ojetiny? vidite to na rychly propad ve stylu opel signum, c6 a renault velsatis nebo spis na drzaka ceny?
kazdopadne je jasne, ze to bude o dost levnejsi ojetina nez premiovky z D3 (ovsem co jsou srovnatelne modely? E, A6, 5...vsechny mensi) ale srovnani s takovym superbem by mohlo byt velmi zajimave, osobne si myslim, ze nejake krute ztraty ve stylu prvni zminene trojice prvni majitel rozhodne neutrpi, uz prodejni cena nabizi vynikajici pomer value for money, ten se u ojetiny uz bude zvysovat tezko
Stačí sa pozrieť na novšie kórejské modely. Za nova value for money jak sviňa, po 3 rokoch to v bazáre stojí v kúte za pár šušňov. Niečo podobné sa dá čakať aj u themy.
Tedy srovnat "klasickou" evropskou "noblesní" značku s korejskými modely.. ;-\
PS: Ono v praxi máte BOHUŽEL asi pravdu - v česku/na Slovensku se jistě najde pár "fajnšmekrů" kteří si vůz koupí, v bazaru jde ale o něco jiného a tam se něco takovéhleho (takhle "vyjímečného"/NEtuctového) do "masového vkusu" jistě NEtrefí = ojetiny zřejmě budou za "opravdu pěkné peníze" ;-)
Noblesná nenoblesná, európska- kórejská..keď sa vytiahne kalkulačka a začneme počítať, narazíme na bazárovú realitu. Obmedzenosť väčšiny "bazárových kovbojov" nepozná hraníc. Takú themu s pentastarom si za 5 rokov pôjdem kúpiť za cenu rovnako starej fábie htp spórt lajn. A že to bude kup storočia ;-)
tomu se mi nechce verit - predstava ze jdou na dracku 4lete oktavky za 200 a vedle nich lezak thema za 200...
zasadni bude asi motor, pentastar v bazaru uspechy nenadela, ale dyzl by se mel prodavat dobre
No ...ale tak to přeci (minimálně v česku) JE ;-\
PS: 4 letá Octavia v tédéíčku se "normálně" prodává snad DRÁŽ než vedle ní stojící 3leté vozy STŘEDNí třídy, nebo? ;-)
PPS: No a neb Lancia Thema je "mimořádné auto" (VYŠŠí střední třídy - trochu i s přesahem "ještě dál"), tak v bazaru za 3 - 4 roky "jasný konkurent" oTéDéÍčkovaného GOLFu s batohem :-)
osobně to vidím na masivní propad ceny a minimální zájem v bazarech.
tradice a cveng značky Lancia jsou v tomto geoprostoru prakticky mrtvé. Jako nové to bude mít extrémně těžkou pozici vůči D3, ať by byla sebelepší (Lexus i Infinity by mohli vyprávět)
no a v bazarech? podívejme se třeba na C6 - 3-4 letá auta jsou tam na 1-2/5 své prodejní ceny. Velkých aut je přetlak, ceny to tlačí dolů.
Osud jazdenej C6 by pre themu bol ešte prijateľnejšou alternatívou. Veľký citroen sa totiž za nova príliš nepredával, no menej solventných záujemcov o jazdený kúsok bolo dosť. Takže po hrozivom počiatočnom prepade sa ceny ustálili a teraz klesajú len veľmi pomaly.
Žádný velký úspěch se od Themy na českém trhu asi čekat nedá, prodeje se nejspíš budou držet v jednotkách kusů ročně. Ale cena je nastavená velmi rozumně, ostatně už "základní" výbava obsahuje věci, za které se u konkurence připlácí.
Jeden kousek ve výbavě Executive jsem si dost podrobně prohlížel ve Frankfurtu, zvenku vypadá majestátně a důstojně, vnitřek je přímo skvostný - materiály a zpracování na úrovni německé trojky nebo Jaguaru, design snad ještě o kouek dál - interiér Lancie působí vysloveně noblesně, stylově a "draze", jako u auta z luxusní třídy.
Thema :yes::yes::yes:
Já si jednu stříbrnou naživo už taky prohlédl a byl jsem velmi mile překvapen realitou oproti fotkám. Je z toho sice cítit kovaná amerika, ale na druhé straně to auto vypadá dobře a tak nějak zapadá do současného stylu značky - je avantgardní, jiné než konkurenti a s důrazem na komfort. Prodejní trhák to nebude, ale nějaké se určitě prodají a bude fajn je na cestách potkávat.
Vidím to podobně - dle mne DOBRÉ auto s VELMI dobrými cenami (trochu škoda to V8, ale V6 3.6 Penstar je prý výborný motor) = v česku víceméně "naprosto out" :-|
PS: Byť je LANCIA Thema "prestiží" i kategorií vozu "o šuplík výš" - její cenový soupeř Škoda Superb V6 3.6 (s tak trochu "nejzastaralejším motorem" versus "nejmodernější" Penstar v Lancia + navíc FAMÓZNí 8° aut. převodovka!) na tom prodejně jistě bude... ale proč to píšu, to všichni víme.. ;-)
PPS: Pro/dle mne NE až taková (super)BOMBA jako Chevrolet Camaro V8 6.2 za tytéž peníze, ale VELMi dobrá nabídka to je (tak ať se alespoň "trochu" prodává - ať na každých 1000 (stříbrných) Octavií a 1000 Fábií a ... potkám alespoň jednu Lancia Thema :yes::-)
No a tolik stojí originál s motorem V8 HEMI AWD
[odkaz]
zadokolika vyjde na ještě méně, údajně prý na 1 140 000 Kč...
Před individuální dovoz sle lze u zadokolky dostat na 999 000 Kč na u AWD na cca 1 140 000 Kč.
Fiat má opět konruneceshcopné ceny, že když nabízí diesl V6 za cenu benzínu V8 :-)
...ale mě se tohle auto prostě líbí :-! Už samotný 300C po faceliftu je moc pěkný auto, Lancia k tomu navíc přihodila lepší materiály a trochu toho italského šmrncu. Za cenu plně vybaveného Superbu s benzinovým šestiválcem tu máme italoamerikána se stylem jaxsviňa :yes:
Já myslím že NAOPAK - NEjste "divnej" (HODNĚ "divnej" je ten kdo raději toho na GOLFím podvozku postaveného SUPerba se, z nabídky vw již vyřazeným, starým V6 3.6 ;-)
... když za cca stejné peníze je NOVINKovA "laskomina" s ultramoderním motorem a nejlepší převodovkou na světě, navíc "o třídu výš" postavená.. :-)
PS: A o třílitrovém naftovém V6 si SUPerb také může "leda tak nechat zdát" (můžou se k tomu vzít s PASSATem "za ťapky/kliky dveří" - ve dvou se jim ta "tvrdá realita" bude jistě snášet lépe ;-)
To "mezitřídní" porovnání bylo tak trochu vzhledem k na vedlejším vláknu diskutované situaci "za pár let v bazaru" :-)
(no a vzhledem k tomu že Lancia Thema je - dle mne - za opravdu DOBROU cenu)
Nelomcuje s vami ta nenavist ke koncernu nejak moc? Pokud uz bych mel vzit vas vyplod vazne, tak koncern by proti teto vasi "laskomine" postavil spis A6 - a tam jsou mj. takove motory, ze by z toho lancii opadal lak. A to ani nemluvim o historickem podvozku lancie a interieru, ktery proti A6 pusobi jak vyrobek Traktoru Celjabinsk. A ze je A6 drazsi? Oni by Italove taky radi prodavali za ceny Audi, ale jaksi si v minulosti nevybudovali dostatecne image... :-) Trosku vic objektivity by neskodilo, madam... :-)
Děkuji za optání, a jak se máte vy (už jsem vás dlouho "nečetla" :-)
NEšlo mi co by koncern postavil, měla jsem na mysli co si lidé budou KUPOVAT ;-) - a tam mi snad dáte za pravdu, že PRAVDĚPODOBNĚ (dál) "raději" Škodu Superb s, z nabídky koncernu vyřazeným postarším V6 3.6 ... a že ta auta NEjde - nejen motoricky - srovnávat, o "tom to přece je"! ;-)
Je vidět že NEutšíte "co" to Chrysler 300C/Lancia Thema je (stručně: výrobek Traktoru Čeljabinsk vskutku NEeee :-)
Je DOBŘE že je na trhu další "jiné" (NE "tuctové") auto - byť já bych si ve vyšší střední koupila jiné (Alpina B5 a mé sympatie má i JAGuar XF), je to (dle mne) "potěšujícně" jiná a DOBRÁ nabídka za DOBROU cenu.. ;-)
PS: Trochu více "nadhledu" by neuškodilo, veliteli.. :-)
Trochu italského šmrnci? jakou jinou amsku a loga? Ten interiér totiž jde v Chrysleru nalézt taky, ve vrcholném modelu 300C Luxury Series >:D
Ovšem mnohem hezčí je verze s červenou kůží uvnitř.
Pro zájemce o benzinovou variantu je nabídka velmi slušná jak po technické stránce, tak mixem výbavy za peníze. Dieslu chybí alespoň 6A. 5° automat je preci jen uz technicky out. Vzhledem k tomu, že cílové trhy pro Lancie, včetně domácího, preferují u aut této kategorie diesel, může to být problém.
8st. ZF bude časem pro vše, ale prioritou je USA trh a 8st. ZF pro modely 300S a 300 Limited. Takže evropa naftomilní soudruzi si budou muset počkat >:-[]
Pro "sportovní vyžití" je, když už, tak asi stále nejlepší manuál - a vozy jako Lancia Thema (nebo vw Phaeton) jsou IDEÁLní s kvalitní automatickou převodovkou - a nic lepšího než "ZF s 8mi" aktuálně na (téhle) planetě k dispozici NENí :-)
Nu, když zmiňujete "vnímání reality", tak si představte že tu někdo srovává "normální" vůz vyšší střední, pro který je (ZCELA JEDNOZNAČNĚ!!!) nejlepší volbou kvalitní "klasická" automatická převodovka - tedy "ZF s 8mi" :yes::-)
.. se (super)sporty z Maranella ;-)
PS: Vysvětlila bych vám PROČ u Ferrari začínají převládat sekvenční převodovky - ale proč, že? (psal jste - když jste "obhajoval" 46tý /tedy množství/ článek/-ů/ o Citigo-Mii-Up) že o drahých/špičkových/mimořádných vozech číst NEchcete.., nebo? :-)
Opět "se vykrucujete" - CO myslíte NEřeknete že? ;-)
PS: Sorry - vy "NIC NEřeknete" = já MUSÍM trvat na svém, že 8° ZF je pro takovéhle auto "to (naprosto) NEJlepší" :yes::-)
PPS: Myslím že mé představy zrovna v Maranello NEignorují - ale JAK jste to myslel, CO jste tím myslel - to asi také NEřeknete, že?
