Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Espace 2,0 dCi – Spaceship v čiperném důchodu

Přestože prodejně už vůz nepatří mezi lídry třídy, stále má co nabídnout – i to bylo důvodem našeho testu.
Zpět na článek
25. 11. 2011 12:14
25. 11. 2011 12:49
25. 11. 2011 13:02
25. 11. 2011 13:53
25. 11. 2011 15:23
25. 11. 2011 19:06
25. 11. 2011 19:50
25. 11. 2011 20:13
26. 11. 2011 00:01
26. 11. 2011 12:23
26. 11. 2011 13:11
26. 11. 2011 13:28
26. 11. 2011 15:46
26. 11. 2011 20:55
27. 11. 2011 08:53
27. 11. 2011 11:44
25. 11. 2011 14:00
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 15:54
25. 11. 2011 23:03
26. 11. 2011 10:12
26. 11. 2011 12:27
25. 11. 2011 15:25
26. 11. 2011 12:28
25. 11. 2011 16:47
25. 11. 2011 18:18
25. 11. 2011 20:10
25. 11. 2011 18:30
25. 11. 2011 20:23
25. 11. 2011 21:54
25. 11. 2011 20:11
25. 11. 2011 21:50
25. 11. 2011 21:56
25. 11. 2011 22:13
26. 11. 2011 12:22
25. 11. 2011 21:26
25. 11. 2011 19:06
25. 11. 2011 20:18
25. 11. 2011 20:25
25. 11. 2011 20:35
25. 11. 2011 20:49
25. 11. 2011 21:00
26. 11. 2011 01:01
26. 11. 2011 13:38
26. 11. 2011 20:52
25. 11. 2011 21:08
25. 11. 2011 21:14
25. 11. 2011 21:27
25. 11. 2011 21:37
26. 11. 2011 01:03
25. 11. 2011 19:55
25. 11. 2011 20:20
25. 11. 2011 20:27
25. 11. 2011 20:31
25. 11. 2011 21:23
25. 11. 2011 20:39
25. 11. 2011 20:50
25. 11. 2011 20:53
25. 11. 2011 21:07
25. 11. 2011 21:10
25. 11. 2011 21:51
26. 11. 2011 12:29
26. 11. 2011 12:37
26. 11. 2011 12:45
25. 11. 2011 21:03
25. 11. 2011 21:22
26. 11. 2011 10:17
26. 11. 2011 12:25
26. 11. 2011 12:30
25. 11. 2011 21:14
25. 11. 2011 21:47
25. 11. 2011 22:15
25. 11. 2011 18:08
25. 11. 2011 18:13
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 21:34
25. 11. 2011 21:41
26. 11. 2011 12:33
25. 11. 2011 18:55
25. 11. 2011 20:30
25. 11. 2011 20:41
25. 11. 2011 20:47
25. 11. 2011 21:23
25. 11. 2011 21:26
25. 11. 2011 21:29
25. 11. 2011 21:36
25. 11. 2011 20:48
25. 11. 2011 20:50
25. 11. 2011 20:49
25. 11. 2011 20:51
25. 11. 2011 21:01
25. 11. 2011 21:06
25. 11. 2011 21:08
25. 11. 2011 21:09
25. 11. 2011 21:21
25. 11. 2011 21:33
25. 11. 2011 21:41
25. 11. 2011 21:55
25. 11. 2011 22:09
25. 11. 2011 22:16
25. 11. 2011 22:29
25. 11. 2011 22:36
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:41
25. 11. 2011 22:50
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 23:14
25. 11. 2011 23:28
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 23:39
25. 11. 2011 23:50
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 23:56
25. 11. 2011 21:19
25. 11. 2011 21:34
25. 11. 2011 21:42
25. 11. 2011 21:16
25. 11. 2011 21:33
25. 11. 2011 21:45
25. 11. 2011 21:48
25. 11. 2011 22:04
25. 11. 2011 22:48
25. 11. 2011 23:21
25. 11. 2011 22:21
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 21:57
25. 11. 2011 22:24
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:33
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 11. 2011 09:21
26. 11. 2011 13:21
26. 11. 2011 12:49
26. 11. 2011 13:25
26. 11. 2011 14:05
26. 11. 2011 14:13
26. 11. 2011 14:13
26. 11. 2011 16:05
26. 11. 2011 17:31
26. 11. 2011 19:18
26. 11. 2011 20:35
27. 11. 2011 10:00
27. 11. 2011 12:08
27. 11. 2011 13:27
27. 11. 2011 20:41
25. 11. 2011 12:14
Fešák
Nuže, i po tolika letech je to krasavec. Pro mě stále nejhezčí velké MPV :yes:

palubku jsem nikdy moc nemusel, tady bych dal raději přednost něčemu na styl Pažouta 5008, ale budiž. ty materiály už konečně vypadají na úrovni a ne jako levný plasťák z Číny u prvních kousků.

