Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČeský trh v listopadu 2011: Renault Thalia vede pořadí importovaných malých aut
108 komentářů
ozawasan
Nelze, než "diamantu" >😁 (ale no tak) upřímně pogratulovat. Udělali totiž skvělý marketingově prodejní tah.
Minulý týden mi ve schránce přistál takový ten reklamní pamflet - a hle Thalia při využití jejich financování(na tom něco mírně symbolicky trhnou) za 104tisíc plus nějaké to pojištění a servis na pár let zadáčo.
Nové auto se zárukou a pojištěním na čtyři(tuším) roky za 104tisíce? Tedy jasně - bez klimy, bez metly, "socka" verze - ale nové a na svoji třídu ne úplně špatné....
Přeloženo do češtiny - za pět průměrných platů(pro někoho za jeden, půlku, dva) auto pro přítuli, ženu, babičku, dědečka, synka....nebo zkrátka výměna za 10-15let starý střep, za pár šupů splátek měsíčně?
Dokonalý tah. Na autě samotném vydělají jen pár šušňů - ale - mají na pár let zákazníka a pokud bude zákazník spokojen i se službami - je lapen - ano ne všichni, ale řekněme, že pro budoucnost lapí 30%...... Skvělý marketing s obrovským potenciálem do budoucna.....
BraVVo - sakra BRRavo - Renault........ 😉
Minulý týden mi ve schránce přistál takový ten reklamní pamflet - a hle Thalia při využití jejich financování(na tom něco mírně symbolicky trhnou) za 104tisíc plus nějaké to pojištění a servis na pár let zadáčo.
Nové auto se zárukou a pojištěním na čtyři(tuším) roky za 104tisíce? Tedy jasně - bez klimy, bez metly, "socka" verze - ale nové a na svoji třídu ne úplně špatné....
Přeloženo do češtiny - za pět průměrných platů(pro někoho za jeden, půlku, dva) auto pro přítuli, ženu, babičku, dědečka, synka....nebo zkrátka výměna za 10-15let starý střep, za pár šupů splátek měsíčně?
Dokonalý tah. Na autě samotném vydělají jen pár šušňů - ale - mají na pár let zákazníka a pokud bude zákazník spokojen i se službami - je lapen - ano ne všichni, ale řekněme, že pro budoucnost lapí 30%...... Skvělý marketing s obrovským potenciálem do budoucna.....
BraVVo - sakra BRRavo - Renault........ 😉
ono vacsina aut je predrazenych a polovicu ceny platis za znacku a vlastne do kapsy tej ktorej znacke,vyrobna cena je par tisic korun , porsche ma tusim 50 percent z ceny len zisk takze ak kupis porsche za 3 melony co je v cenniku jeho hodnota je jeden a pol melona ani cent viac.
Ono dále lze doufat, že nějaké ty příplatkové prvky se prodají... právě třeba ta klima.
Souhlas. Před pár dny jsem zrovna viděl Thalii ještě na převozním čísle stát na parkovišti, jen tak ze zvědavosti mrknu dovnitř a kromě tygrovaných potahů, chlupatýho volantu a plyšáka na zpětným zrcátku tam byla i manuální klima. 😉
Thalia je cesta k novému autu i pro lidi s nižším příjmem nebo pro ty, co nechtějí za auto vydávat víc peněz než je nezbytně nutné. Je dobře, že tahle cesta existuje. Mnohem raději vidím na silnici novou Thalii než stočenýho naftovýho Passata (nebo si dosaďte jiné auto dle chuti) za stejný peníze, přes kterýho není pro čoud vidět.
_Teddy_
Cena, cena, cena. Co si budeme navravat, medzi malymi autami vladne cena viac, nez v inych kategoriach. Nevidim ziaden iny dovod, preco by si niekto mal zobrat radsej "turecke clio s batuzkem na zadech", nez povedzme dizajnersky ovela viac vydarene Polo alebo Fiestu...
povedz mi kde to nie je o cene? jedine medzi luxusnumi autami, este aj vo vyssej strednej triede dve tretiny majitelov kupuje diesle lebo pozera na ceny a naklady s tym spojene.
cena vladne nielen medzi malymi autami ale vo vsetkych snad okrem luxusnej a sportiakov.
