Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v listopadu 2011: Škoda Citigo v čele segmentu mini

261 komentářů

Zeek
Zase totální blábol! Citigo je novinka, když si člověk spočítá dealery Škody v Čr, tak kolik asi z toho je předváděcích vozů a kolik je OPRAVDU prodaných...odpověď je celkem jasná..takže zemětřesením bych to vážně nenazval, spíš bude zajímavější o kolik zákazníků připraví Citigo Fabii..
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já myslím, že ve třídě Velorex bude Cigo nejprodávanější. Snad není lakovaný interiér náchylný k poškrábání >😁. Tvingo vypadá podstatně líp a hlavně nemá motor Bridge&Strattion z Mounfieldu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak ono lepsie ako citigo dnes vyzera kde kto, aj taky spark vyzera stastnejsi sam so sebou a pritom to nie je ziaden playboy
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Spark opravdu, ale opravdu lépe nevypadá. 8-s
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mna skor prekvapilo ze minuly mesaic tusim bola picanto celkovo prva a zrazu je pred nou panda ale mozn osa mi to len zda mozno sa mylim,

ono je jasne ze citigo sa rozbehne k zakaznikom az na dalsi rok, tieto narazove predane pocty su vsetko predvadzacie vozidla a vacsi narast pride az s prichodom 5dveraka :yes:
_MT_
Mýlíš se, Panda měla výrazný náskok v celoročních prodejích.
Grand Turismo
Kdo mastí, ten jede. Proč by nenapsali ódu, když se jim to vyplatí?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Asi čteme každý jiný článek, ale já nikde nevidím žádnou ódu ani na jedno auto.
Grand Turismo
Opravdu máš tak jednoduché myšlení? Neber všechno doslovně.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Citace z článku z auto.cz z 29.11.2011

V těchto dnech si z autosalonů Škoda odvážejí zástupce sedmé modelové řady první zákazníci. Ještě do konce roku 2011 se k ní přidá dalších přibližně 500 zákazníků. Škoda registruje téměř 1000 závazných objednávek, které zákazníci podali během prvních dvou týdnů prodeje.

Takže ono to zase nebude s těmi dealery tak žhavý, jak by se mohlo zdát.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Tady se ale píše o nových registracích... A ne o závaz.obj......
Avatar - kari.laz
kari.laz
Prodeje oficiálně začali poslední listopadový týden, takže se dá předpokládat, že prodejci už svá testovací auta měli, aby mohli brát objednávky. A je dost pravděpodobné, že se jednalo právě o dodávky zákazníkům. Alespoň ve větší míře.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Máš to něčím podložené?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Asi stejně jako ty.

Edit: Jinak co se týká zahájení prodejů, tak to je i v článku: "A to se prodej Škody Citigo oficiálně rozběhl až poslední listopadový týden"
Avatar - Katikakus
Katikakus
230 Vito, v CR je 230 prodejcu...
Avatar - kari.laz
kari.laz
A jeden katikakus a je to až moc. 😉

PS: Mě je jedno kolik je prodejců, já čerpal z informace, že ke konci listopadu evidovali cca 1000 závazných objednávek OD ZÁKAZNÍKŮ a vzhledem k tomu, že prodeje začaly v posledním listopadovém týdnu, není důvod se domnívat, že většina těch aut šla právě zákazníkům.
Avatar - Katikakus
Katikakus
S tim souhlasim, opravdu objektivne neni duvod se domnivat, ze ty vozy sli k zakaznikum. O tom cely cas prece pisu...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Když si objednáš auto, za jak dlouho jej dostaneš? Do týdne? 8-s
Avatar - kari.laz
kari.laz
Otázka je, kdy si ho objednáš. To že prodeje začaly nedavno neznamená, že objednávky se dělali až při zahájení prodeje.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ke konci listopadu evidovali cca 1000 závazných objednávek, čili to jsou nedodané kusy pro zákazníky. Až budou uvádět dodané kusy zákazníků nebo v horším případě alespoň registrace, tak to bude čemus vypovídat.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ke konci listopadu už byly objednávky evidované a klidně mohli evidovat objednávky mnohem dřív a tím pádem klidně mohli při zahájení prodejů auta dodávat zákazníkům.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Čti to ještě jednou.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Spíš zkus více pouvažovat, pak ti to dojde.
Dixik2
Mám info,že už 1200 objednávek. 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Škodovka bude u nás vždycky leader svých segmentů. Takže se ani nedivím, že je na ní tolik objednávek. Sice má své neduhy, ale i své přednosti. A je jenom dobře, pokud tad bude jezdit více meších aut (hlavně po městě)
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ja mam info ze uz je 10000 novych objednavek. Kdo da vic? Aneb neverte PR 😉
Dixik2
Až na to,že já se ptal jednoho delaera,ty sis to vymyslel. 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ne, ja se ptal taky JEDNOHO dealera...
Zrovna mi napsal, ze ted uz je to udajne 20000. To to naskakuje... 😉
Dixik2
No coment. :-!
jossalito
Ten, když nemá odkud brát (a to je velmi často), začne takto trapně kopat kolem sebe. 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Informacni hodnota meho prispevku je stejna jako u toho tveho, to se ti snazim ukazat - udajne, slysel jsem, jeden clovek rekl atd... :no😒br />
To ze nechape to jelito nahore, neni nic prakvapiveho, doufam, ze ty nejsi jak on... 😉
jossalito
Chtěl bys, co? >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Diky za nabidku, ale na kluky nejsem, to si zkousej na nekoho jineho... 8-s :no:
jossalito
Zase nechápeš. >😁

Ale dve tvé reakce usuzuji, že trpíš nedostatkem nečeho. Jsi tak citově nenaplněný. >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Diky za psychoanalyzu, Zigmunde...
jossalito
Ty se tak projevuješ, já tu potřebu nemám. >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jiste, byl jsem to prece ja, kdo tady psal o tom, kdo jakym nedostatkem trpi. Hlavne se nerozciluj a nezapomen si vzit prasky...
jossalito
Když chceš něčím šermovat, tak se pokus nejdřív zamyslet, jestli je to "vhodné". Protože pak toho o sobě dost řekneš. 😉
jossalito
V podstatě tato cifra bohatě stačí k tomu, aby příští rok CitiGo totálně ovládlo segment.
Pandy se prodá tento rok cca 700 ks, příští rok to nebude lepší.

Takže slavme, máme tu nového krále. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
A teď všichni na kolena, je tady nový král mini aut české kotliny! 8-s ach... >😁 >😁 >😁
jossalito
😉