překvapili mě slušné hodnoty spotřeby - Renaulťácké dCI jsou ceněny v několika disciplínách, ale spotřeba mezi ně nikdy moc nepatřila. Detto v kombinaci s klasikým hydro automatem (předpokládám že pořád 6st. Aisin)

ještě dotaz ke kartě - vůz neměl funkci Keyless? na to že výbava je poměrně bohatá mi to příjde celkem nelogické (i na žabáka >:-[] )
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ronault.
25. 11. 2011 12:49
Re: Fešák
Taky jsem se divil, prověřil a keyless entry je v základu, takže netuším, proč tu kartu pan redaktor strkal někam, kdo ví kam >:-[]
25. 11. 2011 13:02
Re: Fešák
nuže, možná v některých "ergonomických" vozech ještě Keyless entry nenabízejí, takže byl testér zmaten (nic ve zlým ;-) )
Avatar - Ronault.
25. 11. 2011 13:53
Re: Fešák
Asi to tak bude. Mám vyzkoušené, že není problém s Keyless entry normálně vystoupit z nastartovaného auta a jít klidně 200m daleko a auto jede dál... možná pan redaktor na to neměl odvahu >:-[]
25. 11. 2011 15:23
Re: Fešák
Ono to hlavně vypadá, že pan redaktor v Espacu snad ani neseděl. Jinak by krom té patálie s kartou nemohl napsat, takovou blbost, že díky předním zdvojeným sloupkům je špatný výhled do stran. Nebo kdyby aspoň sledoval dění v motoristickém světě, mohl se dozvědět, že cca před rokem proběhl test ve kterém tuto vlastnost porovnávali u většiny prodávaných aut a Espace to na plné čáře vyhrál.
Jestli je z něj někam blbě vidět, tak to je směrem vzad, ale rozhodně né do stran.
Avatar - petrumr
25. 11. 2011 19:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2011 19:50
Re: Fešák
Ano karty jsou dvojího druhu. Základní verze funguje jako klasický dálkový ovladač a musí se vkládat do slotu. To není zrovna povedená varianta. Ta lepší, která je určitě v této výbavě (možná se ta základní do Espace ani už nedává) funguje úplně bezdotykově. Tam pak stačí dát ruku pod kliku a auto se samo otevře. Když je karta na předních nebo zadních sedadlech (a není nalepena třeba na mobil >:D ) tak se šlápnutím na spojku a zmáčknutím tlačítka začne startovat. Rozhodně není nutné cokoli kamkoli dávat.
Jestli s tím byly dřív nějaké problémy nevím, ale na Espacu z roku 2003 to funguje tak bezvadně, že ani mnohem dražší auta z dneška na to nemaj. A ano s kartou můžete od nastartovaného auta odejít a auto nechcípne, takže se dá toereticky odjet bez karty :-O
Avatar - petrumr
25. 11. 2011 20:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 11. 2011 00:01
Re: Fešák
Nezkoušel jsem to, ale teoreticky by to mělo být možné. Teda u handsfree karty. U tý jednoduší verze by jsi musel vzít druhou kartu, neboť tam ve chvíli kdy nastartuješ tak se karta zamkne ve slotu.
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:23
Re: Fešák
Proč bys nechával zamčené nastartované auto? To tak strašně rád pálíš palivo?
Avatar - petrumr
26. 11. 2011 13:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 13:28
Re: Fešák
To je výborný nápad nechat běžet motor a odejít od auta, opravdu. Ekologie, ekonomie nic? Nemluvě o tom, že dnešní auta jsou velmi dobře izolovány, nějakých 10 minut mimo auto interiér ani v mrazu tolik neprochladí, to topení zpátky vytopí za pár vteřin.
Avatar - petrumr
26. 11. 2011 15:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 20:55
Re: Fešák
No jo, jenže ten náklaďák, to je trochu jiná píseň. Ono i Favorit nebo Felda byla jiná píseň, tam táhlo ze všech stran, nic netěsnilo, člověk zhasnul motor a byla tam do dvou minut zima jak v mrazáku. Dneska máš vrstvená skla, všechno je odtlumeno a odtěsněno. Já například i na podlaze mám tak 3-4 cm hrubou vrstvu a na ní je tepve koberec. Tam to teplo uniká o hodně pomaleji.
Avatar - petrumr
27. 11. 2011 08:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
27. 11. 2011 11:44
Re: Fešák
No tak to dělám občas taky, ale méně a méně, protože tyhle volnoběžné otáčky se zmrzlým motorem nejsou nic dobrého pro motor, hlavně pro diesel.
Avatar - Ronault.
25. 11. 2011 12:47
Ergonomie a ergonomie
Často je v tectech zmiňován pojem ergonomie, přitom často mám pocit, že píšící netuší, co si pod tímto slovem představit.
Ergonomie opravdu není to, nač jste zvyklí jinde, ale věda, která se zabývá pracovním prostředím a to nemusí být takové, které vídáme jinde.
Renault právě u Espacu ukazuje, že ví, co to ta ergonomie je. Navigace je umístěna blízko zorného pole, ne jak ve Fabii u kolen (kdo si z vás, co máte přenosnou navigaci, ji dáváte k řadící páce a ne na sklo?).
A docela mě překvapuje kritika umístění ovládání navigace do míst, kde ji nikdo v Audi nebo BMW nekritizuje. 8-s