kto chce male rozumne a sikovne auto na bezne jazdene treba mu DS3 alebo mito? Rovnako mu posluzi thalia alebo aveo a este su ja praktickejsie a maju nizssie naklady. Doba ked sa sused pred susedom vytahoval ake ma auto je nastastie prec, mame demokraciu a slobodu a nikto na nikoho ne zazera ak je normalny a svojpravny. Cloveka podla auta dnes hodnotia uz len byvali komancovia a miestne trubky bez mozgu, kzdy normalny vie ze zivot ma ine priority a je milion inych dolezitejsich veci v zivote ako auto
😉
cena vladne nielen medzi malymi autami ale vo vsetkych snad okrem luxusnej a sportiakov.
kto chce male rozumne a sikovne auto na bezne jazdene treba mu DS3 alebo mito? Rovnako mu posluzi thalia alebo aveo a este su ja praktickejsie a maju nizssie naklady. Doba ked sa sused pred susedom vytahoval ake ma auto je nastastie prec, mame demokraciu a slobodu a nikto na nikoho ne zazera ak je normalny a svojpravny. Cloveka podla auta dnes hodnotia uz len byvali komancovia a miestne trubky bez mozgu, kzdy normalny vie ze zivot ma ine priority a je milion inych dolezitejsich veci v zivote ako auto
😉
Nehnevaj sa, ale bud nerozumies, alebo nechces rozumiet. Samozrejme ze o cenu ide vzdy. Aj ten kto kupuje auto za dva melony bude zjednavat zlavu. Lenze neprejde (priklad) od bmw k mercedesu len preto, ze mu u nich ponuknu auto o 10% lacnejsie.
U malych aut je ale vacsia sanca ze ten 10% rozdiel v cene moze byt rozhodujuci, a prevazi nad vsetkymi inymi kriteriami (dizajn, znacka, atd). Hovorim o autach na bezne pouzivanie, imidzovky ponechavam stranou...
U malych aut je ale vacsia sanca ze ten 10% rozdiel v cene moze byt rozhodujuci, a prevazi nad vsetkymi inymi kriteriami (dizajn, znacka, atd). Hovorim o autach na bezne pouzivanie, imidzovky ponechavam stranou...
Ja zlavu zjednavam, cena vsak pri kupe auta nie je kriteriom c1. Ani 2. Ale ak by som sa niekedy pozrel na thaliu tak OK. Tam je to urcite ine. Iba moja reakcia na komentar toppera, ze cena vzdy rozhoduje. Nesud inych podla seba. Viezol ma aj jeden kamos vo Fabii (neviem ktorej generacie moc to v tejto triede nesledujem, ale kedze vyzerala dost hrozne sudim, ze ta posledna to bude), a chlape, skoro som sa pos*ral a aj sa divim, ze to dnes este vobec dovolia predavat. Ved sa mi zda, ze aj stara 120 je proti tomuto poklad. A ked to niekto kupi v tej otunenej verzii akoze sport - tak to je iny manik. (pozor nespominam rally verzie, tam to ma spolocne len logo). Na ochranu Skodovky vsak musim podotknut, ze ta nova oktavka RS ci jak to volaju je sice v diiizli, ale celkom sikovne vozitko. Prevodovka ma obzvlast potesila, aj ked viem ze jej to dlho nevydrzi tu chvilku co som si to s nou uzival celkom slusne slapala. A o com sme to vlastne tocili??? Jaaaj Thalia, no vela ludi si ju kupi a zelam jej to. Za malo penazi celkom dost muziky, za predpokladu, ze horsie ako fabia to uz snad byt nemoze :yes:
Thálka je jednoduché a pohodlné auto, se kterým není problém urazit i delší štreku bez problémů. Jasně, nenabídne luxusní vychytávky dražších aut, ale v nejdražší verzi má i tu automatickou klimatizaci a pořád je to kolem dvouset tisíc bez leasingu. Navíc je poměrně lehoučká a na svou velikost má velice nízkou spotřebu. Za sebe říkám, že je to pro mne lepší auto, než Fabia, Polo nebo korejská malá auta. Všechna jmenovaná totiž mají jeden společný jmenovatel - tvrdost podvozku, která je mi značně nepříjemná (extrém u Fabie, příště radši všude jezdím Tatrou, grrrr).
Kdo jiný v třídě malých aut dělá něco s větším prostorem pro zavazadla? Polo i Fiesta jsou dobré na malý nákup, ale já bych se s nimi už na cesty nevydal. A malá kombi jsou už zase totální cenový úlet.
K čemu je ti pár litrů v kufru navíc (proti hb, ovšem bráno pouze pod zadním platem), když tam tím (malým) otvorem stejně nic většího nedáš? Naopak z HB si kdykoli (a rychle) uděláš 2/3 místné kombi...