PS: Před Fábií se taky neplazíš a jak se u nás prodává. >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Neplazím se před Fabií, ale skoro každý podzim a jaro se plazím pod Fábií při přezouvání kol... no a párkrát jsem měnil i žárovku 😉
jossalito
Kvůli žárovce je u Fábie nutno pokleknout či se uložit do prachu cest? >😒]
mida
Nepleť si pojmy s dojmy. Závazná objednávka není prodané auto. Každý dealer musí mít pro každou modelovou řadu předváděcí auto - to je jeho povinnost plynoucí z dealerské smlouvy. U novinky to platí bezpodmínečně, byly doby, kdy jich musel mít v případě novinek více. Tyto předváděcí vozy se také musí "objednat" do výroby. Ty vozy jsou potom vesměs registrované na dealery. Dealerů škodovky je cca 250 + sama továrna má na sebe registrován další počet vozů. Jednoduše se dostaneme k číslu v řádech několika set ks vozidel Citigo, které jsou sice registrované a objevují se ve statistikách "prodejů", ale ve skutečnosti se jedná o prodej v tom smyslu, kdy prodávající je továrna a kupující je dealer. Reálná čísla skutečných prodejů, tedy vozů skutečně koupených uživateli v autosalonu, budou až tak v lednu. Toto platí ne jen u škody, ale prakticky u všech značek.
bojler_
Mít předváděcí auto je jedna věc, druhá věc je jeho registrace. Většinou předváděcí auta registrovaná nejsou a na RZ se dávají jenom při vhodné příležitosti (potřeba auto odepsat, momentální slevová akce ze strany výrobce atd.).
mida
Jako teoretická úvaha je to bojlere dobrý, ale...
Za své dlouholeté praxe vedoucího prodeje a později obchodního ředitele v několika autosalonech jsem musel dodržovat určitá pravidla. Vozový park předváděcích vozů je jedno z kritérií pro výpočet bonusů a každá registrovaná "předváděčka" = další dodatečný bonus. Samozřejmě, že se to všelijak obchází, ale potom se ty bonusy musí dohnat jinde a to není tak jednoduchá záležitost. Navíc je to jedna z podmínek ISO atdatdatd.
Avatar - dr.biker
dr.biker
Dnes jsem si přečetl krátký redakční test Škody Citigo na serveru Aktuálně.cz s nadpisem „Tucet drobností, které budou vadit majitelům Škody Citigo“. Nadpis hovoří za vše, těžké dveře se špatnou aretací, plato v kufru nemá šnůrky, chybí čalounění kufru, sedačky bez paměti polohy nebo zadrhávající převodovka.
Kdo chce, může se podívat na vlastní oči, zde je odkaz😒br /> [odkaz]
Jinak jsem zatím Citiho viděl jen jako předváděcí vůz nebo dnes ráno na dálnici se vezl na kamionu spolu s koncernovými příbuznými.Takže auta jsou zatím jen u prodejců a redaktorů, kteří auta testují.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Tohle sem laskavě netahej! Tady jsi v bulvárním magazínu a fakta nikoho nezajímají! A zcela jisté se mohlo jednat o .....ŠOK! I. Bart se zapojila do konkurenčního boje..a nici auta... Auto Mata Hari... >😁
Grand Turismo
Úplně stačí chybějící aretace sedadel při sklápění. Nemá paměť podélné polohy sedadla, ani sklonu opěradla! Plus ty ostatní věci. Zapoměli na nechutný plech taky ve dveřích. To není auto, to je žebřiňák s motorkem. 4 hvězdy nejsou všechno.
Avatar - kari.laz
kari.laz
5 hvězd 😉

Ale pokud to je s těma sedačkama jak se píše, tak je to dost nepříjemný fakt.
Dixik2
Proto bych počkal na 5.dv.Citigo. 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
pokud člověk jezdí sám, nebo ve dvou, tak je to jedno, ale pětidvéřák určitě rozvíří vody ještě víc. Navíc třídveřák je opravdu nepraktický svými velkými dveřmi. Vždycky jsem měl problém mezi auty, aby jsem z toho vůbec vylezl.
Grand Turismo
Vivat P1007.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nedoceněné auto. Dokonalý městský automobil.
jossalito
A mě se vůůůbec nelíbí. Brrr. 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
To je možný a ani cena nebyla zrovna lidová. Ale to nic nemění na té praktičnosti posuvných dveří.
_MT_
Byla to zajímavá myšlenka. A rozhodně praktická. Auto jako takové se mi moc nelíbilo, ale ty dveře ano.
vrkuboy
Souhlas to auto je naprasto dokonalé! Bohužel v této třídě se moc hitech vychytávky nenosí. ;-\
_MT_
Mě to nikdy tak nepřišlo. Víc mě štvalo, že Japonci povětšinou nenabízí třídveřové karoserie ve vyšších stupních výbavy. Hlavně malá auta mám radši třídveřová. Pět dveří prostě vypadá směšně. A problém s vystupováním je hlavně problém českých parkovacích míst, která jsou neskutečně úzká. Popřípadě i řidičů, kteří se neumí trefit mezi dvě čáry.
Grand Turismo
Příští rok 4. Těch 5 platí už jen necelý měsíc.
Avatar - kari.laz
kari.laz
to už se nikde uvádět nebude. Testy proběhli podle letošní metodiky a tam měly 5*
Grand Turismo
Pětidvířko bude testováno později, dostane 4 hvězdy, a přitom bude bezpečnost stejná jako u třídvířka s pěti. Podle toho se bude posuzovat.
bubbalicious
A to je na tom to nejlepší! :no:
Že takhle uvažuje automobilka je logické, ale že takhle uvažuje potencionální zákazník je ehm, minimálnílně zvláštní.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Potencionálnímu zákazníkovi je to hlavně jedno. Toho zajímá v první řadě cena, v druhé řadě značka, v třetí výbava, pak se určitě ještě něco najde a někde na konci bude, kolik to dostalo hvězd v Euro NCAP. 99% lidí, co si to jde koupit ani neví, že se takový testy děljí, natož aby věděli, jak se hodnotí.
jossalito
Pravdu díš. :-!
ryccardo
To jedno procento lidí je třeba Grand Turismo, kterej má NCAP na prvním místě.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak v tom případě moc na výběr v segmentu mini nemá.
Grand Turismo
Mluv hlavně za sebe.
ryccardo
Nezlob se, ale řešíš tady naprostý kraviny, tak se nediv, že z toho mám srandu. >😁
bubbalicious
S tím do určité míry souhlasím. Většina lidí tomu velkou váhu nepřikládá, ale ty čtyři hvězdy už přece jenom můžou někomu aspoň vrtat v hlavě, když naprostá většina nových aut má pět hvězd. Nakonec většinou rozhodují jiné věci to máš pravdu. Já osobně, ale bezpečnost auta vidím jako hodně zásadní faktor.

Na miniauto je ten výsledek výborný, ale obhajoba tím že co příští rok nemusí nikoho zajímat prostě mají pět hvězd a basta, u mě kulhá na obě nohy. Škoda má za marketing a strategická rozhodnutí za jedna já jako spotřebitel se budu příští rok cítit trochu klamaný, tohle ale dělají všechny automobilky takže co se dá dělat. Ještě že si můžu přečíst celou zprávu a udělat si závěr sám. Ty hvězdy jsou jen pro zběžné zhodnocení, neměla by se jim přikládat velká váha.
jossalito
Marketingově budou moci psát na všechny prospekty že má hvězd pět.