Jinak ale moc pěkný test, jen možná po 5000 km za volantem by řidiči přišla některá řešení nakonec opravdu ergonomická. ;-)
Rozbalit vlákno
27
25. 11. 2011 12:56
Re: Ergonomie a ergonomie
jsi si ještě nezvykl, že jediná správná ergonomie je ta z Reichu? A ty miliony aut z Francie, Itálie, Japonska, US a Koree ne a ne ne se přizpůsobit!!! A jejich majitelé, škoda slov ... >:-[]

když jsem měl ve Xsaře ovládání oken na středovém panel v první chvíli se mi to zdálo jako totální hovadina. Ale ejhle, za pár dnů jsem si tak zvykl a dokonce zjistil že mi to vyhovuje o moc víc než ovládání na dveřích - můžu totiž dál držet volant levou rukou a jen se natáhnu trochu od řadící páky a vše OK.
25. 11. 2011 13:06
Re: Ergonomie a ergonomie
problemom bude zrejme to, ze ty nie si ten spravny eurodrzek, takze nemozes vediet co je a co nie je ergonomicke >:-[]
25. 11. 2011 13:13
Re: Ergonomie a ergonomie
tak o tom snáď nemá cenu diskutovať, to je jasné každému kdo ma aspoň trochu pozná >:D
25. 11. 2011 13:15
Re: Ergonomie a ergonomie
>:-[] >:-[] >:-[] si precitany
Avatar - petrumr
25. 11. 2011 20:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - levap.kesip
25. 11. 2011 20:39
Re: Ergonomie a ergonomie
:yes: tvůj sarkasmus je nejlépe výstižný a zatím nejlepší, který jsem kdy v této souvislosti četl. Vůbec nechápu toho, kdo si dovoluje někomu dokola vnucovat co je vzorem v uspořádání interiéru.
Samozřejmě je potřeba se dívat trochu dál. Víš, kdo vlastní tento portál resp. platí redakci? Víš kdo vlastní převážnou část motoristických časopisů, které jsou na našich pultech? To je ta sféra vlivu, ve které se nacházíme....
Pokud chci nyní objektivnější informace, jdu na zahraniční portály či procházím recenze uživatelů na své vozy a leckdy jsem překvapen problémy, které se vyskytují u rádoby prémiových vozů...., ale sakra jsou nějak opomíjeny v redakčních testech.
25. 11. 2011 13:05
Re: Ergonomie a ergonomie
Tiez mam doma auto, ktore je podla vacsiny neergonomicke a cuduj sa svete, vobec mi to nevadi a po velmi kratkej chvili mi to riesenie pripada uplne normalne (dokonca si zvykla aj manzelka - to uz je co povedat)
25. 11. 2011 15:07
Re: Ergonomie a ergonomie
Dobrý postřeh.

Je fakt, že to věčné srovnávání s německou školou je občas na hlavu. Např. ovládání světel otočným ovladačem vlevo pod volantem (Němci) vs. ovládání levou páčkou (zbytek světa). Nikdy jsem v žádném českém testu nečetl, že otočný ovladač je ergonomický přehmat - a co si budeme povídat, každý, kdo zkusil druhé řešení musí mít jasno v tom, jak velká hloupost ten "knoflík" je.

Jiné klasické věci jako např. ovládání rádia na volantu vs. pod volantem - zde platí tvůj poslední odstavec. Po 5000tis. km bych ovládání pod volantem neměnil ani za nic.

A s tou navigací - to jsi uhodil hřebíček na hlavičku.
25. 11. 2011 15:13
Re: Ergonomie a ergonomie
často je to právě o těch preferencích a "ergonomii" konkrétního člověka - já jsem měl rád ovládání pod volantem (nebylo to v renckovi, ale dodělávané), teď mám na volantu (opět ne v renckovi :-) ) a skoro vůbec ho nepoužívám, prostě mi to nepasuje
25. 11. 2011 15:34
Re: Ergonomie a ergonomie
Samozřejmně. Je to o osobních preferencích, každá interiérová "škola" vyhovuje někomu jinému. Mě prostě naprosto sedí francouzská, někomu japonská atd. Mě jen vadí to automatické srovnávání s německou a vytýkání věcí, které se po seznámení s vozem ukáží býti naopak plusem. A naopak, přehlížení nedostatků německých interiérů - např. kdy naposled byla v nějakém testu o OII zmínka o tom, že středový panel někomu vadí kvůli kontaktu s pravým kolenem? A např. mě prostě vadí a je to důvod, proč OII ne - autu odpustím hodně, ale aby mě omezovalo v posezu, to nikdy.
25. 11. 2011 15:41
Re: Ergonomie a ergonomie
to neřeš, prostě v tomto geografickém prostoru je preferovaná "německá" škola, takže ta se bere jako etalon a referenční bod.

testy frantíků jsou celkově někdy hodně zábavné >:-[]
25. 11. 2011 15:53
Re: Ergonomie a ergonomie
Neboj, mě to žíly netrhá ;-) I ten důvod preference chápu, jen je třeba občas to testérům připomenout.

A ano, jen dodám, že někdy ne jen frantíků >:-[]
25. 11. 2011 18:17
Re: Ergonomie a ergonomie
Přesně, ovládání rádia pod volantem považuju za nejlepší možné řešení.
Daleko lepší, než tlačítka na volantu nebo nedejbože dotykový displej.

