Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic vs Mazda 3 vs Ford Focus: Co koupit?

Diskuze (149)
Honda Civic vyjede na české silnice v únoru. Jak si stojí v cenovém srovnání s konkurencí?

Honda Civic vždy představoval trochu jiný obsah pojmu kompaktní hatchback – značka tu více tu méně sázela na svou sportovní image i sportovní jízdní vlastnosti. Tím se Civic vymezoval a vymezuje vůči zástupu Golfů, Méganů, C4 a dalších.

Se svým pojetím ale není Honda osamocena. Na sportovní struny brnká i domácí konkurent, Mazda 3. A podobný přístup není cizí ani Fordu a jeho Focusu.

Do dalšího cenového srovnání jsme proto postavili tuto trojici. Tentokrát má Honda pozici žhavé novinky, Mazda je omlazená faceliftem a oživená akčním ceníkem a Focus přešel ze vstupní fáze do období budování tržní pozice.

K prvnímu porovnání volíme Civic 1,4 i-VTEC Comfort. Základní verzi S rychle přeskakujeme, výbava bez klimatizace a rádia v dnešní době v nižší střední třídě naláká málokoho. Comfort je dražší o snesitelných 20 tisíc, bez stokoruny vyjde na 400 tisíc.

Cenová politika Hondy znamená obsáhlý seznam standardní výbavy, ovšem se zbytečnými dírami například v podobě absence elektrických zadních oken. Za metalický lak Honda příplatek nežádá, navigace vyjde na přijatelných 25 tisíc korun.

Mazda 3 1,6i TE je výbavou a výkonem rovnocenným soupeřem pro Hondu. Ve výbavě chybí litá kola. Naopak nechybí elektrické stahování zadních oken, vyhřívaná zrcátka jsou navíc elektricky sklopná, bonusem jsou zadní parkovací senzory a Mazda je o 50 tisíc levnější než Honda.

Cenou a výbavou se Mazdě velmi blíží Ford Focus 1,6 Ti-VCT Trend. Na dorovnání výbavy Mazdy je potřeba přidat paket City (parkovací senzory, el. zadní okna), na druhou stranu Honda tyto položky pro Comfort nenabízí.

Honda Civic, Mazda 3, Ford Focus - srovnání cen 1
ModelHonda CivicMazda 3Ford Focus
Motor1,4 i-VTEC (73 kW)1,6i (77 kW)1,6 Ti-VCT (77 kW)
VýbavaComfortTETrend
Cena [Kč]399.900,-349.900,-355.900,-
Airbagy čelní, boční, okenníSSS
Centrální zamykání s DOSSS
El. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátkaS / SS /SS / S
El. stahování předních okenSSS
El. stahování zadních oken-SCity
ESPSSS
Klimatizace automatickáSS12.900,-
Klimatizace manuální--S
Kola z lehké slitinyS (R16)--
Metalický lakS12.400,-13.900,-
Navigace25.000,---
Parkovací senzory Z-SCity
Rádio s CD/MP3SSS
Rádio s USB/AuxS / S- / SS / -
Výškově nastavitelné sedadlo řidičeSSS
sada City--13.500,-

Podruhé bereme Civic 1,8 i-VTEC a stoupáme o úroveň výš, na výbavu Sport. Tentokrát už nechybí skoro nic, ale… na vyhřívání sedadel nebo Bluetooth zapomeňte. Ty má až o 100 tisíc dražší verze Executive. Absenci parkovacích senzorů vynahrazuje alespoň couvací kamera.

Mazda zasazuje s modelem 2,0 i-Stop cenový direkt. Má vyšší výkon a ve verzi TX Plus vychází navzdory lepší výbavě výhodněji. Nehledě k tomu, že za stejné peníze jako Civic Sport lze pořídit Mazdu v provedení GTA. A tam je už standardem navigace, bi-xenony a bezklíčový vstup.