Že by v nové metodice dostalo jen čtyři, to bude vědět doslova pár lidí. A těm co by to opravdu vadilo, ty budeš moci spočítat "na prstech jedné ruky". 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak zrovna příští rok přijde Citigo o hvězdu kvůli ochraně chodců, která se zvedne na 60% (nyní má citigo 47😖 Takže tvá ochrana není nijak ohrožena.
bubbalicious
>😁 super takže se vlastně nic neděje. Nevim jak ty ale já jsem taky občas chodec. Aplikuješ zvláštní logiku při hodnocení aut vybraných značek...
_MT_
Já jsem také chodec (tomu se člověk asi těžko vyhne), a proto vím, že mohu uskočit. Jsou tu mezi námi méně pohybliví, ale bezpečné auto chci mimo jiné proto, že nemůžeš snadno zabránit kolizi, když se už něco pokazí. Setrvačnost dvoutunového auta je mrcha. Jako chodec/ cyklista/ bruslař/ ... se nespoléhám na bezpečnost auta, ale na svou schopnost přežít.
_MT_
Hvězdy jsou důležité hlavně pro marketing. Citigo přijde o hvězdu kvůli chodcům, to by mě opravdu netrápilo. Stejně by dopadla třeba A6, která má u chodců jen 41%. No a co? Nechybí mi omezovač rychlosti, nechybí mi airbag nad motorem. Samozřejmě, bylo by to hezké, kdyby si mohl chodec pohodlně ustlat na kapotě, ale to je ta poslední věc, která mě zajímá při výběru auta.
ryccardo
To většině zákazníků ovšem bude rvát žíly. Tím pádem se totiž to auto 1.1. stane výrazně nebezpečnější >😁 >😁
jossalito
>😁 :yes:
majk162
5 hvězd podle starého (současného) hodnocení ale v noévém jen 4 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Zase naopak jsem četl v jiných testech, jak převodovku chválili. Takže prozatím si počkám na nějaké osobní setkání, než si z toho udělám svůj závěr. Každopádně uvedené drobnosti platí a například čalounění kufru je nemilé. Věci tam budou o tvrdé plechy chrastit a může dojít k poškrábání. Zrovna tam by se asi šetřit nemělo.
Dixik2
Ta převodovka řadí dobře,neměl jsem s ní problém.Zřejmě měli nějaký předsériový kus.
Avatar - dr.biker
dr.biker
S tou převodovkou máš pravdu, kdo ví, co ti novináři s ní dělají. Ale ostatní věci jsou fakta, která se budou vyskytovat v každém Citigo, jako jsou přední sedadla bez paměti, plato ovládané ručně nebo chybějící čalounění v kufru. Ale já věřím, že vynalézavý Čech tyto nedostatky doma hravě odstraní a potom bude majitel s autem maximálně spokojený. 😄
jossalito
Osobně jsem neviděl koncenrový auto, který by mělo problém s převodovkou, pokud to tedy nebyl prokazatelně špatný kus. Obecně jsou koncernový převodovky špička. Tady to nebude jinak.
Avatar - gld
gld
Nový model zo začiatku výroby si kúpi len..blbec. Zvlášť škodovka (ale aj iní) zvykne vychytávať problémy za pochodu. Prví zákazníci sú potom nedobrovoľné testovacie králiky. Inak je to auto jednoduché, takže predpokladám, že po roku-dvoch to dotiahnu na solídnu spoľahlivosť.
ryccardo
Máš pravdu nový modely po začátku výroby je snůška prototypovejch dílů. Já bych si takový auto taky nekoupil. Chce to rok počkat než se vyladí výrobní proces a vychytají mouchy.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jak tak tou galerii listuji a vidím tu hromadu plechu, tak vzpomínám na našeho prvního Favorita z roku 1988. 😐 Go, Twingo!
Otravná osoba
Je fakt, že tyhle drobné nedostatky zamrzí dvojnásob, když se Škoda prezentuje jako "Simply clever". Proto by mi přišlo vcelku logické, kdyby se, narozdíl od svých bratrů (především Seatu) odlišovala Citigo právě praktickými detaily...škoda.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Až mi je redaktorů líto, co musí psát. Z auta.cz se stal bulvar a návštěva zde je ztráta času. Nic, zvedam kotvy... ;-\
To je opravdu k bliti, pane Dragoune. U fordu se tedy jedná “úřadovala zde s největší pravděpodobností “ fir.flot. - takovou domněnku si strčte do ucha! Proč nezaznělo u CGo, ze jsou to vozy na salonech, výhry, atd. To není novinarina, ale hnuj...
Ale ať to není tak tragické, místo ve Špiiiiglu bude jistě jisté...nebo Aha nebo Blesk. :no: :no: :no:
Avatar - Stefič
Stefič
úroveň novinářů píšících na netu je obecně děsivá. Ale i v novinách. Zrovna včera jsem četl v E15, že "výroba vajec se sníží". Co dodat
jossalito
Ty už zvedáš kotvy tejden a furt nic, se ti nějak zaseklo kotevní lano, ne? >😁

Ale v pohodě, zase za týden tě tu přivítám. 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ano, autor se nechal ponekud unest, ale ja bych ho za to nekaral. Kazdopadne, v CR je cca 230 prodejcu vozu Skoda (zdroj www.skoda-auto.cz). Od zacatku prodeju bylo zaregistrovano celkem 190 vozu. Tzn. ze zatim Cigo neni ani u vsech prodejcu. Minuly vikend v Moste delal jeden prodejce predvadeci jizdy, meli tam ty Ciga tri (nakoukl jsem a ten interier je opravdu des bes, zvenku to neni tak strasne jako na fotkach.)
A to nepocitam ruzne predvanocni souteze, kde Ciga rozdavaji jak na bezicim pase - jenom Impuls jich rozdava myslim 20.

Pockejme si na realna cisla do unora - brezna, to uz bychom meli znat skutecny potencial tohoto vozu na ceskem trhu bez zkreslujicich faktoru. Predpokladam ovsem, ze nikdo tady nepochybuje o jeho umisteni na prednich prickach.
Avatar - gld
gld
Pravda. Bohužiaľ, toto nikoho (vrátane redaktorov) netrápi.
jossalito
Ty si odtušuj co chceš, ale každému rozumnému člověku je jasné, že se CitiGo stane vládcem segmentu a nikdo na tom nic nezmění. 😉

PS: Na jaře či v létě tu bude 5d varianta a prodeje ještě narostou. Takže ke konci příštího roku bude situace v segmentu ještě drtivější než tento měsíc.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nevidím, že by Katikakus někde spochybňoval možnou vládu Citigo v segmentu, to je tady jasné každému, že se Škodovka bude prodávat vždy lépe, i kdyby to mělo jen 3 kola.
Jen zpochybňuje výsledky za listopad a má k tomu objektivní důvody.
jossalito
O těch vánočních soutežích už tady píše poněkolikáté. A já se ptám, kde jsou? Vím o jedné asi největší a to je Impuls. Celých dvacet aut. Zbytek zase zbožná přání.
Zajímavé je, že za objektivní nepovažuje, když mu sem Dixik2 napíše, že je na CitiGo již 1200 závazných objednávek.
😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jsi to ty, kdo tady neustále vyzýval k hodnocení prodejů Fiatu 500 za několik let, takže jistě totéž dokážeš udělat i s Citigo, dokonce po tobě nikdo nepožaduje několik let, stačí pár měsíců.
jossalito
Hodnocení domácího trhu je vždy snazší.
A není to žádná věda napsat, že u nás vždy v segmentu drtivě vede domácí značka. A bude to i zde. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tvrdí katikakus nebo já něco jiného?
Avatar - Katikakus
Katikakus
:yes:
jossalito
Pánové, vy oba dva tady řešíte v podstatě nesmysl.
A na nic jiného ani neukazuji. 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ano, ze te predvadis nesmysly si nebylo mozne nevsimnout. Jako ostatne vzdycky....
jossalito
Že to tovoje hlavička opět nepobrala, to není můj problém. 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Kdyz tak koukam na nektere diskuse, ty tve nesmysly nechape krome tebe nikdo. Cim to asi bude?
jossalito
Nikdo? Ty seš všichni? Bavíš. >😁 :yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
Chapani psaneho textu neni tvoji silnou strankou, to uz vime davno. Co tam dal?
jossalito
Ty o textech moc nemluv, většinou tu totiž nechápeš právě ty... >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Kdo ma problemy s chapanim je videt v kazde diskusi, v ktere se objevis. Vcera treba pod Avensisem - jelito proti zbytku sveta aneb vsichni jsou blazni jenom ja jsem letadlo... 8-s
jossalito
>😁 Mám ti tady nalinkovat ty tvé "chápající" reakce? >😁