Ale JE! (třeba "dovysvětlit" ;-)
PS: Nicméně SOUHLASím, že v kategorii Ferrari či P(DK)orsche klasický manuál již dnes NEmusí být tím lepším (i když zrovna já osobně pádla volantem apod. moc NEmusím), ale NEsouhlasím s DSG - i v "této" kategorii je (jednoznačně) lepší "ZF s 8mi" - viz třeba zde dnes asi trochu "přehlédnutý" článek (tedy bez diskuze) o jednom (z mého pohledu) NEJlepších vozů na trhu vůbec - Alpina B6 Bi-Turbo 400 kW/700 Nm ... který má stejně jako třeba JAGuar XF 2.2 HDi 8mi stupňový ZF - a i ten "malý diesel" v JAGu i ten "supervýkonný" V8 v Alpina tahle famózní "klasická" automatická převodovka "ovládá" na "třikrát podtrženou" 1čku :-)
A do všech ostatních "normálních" - třeba i SPORTovně pojatých vozů asi zatím STÁLE ten "manuál"
PPS: Sekvenční (dvojspojka) převodovky do (super)aut typu Ferrari/Porsche ANO - i do HODNĚ sportovního vozu vyšší střední jako je Alpina B5 raději 8° ZF .. stejně jako do této Lancie :yes:;-)
No ja bych tu nebyl tak radikalni.
Pro vyziti je aspon pro mne lepsi manual - neni nad to tam jen tak lehce a rychle precvaknout z trojky ctyrku, nebo si hezky hodit meziplyn a sup tam pred zatackou dvojku...
Ale pokud chces zajet super cas a neresit cestou razeni a problemy s manualem spojene, samozrejme vede sekvence s padly pod volantem.
A pro cesty do prace a z prace samozrejme automat.
DSG je revolucni tim, ze nabidlo automat, u ktereho se clovek nemusel ptat o kolik vic to bude zrat, jestli to umi radit rychle, ci jak moc to auto s nim ztezkne. Ve vsech rozhodujicich parametrech je lepsi nez klasicky HDM a rychlejsi nez ridic s manualem. A to vse za prijatelny priplatek a pro prakticky jakoukoliv motorizaci. DSG je automat pro lidi, kteri automat nikdy nechteli.
Osobne si myslim (a to si cucam z prstu, jezto nejsem typicky kupec teto tridy), ze ridici Themy ci 300C je putna, kolik tam ma kvaltu, ale v salone ho zmasiruje prodejce s tim, ze "my mame vosmikvalt, kdezto talijani jenom peti, pane, a za stejny prachy".
Pro sportovní vyžití by tam musel být napřed vhodný motor, ne chcíplý nafták od výrobce motorů do sekačů pícnin a užitkáčů no name značek s hodně pošramocenou pověstí z minulosti.
Ano, myslím slavné VM Motori.
Kdo chce sportovní vyžití, tak 300C SRT8 6,4 - 470 Hp, zrychlení za 4,6 s, , stavitelné tlumiče, samosvorný diferák, brzdy Brembo, pádla atd...
Cena: 1 450 000 Kč
Pro polykání km na dálnici tomu bohatě stačí i ten pětistuponovej autoamt Mercedes, řadí sametově a na běžnou poklidnou jízdu bohatě stačí.
Akorát to sním žere oněco vís než by žralo s 8 st.
stačí nestačí, zákazníka bude zajímat spíš to čemu rozumí - proč u D3 nebo japonců dostane 7 a 8st převodovky a tady jen 5st? Když i o třídu (spíš třídu a půl) je už pár let standardem 6st.
U velkého obsahu 5° bohatě stačí. Více převodů, více koleček = menší životnost a větší pravděpodobnost poruchy. Jezdím SRT8 a při plném plynu tam pětka padne až kolem 250km/h :-) , ale i při malé rychlosti. Kdo kdysi jezdíval ve starých Mercedesech, chtěl 4°, než 5°. Na 4 to jelo 50, nebo 200.
ty to ale bereš z technického hlediska - jenže 95% kupců bude zmasírováno marketingen, kde 8 (nebo 7/6) je vždy víc než 5 ;-)
já mám taky 5st, a od dalšího modelového roku tam dávali 6st - když jsem ale pátral po jeho výhodách, tak jsem moc nenašel - spotřeba se snížila v řádu desetin, otážky při dálniční rychlosti prakticky stejné. takže nejspíš naskládali prvních 4-5st víc natěsno nebo co
krom toho ta nová 8st ZF se podle všech testů náramně povedla, šíří se rychle i do nižších tříd, a dokáže ušetrit relevantní množství palive (ne jen pár desetin)
škoda že pro tu naftu nenašli alespoň 6st automat, to by se ještě nějak dalo ukecat
Co jsem četla, tak i po stránce případného servisu je 8° ZF naprosto příkladnou konstrukcí a i v tomto parametru ve srovnávacím testu všech aut. převodovek na trhu si stála na výbornou..
Její ještě trochu "sofistikovanější" verzi najdeme v Alpina (viz i dnešní článek) a Alpina byla také první vůz s touto převovkou a prozatím (myslím z pohledu poruchovosti - i když v nabídce je teprve .... druhým rokem? no první byla v Alpina B5) "naprosto NO problem" :-)
PS: Ten "jen" 5ti stupeň by "jakžtakž" dával smysl v případě že platí to co zde někde padlo, že jde jen o dočasné řešení a až se OBROVSKÁ poptávka po této převodovce uklidní, "dorazí" i k dalším motorům (a popravdě diesly jsou určené stejně JEN pro, z celosvětového pohledu NE velké území Evropy = kdo chce raději "obyč" naftu tak ať si vystačí se starší převodovkou... nebo holt počká.. k tomu "celosvětovému" motoru dávají VYNIKAJÍCí převodovku ;-)
PPS: A na to že Evropa NEní (a nebude) "ta na prvním místě" si asi "budeme muset zvykat" :-|
samozřejmě, Evropa není na prvním místě z globálního hlediska, bohužel ale Lancie jinde než v Evropě prakticky neprodává ;-) Takže pro ně je to nejprioritnější z prioritních trhů a proto se mohli kluci trochu víc snažit.
Ač se na první poled může zdát, že se jedná o výbornou nabídku, je to pořád velké vybavené auto a za zajímavé peníze, tak druhý pohled dává tušit, že to žádný bestseller nebude.
Německá D3 tu má nesporně lepší zvuk (a nejen zde), cenově začíná ještě níže, sice na čtyřválci, ale to zákazníkům stejně vadit nebude a Lancii přehlídnou jako širé lány.
Kdo by raději neřekl, mám hvězdu, než šermovat zapomenutým jménem a přebouchanou amerikou. Prestiží nesrovnatelné.
Žebříčky dávají tušit, že prodejně půjde o jednotky kusů ročně pro nějaké zatvrzelé individualisty, kteří dokáží překousnout americké auto s italským znakem a velmi rychlý propad ceny.
Tohle auto aspiruje na titul "Nejhůře "investované" peníze."
No ale kdo si vůz NEkupuje "pro investované peníze" ;-) , tak ten by si naopak za "rozumnou" cenu mohl pořídit VELMi "příjemný" vůz pro další ... 3, 4, 5 let (a pravda pak ho asi za "nic moc" cenu prodat - ALE těch třeba 5 let BUDE "stát za to" :-)
V CR proste funguje koupit se slevou, chvili jezdit no a pred prodejem poradne stocit at na tom prodelam co nejmin! A hadejte kdo kriterium splnuje nejlepe! ;-)
No NEvím - četla jsem (není to tak dlouho), že v česku je přetáčení tachmetrů "naprosto normální" (že se tímto podvodem/krádeží ročně vydělá/stát a kupující okradou o šest MILIARD korun - rok co rok ;-\ ) a že to v reálu - právě kvůli tomu že to v česku NENí klasifikováno jako trestný čin - vpodstatě NEjde trestat/zůstává nijak NEtrestáno...
.. nicméně že se PŘIPRAVUJE zákon nový, který snad už...
.. takže "drahně let" to spíš NEbude - to VELMI kritické (a smutné) shrnutí - to bylo před rokem? bych tak odhadla...
Jestli narážíte na to "jakoteoreticky" to LZE drahně let, ale prakticky to NEjde/se to NEděje - a PROTO se měl/má (?) změnit zákon, tak to podruhé číst NEtřeba ;-)
Ano - téma (ne)kvalita českých zákonů (a jejich i několikanásobné opakované "opravování" zákonodárci ihned/krátce po přijetí - vlastně podobně jako u českého silničního zákona) to JE prostor pro VELKOU diskuzi ;-)
PS: Prostě přetáčení tachometru musí být TRESTNÉ - ze zákona, zcela jednoznačně a to naprosto BEZ diskuzí (ono 6 mld. kč ročně je opradu DOST - zvlášť v dnešní době) - a že český zákon "kulhal" to je myslím také BEZ diskuzí, co NEvím jestli už ten nový byl přijat (nebo se ještě připravuje)
To je za prvé "opravdu SMUTNÉ" a za druhé - když bude zákon JASNĚ (jednoznačně) postihující přetáčení tachometru, tak i "česká rafinovanost" s tím TĚŽKO něco udělá (a že by MĚL takový být - o tom asi/snad "žádná"
6 tisíc milionů rok co rok a každý rok a zase příští rok "je jedno"?!?!
