všetky tri auta su v bling bling dizajne stavaju na efekt zaujimave detaily,mazda pre mna prva ,posobi zaroven interierovo najstriedmejšie...civic 2miesto nadvazuje na predchodcu,exterier bude potrebovat viac času na zvyknutie si...fofo 3 je 3 ,pre mna neprekonal fofo 2 po fl a interierom je asi najvačšie sklamanie v nižšej strednej,zbytočne prekombinovany mobiloidny štyl :no: .kvalita techniky je na urovni doby preto v tomto pripade naozaj vyberaju len oči a preferencie ludi...
Co pro evropu Honda vyrobi, to tu proda, takze pro ne zadny problem ;-) Cena u spickoveho auto nove generace nemuze byt stejna jako par let stare tuctovky s horsi kvalitou a spolehlivosti, o designu nemluve. Je to take o jmene automobilky. Koukni na cenu znacky a pochopis, to nelze prodavat za cenu Ceeda, Golfa, to neni kvalita a bezpecnost z jizni ameriky >:-[]
Zbožne přani hondaklubu dostat se po všech strankach na uroveň Golfa. Už jenom to že ho dost často zmiňuješ ukazuje na to že ti kral třidy pekelně leži v žaludku.
To je velký omyl. Klub rozhodně nechce mít z Civicu Golf. Honda entuziasta má na auto jiné požadavky než běžný evropský konzument a požaduje, aby mělo auto svůj specifický charakter, aby bylo v první řadě orientované na řidiče a byla s ním radost jezdit. Na druhou stranu to jde i bez téměř nulové izolace interiéru od vnějších vlivů, tak proč současně nezapracovat i na hodnotách, vyznávaných evropskými značkami, tím spíš, že takové auto požaduje většina? Výsledkem téhle symbiózy je právě Civic 9G.
Po jakych strankach? spotreba? kufr? prostor? design? Spolehlivost? To auto by mohlo mit vlastni tridu, nejnizsi stredni. Postavit ho proti Jazzu, tak prohraje snad take ve vsech kategoriich, design by byl uz mozna sporny >:D
Proc myslis ze mi lezi v zaludku, kdybych si myslel ze je to lepsi kup tak ho mam v garazi. Me akorat prijde divny delat modlu z neceho z ceho cisi maximalni prumernost >:D
Golf ktery ma pruměrne vlastnosti ? Hm tak pani testeři jsou asi při testech vyšinuti a dostavaji slušně zaplaceno. A když si vezmu že součastny Golf vychazi z 5 řady ktera se začala prodavat už v roce 2004 a dodnes zamotava konkurenci hlavu tak nejde jinak než před nim smeknout. A Jazz ten je mimo i ve sve třidě natož v nižši středni.
V cem je Jazz mimo? Kufr jako golf, vnitrni prostor rovnez. Vykonove 1,3atmo srovnatelna s 1,2TSI. Teda bez zatahu v nizsich otackach, bez turba to da rozum. Spolehlivosti jasne prevalcuje Golfa o 2 tridy ;-) Spotreba se stahnout pod 5litru. Z hlediska budoucich provoznich nakladu jasna volba, mozna v tech pochybnych nemeritelnych ma Golf nekde navrch. Tak jako vzdy jen diky temto pochybnym vlastnostem, ktery bezny uzivatel skoro nevnima koncern v testech vyhraje nad konkurenci ;-)
Pokud ne japonce, tedy Honda, Toyota, Mazda, tak pak uz asi VW nebo Hyundai ;-)
Jo jo srovnavat Golf a Jazz to už chce hodně velky kus odvahy. Jazz nestači ve sve třidě na konkurenci natož na Golfa. A mimochodem Golf patři ve třidě alespoň podle statistik k nespolehlivějšim autum. A až jednou zkusiš oturbeny motor tak pak dej vědět. Ja jsem si atmosfer užil až až. A jestiže dokaže 1.2 TSI šlapat na paty 1.8 od Hondy tak nějaka 1.3 nebo 1.4 je scela mimo.
Statistiky hovorili vzdy jasne a s prichodem TSi to musi byt zakonite horsi, kolega je toho dukazem. Nerikam ze oturbeny motor nejede, do sportaku s tim nemam problem, ale musi to tahnout do 6 nebo 7 tis. Ne ze to umre nekde uprostred a je strach s tim jezdit jako u dieslu ve fabii. Strach predjizdet, ten s atmo nezazijes, pac s otackama to jde za vykonem, teda asi zase mimo koncernu 8-s. Ze TSI slape 1,8 na zada, souhlas, ale jen v nizkych otackach. Jinak pri vyssich tam ta absence vykonu 63, 77kw proste je. Zrychleni Jazzu 1,3 atmo je na urovni Golfa 1,2TSI, takze to zadny propadak u JAzzu take nebude, jen je treba radit.
Proste pro ceskeho ridice, ktery dle prumerneho stari vozidel u nas nepouziva auto 3 roky, je Jazz v porovnani s Golfem vyhodnejsi varianta. O pochybnych nemeritelnych vlastnostech se nebudu hadat ;-) Tobe se libi palubka Golfa me Jazzu a tak muzem pokracovat. Pro me jsou dulezita spotreba? kufr? prostor? Spolehlivost? Jelikoz kufr neni za zadnim podbehem siroky 125cm v rozumne delce padla volba na Civic. Jinak Jazz je spicka a doklada to i Auto roku v Japonsku 2009. Jen je potreba si utridit priority a nema cenu se hadat, kazdy preferuje neco jineho ;-)
Hm tak jsem se dival na tabulku spolehlivosti ikdyž na ně nějak nedam ale nic lepšiho po ruce neni a ejhle on ten Golfj je spolehlivějši než Civic a zhruba na urovni Jazzu. Tak jakepak 2 třidy.
Tak jsem taky koukal a jedine kdy se Golf priblizil je stari cca 4-5 let, jinak starsi i mladsi kusy o cca polovinu horsi nez Jazz. Stari cca 4-5 let je jeste u Jazzu v zaruce a v techto dobach nebyl Golf jeste vybavovan spolehlivymi agregaty TSI, ktere se jiste negativne promitnou do spolehlivosti ;-)
Jo ty 2 tridy to byl hec ;-) Golfa zminuji proto, kdyby se k nam nahodou nedostala zadna japonska technika, tak za BMW se mi nechce utracet(pomer cena / uzitna hodnota) a asi pak jedina volba by byla asi ten Golf, nebo dnes snad uz spise Korejec ? >:D Jeste ze ta japonska technika existuje, mam hned znazsi vyber >:D
Nevím v jakém světě žiješ, ale Civic patří mezi cenový průměr ve své třídě. Podívej se na ceny tam, kde se auta prodávají (UK, Německo) a vrať se do reality. To, že se japonci v Evropě neprodávají není o ceně. Reální zákazníci si za stejné peníze prostě kupují něco jiného.