A pod tím Avensisem jsem předkládal pouze jasné fakta. Bohužel pro tebe, ani tak to pro Avensis nevyšlo dobře a v článku o něm to bylo i zmíněno. 😉

Máš to v hlavě pomalejší, i když si myslíš opak. 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Zajiste, mas ve vsem naprostou pravdu. Hlavne si nezapomen vzit prasky...
jossalito
Tvé předsevzetí moc dlouho nevydrželo. >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Myslis novorocni? Ponekud ti uniklo, ze Novy rok je az za 3 tydny a to z letoska jsem dodrzel...
jossalito
>😁 A ještě zapomínáš. Pomalý a zapomětlivý Katikakus. 😉 :yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
Kdyz myslis...
jossalito
Vím. 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Samzorejme, promin, ja zapomel...
jossalito
Neboj, dávno prominuto, u tebe s tím počítám jako s konstantou. >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
8-s
Avatar - white label
white label
Tak já se tady do noci píšu s "vtipnýma" reakcema a ty zase čteš jen toho jossalita. Vy dva se musíte fakt milovat,, no jo, co se škádlivá... 😉 >😒]
Avatar - Katikakus
Katikakus
Myslis tam dole, tu vymenu s GTIm? Ale jo, to jsem cetl, dobry...

S jossalitem opatrne, aby si to spatne nevysvetlil - uz nahore probehly z jeho strany nejake sblizovaci navrhy, tak jsem to musel rychle utnout... 😲
jossalito
To víš, musíš umět s lidmi i manipulovat. A k tomu je Katikakus ideální. 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Hele jen to moc neprehanej, uz jsem ti rikal, ze na kluky nejsem. tak abys nebyl zbytecne zklamany, Zigmunde... 😉
Avatar - white label
white label
Obecně si na NETu člověk pohlavím jiného nicku nemůže být jistý nikdy, nemluvě o orientaci.
jossalito
Tohle je web o autech, ne? 😉
Avatar - white label
white label
Proto jsem taky napsal to: "obecně"... 😉
majk162
Vládce segmentu? Ano, u nás! Je to jednoduché. Vezmi Twingo, odstraň pí.u z kapoty a vlož tam znak okřídlené slepice a češi se z toho poserou.
Buďme realisti, až bude celoevropsky CITY v top 3 (samozřejmě v segmentu) potom se můžem bavit o úspěchu. Ne že bych nepřál CITYMU úspěch, ale jsem realista 😉 😄
jossalito
Tohle by VW nikdy nedovolil. Kdybych si měl vsadit, bude tam Up!. 😉
majk162
? 😲 neber to jako útok, jen nevím jak jsi to myslel?
jossalito
Tak zaprvé Citi ne City. A za druhé, cílem VW není prodávat CitiGo z NFS nejvíc, ale právě Up!. 😉
majk162
Jojo, díky. Název jsem si pak uvědomil, že jsem ho napsal blbě a taky jsem to hned psal, jenže vidím, že se to někde seklo a není to tady 😒
S tím druhým souhlasím, ale boužel stím nic nenaděláme. 😉
jossalito
Já s tím ani nic dělat nechci, Up! se mi líbí víc. 😉
majk162
Mě ne, ale celkově smíšené pocity mám ze všech trojčat. Líbí i nelíbí 😲
majk162
Avatar - Ronault.
Ronault.
Taky bych si počkal až na únor a březen... Je to jako radovat se z 40 prodaných kusů Genesis, z toho 11 je pro fotbalisty a další pro účely distribuce... Za půl roku uvidíme reálná čísla.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Presne tak... :yes:
Avatar - white label
white label
V ČR má na opravdu výraznější prodeje šanci pouze auto se dvěma páry dveří, dokud je nebude mít i Citigo, žádné prodejní zázraky bych nečekal ani tady doma. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak zázrak... možná se něco prodá, ale na úkor toho, že se bude prodávat "Škodovka", 5hb zabere...
rypal
Malému autu lze hodně odpustit. Ale vysokou nakládcí hranu a neposuvná zadní sedadla a v podstatě žádný systém sklápění sedaček mu odpustit nelze!!
To by se museli pochlapit a s příchodem 5-ti dvéřové verze to dodělat. Ale víme své...
Dixik2
Má být udajně o 100 mm delší,ale co je na tom pravdy nevím.
mida
a ty tomu věříš >😁 v tom případě by byla také o 100 tis. dražší!!!
Dixik2
Však jsem psal udajně.
jossalito
Ále, a kombíky, které jsou delší o více než 10 cm, jsou taky dražší o 100 tisíc? Ani jako vtip to není moc směšné...
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jossalito
Pořád lepší, než být tragéd. 😉
Grand Turismo
Delší budou, Fabia se už těď klepe strachy. Jestli ale vychytají taky nějaké mouchy, kdo ví.
ryccardo
To se mi čoveče nějak nezdá.
Avatar - gld
gld
Som už chcel dvíhať obočie, že čo tak zrazu nepodarená dvojička F500 na čele tabuliek. Ešteže sa hneď dočítame o firemnej zakázke. Tak či onak, dobrý výsledok.
Avatar - Atlis
Atlis
KA je cokolvek len nie nepodarena dvojicka F500. Je to vyborne male auto. Odhliadnuc od faktu, ze som nim najazdil 27tis km a kupil by som ho opat, zasluzilo by si na vacsie predaje. Bohuzial, cenova politika Fordu v CR a SR zabija predaje cohokolvek z ich portfolia, nie len KA.
Avatar - gld
gld
Nechcel som nikoho uraziť. Len nevidím dôvod kupovať káčko oproti F500.
Avatar - Atlis
Atlis
neboj, mna to neurazilo 😉 dovodov bolo, aspon donedavna pomerne vela - lepsie nastaveny podvozok, lepsie ceny a dokonca ich jazdilo pomerne malo, takze nejaka ta vynimocnost, viac priestoru vzadu a v kufri... 500 bola a aj je stylovejsia, no KA je univerzalnejsie.
cuoresportivo
...lepšie nastaveny podvozok.
Tak po počáteční kritice 500, došlo k už k úpravám, a teď maji nastavení podvozků identický.
Avatar - white label
white label
"Bohuzial, cenova politika Fordu v CR a SR zabija predaje cohokolvek z ich portfolia...".
Co se týká ČR, tak větší blbost jsem tu (v tomto ohledu) už dlouho nečetl.
Srovnej si třeba cenu Mondea a Passatu, zvlášť ve vyšších výbavách, navíc Ford je u nás dlouhodobě nejprodávanější importní značkou (střídá se zpravidla s VW), takže řeči o zabití "čohokolvek" z portfolia Fordu, cenovou politikou Fordu, je úplně mimo.
Ka II se neprodává jednak k vůli příliš podobné ceně s větší Fiestou a taky je Ka II vlastně jen menší 3dv. Fiesta (na mini příliš podobný design s Fiestou), proti ní nemá moc co nabídnout, ale to bylo jasné hned po představení Káčka II, viz nejen mé příspěvky v dikusích pod články s jeho představením. Ka I bylo designově nesrovnatelně osobitější a originálnější auto (podobně jako třeba Focus I), navíc za zajímavější ceny, než Ka II.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Dlouhodobě? Co si představuješ pod takovým pojmen? Před pár lety to byl třeba Renault a to několikrát po sobě.
Nicméně i s cenami nemůžu souhlasit, třeba Golf je aktuálně o dost levnější než Focus. Vždyť začíná na 299 t a za 320t je tady velmi dobře vybavené 1,2 TSI, to Focus je o dost dražší.
Passat netuším, ceníkově je drahý, ale pro fleety pry dokáží vytvořit cenu více jak konkurence schopnou, kolik, to netuším.
Globálně to samozřejmě neplatí, jsou i levné fordy - Fusion, Focus II na konci prodejů.
Avatar - Righ
Righ
WL ma pravdu, nesouhlasim s nim pouze v poslednim odstavci, kdyz jako pricinu neuspechu Ka II nevidim ani tak podobnost s Fiestou, jako spis prestrelenou cenu a ve srovnani s takovou 500kou nevzhledny design a nedostatecny sex appeal/smrnc.