PS: V tom případě lze o státní správě státu říci "naprosté zhroucení" - zcela NEfunkční.. :no::-|
No ale to lze říci o celé Evropě, v jedné reportáži z Německa bylo uvedeno, že min. 50% ale spíše 70% a více procent aut v tamních bazarech je "stočených". Dokonce tam byla reportáž s borcem který za 100 eur navštíví klienta a za 5 min. stočí cokoliv. Odhad škody tam byl v mld. eur. Cokoliv z bazaru nebrat.Takže nevěřím, že Řecka, Španělska, Holandska etc. na tom budou lépe.
NEvím jak zrovna v Řecku (tam je možné doslova COKOLI, třeba důchod 95% platu a navíc do něj jdete až o 12 let dříve než v Německu :-) ), ale (a dokonce BIG) rozdíl mezi českem a Německem (nebo Rakouskem) je. Tam je to totiž "normální" TRESTNÝ čin se všemi důsledky a to se prostě "nevyplatí" (čímž neříkám že to vůbec NEexistuje - a "obecně" mohu potvrdit to, co vám řekne doslova KAŽDÝ: "Po otevření východních hranic se VŠE zhoršilo").
ZÁKLAD je nicméně v oněch ZÁKONECH (a že takový v česku NEbyl vím na 100% a že se připravuje taktéž). Jakmile bude stočení tachometru a tím pádem "zvýšení" ceny např. o 60.000 kč bráno jako "KRÁDEŽ 60ti tisíc korun", tak...
PS: No a těch 6 miliard ročně co tenhle "pravidelný tunel" rok co rok udělá je také "k zamyšlení" - za to lze postavit až 15 km špičkové německé dálnice pro neomezené rychlosti, nebo 5 kilometrů trochu "vlnité" české ;-)
U nás je to také normální trestní čin, podvod je podvod, nový zákon nic nezmění. Dokladem je právě to Německo, ani tam není policije schopná věci odstíhat. Jediné co by snad mohlo pomoci jsou technická opatření která by znemožnila přepisování paměti řídících jednotek, nebo rovnou nějaké centrální sledování aut a zápis jejich proběhu ale to asi naráží na ochranu osobnosti.
Kylie, a to vam trvalo tak dlouho zjistit, ze CR je civilizacne, kulturne a z hlediska ucty k zakonum o par stupnu nize nez Rakousko ci Nemecko, ze jste z toho jeste i ve vasem veku tak vypleskla? To se teda divim... Ale vite, pres vsechny katastroficke predpovedi CR funguje a fungovat bude... Je to proste slusny kompromis mezi Vychodem a Zapadem... Vite, ja jsem taky v cizine, ale rozhodne nemam zapotrebi svou rodnou zemi kritizovat a jevit se nad ni jak afektovana bitch...
Vidím samé "poklony", dokonce ani na VĚK jste "nezapomněl" (špatný den/týden nebo snad...?
PS: Můj text vycházel z článku který jsem (jak jsem výše napsala) na toto téma četla a v něm zmíněný FAKT, že tato krádež (ročně jde prý o cca 6 mld. korun) by snad měla "do roka a do dne" skončit i v česku, neb je v přípravě nový zákon, který z přetáčení tachometrů KONEČNĚ i v česku udělá jednoznačný "trestný čin" - a to je asi tak k tématu "vše" (jen jsem nevěděla/nevím, jestli ten nový zákon UŽ vstoupil v platnost, nebo jestli je "stále ještě v přípravách"..
PPS: Po zhodnocení "více vašich dnešních příspěvků" (a posledních slov tohoto) - to bylo asi HODNĚ špatné období - a vy se mi jevíte jako DOST "špatný velitel" ;-\ - pokud budou všichni tak NE"kritičtí" jako vy, tak se v česku bude krást ... navždy (nejen těch 6 miliard za jednu jedinou trestnou činnost, ale i jinde a jinde a ...). Pokud bude celá společnost k takovýmto jevům (nejen k přetáčení tachometrů) "kritická" jako já, vaše vlast na tom bude... ;-)
Problém opravdu není v zákonech. Je to trestný čin. To ale neznamená, že obchodníci nepodvádějí, nejen stáčením kilometrů. Pokud na to nový majitel nepřijde, tak je prodejce celkem v bezpečí. Vím, že se mluvilo o tom, že by se stav tachometru zapisoval při technické kontrole. Ale to neřeší problém dovozu. Jediné, co proti stáčení pomůže, je chování zákazníků. Ve chvíli, kdy lidé budou vyžadovat prověřená vozidla s kompletní servisní historií, se tenhle problém výrazně omezí. Vždy bude nějaká poptávka po levných autech, a že ta bez patřičných papírů levnější budou. Ale představa, že tyhle lidi lze snadno pochytat a usvědčit, je trochu naivní. Je to trestná činnost, která se velmi špatně dokazuje.
A čím akože. Je to od všetkých doterajších Lancií tak diametrálne odlišné auto, že to Lancia nebude ani keď sa šéfstvo Fiatu bude za to 12 hodín denne modliť...
Design bez invence, bez jiskry a ve stylu (za čož nekritizuji Lancii), který mne na originálním modelu doslova odpuzuje. S klasickým designem Lancie to nemá společného nic. Lancia byla nejen svá, především byla jiskrnná, tradičně italsky vyšperkovaná, a popravdě dávala možnost nejezdit třeba v německých vozech, a přesto být respektovaným účastníkem světa kol. To nahoře je klasický americký tank, na něhož oko evropana odkojené uměleckými skvosty Florencie, Paříže či Prahy asi těžko pohlédne s milým zalíbením.
Naštěstí lze asi obtížně napsat, že předmětný design je aktuální umanutostí Lancie, je to nepochybně než krutá daň těžké době, v níž se lancia nachází. Jako konzument však přesto pro tyhle transoceánské kejkle pochopení míti nemůžu. Velká Lancia "musí" být kráskou z estických rovin... quattroporte, či alespoň alfa romeo 159, musí být kráskou, která tě sejme kdykoliv na ní pohlédneš. A to horní model prostě podle mých očí rozhodně není.
Zůstává na patře tedy než trpká příznačnost, že se tu na diskusi skloňuje nadstavbová rovina Themy nad... Superbem. To je ovšem doslova k pláči... Avšak když už, tak Superb tuhle Lancii slupne na 3.6 FSI v dlouhým táhlým jako malinu. Je to zvláštní, jakkoli vím i já o realitě doby, nedovolil bych si, zejména pod vědomím lanciovské historie, takto neurvale a nemístně hledat konkurenční mainstreamové důvody pro životaschopnost předmětného modelu. Nebo, že by se tu brzy objevil někdo, kdo by očekávanou Lancii Thema kombi začal na diskusi "regulerně" porovnávat třeba i s loganem kombi? Otřesné, otřesné, otřesné!
Ber laskavě na vědomí, že Lancia dělá všechno pro to, aby názory prosťáčků, které řadí její současný vrcholný model do rovin středního mainstreamu mohly být automaticky řazeny do propadliště dějinných blábolářů ve Zlatém ventilku. Lancia je dnes jaká je. Je to trpké, dlouhodobě těžko udržitelné, a je to ovšem také nepochybně ... jediná možná realita. Nejásej proboha, mlč, s ubrečenejma vočima sjížděj snímky, a v duchu dělej to co já, modli se, aby se jižní Evropa zase vzchopila, aby cloumala designem aut nejen v Evropě, nýbrž na celém světě.
A když už, tak se proboha nezajímej, kolik bude thema stát za pět let u tří áček, tu themu si zítra kup a pomoz tak své oblíbené automobilce. Kostrbaté obhajování Themy, její vymezování proti superbům, jásání nad pětikvaltem a nad motorovou nabídkou, kterou v četnosti snad přebíjí i mini-hattrick z Wolsburgu, na to u lancie těžko někdo čeká...
P.S. Smutnější téma, než je horní článek a doslova otřesnější diskuse, to se tu snad letos neobjevilo...
ad PS: Mně tedy (o dost) "smutnější" přišel ten 47mý (nebo 48.? teď si nejsem jistá) "oslavwný" článek o (ne)autech Mii-Up-Citigo ;-)
PPS: Jak "najednou" konkurece doslova "přebíjí" zajímavými NEtuctovými nabídkami "koncernovwé porfolio" je až NEčekané, že? :-)
Dle avizovaných modelů (vw i konkurence) to "drcení" bude i docela POKRAČOVAT, osobně si myslím že "nepodrcen" zůstane snad jen Golf, ostatní modely ... no tam by měli koncernoví "mix-modeloví stratégové" RYCHLE "zapracovat", aby najednou nezjistili že sice ještě stihli dosáhnout plánovaného MEGApočtu vyrobených aut, ale jen za cenu "zaostání" támhle, nekonkurenceschopnosti tuhle... atp. ;-)
PROSTĚ: Mně se Lancia Thema "líbí" a hlavně myslím že je DOBŘE, že něco takového "jiného" je i na českém trhu.. (kdo by taky chtěl aby stále dokola vyhrával jen Kabát-Gott-Bílá, že? :-)
(a stadiony vyprodával Michal David ;-)
ČASY SE (z)MĚNÍ - a to je DOBŘE :yes::-)
To 300C má víc stylu, elegance, historického odkazu než tvoje unylé, nevýrazné ocumlavné bombony z produkce DAS Auto a další germánkých koncernů.
Navazuje na slvné křižníky za 50 let. Běž se podívat co v 50. letech vyráběly ty tvoje zančky, at se zasmějeme.....
Kdo není milovníkem sazí, nemusí břečet na převodovkou Mercedes W5A580, má tam totiž 8st. ZF které používají i ty tvé modly. Absolutně to samé a motor 3,6 V6 má narozdíl od tochu tvého Superbu poněkud jinačí výkon, nepřidšený nařízením slovutného VW, takže o nějakém dání si k svačině nemůže být řeč.
Jak tě tak čtu, tak v těch padesátých letech jsi garážově zmrznul především ty. Na druhou stranu, v padesátých letech vyráběl Porsche model 356, auto, které milovala i Amerika, tedy jistá část tamní společnosti. Jiná část zase milovala v té době Brouka. Ty píšeš o jiných lidech, o lidech panákovského typu, jimž imponují pojízdné almary... a jak vidíš, platí to dodnes.
Co se týká toho Superba, ještě to bedlivě uvaž, aby ti v tom dlouhým táhlým naspadla sanice ;-)
Porsche byl dálniční 4 dvéřovej križník s V8kou >:D >:D >:D >:D
Ptam se na kategorii aut, jakou byly tzv. "letter cars" tj. původní 300ky z 50 a 60.let. Co v tý době mělo německo.