FF 1.6 EB. :yes:
Honda ta je uplně mimo a Mazda ? Pokud bych chtěl auto ktere ma opravdu třidně vyborne jizdni vlastnosti tak ano Mazda ale co ty motory ?
Za jazdne vlastnosti.....sam neviem. Prave Mazda ako i Focus patria medzi to najlepsie co sa da kupit. Pred par mesiacmi som ovsem cital v automotosport test medzi Mazda 3, Auris, Ceed, Astra a este nieco ale uz si nepamätam. Test sa odohraval u vsetkych so zakladnou benzinovou motorizaciou a co do motora vyhral Ceed. Najhorsie boli ovsem prave japonske znacky a myslim ze najhorsie skoncila tusim Toyota. Az budem doma, mozem kuknut na presne cisla a vysledky.
som za rozsiahlejši članok na túto temu,vy ako redakcia auto.cz mate kontakt na zastupcu každej značky,preto by ma viac potešilo keby sa tu objaví na tuto temu prehlad kompletnej ponuky nižšej strednej napriklad predpokladana najpredavanejšia konfiguracia a napriklad dobre vybavene porovnatelne verzie...zaberie to sice viac času,ale bude to mat aspon pre mna vačšiu vypovednu hodnotu. vdaka ;-):yes:
Pěkně vybraná skupinka. :yes: Pravdou je, že M3 stále vypadá k světu, sázka na líbivost vyšla a podvozek patří stále na vrchol. Dneska ale přesvědčí už jen tou cenou.
Focus a Civic Mazdě utekly o dvě generace, co se týče provedení interiéru a odhlučnění, při srovnatelných jízdních vlastnostech (když vynechám nijak oslnivé jízdní schopnosti naftového focusu) nabízí naprosto nesrovnatelný komfort jízdy. Přeposilované řízení M3 také není žádné terno, stejně jako sedadla.
A když se podíváme na ohavný design Focusu a horší jízdní vlastnosti dieselových verzí, které jsou v Evropě klíčové, vychází logicky nejlépe Civic. Jeho jedinou nevýhodou je dneska relativně slabá paleta benzinových motorizací. :-!:yes:
rozdil 2 trid je totalni nesmysl. je tam rozdil adekvatni roku uvedeni vsech 3 modelu na trh. nova mazda 3 bude za mene nez 2 roky a po zavedeni skyactivu to bude proti honde teprve rozdil 2 trid. bohuzel naskok hondy je vzhledem k vekovemu rozdilu velmi maly...
Vaříš z vody. Jednak zcela jistě neznáš Civic a předjímat budoucí kvality M3 je velmi odvážné. ;-) Současně Skyactiv je sice moc pěkná věc, ale ani Honda nespí [odkaz] a Earth Dreams Technology bude k dispozici komplet v celé škále nejpozději s faceliftem za 3 roky.
Rozdíl 2 generace v interiéru to zcela jistě je. Stávající M3 neměla kabinu ani na úrovni minulého Focusu a Civicu.
Na druhou stranu Mazda slibuje posun nahoru u všech svých modelů, chce zamířit do subprémie. Při její současné situaci jí asi nic jiného nezbývá, otázkou je, jestli se jí to povede a jestli to bude zákazník Mazdy ochotný zaplatit. Napovědět by měla CX-5, ale jak si bude stát zatím nejsme schopni říct.
A jak se dalo predpokladat, pochybny downmrveni motorů se u Hondy neděje. Zrovna v zemi, kde je ekologie na prvnim miste >:D Skoda krize, která zbrzdila vyvoj, jinak tu mohlo byt vse drive ;-)
Pri tomto vyberu se neda rict nez, ze H je jasna volba, nema cenu pomlouvat konkurenci.
Dovolim si nesouhlasit.
To, co v prvni rade na aute potencialni kupce upouta, ci je dokonale odradi je vzhled.
A tady to - dle meho - Civic s Mazdou i s ne moc povedenym Focusem projizdi na cele care.
Ufo vzhled byl mozna zajimavy v prvnim roce prodeje, ale zde v Evrope, porad tahne spise konzervativnejsi pojeti vhledu a tak ty mimozemsko-futuristicke tvary priahuji stale mensi pocet zakazniku (presne statistiky neznam, ale obrazne receno potkam na ceste casteji Corvettu, nez Civic).
Silena terasovita (?!) palubovka neni sice z hlediska prehledu nijak spatna, ale na dva kulate budiky vedle sebe s displejem uprostred nema a uz z principu ani nemuze.
K tomu nabidka motoru, kde v benzinech je to dole slabota, nahore zadny zazrak a uprostred nic, v dieselech jen ten zazrak nahore za zazracnou cenu a mame popadak roku - treti misto ze tri.
Mazda 3 s tou vysmatou drzkou a priserne tezkopadnou zadi, se drzi vetve, sec muze. A mozna diky slusnemu podvozku, nekonfliktnimu interieru a ponekud sirsi nabidce motoru se ji to jeste par mesicu bude darit - druhe misto aneb: za ty prachy...
Focus je horka novinka a uz to vali testy a reze konkurenci hlava - nehlava, kdo neni premiant, nemel by se mu ani stavet do cesty. Motory - na jednicku. Vybava - taky. Vzhled - no...osobne tipuju, ze facelift prijde podstatne drive, nez je u Fordu obvykle. Podvozek rovnez za jedna. Interier, tak to je neco... Volant vykachlikovany tlacitky, hromada displeju, stredova konzola jako vietnamska hifi vez... No nic. Ale pres to prvni misto, tento model ma jako jediny naslapnuto ke slusne budoucnosti.
Mariachi - prognózy na brzký konec zájmu o technovzhled 8G by co do počtu písmenek přepsaly bibli. Realitou bylo, že se (alespoň u nás) Civic i pět let od zahájení prodeje stále držel v Top 10 třídy a já tedy mám spíše problém Civic 8G denně nepotkat. Není tedy důvod si myslet, že tenhle fluidní, možná až bionický design bude odsouzen k neúspěchu.
Nevím, kolik jsi toho s Civicem najezdil, ale digitální tacho v horní části desky, viditelné periferně při jízdě je po head-up displeji nejlepší věc, jakou můžeš v autě mít. A vzhledem k tomu, že HUP nemá v kompaktech nikdo, je v tomto ohledu Civic těžko překonatelný. Lépe prostě na rychloměr nebudeš vidět nikdy a v ničem. Pokud už máš v autě něco naježděné, tak jezdíš na ucho a tubusy před volantem de facto nepotřebuješ.