Hm... já už v té Thalii toho "nic" odvozil... ale jo, mudruj dál.
Nezpochybnitelným faktem je, že vstupní otvor do kufru sedanu často neumožňuje naložit předmět, který by se tam jinak bez problémů vešel. To není žádné mudrování, jde jen o to, že v době, kdy spolehlivě funguje doprava "až do domu", to někomu nemusí vadit. Pračku si na dovolenou asi nebereš... 😉
Pračku a ledničku si nechám dovézt až domů a zbytek nějak není problém... I nábytek z IKEA v krabicích je bez problémů. Já fakt se sedany nemám problémy, asi neumím vozit ty správné věci, abych na ně pak mohl nadávat...
Já třeba mám raději kombíky a hatchbacky... Z druhé strany, pokud by byla Thalia kombík, tak by už udělala díru do trhu větší než je slušné >😁
Já na té klasice tak nějak i začínal, i když měla motor vzadu... pak zase jiný sedan, úžasný a rychlý dvoulitr Neon, který nepřežil to zběsilé ježdění... teď malá 206... vracím se zpátky ke své klasice. Chjo, nejradši bych zase Neona...
Představ si, že jsou i takoví "mudrlanti", kteří někdy potřebujou tu pračku, ledničku, TV... přestěhovat, nebo jen převézt do opravny, případně vyvézt do sběrného dvora apod.
Vím moc dobře jaký je rozdíl mezi tím, naložit i ten nábytek z Ikey (samozřejmě záleží na množství a velikosti konkrétních kousků) do sedanu, hatchbacku, nebo kombíku. 😉
Vím moc dobře jaký je rozdíl mezi tím, naložit i ten nábytek z Ikey (samozřejmě záleží na množství a velikosti konkrétních kousků) do sedanu, hatchbacku, nebo kombíku. 😉
No, tohle už přesahuje možnosti jeho myšlení, ale ukazuje je to i jeho zkušenosti s používáním auta. Co na to dodat....
Viz 22:10
Když ty zásadněji argumentuješ větším "batohem" Thalie, do kterého se ovšem ani pořádně nedostaneš, tak to "mudrování" naopak není, co? 😲 :😉
Když ty zásadněji argumentuješ větším "batohem" Thalie, do kterého se ovšem ani pořádně nedostaneš, tak to "mudrování" naopak není, co? 😲 :😉
To je pravda. Každý si sám pro sebe musí posoudit nakolik ho tahle vlastnost sedanu omezuje. Někomu to nevadí vůbec nebo ho to omezí jednou do roka, a pro jiného je to nepřijatelné.
Samozřejmě souhlas, ale stejně tak je zase někomu k ničemu pár litrů v kufru (s malým otvorem) navíc, což byla hlavní "motivace" mé reakce na to, čím blu.sun argumentoval 😉
Pár litrů? Clio 288, Thalia 506. Takže tak...
...anebo jinak. Logan sedan má taky kufr pětset litrů, ale mobilní klimatizaci jsme do něj nedostali, byť o pár centimetrů. Sedačky byly obsazeny, takže jsem jí vezl autem s kufrem o 120l menším. 😉
Jinak na naskládání tašek je těch 500 litrů opravdu slušná "jáma".
Jinak na naskládání tašek je těch 500 litrů opravdu slušná "jáma".
Budiž, jenže Thalia není o převozu extrémních nákladů, ale o uspokojení potřeb čtyřčlenné rodiny v každodenním provozu. Necelých 300 litrů u hatchbacku je v tomto ohledu hodně limitující hodnota, Thalia dokáže běžné potřeby pokrýt (i když s kočárkem se asi trošku potrápíš).
V ideálním světě by taková rodina samozřejmě jezdila v kombi střední třídy dle svého výběru 😉.
V ideálním světě by taková rodina samozřejmě jezdila v kombi střední třídy dle svého výběru 😉.
Jistě, jak jsem už psal, každý kupec sám nejlíp posoudí jestli mu spíš vyhovuje větší kufr s menším vstupem nebo naopak. A s tím závěrem naprosto souhlasím a zařídil jsem se podle toho, neb ceny mainstreamových kombi střední třídy se dostaly na víc než sympatickou úroveň. 😉
Tuto kategorii stále kupují rodinky, které mají i s utahovaním opasků problém ušetřit víc jak 150-200 tisíc. A pro takové lidi, je každých 5 tisíc navíc mesíc šetření navíc nebo navíšení splátky přes nepřekonatelný limit. Pro ty je Thalia ideální. Sám jsem jednu měl a nedám na ní dopustit. Asi jeden z nejspolehlivějších Renaultů (díky jednoduchosti), minimální provozní náklady, na 14denní dovolenou u moře je kufr vyhovující. Její největší nevýhodou je, že je to sedan, takže na převoz neskladných věcí nepoužitelné. Škoda, že nedělají kombíka.