Pak se podívej co mělo USA nebo Británie >:D
O 300 Limited V6 ZF nebo 300S V6 se neboj. Těm fakt SuperB neujede, Thema 3,6 má mírně menší výkon a trošku horší zrychlení než us mdoely, ale i tak jí supík rozhodně nemůže porazit žádný drtivým způsobem, na to zapomen.
Thema, 300C s V6 - 0-100 za 7,7, Superb V6 0-100 za 6,6. Coz je o sekundu mene, reci cisel 15%.
Takze ackoliv je tato pre uplne irelevantni, Superb V6 tu Themu V6 namaze v dlouhym tahlym jako kecup na hamburgr.
A to jeste pripomenu, ze to neni Lancia, ale prave Superb, kdo ma pod kapotou slabsi verzi motoru V6, nebot original v Passatu R36 umi 300 koni a kilo za pet a pul.
CENOVĚ a "novinkově" tam "příbuznost je" ;-)
PS: A jak je diskutováno výše, za pár let bude v bazaru dražší NEjen (technicky daleko "slabší"/starší) SUPerb, ale asi i "totaltuctová" Octavia TDi :-)
PPS: Když NAMĚŘENÉ hodnoty, tak když už od nuly tak MINIMÁLNĚ do 160tí km/h a mnohem, Mnohem, ale opravdu MNOHEM důležitější je elasticita/pružné zrychlení ... a neměřitelné "celkové chování motoru a převodovky" ;-)
0-100 km/h je "nejprofláklejší" (snad i "nejNEsmyslnější") parametr vozu který se uvádí ... a NAPROSTÁ většina lidí podle toho vůz "hodnotí" :-)
Myslím že tento údaj je "zajímavý" JEN při "porovnávání číslíček" v katalogu, v praxi vpodstatě (téměř) NEmá vliv.. Je to myslím ještě VĚTŠí NEsmysl, než maximální rychlost (znám dva docela "soudné" inteligentní "zabezpečené muže v "solidním postavení", kteří se přeli jestli/že je "lepší" jeho vůz co jezdí ... už si to nepamatuji přesně ... 305 km/h a ten toho druhého 310 km/h ;-)
(a platí to samozřejmě i pro DALEKO nižší MAXimální rychlosti.. :-)
Jasne, to je stejna sranda, jako ja nedavno poslouchal, jak se v Tescu hadali dva manici, jestli jede lip Fabia HTP, nebo Yaris 1.3... Culil jsem se jak malej kluk :-)
Ja jsem prave proto psal, ze je ta pre zcela irelevantni.
Ted k tomu Camaru: Cenove to pribuzne mozna je, ale zajemce o Themu, nebo Superba, nebo MB E asi tezko odjede z autosalonu za volantem Camara. Jiste mi rozumis - to je uplne jina kategorie aut, ac za podobne penize...
Co se bude dit za par let v bazaru, je mi uplne, ale UPLNE fuk. :-)
Ano, v tomhle je fakt úplně jedno zda je řeč o HTP x Yaris nebo.. bžunda je to v obou případech stejná ;-)
S tím Camaro pochopitelně "souhlas" - ale MNĚ jsou třeba "sympatické" oba automobily (no to Camaro asi o maličko VÍC :-)
Camaro jsem konečně potkal nedávno v Brně(konečně, na to, že jsem každý den za volantem... :-) ) a musím říct, že vypadá opravdu fantasticky. a ten brumlavý zvuk vycházející z V8 je prostě nezaměnitelný
300S 3,6 V6 8st. ZF - 6,6 s z 0 na 96 Km/h, takže na stovku je to tak 6,7 či 6,8s.
Opravdu si dá Superb to tříkilo ke sváče vid, haha.
Proč má Lancia o něco menší výkon a horší zrychelní než originál je věcí druhou na to se zeptej v Turíně. Nicméně originál na superb prakticky nic neztrácí.
Já se musím GTi-ho trochu (trošičku) "zastat" - dovedete si vůbec představit jak TĚŽKÉ (a těžší a TĚŽŠí) je "chvwálit" výrobky jedno nejmenovwaného evropského koncernu?!? ;-)
Pamatuji doby, kdy tu byly všechny vwýrobky koncernu přijímány až s NEkritickým (masovým) nadšením a VWĚTŠINA lidí žila v přesvwědčení (v domku z karet) že "nic lepšího NEexituje" (a neextistovalo a nikdy existovat nebude) - no a (párkrát) "rok se s rokem sešel" a ... a "zábavwná hra na chvwalozpěvy" se změnila v "úpornou dřinu" bez konce a bez odměny/bez úspěchu... :-|
PS: Pokud GTi nedostává rok co rok alespoň jednoho PASSATa jako odměnu (a Polo jako prémie), tak já s ním skoro SOUCÍTÍM :-)
ohledně tvého příspěvku o tom, jak je stále těžší chválit koncern naprosto souhlasím. Ale svojí cílovou skupinu si tato auta vždycky najdou. Nezapomeň, že postarší pánové jen velmi neradi mění názory z doby, kdy ještě byli mladí :-) Hlavním znakem stáří je přeci tvrdohlavost :-)
co se libi tvym ocim zas tak dulezite neni, podstatne je, ze thema je kus paradniho auta -
az pujdes kolem autosalonu, tak vejdi dovnitr, pozdrav a popros, at ti ji ukazou, treba ti to pak dojde
nebo ne, kasli na to, ty jsi ztraceny pripad
Kdo nehledá (neb neumí), nenajde. Vzhledová robustnost se dnes moc nevidí, to za prvé, za druhé tu máme hmotově na ameriku vzácně vyvážený a nečekaně nízký koncept. Dnešní perverzní pseudoohledy k chodcům si u evropského designu vynutily zvýšení předních čel, korábů s podobnými rozměry znám dost těžších. Thema je sofistikovanou verzí třístovky a jako takovou ji beru mnohem více než nerealistickou Thesis. Jen by mi vadilo to kormidelní kolo místo volantu s příznačným převodem... Přeji Themě úspěch, neb má moje racionálně podložené sympatie.
Naopak mi prijde velmi smrncovni, skryte sympatie...Nenapadna sila..Auto ma styl...Jiste to neni uplne M-B, ale zase kdyz to srovnam se svoji stavajici S80 V8, tak mi to prijde jako vuz, ktery si umim predstavit...Rozhodne to nevidim tak cernobile jako nekteri mistni zevlaci... Z vyrobcu, kteri jsou umisteni v SRN mi snad imponuje pouze M-B, kde konkretne u verze E jsou videt krasne vzpominky ma modely z predchozich desetileti...Je to mistrovsky kousek...Tohle je sice prevzato z USA, ale v mem oku to rozhodne nevyvolava takove pousmani, jako pouze presita A6, kterou tu vidime na kazdem rozku...A cena je bych rekl vyborna.. No a pro ty, kteri resi propad ceny v nasledejicich letech mam jedno doporuceni... NEKUPUJTE SI AUTO
problematika následné ceny má zásadní vliv třeba na takovou banalitu, jako bude pojistné plnění, až to do tebe někdo po třech letech napere - trochu rozdíl mít totálku a 200 tis v kapse nebo opravené auto
Spatna, nespatna, je to krok nutny k moznosti vyrabet opravdovy Lancie v budoucnu...
Minusu je jiste hodne, ale jen vyzvednem nekolik plusu:
- zadohrab
- motorizace, ktera odpovida pozadavkum kategorie
- dle dojmu novinaru je kvalita v poradku, uvidi se po par letech
- design je vec vkusu, ale minimalne vzhledove budi respekt
- kvalita pouzitych materialu
- pouzita technika je mixem novinek a zavedenych proverenych dilu
- a nakonec, ta cena je taky plus, samozrejme vyse ceny (ktera oproti konkurenci nizka) je prave dana i radou minusu, a muze byt oduvodnena neschopnosti se ve vsem vyrovnat konkurenci, ale myslim si, ze muzeme byt radi, ze alternativa, i kdyz u nas urcite jen okrajova, ale existuje.
Osobne teda nevidim duvod proc by se par desitek kusu rocne nemohlo prodat, v odpovidajici motorizaci a vybave je cena E-klasse, 5er a A6ka rekl bych mozna i o 25-35% vyssi, dostanete za to image nemecke premie, ale jestli nekdo nechce tech par stovek tisic vyhodit, pro nej zbytecne, tak spatna volba to urcite nebude. JENZE, je tu ten pofaceliftovej Jaguar XF, sice ctyrvalec, ale ja bych osobne stejne bral Anglana... ;)
Ja mel na mysli ani ne tak kvalitu, ale spis ideologii...
Lancia ma byt italska a na tom hornim me***danu neni italskeho zhola nic.
Ano, je to majestatni auto, vypada bytelne a dost dobre, materialy jsou kvalitni, zpracovani na urovni... Ale Lancia to neni.
Jsme v Evrope a znacka, pokud je v krizi a snazi se prezit, se musi obratit zpatky ke svym korenum (nemyslim tim slepe fandy) a dat lidem to, co na ni cenili v minulych desetiletich.
Ono na tom moc stařičkého není - nový motor V a nový moor V8 6,4, nová převodovka ZF, nový předek a zadek, zcela nový interiér, přepracované ohlučnění, přepracovaný podvozek, nová výbava atd.
Co zbylo ze starého auta? Základ akorserie a a základ podvzozku, ono na tom není co vylepšovat, tak proč to měnit.
To je takový OPAK PASSATu - ten má "nový kabátek" a pod ním "vše při starém"; tady je kabátek také nový ale "původního střihu", nicméně pod ním MNOHO nového ;-)
Tak tak.
Design karoserie je samozřejmě evolucí předchozího modelu, ono co měnit na 5timetrovým sedanu, nějaké ufo ve stlyu japonců by se asi v usa moc neprodávalo a v konzervativní evropě už vůbec.
Motory sou nové krom klasiky 5,7 V8; převodovka asi všude bude postupně tanová ZF, pdovozek přepracovaný, interiér a výbava jak sem psal jakbysmet.