Opravdu, na některé věi člověk přijde až po letech. :-)
27. 11. 2011 15:20
Re: Ergonomie a ergonomie
:yes:

Jen je vtipné, v kolika testech právě to ovládání pod volantem kritizují.
25. 11. 2011 15:55
Re: Ergonomie a ergonomie
Niet čo dodať, napísal si to správne. :yes:
Avatar - levap.kesip
25. 11. 2011 20:15
Re: Ergonomie a ergonomie
Musím potvrdit tvůj příměr v souvislosti s navigací v zorném poli. Vůbec nechápu umístění navigací byť s velkým displejem nad řadící pákou u většiny vozů např. VW group. Položme si otázku proč vyšší řady vozů nejen koncernových používají projekční systém (holografický) jízdních parametrů do zorného pole řidiče? Renault displeje navigací umisťuje vysoko a před čelní sklo, tedy vše je "servírováno" řidiči bez nutnosti sklápět zrak. Tady si myslím, že citovaná ergonomie funguje.
Před rokem jsem vybíral vůz, kde jsem očekával komfort, který jsem si pečlivě vymezil a mimo jiné bylo požadováno integrovaná navigace, její pohodlné ovládání i bezpečně během jízdy. Navigace v renaultu vč. joystiku na středovém panelu nemá chybu. Když jsem se divil, proč je každé tlačítko kolem středového ovladače jiné (je nutno osahat), tak mi to po pár zkouškách došlo... a to je jejich rozlišení bez potřeby pohledu. Ovládání je intuitivní a samozřejmě nemluvím o kvalitních mapových podkladech vč. aktualizace. Nebudu vyjmenovávat porovnávané vozy, nechci být nikým napadán, ale jeden příklad za všechny. Známý si pořídil novou X6 vč. navigace, kterou si nechal za 20tis. počeštit, tedy dle jeho slov celkem náklad s daným paketem přes 80 tis., ale na dovolenou do Alp jezdí s TomTomem na předním skle. Důvodem jsou nekvalitní mapové podklady a počeštění je jen částečné... pěkně vypadající joystik na středovém tunelu je mu v tomto voze, alespoň při obsluze navigace k ho...
Také musím s odstupem času a praktického používání kladně zhodnotit keyless card, která je přímo úžasná. Nevěřil jsem v bezproblémovou funkci při koupi, ale ve výběru vozu vítězily právě komfortní prvky, které se mi u Renaultu dostávali. Praxe, žádné problémy nejsou a za půl roku "synchronizace" ve slotu jen dvakrát a to při blnutí bez startování. Na druhou stranu vypěstovaná závislost na tomto systému, tedy další dva vozy, které mám k dispozici, trpí trháním za kliky.... , když následně vytahuji klíč z kapsy, tak mi teprve dochází co je ergonomie ovládání a komfort......
25. 11. 2011 20:24
Re: Ergonomie a ergonomie
I přesto se najdou jedinci, kteří budou kartu zatracovat. Stejně tak ti budou vysvětlovat výhody víčka na nádrži oproti bezvíčkovému systému, který má Renault už 10 let. Dokud se k těmto maličkostem nedokopou i výrobci jejich oblíbených aut, tak to bude špatné a nekonfortní.
25. 11. 2011 22:51
Re: Ergonomie a ergonomie
Každý bráni to svoje. Ja si napríklad neviem vynachváliť tankovacie hrdlo na ľavej strane auta. Vždy je k dispozícii viac stojanov vľavo ako vpravo a nemusím obchádzať celé auto...
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:26
Re: Ergonomie a ergonomie
Ze života :yes: :yes:
25. 11. 2011 21:14
Re: Ergonomie a ergonomie
ergonomie dle chápání českého novináře = "míra shody s Passatem". Čím se auto uvnitř víc podobá Passatu, tím je ergonomičtější....

Ovládání světel u koncernu VW je opravdu dobrý příklad jejich "ergonomičnosti", výborný je taky jejich přístup k mlhovkám - "když chceš rozsvítit zadní, musí svítit i přední". Pak na mokré dálnici všichni VWčkáři jezdí s předníma mlhovkama jak trotli.... 8-s
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:27
Re: Ergonomie a ergonomie
Problém s mlhovkami má i Renault nebo PSA. Pokud chceš zadní, musí svítit přední... Je to škoda... :no:
Avatar - palokalo
28. 11. 2011 15:05
Re: Ergonomie a ergonomie
suhlas.. to ma dost "nemilo" prekvapilo na mojom novom aute (peugeot)
29. 11. 2011 02:21
Re: Ergonomie a ergonomie
Přemýšlím proč je to problém. Když podmínky nařizují použití zadní mlhovky, tak zároveň dovolují použití mlhovek předních (a v tu chvíli to obvykle mívá i přínos). Takže mít to na jednom kroužku mi nepřijde tak špatné. Rozhodně mi vadí víc řešení a la LR, kde je pro hlavní světla ovladač v místě jako VW/Škoda a mlhovky mají tlačítko každá z jedné strany, špatně se to hmatá a není tam v šeru pod volantem vidět...

Ad Mr.Murphy: Mokrá dálnice není důvodem k zapínání jakýchkoliv mlhovek, tedy alespoň podle vyhlášky...
Avatar - petrumr
26. 11. 2011 13:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Andromeda
26. 11. 2011 13:14
Re: Ergonomie a ergonomie
Asi tak ;-)
25. 11. 2011 13:56
Navigace za jízdy
navigaci za jízdy ovládat ve velkém množství zemí ovládat nemůžeš. Je to trestné a navíc to není úplně bezpečné ani s dotykovým aparátem. Policie u nás za to myslím taky může pokutovat. Takže ten argument v testu je mimo
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
25. 11. 2011 18:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 14:00
e-SPACE...
Dle mého názoru jde o jediné MPV, do kterého si nemusí stydět sednout ani top-manager (M-B R nepovažuji za čisté MPV).

