Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auto Bild: Toyota Auris skončí, nástupcem bude Corolla

Toyota Auris se dočkala jedné jediné generace. Nástupce ponese podle německého AutoBildu opět slavné označení Corolla.
Zpět na článek
7. 12. 2011 09:06
7. 12. 2011 10:25
7. 12. 2011 10:45
7. 12. 2011 17:55
7. 12. 2011 18:00
7. 12. 2011 18:06
7. 12. 2011 18:09
7. 12. 2011 18:50
7. 12. 2011 21:18
7. 12. 2011 21:25
7. 12. 2011 21:31
7. 12. 2011 21:32
7. 12. 2011 21:59
7. 12. 2011 22:36
7. 12. 2011 23:43
7. 12. 2011 23:55
8. 12. 2011 09:48
8. 12. 2011 00:07
8. 12. 2011 00:29
8. 12. 2011 12:56
8. 12. 2011 13:41
8. 12. 2011 15:27
8. 12. 2011 16:16
8. 12. 2011 17:02
8. 12. 2011 17:09
8. 12. 2011 17:18
8. 12. 2011 17:28
8. 12. 2011 17:34
8. 12. 2011 17:53
8. 12. 2011 18:05
8. 12. 2011 17:39
8. 12. 2011 17:46
8. 12. 2011 17:58
8. 12. 2011 18:19
8. 12. 2011 18:01
8. 12. 2011 18:08
8. 12. 2011 18:18
8. 12. 2011 22:22
8. 12. 2011 22:47
8. 12. 2011 23:00
9. 12. 2011 00:00
9. 12. 2011 00:05
9. 12. 2011 22:02
10. 12. 2011 13:18
10. 12. 2011 21:03
11. 12. 2011 13:36
9. 12. 2011 22:04
10. 12. 2011 00:10
10. 12. 2011 00:31
8. 12. 2011 16:28
8. 12. 2011 16:59
8. 12. 2011 17:23
8. 12. 2011 17:30
8. 12. 2011 19:00
9. 12. 2011 21:53
10. 12. 2011 13:25
10. 12. 2011 21:15
11. 12. 2011 13:55
8. 12. 2011 16:48
8. 12. 2011 17:13
8. 12. 2011 17:34
8. 12. 2011 17:43
8. 12. 2011 17:55
8. 12. 2011 18:14
8. 12. 2011 18:23
8. 12. 2011 18:12
8. 12. 2011 18:21
8. 12. 2011 18:28
8. 12. 2011 18:31
8. 12. 2011 18:49
8. 12. 2011 17:37
10. 12. 2011 01:00
10. 12. 2011 13:15
10. 12. 2011 21:28
11. 12. 2011 14:01
7. 12. 2011 21:37
7. 12. 2011 22:22
8. 12. 2011 06:29
8. 12. 2011 12:17
8. 12. 2011 15:00
7. 12. 2011 18:52
9. 12. 2011 17:09
13. 12. 2011 21:42
Avatar - 3_diamanty
7. 12. 2011 07:25
auris nikdy nebola toyota
je to take vajce nepodarene skarede tucne amorfne nekvalitne, auris nema s menom toyota nic spolocne jedine znak na kapote

;-)

corolla je pojem, skoda ze marketing a biznis sa kruto zahral a meno corolla takmer vymizlo
Rozbalit vlákno
33
7. 12. 2011 07:51
Re: auris nikdy nebola toyota
Škaredé pro mnohé možná, ale nekvalitní, tučné nebo nepodařené? Manželka ho používá jako městské vozítko s motorem 1,6 a můžu svědomitě napsat o veskrze kvalitních materiálech, výborném odhlučnění, pohodlném podvozku, nadprůměrné prostornosti...
7. 12. 2011 08:13
Re: auris nikdy nebola toyota
mozno teraz, po facelifte. Ale ja som kedysi porovnaval vedla seba Corollu a Auris (obe uplne nove, zhruba stredna vybava), a nevychadzal som z udivu. Auris bol jednoznacne krok k nizsim nakladom, lacnejsim materialom, a bohuzial aj horsiemu spracovaniu. Pamatam si ze pri skusobnej jazde sa ozyvalo vrzganie odniekial z tej stredovej konzoly, a to u predvadzacky co mala tusim ~200km.

Aj ked som nechapal preco sa Toyota vzdala slavneho nazvu, po jazde som bol rad ze to spravili. Ak by sa to volalo "Corolla", bola by to teda riadna devalvacia slavneho mena...

A ten pohodlny podvozok? Nuz nehnevaj sa, ale v nizsej strednej uz je akosi zvykom mat nezavisle zavesenie kolies. Akurat Auris a Civic idu proti prudu...
7. 12. 2011 08:19
Re: auris nikdy nebola toyota
Palubovka je obložená velmi kvalitním materiálem, použitá kůže i potahy výborné. Auto bylo kupováno letos a je po letech už vypiplané.

Podvozek pohodlný je a jeho běžné vlastnosti jsou na úrovni Golfu, který při zatlačení na pilu ukáže podstatně víc...a multilink? Golf, Focus, Giu a kdo další prosím? Francouzi nic, Fiat nic, Opel nic... ;-)
7. 12. 2011 09:36
Re: auris nikdy nebola toyota
Cee'd, i30, Mazda3, Octavia... staci? Myslim ze uz aj v nizsej strednej je ich vacsina, a o vyhodach v porovnani s vlecenymi ramenami nema zmysel diskutovat. Dokonca aj Auris ma vzadu multilink, ibaze len s najsilnejsim dieselom (ak sa to medzicasom nezmenilo). Dost zvlastna strategia...
7. 12. 2011 10:11
Re: auris nikdy nebola toyota
Ještě jednou, auto slouží jako městské vozidlo s důrazem na komfortní jízdu...na co multilink? Jsi přesvědčen, že nová generace Ceedu a i30 bude mít víceprvek?
7. 12. 2011 10:41
Re: auris nikdy nebola toyota
Zrovna u i30 či Ceedu je to jedno, protože multilink stejně neumí naladit.
7. 12. 2011 12:07
Re: auris nikdy nebola toyota
To je v poriadku ze ho pouzivas na cesty po meste, ale obecne Auris urcite nie je "mestske vozidlo". Na to je predsa len dost velke. Co sa tyka i30/cee'd, ale hodne pochybujem ze by presli od multilinku (nezavisle zavesenie kolies) k vlecenym ramenam...
7. 12. 2011 09:20
Re: auris nikdy nebola toyota
Dovolil bych si nesouhlasit. Aurise (1.4 benzin) mam 3r s najetyma 100kkm. Pred tim jsem mel Corollu. Auris rozhodne neni krok zpet. Osobne na nej nemuzu rici 1/2 spatneho slova. Auris je nase prvni firemni auto a oddrelo si sve. Treba 1200km/den. I ta 1.4 to bez sebemensich problemu zvladla. Za 3r nas nechal pouze jedinkrat ve stychu, kdy se mu vybila baterka v Mnichove na letisti po tydnu stani v podzemnich garazich v cca 90% vlhkosti. Toyota do hodiny vyresila. Jinak 0 problemu.
Materialy, plasty ... ja nevim, kam na to lidi chodi nebo uz to je mistni zargon? Za 3r se nic neporusilo, neposkrabalo a i vzhledem k prazskym kostkam, kde stravi 80% casu nic extra nevrze (v porovnani s auty stejne tridy - Focus, Octavia, Bora).
Pokud se na Aurise clovek diva strizlivyma ocima, tak to je auto prakticke na jezdeni (vse je po ruce), pohodlne (relativne - A8 je A8) a s rozumnymi motorizacemi (opet nutno mit na pameti k cemu ma auto slouzit).
Nemyslim si, ze to je spatne auto. A dokonce si ani nedelam iluze, ze nova Corolla bude nejak extra jina, nez soucasny Auris. BTW: v posledni dobe po nasich silnicich jezdi o poznani vice Aurisu, nez v minulosti. Za rozumne kacky, rozumne auto.
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 10:22
Re: auris nikdy nebola toyota
Čistě k tomu NEkvalitní - dle TÜV je to NEJkvalitnější vůz své kategorie (tedy hned za PRIUSem - ale ten je tak trochu "mimo třídy" ;-)
7. 12. 2011 10:42
Re: auris nikdy nebola toyota
Odkdy TÜV hodnotí "kvalitu"? Ses trochu blbě koukla, ne? 8-s

