Auto Bild: Toyota Auris skončí, nástupcem bude Corolla
Hatchback Auris Toyotě zlato nepřinesl (název pochází z latinského aurum - zlato). Nesplnil očekávání. Hatchback byl v roce 2007 nositelem přece jen dynamičtějších tvarů než jeho předchůdci. Konkurent Golfu ale příliš neuspěl. Od ledna do listopadu 2011 se v Nizozemí prodalo 5301 vozů, což je považováno za dobrý výsledek. Německá data ovšem hlásí od prvního do tentokrát desátého měsíce jen 11.293 kopií.
Jméno Corolla nezmizelo, nesou ho v současnosti ale pouze sedany, celkem se jedná o desátou generaci. Jedenáctá bude představena na podzim 2012 a na trh přijde podle německého časopisu na konci příštího roku, přitom se s ní počítalo až za tři léta. Zažije pořádný comeback, protože název bude shodný pro všechny karosářské verze. Mluvčí nizozemského importéra však zatím přibližné datum premiéry popírá a o autě hovoří navíc pod současným jménem: Nový Auris není v příštím roce na seznamu.
Podle AutoBildu naroste příští Corolla mírně do délky, na 4,30 m. Hovoří také o nových turbodieselech o výkonu až 132 kW (180 k) a přeplňovaném čtyřválcovém zážehovém motoru se 147 kW (200 k). Hybridní nástupce Aurisu HSD dostane lithium-iontové baterie místo současných nikl-metal-hydridových. Ceny jedenáctého pokolení budou začínat na 16.500 eurech (dle aktuálního kurzu přes 416 tisíc korun).
Toyota vyrábí Corollu od roku 1966 a za 45 let jich vzniklo v deseti generacích na 35 milionů. Jedná se o nejprodávanější osobní automobil všech dob. Byť skutečné prvenství v tomto ohledu patří legendárnímu Brouku. Jeho koncepce se totiž na rozdíl od Corolly léty neměnila, karoserii zůstaly i původní tvary.