Zlepšilo se odhlučnění, spotřeba, bezpečnost, výkon.
Co víc chtít. Pokud tomu chcete říkat facelift, prosím, ale je to megafacelift v tom případě.
Někdo udělá facelift a dá novýs větla, masku a nárazník, 2 nový barvy, novej volant a jiný čalounění sedaček.
A vydovává to za fcelift, přičemž zbytek je původní...
To tady fakt nehrozí.
Každá nová diskuse pod Themou znovu a znovu potvrzuje psychologickou pravdu, že hodnotu svých věcí odvozuje každý zástupce rodu Homo Sapiens od jejich původu. >:D Tudíž Thema může být klidně nejlepším automobilem na světe, ale koupí si jí opravdu málokdo.
Tak těžko může být Thema nějak jinak chápána v Evropě, když ani v US nepatří 300C zrovna mezi noble káry. A s vyššími třídami se na původ nahlíží ještě silněji, ve vyšší střední to prostě už vyžaduje modrou krev, nějaký half-breed se nechytá.
Při pohledu na palubku Latitude
[odkaz]
a Themi
[odkaz]
je docela jasné, že i když to má Renault i tak těžké tak je k té urozenosti daleko blíž než těžkopádný Chrysler.
Ale Latitude je (vlastně) vůz STŘEDNí třídy (byť je presentován jako vyšší střední - kterážto "geniální" strategie je připravena i pro příští generaci SUPerbu), zatímco Lancia Thema je (bez diskuzí) vůz VYŠŠí střední (byť by prodeje asi nebyly kdovíjaké, je VELKÁ škoda že se nebude prodávat i s "prestižním" V8 :-|
(a ty palubky - jen trochu jiné barevné kombinace často "zařídí" dost jiný pocit z vozu - o kůži/rsp. konkrétní kůži na sedadlech ani nemluvě + navíc mám poslední roky čím dál tím víc pocit, že fotografie jsou často jen "orientační", reálný pocit bývá často jiný)
Nic to ale (dle mne) nemění na realitě, že Thema je "jasný" vůz vyšší střední (a Latitude "jen" střední - byť "tlačen" do tabulek o třídu výš :-)
No nevím, podle čeho usuzuješ co je a co není vyšší střední, ale vnitřní rozměry jsou o třídu větší u Renaultu, v kabině je Latitude v podélném směru cca +10cm, na šířku +10cm (na rozdíl od tebou citovaného Superbu), větší sedadla etc. To že má americká piksla přes pět metrů je pouze nevýhoda (manévrování) a v Evropě odjakživa každého zajímají rozměry interiéru. Ano vnějšími rozměry je 300C dokonce možná lux. třída. A že není V8 není škoda ale pragmatická úvaha, jestli se nějaká Thema prodá tak s dieselem a proč budou tahat V8 přes oceán, lepit na to znaky aby to nakonec neprodali? Chleba se mezi nimi bude lámat v naftové motorizaci a i tam se obávám, že 3,0 V6 dci v pohodě smete V6 crd.
[odkaz]
[odkaz]
Metr neokecáš.
nevyhoda ve velikosti ? >:D moje bejvala w124 se otocila na skoro 2x mensim prostoru nez kamosovo clio >:D takze o manevrovatelnosti pomlc velkych aut pomlc ;)
w124 měla velký rejd, to je pravda, a navíc krátký rozvor v rámci vyšší střední, nicméně s Cliem a dvakrát menším prostorem to jsi dost přehnal. Ale to bylo před 27 lety a tyto oldtimery byly v tomto ohledu extrém, dnešní MB už takový rejd nemají a americké piksly už vůbec ne.
Eckovy mercedesy se zadnim nahonem i Ceckovy maji naklapeci kola jako ma w124 a ver mi ze clio rok 2000+ asi to 2x nebylo ale ja jsem tady u nas krasne vybral takovou vracecku bez nadjeti do praveho pruhu a s cliem si musel nadjet a stejne to nedal ;)
No tak "kouknu a vidím" (co je jaká třída ;-)
A Latitude je střední (a Lancia Thema VYŠŠí střední) - obé "celkem jednozančně". CHÁPU že Renault presentuje Latitude o třídu výš, to je "logické" (nebude mít přece v nabídce 2 vozy střední třídy - i když postavené na víceméně stejném podvozku :-)
"Číslíčka" v kabině jsou samozřejmě důležitá, ale rozdělení do tříd se dělá spíš podle těch OSTATNÍCH ("číslíček"). Mne učili začít rozvorem (k tomu případně rozchod), NEnapadné ale dobré vodítko je velikost nádrže, v téhle kategorii samozřejmě zavěšení kol, použité motory ... prostě "mix" údajů a z něj vychází že Lancia Thema je JEDNOZNAČNÁ vyšší střední (škoda že nenabízí ten V8 - samozřejmě SOUHLASím že je to "pragmatická úvaha" - jak jsem sama napsala, je JASNÉ že prodeje by byly "okrajové" - nicméně jsme v kategorii kde image MÁ už "svou hodnotu" a nasazení V8 ... ostatně to samé jsem kdysi psala o Citroën C6 - nabídka verze s osmiválcem by byla prodejně "zcela okrajová", ale posílila, možná i VELMi posílila by celkové image ... ostatně i u tzv. "prémiových" výrobců jsou prodeje motorů V8 spíš "okrajové" a stane se že tyto modely, tedy motorizace jsou i tam prodělečné..
NEmám potřebu "okecávat metr" - ZÁKLADem pro stavbu vozu je rozvor, tam je Latitude ve STŘEDNí třídě takový "slušný mírný nadprůměr" (s vyšší střední NEmá cenu srovnávat). Latitude používá "octavia" filozofii, tedy na základu nižší třídy postavit vůz o třídu vyšší - což lze JEDINÝM způsobem, tedy většími (občas i VELKÝMi) převisy ... což ale z GOLFu s batohem vůz střední třídy neudělá (a ani z Latitude VYŠŠí střední, nebo? ;-)
K vašim odkazům - Chrysler 300C má na šířku 188 cm (bez zrcátek) a vnitřní prostor 143 cm?? NEjsem dobrá v matematice, ale že by dveře měly na šířku 45 cm (: 2? ;-) ) - no pro mne další důvod pro SYMPATIE k vozu :-)
No je docela úlet srovnávat interiér Latitude a Themy....v prvním případě vidím černé plasty, strohé budíky, nějakou kvrdlačku, kdoví, jestli nejsou manuální i stahování okýnek, u evropských aut člověk nikdy neví..... >:D Naopak u Themy vidím kůží obšitou palubku, interesantní budíky, dramatické tvary volantu a palubky, které mohou být otázkou osobního vkusu, každopádně zařadit je úrovní pod Latitude, chce hodně odvahy ;-)
Tady (doslova) "není o čem", Latitude je "normální" vůz střední třídy (s maličko delšími převisy karoserie, ale to je na něm asi jediné "mimořádné"), zatímco Lancia (je výrobce řekněme "noblesnější" vozů než Renault) Thema je "jasná" vyšší střední (na českém trhu za rozhodně NE špatnou/docela ZAJÍMAVOU cenu - verze s novým moderním V6 3.6 Penstar v kombinaci s fantastickou 8mi stupňovou ZF je ... je za tu cenu rozhodně POZORNOSTI hodná :yes::-)
Noblesnějších? Tak se pokus jmenovat, jaké že to noblesnější auto Lancia za posledních 10 let vyrobila. Jestli měla Lancia nějaký zvuk jako značka tak se vztahoval spíše ke sportovním modelům a k úspěchům na sportovním poli ovšem to vše mnoho desítek let nazad. Noblesnost sice přímo nesouvisí s velikostí auta ale přebouchaná Punta určitě na noblesnosti nic nepřidají a v lux. třídě Lancie tvořila naposledy v 50 a 60 letech (Aurelia, Flaminia) pak už jenom vyšší střední kterou ale "završila úspěchem" v podobě tohoto skvostu [odkaz] [odkaz] Nicméně i to by se dalo alespoň chápat jako umělecké dílo, když ne jako noblesní auto, ale vše je to historie a téma pro pamětníky. Pokus získat punc noblesnosti zpět pomocí 300C může Lancii v očích Evropanu jen ublížit vzhledem k všeobecnému náhledu na „noblesnost“ US automobilů, ty jsou všechno možné jenom ne noblesní.
A k zařazením do tříd, celá Evropa Latitude řadí do vyšší střední bez jakýchkoliv diskuzí nebo pochyb. Prostě pro Němce je to oberklasselimousine, pro Čechy vyšší střední a samozřejmě doma požívá stejný status. Tvé zařazování do střední třídy a vytváření si vlastních měřítek, která ovšem nikdo neakceptuje je zajímavé asi jako výše odkazovaná Thesis ale stejně ujeté.
Šířka dveří 20cm odpovídá
[odkaz]
Pocitem jistoty by mě to ovšem nenaplňovalo protože třeba při NCAP bočním nárazu získala Thenma 14,3 points, Citigo 14,4.
(skoro) KAŽDÉ? ;-)
Připomínka (dávné) sportovní minulosti je fajn, ale to jsou doby opravdu dáááávno minulé (to "aktivně" už moc místních diskutujících asi NEpamatuje :-) ) - tedy nevím jestli máte na mysli konec 70tých let a Lancii STRATOS, nebo dobu o nějakých 10-15 let později a Lancii Delta Integrale ... nicméně SPORTovní značkou koncernu je hlavně Alfa a Lancia je (třeba těch poslední 10 let) pojata jako "noblesní" značka - a KONKRÉTNí vozy? Nu od maličkého Y (které doteď/donedávna bylo dokonce JEDINÝM takovým malým vozem) po (minulou) Lancia Thema - mimochodem MOC hezké auto - i dnes ho tu a tam potkáte na (německých/rakouských/italských..) silnicích. Po technické stránce "porazila" i vw Phaeton - v prodejích mu byla "těžkým soupeřem" ;-)
Proč je Renault Latitude vůz STŘEDNí třídy jsem vám napsala a argumentovat tím že "fffšichni ostatní to MARKETINGu zbaštili" - to mne moc "nebere" - já (nejen pro zařazení vozů do tříd) použivám "obecná pravidla" platná před 10ti lety, platná dnes a která budou platit i za ...