PS: Zaměř se na Citroen C5 (2-3 roky starý), ten je na krásném 124 místě ze 127 hodnocených, dle tvé dedukce to tedy je nepochybně nekvalitní střep. >:D
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 14:56
Re: auris nikdy nebola toyota
Ok - "poruchovost/NEporuchovost" ;-)
PS: A to si představte, že poslední dobou mé VELKÉ sympatie má RR, tak doufám že to s jeho "poruchovostí/NEporuchovostí" (statistickou x reálnou mého kusu) bude "podobné" jako u C5 :-)
(u minulé "zlobily" opakovaně vyjížděcí ostřikovače světlometů - "definitivně" to opravili až někde okolo 100 km - nicméně "vše zadarmo/vše v záruce" a u téhle zatím jen držadlo na dveřích u pravého předního sedáku - tam přitom téměř nikdy nikdo NEjezdí.. ;-)
Tak ještě že za "plus 1500€" je PLNÁ záruka na 5 let - a "znáte to", když si jí připlatíte... :-)
PPS: Jak jsem psala zrovna dnes v jiné diskuzi (pod japonským Auto roku), zrovna Citroën C5 tam VYHRÁL - a popravdě i letošní pořadí v 130ti MILIONovém Japonsku je zřejmě DOST "jiné" než představy "průměrného diskutéra" na auto.cz ;-)
7. 12. 2011 15:05
Re: auris nikdy nebola toyota
Bla bla bla, C5 je prostě nespolehlivej/poruchovej krám. O čem se chceš víc bavit?

PS: Používám pouze tvou dikci.
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 17:46
Re: auris nikdy nebola toyota
1) ad PS: To BY BYLO fajn, bohužel to tak NEní ;-)
2) mrkněte se na CELKOVÉ tabulky, kolik % vozů "zazlobilo" (prostě stačí být v té "totální většině" - což já, v tomto, prostě asi JSEM :-)
3) vy VÍTE o nějaké plnohodnotné náhradě za Citroën C5 V6 Biturbo Exclusive Criollo?
(aby bylo stejně luxusní, mělo cca podobné famózní masážní sedačky, cca podobný motor se stejným zátahem, cca podobně odhlučněné, na cca podobně sofistikovaném podovzku ... budiž, MOHLO by to být i o fous dražší - ale ne několikaNÁSOBNĚ - Mercedes CL si umím "vybrat" sama ;-)
7. 12. 2011 17:49
Re: auris nikdy nebola toyota
To jsou zase vytáčky...

Tak si uvědom, že i ten nejporuchovější koncernový střep, může taky patřit do té tvojí většiny. A dle toho uprav své dogmatické přednášky na téma koncern a spolehlivost. :-!
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 17:57
Re: auris nikdy nebola toyota
DEFINUJTE "vytáčky" ;-)
Ano - může :-)
Ad spolehlivost - no NEbyla by to "ostuda", kdyby za novou generaci vydávaný ale jinak technicky stejný passat byl (stále ještě) poruchový? ;-)
7. 12. 2011 17:59
Re: auris nikdy nebola toyota
Pravda je taková, že Cé pětka je střep. To se moc okecat nedá. :-!
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 18:06
Re: auris nikdy nebola toyota
DEFINUJTE (též) "střep" ;-)
PS: Mám takový dojem, že i vy si uvědomujete (připouštíte), že při přímém porovná(vá)ní tvrdit že passat je "technický skvost" třídy NENí tak "snadné" :-)
Ale buďme k němu OBJEKTIVNÍ - jeho umístění v japonském Auto roku mi příjde "snadodpovídající" a porochuvostí byl vždy PRŮMĚRný - je to prostě "něco za něco": Toyota asi "nejnudnější" ale SUPERspolehlivá, vw (Passat - jak ho někde SPRÁVNĚ nazvali "génius PRŮMĚRnosti") technicky i splehlivostí "žádný zázrak", prostě "průměr"; no a já RÁDA v Citroën C5 :yes: :-)
(už jste pro mne "vymyslel" alespoň jakoustakous náhradu/variantu C5 V6? ;-)
7. 12. 2011 18:20
Re: auris nikdy nebola toyota
Definované je to v tabulce aut starých 2-3 roky, Cé pět zaujímá čtvrtou příčku od konce. "Krásné" stodvacátéčtvrté místo. :-!
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 18:33
Re: auris nikdy nebola toyota
NE"zaseklo" se vám někde něco? ;-)
PS: To s tím GEBRAUCHTWAGENKATALOGem jako (mnohem) LEPŠÍM zdrojem info - to NEbyl vtip :-)
Např. zjistíte CO to je za poruchy - možná lepší 2x nezajetá tryska ostřikovačů, než ... ;-)
.. a souhlasím že (např.) 92% spolehlivých JE lepší než 89%, ale ... :-)
(ale nejBLÍŽe k "seriozním" info - o poruchovosti - máte v ... to už jsem ale říkala ;-)
PPS: Vypadá to že NEvymyslel... :-|
PPPS: Vypadá to že DEFINICE NEbudou, že? ;-\
PPPPS: Nu, já OPRAVDU zatím jen to madlo/držadlo (v záruce :-)
7. 12. 2011 18:48
Re: auris nikdy nebola toyota
Co máš potřebu pořád něco obkecávat tunami nesmyslů? To, že je Cé pět na chvostu, to už nezmění. :-!
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 18:57
Re: auris nikdy nebola toyota
Vám ty odpovědi ale HODNĚ NEjdou.. ;-)
Když zkusíte "zapojit mozek", tak rozdíl mezi PRŮMĚRNÝM vozem (např. passat byl loni mírně PODprůměr 75tý - velmi zajímavé je, že letos v tabulce vůbec NENí - nebo jsem ho přehlédla.. :-|
Ale k věci - mluvíme o rozdílu 4,5% - tedy 95% "spolehlivých" nebo "jen" 90% spolehlivých :-)
MNOHEM (ale vážně MNOHEM) "sofistikovanější" informace ohledně poruchovosti vám dá ... ;-)
PS: A neříká se oBkecávat, ale O-kecávat :-)
A navíc NIC z toho co jsem napsala NENí NEsmysl - jedno zda se "vám to hodí" nebo NE - je to (čistá) PRAVDA ;-)
7. 12. 2011 19:09
Re: auris nikdy nebola toyota
Takže to uzavřeme tím, že Cé pět v TÜV propadla - dostala za pět.
Dál nemá smysl nic komentovat. Fakta známé, závěry taky.

