Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v listopadu 2011: Renault Thalia vede pořadí importovaných malých aut

Aleš Dragoun
Diskuze (108)
Thalia se tentokrát vrátila na post dovozové jedničky za Fabii. V první pětce máme také oba modely Fordu.

Segment ve srovnání s loňským listopadem stoupl o 614 jednotek (+16,4 %). Zatímco tehdy našlo nové majitele 3.739 aut, letos jich bylo 4.353.

Škoda Fabia zaznamenala 1.554 nových přírůstků, vítězství tak znovu zůstalo v Mladé Boleslavi. Druhé místo si připsal Renault Thalia, který se tak konečně po minulém bronzu vrátil na výsluní. Malý sedan z Turecka má na kontě 356 vozů. Prohodil si příčku s Hyundaiem i20, který skončil na 346 exemplářích. Má jich tedy o deset méně, ale i tak si udržuje stabilní formu Bramborová medaile patří Fordu Fiesta (332), pátý je hranatý Fusion (255). Ibiza i Polo jsou těsně pod nimi

Meziroční porovnání s jedenáctým měsícem letopočtu 2010 vyznívá pro všechny nejlepší kromě Fusionu optimisticky. Lídr segmentu si polepšil o 15,9 %, respektive 213 kusů. Thalia zaznamenala velmi slušných +71,2 %, před rokem našlo své zájemce 208 aut, letos o 148 více. Třetí i20 se povedl husarský kousek, její nárůst činí 239,2 %. Vyskočila totiž ze 102 registrací, procentní navýšení ale tentokrát není ze všech nejvyšší. Zisk Fiesty je naopak z Top 5 nejmenších 9,5 % (z 304, tedy +29 vozů). Ford Fusion si připsal zápornou hodnotu. Ztratil 66 exemplářů (z 321 loňských), tedy 20,6 %.

Kia Rio boduje, nové třetí generaci se u nás daří. Překonala hranici 200 aut (konkrétně 206) a je v žebříčku na osmém místě. O takových výsledcích se starému modelu mohlo jen zdát. To dokládá i navýšení +428,2 %, předchozí řady se prodalo v listopadu 2010 jen 39.

A pády? Těm alespoň v Top 25 dominuje Mazda 2, která ztratila 84 %. Šedesátkou začínají poklesy u Fiatu Punto a Suzuki Swift, Mitsubishi Colt už je kusovou záležitostí. Je pravdou, že se jedná o modely od šestnáctého místa níže. Nejhorší auta mezi jedenáctkou a patnáctkou nemají ani -40 % a první desítka je až na vzpomínaný Fusion vesměs úplně jinde, tedy v plusu.

Třída malých vozů, registrace na českém trhu v listopadu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období11/20111-11/201111/20111-11/2011
1.Škoda FABIA15541509735,7%37,4%
2.Renault THALIA35628868,2%7,1%
3.Hyundai i2034629457,9%7,3%
4.Ford FIESTA33319017,6%4,7%
5.Ford FUSION25528315,9%7,0%
6.Seat IBIZA22019405,1%4,8%
7.Volkswagen POLO21322634,9%5,6%
8.Kia RIO2068004,7%2,0%
9.Peugeot 20715018673,4%4,6%
10.Toyota YARIS13410623,1%2,6%
11.Renault CLIO12212712,8%3,1%
12.Dacia SANDERO1217122,8%1,8%
13.Opel CORSA808441,8%2,1%
14.Citroën C3629411,4%2,3%
15.Chevrolet AVEO468571,1%2,1%
16.Fiat PUNTO394990,9%1,2%
17.Audi A1304440,7%1,1%
18.Peugeot 206252490,6%0,6%
19.Suzuki Swift242820,6%0,7%
20.Honda JAZZ131560,3%0,4%
21.Nissan MICRA82310,2%0,6%
22.Mazda 241380,1%0,3%
22.Mitsubishi COLT4770,1%0,2%
24.Lancia Y3130,1%0,0%
24.Alfa Romeo MITO3220,1%0,1%
-Ostatní modely2860,0%0,2%
-CELKEM435340414100,0%100,0%

Trh za jedenáct měsíců letošního roku hlásí sice pořád pokles, ale už jen 2,3 % (říjen: -4,2 %, září: -6,1 %). Pomalu tedy stoupá směrem k nule. Své zákazníky našlo 40.414 vozů této třídy místo 41.363 (meziročně -949).