Krom toho málokterý velkoprostorový vůz je svěží a poutavý i po letech. Dnes tedy můžeme směle říci, že tvarové vize Patricka le Quémenta jsou vysoce nadčasové - je to patrné jak zvenčí (zvláště posazení přídě a dramatické linky profilu...), tak uvnitř, v krásném kokpitu unikátního ztvánění.

Za odvahu a odolávání stárnutí: :yes:

Espace také dokáže uspokojit (byť jistě ne zcela) tužby po futurismu u lidí, kteří si nemohou dovolit něco méně praktického z důvodu rodiny... v této (pro duševní estetický rozlet) nemilé situaci se projevují další kvality Espace.
Rozbalit vlákno
5
25. 11. 2011 15:25
Výhľad
Mna zarazili hodnoty testera vo vyhlade z vozidla. Vyhlad z vozidla smerom vpred je v sucastnosti uplne bezkonkurecny, dokonca som pred nedavnom zachytil aj jeden test kde nemal Espace v automobilovom svete konkurenciu. Je to preto lebo predne stlpiky maju hrubku len 6,5cm co je osova vzdialenost priemerneho cloveka. To znamena ze ten stlpik tam clovek ani nevnima. My mame Espace 3 a vyhlad je skoro taky isty ako pri 4-kovom Espace. Co sa tyka este hluku v kabine v 4-kovom som siel len kratko ale nas trojkovy je uplna spicka v odhlucneni. Mal som moznost ist aj na BMW X5 r.v. 2010 ale take ticho ako je v Espace tam nebolo ani zdaleka >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:28
Re: Výhľad
Pamatuj, že to je francouzské sklo a to je méně průhledné než německá ocel ;-) >:-[]
25. 11. 2011 16:47
PULP FICTON
Je to asi měsíc, měl jsem pojíždění po rakouském Grazu, využíval jsem na to taxíky. Na hotelovou objednávku mi přistavili Espace, ne že bych ho objednal, ale nakonec jsem to považoval za dobrou příležitost. Dvacet následujících kilometrů patří k mým nejhorším životním MPV zážitkům, jaké jsem absolvoval. V pocitech z jízdy, a to především pocitech estetických řadím espace-zážitek hned za jízdu ve Fiatu multipla, u něhož jsem zažil navíc jako u jediného auta, že mi byla zvenku vidět pokrčená kolena...

Usednutí do Espacu byl pro mne doslova negativní šok, absolutně "holé" auto, oko se nemá na co před sebe podívat [odkaz] přístrojová deska je situovaná někam do horizontální roviny šourku sedícího jedince a tak nějak podivně se "pohupuje" vpředu před tebou, no pro mne něco neuvěřitelného. Ránu všemu dalo ovládání klimatizace na dveřích... V cíli jsem se vypotácel, zaplatil a navždy v sobě uchoval zážitek jak se dělá údajný MPV euromajstrštyk...

Pro jednu z dalších jízd jsem už účelově zvolil Ford S-Max. Jezdí jich tam velké množství. Otevřeně píši - nebe a dudy. V autě je všechno tam, kde to člověk čeká, vynikající sedadla, vynikající "utažená jízda", vynikající prostor, popravdě jsem před fordem smeknul. Ano, Ford S-Max je pro mne důstojné MPV [odkaz]

Nejsem vyznavačem tohoto segmentu, ale šok, jaký mi uštědřilo setkání s espacem mě vyléčil z renaultovského velkého mpv světa nadobro. Popravdě však též píši, že ten ford byl skvělej ve všem :yes:
Rozbalit vlákno
63
25. 11. 2011 18:18
Re: PULP FICTON
podobný zážitok som mal aj ja. Ale bolo to v Štokholme a taxík bol Mercedes E.
Taxíky asi nie sú zrovna ideálne na ohodnotenie kvality auta.
25. 11. 2011 20:10
Re: PULP FICTON
Proč? Myslím, že právě zkušenost taxikáře ti může řadu vlastností vozu přiblížit.
25. 11. 2011 18:30
Re: PULP FICTON
K tomu snad jen: Jak píše M Ronault . Zkrátka nesmíš si plést pojmy s průjmy.

Ovšem chápu, že ty jako starý zapomětlivý člověk potřebuješ všechny interiéry na chlup stejné. Ať náhodou nezapomeneš co se kde ovládá :-)
25. 11. 2011 20:23
Re: PULP FICTON
Jo jo, to není jen filosofický rozměr otázky, jde o zcela praktickou věc. Když přesedneš ze svého vozu do vozu manželky a máš pustit zadní stěrač... kolikrát to dá fušku...
25. 11. 2011 21:54
Re: PULP FICTON
S tak jednoduchou vecou môže byť problém? Že by to bolo vekom...?
25. 11. 2011 18:42
Re: PULP FICTON
Renault vyráběl velká MPV už v době, kdy u VW začal sjíždět z pásů Golf II. Což může, ale taky nemusí něco znamenat. Tradice je bohužel někdy spíše koulí na noze. Čtyřkové Espace je zajímavé auto, pro mě osobně s přehledem nejkrásnější MPV na trhu. Auto je dodnes výjimečné komfortem a vzdušností interiéru. Mám dojem, že si spíše potrpíš na vyšší pontony karoserie (viz Kia Sportage), pak budeš v Renaultu logicky v šoku.
Ford už je zástupcem nové MPV školy, kdy se pro řidiče snaží tvářit co nejpodobněji obyčejnému autu jak posezem tak jízdními vlastnostmi. Jenže pak si mnozí ptají, proč MPV a ne velký kombík (nebo rovnou tuzemskou ikonu Octavii Combi), který je o něco levnější. Tohle dilema mít nikdy nebudeš, pokud ti bude eSPACE vyhovovat.
Snad jen poznámka k testu - pokud chcete opravdu trvaleji 7 míst, je tu prodloužený Grand Espace. Příplatek je tuším něco kolem 40.000.
25. 11. 2011 20:11
Re: PULP FICTON
Jo, s tím osuhlas, Ford dělá auta jako auta. Renault dělá espace jako... rozhlednu.
25. 11. 2011 21:50
Re: PULP FICTON
Ideál pre vodiča. Čo môže chcieť viac ako maximálne komfortný dokonalý výhľad? Jedno z najdôležitejších kritérií.
25. 11. 2011 21:56
Re: PULP FICTON
jen malé info
Kangoo ZE získalo evropskou cenu " Van of the Year 2012 " :yes:
25. 11. 2011 22:13
Re: PULP FICTON
Díky za info. Kto by to povedal. ;-) :yes:
26. 11. 2011 07:54
Re: PULP FICTON
Hmmm, zda se, ze sebevetsi kram staci pohanet elektromotorem a titul je v kapse...
26. 11. 2011 12:22
Re: PULP FICTON
Sklapni, beztak nevieš, čo melieš.
26. 11. 2011 23:30
Re: PULP FICTON
Sklapni si sam, ubozaku :no:

A at jen neklesam na tvou ubohou uroven: Nissan Note jako COTY - tobe to prijde OK? Vyhral jen a pouze diky elektro pohonu. Jako auto je totiz absolutne podprumerhy ve vsech kategoriich.
Renault Kangoo ZE dostal VOTY, ale ne jako Kangoo, ale pouze jako Kangoo ZE - kvuli elektropohonu.

Tobe tahle elektro-propaganda pripada OK?

Mimochodem (abych nebyl narcen) - to same bych napsal i kdyby na pridi Nissanu Note bylo logo VW, Porsche, nebo treba Maserati.
27. 11. 2011 12:27
Re: PULP FICTON
Není to náhodou LEAF?
27. 11. 2011 15:27
Re: PULP FICTON
Ehm...Jasneze LEAF :-!
25. 11. 2011 21:26
Re: PULP FICTON
>:D Zrovna stěrač se pouští u všech aut hoooodně podobně. Vyvoď si z toho co chceš :-)
26. 11. 2011 13:02
Re: PULP FICTON
Ano i ne. Senilního řidiče logicky může zaskočit, že stěrače sice jsou obvykle na pravé páčce, ale jednou se zapínají dolů (např. Renault), jindy nahoru (LR), Na zadní je kolečko na páčce (Renault) nebo posun páčky k sobě (LR), Renault tam má ostřikovač, prostě sranda. Občas si říkám, že by to mohli nějak unifikovat, ale nikdy mi to problémy nedělalo...

Co mne překvapuje, že GTI dovolil manželce autíčko, které na sobě nemá odznáček trojité V, protože jinak by se přece nemohl splést... :-O
25. 11. 2011 19:06
Re: PULP FICTON
Skrátka nie si ten správny človek pre MPV-triedu. A už vôbec nie pre francúzsku avantgardu. Máš šťastie - ponuka je dosť široká na to, aby si vybral každý.
25. 11. 2011 20:18
Re: PULP FICTON
Klaudie, to v čem jsem jel není žádná avantgarda, to je "jenom" jiné... Avantgarda ve významu "předvoj"... no, najděme nějakou avantgardu v MPV, momentálně mě nic nenapadá.
25. 11. 2011 20:25
Re: PULP FICTON
Ujasni si pojmy, kámo, to slovo "jiné" sa obvykle použije na označenie niečoho, čomu nerozumieš alebo to nepoznáš. Nechcem ťa uraziť, ale tentoraz si zaťal hodne mimo...
25. 11. 2011 20:35
Re: PULP FICTON
Já to slovo mohu nahradit příspěvkem o tisíci slovech. Rozumíš, když se jdu posadit do auta, chci si připadat jako v autě, nikoliv jako na rozhledně. Takhle to dělají téměř všichni, někdo dobře, někdo výborně, no a jsou jedinci, co to dělají "jinak" hledají cesty jak z auta udělat něco jiného - rozhlednu, pokoj pro kýčaře atd. Tyhle cesty nemají šanci už z přincipu. Espace je snad auto, ne? A, Klaudie, upřímně, opravdu považuješ tohle [odkaz] za nějakou avantgardu? Vždyť je to k pláči...
25. 11. 2011 20:49
Re: PULP FICTON
Ty jako obdivovatel chromovaného kýče v podobě Passatu minulé generace, tady píšeš něco o pokoji pro kýčaře. Hned vedle kritizuješ Espace za strohost: "absolutně "holé" auto, oko se nemá na co před sebe podívat". Prostě si přiznej, že jseš na cingrlátka a nehledej důvody, proč se ti Espace nelíbí. Patrick le Quément auta pro kýčaře nenavrhoval a tobě bude při pohledu na jeho dílo vždy jen k pláči.
25. 11. 2011 21:00
Re: PULP FICTON
Nejsem obdovovatel minulého passata, jen vím, kdo umí udělat parádní mainstreamový kokpit - [odkaz] Mimochodem, takhle vypadala minulá laguna - [odkaz] 8-s