Přání si napiš Ježíškovi. :-!
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 19:31
Re: auris nikdy nebola toyota
Aneb "urval" jsem jednu info a souvislosti NEvidím, NEslyším - na nic NEodpovím.. ;-)
TAKÉ přeji pěkného a bohatého Ježíška :-)
7. 12. 2011 20:00
Re: auris nikdy nebola toyota
Já nemůžu zato , že jsi zvyklá žvanit o tom, v čem se nevyznáš. Pak se nestačíš divit. :-!
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 20:49
Re: auris nikdy nebola toyota
Nojo, když mne "auta učili" ale co to znamená když nick jossalito napíše STŘEP nebo VYTÁČKY mi nějak říci ZAPOMNĚLi :-)
PS: Víte že jsem se dívala ještě jednou a ten Passat tam fakt asi NEní?!
Myslíte že je 128mý nebo tak nějak a "raději" ho tam NEdali?
PPS: A už jsem asi z celodenního koukání do monitoru unavená, neb nevidím ani "vůz se VŠEMi předpoklady pro vítězství" Seat Exeo - vyrábí se už ... no HODNĚ let, od té doby co mu změnili logo na kapotě tak je navíc "osekán" na tři motory = to by měl být SUPERspolehlivý vůz ... a "nic" :-|
Nějaké VYSVĚTLENí? ;-)
PPS: No nic - já se podívám do KATALOGu OJETIN - jak na tom v REÁLu Seat Exeoooo a vw Passat jsou.. :-)
7. 12. 2011 20:56
Re: auris nikdy nebola toyota
PPPPPS: Ano, Cé pět skončil na krásném stodvacátemčtvrtém místě. >:D :yes:
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 21:07
Re: auris nikdy nebola toyota
Vy se v tom "vysloveně rochníte" ;-)
PS: První "něco" v čem je C5 (možná) horší než místní ikona Passat? :-)
7. 12. 2011 21:32
Re: auris nikdy nebola toyota
Ale ty se v tom utápíš. >:D :yes:

PS: O Passata se nestarej, ten na tom není tak blbě, jako Cé pět. >:D
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 22:25
Re: auris nikdy nebola toyota
Ale JAK to víte?? Třeba je na tom (daleko) HŮŘ (i když by na tom měl být podobně jako ten Seat Exeooo - který jsem tam také NEnašla (že bych OBA přehlédla...? ;-)
PS: Tak jsem se koukla na STARŠí vozy (6-7 let) a tam vw Passat je - na "slušném" 40. místě (Citroën C5 je 26tý :-)
PPS: A když jdete JEŠTĚ dál, tak je Citroën C5 19tý - Passat "stále" 39tý ;-)
PPPS: No a když jdete na "maximálních" 12 let, tak Passat je 51. a Citroën (tehdy ještě) Xantia 12tý - KDO by to byl čekal, že? Přitom "PŘEDSTAVY" bodou nejspíš "právě opačné", ne?
Na odpověď se těšíc a pěkný den přejíc - se loučím :-)
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 10:58
Re: auris nikdy nebola toyota
NE"utopil" jste se (mi) - v tom přívwalu ("děsivých") INFOrmací? ;-)
PS: Za chvíli jdu na oběd a vy "stále NIC" :-)
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 12:56
Re: auris nikdy nebola toyota
Já už jsem TÁÁÁÁdyyyyy (děkuji CHUTNALO mi :-)
PS: KAMpak jste se "mi ztratil", to u NÁS doma je dnes svátek - a já "tvrdnu" v česku (a navíš "čokám na chlapa"/na pokec ;-)
Avatar - kari.laz
7. 12. 2011 16:18
Re: auris nikdy nebola toyota
Aha, takže Auris je "kvalitní" protože je v TUV na druhém místě a C5 je taky "kvalitní", ačkoliv je skoro poslední. Podle toho mi TUV moc smysl nedává >:D , když auto na prvním a posledním místě jsou podle tebe stejně "kvalitní" a věřím, že podle tebe je auto na 124. místě ještě "kvalitnější" něž auto na prvním >:D
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 17:41
Re: auris nikdy nebola toyota
No JISTĚ ;-)
KVALITA je široký pojem (a Auris je kvalitní ve ZCELA jiném spektru než C5 :-)
Avatar - KANKUNEN
7. 12. 2011 07:53
V názvu chyby nebyla
Měl jsem Corollu z roku 93 a dodnes jezdí parádně, 1,6 16V 114 koní, vzadu nezávislá náprava, vrch palubky měkčený, plasty kvalitní, povedený design. Dodnes původní výfuk a oprav asi tolik co zvládla tatíkova tříletá Alfa za půl roku. V roce 93 to auto válcovalo konkurenci o třídu a po 20ti letech místo Aurise si lidi koupí raději i30 a já se vůbec nedivím.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
7. 12. 2011 18:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kari.laz
7. 12. 2011 09:06
HSD
Máme ve firmě Několik Aurisů HSD a jízda s tím je za trest. Po městě (kam je to primárně určené) to ještě, ale jakmile vyjedete jinam, je to děsný. Podvozkově to ujde, tlumení a stabilita je tak nějak v pohodě. Řízení je děsně přeposilovaný, ale to asi bude hlavně městským určením auta. Každopádně posaz je hodně vysoký a pořád jsem měl pocit, že ta sedačka musí jít ještě níž, ale nešla, nezbylo mi než si zvyknout. Při stisku plynu to řve, ale nejede. na dálnici obzvláště.Takže popojíždění je tomu nejbližší. NIjak extra to luxusním dojmem v kabině nepůsobí. Sice celá palubovka je krytá extra měkčeným materiálem, ale jinak takový normál. Co mě extrémě drásalo byl nulový odkládací prostor a středový tunel, co nedával smysl. Taková silná roura bez využití a pod ní takový malinkatý prostůrek, pod který se nedalo sáhnout. Lépe se mi jezdí v Priusu. Sice jede ještě hůř, ale jízdní dojem o něco lepší, asi pro to, že je znatelně větší uvnitř.
Rozbalit vlákno
79
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 10:25
Re: HSD
Prius "jede ještě hůř"?!? To jste myslím trochu PŘEHNAL! ;-)
KLADem Aurisu je opravdu asi jen "mimořádná" NEporuchovost, ale Prius JE "povedené auto" (samozřejmě ne na sport a "dovádění" apod. ale auto je to DOBŘE vymyšlené, DOBŘE postavené, DOBŘE jezdící.. :yes:
Pěkný den (s Priusem takový MŮŽE být :-)
Avatar - kari.laz
7. 12. 2011 10:45
Re: HSD
bla bla bla... nejdřív se s tím svez a pak můžeš porovnat. Já nepíšu, že je to špatné auto, ale své dojmy z jízdy s těmi auty.
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 17:55
Re: HSD
Když mne v JEDNÉ diskuzi DVA muži oslovují "bla bla bla" - to asi NEbude "náhoda", že? ;-)
7. 12. 2011 18:00
Re: HSD
Prius že je povedené auto? V čem? Prosím další vtip. Pokud člověk jede někam dál mimo město, úspora se jaksi nedostavuje a spotřeba je cca. stejná jako u dnešních atmosfer, a to neberu v potaz lacině působící interiér a téměř žádný dynamický potenciál. Kdyby to bylo auto za 300 - 400t/Kč, tak by se lacině vyhlížející interiér dal odpustit, ale auto stojí cca. 700t/Kč. Navíc ta současná nová generace má v základu akustickou signalizaci zařazené zpátečky. Proč proboha, to je náklaďák? Jak mám Japonce rád, tak Prius je zosobněním toho co mi na autech vadí. Hybrid, který neoslní ani jízdními vlastnostmi, ani zpracováním interiéru, prostě ničím. Auto bez duše pro ty, jenž je jedno čím jezdí.
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 18:09
Re: HSD
Vtip?
Ekonomická krize je HORŠí než rozvod! Také příjdete o peníze, ale manželka vám ZŮSTANE ;-)
Avatar - petrumr
7. 12. 2011 18:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2011 21:18
Re: HSD
>:D

Krize vám vymete všechny účty - i ty, o kterých manželka neví.

