Videa
Tady ten nárazový test vypadá ještě docela slušně. Tj. auto drží pohromadě, ještě by mě zajímalo v jaké rychlosti je to testované?
kolem 55km/h
To bych si skoro tipnul tak 40 km/h. NCAP je v 64 a navíc do deformovatelný překážky tohle by teda bylo jen o 9 míň a navíc do zdi.
ale NCAP je s přesazením (ofset)..když se náraz rozloží na celou plochu předku jako do zdi..tak to není tak hrozný viz. Garde a Fávo crashtest.Nebo stačí mrknout na odkazy co jsem dával...je tam i náraz s přesazením ve 52.8 km/h
Rád bych poopravil redakci...Trabantí karoserie není zdaleka tak pevná aby vydržela uříznutí střechy.Ona úprava cabrio firmou Ostermann zahrnovala prahovou výztuhu do půlky výšky dveří protaženou až ke zvonkům tlumičů,spolu s rozpěrou mezi tlumiči.
Pevnější bylo provedení s listovým perem i vzadu...karoserie z konce výroby s vinutými pružinami vzadu se znatelně víc kroutí
Pevnější bylo provedení s listovým perem i vzadu...karoserie z konce výroby s vinutými pružinami vzadu se znatelně víc kroutí
.....ze bylo lepsi v tom rovnou zhebnout, nez cekat dalsich deset let na novy auto, kdyz si to svoje znicili. Spravne to soudruzi z NDR spocitali.... >😒]
Dnes si každý řekne, že má 5* a jede jako prase. Dřív lidi při řízení prostě víc mysleli a jezdili opatrněji, takže i nebezpečněj Trabant stačil.
Btw. jednou s Warbecem brácha narazil do Trabantu. Večer, Trabant nesvítil, měl šedou matnou barvu. Brácha vyjížděl na hlavní v blbým úhlu, spolujezdec vpředu řekl "dobrý, jeď", takže plnej plyn a najednou rána jako prase. Kamoš myslivec pospávající vzadu poznamenal "hoď ho do kufru a jedem" - myslel že jsme trefili srnce.
Trabant měl po nárazu na b slupek očesaný komplet duroplasty, prolomenou karoserii a odletěl směr příkopa. Chlapovi se naštěstí nic nestalo. Warbec měl trochu ohnutý roh kovového nárazníku a rozbitý kryt blinkru a nějaký oděrky. Jinak nic. Jj, to byly časy...
Naproti tomu třeba jeden známej měl ve své době nejbezpečnější Renault Megane. Dostal smyk, sjel z cesty, otočil auto, ani nenarazil a stejně připoutaný děcko na zadním sedadle těžce zraněný a ostatní taky dost pomlácení i když měli auto plný airbagů. Bezpečnost je asi prostě relativní a osudu nikdo neuteče.
Btw. jednou s Warbecem brácha narazil do Trabantu. Večer, Trabant nesvítil, měl šedou matnou barvu. Brácha vyjížděl na hlavní v blbým úhlu, spolujezdec vpředu řekl "dobrý, jeď", takže plnej plyn a najednou rána jako prase. Kamoš myslivec pospávající vzadu poznamenal "hoď ho do kufru a jedem" - myslel že jsme trefili srnce.
Trabant měl po nárazu na b slupek očesaný komplet duroplasty, prolomenou karoserii a odletěl směr příkopa. Chlapovi se naštěstí nic nestalo. Warbec měl trochu ohnutý roh kovového nárazníku a rozbitý kryt blinkru a nějaký oděrky. Jinak nic. Jj, to byly časy...
Naproti tomu třeba jeden známej měl ve své době nejbezpečnější Renault Megane. Dostal smyk, sjel z cesty, otočil auto, ani nenarazil a stejně připoutaný děcko na zadním sedadle těžce zraněný a ostatní taky dost pomlácení i když měli auto plný airbagů. Bezpečnost je asi prostě relativní a osudu nikdo neuteče.
Chcel by som vidieť ako by v takom Crashteste dopadla napriklad Škoda 1000MB, ktora mala tiež vpredu nadrž, no nemala tam ani motor ktory by aspon trocha pohltil náraz, a vyrabala sa tiež v približne rovnakom obdobi.
[odkaz]
z nich vyplývá že při rychlosti 52.8 je Trabant "bezpečnější" než hrstka tehdy vyráběných aut (včetně Fiat Cinquecento)
crashtest od Autobildu
[odkaz]
Hlavní výhodou Trabanta při nárazu jsou duroplastové panely karoserie,které mají stejné mech.vlastnosti i po 50letech.Část energie pohltí při nárazu pružně a potom prasknou...další výhoda je celkem masivní podmotorový rám spojený s podlahou auta nosníkem (vlaštovka),který také pohltí většinu nárazu.
Když si to shrneme,auto které má maximálku 100km/h celkem hravě zpomalí na rychlost kolem 60km/h a to už je docela šance na přežití...když budeme brát v úvahu dobu vzniku této koncepce,můžeme s klidem říct,že nejen ve své době byl Trabant bezpečné auto při čelním střetu (boční náraz by byl smrtelný snad vždy)
Je tomu tak půl roku,kdy jsem četl o nehodě Trabantu na královehradecku..řidič narazil do stromu..přežil,ale spolujezdkyně (starší pár) zemřela,ale ne na zranění způsobené deformací budky,ale na vnitřní zranění při trhnutí pásu.Volant se zlomil přesně jako u crashtestu,aby hlava trefila jen slabý věnec a ne střed a kabina zůstala zachovaná,včetně pedálů na svém místě.
Nikdy jsem si nedělal o bezpečnosti Trabanta iluze...ale tak černé to taky není...troufnu si říct,že 40let starý Trabant na tom je líp jak většina 15letých ojetin u nás.
Crashtest nového auta je hrozně krásná věc...to by se ovšem už po pár letech užívání nesměla objevovat koroze nosných částí.
EuroNCAP je krásné divadýlko pro kupce nového auta...ale 8letá ojetina na tom bude úplně jinak...
Je to škoda,NCAP není test...ale PR......na test 8-10leté ojetiny si žádný motoristický magazín netroufne...ale poslat 105ku bez rezervy proti zdi to ano...
Ridic v protijedoucim ziguliku mel zlomenou nohu, ruku, vybite zuby a z motoru zigula lezly ven rozvodova kola.
Sami si srovnejte v hlave, jak na tom oba vozy asi byly s bezpecnosti.