Ještě tu čekám, že mi tu tak do pěti minut začně někdo pod praporem avantgardy vnucovat architektonické naivnosti a kýče v podobě knihovny na Letné a podobných vizuálních nesmyslů... >:D
26. 11. 2011 01:01
Re: PULP FICTON
klasika, zase si tendencny, davas obrazky laguny v zaklade, ktora sa zacala vyrabat v 2001 a potom ako porovnanie pasata v plnke zacatie vyroby 2005.
A prave na tom kokpite pasatu su vsetky objektivne ergonomike preslapy vytykane v prispevkoch vyssie.....
26. 11. 2011 13:09
Re: PULP FICTON
A co je na té Laguně špatného ? Tedy krom té modré barvy, ale ona tam byla ještě šedá a pro fajnšmekry černo/cihlová. Krásný a pohodlný interiér, kde se dalo pohodlně cestovat. Rozhodně hezčí, než ta VW... ;-)
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 13:38
Re: PULP FICTON
Zase mimo mísu, srovnávaš Lagunu z roku 2001 v základu na fotce od nějakého amatéra s Passatem Hihgline z roku cca 2007 o generaci novějšího.
Navíc tahle modrá u Laguny se snad ani u nás neprodávala a v reále jsem ji ještě nepotkal.
Pokud bys chtěl srovnávat Lagunu II, tak musíš s Passatem B5
[odkaz]
[odkaz]

Stojí ti to za to, takhle si snižovat svou hodnotu? 8-s
Avatar - Katikakus
26. 11. 2011 14:26
Re: PULP FICTON
Jakou hodnotu? ;-)
26. 11. 2011 15:43
Re: PULP FICTON
No, teď jsi to zase trošku podělal ty, tohle je Initiale po faceliftu z roku 2005, ve srovnání s B5 (možná B5.5), který ten rok končil. Ale v každém případě nemám problém postavit vedle sebe tuhle Lagunu a B6 interiér. U mne by Laguna vyhrála, ne beru zpět, u mne Laguna tehdy opravdu vyhrála... ;-) :yes:
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 20:52
Re: PULP FICTON
Tak popravdě byl problém na googlu sehnat srovnatelné interiéry... Z B6 bych nesrovnával, ta přišla krátce před Lagunou 3 a ta už je tady taky 3-4 roky.
25. 11. 2011 21:08
Re: PULP FICTON
Si úplne mimo, bude lepšie, ak túto debatu ukončíme. Ak niečomu nerozumieš, nepleť sa do toho, lebo vyjdeš na posmech - táto póza Ti nesedí. O umení sa budem radšej baviť s niekým iným. ;-)
25. 11. 2011 21:14
Re: PULP FICTON
Pokud za umění považuješ kabinu espace... >:D tak to potom ano. Klaudie, pochop, to s uměním nemá co společného, tady jde o kabinu auta, jde o to, jak účelně a vkusně je to ztvárněno. Podívej se na kabinu Sharanu, vždyť to je doslovný estetický (chceš-li "umělecký") skvost (oproti espacu.)

Jsem ochoten diskutovat o kvalitě karoserie espacu, to ano, avšak o kabině nikoliv.
25. 11. 2011 21:27
Re: PULP FICTON
Ty pochop, že nemá cenu hovoriť o umení, keď o ňom evidentne vieš prd. :*)
26. 11. 2011 01:03
Re: PULP FICTON
si fakt musis robi srandu... sharan ze este ticky skvost? ten sedy grc s krabicou od topanok namiesto stredoveho panelu?
25. 11. 2011 19:55
Re: PULP FICTON
Mal si si pristavit Roomstera predsa! :-)
25. 11. 2011 20:20
Re: PULP FICTON
:-) No... roomsteři byli i tam, a slušelo jim to, ne jako taxi ale jako ceněná auta pro malé podnikatele.
25. 11. 2011 20:27
Re: PULP FICTON
Je tam veľa malých českých podnikateľov? :-O
25. 11. 2011 20:31
Re: PULP FICTON
Ne, tamních...
25. 11. 2011 21:23
Re: PULP FICTON
A kto tam tie Roomstery teda bude kupovať...? :-O
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 20:32
Re: PULP FICTON
Abych byl objektivní ( ač Renault často hájím a je mi sympatický ), tak před pár lety na nějakém lokálním autosalonu měl prodejce vystaveného Espace - nevím už jestli Granda - v "plné náloži" s prosklenou střechou a myslím že snad i s otočným sedadlem spolujezdce ( nejsem si tou sedačkou jist, tak mne omluvte ;-) ) . Pohled do interieru otevřenými dveřmi parádní, zaujala netradiční futuristická přístrojovka, posez ve předu prima, nicméně překvapil posaz ve střední řadě - sedáky relativně blízko podlahy a skutečně více přikrčená kolena. Nejsem čahoun, pro vyšší postavu už to může být minimálně nezvyklé. Faktem je, že stejný pocit jsem měl i v MPV Citroen C8 a jeho bráškovi od Peugeotu. Tolik k onomu posazu.
Nicméně atmosféra na palubě, výrazný exterier i originální interier a nejen na tehdejší dobu množství užitečných vychytávek ( byli prostě první ...) činí z Espasu dodnes PANA MPV.
Patriku :yes:
25. 11. 2011 20:39
Re: PULP FICTON
Prosím vyber, která přístrojová deska je ti estetikou, stylem bližší, myslím jako šoférovi:

A) [odkaz]

B) [odkaz]
25. 11. 2011 20:53
Re: PULP FICTON
>:-[] Fór kvartálu...
25. 11. 2011 21:10
Re: PULP FICTON
>:-[] Fór roku...
25. 11. 2011 21:51
Re: PULP FICTON
A.