Jak jsem i v minulém příspěvku naznačila, Renault s Latitude samozřejmě není jediným kdo svůj výrobek "tlačil" někam jinam než "patří" - to tu bylo, je a bude - a je JEN na vašem "rozhodnutí" jestli "se budete řídit" informacemi MARKETINGového odd. příslušné automobilky, nebo dáte na "obecné informace/teorie" o autech + svůj mozek (zdá se že vy preferujete marketingové bludy a to ostatní "je ujeté" - nu VAŠE volba (dle mne prostě Latitude NENí vůz vyšší střední kategorie - důvody ve stručnosti o příspěvek "dříve" ;-)
Mimochodem KAM řadíte vůz Škoda Octavia (jsme již řešili) - tam sice NE "celá Evropa", ale MNOHO "organizací" jí řadí "tam" (kam MARKETING) ale současně MNOHO tam kam "rozum" - a je to přitom "stejný" případ jako Latitude - já v OBOU případech dám spíš "na ten rozum" :-)
PS: Výsledky EuroNCAP už, přiznávám, delší dobu nějak pečlivěji NEstuduji, ale měla bych dvě ALE:
- vaše "sečtení" dvou bočních nárazů je "nezvyklé" (jde o dva RŮZNÉ nárazy/testy..
- vaše "asipreference" Citigo (myslím že testovaný byl jen Up- i když to jsou samozřejmě stejná auta - to jen "pro pořádek") NEjsou rozhodně na místě, neb (pokud se něco od dřívějška ZÁSADNĚ NEzměnilo) srovnatelné jsou vozy JEN ve "své" třídy - a když dosáhnou stejného (nebo jako v tomto případě "velmi podobného") výsledku dva vozy TAK rozdílných kategorií, znamená to, že snad až NÁSOBNĚ "lepší" (čti "bezpečnější") je sedět v tom stejně (podobně) hodnoceném "větším" (v tomto případě "o mnoho tříd") voze
PPS: A pokud srovnáte se "srovnatelným" vozem, tedy třeba s novou (z hlediska bezpečnosti velmi dobře hodnocenou) audi A6, tak v bočním nárazu si v porovnání s THEMAou stojí "podobně" - 7,5/7 x 8.0/6.3 - ostatně celkově to jsou OBA pěti*vozy (a v OBOU je to "bezpečnostně" NÁSOBNĚ lepší než v Up-Citigoo-Mii
Nastuduj si NCAP. Žádné porovnání v rámci třídy, u všech nárazů, zepředu, z boku i zezadu se měří absolutní hodnoty zrychlení/zpomalení v různých částech figuríny, u bočního testu jednou nárazem vozíku do auta podruhé auta na kůl. Celková známka za boční náraz je součtem obou. Takže Up a řada dalších aut nižších tříd jsou stejně bezpečná při bočním nárazu jako amerika s 20cm dveřmi.
To že "celková známka je součtem obou" to je odpověď jak ... 8-s
Jde o dva RŮZNÉ testy, což VÁM snad "naznačují" i výsledky (kdy při prvním z nich - když do vás z boku narazí jiné auto - je ta "amerika" LEPŠÍ (dokonce) než třeba nové audi A6 ;-)
PS: V případě Latitude "zůstáváte" v pohledu/názoru "vyšší střední"? :-)
No a když do vás narazí auto tak zase NAOPAK (je Thema lepší než audi A6 :-)
PS: Na téma srovnání napříč třídami - tak jak jsem napsala - NEjsem si jista (dříve to NEBYLO srovnatelné ... ostatně testů bezpečnosti "napříč" třídami proběhlo docela dost a výsledky jsou ... no to asi víte sám jaké. Příjde mi LOGICKÉ že toto "pravidlo" platí STÁLE (tedy že, já nevím 88% při čelním nárazu pidivozu je něco ZCELA jiného než 88% u Audi A6 apod., ale NEpřu se... jen "se domnívám".
Já tedy v praxi při havárii ROZHODNĚ chci asi tak 1000x raději sedět v Lancia Thema než v pidiautě vw up - a dobře vám radím seďte raději vedle mne, než v tom NEautě ;-)
Totální nepochopení. Testy mezi třídami je něco zcela jiného než NCAP. To mohu rovnou tvrdit, že když se Thema střetne s RR tak bude na šrot včetně posádky a když se střetne RR s kamionem tak bude na šrot RR a když kamion narazí do tanku tak se rozpadne jak sirkový model a posádka tanku ucítí jen malé škubnutí. Opravdu argumentace jak noha. Takže k NCAP si přidej ještě fyziku, tak alespoň pro 6 třídu, kinetickou energii a tak.
Na základě ČEHO to nazýváte "totální NEpochopení"? Že NElze srovnávat auta v bezpečnosti napříč třídami byl vždy "standard" i u EuroNCAP! Jestli se to někdy poslední dobou změnilo, tak budiž (opravdu to až tak NEsleduji, ale "mrknu se"), ale jinak mi příjde i "logické" že "to tak bylo"
NEjde o žádné "vaše tvrzení" (ale třeba konkrétně RR Sport mimochodem patří mezi 10 nejbezpečnějších vozů vůbec - NIKOLI dle "teoretických" bezpečnostních testů - ale "praktických" ... dle hodnocení "výsledků" srážek - dle všech "zdokumentovaných" havárií za poslední období..
Vaše "za každou cenu urazit" snaha je "milá" - možná než tyhle "pokusy" (asi NEchcete abych "testla" VAŠE znalosti fyziky apod., nebo? ;-) ), co raději nějaké "osvětlení" KDY došlo k tomu ZLOMu když EuroNCAP (a proč) přestal vozy rozdělovat dle tříd??????????????? :-)
To je ale skoro "zbabělá" (ne)odpověď 8-s
(popravdě, to bych mohla říci i já o vás ;-)
Jen zatímco vy "se tváříte" že "jste si ABSOLUTNĚ jist", já si myslím že "se mýlíte", ale opakovaně říkám že "se domívám" (byť "znalosti" i "logika" mi říkají, že.. se OPRAVDU mýlíte :-)
PS: Já tedy (na základě vaší "připomínky") zavzpomínala na své znalosti fyziky (nevím tedy jestli zrovna z 6té základní - má takový pocit že to bylo POZDĚJi! ;-) ) a NEměním názor (že se mýlíte VY :-)
PPS: Jak jsem hned v PRVNÍM příspěvku napsala - pokud se poslední dobou nějak ZÁSADNĚ nezměnila pravidla (a "fyzika z 6té základní" - rsp. "základy fyziky" ;-) ), tak srovnávat vozy které srovnáváte vy (třeba s rozdílem hmotnosti 1000 kg) - je prostě NESMYSL (tedy jak jsem již zmínila, takové testy se také dělají a jak dopadají .. sám víte).
KDY, jak či PROČ se u EuroNCAP měla stát ta "revoluční" změna NEvíte (nebo alespoň mi to říci nechcete/na dotaz neodpovídáte), tak já "zůstanu" u toho svého - PRAVDĚPODOBNĚ se "hrubě mýlíte" a rozhodně "obecně" platí, že (daleko) bezpečnější je vůz (typu) Lancia Thema než Seat Mii a PROTO je "navzájem" NEsrovnáváme (bylo by to možná/asi až "moc drsné"
Tak "uvidíme" - já se teď "podívám" jestli najdu něco "o změně", tedy že nyní jsou vozy hodnocené EuroNCAP srovnatelné "navzájem napříč třídami", tedy že (např.) 88%ní hodnocení u vw Up je "bezpečnostně" ZCELA TOTOŽNÝCH s 88% u ... audi S8 například :-) Můj "mozeček" (pracující s "troskami znalostí z té fyziky" ;-) ) mi naznačuje že "to je NESMYSL", ale... (ještě) "máte šanci" (že třeba máte pravdu.. :-)
Tak zatím pro vás mám "první" (ale v-e-l-k-é ;-) ) MÍNUS - má "studnice vědomostí" (Buřtík) řekl že "bubost" (tedy on to spíš řekl s velkými písmeny a bez toho "u" :-) ), tedy že srovnávat "bezpečnostně" vozy napříč třídami NEjde (tedy obecně to lze, ale...) a EuroNCAP z toho důvodu také vozy od prvopočátku vozy dle tříd DĚLÍ!
Tak to pro vás vidím DOST BUBĚ - ale (nějaká ta tisícina procenta) šance ještě žije.. :-)
Kam vy jste to (zase) "dotáhl" ;-) - 5* vozu vyčítáte "malou" bezpečnost (v bočním nárazu/když to do vás z boku "napálí" jiné auto, je tato Lancia BEZPEČNĚJŠí i než např. nová dražší "prémiová" audi A6! maličké zaváhání má pokud jde o boční náraz na sloup - ale NENí to "problém", jde jen o maličké zaváhání ale NE tak velké aby mělo vliv "plných" 5* - a to v rámci VYŠŠí STŘEDNí!! ;-)
Je to z vaší strany spíš "hledání problému". Já osobně jsem RÁDA že je tu (po CHEVROLETu CAMARO) další "jiné" NEtuctové auto za slušnou/atraktivní/zajímavou cenu..
PPS: Vím že zrovna vám "sčítání imaginárních čísel" NIJAK NEvadí, ale i pro tento "případ" platí to co jsem řekla dříve - abstraktní "přepočty" NEmají moc (žádnou) hodnotu, MNOHEM lepší je pracovat s naměřenými hodnotami (ty jsou v případě EuroNCAP přístupné bohužel jen "pod kódem" a to "prověřeným zástupcům tisku" - a TAM jsou k dispozici (alespoň bývaly - znám to z dřívějška "na vlastní oči") konkrétní naměřené hodnoty.
DOMNÍVÁM SE, že "abstraktní přepočty" jsou často až NEsmysl a v případě EuroNCAP je to nejspíš "tak napůl" ... Přes opakované dotazy jste mi NEodpověděl "kdy/jak/proč" se změnily standardy EuroNCAP o rozdělování vozů do tříd a až POTÉ (!) "přepočtů" na procenta bezpečnosti = srovnání vozů napříč třídami NENí možné!!! Ve "stanovách" EuroNCAP na wiki (alespoň německé) je STÁLE definice, že vozy napříč třídami NELZE srovnávat ... jak jsem napsala NEvím jak je to dnes, ale NEčetla jsem také že se to změnilo a když na stránkách vyhledáváte vůz, tak jsou STÁLE rozdělovány dle tříd = domnívám se že STÁLE platí to co ještě před pár lety = že se vozy tak rozdílné jako třeba vámi zmíněný vw Up a vůz o "mnoho tříd jinde" Lancia Thema srovnávat NEmohou..