Ano, nabídka benzinových motorů je momentálně opravdu tristní, i vcelku schopná 1.8 v Civicu působí nějak vydechle. Ovšem z hlediska (západo)evropských prodejů to asi není až tak podstatné, benzin se u nás stává bohužel sprostým slovem a nebýt u 8G nabídky pouze 2.2 diesel, kdoví, jak by vypadaly prodeje. Na podzim přijde 1.6 i-DTEC a Honda předpokládá, že bude dělat 65 % !!! prodejů. za peníze 1.8 i-VTEC po benzinu neštěkne ani jorkšír. Do té dobhy si u nás možná po svezení pár zákazníků Civic 1.8 rozmyslí, ale na druhou stranu, co si budeme povídat - kolik je mezi kupci kompaktů závodníků?
Co se Focusu týče, u něho velmi slušně funguje setrvačnost. To auto není ani zdaleka tak dobré (po stránce řízení) jako předchůdce, ale "je to focus a tak to musí být dobré". Sice je to i nadále nejlepší auto ve třídě, ale otázkou je, jestli to bude platit i po příchodu Civicu. Česká realita možná vnímání Hondy trošku změní, ale Civic tě i tak velice překvapí. ;-)
S Civicem jsem jel, ne jezdil, takze na dalekosahle soudy nemam pripravenou pudu. Nicmene i tech par jizd mi stacilo, abych nad nim svym zpusobem zlomil hul. Neni to vubec spatne auto, ale jakekoliv jine umi vsechno - vsechno - lepe.
Palubovka - srovnavat reseni Civicu s HUD je usmevne (vim, zes to nemyslel doslova), ale jak pisu - z hlediska prehledu to neni tak spatne, jak by se z fotek mohlo zdat.
Ja osobne ale preferuji dva budiky - analogy - , kde rucicky vnimam perifernim videnim. Genialne nastaveny vyhled ma v podstate jakekoliv BMW (jakekoliv proto, ze jsem samozrejme neprojel vsechna, ale kazde, ktere jsem jel mne tim nastavenim vzdy okouzlilo). Je to pro mne jedna z markant, ktera mi dokaze o dva rady zlepsit (zhorsit) vnimani auta jako celku. A tedy v tomhle to Civic (na Ufo) opravdu zvladl.
Rizeni, razeni, brzdy - OK, ale nic mimoradneho, zadny extrem na zadnou stranu. Nejel jsem s tim zadnou sportovni jizdu, spis sviznou a auto se necha prijemne vodit... Ale to neni nic, co by jina auta teto kategorie nezvladla taky.
O spotrebe nema cenu diskutovat, nic mimoradne usporneho se nekonalo, vse je v mezich mantinelu tridy.
Vysledek?
Standartni auto ve velmi nestandartnim kabate.
Kolik kupcu kompaktu jsou zavodnici? No jiste - nikdo! Ale vsichni chteji mit ten pocit a pokud se aspon trochu zajimaji o techniku, ma to lesenovka (jakkoliv dobre naladena) podepsane. A navic argument: Vzdyt i ti korejci davaji viceprvek (ze nevi jak na to je vec druha, ja je za to chvalim, casem na to prijdou a to bude zase na diskusich mela :-) ).
Ostatne tak to je i s rizenim Focusu - kdo z nas vsech kupcu potrebuje ukecane rizeni? Vzdyt vice vjemu = potreba soustredeni = rychlejsi unava.
Focus je na spici tridy a Civic na tom vubec nic nezmeni (moje prognoza).
A ne ze bych Honde nepral.
Tedy preju to Alfe, ale ta...skoda hovorit...
Takže jsem se vlastně stejně nedověděl, co ti na palubce Civicu vadí. >:D Ale OK, beru, jsi ručičkový, já býval do ochutnání Hondy S2000 taky. :-) Ovšem argumentovat periferním sledováním těch kružniček v BMW, to na mě nezkoušej. Není na nich vidět, kolik jedeš, ani když se soustředíš, natož pak periferně. když musí mít i 116i cejchování do 280 a ještě na třech čtvrtinách kruhu, tak to je dílo. Horší už je jen Fiat 500 a Mini.
Předpokládám, že mluvíš o 8G, páč s 9G jsi určitě ještě nejel. Řízení druhé nejlepší ve třídě, řazení na Hondu nic moc, na C segment špička hned za Mazdou, brzdy bezproblémové, dle master testu AB nejlepší ve třídě. Podvozek otřesný, spotřeba na úrovni 1.6tek, takže velmi slušná, dynamika jízdy ale lehce za očekáváním. 8G nebylo špatné auto, ale úplně ho zabil zpackaný podvozek a horší odhlučnění kabiny. 9G je úplně jiná liga ve všech ohledech, s výjimkou dynamiky benzinu a řízení. Focus je možná nejlepší, ale nejspíš to bude těsné, jako ještě nikdy. ;-)
BTW "technicky založený zákazník" a Korejci - to první de facto neexistuje, jinak by Honda byla globální leader už před 20 lety a to druhé - nevrací se náhodou zase k trubce? Proč by ji jinak měl Veloster?
Jo, jsem rucickovej. Na palubovce Civicu mi vadi ten vzhled, prijde mi moc chaoticka. Nicmene funkcne je celkem bez problemu.
V perifernim videni samozrejme nikdy nectu, kolik jedu, ale vnimam, kde je rucicka a tudiz jsem aspon takto v obraze. Je mi to sympatictejsi nez digitalni udaj, nebo nez nejake zmrvene budiky typu "vse v jednom" (jako v te 500 treba).
Jinak 911 ma na ani ne trech ctvrtinach kruhu cejchovani do 350 :-!
Ja treba mam rychlomer rozdeleny na zony: Predpisove, normalne, rychle, na odstrel.
Samozrejme jsem psal o 8G. Ten 9G asi projedu taky (kamarad je hondofil a uz se na nej trese).
Ja nejsem tester, ale dost casto se dostanu k novym autum teto kategorie (tedy HB) a tak mam moznost laickeho srovnani.
A z meho laickeho pohledu Civic (8G - pro jistotu) na spici segmentu nepatri ani omylem. Neni to spatne auto, je v souctu prumerne a vycniva jen vzhledem. A vzhledem k tomu, ze technika zustava v podstate stejna (maximalne jinak naladena), neverim, ze 9G udela diru do sveta.