Kde vidíš fór? Že si ty niečo pil...
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:29
Re: PULP FICTON
No když si předsravím dobu uvedení na trh Espacu a současníka Sharana z té doby, odmyslím si ty tvoje VW omalovánky, tak musím uznat, že Espace po všech stránkách válcuje Sharana.
26. 11. 2011 12:37
Re: PULP FICTON
Kdyby jen Aštara Šerana... :-)
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:45
Re: PULP FICTON
Za toho Aštara Šerana :yes: :yes: >:D
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 20:56
Re: PULP FICTON
Tak render foto a testovací dokument těžko mohou soupeřit a jen dle těch fotek klasickým pojetím ( na které je každý zvyklý ) vypadá volba na VW. NIcméně - v Espacu jsem dlouho neseděl a v Sharanu před časem pouze momentík.
Ale protože mne čerstvá konfrontace vcelku zajímá, zaběhnu jak k VW ( tam Sarana mají ) tak k Renaultu a snad bude k mání Espace...
25. 11. 2011 21:03
Re: PULP FICTON
Já tušil, že se budeš zdráhat tu na plnou pusu napsat, že ten espace je uvnitř ostřesnej a že Sharan ti svou krásou vyrazil dech. No jo, je to tak... Je to možná neuvěřitelné, ale ten Volkswagen strčí celej francouzskej espacovskej šarm (žádnej tam uvnitř není) do svý kapsy.
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 22:02
Re: PULP FICTON
Popravdě, v Espasu jsem aktuálně dlouho neseděl a nechtěl jsem psát o kouzlu z pobytu na palubě toho "vymazleného"kousku" na výstavě, včetně- jestli se nepletu-jakéhosi ambientního osvětlení interiéru už tehdy.
Prostě pohoda, uvolnění, úsměv, domácí komorní komfortní atmosféra, místo kam se rád vracíš, kde je o nejen o tebe dobře pečováno, postaráno,kde jsi nejen ty hýčkán, kde nejen na tebe myslí, kde máš nejen ty dveře dokořán, místo, kterému právě díky součtu toho všeho plus mnoha dalších dojmů věříš...
Jak jsem psal Klaudiovi - v novém Sharanu jsem seděl okamžik a nikdy ho nijak právě proto nehodnotil...
Avatar - Emel
26. 11. 2011 10:17
Re: PULP FICTON
Finta je v tom šoférovi. Espace prostě není šoférské auto. Řízení je degradováno na nezbytnou nutnost toho, že se rodina přesouvá z jednoho místa na druhé. Pokud řidičský ideál je být obklopen přístrojovou deskou a sedět na zemi, pak Espace je jeho protikladem. Nicméně neřidičské pocity jsou i za volantem příjemné, prostornost a vzdušnost, dobré materiály... nakonec proč ne.

Sharan nově obohatil naši firemní flotilu, tak napíšu reálné dojmy.
25. 11. 2011 21:14
Re: PULP FICTON
Správny postreh, nízko umiestnené sedadlá v druhom, prípadne treťom rade, to je typická bolesť MPV doby, v ktorej tento Espace prišiel (zase to viac vyhovuje malým deťom, ktoré nemusia tak namáhavo šplhať do svojich autosedačiek :-) ) Každopádne treba uznať, že je to mínus, a to dosť výrazné. :-) Presne ako si pripomenul, rovnakým neduhom trpia súdobí konkurenti.

Teraz si na to výrobcovia už dávajú pozor. Okrem jedného. Nový VW Sharan okrem toho, že sedadlá v druhom rade sú dosť malé, trpí presne tým istým neduhom ako odchádzajúci Espace či C8 - vzadu sa kvôli sedákom nízko nad podlahou sedí proste zle.
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 21:32
Re: PULP FICTON
;-) Díky, co se týče Sharanu, tak jsem se na chvílinku posadil dopředu a mizel pryč ( měl jsem už tak sekeru a už mne telefonicky naháněli ), tak že jsem se k němu nevyjadřoval téměř nikdy. Způsob umístění sedadel v druhé řadě jsi popsal naprosto přesně a tímto způsobem také kdysi argumentoval prodejce u Citroenu ;-) - napadlo mne to po usednutí okamžitě také, ale nedalo mi na to neupozornit...
Druhé řadě ve VW se budu věnovat >:D ...
25. 11. 2011 21:47
Re: PULP FICTON
Ak to pôjde, vezmi nejaké pásmo a zmeraj výšku hrany sedáku od podlahy... ;-)
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 22:05
Re: PULP FICTON
Fajn, doufám, že nebudu za Ivana, hlavu medvědí >:-[] a nezapomenu vzít do kapsy!
25. 11. 2011 22:15
Re: PULP FICTON
Ja už som si v roome požičiaval meter aj od predajcu - zdôvodnenie, že si chcem zmerať šírku interiéru medzi madlami dverí, či mi tam vojdú 3 autosedačky, celkom stačil. Boli samá ochota. ;-)
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 22:52
Re: PULP FICTON
Bingo - klidně budu tvrdit, že "makám" na Klapzubově jedenáctce >:-[] . Jinak skutečně dobrý nápad parde ;-) .
25. 11. 2011 18:08