Malou bezpečnost jsem Themě nikde nevyčítal. Jen jsem konstatoval, že i přes 20 cm dveře které ty považuješ za bonus má stejnou bezpečnost jako Up, který je také 5*. Žádná bezpečnost v rámci třídy podle NCAP neexistuje. Všechna auta se měří stejně a podle výsledků dosáhnou na příslušné hodnocení. Píšeš dlouze ale o ničem. Nastuduj si ten NCAP. Rozdělení aut do tříd při vyhledávání na webu NCAP má stejný význam jako na všech jiných webech ale souvislost s metodikou testů a jejich výsledky nemá žádnou.
Je mi líto, ohledně vašeho tvrzení "bezpečnost dle tříd NEexistuje" s vámi NEmohu souhlasit ;-)
PS: Ano - všechna auta "se měří" stejně - a vy (my) NEznáme výsledky!!!! Známe JEN jakési "přepočty" do procent - a právě ty NEjsou stejné/ty se rozdělují dle tříd automobilů - právě viz (o čemž jsem se zmiňovala v tom "dlouhém textu o ničem" jak jej popisujete ;-)
[odkaz]
kde máte JASNĚ (a dle mne je to i "logické") napsáno že vozy NELZE porovnávat "mezitřídně" :-)
Jiné by to bylo, kdybych měli NAMĚŘENÉ HODNOTY z testů, ty jsou ale přístupné JEN pro prof. novináře (a běžně se NEzveřejňují... ;-\
VĚTŠINA lidí se asi "spokojí" s těmi "přepočty" (vy ony "abstraktní" čísla dokonce "dál sčítáte" ;-) ) - ale mně to NE"vyhovuje", já bych JEDNOZNAČNĚ upřednostnila naměřené hodnoty zatížení - a jsem přesvědčena že po jejich zveřejnění byste také z preferoval bezpečnost audi A6 (nebo Lancia Thema) před Seat Mii :-)
Pěkný den (v nějakém bezpečném voze - třeba v 5ti hvězdičkové Lancii Thema ;-)
Nu a tady "známé" srovnání jen 4*ho audi Q7 s 5ti * premiantem mezi mini vozy
[odkaz]
(pokud by se vám odkaz NEzobrazoval - prosím "smažte" úvodní www. ... děkuji, bez něj odkaz nelze zadat/s ním se (možná) NEzobrazuje - "těžká" volba :-)
Studuj NCAP a ne wiki, a přetížení najdeš, jsou to rozmezí, která jsou pak vyznačena barvou na figurínách. Zas v tom hledáš nějaké záhady, složitosti, nebo že by dokonce spiknutí? A přitom je to prosté. No nic, je to marný, je to marný, je to marný.
Malé auto se konstruuje stejně jednoduše/složitě jako velké pro odolnost při srážce s překážkou. Vysvětlení je kinetická energie. Ta roste přímo úměrně s hmotností vozu. No a při srážce musí deformační prvky tuto energii zmařit (proměnit v jiné druhy energie, hlavně v deformační energii, ale částečně třeba i v teplo nebo mizivou část v energii záření). Pokud se totiž tato energie nezmaří v nosnících auta tak se spolehlivě zmaří v lidech ovšem s fatálními následky. Velké auto je těžké a tudíž při nárazu musí jeho deformační zóny ať již vpředu nebo na boku zvládnout absorbovat/přeměnit větší energii než malé, tedy lehké auto. Takže o co je auto hmotnější o to musí mít delší deformační zóny, z pevnější oceli/hliníku etc. Samozřejmě hmotnější auto má většinou přímo úměrně větší délku čumáku nebo širší dveře nikoliv jen z důvodu aby se tam vešel dvanáctiválec ale i z důvodu aby bylo možné zkonstruovat dostatečné deformační zóny, které z výše popsaného jsou prostě větší kvůli hmotnosti. Samozřejmě konstruktéři se pohybují v určitém kruhu, víc vzpěr, víc nosníků a roste hmotnost, která zase tlačí na sílu a hmotnost těchto prvků. Takže úplně malá auta nemají většinou problém jak to zkonstruovat ale spíše ekonomický problém ve smyslu, že je to kategorie kde jde o každé euro nákladů a výrobce zvažuje či dát nebo nedat jednu vzpěru navíc. Někde od nižší střední po vyšší střední problém není žádný, protože cena konstrukce deformačních zón se v pohodě vejde do nákladů ostatních komponent a váha je ještě jakž takž . U velkých aut problém s hmotností roste a při dané velikosti mají konstruktéři problém vůbec tu zvyšující se hmotnost=kinetickou energii „udeformovat“ (i když nákladově jsou na tom nejlépe) při rozumných rozměrech auta takže paradoxně, některá velká SUV mají při nárazu do pevné překážky horší hodnocení než Up protože prostě jsou už zbytečně těžká a délka před řidičem jednoduše i při největším úsilí konstruktérů nestačí na tyto buřtíky. Takže třeba Q7 nebo RR mají méně hvězdiček než Up a skutečně kdybych si měl vybrat, s čím narazím do mostního pilíře, tak zcela dobrovolně říkám raději v Upu než v Q7 nebo RR. V A6 nebo Themě by to dopadlo cca stejně jako v Upu. Proto také není žádný rozdíl v metodice hodnocení podle NCAP pro Q7 a pro Up.
[odkaz]
[odkaz]
Samozřejmě čistě z konstrukčního hlediska by nebyl problém dosáhnout 5* i pro velké SUV ale to by oba modely museli mít při své hmotnosti o 50cm delší čumák. Nebo musí shodit hmotnost na úroveň X5 či Touaregu.
Ano když do sebe naráží dvě vozidla frontálně tak má vždy výhodu to které má větší hmotnost protože energie předaná malým autem do velkého je relativně malá kdežto energie předaná velkým autem do malého je obrovská, takže viz můj příklad s tankem a truckem, tam nezáleží na kvalitě konstrukce auta ale čistě a jenom na hmotnosti. Ale NCAP nehodnotí srážky dvou vozidel do sebe ale vždy srážku něčeho pohybujícího se do něčeho stojícího. Takže závěr, v Q7 nebo Range nevrážej do pevných překážek, protože si rozbiješ ústa daleko snáz než v Upu.
Zase "snahy urážet" - bože ŽE vás to (furt) "baví" :-)
NEvím kde/jak jste dokázal vymyslet NEsmysly o "spiknutích", "záhadách" či "složitostech" ;-)
Ehm, rozdíl mezi námi je, že vy se "vyžíváte" v imaginárních přepočtech (a dalších matematických úkonech s nimi), já dávám přednost "konkrétním naměřeným hodnotám" - toť VŠE
Opět "pokus o (trochu)urážku"? :-) (navíc NEsmyslnou - já NEhodnotím EuroNCAP - mne "mrzí" že pro "normální lidi" NEjsou k dispozici VÝSLEDKY!!!
Ale jen jejich "umělé přepočty" ;-)
PS: Vy snad "raději" jakési "abstraktní" přepočty (v tomto případě) na jakási "teoretická" procenta, než KONKRÉTNí naměřená (snadno a BEZ takovýchto diskuzí) srovnatelná DATA?!? :-)
PPS: NEtvrvdím že vše na wiki je "fakt", ale co konkrétní zmínky (platící od prvopočátku EuroNCAP), že NELZE srovnávat vozy napříč třídami (že výsledky platí JEN v rámci té které třídy)? ;-)
PPPS: Ostatně váš názor (že při nárazu do zdi je bezpečnější vw Up než ... audi A6 - i když zrovna A6 není ve SVÉ třídě zrovna "premiant") je v přímém PROTIkladu s názory na tuto oblast jedné automobilky, která se tématu bezpečnosti roky "trochu věnuje" - jakéhosi VOLVO :-)
Všechno je popsané
[odkaz]
Podrobná čísla by zabrala jednak mnoho stran a jednak by jim většina normálních lidí nerozuměla, protože nemá buď technický nebo biomedicínský backround nebo obojí. Obarvená figurka říká, odkud kam se zatížení pohybovalo, zároveň v technické dokumentaci najdeš, co biomedicína považuje za problém a to bohatě stačí. Automobilky dostávají podrobný protokol.
Ty nejsi schopná popsat, jak hodnotíš umění a odvoláváš se na xleté studium. Tady je to věda min. stejně rozsáhlá a ty chceš, aby ti dali měřící protokol? Když odhlédnu od komerční stránky věci, kdy za zkoušky objednatel platí tak co bys z něj vykoukala, když na základě této diskuze vidím, že nerozumíš ani základní metodice testování?
Sorry ale NEsmysl ;-)
To co popisujete jako "neuvěřitelnou složitost" je prostě jen "pár čísel" (ke kterým se dostane každý novinář :-) ) - prostě JEN místo aby jste měl údaj "přepočítaný" na procenta (ale jak? kolik je 100% a je 100% před 5ti lety stejných jako 100% pro příští rok? = prostě NEsmysl! ;-\ ) tak máte konkrétní naměřenou hodnotu..
Prostě NENí důvod NEuvádět (tak jako u testů aut) "obé" - tedy nejdříve konkrétní data (a pak jejich zjednodušený "přepočet") - mimochodem, když jsme u crash-testů, že v bezpečnosti jsou dlouhé roky "upřednostňováni" muži, to víte (jste četl)?
Zmínka o hudbě je - sorry - ale přece ZCELA MIMO. Zatímco hudbu, nebo obecně jakékoli umění NELZE změřit (a to víte i vy ;-) ), tak tady ty naměřené hodnoty EXISTUJí (a navíc i "normální/běžný" novinář s akreditací k nim má přístup!
Vidím že text v německé wiki o EuroNCAP zmiňující "nemožnost" porovnávat vozy mezi třídami jste "bez mrknutí oka smetl ze stolu"..