(To mě napadlo, když jsem si to přečetl.)
Avatar - white label
7. 12. 2011 21:25
Re: HSD
V nouzi nejvyšší doporučuji pouštět si svatební video pozpátku. Není nad pohled, kdy vám manželka sundává snubní prsten a odjíždí pryč (bez závazků) i se svými rodiči... >:D
7. 12. 2011 21:59
Re: HSD
Dobrý tip. Teď se jen modli, aby tvá žena měla smysl pro humor. >:-[]
Avatar - white label
7. 12. 2011 22:36
Re: HSD
S ní si ho pouštím normálně, pozpátku až když usne..., pak sníme hezky společně... :-O >:-[]
Otázka je, kterým směrem si ho pouští ona, když spím pro změnu já... >:D
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 23:43
Re: HSD
Jestli vaše vyvolená není CHLAP (tam "nevím" - jinak "nic proti" ;-) ) tak si to na 99,99% pouští "po směru" (možná s pauzami a "vychutnává" si jednotlivé kroky/etapy/průběh apod., ale PO směru.. :-)
Avatar - white label
7. 12. 2011 23:55
Re: HSD
Moje "vyvolená" má do chlapa ještě dál, než já do ženské, a to už je co říct... >:D
Opravdu si myslíš, že všechny ženy si pouští svá svatební videa jen PO směru?
Není v tom náhodou to známé: Podle sebe, soudím tebe... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 09:48
Re: HSD
Jsem si NAPROSTO jistá - je to "jistější" než že slunce vyjde na východě a zapadne na západě, je to totiž součást naší DNA :-)
8. 12. 2011 00:07
Re: HSD
Hlavně aby se nepodívala sem do diskuze >:-[]
Avatar - white label
8. 12. 2011 00:29
Re: HSD
Neboj, ona už mě zná a dobře ví, že pes který štěká, nekouše... :*) >:-[]
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 12:56
Re: HSD
Fanoušek vw a "člověk"? NEčekané ale "hezké" - máte u mne "PLUS" :yes: :-)
Avatar - white label
8. 12. 2011 13:41
Re: HSD
Být fanoušek čehokoli je pro člověka zcela přirozená pozitivní energie, mnohem horší je to ovšem s negativním "antifanouškovwstvím"... :*) ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 15:27
Re: HSD
Když ono právě "láska k autům" a "fandovství do praktik vw" jdou tak trochu "přímo PROTi sobě" (nebo alespoň OBČAS jdou... ;-)
VYSVĚTLíM: Je to jako když se bavíme o kvalitě pečiva (chleba - v čr dopadly "hrozně"). A je tuVWELKOvwýrobce co krmí vwětšinu obyvatel a jim už ani nepříjde, že ten chleba vwlastně ani není chleba a od první chvíle kdy ho linka vwyplivne plesniví (u toho českého "opravdového" chleba je to kvůli ceně :-| ) a pak tu jsou další pekárny, VYNIKAJÍCÍ malé jako Paul (ty jsou ale "ultradrahé") a pak i ostatní, menší než ta nejvwětší ale "normální", které už také NEdělají chleba jako dřív, ale stále je tam jakás takás snaha držet se původních receptur - nebo alespoň TAK NE"unifikovat" jak to dělá ten NEJvwětší vwýrobce. Co je trochu zvláštní, snad i vwětšina obyvatel "se hlásí/podporuje" toho NEJvwětšího vwýrobce pečiva, a že je opravdu ÚMYSLně dělané "co nejlevwněji" a že majitel pekárny se s tím vpodstatě ani netají (že kupci svého zboží "opovwrhuje" atd.) jim nějak "nevadí/nedochází" - tady prostě NEvím.
Musím končit - zleva se blíží Ferdinand Piëch (a zprava Andrej Babiš ;-)
PS: A já mám chuť na nějaku "mlsku" od PAULa - díkybohu že něco takového ještě existuje :-)
8. 12. 2011 16:16
Re: HSD
To není zrovna nejpovedenější přirovnání. Většina lidí nakupuje nekvalitní pečivo, protože takové je k dispozici ve velkých obchodech. Pro řadu lidí je cena hlavní, ale i mě překvapilo, kolik je si ochotno připlatit, když ví, že dostanou lepší zboží. Často jde o neznalost, nikoli škudlení. V posledních letech byly velkým hitem domácí pekárny.

Není nad to, když si člověk vychová, vypěstuje, upeče a uvaří sám. A to, bohužel, v dnešní době málokdo dělá.
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 17:02
Re: HSD
Domácí pekárna je VÝBORNÁ věc (a to přirovnání samozřejmě není 100% - ale..
.. ale jsou tu "okolo" země, kde si třeba objednáte sobotní dovážku PECNU CHLEBa a ten vám většinou vydrží až do příštího týdne a i za týden v pátek je stále "dobře chutnající".. :-)
Avatar - white label
8. 12. 2011 17:09
Re: HSD
Bohužel už stejně žádný nikdy nechutná tak, jako čerstvý, jediná šance je zamrazit jej ještě za čerstva a po znovurozmražení zkonzumovat.
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 17:18
Re: HSD
No a PŘESNĚ takové se "běžně" v každém supermarketu (třeba) v Německu prodávají (trvanlivost je docela dlouhá) a ty si můžete přivézt a pak je jen z lednice vezmete a do trouby strčíte a CHUTNÉ ČERSTVÉ VOŇAVÉ pečivo "kdykoli" doma máte.. ;-)
8. 12. 2011 17:28
Re: HSD
Dluh čtyřiceti let totality nezmizí za rok ani za dvacet. Každý si to představoval jako Hurvínek válku. Bude to ještě hodně dlouho trvat, než se vyškrábeme na tu relativní pozici, kde jsme byli před 80 lety. Pokud se tam někdy vyškrábeme.
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 17:34
Re: HSD
Že to nebude za rok (nebo za pět) mi příjde logické (a ani jsem to nečekala), ale přiznávám že dobu za 22 let jsem "viděla optimističtěji"..
PS: Domnívám se že současná "krize" by mohla (až VELMi) "pomoci" (tedy přinesla a PŘINESE ještě MNOHO problémů a pro některé asi i opravdu VÁŽNÝCH problémů, ale "celkově" by to MOHLO "pomoci" ...) si (opravdu) myslím.
8. 12. 2011 17:53
Re: HSD
Tady jde hlavně o mentalitu, myšlení lidí. To se musí změnit. Takže počítáš délku v generacích. Až "moje generace" bude majoritou vedení státu a státních institucí, tak se dá uvažovat o tom, že se někam výrazně pohneme. To máš takových dalších 20 let. To neznamená, že nejsou ve starších generacích vhodní lidé, ale potřebuješ se hromadně zbavit lidí, kteří byli zasaženi komunismem. A ani pak to nebude dokonalé, až naše děti to skutečně dotáhnou do konce. To máš dalších řekněme 20 až 40 let.

A získat zpět postavení ČR může trvat ještě déle.
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 18:05
Re: HSD
.. už mi to (také) "došlo" .. ;-\
PS: Ano, ZNÁM "starší" přitom VZDĚLANÉ a inteligentní lidi (kteří navíc i za komunismu měli možnost vyjíždět "ven") - a i ti jsou (minimálně částečně) "ovlivněni" tím co tu bylo...
... no tak snad "ještě jednou 20 let" bude "stačit".. :-)
Avatar - white label
8. 12. 2011 17:39
Re: HSD
Moje řeč! Megaškody (hmotné i nehmotné) způsobené dlouhodbým socialismem jsou nevyčíslitelné a do budoucna časově téměř neohraničitelné..., bohužel.
Když se dívám jen na na pohledníce našeho města před komančema, těsně po nich a dnes, je to více než výmluvné. Zatím jsme na tom pouze líp, než v roce 1989.
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 17:46
Re: HSD
Možná se NEzcela shodneme na autech, ale tady "je vidět", že NEpatříte "do většiny"? (mám pocit že HODNĚ lidí by snad "rádo" návrat "starých časů" ;-\
PS: Přiznávám že tady jsem byla asi "nezřízená OPTIMISTka" a dobu za třeba čtvrtstoletí (což je "za chvíli") jsem viděla (asi HODNĚ naivně) dost jinak - nějak tak že česko bude (zase) "druhé Rakousko"
8. 12. 2011 17:58
Re: HSD
Víš co, ničí se vždy rychleji než buduje. Pokud tu ničili čtyřicet let, tak to jen těžko bude trvat kratší dobu napravit. Sto let by mi nepřipadalo nereálné. Jen škody způsobené na české kultuře jsou tak devastující, že se z nich možná nikdy nevzpamatujeme.