Na výhodnou nabídku Mazdy tentokrát nestačí ani Focus 1,6 EcoBoost Titanium. Ten je cenou na úrovni Hondy, navíc mu chybí metalíza, parkovací kamera a elektricky sklopná zrcátka. Jako jediný z trojice má ale přeplňovaný motor, který nabízí při obdobném maximu výkonu lepší parametry.

Honda Civic, Mazda 3, Ford Focus - srovnání cen 2
ModelHonda CivicMazda 3Ford Focus
Motor1,8 i-VTEC (104 kW)2,0 i-Stop (111 kW)1,6 EcoBoost (110 kW)
VýbavaSportTX PlusTitanium
Cena [Kč]479.000,-436.900,-493.690,-
Airbagy čelní, boční, okenníSSS
Asistent jízdních pruhů-Sjen paket
Bluetooth-SS
Centrální zamykání s DOSSS
El. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátkaS / SS / SS / S
El. sklopná zrcátkaSSCity
El. stahování předních okenSSS
El. stahování zadních okenSSS
ESPSSS
Klimatizace automatickáSSS
Kola z lehké slitinyS (R17)S (R17)S (R16)
Kožený volantSSS
Metalický lakS12.400,-13.900,-
Monitorování tlaku pneu-SS
Navigace25.000,-22.000,-24.100,-
Parkovací kameraS--
Parkovací senzory Z-SCity
Přední mlhovkySSS
Rádio s CD/MP3SS (Bose)S
Rádio s USB/AuxS / S- / SS / -
TempomatSSS
Vyhřívání předních sedadel-S8.900,-
sada City--8.000,-





Diskuze (149)
Avatar - white label
15. 12. 2011 14:58
Re: Plichta
Ale i kdyby je měla hned zítra, pořád to bude víc, než pět let po VW, na které se ptal: "a co má koncern?". ;-)
Avatar - Ham.
15. 12. 2011 13:26
Re: Plichta
Jen ho zazdily převody.... to je ale doklad, že motor už dnes dobrý není. Protože kdyby mu nastavily převody jako dřív tak mají problém s emisemi. To zazdění převody není blbost převodovky ale motoru který už neplní normy se "správnými" převody. Starých motorů které plnily euro 1,2,3,4 jsou mraky a byly skvělé, ale to dnes už nestačí, notabene u vrcholné benzinové motorizace.
15. 12. 2011 13:21
Re: Plichta
v podstatě ano, Civic s 1,8 byl dobrý. Podle popisu to až vypadá, že měli vyloženě špatněj kus, ale to zas bude vypadat, že jsem zaujatej...Motor je dobrý i dnes, jen ho zazdily převody. Nicméně to nemusí být až tak špatně. pro někoho je příjemné jet normálně a mít nízkou spotřebu, hluk a otáčky. Na sportování už to není. Nabídka motorů je tragická, to souhlasím.
Avatar - Ham.
15. 12. 2011 11:52
Re: Plichta
No já si tu větu překládám tak, že kdysi s 1,8 byl Civic dobrý, ale dnes:

....Civic je s ním prostě pomalý.
....po přeřazení hatchback citelně poleví v akceleraci a v nízkých a středních otáčkách se rozbíhá opravdu pozvolna.
....na dopravu z A do B to zcela jistě postačí.
....od 4000 otáček totiž do ticha kabiny vtrhne nepříjemný zvuk motoru a jeho nelibozvučnost se se vzrůstajícími otáčkami zhoršuje a z hučení se mění v pisklavé vytí
....zrychlení 1,8 i VTEC 10,4 sec.
15. 12. 2011 11:07
Re: Plichta
aha,tak tys jen nepochopil co tam píše. Já ti to vysvětlím. už testérova věta ti to naznačuje "není doprovázeno dynamikou, jaká by se dala očekávat od 140koňového benzinu značky Honda." Pořád nic?

Já vím, ty mi zase pošleš odkaz, kterej někde vyštracháš. Ten si akorát vytiskni a nalep si ho na auto.