Na protokoly v EuroNCAP jsem "mrkla" již včera (i na "Technical papers" pod nimi), ale je to opravdu HODNĚ textu a při tom "průletu stránkami" jsem na nic "zajímavého"/k naší diskuzi NEnarazila - ani tak/ani onak :-)
PS: Tak "nerozumíš ani základní metodice testování"? Vy "se (ale) rozjíždíte"! :-)
No vidíte jak to na tom světě chodí - já mám za sebou docela "hromádku" veřejně publikovaných testů (a nejen v jednom oboru) - a vy jste (dle vás) TÁÁÁÁÁÁÁK "nade" mnou a
V dokumentaci jsi mohla zjistit, že není žádné rozlišování na třídy to zaprvé. Kdybys jí pročetla tak by ti došlo, že tvá teorie o třídách ve vztahu k NCAP je smyšlenka. Jediné co může někdo říci o NCAP ve vztahu ke třídám je to, že nelze výsledky testů z NCAP aplikovat na případ vzájemného nárazu aut různých tříd, kde, jak jsem se snažil vysvětlit, jde o hmotnost a nikoliv o konstrukci auta, jako při nárazu do pevné překážky. A za druhé, měřící protokol není papír ale mnoho giga dat protože každý test znamená kontinuální snímání po milisekundách z desítek snímačů, které se používají pro měření. Takže jestli máš představu, že je to deset čísel tak jsi zase vedle. Deset čísel to být samozřejmě může, ale pak to nejsou naměřené hodnoty ale odvozená data z těchto giga dat primárně naměřených ze snímačů zrychlení/zpomalení se stejnou hodnotou jako obarvený panáček.
Já je (zřejmě narozdíl od vás) ČETLA (no "pročetla/prolétla... :-)
ČEMU říkáte "tvoje smyšlenka"?!? Řekla jsem vám ODKUD tuto info mám a dala ODKAZ! (uznávám že "jen v němčině", ale JE TO TAM! :-|
PS: Ok, už "je hodně hodin", já mám tenhle týden dost práce (a nějaký "setkilometr" před sebou), tak "už vás nebudu trápit"..
Tady to máte ČESKY, srozumitelně a jasně (body 20 a 21) a tyty principy platí od počátků EuroNCAP ;-)
[odkaz]
Pěkný den (bez urážky! - ve světě kde NELZE srovnávat výsledky crash testů napříč třídami :-)
Je tam jenom výtah toho, co je na originálním serveru. A o třídách se tam říká přesně to co ti opakuji po sté, cituji "Těžší vozidlo nebo vozidlo s vyšší konstrukcí bude mít při náraze s menším vozidlem většinou výhodu. Výsledky Euro NCAP se nedají použít na předpovídání výsledků takovýchhle střetů." Body 20 a 21 pouze říkají na co nelze výsledky NCAP použít (střet vozů mezi třídami), ale vlastní testy do pevné překážky které jsou podstatou NCAP testů jsou srovnatelné.
:no: ;-\ :no:8-s:no:
Po vašich opakovaných "je to marný, je to marný, je to marný", kterými jste mne častoval (a které se mi stejně jako další "narážky/urážky" moc NE"líbily" ale "budiž") jste teď vysloveně ZKLAMAL :-|
"Odmítl" jste text v (německé) wikipedii (a nazval ho "moji smyšlenkou" a nyní to zkoušíte podruhé (a to i když je to ČESKY!)? Mám to najít snad ještě v angličtině, francouzštině, nebo V JAKÉM (v kolika) JAZYCE!?! 8-s
CITUJI (z odkazu) m.j.: "EuroNCAP porovnává vozidla JENom v rámci jedné velikostní kategorie"!!!!!!!!!
Studuj originál materiály a zjistíš, že výsledky nárazu do pevné překážky je srovnatelný mezi třídami (nikoliv pro vzájemný náraz), např. tady samotný NCAP porovnává výsledky Whiplash Testu
[odkaz]
na straně 10 zcela bez rozdílu třídy . A dělá to u vše testů. Ano i NCAP píše, že nelze výsledky aplikovat na vzájemnou srážku dvou vozidel různé třídy, ale porovnání testů vozidel různých tříd do pevné překážky dělá zcela běžně. Btw. do C5 nesedej, může ti zlomit vaz.
TRAPNÉ kličkování (uhýbání) ;-\ :no:8-s
Pokud trpíte "ztrátou paměti", tato diskuze začala když jste se VY připojil s textem (je to SNADNO "dohledatelné") že "přepočtená číslíčka" u Škody Citigo z něj dělají BEZPEČNĚJŠí vůz (pro náraz z boku) než je Lancia Thema :-|
A v průběhu diskuze znovu a znovu OPAKUJETE, že... "..tak by ti došlo že tvá teorie o třídách ve vztahu k NCAP je smyšlenka" atd. atp. (asi NEchcete abych je vypsala všechny, že.. 8-s
Ano napsala jsi blbost a za tím si stojím. NCAP testy do pevné překážky jsou plně srovnatelné pro všechny auta které se testují v NCAP bez ohledu na třídu.
Tak "nízkého" ubohého člověka NEschopného přiznat čelem faktům svůj (naprosto "normální") omyl jsem už nějakou dobu nepotkala.
DVA různé odkazy jste se pokusil "zpochybnit" a "gró" naší diskuze (hodnocení bezpečnosti vozů NAPŘÍČ třídami EuroNCAP NELZE srovnávat!) se nejen že snažíte "totálně smést ze stolu" (svůj omyl prostě ODMÍTÁTE "normálně" při-/u-/znat), ale dokonce to otáčíte 8-s
Ok, NEříkám to zrovna často, ale jste .... a s "něčím" takovým se odmítám bavit
(a doufám že tato naše diskuze tu bude ještě MNOHO let - a "s chutí" na ní budu dávat OPAKOVANĚ odkaz
Sbohem
Tohle je už vážně vyloženě (ultra)trapné :-(
Vaše neschopnost přiznat "normální" omyl a raději volba dalšího "napadání" - NEskutečné(-ě smutné ;-\
PS: Bez ohledu na vaši neschopnost postavit se k věci čelem, EuroNCAP byla "založena" na pravidlech, že vozy napříč třídami NELZE srovnávat (což, dle mne - jak jsem již na počátku OPAKOVANĚ napsala - odpovídá i logice a třeba té fyzice, kterou jste zmínil)
Je mi VELMI líto vašich několika posledních příspěvků a to o HLUBOKÉM zklamání z vašeho "přístupu" myslím (bohužel) NAPROSTO VÁŽNĚ 8-s:no:
PPS: (raději) NEvím co (zase) myslíte svým "většina tě už poznala", jestli to že občas říkám NEortodoxní věci, tak to je jistě pravda - stejně jako to že "ty věci" BÝVAJí pravda (což někomu dojde hned, někomu časem, někdo ... někdo třeba NEumí přiznat SVOJI CHYBU/omyl ;-)
PPPS: Navíc se domnívám, že se (opět) MÝLÍTE i ve svém příspěvku z 00:00 hod.!!! Alespoň to "odporuje" konstrukci vozů Volvo (a já myslela že "oni tomu rozumí" :-) , kterou jsem "níže" v diskuzi zmínila. NEjsem si "jista", ale... DOMNÍVÁM se že se OPRAVDU mýlíte i zde (tedy že např. audi A6 je při čelním nárazu do pevné překážky JASNĚ bezpečnější než ... třeba vámi zmiňovaní vw Up Seat Mii škoda Ctgo
Když je to tak trapné, tak proč na mě v každé diskuzi reaguješ? Pobav se se příště s topperem1982 nebo zdravým rozumem s těmi souzníš a třeba topper je tvá krevní skupina tak se nerozčiluj, diskutéru je moře.
Znovu další "pokus o urážku"? FASCINUJÍCÍ (což je asi důvod proč toto - i pro skončení diskuze/po dvou odkazech/důkazech - stále čtu..
.. (čeho jsou někteří schopni) NEvěřící smajlík s VYKULENÝMA očíčkama :-)
PS: CO myslíte, MÝLÍTE se i v(e svém "opravněútočném") příspěvku z 00:00? ;-)
aha....... Takze ked do seba napali fiat 500 a rovnako hodnotena Q7 bude miera poskodenia a zranenia posadky rovnaka lebo obe maju rovnaky pocet hviezd?????? Alebo ako mam chapat Vás prispevok ?
Automobilky mají nastudováno. Podle toho vypadá úkolovník pro konstruktéry - auto musí být NCAP-bezpečné. O pravděpodobnost přežití v jiných než NCAP nárazových podmínkách se raději nezajímejte... :no:
Podle některých největší tragédie STOLETÍ (nebo tisíceletí)... a stojí jim to za vytvoření diskuzního vlákna o 120 a více reakcí...
.. na to není co víc psát..., aneb.. když se někdo potřebuje odrovnat...použije na to 25 dlouhých diskuzních příspvků pod článkem, který HO VŮBEC, ale opravdu VŮBEC nezajímá... >:-[]
no, setkávájí se nám tady dvě skupinky lidí, kterým Thema nevoní: jedni by od Lancie chtěli nové integrály a stratosy. No a druzí by (ačkoliv se vždy smáli pokusům typu Thesis apod.) od Lancie chtěli konkurenci pro Mercedesy kolem 1,5 míče.
Společné mají tyto skupiny jedno: ikdyby Lancia dělala to, co si přejí, stějně by si to nikdy nekoupili >:D
vcera jsem ji videl na dalnici a rikal jsem si co to je, z dalky v noci mi to pripominalo bentley, cena je taky velmi slusna ale doufam ze zacnou delat i 8A do nafty jinak si v evrope neskrtnou :-) mit ty prachy a 8A v nafte tak bych ji koupil :-) jelikot nemam rad kdyz ma nekdo neco jako ja a tehle moc nebude v CR :-)
S tou převodovkou střílíš trochu vedle. Proč by potenciální zákazník Themy měl hledat sportovnost DSG, když hlavní náplní bude pohodlné cestování na velké vzdálenosti? Na sportovní svezení jsou tu jiná auta. Je asi nesmysl se domnívat, že zákazník bude hořekovat nad tím, že jeho Thema "nevymetá" apexy tak přesvědčivě jako jeho Mini JCW.