jistě, stabilní výsledky a nezměrná píle dávají na zasloužený piedestal PSA, celých 8 modelů to je drtivý náskok na zbytek pole.
Druhé místo Renault, no proti dvouročákům je zde určité zlepšení na 5 kousků, po kapkách ale ono to půjde.
Poslední na bendě Fiat, to je tah na bránu a dramatické zlepšení mazáka v TUV reportech, za zlepšení si zaslouží samostatnou cenu skokana roku.
Individuální soutěž jednotlivců mezi značkami, tady se budeme trapně opakovat, Citroen, ty výkony asi budou kvůli nějakému dopingu, který ostatní ještě neobjevili, no budeme věřit, že výsledek byl dosažen „čistou“ cestou.
Cena útěchy tentokrát putuje k HuKi, se stárnutím svých nových modelů určitě i on dokáže držet krok s PSA tak jako v mládežnické kategorii.
No PSA se tady v tom moc nepochlalila. Musím zaklepat, že jsem prozatím měl štěstí na výběr. Sice drobné hlavně elektrické závady mě také potkali, ale jednalo se spíše o prasklé žárovičky v palubovce, nebo jsem měnil egr ventil (známá věc, takže mě to nepřekvapilo). Jinak standardně mi odešla stahovačka na okně, ale to zase není tak neobvyklá závada ani na jiných autech. Ale mé auto ve statistice není, tak nevím, jak je na tom celkově. Doufám, že se s 508 polepší a budou alespoň v první polovině.
Tak Peugeot si myslím, že skutečně chce reagovat a na kvalitu se v poslední době docela zaměřil, takže 508 už by měla být z těch lepších, blbá zpráva pro něj je, že to musí být dlouhodobý boj, který nesmí polevovat po dlouhé roky, spíše desetiletí a pak lze sklízet ovoce. Na některých modelech je tady vidět jak si musí drbat hlavu někteří manažeři kteří "vymyslí" šetření nákladů a šoupnou výrobu modelu do fabriky v nějakém Chechtákově, viz X5, Sharan etc.
>:D Tak to mě složilo. "Jooo, kazí se to, ale počítám s tím, takže mě to ani nepřekvapuje." Odtud se tedy bere spokojenost s evropskou automobilovou produkcí. >:D >:-[]:yes:
Přijde ti jedna věc, která je opravena za 1600 korun během deseti minut jako něco, co by mě mělo vykolejit? Nehledě na to, že se nejedná o závadu, kvůli který by tě to nechalo na silnici.
"Sice drobné hlavně elektrické závady mě také potkali, ale jednalo se spíše o prasklé žárovičky v palubovce, nebo jsem měnil egr ventil (známá věc, takže mě to nepřekvapilo). Jinak standardně mi odešla stahovačka na okně..." je jedna věc? Mně to spíše zavání pořekadlem "stokrát nic umořilo osla". Ale zase chápu tvé nadšení z toho, že "máš štěstí na výběr". :-)
King má pravdu, Tvoja "logika" je smiešna. Ad absurdum dohnané môžeš povedať, že odídené turbo Ťa neprekvapilo, lebo si to čakal a upchaté vstrekovače sú spotrebný materiál, čo tiež odchádza a neprekvapilo Ťa to. A tá porucha na diaľnici Ťa tiež neprekvapila, lebo si mal v mobile číslo odťahovky. >:D
Směšná je jen tvá rekace. Věřím že ti v životě na utě nepraskla ani žárovka, ale mě za 270000 praskla jedna stahovačka a odešel jeden egr plus čtyři žárovičky v palubovce. Zajímalo by mě, co je na tom tak směšného. Nikdy jsem neměl žádný jiný problém s motorem, turbem, převodovkou, nebo něčím jiným. Všechno mám originální (kromě běžně opotřebovaných dílů jako desky, kotouče a pod.)
Žiarovky praskajú aj mne, samozrejme. Ak by mi ale odišla súčiastka v motore, ktorá bráni riadnemu chodu motora, nepovažujem to za nehodné pozornosti. Vtipná bola skôr Tvoja obrana v štýle: čakal som to, tak ma to neprekvapilo. Teda poruchovosť auta a jej vnímanie je založené len na tom, čo očakávaš? Ak očakávam na aute 4-5 porúch ročne a stanú sa len tri, je to úspech a auto hodnotím ako málo poruchové? Práve tento subjektivizmus mi bol smiešny.
Nikde nepíše, že poruchovost omlouvá to, že očekáváš poruchu... ale očekáváš taky výměnu brzdových destiček nebo jsi vždy překvapený, že jsou sjeté ;-) A to, že se ucpe EGR ventil pomalu očekává každý majitel dieselu a u Fordu třeba i benziňaci, viz Zipův ;-)
Já někde neuvažoval o Peugeotu? TGak prvně uvažoval jsem i Golfu TSI, protože za těch 300t, které to auto stojí, je to pomalu bezkonkurenční cena. Za ty peníze je tady nová 308 s 1,4 VTi a to je podle mě trochu méně energický motor než 1,2 TSI. Nějakou spolehlivost nebo touhu po německosti v tom nehledej. Jako druhá volba by pak padla 308 v dieselu, protože HDI není tak drahé, jako TDI, přitom má 308 i jiné přednosti. A právě 1,6 HDI stojí stejně jako 1,6 VTi, takže při mém nájezdu není moc o čem přemýšlet.