V celkovém pořadí od ledna vede Fabia s 15.097 exempláři (její podíl je 37,4 %). Další pořadí se opět mírně promíchalo. Druhý zůstal Hyundai i20 (2.945, 7,3 %), ale na třetí příčku se vrátila Thalia. Malý sedan od Renaultu má momentálně 2.886 kusů (7,1 %) a boj s i20 bude ještě napínavý. Čtvrtý Ford Fusion (2.831, 7 %) je vzhledem ke svému stáří mírným outsiderem, Poslední místo v první pětce náleží Volkswagenu Polo (2.263, 5,6 %), v jeho případě se do konce roku už nejspíše nezmění. O šestou příčku si to ještě rozdají Seat Ibiza (1.940), do formy se navrátivší Ford Fiesta (1.901) a Peugeot 207 (1.867).

Fabia v tomto meziročním srovnání vykazuje mírný zisk 4,3 %, loni se jich prodalo o 624 méně (14.473). Jihokorejec Hyundai i20 z indického závodu hlásí +1.462 aut, tedy +98,6 %. Turecký Francouz s kufrem si zatím polepšil o 52,2 % (před rokem 1.896, letos +990). Ford Fusion je stále v minusu, oproti loňsku má o 420 vozů méně (-12,9 %) a lepší už to asi nebude. Páté Polo se vzmáhá, je na tom naopak o 148 kusů lépe (+7 %).

Procentní nárůst má ze všech nejvyšší Nissan Micra (skoro o 130 %). Audi A1 ještě pomineme, neboť se zdaleka neprodávalo celý rok 2010. Lancia Y se v minulé generaci žádným bestsellerem nestala. Nová má mnohem lepší výchozí pozici, ale stále se jedná o exota s mizivým podílem. Mazda 2, ani Alfa MiTo se pádem skoro 70 % chlubit zrovna nemůžou. Swift a Punto překročily -50 %.

Mizivá úroda turbodieselů je v tomto segmentu díky vysokým cenám naftových verzí běžná. V absolutních počtech patří prvenství samozřejmě domácímu zástupci. Fabia TDI dosáhla na 176 registrací, podíl na celkových je tudíž malinko nižších 11,3 %, většinou se pohybuje kolem 15 %. Na druhém místě je Peugeot 207 s 36 auty s naftovými motory (vysokých 24 %). Hranici alespoň desítky vozů s přeplňovanými vznětovými motory překročil ještě Renault Clio (16, 13,1 %) a také Dacia Sandero. Čtvrtá příčka pro ni znamená 12 kusů a 9,9 %.

Aleš Dragoun
Diskuze (108)
Avatar - Andromeda
14. 12. 2011 00:47
Re: na buduci rok to bude zaujimavejsie
A jen tak nezatleská...
13. 12. 2011 23:43
Re: na buduci rok to bude zaujimavejsie
Zažil jsem to s Focusem II, u příbuzných. Dokonce byl dražší (bylo to těsně před krizí). Tachometr byl stáhnutý zjevně o více než 100tis. Na první pohled bys to na tom autě nepoznal, ale na ten druhý... Holt někam se ty extrémně vytížené služebáky udat musejí.
13. 12. 2011 23:37
Re: na buduci rok to bude zaujimavejsie
OK ;-) :yes:
Avatar - Ronault.
13. 12. 2011 23:29
Re: na buduci rok to bude zaujimavejsie
Z toho tvého příspěvku jde vidět, že tobě evidentně nikdo nikdy nezatleskal.
Avatar - Andromeda
13. 12. 2011 23:14
Re: na buduci rok to bude zaujimavejsie
Ty nech sociologii ( tak se totiž říká oboru, jenž se vztahy ve společnosti zabývá, viz např: [odkaz] ) radši spát a piluj alespoň synonyma, ty adresná, bystrá kapacito 8-s