Modus mi nikdy nějak nesedl, Clio už tu mělo být a podle Clia uvidíme nejspíše novou face (či její tahy) automobilky.
Espace bude větší oříšek, zrovna jako nástupce Laguny, o Meganu ( včetně Scenicu ) nemluvě - na něm a Cliu stojí prodeje.
Ono jde i v lize managerské o mezilidské vztahy a krizový manageři občas vylijí s vaničkou i dítě - což je dle mého laického pohledu případ C.Ghosna. Některé jeho vize a občasná sázka na přílišnou umírněnost, masovost, nedošly zrovna oblibě a úspěchu...
Nejde jen o to, co pustili z bran firmy ( dle mne to byl krok správným směrem ), ale především v jaké kvalitě ať už konstrukční, tak výrobní ( plus cena, úroveň servisní sítě, etc. ) dané produkty dodávají zákazníkům. A tehdy se z vícero důvodů všechno neuhlídalo.
Znovu opakuji - zapomíná se na tehdy probíhající fúzi s Nissanem, s jejímiž následky ( nedostatečná pozornost v některých oblastech ) se v podobě nejen např. Ádových klišé potkáváme . Kdo, respektive kolik z tehdejších fúzí a jak přežilo pánové :-! ???
Tal Latitude v bílé ve finále na vlastní voko přes sklo showroomu není až takový průšvih, Modus mi nikdy nějak nesedl, Clio už tu mělo být a podle Clia uvidíme nejspíše novou face (či její tahy) automobilky.
Espace bude větší oříšek, zrovna jako nástupce Laguny, o Meganu ( včetně Scenicu ) nemluvě - na něm a Cliu stojí prodeje.
Ono jde i v lize managerské o mezilidské vztahy a krizový manageři občas vylijí s vaničkou i dítě - což je dle mého laického pohledu případ C.Ghosna. Některé jeho vize a občasná sázka na přílišnou umírněnost, masovost, nedošly zrovna oblibě a úspěchu...
Nejde jen o to, co pustili z bran firmy ( dle mne to byl krok správným směrem ), ale především v jaké kvalitě ať už konstrukční, tak výrobní ( plus cena, úroveň servisní sítě, etc. ) dané produkty dodávají zákazníkům. A tehdy se z vícero důvodů všechno neuhlídalo.
Znovu opakuji - zapomíná se na tehdy probíhající fúzi s Nissanem, s jejímiž následky ( nedostatečná pozornost v některých oblastech ) se v podobě nejen např. Ádových klišé potkáváme . Kdo, respektive kolik z tehdejších fúzí a jak přežilo pánové :-! ???
GTI
Poté co jsem se tu dozvěděl, že tohle [odkaz] je mistrovské umělecké dílo autoavangardy, poté, co jsem se tu dozvěděl, že tohle je kabina snů toho pravého šoféra se vkusem a poté, co jsem se dozvěděl, že nepoznám automobilový kýč - [odkaz] ani pod mikroskopem zjišťuji, že pro mne zde místo na diskusi není. Vyčerpal jsem nahoře veškerý arzenál apelů na lidskou garážovou vizuální moudrost a estetickou soudnost, je to marné. A přitom jsem říkal - neber trávu, neber trávu, neber trávu...
Héj, jako bych tu někde poblíž slyšel vyrůstat ze země pravdoláskovou knihovnu na Letné. Tak aspoň že nám zde Janošík vydlabaný z lipového špalku a Švejk vyvedený ze svařovacího drátu vytváří diskusně důstojně korespondující umělecké garážové zátiší...
P.S. Pátý díl kultovního komiksu Čtyřlístek v garáži se na pultech trafik objeví v pondělí ráno. Netlačte se, na každého se dostane... ;-)
Héj, jako bych tu někde poblíž slyšel vyrůstat ze země pravdoláskovou knihovnu na Letné. Tak aspoň že nám zde Janošík vydlabaný z lipového špalku a Švejk vyvedený ze svařovacího drátu vytváří diskusně důstojně korespondující umělecké garážové zátiší...
P.S. Pátý díl kultovního komiksu Čtyřlístek v garáži se na pultech trafik objeví v pondělí ráno. Netlačte se, na každého se dostane... ;-)
Do diskuse nahlížím pozdě, zřejme jsi již pryč. Ale přesto bych se Tě rád zeptal - jaký máš názor na projekt Kaplického knihovny? Zahlédl jsem zmínku o ní ve Tvém příspěvku a nedá mi to, abych se nezeptal... ;-)
Ano byl nejvyssi cas hodit do ringu ten tvuj povestny rucnik - horni diskuse byla pro tebe totalni debakl. Espace proste je tridni eso a ani po letech neni vuz, ktery by se mu vyrovnal. Potvrzuje to test i nazory v diskusi, v ktere se objevil pouze jediny trotl, ktery zkousi tento fakt prekrucovat. Kdo ten trotl je ti doufam nemusim rikat...
A v čem je tak nedostižný, že se mu nikdo ani po letech nevyrovná? Nerýpu, jen mě zajímají nějaká fakta, např. dodnes nenabízí 4x4, dynamika a jízdní vlastnosti taky nejsou úplně na špici, tak v čem je tak nedostižný?
Neříkám, že to není dobré auto, ale mě se např. jednoduše nelíbil, proto vypadl. Hodně jsem zvažoval ještě S-Max, Galaxy.
Neříkám, že to není dobré auto, ale mě se např. jednoduše nelíbil, proto vypadl. Hodně jsem zvažoval ještě S-Max, Galaxy.
Máš pravdu, že by Espace, stejně jak otřeba Laguna a další, potřeboval 4x4, dnes se to stává pomalu základem u dražších aut.