Jo - a ten Veloster, no toho si tu snad zatahl jen po pobaveni, vid? >:D
Mno tak motorově na rok 2006 bylo 2,2 iCTDi a 1,8 v benzínu rozhodně ne průměrná.Samozřejmě některé jiné věci tam "průměrné" dejme tomu byli.Jsou tam ale i věci které stojí za pochvalu, t.j magic seats + velikost kufru,místo na zadních sedačkách, v dané době i cena poměr výkon.Díru do světa asi 9G neudělá, ale Honda díky cenové politice a omezené možnosti výroby v počtu kusů, to dělat ani jinak dělat nemůže.Vyplňují kapku jiný segment trhu,alternativa ke "klasice".Ono co si budem povídat, soupřit ve stejných vodách jako Focus a Golf by byla sebevražda.To nemá smysl dělat ani o tom uvažovat.Jen dodám, že i kdyby Honda udělala auto tak, že by ve všech paparametrech vyčnívala, tak by o moc víc aut neprodala.On ty parametry totiž málokdo řeší a nedejbóže pozná.
Kritizovat design Focusu zpoza palubovky Civica chce hodně kuráže. Já sám jsem nepředpokládal, že by někdo (pominu-li Korejce) v brzké budoucnosti udělal ošklivější záď auta než má novej Focus. Ale Honda to s Civicem zvládla s prstem v nose >:D
Při nákupu auta, ausgerechnet v kompaktní třídě jde samozřejmě o design o praktičnost, o styl, a ve všem to Focus, a to i přes kontroverzní příďové detaily, nandává dané konkurencí razancí desetitunového bucharu. Honda je zcela okrajová možnost, vypadává z potenciálního výběru klasického kompaktního eurojezdce jako první. Auto, která nemá svůj vizuální status, je pouze jiné, akcent na jakousi "kosmickou smyslnost" je pak mezi dospělou populací spíše soustem k úsměvu.
Kupovat si v Evropě Mazdu? Jako proč? Naštěstí je tu Focus [odkaz] Silný hráč, hráč, který v komplexu semozřejmě nedosahuje na třídní referenci (GOLF) avšak v předmětném trojklání ční nad všemi jasným třídním poselstvím - kompaktní auto pro kompaktní lidi. Přes globální ambice stále prvotřídní, svěží a stylový evropský střih, evropská špičková jízda. Máš s tím problém? Já ne.
Tuhle větu "svěží a stylový evropský střih" myslíš v souvislosti Focusem doopravdy? Pro mě osobně byl Focus naživo obrovské sklamání. To auto vypadá už teď zastarale a omšele. Se Civicem souhlas.
Myslím to doopravdy a upřímně přiznám, že po počátečním snad až zatracování designu mě vždy další setkání s Focusem více a více utvrzuje v tom, že to Ford strefil.
Mě Focus nijak nenadchl už na fotkách a v reálu mě zklamal ještě víc. Naopak třeba taková Astra mě naživo oproti fotkám mile překvapila. Z horní trojce na mě nejvíc svěže působí M3. V komplexu je pochopitelně nejlepší Focus, ale osobně bych dal přednost Mazdě právě pro mě nepřekousnutelnou vizáž Focusu.
No vidis, a kdybych si mel ja kupovat nove auto, tak bych se rozhodoval prave mezi Mazdou 3 a Hondou Civic :-) Focuse bych dal az na treti pricku a nad VW Golf bych ani neuvazoval. Mam proste slabost pro japonska auta :-)
Lakaji me hlavne ty motory. U Civicu 1,8/104 kW a u Mazdy slibovane Sky-G 2,0 (121kW, 200Nm). Slusne vykony a mala spotreba. A samozrejme spolehlivost.
Ano, buchar hraje skutečně v případě Focusu dost klíčovou roli. Jenže už z děl Karla Čapka víme, že technika je dobrý sluha, ale zlý pán. Výsledkem je sexappeal středoškolského experta na IT mezi členy ragbyového týmu, podpořený sice útulným, ale stísněným interiérem. Globalizace přinesla krom McDonalda v každé vísce i odtržení řidiče Focusu od dění pod koly a sterility celého auta tak nedosahují Znojemské okurky ani v těch nejkyselejších snech.
Když si designéři Mazdy3 uvědomili, že Pokémoni a Pikaču zvlášť v Evropě není modla a jeho šťastný úsměv dali do vínku přídi auta, bylo už pozdě. Naštěstí se na zbytek svalnaté karoserie dá vcelku dobře koukat, obzvláště ve verzi MPS. O agilitě podvozku už se dnes předokolkovým euroautům ani nesní, ale když to podpoříš řízením s lehkostí motýlího křídla, výsledný dojem je také trošku na pikaču. Nad provedením interiéru by se dnes zarazili už i v Koreji a kvalita odhlučnění a jízdy představuje japonský standard v nejhorším smyslu slova.
Co nám zbývá? Japonské auto, které je paradoxně evropštější než Ford. Honda ve správný okamžik naskočila na fluidní design a teď už bude spolu s Hyundaiem jen sledovat, jak budou další výrobci následovat. Nová měřítka aerodynamiky v kombinaci se silnými vizuálním markantami prošlapává zájemci cestičku do interiéru, jenž nechá za volantem okusit některé z pocitů, které zažívali Ginther, Senna, Prost nebo Button. Ať už jde o kokpit ve stylu závodního monopostu nebo uznalé pokývání hlavou poté, co na zatáčkovité silnici uštveš golfa před sebou, abys ho následně díky silnému i-DTECu bez problému dal. To vše ve společnosti interiérových materiálů, o nichž sní u Audi a tichu a jízdní pohodě, která se stane mezi kompakty benchmarkem. Má to jen jeden háček - musíš na to mít. ;-)
Kdyby sis tu pohádku věřil, Kingu, musel bych mít opravdu vážné pochybnosti o tvém rozhledu. Vizuální pravda předmětného modelu je zde - [odkaz] Tím tvůrce v podstatě řekl úplně všechno :-O Jakýkoliv dovětek je než křečovitým pokračováním křeči.
Čtu tě tu a vnímám, jakou bolestnou realitu prožívá klub. Na dalších pár let je to než na roli kompaktních statistů se zataženejma copama. Musíš na to ovšem mít ;-)
Velmi pěkná fotka :yes: nevím, kde je problém. :-) Dynamický, vizuálně nízká a široká příď - kompaktní raptor jedna radost.