Vždy, když mi někdo říká, jak je Praha nádherná, tak mu přeji, aby ji viděl na přelomu 19. a 20. století. Asi by pak hledal čelist v kanálech.
Avatar - white label
8. 12. 2011 18:19
Re: HSD
Přesně tak, bydlím jen na malém městě, ale dobové pohlednice z období let cca 1880-1930 mi berou dech ještě dnes, tehdy tu byly kouzelné klimatické lázně a už tehdy bylo náměstí jako "malá Vídeň", většinu domů/fasád komanči nezvratně a totálně zdevastovali (vše normalizované) dnes už ani není co restaurovat... :no:
Avatar - white label
8. 12. 2011 18:01
Re: HSD
Tento naivní optimismus byl ve své době docela rozšířený, bohužel si někdo neuvědomil, že to není jen o nějakém vymření jedné generace, protože ta generace (než vymře) vychovává další generace a ty zase další..., navíc je ta generace ve vládě/soudech a na dalších důležitých místech a vlastně všude...
Navíc mnoho přirozených vazeb, které komanči přetrhali, prostě nejde slepit zpět.
Jak chceš dnes po potomcích nějakého někdejšího úspěšného továrníka, aby pokračovali v jeho práci, když nic podobného nemohli v životě dělat, nemluvě o dalších okolnostech, např, finančních apod.
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 18:08
Re: HSD
Ano - přiznávám že mne nejvíc "děsí" když na mne "mladý" člověk (třeba 25) vyhrkne názory ála (asi) "socialističtí rodiče" :-|
PS: VIDA, tak přece jen v něčem patřím "k většině" (k "docela rozšířenému názoru" ;-)
8. 12. 2011 18:18
Re: HSD
To je pravda. Obnovit přirozenou strukturu společnosti by bylo velmi náročné a vlastně nemožné. O to víc za dnešní globální situace. I kdybychom se o to cíleně snažili, tak by nás sežrali za živa. O ty struktury jsme přišli a možná je už nikdy nevytvoříme.
Avatar - white label
8. 12. 2011 22:22
Re: HSD
Citace ekonoma Pavla Kohouta z aktuálního REFLEXU:
"Dlouhodobý růst mezd s posilováním koruny způsobuje postupný růst životní úrovně. Je ale parvda, že toto dohánění je dosti pomalé a zaostávání způsobené komunistickým marasmem budeme dohánět ještě desítky let. Málokdo si uvědomuje, jak obrovská byla zátěž jím způsobená."
No coment!
8. 12. 2011 22:47
Re: HSD
:yes: Smutné, ale bude to tak. Otázka je, jestli za ty desítky let ještě někdo nadaný v ČR zbyde. Hlavně kolik se té exportované inteligence vrátí, aby pozvedlo úroveň své domoviny.
Avatar - white label
8. 12. 2011 23:00
Re: HSD
Mimochodem ten rozhovor o současné finanční (nikoli hospodářské) krizi s Pavelm Kohoutem v REFLEXu je velmi zajímavý/poučný a chvílemi mi opravdu mluvil z duše (viz např. ta citace).
9. 12. 2011 00:00
Re: HSD
Já si myslím, že máme nejednoho ekonoma, který má zajímavý pohled na stav věci. To jen někteří občané by potřebovali brýle. Občas se dívám na Otázky Václava Moravce a snad nejlepší díly/ části jsou s odborníky, tedy povětšinou ekonomy. To vydržím sledovat bez potřeby něco hodit po televizi.
Avatar - Hammunasakra
9. 12. 2011 22:02
Re: HSD
To ano (to k tomu "nejednoho ekonoma" :-)
V. Moravec mi příjde "nůďo" (typ co se snaží si NE"rozházet" politika, jedno zda zleva či zprava - už už ho má "na lopatě" ale hlavně aby ho ... = když je tam ekonom, který si NEvymýšlí, NEkličkuje - je to "logicky" asi "zajímavější"
Já "ráda" Tomáše Sedláčka (myslím jeho "trochuzvláštní" myšlení ;-)
A z těch "normálních" ekonomů (jednoznačně) Luděk Niedermayer :yes: :-)
10. 12. 2011 13:18
Re: HSD
Já mám radši klidnější a věcnou diskuzi. Takže mi spíš vadí politik, který se urputně vyhýbá odpovědi na otázku. Nějaká akčnější diskuze by mi přišla pod úroveň pana Moravce. Pořvávání člověk vidí dost, ale ta civilizovaná a věcná debata... ta mi chybí.
Avatar - Hammunasakra
10. 12. 2011 21:03
Re: HSD
Na civilizovanou a věcnou debatu je třeba NEzvat politiky (no možná by se našlo pár výjímek :-)
Myslím že odborníci (třeba ti ekonomové) "dají" posluchačům MNOHEM (násobně) víc - než "populističtí lháři" (chtěla jsem říci politici ;-)
NEmám (příliš) vlastní zkušenosti s pořadem V.M., ale ze "spolehlivého" zdroje mám info že místo aby politika "dostal" (viz třeba docela povedený film "Frost/Nixon"), VELMi důsledně si dává pozor "aby se tak NEstalo" - smutné :-|
PS: A tím "dostal" samozřejmě NEmyslím nějaké "pořvávání" a podobné "šílenosti", tím myslím "šachovou partii" kdy protivníka málem uspí a najednou "ups" šach MAT :-)
11. 12. 2011 13:36
Re: HSD
Já ho znám osobně a není to žádná novinářská primadona. Je to normální, slušný člověk. S ním mi to spíš připadá jako gentlemanská debata (jen ten politik to kazí). Člověk pozná, když politik začne běhat v kruzích nebo blábolit nesmysly. A tomu se spíš zasměje. Co s ním? Drží se osvědčeného zatloukat, zatloukat, zatloukat. Tu svojí verzi si melou donekonečna, maximálně pokrčí rameny, ignorují ho, nebo melou o něčem jiném. Snad není populace retardovaná, aby potřebovala ještě názornější ukázku. Mě se na tom naopak líbí, že si drží odstup a zůstává profesionální.
Avatar - Hammunasakra
9. 12. 2011 22:04
Re: HSD
Myslím že to je OBOJE (a navíc spíš něco jako "funkční" krize - jako že se nám blíží/nebo už "probíhá" nějaký ZLOM, nějaká "změna systému" ... ostatně TVRDí to i stará mayská poselství.. :-)
Avatar - white label
10. 12. 2011 00:10
Re: HSD
O hospodářskou krizi u nás (aspoň zatím) rozhodně nejde, jedná se spíš o krizi veřejných financí, viz i ten zmiňovaný rozhovor v Reflexu.
Avatar - Hammunasakra
10. 12. 2011 00:31
Re: HSD
Já myslím že jde TAKÉ o hospodářskou krizi, prostě protože všechny její "dílčí atributy/definice" současné dění vlastně NAPLŇUJE (a česko bych z toho nevytrhávala - je to maličké, na okolních státech "plně závislé" území = když bude dobře/zle tam, STEJNĚ bude v česku).
Příčiny/definice hosp. krize:
1) politická ("umělé" stimulování růstu a "jakoblahobytu" = počínaje kecálkem Špidlou, splněno na 100% ;-) - do původního stavu zdaleka NE"vráceno"
2) "lidsko-psychologická" (velmi) nízká finanční vzdělanost obyvatel, naivita-nepoučitelnost, chamtivost) = splněno na 110% :-) - trvalý stav
3) ekonomická (nebo spíš makroekonomická) - Kalousek se sice /asi/ snaží, ale .. ale pravděpodobně také "splněno" ;-) - kdyby měl takhle "rozhoupaná" data nějaký pacient, můžeme se leda divit že ještě nedostal infarkt (apod)
A šlo by asi ještě chvíli pokračovat..
... čímž se (vážně!) dostávám k tomu, že tohle všechno je (zčásti URČITĚ "daň" za rychlé a hlavně VELKÉ rozšíření původní EU - to spojení dvou "světů"/dvou naprosto rozdílných polovin Evropy prostě ... prostě asi ani NEmohlo proběhnout "jako v pohádce"
No a "celkově" se nám tu ZJEVNĚ prolíná VÍCE (špatných, nebo alespoň "problematických") vlivů a to JE problém; no a "celosvětově" bych se skoro VÁŽNĚ "hlásila" k těm mayským proroctvím (že koncem roku 2012 příjde něco "zlomového"/ZÁSADNí změna - protože se domnívám, že "by to NĚCO prostě chtělo" (jak politikové "hatlamatlapatla" ovlivňují ekonomiku už se NEmůžu dívat :-)
PS: Což by bylo MNOHEM lepší, než "normální" řešení, který bývá ... takovouhle situace "řeší" SILNÁ osobnost, která "davy uklidní" a kterou buduou následovat - naposled to byl systematický fanatik který neměl ani maturitu, nějaký Adolf H. :-|
PPS: Tak ať se raději naplní ta proroctví (která zřejmě NEmluví o konci světa, ale o VELKÉ ZMĚNĚ - já bych byla snad i PRO ;-)
8. 12. 2011 16:28
Re: HSD
Jinak Paul v Praze na Floře mě spíš zklamal než potěšil. Mám to nedaleko, ale ráno si spíš zajdu jinam. Nebo si Croissant upeču čerstvý doma.
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 16:59
Re: HSD
No ano - pražský Paul se tomu pařížskému NEmůže rovnat (bohužel ani vzdáleně :-| ), na druhou stranu mají tam MNOHEM lepší ... všechno ... než ... než u pana BABIŠe = všude jinde :-)
Když Paul v Praze, tak JEDNOZNAČNĚ ten naproti obchodnímu centru Smíchov - v tom na Floře jsme jednou byli na snídani a souhlasím s vaším hodnocením (tedy něco bylo v pořádku, ale celkově až ZKLAMÁNí :no: ;-\
PS: Také si vozím/často přivezu (do česka) "předudělané" croissanty (i jiné pečivo) a pak jen "dodělám" :yes: :-)
8. 12. 2011 17:23
Re: HSD
Kvalita pečiva je na pražské poměry velmi dobrá, hlavní problém je kvalita služeb... a kávy (pro mě osobně). A člověka, který umístí takovouto pekárnu do obchodního centra, bych poslal na psychiatrické vyšetření. Celkově jsem čekal víc; na druhou stranu, pokud si tam člověk jde pouze pečivo koupit, pak to v rámci Prahy není špatná volba. Někdy vyzkouším i ostatní prodejny.