Ford skutecne spolu s Renckem patri historicky k tem, kteri se cenove nejvice podbizi. At uz modely levnymi ze svy podstaty (Fusion) nebo neskutecne atraktivnimi cenami tradicnich modelu (Mondeo, Focus II). Focus III sice v zadnym pripade levny neni, ale taky mu nevestim zadny dechberouci prodejni uspechy - uvidime pristi rok.

Jinak ten Pasik je fleetum dodavan se slevou 10-15% (mluvim o klasice Variant + 2.0TDI + Comfotline + Business) s tim, ze kdyz jich vezmes treba 50, dostanes samozrejme jeste podstatne lepsi podminky. Mondeo se prodava s jeste vetsi slevou i pres ty neuveritelny akcni ceny, takze kazdopadne zustava o dost levnejsi. Ale Passat je Passat. :yes: 😉
Avatar - white label
white label
Píšeš, že se mnou nesouhlasíš, že jednou z příčin je i (na mini) přílišná podonost s Fiestou a zároveň uvádíš, že design 500ovky funguje lépe. Právě, že kdyby ta 500ka vypadala jak malé GrandePunto, tak si ji za tu cenu nikdo nevšimne stejně jako Káčka II.
Mini musí být buď osobité (Ka I), případně retro (500/Mini), nebo hodně praktické/prostorné i při malém půdorysu (UP), v ničem z toho Kačko II nevyniká a k tomu ta jeho cena.
Avatar - Emel
Emel
Mě osobně se tedy Káčko dost líbí...
Avatar - white label
white label
Já ti to neberu (mně se taky líbí o něco víc, než Fiesta), ale vedle Fiesty si jí zákazníci evidentně nevšímají a má to svou logiku, i když jedním z důvodů je i malý rozdíl v ceně proti Fiestě.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Reaguji na atuální stav nejprodávanější třídy v ČR - C segment a tam Ford moc cenového podbízení není...
Avatar - white label
white label
Ale já jsem jako typický příklad uváděl ceny Mondea vs Passat.
Avatar - white label
white label
Dobře, na tvůj Renault jsem trochu zapomněl. Takže se střídá VW, Ford a Renault, spokojený :😉 😉 ? Přesto v celé naší porevoluční historii bude Renault v importu celkově spíš až ten třetí.
Jnak viz Righ 21:41
Avatar - Ronault.
Ronault.
No tak možná posledních pár let, dříve to bylo spíše VW, kdo hrál třetí housle... ono se to střídá... 😉 Ale ještě, že jsi se opravil! >😒]
Avatar - white label
white label
Řekl bych, že nejčastěji třetí importovaný byl u nás právě Renault. Zkus to někde dohledat. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tych nedostatkov bude mat citigo viacej, nacencana dvojfarebna palubovka je vhodna pre lizacov plastov , kazdemu je jasne ze picanto s pandou su v tejto triede uplne inde 😉 ako citigo

ked miniatuo tak pandu alebo picanto ktore su plnohodnotne auta
Avatar - kari.laz
kari.laz
To máš pravdu >😁 Picanto je u nás za listopad opravdu jinde >😁
Grand Turismo
Sumarizovat budeme za rok.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ani za rok to nebude jinak.
jossalito
Samozřejmě. :-! :yes:
_MT_
Podle testů to vypadá, že je hlavně kvalitativně někde jinde. Citigo je sice odrbané až na plech, ale zdá se, že jde o povedenější auto. Ukáže se v celoevropských prodejích za rok, jak si NSF povede.
Avatar - salamoon
salamoon
suhlasim.

v cesku by skodovka asi mala uspech aj vtedy,ak by zacala vyrabat a predavat 20 rocne favority... >😁
Avatar - Stefič
Stefič
Vážená redakce ACZ. Jděte už s tím slavným citigo do zadele. 385 článků už snad stačilo
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak zde je jen namátkou několik stejně zaměřených článků. Já zapomněl, že se v tomto nadpise objevilo slovo "Škoda" takže najednou je celý článek PR, je to kec, je jich tu 385 a nikoho nezajímá.

Český trh v listopadu 2011: Škoda Citigo v čele segmentu mini

Český trh v říjnu 2011: Golf a Cee'd vedou dovozovou část nižší střední třídy, Focus mimo TOP5

Český trh v říjnu 2010: Hyundai i30 nejprodávanějším zahraničním modelem

Český trh v září 2011: Nejprodávanější MPV – Roomster, Orlando, S-Max

.....................
jossalito
>😁
Někdo si prostě nevidí do ... na špičku nosu.
Avatar - Stefič
Stefič
napiš si do vyhledavače citigo a najde ti to tři stránky článků na téma citigo. Najdi jiné auto, které dostalo tolik prostoru. Kdyby to aspoň skutečně za ten humbuk stálo...obyčejná nákupní taška...
jossalito
A o čem se má v ČR psát?
Tady se píše o tom, co se čte. Kvůli výdělku za reklamu. Nebo ty bys byl rád, kdyby reklama na tvůj produkt visela pod článkem, který by si přečetlo pár lidí? 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak v tom případě nevím, proč to řešíš pod článkem, který je o prodejích ve třídě mini a ne o Citigo. To je tam jen zmíněno jako vítěz kategorie.
_MT_
To jsou články, ve kterých se o Citigo zmínili. jake.auto dává číslo 17. Tím nijak neobhajuji redakci, v recyklaci jsou to mistři. ;-\
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Rejže klub je značně nervozní, neb zákazník nebere v potaz krásu asijkého designu [odkaz] a raději kupuje usedlejší model domácí automobilky >😁

Kucí, bude už jenom hůře, na cestě je nová Panda a UP...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Hele moc by jsem si tu nevyskakoval. Počkej až přijde Topper1982 a vysvětlí ti, jak se picanto rozbíhá >😁
Avatar - Guttalax
Guttalax
:yes:
Avatar - miromen
miromen
Nejmenši model Škodovky a kolik dokaže nas.rat lidi. >😒]
Auto je jako celek povedene,designově zajimave a v realu vypada lip než na fotkach. Cena je akoratni a je to Škoda takže dobre prodejni vysledky jsou očekavatelne.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Myslím, že to je výstižné shrnutí.

Prostě další model ve třídě mini, co je v něčem lepší v něčem horší a je to domácí značka (prodeje zaručeny)
jossalito
Přesně tak. 😉

Ale jelikož jsou tu mrkay bychařů, co by kupovali kde co všechno, ale v reálu vlezou akorát do bazáru, tak podle toho vypadají i měsíční statistiky prodejů, které je nebetyčně sejří. >😒]
GTI
Ten MINI je v tabulce jak pěst na voko. Ale zase na druhé straně, co jiného si v této třídě pořídit? Jasně, když opravdu "pracovní" minivůz, pak CITIho, o tom žádná, koneckonců, euroimage, kterou bude postupně získávat, bude mít kopanec razance třífázové žíly, neboť (mini)image, (mini)prestiž se v Evropě bude logicky násobit číslem... tři.