Dušan10
Dosť sa ľuďom čudujem, že nekúpia radše Polo ako Fabiu .... technika tiež koncernová - a ešte novšia - viď. podvozok, v cene už také rozdiely nie sú a Polo je dokonca i pekné ....a menej sa kradne ...
Ceny jsou velmi rozdílné. Zatímco Fabia lze sehnat v ČR za 190, Polo pod 230 ani omylem. Třeba v německu je rozdíl ještě větší, přes 2000 EUR.
Jsou zkrátka tací, kterým přijde 40-50.000Kč celkem pádný argument u koupi dvou stejných ale jiných věcí.
Jsou zkrátka tací, kterým přijde 40-50.000Kč celkem pádný argument u koupi dvou stejných ale jiných věcí.
Na Slovensku je výhodnejšie skôr Polo ....
Fabia začína s nižšou cenou, ale ako "holovýbava" a slabším HTP ...
Pri poronateľnej výbav - t.j. tam kde štartuje Polo to vyzerá na nižšiu cenu Pola, resp. +/- to isté, lebo porovnávať tie hromady "výbav" hlavne u Škody je práca pre Popolušku ...
Nie náhodou Škoda vyslovene zavádza pri reklame Fabie. "Fabia s vynikajúcim 1,2 TSI od cca 8 tis. eúr .... menej pozorní motorista sa až v showroome dozvie, že síce tam Fábia začína ale bez výbavy a so slabou verziou slabého HTP ...
Fabia začína s nižšou cenou, ale ako "holovýbava" a slabším HTP ...
Pri poronateľnej výbav - t.j. tam kde štartuje Polo to vyzerá na nižšiu cenu Pola, resp. +/- to isté, lebo porovnávať tie hromady "výbav" hlavne u Škody je práca pre Popolušku ...
Nie náhodou Škoda vyslovene zavádza pri reklame Fabie. "Fabia s vynikajúcim 1,2 TSI od cca 8 tis. eúr .... menej pozorní motorista sa až v showroome dozvie, že síce tam Fábia začína ale bez výbavy a so slabou verziou slabého HTP ...
ceny fabii su u nas jednym slovom tragedia a jprave preto ich u nas nie je tolko ako sa moze zdat, stretnut suseda na novej fabii je dnes vacsie umenie ako pred par rokmi , dnes ma kazdy sused oktavku alebo astru alebo polo alebo fiestu , ziadna fabka
Kde je pro tebe u nás? Já jenom, že tady na stránku a půl rozebíráš trh v ČR, píšeš slovensky a ceny fabie nižší než v ČR považuješ za vysoké.
myslim to vseobecne, fabia za to co ponuka je len kus predrazenej uzkej krabice bez vybavy, pozri si slovensky cennik fabie a vybavu a ceny priplatkov, za tu cenu mam ceeda co je o triedu lepsie auto a o tri triedy vacsie vo vnutri 😉 nehovoriac ze mam 7 rokov zaruku a spolahlivy motor ziadny htp alebo tsi
Polo skôr výhodnejšie není.
Je jedno jestli je Fabia za 190 bez volantu a sedaček, prostě složíš peníze a máš novou Fabii. Polo za ty peníze nekoupíš.
Je jedno jestli je Fabia za 190 bez volantu a sedaček, prostě složíš peníze a máš novou Fabii. Polo za ty peníze nekoupíš.
Ada je zase tady
At se divam jak chci, tak vidim, ze nejvice de prodavala Skoda, dale Hyundai, potom rendlik o prsa nasledovany mnohem praktictejsim (a hezcim) Fordem Fusion a petici vitezu uzavira VW Polo, kteremu ten rendlik nesaha ani po paty.
Vysledek vypovida uplne nejvic o tom, ze Ceska republika je uz hluboko v krizi. Pokud by tomu tak nebylo, bude rendlik ve druhe desitce.