Hledáš v tom něco, co v tom není. A kdybys četl tu diskuzi do konce, tak jsem tam i vysvětloval, proč bych dal přednost Golfu v benzínu před Meganem a opět hledej v motorech a ceně, ne v spolehlivosti.
Tak určitě bys na XY foru (když to tak tajíš) našel, co tě může na tvém AB autu potkat, takže až to příjde, což je více jak pravděpodobné, tak to poznáš. Podle mě třeba majitelé 1,8 TDCi a hlavně TDDi u Focusů I taky očekávali, že se jim brzo ucpe EGR a asi taky nebyli překvapení.
Nebo jinak prostě nechápu, co na kari.lazově větě nechápeš?
Majitelé 2,O TDI taky nebyli překvapení, když opakovaně se stejnou poruchou jezdili do servisu... a mohli bychom pokračovat do haleluja... a 270t je pěkný nájezd na pár drobností a žárovek.
Snažím se k auto chovat co nejlidštěji. Pomalé starty, pomalé finishe, aby se vychladilo turbo, pravidelné výměny oleje a pod. Zatím mi to auto oplácí. Ale znám hodně lidí například P407, kde mu odešla po 25000 spojka (opravva naštěstí záruční) nebo 307, kde odešel motor plus docela dost problémů na elektrice například na 307, 406, 206 a pod. Holt to neměli moc vychytaný. Takže určitě nebudu tupě obhajovat, jak je moje značka dokonalá, když já sám problémy nemám, ale vím, že jiní nějaké měli. Já zatím nemám důvod Francouzům nevěřit, ale jak jsem psal výše, pokud by jsem se na nějakém zklamal, tak by jsem nejspíše uvažoval o tom, že by další nebyl ze stejné stáje.
Ono je to u dieselu hodně o péči. Zvažuju, že budu třeba u svého auto co třetí výměnu oleje (tu jsem i z 30t zkrátil na 15t) budu nechávat sundat olejovou vanu, bordel, co se tam usazuje pak může udělat dost neplechy¨... atd.
Lít jakékoli *** do oleje nedoporučuje žádný výrobce. Olej tím získá dost odlišné vlastnosti.
Raději pravidelně měnit kvalitní olej, filtr jak vzduchový tak i olejový a po dukladném vypuštění starého tu vanu skrze otvor šroubu něčím protáhnout. Šroub je většinou na nejnižším místě vany v dolíku, kde se ten sajrat usazuje.
Teď se, hochu mýlíš. Teflonová aditiva jsou ověřená věc. Lidé jej moc nekupují, protože stojí asi tolik, jako jedna celá náplň oleje, nižší tření ale poznat brzo jak na zvuku motoru, tak na životnosti částí. Sajrajt se brzy přestane usazovat, navíc teflon snese teplotně víc jako olej a jeho vlastnosti vylepšuje.
Nepíšu značku, nepíšu kde to máš koupit, reklamu nedělám. To jen pro pořádek.
Já bych to do svého auta nikdy nenalil. To opravdu nemám zapotřebí, dovedu si představit, co ta *** udělá s filtrem. Ne vše, co se tváří jako velká výhra, tou výhrou opravdu je.
Tady si o tom něco přečti. Olejářské firmy s dlouholetým vývojem mají prostě více zkušeností, než nějaký výrobce, který prodává své zázračné lahvičky v teleshoppingu.
A v tejto zaslúženej spoločnosti si v poslednej desiatke hovie BMW X5, obľúbený to show-off car úspešných a "úspešných". Aké mrzuté.
Rovnako byť majiteľom Volva a veľkohubým propagátorom prémie, chvíľu zaleziem do kúta a mlčím (viď miesto č. 106).
Jo dávat výrobu do montovny v zemi kde kvalita je trochu sprosté slovo se nevyplácí ani bmw, ani vw ale ani třeba nissanu. A naopak, borec jako PSA dá výrobu 107 nebo C1 do Čech a rázem se mu oba modely propadnou na první stránku listu (tedy ne že bych byl až takový patriot, ale tohle měl docela praštilo do očí).
Je to žiaľ v dnešnom globalizovanom svete tak. Preto skôr ako nejaký "imidž kvality" celej značky má význam posudzovať konkrétny model. I prémiovým a v zásade spoľahlivým automobilkám sa podarí pr.ser (Mercedesy E a ML, X5, Volvo V70), rovnako ako vychvaľovanému supermainstreamu (Sharan či mexická Jetta), naopak i celkovo kvalitatívne sporné automobilky vedia niekedy vychytať niektoré modely (nová Laguna, Tebou spomínané 107/C1).
Pravdou tiež je, že Poissy nie je Hofu a Spartanburg nie je Dingolfing.