U citiho bych se dnes snad jen zastavil ve vztahu k jednomu jeho charakteristickému rysu, předurčujícímu veškerou slávu, kterou bude v následujících letech sbírat. Tím rysem je na milimetr přesně nakonfigurovaná karoserie. Auto musí prostě důstojně odvézt i čtyři dospělé osoby. A to se stane, toto bylo splněno. CITI je premiantem obestavěného prostoru a stává se tak jakýmsi třídním SUPERBem. Tedy opět škodovácká trefa.

Drobnosti, ať už se jedná o tlačítko ovládání okna, či absence filcu v kufru bych neabsolutizoval. Naopak bych pochválil Škodu za to, že se mi nesnaží velmouvat naivní přesvědčení, že si pořízením CITIho kupuji RANGE ROVER EVOQUE. Osobně bych CITImu dokonce naordinoval švihadla...

Ono je to vždy otázkou těch otřepaných priorit. Někdo bazíruje na filcu v kufru, jinej (praktik) ví, že u auta jde o vnitřní prostor, o kvalitu sedadla, o ergonomii a o jízdu. Toto je to minimum. Máš-li na víc, sedlej třeba Bentleye, ale neplač, že CITI nemá řadičku obšitou hadí kůží... To všechno potřebné je u CITIho bezpečně na vrcholu své třídy. I proto je už dnes CITI na vrcholu své tabulky. Oprávněně.

BRAVO CITI :yes:
Avatar - gld
gld
Koľko by stál ten koberec v kufri? Dve stovky? Šetrenie na nesprávnom mieste, vyzerá to ako vo favorite pred faceliftom.
jossalito
Koberec v kufru o koupi či nekoupi mini auta nerozhoduje. 😉
Grand Turismo
Pár takových "drobností" už rozhoduje. A že jich má Citigo dost.
jossalito
Nestyď se a jmenuj. Co rozhoduje o volbě malého vozu? Ať se bavíme konkrétně. 😉

PS: Dle mne je třeba příklad vážného nedostatku, který nijak vyřešit nelze, 112 kW jako benzínový vrchol ve střední třídě, či dále nemožnost slušné konfigurace.
Grand Turismo
Malý nebo jiný voz, nedostaty, které nejsem ochotný prominout mě prostě odradí. Třeba plech v kufru zkousnu, chybějící tlačítko spolujezdcova okna už hůř, no a sedadla bez aretace poslední nastavené polohy by mě z prodejny vyhnala definitivně. Pevná okna bez vyklápění taky nepotěší. Poslední třídvířko co jsem prohlížel bylo Punto, a to je mělo výklopné (bezvadně to vyvětrá interiér), nevím jak jsou na tom malá a menší auta dnes.
A ten vrchol výkonu - jo, o válec víc a o pár koní taky by neškodilo. Jediný motor ve dvou nevelkých výkonech, to je mizérie. A na domácím trhu. Konfigurace navíc mě zvlášť nezajímají, kupuju výbavu nejblíž mým představám, nikdy s tím nebyl problém.
jossalito
No vidíš, že to jde i s argumenty.
Třeba mě by byl plech v kufru malýho auta naprosto ukradený, tlačítko okna bych taky snad ještě přešel a ta aretace by mě možná vadila nejvíc. Ale pokud vezmu fakt, že dozadu se stejně v "99%" případů nikdo soukat nebude, tak bych to až tak neřešil. Další motory by měly přijít, tohle je jen začátek. 😉

Teď mě ještě napadá, že pokud by mi vadilo neustále upravovat sedadlo, tak bych ostatním nakázal, aby lezli dozadu těma druhejma dveřma. >😒]
Grand Turismo
Pořád je to o kompromisech. A dost podstatných. U nového auta. Radši něco jiného, s menšími nebo žádnými kompromisy. Není důvod přihmuřovat oko, když platím, tak chci dostat to, co chci. Bez ohledu na značku, zadarmo nedá nikdo nic, škoďárnu zacvakáš stejně jako cokoli jiného.
jossalito
Každému dle jeho gusta. Pro mě je třeba rozhodující velikost interiéru, nějakej kufr aby byl a dobré jízdní vlastnosti. Tohle např CitiGo splňuje, takže si dovedu představit, že mnoho zákazníků osloví. Já ale nejsem typický kupec malého auta.
Avatar - Stefič
Stefič
no...pamatuju si před lety diskuze o Thalii a tehdy všem hrozně vadilo nevypolstrované víko kufru. A ejhle....najednou ten stejný detail, který byl velmi odsuzován u Renaultu u Škody nijak nevadí. Naopak... 😉
Tak si to přiznej...Jsi fanda škodovky a spoustu detailů jsi ochotný přehlédnout. Když s tím přijde jiná automobilka a ještě ne snad koreiská, budeš tu prskat na celé kolo
jossalito
Já? Ale chlapče, mě jsou třeba korejský vozejky jedno. 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
>😁 >😁 >😁
Avatar - gld
gld
Sa nebavím teraz o kúpe či nekúpe. Sa bavím o tom, že autu mainstreamového výrobcu z roku 2011 vyčuhujú v kufri zvary. A vyzerá to ako na autách o 30 rokov starších. The end.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Bylo by dobré, kdyby ten koberec přidali alespoň do příplatkové výbavy. Ale pokud si to budou lidi žádat, tak to asi nebude problém tam zařadit.
jossalito
Jen technická, koberec do fabie stojí snad 700 Kč.
Avatar - gld
gld
DoDo, že áno >😒]
jossalito
Proč?
Avatar - gld
gld
No budeš oblepovať kufor citiga kobercom. Pekne vyhrnúť rukáve a chemopren vpred.
jossalito
Pokud ten plechovej kufr někomu bude vadit, tak😒br /> a) si citigo nekoupí;
b) si to polepí;
c) si na to zvykne.