Vysledek vypovida uplne nejvic o tom, ze Ceska republika je uz hluboko v krizi. Pokud by tomu tak nebylo, bude rendlik ve druhe desitce.
vyzera ze micra sa zatial vobec nechyta a aveo ide tiez poslabsie, corse tiez dochadza dych naopak ibiza chyta druhy dych co ma tesi kedze je to velmi pekne auto 😉
takze skoda samorejme slape podla planu naplno a jednoznacne vedie tu nikto necakal ziadne prekvapenie, jej pozicia podla mojho nazoru ohrozena nebude ani po dalsie roky akurat jej percentualny podiel v tejto triede a aj jej pocty pojdu dole, stale sa vsak udrzi fabka prva, takze bude zaujimave akurat sledovat kto si kolko odhrzne z kolaca a aky velky zvysok necha fabii.
Mozno prave 5 dverove citigo ktore neskor pride narobi fabii najvacsie vrasky na cele. uvidime
Predaj thalie sa nedavo akoby zastavil okupovala spodne priecky a ajhla zrazu takato pecka, celkovo je thalia uz tretia a mozno ohrozi aj i20 este do konca roka, fusion uz predbehla. Kto by to cakal, vyzera tak ze lacne a spolahlive auta stale v tejto triede este nevymreli. parada
predpokladam ze vw polo skonci celko 5te za fabiou i20 thaliou a fusionom co je stale slusny vysledok aj ked podla mna je polo tym najkrajsim a najlepsim vw takze som mierne sklamany ale stale je to este ok. Uvidime na dalsi rok ci s polo 5te miesto udrzi kedze prichadza nove rio a pride aj paradna 208micka. Bude to tam nahustene to bude boj :yes😒br />
Za prvou 5tkou je to tiez nahustene , fiesta nahana ibizu ktora nahana zase vsetkyh okolo 😄 kedze predava velmi dobre , peugeot sa bude musiet uspkojit zrejme az s 8mym miestom co stale nie je spatne ked si zoberieme ze 208micka uz klope na dvere. Stale je 207 velmi uspesne a taki japonci alebo citroen C3 alebo punto co by dali za taketo predane pocty.
Za peugeotom vznika 600 kusova diera a ocitame sa na celkovom 9tom mieste ktoremu vladne nevladne clio a drzi sa zubami nechtami v prvej desiatke ktoru uzatvara toyota yaris.
Yaris je v rozbehu takze bdue tiez zaujimave sledovat jeho buducorocny narast alebo pokles predaja, bude to zaujimave aj z toho pohladu ze ak sa chce udrzat yaris v prvej desiatke celkoveho predaja bude musiet odolat ki rio a to bude asi nad jej sily 😉
Sklamanie je podla mna co sa tyka europskych znaciek predaj C3tky corsy aj punta, citroen sa akosi celkovo v ziadnej triede nevie vyraznejsie presadit v nasich koncinach, corsa ma sice svoj vek ale jej predaje su podla mna uz dlhodobejsie za ocakavanim nielen tento rok, punto je uz starsie a uz aj x-krat inovovane tak som zvedavy na talianov ci ich uz niekto prebudi z ich spanku a spamataju sa kym je cas a ponuknu v tejto tiriede opat nejaky serizony bestseller lebo z punta sa stava kusovka vlastne ono uz z celeho fiatu aby som bol konkretnejsi. Divna je fiatacka taktika ale ok, nevidim do toho tak sa nechajme sa prekvapit s cim pride fiat do buducna.
Velmi pekne predava sandero, podla mna je to sikovne auto pre beznych ludi ktori nepotrebuju vystavova tna obdiv svoj majetok, jednoducho normalne robustne priestranne a spolahlive auto, dacia ma moje sympatie uz sa tesim na lodgy-ho a na inovovany duster.
Podme omrknut japoncov a koreu.
Z japoncov teda yaris je tym modelom ktory najvyraznejsie prehovara do tabuliek v tejto triede uz nejaky ten rok. Sice swift bol kedysi nejaky ten rok mozno uspesnejsi ale z dlhodobejsieho pohladu je yaris v nasich koncinach predavanejsim a uspesnejsim japoncom. Swift je prave ten japone ktory ma trosku sklamal, je to mozno aj tym ze nerichadza s nicim novym a novy swift vyzera takmer rovnako ako stary len je trosku dlhsi a samozrejme drahsi ale stale je to malicke auto. Problem nie je ani tak vo velkosti, kedze stary model bol mensi a predaval viac, problem je v tom ze to auto vyzera rovnako ako predchadzajuca geenracia a ludom sa to uz okukalo, v tejto triede je dizajn prvorady a keby 207micka prsla s nastupcom 208mickou ktora by vyzerala opat rovnako tiez by jej predajne pocty sli dole o tom nepochybujem. Stale je vsak swift druhym najpreavanejsim japoncom ale musi si davat pozor na micru ktora moze na dalsi rok prekvapit. Celkovo su japoci v tejto tirede slabi a skutocne len yaris je momentalne tym modelom ktory ako tak drzi japoncov nad vodou.
