Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Thema: Ceny na českém trhu od 999.900,- Kč

Aleš Jungmann
Diskuze (207)
Velký americký sedan rozšiřuje nabídku italské Lancie na českém trhu. K dispozici jsou šestiválce i pohon všech kol.

Italská pokrevní sestra nového Chrysleru 300 je už i na našem trhu. V nabídce má tři motory i tři výbavové stupně.

Na začátek musíme upřesnit to o třech motorech: jde vlastně jen o dva, benzinový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru a třílitrový šestiválcový turbodiesel od VM Motori.

Podle vyjádření zástupců automobilky na turínské prezentaci modelu žádný osmiválec není a ani nebude v nabídce, stejně jako Lancia Thema opepřená balíčkem úprav street and racing technology, tedy SRT.

Dovézt auto vybavené motorem V8 z USA (kde se Lancie vyrábějí) by rozhodně nebyl problém, dealeři (mimochodem, většinou bývalí dealeři Chrysleru) by však s atmosférickými osmiválci mnoho úspěchů u zákazníků neměli. Alespoň že se dočkáme verze s pohonem nejen zadních, ale i všech čtyř kol. Verze kombi taktéž nebude.

Rozměry Themy jsou vskutku americké, novinka měří 5066 mm na délku, 1902 mm na šířku a 1488 mm na výšku, rozvor náprav je 3052 mm.

Stejně jako v domovské Itálii, i v České republice je Thema nabízena ve třech stupních výbavy.

Základní varianta Gold zahrnuje bi-xenonová světla, sedm airbagů včetně kolenního u řidiče, ESC, asistent rozjezdu do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, rádio s šesti reproduktory (276 W) a ovládáním na volantu, bezklíčový vstup a start, akustickou ochranu předních i zadních skel, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívané přední sedačky a tempomat. Standardem je také dotykový displej s rozlišením QVGA a úhlopříčkou 8,4“.

Platinum přidává vyhřívaný volant, elektricky nastavitelné pedály s pamětí, ventilované přední sedačky, elektrické nastavení pedálů s pamětí, LED vnitřní osvětlení, vyhřívaná zadní sedadla či odvětrávaná sedadla řidiče a spolujezdce.

Vrcholná verze Executive disponuje především luxusněji vypadajícím interiérem s kvalitnějším dvoubarevným koženým čalouněním, výbava navíc zahrnuje hudební systém Alpine s devíti reproduktory (na přání Harman Kardon s 19ti reproduktory 900 W za 17.500,- Kč), varování před čelním nárazem, navigaci Garmin, adaptivní tempomat a varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu. Zajímavostí je taktéž dvojí nastavení elektrohydraulického posilovače řízení.

Lancia Thema - Technické údaje a ceny na českém trhu
Motor3,6 V6 Pentastar3,0 V6 Multijet II3,0 V6 Multijet II
Převodovka8A5A5A
Zdvihový objem [cm3]360429872987
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]210/6350140/4000176/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]340/4650440/1600-2800550/1800-2800
Max. rychlost [km/h]240230230
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,79,77,8
Komb. spotřeba [l/100 km]9,47,17,1
Cena Gold [Kč]-999.900,--
Cena Platinum [Kč]1.139.900,-1.079.900,-1.139.900,-
Cena Executive [Kč]1.239.900,--1.239.900,-

Celkově se dá říci, že už základní Thema za milion korun nabízí velice slušnou výbavu hodnou odkazu jména Thema.

Dobré jízdní vlastnosti garantuje například přední víceprvkové a zadní nezávislé pětiprvkové zavěšení, ale také geometrie kol, kdy přední kola mají jednostupňový negativní odklon, zadní pak mínus 1,75 stupně.

Pro verze Gold a Platinu je k dispozici odpružení Comfort kombinované s pneumatikami o rozměru 18 palců, verze Executive a na přání také Platinum mohou být vybaveny koly dvacetipalcovými (18.000,- Kč) a naladěním Touring. To poskytuje nejen sportovnější podvozek, ale také o 25 % rychlejší odezvu řízení a o 20 % vyšší tuhost posilovače.

Metalický lak je za 15 tisíc, pokud si přejete metalízu s perleťovým efektem, zaplatíte 19 tisíc Kč. Velké střešní okno Dual Pane je k mání (kromě Gold) za 29.900,- Kč.

Aleš Jungmann
Diskuze (207)
Avatar - Barrichello
7. 12. 2011 13:16
Re: Ceny skoro jak kdyby šlo o Lancii...
chrysler se tu prodával o cca 200 tis níž....On Chrysler žádná podřadná zančka není, jak tu z něj stále někteří dělaj....
Avatar - Destract
6. 12. 2011 10:13
Re: ten jeden asistent
vidíš, to mě nenapadlo...!
Avatar - Barrichello
5. 12. 2011 14:05
Re: Pěkné, ale stařičký 300C nechci
Tak tak.
Design karoserie je samozřejmě evolucí předchozího modelu, ono co měnit na 5timetrovým sedanu, nějaké ufo ve stlyu japonců by se asi v usa moc neprodávalo a v konzervativní evropě už vůbec.

Motory sou nové krom klasiky 5,7 V8; převodovka asi všude bude postupně tanová ZF, pdovozek přepracovaný, interiér a výbava jak sem psal jakbysmet.
Zlepšilo se odhlučnění, spotřeba, bezpečnost, výkon.

Co víc chtít. Pokud tomu chcete říkat facelift, prosím, ale je to megafacelift v tom případě.
Někdo udělá facelift a dá novýs větla, masku a nárazník, 2 nový barvy, novej volant a jiný čalounění sedaček.
A vydovává to za fcelift, přičemž zbytek je původní...
To tady fakt nehrozí.
Avatar - Hammunasakra
5. 12. 2011 11:43
Re: Pěkné, ale stařičký 300C nechci
To je takový OPAK PASSATu - ten má "nový kabátek" a pod ním "vše při starém"; tady je kabátek také nový ale "původního střihu", nicméně pod ním MNOHO nového ;-)
Avatar - Barrichello
5. 12. 2011 10:07
Re: Pěkné, ale stařičký 300C nechci
Ono na tom moc stařičkého není - nový motor V a nový moor V8 6,4, nová převodovka ZF, nový předek a zadek, zcela nový interiér, přepracované ohlučnění, přepracovaný podvozek, nová výbava atd.

Co zbylo ze starého auta? Základ akorserie a a základ podvzozku, ono na tom není co vylepšovat, tak proč to měnit.