Bolestná realita kompaktních statistů? Civic vždy byl a je kořením kompaktní třídy a i Babica by ti řekl, že kouzlo koření je v tom, nepřehnat to s dávkováním. Tuhle roli Honda vždycky zvládala na jedničku. Někdy dokonce lépe, než by si sama přála. >:-[]
No právě...Golf je hodně dobré auto, o tom tu nikdo spor nevede.Prosťačky neřeším, ale proč kopat do aut, které jsi neosedlal.Apropo, zrovna King 9G už vyzkoušel, takže jako jediný zde ví jak jezdí.Zná klady i zápory.Konkrétně na Hondaclubu, je kritiky na Civika více než si zaslouží, přesto se do těchto lidí tady uměle kope.
Jenže podivej se kde všude a kolik lidi včetně Kinga snad pokažde toho Golfa zmini. Podivej se na Choochoo ten už tu porovnava Golfa vs Jazz a je schpny tvrdit plno nesmyslu co se tyče konfrontace těchto 2 aut.
Jinak ja Kinga beru jako hodně Honda pozitiv ikdyž s novou generaci jel tak si raději počkam na vice testu a postřehu.
Co kdo tvrdí je úplně jedno.Každej má svůj názor na věc aže někdo píše bejkárny, tak nemá cenu se přizpůsobit.IMHO je potřeba se nejdříve svézti, vyzkoušet a ne napsat jizdní vlastnosti od klávesnice.Jedna věc je vzhled a druhá jak auto jezdí.Každému také vyhovuje něco jiného.Pamatuji dobu, kdy Golf měl taky trubku.A co, stejně byl nejlepší že jo..... u některých.Torzka je kapku horší na horších površích, to je bezesporu,ale na pěkne silnici je to stejné a hlavně jde o naladění.Testy redaktorů jsou o tom, že každej má nějakou představu jak by mělo auto jezdit a dle toho píše.Každé auto má něco do sebe a ani Golf není ve všem vítěz.
S tou torzkou naprosty souhlas s King of Rain. Na pěknej povrch silnic je torzka minimálně stejně dobrá, říkám co učí na VŠ. Na špatný povrch o něco horší, u Civica hodně tvrdě naladěná i s větším přenosem hluku, což ale není tak hrozné jak je zde uváděno. Ja jen hodnotim to co jsem videl v rodine, vsude kam se jelo pro neco vetsiho do kufru se bral Jazz misto G5, nic vic nic min. Jazz proste splni i to co Golf nezvladal s nizzsimi naklady ;-) Jezdit ale 200km denne uz bych vahal mezi temito souperi, ale to je snad jedinny pripad ;-)
tak tenhle tu chyběl (GTI), prosímtě kup si toho přiblblýho poruchovýho Golfa, co žere olej a motor bude udejchanej do 200.tis km (vlastní zkušenost) a nech se uchlácholit kamarádíčkama co nic jinýho neměli než VW jak si dobře koupil. Mazda 3 nejnovější test v AUTO TIPU 11/2011 ( AUTO BILD) Nově : Mazda 3 bez jakýchkoliv závad , Mazda 5 bez jakýchkoliv závad, Mazda 6 bez jakýchkoliv závad. Volkswagen Golf je tedy na 6 místě, dále Touran 2,0 TDi 77závad, poslední i za Renckem, Polo předposlední 56 závad, Passat 2,0TDi 41závad, Golf V 1,4i 26závad atd.atd. Tak nevím kde udělali soudruzi s NDR chybu. :no:
Nechci ti brát iluze, ale píšeš o jednom ze statisíců kusů, který prošel tím náročným testem. Není to tak, že by všechny kusy daného modelu byly stejně spolehlivé, resp. stejně nespolehlivé, víš jen to, jak si daný kus v testu stál. Pro nákup auta, který mi doporučuješ, to tedy vypovídací hodnotu takřka nemá, leda by sis ten daný model v AUTO Tipu vyžebral jako ojetinu.
Obecně jsou však i tak mazdy spolehlivá auta, to tu nenapadá nikdo. Vedle toho však auto musí také vypadat, to snad uznáš...
Při sériovosti masové výroby by to, cos řekl, platilo tehdy, pokud by produkce VW byla silně nekonzistentní. A pokud by se k obecně nevalné spolehlivosti přidala ještě výrazně nevyrovnaná kvalita výroby, tak potěš koště. Ale že mají v tom AB ale pech, skoro vždy narazí na šmejd. >:D
Sestoupil jsi do diskusního autobulváru, není to tak, že první je špica a padesátý propadák, je to tak, že první dopadl nejlépe a padesátý byl během toho sta tisíce kilometrů třikrát v opravně.
Pokud máš slepou důvěru v předmětné testy, není od věci si popovídat s přijímacím technikem v servisu. Nebo se snad domníváš, že Mazda na základě výsledku testu zrušila servisy? >:D
Ano, třikrát v opravně kvůli výměně motoru, převodovky a náprav. >:-[] Jistě že jsou rozdíly někdy malé (někdy ne) ale něčím se zákazník řídit musí. A tohle může být hned po srdci ten druhý argument. :-)
No právě, že ta trojka nevypadá jako tuctovka, zejména po tom fageliftu, který před měsícem vyšel, je to ještě lepší. Jinak M3 dostala v Německu titul nejkrásnější auto světa, tak nevím ....................
O jízdních vlastnostech by jsme se mohli bavit dlouze, Golf má podvozek dobrý, ale na Mazdu nebo Focuse prostě nemá. A jestli pro někoho není vypovídající hodnota 3 mazd ve stotisícovým testu v první top trojce nejspolehlivějších tak fakt taky nevím. Spolehlivost, je to co je na prvním max. 2 místě při výběru auta, tedy u mě osobně rozhodně. Vím, že Golf na tom není nejhůř, ale ty ostatní modely jsou katastrofa. A zařadit se za frantíky je myslím pro VW špatný signál, oni tihle zákazníci kupující VW bohužel těží s patriotismu. 8-s
Duel Focusu a M3 je velmi těsný, Ford sice trochu přešlápl v designu (zadní lampy, detaily na přední masce, určitě bude co vylepšovat při faceliftu), Mazda, snad aby to nebylo Fordu líto, měla super našlápnuto, ale rozteklým rypákem to též lehce zazdila (při faceliftu zlepšila celkové naladění, smějící držku nikoliv). Takže z venku 1:1. Uvnitř bych bral materiály Focusu a střídmost M3 takže také plichta. No a technika, tam je to velmi blízko, vypíchnout asi lze spolehlivost Mazdy na jedné straně a daleko širší konfigurovatelnost a škálu motorů na straně druhé. Ať koukám, jak koukám, mě z toho vychází plichta. Ne Hondu jsem nezapomněl, ale ta u mě vypadává hned v prvním kole na motory, což je něco jako KO kritérium, jak 1,4 tak 1,8 byly špatně už v minulé generaci a zdá se, že Honda hodlá spinkat dál.