Predaje swiftu coltu micry mazdy 2 jazzu su skutocne mizerneeee a nemaju sancu nejako vyraznejsie prehovorit v tabulkach.
Japonci si ale musia davat pozor, vyzera to tak ze korea ich na dalsi rok uz uplne prevalcuje, yaris uz nebude prevalcovany len i20tkou ale vyzera to tak ze aj riom ktore sa pekne rozbieha.
Dokonca si myslim ze rio bude prave tym modelom ktory zoberie najviac zakaznikov mozno aj prave i20tke ale mozna sa pre nove rio rozhodnu aj majitelia starsich fabii pola fiesty, uvidime na predajoch, vyzera to tak ze rio bude najvacsou bombou dalsieho roka, tak si pockajme.
Co sa tyka nejakych imidzoviek v tejto triede tak tu je jasnym panom audi A1, nejake mito lancia y tu nemaju ziadnu sancu, znacka audi ma svoje meno ktore je notrasitelne a nespochybnitelne a prejavuje sa to aj na predaji, taliani opat tahaj uza kratsi koniec.
Nuz este sa co to udej za december tak sa uz tesim na tabulku celkoveho predaja za rok 2011 potom si to opat zhrnieme.
gratulujem k peknemu priestrannemu auticku 😉
Ty lidi ji nekupuji, protoze by se jim libila, ale protoze je levna. Tak to je.
K smíchu jsou ti, kteří takovým autům tleskají, gratulují. A někdy i k pláči, protože zjistíš, že jsou to jen náhončí levných značek, podomní prodejci přelévaných parfémů.
Za tvou reakci, za to, jak můžeš pár větami majiteli nového auta zkazit radost máš u mě :no:
pro všechny bazarové kovboje není lepšího pocitu než když sledujete jak čísla na tachometru postupně přibývají (u mě z 9 zatím do 1100 >😁 )
Pamatuj, že z vola je vždy jen hovězí maso, nic víc!
Mohl bys jen napsat, co tě dovedlo k Thalii, proč ne třeba Panda, Clio, Aygo apod?
A proč si František vybral zrovna Thalii popsal včera v několika příspěvcích. To čtěš jen svoje příspěvky + reakce na ně, nebo zapomínáš?
Mám problém porozumět, proč tleskáš kupcům NOVÝCH aut. Prodáváš je? Živí tě? Pokud ano, chápu, ale už to není tak úplně košer, a pokud děláš v Renaultu, přiznej to. "Dělám v Renaultu a doporučuju Thalii, protože už jsme jich prodal mraky a zákazníci si ji pochvalují." Proč ne?
2.) Neprodávám. Neživím se tím. Nevím, proč bych měl dělat zrovna v Renaultu. Znovu opakuji - vážím si jich obecně, netleskám pouze majitelům Tháliií, proboha.
A proč tomu tak je? Třeba proto, že tito lidé si na nic nehrají. Nebo proto, že tím obecně zvyšují bezpečnost na našich komunikacích - narozdíl od bouraného, přebouchaného bazarového majstrštyku s tachem staženým o 100tis. A v neposlední řadě proto, že pro kupce těchto levných aut je mnohdy obtížné si na svého plechového miláčka našetřit a to poslední, co si poté zaslouží, jsou blbé kecy na jejich adresu (toto jsem nemyslel osobně).
a) Jednak mi varianta 2 roky starý vůz vyšší třídy za cenu o třídu menšího nového přijde minimálně stejně atraktivní.Tedy pro mladého kluka se zájmem o auta, u lidí, kteří autům nerozumí je nové jasně lepší volba.
b) oslavovat někoho, že si koupil mixér, telku, Thalii, Fabii, že si na ně vydělal...to je snad normální, ne?
A to je tak vše, myslím, že už se asi chápeme. :yes:
A já nikomu neupírám právo kupovat bazarové vozy. Nicméně frajeři, kteří vystoupí z 15 starého BMW, Audiny, či hodně vypráskaného Passata, s podložkou SPZ s logem AAA a přitom se tváří jako prémioví lidé - to je jedna z nejsměšnějších věcí, co znám 😉
Ať ti dělá tvá nová Thalie radost a přeji mnoho šťastných kilometrů.