Tahleta "óbrchyba" nepatří mezi ty neřešitelné, či mezi ty, které by byly schopny naprosto odradit kupce.
Ale převážně slouží k tomu, aby se zdejší "diskutéři" měli do čeho strefovat. No co, každému dle jeho duševních možností. 😉
Avatar - Stefič
Stefič
dokonalost celku se skrývá v detailech. A mnoho nedotažených detailů dává dohromady zmetek
jossalito
Ale ty detaily musí nějakým způsobem narušovat dojem z vozu - tedy z jízdy, řízení či ovládání.
Jestli je plech v kufru, to bude za jízdy všem úplně jedno. A ti, co se tam nepodívají, tak to ani nepoznají. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nemáš pravdu, za jízdy to může dělat kravál při převozu předmětů v kufru a zvyšuje to hluk od zadních kol.
jossalito
A o kolik pane? 😉
Ze zkušenosti vím, že ti zásadně nepomůže od nějakého hluku ani vytlumení bitumenem. To by ten koberec musel mít tak 5 cm na tloušťku a ještě být napevno přilepený. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Takže jsi ve vlastním autě koberce z kufru vyndal jako zbytečnou zátěž? 😉 Já měl dva stejná auta s i bez koberce v kufru a poznat to sic málo, ale šlo. A rozhodně to v tom kufru bez koberce vypadalo jak opravdu chudě... 8-s
jossalito
Né, v kufru mám na koberci ještě gumu, čistě z praktického hlediska. Ale tu jsem si musel dokoupit a DOdělat DOma. 😉
Avatar - gld
gld
Gumu v kufri mám tiež. Ale je rozdiel kúpiť si vaničku a proste ju položiť do kufra, a oblepovať steny kufra kobercom aby mi nové auto nevyzeralo ako z roku 5.
jossalito
Jsem přesvědčen, že ony "panely" do kufru přímo na míru brzy nabídne nějaký výrobce autodílů. Stejně jako se prodávají ony vany do kufru pro xy modelů.
Avatar - gld
gld
To nepochybne. Ale stále je tam rozdiel medzi vaničkou do kufra a nejakou polepovou sadou koberca.. jedno je funkčný doplnok a druhé je.. DoDo 😉
Avatar - gld
gld
a)
jossalito
Ano, ty si vybereš za á. A já to u tebe plně respektuju. 😉
Grand Turismo
Není mi jasné, proč mám na novém autě cokoli dodělávat nebo opravovat po výrobci.
jossalito
A proč bys měl? Možnosti řešení jsem vypsal. Ty si pouze vyber tu, která na tebe pasuje. A nenuť se do CitiGo. 😉
Grand Turismo
Řešit věci za výrobce není řešení. Připadá mi to, jakoby chytli nostalgii a vraceli se časem zpět. Pamatuju, jak soused koupil fungl Fávo, na půl plynu domú, zvedák, špalky a jal se dodělávat. Teprve za týden začal normálně jezdit.
Dnes se auta prodávají bez rezervy, zbývá už jen čekat, až se vrátí příplatky za bezpečnostní pásy nebo plechovku laku.
jossalito
Plechovku laku jsem měl ve Fávu taky, ale taky nebylo třeba nic dodělávat, aby se auto zprovoznilo. Šlapalo už rovnou z mototechny. 😉
Grand Turismo
Rok výroby? Co si já vzpomínám, byl to jeden z prvních Favoritů v ulici, a neměl třeba dotažené některé matice na kolech, vibroval výfuk, slzilo těsnění, jestli se nemýlím, u převodovky, zadrhávala šaltpáka, švihadla, zámek kapoty, blikaly brzdovky (zamaštěné kontakty na pátých dveřích), blblo výškové nastavení jednoho světlometu, netěsnily dvoje dveře, odstávaly a zadrhávaly dvířka na palubce (tehdy ještě byli v základu!). Bylo toho ještě víc, samé drobotiny, ale nepříjemné. Sousedovy stížnosti jsem v té době musel poslouchat témeř každý den. Ale za to ho má ještě dnes, i když už je to herka.
XTad
Je naivni si myslet, ze by predvadeci vozy zacali obednavat az po zahajeni prodeje. Predvadecky uz mely prodejci k dispozici drive.
jossalito
To už tady taky proběhlo, ale do krámu se to moc některým nehodí. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
První vůz byl vyroben 13.10. Za jak dlouho se dostanou první auta z továrny k prodejcům? Do konce října s těží, navíc by byly první větší registrace až v říjnu a to nebyly. První auto do showroomu dorazily začátkem listopadu, první zákazníkům přišly poslední týden listopadu. Teď je nutno odlišit kolik jich je pro prodejce a distrubuci, kolik prodáno. A vzhledem k 230 prodejcům v ČR...
jossalito
A teď si odpověz, má pro tebe tato informace nějakej zásadnější smysl, než se tu pokoušet plácat po zádech a spekulovat o, ve svý podstatě, kravině, která nemá na nic a nikoho zásadnější vliv?
XTad
Vetsina prodejcu vystavni kousky neregistruje. Skodovka hodla dodat zakaznikum behem prosince 500 aut (samozrejme, ze na nich zacali delat uz v listopadu), takze behem rijna tech par novinarskych kousku a kolem stovky aut pro autosalony mohli stihnout.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Výstavní a testovací je něco jiného. Testovací vozidlo, které slouží i delší dobu a ujede několik tisíc km se registruje, plus připočti referenční vozidla...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tady probíhá velká bitka o nejlepší Velorex, ale kdo teda vede nevím.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Nejen bitva - proběhla klasická adorační procedura, byly zdůrazněny a následně "kvalifikovanou" většinou ihned razantně smeteny jakékoliv výhrady k provedení či funkčnosti a i bylo zvoláno: Halelujá...
No nic, velebit se dá cokoliv a kýmkoliv :-!
Avatar - Bristol
Bristol
ať se to někomu líbí či ne...není to nic neobvyklého...prostě bylo 100% jisté že CITI půjde do čela prakticky okamžitě...teď nebudu polemizovat o tom zda je to dobře nebo špatně...nebo o tom zda je citi v segmentu taky nejlepší...(tady si dovolím pochybovat) jak se říká prodejnost není vším...pro mě má citi několik vážných nedostatků...věřím však že tu v ČR jako krajanovi to prominou a nebude mít problém s prodejem...na náročným trzích minivozů v západní a jižní evropě už to dost možná tak jednoduché nebude...musíme objektivně naznačit že segment A v čechách rozhodně není směrodatný a nikdy nebyl a to z jednoduchého důvodu...většina lidí si raději koupí jedno auto segmentu B nebo C než aby jich měli v rodině víc(však taky prodejnost octávie je toho důkazem)....a dokud bude platit tato šablona...a dokud budou minivozy tak blízko cenově k vozům o třídu větším tak se to nezmění... :yes:
vrkuboy
Koukám že se diskuse už od začátku pohybuje na estrádní úrovni. >😁 Názory jsou různé, nic proti tomu, ale to slovní napadání z obou stran když dojdou argumenty mě vždy pobaví. 😄
Byť můžou být výsledky falešné jako dvojité dno kouzelníkova klobouku (nutno dodat že Citimu by v kufru prospělo, tedy to dno ne klobouk) tak je nad slunce jasné že Citigo tady pojede na pásu až do roztrhání (toho pásu). To ovšem v evropském měřítku nehraje roli. Divím se že vůbec někoho informace o tom že je Cigi nejprodávanější mini v ČR posadí na zadel.
Citi je super co do prostornosti, ale jinak je to naprosto průměrné auto, které mimo ČR díru do světa neudělá. Pokud má někdo chuť se vsadit prosím, jsem soutěživej typ. 😉
Bulvární článek = bulvární diskuse.
jossalito
K tomu tvému poslednímu odstavci, každý, kdo se trochu orientuje ví, jakou má škodovka roli v koncernu, taky ví, že CitiGo bude na ostatních trzích dostupný až příští rok ve stejnou dobu, jako u nás Up!. A nikdo nepředpokládá, že by měl být tím modelem, který se z NSF bude prodávat nejvíc. Tuto roli bude plnit právě VW Up!. 😉
Avatar - Guttalax
Guttalax
😉 Bublina Picanta právě splaskla.Bramborové umístění je tak na jeho možnosti :-!
Avatar - pumpkin
pumpkin
Páči sa mi ako si bratia Česi stoja za svojím/ naším mini skvostom od Škody.
Nechcem byť zlý, ale Citigo by sa dobre predávalo snáď aj bez dverí. Samozrejme, len na domácom trhu.
Prídu mi úsmevné argumenty typu "Ak ti chýba koberec v kufri, tak si ho tam sám dolep." Doba automobilových polotovarov snáď už pominula a dnes by sa to nemalo tolerovať... ale tak čo už.
Netvrdím že je Citigo zásadne zlé, ale nevidím dôvod prečo ho uprednostniť pred kúpou Twinga, prípadne Picanta.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak picanto je rozhodne dospelejsie po kazdej stranke ako nedorobene citigo to snad vidi aj steve wonder :yes😒br />
na reci ludi sa vykasli vzdy bude mat niekto iny nazor, podstatna je realita
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes:
GTI
Zde přece nejde o žádnou hrdost, zde jde o racionální posouzení, co který model nabízí.