Croissant je (hlavně časově) náročný na prvotní přípravu těsta, ale finalizace není tak náročná a není nad to mít každý den čerstvý. Snažím se snídat do 30 minut od probuzení a hnát se třeba do Imperialu nebo Savoye se mi většinou nechce. To si dám spíš něco menšího cereálního na nastartování a později si zajdu na "línou snídani."
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 17:30
Re: HSD
S kávou se shodneme, ta byla DĚSNÁ (najít dobrou kávu je BIG problém - teď "musím" zmínit pro mne dosud NEpochopené české "specifikum"). Jsem zvyklá že káva "tam a tam" (třeba i v malém německém městečku kam "jednou za rok" vyrazíme za tetičkou je v příslušné kavárně - kde jsme za ty roky byli .. mockrát .. je STÁLE stejná - jedno která směna má službu, jedno kdo ten den kávu dělá ...
... v česku, i ve specializovaných kávových řetězcích toto /téměř/ NEexistuje!!! Ne že by třeba byla jednou "fantastická" a příště "děsivá", ale je JINÁ - ta druhý den objednaná STEJNÁ káva je zítra JINÁ! Třeba "ne o moc", ale JE jiná 8-s
Tak promiňte za "neautový" příspěvek, ale tohle "mám dlouho v sobě" a "muselo to ven" :-)
8. 12. 2011 19:00
Re: HSD
Jedno pozitivum Paul má - dováží pečivo do domu, klidně i k snídani. To není služba v Praze běžná.

PS: Zkoušeli jste La Rotonde ve Štěpánské? Rozhodně jedna z restaurací, které by člověk měl zkusit alespoň jednou.
Avatar - Hammunasakra
9. 12. 2011 21:53
Re: HSD
Ne ale děkuji za "tip" - na oplátku

[odkaz]

(nevím jestli znáte "oblast" kolem Wachau, ale.. :yes: :-)

Asi NEJvíc mi (a to včetně italských francouzských MICHELINských restaurací) poslední dobou chutnalo (asi) zde

[odkaz]
10. 12. 2011 13:25
Re: HSD
Wachau přímo neznám, ale znám okolí Drážďan. Díky, někdy vyzkouším. V Praze je jen jedna restaurace s hvězdou Michelin, Allegro. Pokud má někdo rád italskou kuchyni a je v Praze, tak tohle je to správné místo.

Víkendové brunche v La Rotonde jsou v Praze věhlasné a také bývají dlouho dopředu vyprodané.
Avatar - Hammunasakra
10. 12. 2011 21:15
Re: HSD
Ne ne, tohle je "oblast" Wachau (v Rakousku), území (říční údolí) mezi městy Melk a Krems. Je to taková ... jižní Francie Rakouska (nevím jak jinak to pospat - jih Francie je asi místo/oblast kterou mám NEjraději.. ;-) ). Prostě krááásné místo na letní dovolenou (ale příjemně a "nezimně" tam je tam celoročně), brouzdání kolem řeky (jsou tam moc příjemné cyklostesky), nebo i jízdu parníkem atd. - na takovou "malou" dovolenou (prodloužený víkend) VELMi doporučuji :yes: :-)
(a dá se tam jít na velmi dobré jídlo do MNOHA restaurací, tahle je ale "celorakouskoznámá" - jezdí se tam i z Wien ;-)
ad La Rotonde - NEdivím se tomu "vyprodané", 40€ za "víkendový brunch" je ROZUMNÁ cena - což je na Prahu skoro "vzácnost", po evropě najdete MNOHO MICHELINských restaurací LEVNĚJŠíCH než mnohé "průměrné" pražské..
11. 12. 2011 13:55
Re: HSD
Moje chyba. Neznám, ale budu muset poznat. ;-)

ad jih Francie... vím. Proto jsem se sem přestěhoval. :-) K moři kousek, do hor kousek, Francouzky na každém rohu, v zimě příjemně (jen ten vítr), skvělé zákusky. V létě jezdím do Alp, v zimě k moři. :-! Ještě by to chtělo trávit tam víc času. To je místo, kde chci založit rodinu. Jediné mínus jižního pobřeží je, že je na můj vkus přelidněné. Lidi moc nemusím. :-)

La Rotonde je levnější a větší Alcron. Co se kvality týče, v Praze člověk bude těžko hledat (nějak zásadněji; tohle je hodně subjektivní) lepší, patří na úplnou špičku. Jako milovník Art Deco to tam mám velmi rád.
Avatar - white label
8. 12. 2011 16:48
Re: HSD
Přirovnání prodejů aut a pečiva, kulhá na obě nohy (viz i reakce MT), a tvé oblíbené přirovnání k prodejům hudby, ještě víc. Je komické, jak si vždycky sama dosadíš koncern tam, kde ti to zrovna vyhovuje... :*) >:-[]
Jaká asi bude kvalita/cena meinstreamového auta vyrobeného ve vyloženě malosériových podmínkách, viz tvé "inteligentní" přirovnání k malým "skorodomácím" pekárnám? Nehledě na to, že měřítko kvality je u auta naprosto diametrálně odlišné od pečiva (poruchovost, bezpečnost, technické parametry).
A hudba, dyť ta ani není hmotným statkem, to je jako srovnávat lístek na operu, s cenou za půjčení auta... 8-s