Ale na gratulaci to prostě není, ať si Topper říká, co chce.
Tématem je adorace Thalie, jako splněného chlapského snu.
Rozepiš se tady o rychlosti Thalie, stabilitě v zatáčkách, kvalitním interiéru, sedačkách, citlivém řízení, o požitku z jízdy, o kouzlu a přitažlivosti Thalie. Nic, viď.
Totiž opravdový majitel Thalie zde píše pravdu, je student, nebo měl prostě rozpočet 150k, chtěl nové auto, bez rizika, a asi nechtěl mini. OK, koupil a jezdí, v pořádku. Thalie se mu může i trochu líbit. To je ale vše.
Nerozbuší se mu srdce když protočí motor, nepůjde se v neděli ráno jen tak projet oblíbeným úsekem, ani na ni nesbalí holku. A takových aut je spousta, ve všech cenových úrovních.
Takže k čemu ta gratulace? Za co potlesk? Ano, potlesk patří Ronaultu, jak se mu daří prodávat Thalie. Není to ale spíše k pláči?
Kdo si koupí Thalii jako levný, prostorný vůz pro 4 dospělé za super peníze, nový, se zárukou, OK.
Ale gratulovat? K čemu? Jediný, kdo má důvod ke gratulaci, je dealer Renaultu, a sorry, přesně takoví se do mně nahoře obouvají.
"Tak gratulovat nekomu ke koupi Thalie..? To je jako gratulovat k nakupu v Lidlu. Ty lidi ji nekupuji, protoze by se jim libila, ale protoze je levna. Tak to je."
A někteří z nás si zjevně myslí, že ti lidé si gratulaci k novému autu zaslouží - pořídili si, v rámci svého rozpočtu, nový vůz, který jim nejvíce z dané nabídky vyhovuje. Nepropadli tendenci koupit olítanou OI (či cokoli jiného) se stočeným tachem a vypráskaným TDIčkem. Nic více, nic méně.
Jinak Thalia je typický low-cost model, postavený na základě minulé generace Clia. To auto si na nic nehraje, což je mi na něm sympatické. Že oproti plnohodnotné konkurenci technicky zaostává, je zde každému jasné. Nikdo zde Thalii neadoruje. Mimochodem, např. crashtesty má na úrovni OII (soudě dle výsledků minulé generace Clia). Reklamní kampaň mi nepřijde nějak zavádějící. To se mi u Renaultu spíše nelíbí Fluence a Megane Generation - konstrukčně hybridy mezi Megane II a III, které si hrají na plnohodnotný Megane. Reklamní kampaň (Alfréd) je v tomto případě strašná.
Víš, chodí sem lidé, kteří si auto teprve vybírají. A takovéto absurdní nepravdy by tady číst neměli.
Co se týká kampaní Renaultu, kromě toho borce Nepotřebuji ho, chci ho! je na ně škoda slov. Platí i o Dacii.
Jen je smutné, že jsi se nevyjádřil k nosným částem mého příspěvku.
Co se kampaní týče (také nepovažuji za to důležité v naší diskuzi), ještě bych k tomu chlápkovi přidal reklamy kdy auto jede jakoby stále dál do minulosti (Megane a nověji tuším Traffic). Jinak většinu kampaní také moc nemusím, Dacii nevyjímaje. Nicméně raklamu (a TV obecně) moc nesleduji.
Sám o svém plecháči mlčíš jak Fučík, ale do ostatních se navážíš - klasická zbabělost, místní rituál, kdy se Pepové z Honkongu pasují na nějaké deus ex machina... 8-s
Na druhou stranu pošklebovat se někomu, že si koupí Thalii je trapné. Druhá generace se hodně zlepšila (vizuelně) a jak píše někdo nahoře, pořád lepší, než si koupit 15 starého bavoráka a tvářit se jako honorace. Spíš souhlasím s tím, že to praktické auto není, mám podstatně větší sedan (Mazdu 6) a víko je skutečně problém a nejen při nákupu televize. Levný hatchback by byl asi praktičtější, nicméně si stačí porovnat ceny a tohle je malé auto za cenu miniauta. A svoji roli hraje i to, že vypadá dospěleji - furt lepší než třeba děsivě vyhlížející Picanto a taky zcela určitě praktičtější.