Přitom Scénic RX4 tady byl dávno.
Motory rozhodně jsou podařené, to bych nezpochybňoval.
Zbytek je dán věkem. Jízdně OK, samozřejmě.
Přitom Scénic RX4 tady byl dávno.
Motory rozhodně jsou podařené, to bych nezpochybňoval.
Zbytek je dán věkem. Jízdně OK, samozřejmě.
Precti si test a diskusi ;-)
V tom, co dela MPVcko MPVckem je Espace zatim neprekonan.
4x4 a dynamika nejsou u rodinneho kocaru tak podstatne - nebudes prece s rodinou rezat zakruty na okreskach. Espace neni sportak...
V tom, co dela MPVcko MPVckem je Espace zatim neprekonan.
4x4 a dynamika nejsou u rodinneho kocaru tak podstatne - nebudes prece s rodinou rezat zakruty na okreskach. Espace neni sportak...
Jo, tak tady bylo ale živo!
Je vidět, že Espace byl a je nadčasový vůz, když i po devíti letech strhl Espace takový rozruch v diskuzi. Pro mě je to typicky francouzské MPV, tedy pohodlné a prostorné rodinné auto pro 5 dospělých cestujících (+ možnost dalších dvou dětí dozadu). Chápu, že každému nevyhovuje tento interiér, každý máme jiný vkus. Pro tyto lidi je tu např. již zmiňovaná modla MPV, tedy Sharan (pro mě obyčejné, konzervativní až chladné auto se zadními posuvnými dveřmi, co se tváří jako MPV).
Jinak Renault vyrábí ještě Twingo, to má taky moc pěkně tvarovanou palubovku:
[odkaz]
:-)
Je vidět, že Espace byl a je nadčasový vůz, když i po devíti letech strhl Espace takový rozruch v diskuzi. Pro mě je to typicky francouzské MPV, tedy pohodlné a prostorné rodinné auto pro 5 dospělých cestujících (+ možnost dalších dvou dětí dozadu). Chápu, že každému nevyhovuje tento interiér, každý máme jiný vkus. Pro tyto lidi je tu např. již zmiňovaná modla MPV, tedy Sharan (pro mě obyčejné, konzervativní až chladné auto se zadními posuvnými dveřmi, co se tváří jako MPV).
Jinak Renault vyrábí ještě Twingo, to má taky moc pěkně tvarovanou palubovku:
[odkaz]
:-)
Ten interiér má taky svůj význam. Zatímco do sharanu si u řidiče dáte tak maxímálně kafe do držáku ,tak v espacu můžete do předních přihrádek narvat celou mrtvolu po kouskách ... Takže pro účely rodiny a z ohledu kupce MPV , má renault za funkční interier :yes: :yes: :yes:
Zatímco VW ,prostě vzalo palubovku z golfa ? nebo passata ? a nebo ze škody ... (všechny jsou stejné) a je vymalováno ... Zkus se vžít do role rodiny s 3 dětmi a pak porovnávej MPV
Zatímco VW ,prostě vzalo palubovku z golfa ? nebo passata ? a nebo ze škody ... (všechny jsou stejné) a je vymalováno ... Zkus se vžít do role rodiny s 3 dětmi a pak porovnávej MPV
kyklop
ked citam tuto diskusiu, tak toto auto musi mat nejake caro. V diskusii pod 650-tkou nestekol ani pes (teda stekol, ale zatial 3x menej ako tu).
Apelovanie na garazovu vizualnu mudrost a esteticku sudnost je asi najvacsia perla tejto diskusie, vzhladom k faktu,ze sa jedna o ciste subjektivne paametre. To iste sa tyka ciastocne aj ergonomie.
Pokial chceme zrovnavat auta a budeme zrovnavat jazdne vlastnosti, spotrebu, kvalitu spracovania, uzitkovost a co je viem co este, tak mozeme povedat, ktore z tohoto suboja bude lepsie, ale ohodnotit, ktore je krajsie si musi kazdy sam.
Apelovanie na garazovu vizualnu mudrost a esteticku sudnost je asi najvacsia perla tejto diskusie, vzhladom k faktu,ze sa jedna o ciste subjektivne paametre. To iste sa tyka ciastocne aj ergonomie.
Pokial chceme zrovnavat auta a budeme zrovnavat jazdne vlastnosti, spotrebu, kvalitu spracovania, uzitkovost a co je viem co este, tak mozeme povedat, ktore z tohoto suboja bude lepsie, ale ohodnotit, ktore je krajsie si musi kazdy sam.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
objekt21
palubku jsem nikdy moc nemusel, tady bych dal raději přednost něčemu na styl Pažouta 5008, ale budiž. ty materiály už konečně vypadají na úrovni a ne jako levný plasťák z Číny u prvních kousků.
překvapili mě slušné hodnoty spotřeby - Renaulťácké dCI jsou ceněny v několika disciplínách, ale spotřeba mezi ně nikdy moc nepatřila. Detto v kombinaci s klasikým hydro automatem (předpokládám že pořád 6st. Aisin)
ještě dotaz ke kartě - vůz neměl funkci Keyless? na to že výbava je poměrně bohatá mi to příjde celkem nelogické (i na žabáka >:-[] )
Jestli je z něj někam blbě vidět, tak to je směrem vzad, ale rozhodně né do stran.
Jestli s tím byly dřív nějaké problémy nevím, ale na Espacu z roku 2003 to funguje tak bezvadně, že ani mnohem dražší auta z dneška na to nemaj. A ano s kartou můžete od nastartovaného auta odejít a auto nechcípne, takže se dá toereticky odjet bez karty :-O