P.S. Podle tvé nepřímo úměrné demagogie automaticky platí, že čím méně se toho vyrobí/prodá, tím kvalitnější to je, Takže např. Sagem má kvalitnější mobily, než Samsung a když někdo vydá CDéčko, které ho se prodá jen 100 kusů, musí to být "logicky" nesrovnatelně vyšší kvalita, než nějaká profláklá Britney Spears apod.
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 17:13
Re: HSD
No když myslíte že to(to i ta přirovnání s hudbou) nemá(jí) ŽÁDNOU souvislost.. ;-)
PS: Tady je to srovnání samozřejmě "jen částečně" platné, co se týče prodejů hudby, tam to B-O-H-U-Ž-E-L "sedí" na 100% = prodeje NEmají (vpodstatě) souvislost s kvalitou ;-\
Zdraví hvězda 80tých let (pardon, SOUČASNÁ komerční star) Michal David, který prodal VÍCE nahrávek než Monika Načeva, Jablkoň, Eva Olmerová, Eva Urbanová, Dagmar Pecková a Česká filharmonie - samozřejmě DOHROMADY ;-)
PPS: A "mně se to (rozhodně) NEhodí"! Věřte/NEvěřte, já bych byla MNOHEM raději, kdyby NEJprodávanějším výrobcem pečiva (na každém rohu) v česku byl PAUL a kdyby většina výrobků vw byla spíš ve stylu toho PAULa, než "spojených výroben imitací chleba a pečiva páně BABIŠe" :-)
ad PS: Je (zcela) NEsmyslné tam dávat PŘÍMOU úměru! (nicméně že to tak - docela ČASTO - "bývá", to TVRDÍM ;-)
A platí to samozřejmě i "naopak" - něco opravdu kvalitního se "komerčním HITem" také občas stane, ale je to (bohužel) jen ZŘÍDKAkdy :-|
Avatar - white label
8. 12. 2011 17:34
Re: HSD
To je přesně základ tvé demagogie, naaranžovat si pouze takové srovnání, které se ti hodí.
Co třeba takový Bruce Springsteen s tím, kolik se ho už po celém světě prodalo. Ten je násobně kvailtnější, než naprostá většina hvězdiček se zlomkovými prodeji. Tady nějak ta tvoje teorie pokulhává a není to ani zdaleka poprvé... :*) :no: ;-)
Se souvislostí (nepřímá úměra) mezi kvalitou hudby a jejími prodeji si přišla ty, já ti jakoukoli souvislost (v tomto směru) pouze vyvracím, nic víc, nic méně.
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 17:43
Re: HSD
Proč mi "tlačíte" něco o DEMAGOGII?!? :-|
POCHOPITELNĚ zde NElze (jak jsme napsala!) dělat PŘÍMOU úměru! Výjímky byly jsou a (doufám že) budou - ale pokud se teď nad svým vlastním příkladem "zamyslíte", myslím že sám uznáte, že to je VÝJÍMKA! (bohužel)
Naprostá VĚTŠINA masově komerčně úspěšných alb je "" - a POCHOPITELNĚ se občas objeví i "kvalitní" komerně úspěšné věci a NENí to "běžné", je to naopak spíš (velmi) "vzácné" ;-)
A naopak je dokonce MNOHO kvalitních až VELMi kvalitních věcí, které až "zcela propadly" - což ve MNĚ vyvolává ... snad až "lítost"
PS: A u aut je to STEJNÉ - a není to jen o "modelech", ale i motorech - NEJprodávanější motor toho/onoho modelu NEbývá ten nejlepší (tím nemyslím nejvýkonnější), ale ... můžeme zůstat u letitého lídra trhu, vw má už roky v nabídce VÝBORNÝ 2.0 TFSi - který je prodejně NÁSOBNĚ a NÁSOBNĚ "drcen" dnes "sotvaprůměrným" 2.0 TDi 105 kW ;-)
PPS: Přirovnání pochopitelně NEjdou brát "dogmaticky" omezeně atd., ale "obecně", že nejprodávanější NEbývají ty nejkvalitnější věci - to je bohužel PRAVDA, čistá PRAVDA a nic než PRAVDA :-)
Avatar - white label
8. 12. 2011 17:55
Re: HSD
Jenže jak píše MT, u auta nákup kvality omezuje její cena, kdežto třeba u CDéček zdaleka takové rozdíly v cenách nejsou. TDI 105 kW se nekupuje pro výjimečnou kvalitu, ale nízkou cenu a provozní náklady, což se u CDéčka logicky vůbec neřeší, viz mé srovnání s operou a pújčovnou aut, tady jsi prostě bohužel úplně mimo... ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 18:14
Re: HSD
Tak (sotvaprůměrné) 2.0 TDi 103 kW se (místo VYNIKAJÍCÍHO 2.0 TFSi, nebo alespoň VELMi dobrého 1.8 TFSi) kupuje kvůli "nízké ceně"? ;-)
NE NEmyslím, myslím že (snad i) VĚTŠINA lidí si "myslí"/představuje, že 2.0 TDi je "bomba" (a že 2.0 TFSi je doslova VYNIKAJÍCÍ motor - to "ani netuší", či ještě hůř, to je ani NEzajímá). A protože se ho prodaly "mraky" a vidí ho "fffšude" tak si ho (také) koupí - a STEJNĚ (podobně) to funguje s nějakým hudebním HITem-sh..em" ;-)
Avatar - white label
8. 12. 2011 18:23
Re: HSD
Lidi dávají přednost TDI před T(F)SI primárně! k vůli spotřebě a ceně za palivo (jak moc zrovna tento parametr využijou je věc jiná a na jinou debatu), jestli nevíš tohle, nevíš o tom skoro nic... ;-)
A kdo si teda kupuje podle nákladů na palivo hudbu?
8. 12. 2011 18:12
Re: HSD
To, o čem mluvíte, je spíš jakýsi posun ve vkusu populace a způsobu konzumace hudby. To má opravdu jiné kořeny než preference aut a motorů. Zatímco u CD a lístků na koncert platí, že si můžete pořídit i kvalitu, pokud máte na brak. U aut to rozhodně neplatí. Spousta lidí by chtěla něco lepšího, než mají. A i když to vezmete v rámci cenové hladiny, tak ty problémy mají jiné kořeny. Jediným společným jmenovatelem může být snaha někam patřit. To se děje jak u hudby, tak u aut a mnoha dalších věcí.
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 18:21
Re: HSD
Myslím že to (u aut) jsou DVĚ různé věci - opravdu "každý" by chtěl "lepší" (= dražší) auto - to je JEDNA věc. A pak druhá, že "v danné cenové hladině" se (ni zdaleka) NEprodává "to nejkvalitnější" ;-)
Třeba v Evropě nejprodávanější nižší střední třídě jsem vždy měla "ráda" (je mi - ani nevím přesně proč - "sympatická") Mazdu 3. Její prodeje "kolísají", ale myslím že je celkově lze označit za "okrajové" - a přitom to JE výborné auto, opět "jak kdy", ale v průběhu času skoro VŽDY patřící "na špici" (z pohledu kvality) atd. atp. a takových příkladů by asi mohly být ... :-)
PS: Je DĚSNĚ hodin, omlouvám se musím běžet
Pěkný den (vám oběma pánové :-)
Avatar - white label
8. 12. 2011 18:28
Re: HSD
Mazda 3 je dnes na evropské poměry zcela průměrné auto..., nic víc, nic méně.
8. 12. 2011 18:31
Re: HSD
U aut a motorů jde podle mě hlavně o neinformovanost. Lidé objektivně nevědí, co je lepší. To je prostě fakt. Naftový motor si koupí i lidé, kterým je naprosto k ničemu. Mají pocit, že je to pro ně lepší volba, ale jen pro nedostatek informací. Pokud bychom se bavili o designu, tak někteří lidé vkus nemají, jiní chtějí zapadnout a další se chtějí někam zařadit. Je špatná marketingová strategie vyrobit auto, které těmto lidem bude vyhovovat? Já si myslím, že ne, protože jich bude většina. To neznamená, že bude nekvalitní, ale už z principu, pokud má být masové, musí být rozumně dostupné.