Tomu, komu Thalie udělá radost tu radost přeji. A hlavně mu přeji, aby mu vydržela a neužíral se, až mu nějaký trouba řekne - ty máš jenom Thálii? Odpověď je - no a co? Možná že někdo může mít větší radost z Thalie než jiný z Mercedesa. Jeden můj dlouholetý a musím přiznat že i movitý kamarád měl (taky díky manželce) odjakživa auta prémiové kategorie (každé tři roky nově), ale co opravdu miloval a z čeho měl největší radost bylo pár let staré Twingo (předchozí generace), které ho navíc fascinovalo víc než ten pětkovej bavorák.....
Až mi někdo řekne: "Ty máš jenom Thalii?", odpovím mu: "Já si můžu koupit i jiné, ale ty už blbcem zůstaneš!"
2.) Např. já jsem si na své auto vydělal asi za 8-10 týdnů. Je o segment níž než tvá M6. Ve finále jsem se rozhodoval mezi lepší-horší bydlení vs. mé auto-BMW 3. Příště bude prémie. Píši to jen proto, aby sis uvědomil, že o průměrných mzdách či potlesku majitelům Thalie nemusí apriori psát člověk, jehož se to přímo týká.
3.) Naprostý souhlas.
2) Otázka kdo si na co a za jak dlouho vydělá je taky dost relativní. Za deset týdnů se přes půl miliónu vydělat dá, otázka je, jestli je to nárazová záležitost nebo setrvalý stav. Já sice prémii kupovat nehodlám, ani kdybych na ní měl - pokud máš BMW3, tak už prémii máš, prémie je značka ne konkrétní typ, jen tak na okraj. Já majitelům Thalií ani netleskám, ani je nehaním, Thalie je pro mně zcela normální auto se souhrnem reálných vlastností a cenou a tím je řečeno vše. Jen tak mimochodem, bratranec je dělník v montovně a když u mně byl na návštěvě, konstatoval, proč mám tak malou televizi (84 cm úhlopříčka, ale HDD atd...) a pochlubil se, že on má !mnohem" větší LG a přitom levnější. Sice ne HDD, bez řady vymožeností a se spotřebou dvakrát větší než moje Sony, ale....má větší a musel mít plochou televizi, ačkoliv jeho docela slušná plochá klasika sloužila dobře. To je to, co mně vadí, když na něco nemám, nekupuju si to, většina lidí musí mít všechno, hned, zadluží se (samozřejmně to měl na půjčku) a pak většina z nich zkuhrá, jak jsou chudí, jak nemají peníze a soused, co ten všechno nemá. Proto jsem na výlevy o hospodářské situaci, chudobě a celkově vůbec poměrech v česku tak alergickej. Navíc děláme hodně s cizími firmami, pohybujeme se dost venku a tak člověk velice rychle pozná, jaké jsou kde poměry a mohu zodpovědně říct, že s dvěma třetinama evropských zemí (bývalé SSSR s vyjímkou Pobaltí v to nepočítaje) bych rozhodně neměnil. Ale nadávat na poměry, vykřikovat, jak je to tady hrozný a nejhorší, to už je taky takový místní zvyk. Děkuji, nechci.....
2.) Nepíšu že mám BMW3, psal jsem, že jsem vybíral mezi tímto vozem a tím, který vlastním (mainstreamový kombík C segmentu). To bydlení bylo na vysvětlení, proč jsem se tak rozhodl.
Thálie je pro mě to samé co pro tebe - jen prostě chápu, že pro majitele Thálie je pořízení tohoto vozu častokrát větší problém, než pro někoho jiného pořízení vozu střední třídy. Empatie se to jmenuje.
Na stav naší ekonomiky nenadávám, v mém příspěvku výše jasně uvádím, že její stav beru reálně. V rámci Evropy (i východní) se pohybuji velmi často, takže také mohu posoudit.
Posmívat se kupcům Thálie je trapné, ale to tady nikdo nedělá. Posmívat se uctívačům Thalie, Thálie, rozumíš..😄 Ti lidé si buď nevidí do pusy, nebo za to mají peníze.
Je velká škoda, že se původní Twingo neudrželo - myslím tím koncept. Lehce mi ho připomíná Fusion, ale nemá tu hravost Twinga, jen je chytrý a poctivý.
Na druhou stranu, když už si na něco vydělám, nebo si něco koupím, nemusím si hned hledat důvody, proč to, co mám, je lepší (synonymem v našich končinách je levnější a nejlevnější) než to, co má soused, i když jeho auto je dražší a větší. Mám to, co chci nebo potřebuji a tím je to vyřízené. Nakonec závist tady na diskuzích probublává z obalů rádobysvětáctví z každého druhého příspěvku.....