Lancia Thema: Ceny na českém trhu od 999.900,- Kč
Italská pokrevní sestra nového Chrysleru 300 je už i na našem trhu. V nabídce má tři motory i tři výbavové stupně.
Na začátek musíme upřesnit to o třech motorech: jde vlastně jen o dva, benzinový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru a třílitrový šestiválcový turbodiesel od VM Motori.
Podle vyjádření zástupců automobilky na turínské prezentaci modelu žádný osmiválec není a ani nebude v nabídce, stejně jako Lancia Thema opepřená balíčkem úprav street and racing technology, tedy SRT.
Dovézt auto vybavené motorem V8 z USA (kde se Lancie vyrábějí) by rozhodně nebyl problém, dealeři (mimochodem, většinou bývalí dealeři Chrysleru) by však s atmosférickými osmiválci mnoho úspěchů u zákazníků neměli. Alespoň že se dočkáme verze s pohonem nejen zadních, ale i všech čtyř kol. Verze kombi taktéž nebude.
Rozměry Themy jsou vskutku americké, novinka měří 5066 mm na délku, 1902 mm na šířku a 1488 mm na výšku, rozvor náprav je 3052 mm.
Stejně jako v domovské Itálii, i v České republice je Thema nabízena ve třech stupních výbavy.
Základní varianta Gold zahrnuje bi-xenonová světla, sedm airbagů včetně kolenního u řidiče, ESC, asistent rozjezdu do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, rádio s šesti reproduktory (276 W) a ovládáním na volantu, bezklíčový vstup a start, akustickou ochranu předních i zadních skel, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívané přední sedačky a tempomat. Standardem je také dotykový displej s rozlišením QVGA a úhlopříčkou 8,4“.
Platinum přidává vyhřívaný volant, elektricky nastavitelné pedály s pamětí, ventilované přední sedačky, elektrické nastavení pedálů s pamětí, LED vnitřní osvětlení, vyhřívaná zadní sedadla či odvětrávaná sedadla řidiče a spolujezdce.
Vrcholná verze Executive disponuje především luxusněji vypadajícím interiérem s kvalitnějším dvoubarevným koženým čalouněním, výbava navíc zahrnuje hudební systém Alpine s devíti reproduktory (na přání Harman Kardon s 19ti reproduktory 900 W za 17.500,- Kč), varování před čelním nárazem, navigaci Garmin, adaptivní tempomat a varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu. Zajímavostí je taktéž dvojí nastavení elektrohydraulického posilovače řízení.
Lancia Thema - Technické údaje a ceny na českém trhu | |||
Motor | 3,6 V6 Pentastar | 3,0 V6 Multijet II | 3,0 V6 Multijet II |
Převodovka | 8A | 5A | 5A |
Zdvihový objem [cm3] | 3604 | 2987 | 2987 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 210/6350 | 140/4000 | 176/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 340/4650 | 440/1600-2800 | 550/1800-2800 |
Max. rychlost [km/h] | 240 | 230 | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,7 | 9,7 | 7,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,4 | 7,1 | 7,1 |
Cena Gold [Kč] | - | 999.900,- | - |
Cena Platinum [Kč] | 1.139.900,- | 1.079.900,- | 1.139.900,- |
Cena Executive [Kč] | 1.239.900,- | - | 1.239.900,- |
Celkově se dá říci, že už základní Thema za milion korun nabízí velice slušnou výbavu hodnou odkazu jména Thema.
Dobré jízdní vlastnosti garantuje například přední víceprvkové a zadní nezávislé pětiprvkové zavěšení, ale také geometrie kol, kdy přední kola mají jednostupňový negativní odklon, zadní pak mínus 1,75 stupně.
Pro verze Gold a Platinu je k dispozici odpružení Comfort kombinované s pneumatikami o rozměru 18 palců, verze Executive a na přání také Platinum mohou být vybaveny koly dvacetipalcovými (18.000,- Kč) a naladěním Touring. To poskytuje nejen sportovnější podvozek, ale také o 25 % rychlejší odezvu řízení a o 20 % vyšší tuhost posilovače.
Metalický lak je za 15 tisíc, pokud si přejete metalízu s perleťovým efektem, zaplatíte 19 tisíc Kč. Velké střešní okno Dual Pane je k mání (kromě Gold) za 29.900,- Kč.