To podle mě s mainstreamovým "uměním" nemá tolik společného.

Pěkný večer i Vám :-)

PS: Diskuze o tom, proč lidé poslouchají to, co poslouchají, je nad moje schopnosti. Možná by se ukázalo, že v tom hrají roli podobné psychologické faktory, ale podle mě za výběrem auta stojí hlavně neznalost a rozpočet (nejen na pořízení, ale i na provoz).
8. 12. 2011 18:49
Re: HSD
A je tu další věc. Zatímco kvalita umění je zřejmá, kvalita techniky často není jednoznačně a okamžitě určitelná z finálního produktu. K hudbě nepotřebujete noty, aby jste ji mohla posoudit, ale posoudit motor bez výkresů a technických podrobností prostě nejde. Výběr hudby možná můžeme porovnat s výběrem barvy nebo materiálu, velmi těžko s něčím tak komplexním jako je automobil.
8. 12. 2011 17:37
Re: HSD
Samozřejmě že prodeje v hudebním průmyslu nemají nic společného s kvalitou hudby jako takové. To tu snad nebudeme rozporovat. Ale ten příměr k vozům skutečně kulhá na obě nohy.

Že lze vyrobit kvalitní vůz, který zaujme většinu, dokazuje "prémie" snad každým modelem. Většina lidí na něj nemá, takže se musí spokojit s něčím levnějším. Zato v hudebním světě stojí kvalitní produkt a brak prakticky stejně. Nemluvě o tom, že si dnes snad většina lidí plete hudbu a zpěv.
Avatar - Hammunasakra
10. 12. 2011 01:00
Re: HSD
K tomu druhému odstavci - no NEvím NEvím..
Vozů "prémiových" značek jezdí "miliony" (doslova)..
.. a jejich kvalita je v reálu NE (až) tak jednoznačná.. ;-)
PS: Ono se dnes ještě ZPÍVÁ, to jsem (skoro) NEvěděla..
.. ale zrovna jsem si koupíla nového vánočního Bublíka /Michael Bublé/ a je fakt že ten ZPÍVÁ - a MOC dobře a pěkně :yes: :-)
10. 12. 2011 13:15
Re: HSD
Já si myslím, že relativní kvalitu mají - tedy vzhledem k nabídce na trhu. Že to není, co to bývalo, se dá aplikovat snad téměř všude. A miliony pořád nedělají většinu. Je pravda, že i prémiové vozy by šlo označit za mainstream (až na top modely mi nedělá problém tak uvažovat), technologicky jde o high-end (například Audi je technologicky dál než Bentley, což je trochu bizarní a v mých očích to Bentley degraduje - ale já jsem na tu techniku, jiný je třeba na značku, že). Souhlasím s tím, že občas kvalita není ani zde tak jednoznačná.

Chodím pravidelně do opery, takže nemám pochyb, že se stále zpívá. ;-)
Avatar - Hammunasakra
10. 12. 2011 21:28
Re: HSD
Opera? Tam ještě někdo chodí? ;-)
(skoro) vám NEvěřím - asi na 1000% jsem byla přesvědčena, že tam (z "místních" diskutujících) chodím jedině JÁ :-)
PS: Já teď na podzim trochu NEstíhám, naposledy jsme byli v létě na Salzburger Festspiele na Don(u) Giovanni(m) - trochu zklamání, tedy hudebně ok, ale "režijně" s posunem do moderna (a s mírnými změnami) to "nebylo zcela ono" (NE špatné, ale ne :yes: ) a na Cosi fan tutte, to si naopak :yes: jednoznačně ZASLOUŽILO :-)
PPS: Ale JEŠTĚ lepší byl sólový recitál Grigory SOKOLOVa - přišel pozdě, vypadal hrozně, hrál (BACHa a SCHUMANNa a to) F-A-N-T-A-S-T-I-C-K-Y :-)
PPPS: Příští rok tam m.j. bude (má oblíbená) Carmen s "překvapivou" sólistkou - Magdalenou Koženou (diriguje její manžel), tak jsem docela ZVĚDAVÁ ;-)
11. 12. 2011 14:01
Re: HSD
Já jsem z hudebnické rodiny, řada mých příbuzných vystudovala konzervatoř, učí na konzervatoři, jsou členy (v rámci ČR) významných symfonických a komorních orchestrů, menších uskupení často i v zahraničí účinkujících. Takže ke klasickému umění mám velmi blízko, od dětství.

Kromě opery na mě lze narazit také na koncertech klasické hudby (věrný rodině často v rodném městě v Rudolfinu), muzikálech a baletu (jak klasickém, tak moderním). :-)
Avatar - kari.laz
8. 12. 2011 06:29
Re: HSD
Spotrebu u aurisu shd za poslednich cca 4000 km mame podle pp 6,3 litru. U priuse je to podovny. Jezdi se s tim hlavne praha a okoli. Ale s priusem se jde dostat i na 11 litru (jedna jizda cca 100 km)
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2011 12:17
Re: HSD
11 litrů s PRIUSem? To bylo "cihla na pedál", BRZDY, cihla na pedál, BRZDY, cihla na ...? :-)
8. 12. 2011 15:00
Re: HSD
Taky na to koukám :-) Zkrátka platí, že nejdůležitější komponentou úsporného vozu je... řidič.
7. 12. 2011 10:17
Houby Corolla...
Prej se to bude jmenovat Cesis a další modelové řady budou přejmenovány na Plutosis a Uranis...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
7. 12. 2011 12:56
Auris bol 2 kroky späť oproti Corolle
Mal som Corollu - r.v. 2003 - model pred Aurisom. Konzervatívne, ale veľmi dobré a funkčné auto s veľmi príjemným interiérom. Keď som sa však vozil v Aurise, bol som zhrozený . lacné plasty, extravagantné digitálne ukazovatele (nikdy som nevedel, čo ktorý znamená a aký je aktuálny stav), blbý výhľad kvôli malým predným okienkam... Vždy som bol najspokojnejší, až keď som z neho vystúpil. Auris bol oproti Corolle obrovský krok, ale späť.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
7. 12. 2011 18:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2011 17:09
Auris
Kupil som po dlhych uvahach Aurisa ako svoje prve auto (verzia po facelifte, 1.6 benzin). Mam ho nieco vyse roka a som maximalne spokojny. Citim sa v nom super. Ano lacne vrzgajuce plasty, auto vyrabane v turecku... ale s tym sa dalo pocitat ze asi aj toyota zacne niekde setrit aby priniesla na europsky trh hatch v cenach konkurencie. BTW pri rozhodovani som si skusal postavit aj Kiu Ceed s vybavou aku som chcel v Aurise a vychadzala drahsie. Kazdy ma ine priority pri kupe auta. Mne islo o 1.6 benzinovy motor, ktory si myslim na trhu vlani nemal, teraz uz mozno ma konkurenciu. Da sa s nim jazdit pod 6 litrov na 100km ale aj nad 20litrov na 100km (ked ho pustite na zavodny okruh >:D ) Citim sa v nom prijemne, bezpecne a nejake lacne plasty su mi ukradnute... :-!
Rozbalit vlákno
0
13. 12. 2011 21:42
Corolla :-)
To by bylo super :-) už se těším
Rozbalit vlákno
0