Zajimalo by me co je spatneho na 1,8 a na tech 1,6 tak zazracneho? Jojo, tech 85 koni u Focusa 1,6 v zakladu je fakt luxus >:D Pred 20 roky bylo u Hondy standardem u nejslabsi 1,5 tragickych 90 koni. >:D
Neviděl jsem test, kde by 1,4 od Hondy dokázala konkurovat atmo konkurenci neřkuli přeplňovaným motorům, jeden z testů kde dostala od atmosfér, čti jen sekci motor. No a za dva roky nic nového u Hondy, konkurence, třeba zde diskutovaný Ford má nové jednotky.
[odkaz]
No a k 1,8, tady máš dva popisy motorů, můžeš hádat který je který:
Popis č. 1
Pod kapotou sedanu pracovala přeplňovaná zážehová šestnáctistovka o výkonu 110 kW při 5.700 min-1. Točivý moment je shodný se silnější 134 kW variantou, tedy 240 Nm. Momentové maximum zde však zasahuje o tisíc otáček níže, rozkládá se mezi 1.600 a 4.000 min-1.
Agregát má plynulý zátah, po překonání hranice 1.500 min-1, kde se turbodmychadlo teprve nadechuje, vůz bez jakéhokoliv zakolísání vyráží vpřed. Turbodíra je však pečlivě vyhlazena a tak místo nakopnutí do ledvin očekávejte příjemnou gradaci výkonu. Ačkoliv červené značení na otáčkoměru začíná v 6.500 min-1 a opravdové červené pole ještě o pět set otáček výš, v praxi opravdu nemá cenu motor do takovýchto otáček hnát – za šesti tisíci se mu jiskra z očí vytrácí. Lepší je řadit o kousek dříve, otáčky stejně spadnou někam ke čtyřem tisícům, navíc tam to má přeplňovaný EcoBoost opravdu hodně rád.
Velkým plusem je vysoká kultura chodu a pečlivé utlumení motoru. Do kabiny tak při běžné jízdě proniká jen minimum odkazů na čtveřici pístů pracujících pod kapotou, naopak při svižnější jízdě je tichý projev vystřídán sympatickým, lehce zemitým tenorem. Spotřeba je také příjemná. Při ustálené stokilometrové rychlosti točí motor na šestku 2.300 min-1, spotřeba paliva se ustálila na 5,6 litrech na 100 kilometrů. Zrychlení na 130 km/h znamená nárůst otáček těsně pod hranici 3.000 min-1, spotřeba poskočí na 7,1 l Naturalu což je rozhodně pěkný výsledek. Celý test jsme absolvovali se spotřebou 6,8 litru, ve městě nám pomáhal i start-stop systém snižující spotřebu paliva při popojíždění v zácpě
Popis č. 2
Ovšem méně jisté jízdní vlastnosti benzinové verze by nebyly až taková tragédie. Mnohem horší bylo, že dlouhé zpřevodování dostal i benzinový motor bez točivého momentu a Civic je s ním prostě pomalý. Odstupňování jednotlivých kvaltů je už od trojky tak dlouhé, že po přeřazení hatchback citelně poleví v akceleraci a v nízkých a středních otáčkách se rozbíhá opravdu pozvolna. Na dopravu z A do B to zcela jistě postačí, ale kde je ta dřívější agilita Civiců?
Žádnou radost ale nedělá ani starý dobrý recept na příjemné svezení s hondou – točit, točit točit. Už od 4000 otáček totiž do ticha kabiny vtrhne nepříjemný zvuk motoru a jeho nelibozvučnost se se vzrůstajícími otáčkami zhoršuje a z hučení se mění v pisklavé vytí, které navíc stále není doprovázeno dynamikou, jaká by se dala očekávat od 140koňového benzinu značky Honda.
Jistě jsi poznal, že č. 2 je 1,8 v novém Civicu, zrychlení 10,4 proti 8,7 u Focusu je o parník, o průběhu výkonu a pružném zrychlení netřeba vůbec ztrácet slov. Čili motorově je pro mě Honda propadák, dnes snad nejhorší nabídka benzínů v nižší střední na trhu. Co bylo před 20 roky mě celkem nezajímá.
to bude synku daný asi tím, že jeden motor je atmosférický a druhý přeplňovaný, nadopovaný, pracující se šílenými tlaky....co takovej motor předvede po nájezdu většího sousta kilometrů? Pro mne osobně připadá v úvahu dobrá poctivá atmosféra, mezi které řadím 1.6 od BMW/PSA, Toyoty a v neposlední řadě podle mého výborná 1.8 od Hondy. Postupem času se stále více klaním k japonským vozům (před pár měsíci u mě věc nereálná), poněvadž s kvalitou jsou dnešní modely evropských značek na štíru. A jak se mi 8G Civic nelíbí, tak z 9G jsem nadšený...toto je přesně podle mýho gusta. A k ceně? Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci...zde mluví za vše. Mazda taky slušná, k Fordu se nemíním vyjadřovat (stačí mi jedna hrůza ve firmě, ač v předchozím modelovém vydání.
O jaké 1,6 atmo od BMW/PSA mluvíš? Společně vyvinutý, tedy spíše BMW vyvinutý a PSA koupený 1,6 benzin je přece turbo motor a skvělý, opět daleko lepší volba než 1.8 atmo v Hondě.
Motor přežije celé auto, za 37 let co jezdím, žádný motor neodešel dříve než auto jako celek a byla v tom jak turba tak neturba.
Cena Civicu je jedna z nejnižších na trhu, s cenou Civic problém určitě nemá, vždyť se podívej do článku, levnější než Ford a s Mazdou po doplnění na stejnou výbavu (metalíza, kamera) nastejno, snad vyjma Korejců ale tam asi nechce konkurovat žádný Japonec ani Evropan.
netušil jsem, že 1.6 VTi o 88kW je turbo...pán má zřejmě na mysli asi 155 koňové THPéčko. Nepsal jsem nic o tom, kdo vyvinul tento motor, nepsal jsem nic, že by neměl přežít morální věk automobilu. Chtěl jsem jen říct a naznačit, že přeplňovaný motor je náchylnější na opotřebení jednotlivých součástí, nesrovnatelně vyššími nároky na servis, zacházení apod. Každému podle jeho gusta, já nikomu nic nevnucuji.
Tož jezdi v atmosférách, nic ti nebrání. Já se k nim rozhodně vracet nebudu a myslím, že všichni kdo to vyzkouší, je to asi stejné jako s nepřeplňovanou naftou, na začátku bylo hodně řečí jaký to bude průšvih a dnes si na atmo naftu nikdo ani nevzpomene.
