Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild: Toyota Auris skončí, nástupcem bude Corolla

Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris
36 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (121)
Toyota Auris se dočkala jedné jediné generace. Nástupce ponese podle německého AutoBildu opět slavné označení Corolla.

Hatchback Auris Toyotě zlato nepřinesl (název pochází z latinského aurum - zlato). Nesplnil očekávání. Hatchback byl v roce 2007 nositelem přece jen dynamičtějších tvarů než jeho předchůdci. Konkurent Golfu ale příliš neuspěl. Od ledna do listopadu 2011 se v Nizozemí prodalo 5301 vozů, což je považováno za dobrý výsledek. Německá data ovšem hlásí od prvního do tentokrát desátého měsíce jen 11.293 kopií.

Jméno Corolla nezmizelo, nesou ho v současnosti ale pouze sedany, celkem se jedná o desátou generaci. Jedenáctá bude představena na podzim 2012 a na trh přijde podle německého časopisu na konci příštího roku, přitom se s ní počítalo až za tři léta. Zažije pořádný comeback, protože název bude shodný pro všechny karosářské verze. Mluvčí nizozemského importéra však zatím přibližné datum premiéry popírá a o autě hovoří navíc pod současným jménem: Nový Auris není v příštím roce na seznamu.

Podle AutoBildu naroste příští Corolla mírně do délky, na 4,30 m. Hovoří také o nových turbodieselech o výkonu až 132 kW (180 k) a přeplňovaném čtyřválcovém zážehovém motoru se 147 kW (200 k). Hybridní nástupce Aurisu HSD dostane lithium-iontové baterie místo současných nikl-metal-hydridových. Ceny jedenáctého pokolení budou začínat na 16.500 eurech (dle aktuálního kurzu přes 416 tisíc korun).

Toyota vyrábí Corollu od roku 1966 a za 45 let jich vzniklo v deseti generacích na 35 milionů. Jedná se o nejprodávanější osobní automobil všech dob. Byť skutečné prvenství v tomto ohledu patří legendárnímu Brouku. Jeho koncepce se totiž na rozdíl od Corolly léty neměnila, karoserii zůstaly i původní tvary.

Vstoupit do diskuze (121)