Největší vnitřní prostor nabízí CITI, který za to vděčí nejdelšímu rozvoru. Rovněž tak ve vnitřní šířce kraluje CITI. Koho tedy zajímají prostorové poměry uvnitř auta, kdo potřebuje třeba občas vozit i čtyři dospělé, zvolí nejspíše CITIho. U něho je také nejpřitažlivější přístrojová deska, sedadla a vůbec celá kabina.

Twingo je nepochybně milý vůz, prioritně však orientovaný na dámskou část populace, to samozřejmě vysleduješ i uvnitř, ta hravost není přece určená k tomu, aby Twingo jezdil chlap.

Picanto jede na charakteru velmi velmi (slušně řečeno) kontroverzní vizuality, na druhé straně může někomu lahodit, že i takto malé autíčko může být obdařeno nasupeným výrazem...

Z hlediska kvalit a vyspělosti techniky, notoricky známé z jiných Koncernových modelů, z informací zatím posbíraných k novému motoru, z hlediska praktičnosti karoserie, z pohledu estetiky - doslovné (mini)krásy uvnitř, je volba poměrně jasná. Osobně považuji volbu Citiho za racionální a jedinou možnou (s výhradou Twinga pro mladou holku). V přímé konfrontaci CITI x TWINGO pak vychází CITI vítězně, jako dobře odladěný, harmonický malý/velký vůz, TWINGO je jak autíčko pro bárbínu, ale není to kritika, i ty bárbíny musí něčím jezdit.
Grand Turismo
Kdo občas veze víc lidí, ať Citiho nebere - z věčného nastavování svého sedadla zachvíli zblbne.
V málokterém vozíku mini-třídy vypadá chlap chlapsky, Citigo na tom není o nic líp.
V porovnání s Twingem Citigo nemůže být vítěz, vzhledem k drobným, leč početným nedostatkům spíš chudý příbuzný. A jestli chceš, je k mání taky Twingo pro chlapy (není v ceníku ale ochotně přivezou), edice Gordini a Gordini R.S. jsou vydařené a na ně Škoda nemá odpověď. Možná zatím, ale tak hned to jistě nebude.
Zajímalo by mě, jestli je i Up! takové holátko s plechovým kufrem.
GTI
>😁 To twingo pro chlapy jsem nucenej zaparkovat do dalšího ročníku Zlatého ventilku. Twingo Gordini je přece též pro holky, pro rychlejší (?) holky. Koukám, že nejen o autech, ale ani o chlapech toho zatím moc nevíš 😉
majk162
Co je to prosím tě Zlatý ventilek? To je nějaká rally? 😄
GTI
😄 [odkaz]
majk162
Aha, a jaká je cena pro vítěze? >😁
GTI
Bylo to už v jednom z minulých ročníků, tuším litr vyjetýho oleje z moskviče v pet lahvi... >😁 😉
majk162
Tak to nesoutěžím, mě to zmlaskne jen vyjetý olej ze žigula >😁
Avatar - white label
white label
Všeobecná popularita - k nezaplacení...
Grand Turismo
A kdo je to GTI? Tipuju na místního šaška. Akorát si vynucuje pozornost poněkud zvláštně. Jako kdyby si myslel, že má patent na pravdu. Hurvínek.
Avatar - white label
white label
A to se ptáš mě? Dyť podle nicku jste vlastně příbuzní... a to vynucování pozornosti máte také společné, rozdíl je jen v tom, že on je v tom mnohem úspěšnější... :😉 >😒]
Grand Turismo
Tak to těžko. Grand Turismo je filosofie, ne jeden podělanej vůz se třemi písmeny v názvu.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Mne teda Twingo príde rovnako unisex ako Citigo. Po facelifte detto. Samozrejme, že v zodpovedajúcej farbe. Toto je ale skôr rozdielne vnímanie vkusu, ktoré je asi spôsobené vekovým rozdielom. Zatiaľ čo mne príde Citigo nudné a v podstate bez možnosti personalizácie, tebe to naopak môže vyhovovať.
Okrem toho na Twingu nevidno detaily, pri ktorých sa šetrilo. Pri Citigo je to dosť okaté a zatiaľ tomu nepomáha ani lepšia výbava. Ale možno to časom upravia, pozakrývajú holé plechy, prerobia otváranie okien...
A o priestore to nebude. Na občasné prevezenie 4 dospelých stačí aj Fiat 500 alebo Seat Arosa. akonáhle by to malo byť pravidelné vozenie, neuspeje ani Citigo.
GTI
Na ten prostor pozor, roli hrají skutečně centimetry. Jinak jsem se nyní díval na snímky toho kufru a myslím, že je to neudržitelné, nějaký kryt by tam Škoda měla dát, jsou tam vidět i svary ukotvení sedadel, no tohle je opravdu nevzhledné.
Avatar - white label
white label
Stačí si jen připlatit za "kufr-tepich" paket..., nebo si levněji vybereš z originálního příslušenství metr čtvereční jekoru a plechovku chemoprenu... 😲 >😒]
GTI
>😁 Tohle mi fakt nedoklapává, auto které má speciální navigaci (asi abych nezabloudil na cestě do globusu) a oni nechají ten holej plech v kufru.
Avatar - white label
white label
Položky originálního příslušenství Škoda (peněz)😒br />
Navigace "Globus Premium" s 8" barevným LCD
Navigace "Lidl Discont" s 6" monochromatickým LCD
m2 šedého jekoru*

* - jiný barevný odstín dle výběru pouze v režimu individual
- plechovka chemoprenu v ceně
GTI
Málem jsem si překlik na Škoda auto... >😁
Avatar - white label
white label
Jen aby ses po překliknutí nakonec nedivil ještě víc... 😲 >😁
GTI
>😒]
Avatar - white label
white label
Např.😒br />
- Navigace Social Edition - recyklovatelný ekokarton s modrobílou mapou Evropské Unie

- Kufr "čalouněný" mikrotenovou folií
😲 8-s
GTI
Teď jsem tam byl a motá se mi hlava, ta výbava je jak z eska - sportovní paket, lux paket, paket pro špatnou a hodně špatnou cestu, katapult na místě řidiče... >😁 tempomat, klimačka... Fakt dobrý.
Avatar - white label
white label
U toho katapultu doporučuju nezapomenout i na příplatek za velké střešní okno, teda pokud to není vyloženě vánoční dárek pro tchýni s řidičákem... >😒]
GTI
>😒]
Avatar - white label
white label
Ony tchýně mají obvykle tak tvrdou hlavu, že ten šíbr nepotřebujou ani ke katapultu... 😉
majk162
>😁 >😁
Avatar - pumpkin
pumpkin
Snáď to vyriešia dákou sériou vylepšení ako mal Favorit. 😄
GTI
😄
Sunator
Zasadni budou prodeje v zemich, kde se mini prodavaji nejvic, tj. Italie, Francie, Spanelsko. Tj. zeme, kde ma velmi silne postaveni PSA, Renault a Fiat - mimochodem tradicni vyrobci mini kategorie.
Bude o to tezsi, ze v tomhle segmentu VAG zatim neslavil prilis velke uspechy.
XTad
Jizani taky umi byt studeni cumaci, ale ne tak, aby dali prednost citigu pred mii, nebo petistovkou.
Avatar - skejpa
skejpa
No tak petikilo zrovna nebude konkurent citigo. Duvod je jasny - cena. Jsou tam ale jini adepti na konkurenci a mam takovy pocit, ze mimo ČR Citigo takovy slagr nebude.