Nikdy jsem necetl o problemu s motory Honda, ale kdyz slysim kolegu a jeho reci o problemu s TSI tak si nejsem jist jestli mluvime o tom samem. Z hlediska spolehlivosti je na tom atmo proste lepe. Hodnotit zatah oturbeneho motoru a atmo v nizkych otackach, tak to muze jen znalec techniky. Jedine co k tomu mohu dodat je spotreba je stejna a vykonem se atmo varovna pri prerazeni a pritom vyssi spolehlivost.
Turbo motor je z principu účinnější stroj a spotřebu má při stejném požadavku na výkon nižší než atmo, nejsou to litry ale pár desetinek ano. A lepší průběh výkonu a tedy lepší dynamika auta které se atmo prostě nevyrovná je taktéž jednoznačná výhoda. Vyšší spolehlivost atmo nikdo nedokázal, to jsou je řeči těch co turbo nemají a nějak si chtějí ospravedlnit svou volbu a tedy dělají z nouze cnost. Turbo je poměrně jednoduchý strojařský výrobek který spolehlivostí daleko převyšuje třeba elektroniku, která je daleko častějším zdrojem problémů dnešních aut.
co se týče účinností přeplňovaných jednotek, určitě se s tebou já ani kolega přít nebudeme. Ale jak píše, problematické opravdu jsou...TSI jsou toho vzorným případem (stačí přečíst pár recenzí uživatelů). A opravdu si nemyslím, že by japončíci neuměli vyrobit dobrej přeplňovanej motor, dobrou automatizovanou dvojspojku atd. Jen si myslím, že dáno jejich náturou a smyslem pro preciznost nevypustí na trh cokoliv u čeho nejsou schopni ručit spolehlivostí.
Ale vypustí, jsou jen pomalejší, přeplňovanou naftu také vypustili nebo koupili od Renaultu (Nissan) a přečti si diskuze pár let dozadu o spolehlivých benzínech a nafta u Japonců jakože nikdy. Dnes když Mazda nebo Toyota má dobré nafty tak všichni fans otáčí a naopak je strkají jako vrchol techniky, nejsou špatné ale jen trochu pozdě. A s turbo benzinem to dopadne úplně stejně, za 5 let si to povíme. Ano přeplňovaný benzin umí každý blbec a není to žádná novinka ale v kombinaci s přímým vstřikem, var. časováním už to tak easy není.
Tak o ucinnosti preplnovani se asi budem hadat, preplnovana nafta nerovna se benzin
[odkaz]
Ze by vypustili preplnovane benziny u Hondy za 5 let pochybuji
[odkaz]
Jedine cemu verim je preplnovani pro Type-R. Jen rikam turbo pro sportaky, atmo pro dlouhodoby spolehlivy a ekonomicky provoz. Japonci nejsou pomalejsi, jen je u nich skutecny tlak na emise(spotrebu), maj i prisnejsi normy, tudis nafta hraje druhe housle, proto davaj prednsot hybridum a alektro, coz je i na na autosalonu v Tokiu videt ;-)
Přeplňování turbínou (nikoliv kompresorem), lhostejno či u nafty nebo u benzinu vždy zvyšuje účinnost motoru. Ano Type-R asi bude první a pak bude následovat zbytek produkce. Japonci nejsou pomalejší to máš pravdu, oni musí vždy počkat až se věci vymyslí v Evropě nebo US a pak je pečlivě obtáhnou, rozdíl mezi nimi, Korejci a Číňany je v tomto smyslu nula.
Kdo mluvil o kompresoru? Ja vidim v tabulce preplnivani. To ze mi nekde v nejakem testu spotreby dle pochybne metodiky mereni EU vyjde cokoli me moc nebere. Tak jako tlak ne emise v podobe pochybnych smernic EU.
Tak s tim obtahnutim si me dostal, lepsi vtip jsem neslysel >:D
Tabulkou nějakého amatéra si podlož nohu u židle a přečti si něco o spalovacích motorech. Na rozdíl od tebe i japíci znají banální skutečnost, že přeplňování zvyšuje účinnost motoru (i benzinového) [odkaz]
Normami EU si podlož druhou nohu u židle a dívej se na spotřebu motorů u uživatelů třeba na sprint monitoru a najdeš tam, že stejně výkonné přeplňované motory mají vždy o 0,2-0,5 nižší spotřebu než atmo (u srovnatelných typů aut).
Ještě řekni, že Japonci vymysleli spalovací motor a bude opravdová sranda.
Největší vtip je , že vy japanofilové to z nevědomosti za vtip považujete, přitom japonci v souvislosti se spalovacími motory s žádný zásadním/převratný/revolučním vynálezem nepřišli, vždycky jen zdokonalují něco dávno vynalezené/vymyšlené jinde (hlavně v Evropě), a to včetně ohraného japonského hitu - proměnlivého časování ventilů, z něhož by Honda/Toyota (pokud by to šlo) žila (motoricky) ještě minimálně dalších 50 let! ;-)
proč ohraného hitu? Něco co opravdu funguje lépe není třeba shazovat ne?
Každopádně výrok od Ham. "jak 1,4 tak 1,8 byly špatně už v minulé generaci." Cože? >:D to jsem se fakt pobavil. Civic už v minule generaci měl pár věcí, které stálo za to kritizovat (zejména podvozek), ale motory? Kámo tos zaspal asi posledních 20 let. Každý redaktor, který testoval Civica s 1,8, tak mluvil o motoru jako o nejlepší 1,8 na trhu. A to, že má dnes dlouhé převody NENÍ vina motoru, že už nejede jak by mohl.
No asi ne každý redaktor byl z těch motorů v minulé generaci na větvi. Jestli je pohon mizerný kvůli motoru nebo převodovce je docela šumák, prostě auto nejede.
No srovnavat oturbeny motory s atmo nebo 1,8 vs 2,0 to nesvedci o prohre, ale o vyhre, proste se da srovnavat s motory s vetsim objemem a lepsi spotrebou. Timhle si muzes podlozit co chces. Muzem porovnat 1,8 a 1,6 Mazdy a Fordu, ale takhle deklasovat konkurenci to neni Honda styl, mi mame vetsi cile >:D
No až za 5 let Honda bude mít turbobenziny, tak bude možná co srovnávat, dnes nemá Honda proti konkurenci v benzínu co postavit. Jo mít kulový v talónu a vysoké cíle to známe, nikdo vám nedodá to co my vám dokážeme slíbit. >:-[]
hodně dětinský dávat sem odkazy, který se ti hodí ;-) proč si sem nedal místní odkaz, kde ho chválí? titulek o motoru začíná "MOTOR STÁLE ŠPIČKOVÝ". Odkaz z autowebu, kde ho chválí do nebes? z Tipcars? To akorát dokazuje, jak tě štve, že jsou dobří na motory a ty to prostě nepřijmeš. Tvůj problém.
jediný v čem se s tebou shodnu je to, že turba bude Honda mít taky a dokonce bych řekl mnohem dřív, než za 5 let.
aha,tak tys jen nepochopil co tam píše. Já ti to vysvětlím. už testérova věta ti to naznačuje "není doprovázeno dynamikou, jaká by se dala očekávat od 140koňového benzinu značky Honda." Pořád nic?
Já vím, ty mi zase pošleš odkaz, kterej někde vyštracháš. Ten si akorát vytiskni a nalep si ho na auto.
No já si tu větu překládám tak, že kdysi s 1,8 byl Civic dobrý, ale dnes:
....Civic je s ním prostě pomalý.
....po přeřazení hatchback citelně poleví v akceleraci a v nízkých a středních otáčkách se rozbíhá opravdu pozvolna.
....na dopravu z A do B to zcela jistě postačí.
....od 4000 otáček totiž do ticha kabiny vtrhne nepříjemný zvuk motoru a jeho nelibozvučnost se se vzrůstajícími otáčkami zhoršuje a z hučení se mění v pisklavé vytí
....zrychlení 1,8 i VTEC 10,4 sec.
v podstatě ano, Civic s 1,8 byl dobrý. Podle popisu to až vypadá, že měli vyloženě špatněj kus, ale to zas bude vypadat, že jsem zaujatej...Motor je dobrý i dnes, jen ho zazdily převody. Nicméně to nemusí být až tak špatně. pro někoho je příjemné jet normálně a mít nízkou spotřebu, hluk a otáčky. Na sportování už to není. Nabídka motorů je tragická, to souhlasím.
Jen ho zazdily převody.... to je ale doklad, že motor už dnes dobrý není. Protože kdyby mu nastavily převody jako dřív tak mají problém s emisemi. To zazdění převody není blbost převodovky ale motoru který už neplní normy se "správnými" převody. Starých motorů které plnily euro 1,2,3,4 jsou mraky a byly skvělé, ale to dnes už nestačí, notabene u vrcholné benzinové motorizace.
Z ceho zije koncern? Ze prej jsou drzaky, ale ono uz je par let po valce. kdyz alfa vyvinula promenlive casovano nekdy okolo 65 tak prvni Civic vyjel v 72 a co VW, po tom technicky ani pes nestekne, natoz aby neco dotahl k technicke dokonalosti. To promenlive casovani ma svuj vyvoj, to nezamrzlo v 65 jako koncernova technika. Hodnota znacky je o technickem know-how, to neni o poctu vyrobenych povalecnych brouku, takze na tom asi Toyota s Hondou nebudou tak zle ;-) Japonci dnes ziji elektroauty a hybridy, to koncernu musi opozdene vyvijet Bosh, nebo kdo. 8-s
Pokud máš představu, že proměnlivé časování u spalovacích motorů vyvinula někdy okolo r. 1965 Alfa, tak se nejdřív dovzdělej a pak tu o tom můžem seriózně debatovat. Viz History: [odkaz]
Jak dlouho má koncern běžně v nabídce přímovstřiková turba (dieselové i benzínovéú, jak dlouho má v běžné nabídce dvojspojku, 4x4 i v kompaktech apod.?
To Honda je rádá, že už má chvilku konečně aspoň ten turbodiesel s přímým vstřikem. ;-)
Tak jen zběžně jsem se podíval na výbyvu M3 v TE - cena souhlasí, ale třeba automatická duální klimatizace je v ceně, vyhřívaná sklopná zrcátka také ....
Možná by nebylo od věci zvolit výbavu TX, která stojí 399t. ( což je jako Civic ) a má výbavu špičkovou ....
Jednoznačně Focus,fantastické jízdní vlastnosti,skvělé brzdy,úžasný motor,výborná ergonomie,naprosté ticho,radost řídit.Nejlepší auto v dané třídě a v provedení kombi, ideál pro rodinu. :yes: Jediná výtka: kovové a hladké ovladače klimy....ale to se dá přežít. :-(
Hezké srovnání, ale z této trojky bych si nevybral ani jedno auto. Jak tu kdosi nahoře zmínil, Ples příšer.
Spíše bych se mrknul k VW na Golfa a k Opelu na Astru (ikdyž je dost těžká). To jsou normálně vypadající auta. Možná bych ještě uvažoval o 308 a C4 od PSA.
Jak to vidím já je stejně irelevantní jak to vidíš ty.Každej nějak vidí.Někomu se líbí tohle a někomu zas tamto.Design je pocit, vnímání "něčeho".Chytří vědí...a změřit to nejde.Apropo proč je tolik lidí (většina) co maj vlčí mlhu a nekupují ten nejlepší design pod sluncem? >:D (podotykám, že proti VW designu nic nemám, naopak, až na vyjimky mne také slovuje)
Ty víš, jak jsem to myslel ;-) , jen jsem se špatně vyjádřil.
Prostě fakt, že Golf je nejprodávanější auto nižší střední, asi o něčem vypovídá. Možná to je jen marketing VW, a nebo opravdu se to auto líbí a splňuje požadavky zákazníků asi nejvíce ze všech nabízených aut. Vyber si, co za tím je. Každopádně není to jenom o Golfu, celému koncernu VW se daří nebývale dobře, což se bohužel nedá říci o ostatních automobilkách. Krok s VW snad drží jen HKMC.
Z této trojky bych uvažoval jedině o Hondě, ale cena je opravdu hodně vysoko nad průměrem třídy a vzhledem k tomu, že u 1.8 zmrvili zpřevodování, nakonec bych si nevybral ani tu. Bohužel.
Kedze mam Focus II po FL tak jednoznacne Focus s ecoboostom (ten motor je proste bozsky)
Ale ta karoseria je pre mna velke sklamanie.
Moj ideal by bola M3 sedan s motorom ecoboost :)))
Honda zacina byt pre mna zaujimava od Accordu.
Takže součastny Civik se jim udajně po designově strance nepovedl a přišti rok chcou přijit s timto ? Za mě musim řict že součastny Civik se mi opravdu libi samozřejmě po odstraněni toho bakelitu na předni masce. Ale to co ma přijit tedy 9G to je krok spiš dva zpět.
Docela zajimava informace je pro mě vaha nove dislove 1.6 ktera ma važit nejmiň ve třidě a to 180kg. To jsem netušil že jsou diesly až o tolik těžši než benziny.