Ať to jde vysvětlit těm majitelům co mají modely z konce tabulky >:D
Ale PSA je na tom ještě hůř. No ale co, já si to aspoň přiznám. Já sám mám štěstí, ale znám hodně lidí s Peugeotama, co měli problémů až nad hlavu, až to jednou potká mě, tak značku změním.
Môj Max je v zelenej kolonke, ale skôr potvrdzuje to klišé "Fordom tam a vlakom naspäť". Síce ma z tri roky nenechal stáť pri ceste, ale spoľahlivosť si predstavujem ináč. / prasknutá vysokotlaká hadica k posilovaču, vymenené dva zámky a zrejme tvarovo nestála klapka rozvodu klímy má za následok prifukovanie teplého vzduchu / Všetko mechanické závady spôsobené šetrením na materiáloch. Takže tiež nemám naivné predstavy o bezporuchovosti. :-)
Manželka jazdí už siedmy rok Fábiu a to auto sa nie a nie pokaziť. :-)
Tvoje posledné príspevky dávajú jasne najavo, že zrejme tvoja 15-ročná alfa v dízly tých chvíliek už prekonala niekoľko, tak si opäť musel cestovať MHD. Po takej nedobrovoľnej jazde z človeka padajú " duchaplné príspevky".
Korejských sedm je pouze marketingová obrana, protože Korejci dobře vědí, že zákazníci mají informace o jejich "kvalitách" a jak známo kvalitu neutajíš jak v positivním tak negativním slova smyslu.
Diskusná pravda tohto serveru je ukrytá v tvojej vete a slove zákazník. Obhajobu dlhej záruky tu predvádzajú hlavne sympatizanti, ktorí BY SI auto KÚPILI.
Bychové, pokud si našetří na nové auto, tak jako první změní svůj přístup a místo plakátů začnou shánět informace o kvalitách aut a v okamžiku kdy budou muset vypláznout příslušný obnos tak budou mít sakra dobře promyšleno za co ano a za co ne. A tou kvalitou nemyslím jenom úzký pohled na kvalitu brzdových kotoučů nebo potahové látky na sedačkách, ale patří sem celý komplex vlastností auta od věcí, které jsou předurčené kvalitou/nekvalitou/vyspělostí/nevyspělo… konstrukce, vlastní kvalitou jednotlivých komponent a jejich kvalitního/nekvalitního sesazení/montáže až po provozní vlastnosti daného modelu, podpory/servisu etc. Mohou tedy existovat špičkové konstrukce, které ovšem zabije bídná kvalita komponent nebo jejich montáže (X5, Sharan, dobrá konstrukce, komponenty plus mínus stejné jako ostatní modely značky, servis/podpora dtto, ale nějaký šetřílek v controllingu rozhodne, že nejlepší je vyrábět v Burkina Faso a průšvih je na světě), mohou být bídné konstrukce s pečlivou výrobou a montáží, může být špičková konstrukce a kvalitní výrobou ale v okolí 500km nemá zákazník servis nebo jen bandu vyžírků která neumí opravit ani tříkolku, ale to vše je špatně. Zákazníka zajímá výsledný mix vlastností, který se projeví u něj jako uživatele takže vítězné strategie automobilek jsou většinou také mixem solidní konstrukce, dobré výroby jednotlivých součástek, kvalitní výroby až po solidní podporu/servis. Cokoliv z tohoto řetězce selže tak ovlivní celkový pohled zákazníka na kvalitu daného produktu (řetěz je tak silný jak silný je nejslabší článek). V největším omylu jsou ti, kdo si myslí, že zákazníci jsou tupé stádo a stačí jim agresivním marketingem nacpat prostě to, co uznají za vhodné. To je strategie, která je dobrá tak max. pro podomního prodejce kosmetiky nebo hrnců, který agresivním marketingem prodá a vícekrát se u zákazníka neobjeví. Tuto chybu trochu předvádí HuKi, protože jejich sedddduuummm je klasická ukázka agresivního marketingu ovšem podle mého názoru za cenu budoucích nasířených klientů viz nízká kvalita (krátkodobý zisk vs. dlouhodobá ztráta, protože jeden naštvaný klient v budoucnu odradí dalších 50 od dané značky). Ten kdo chce působit na trhu dlouhá léta tak musí budovat všechny popsané součásti kvality, když něco zkazí tak to přiznat a opravit. Oni totiž zákazníci nejsou tupci a kvalitu si umí ohlídat velmi dobře (je úsměvné, kolik naivních lidí zde na serveru si myslí opak a úspěchy jedněch připisují marketingu a neúspěchy své značky zase jen marketingu), naopak ten kdo se snaží z nich blbce udělat tím, že se jim snaží prodat nekvalitní produkt (nekvalitní v tom nejširším slova smyslu viz výše) se se zlou potáže, třeba ne hned nicméně podle přísloví boží mlýny melou pomalu ale jistě zcela spolehlivě.
To je téma pro tebe, kolega Ham pro mne potvrzuje i má přesvědčení, pro tebe jsou tyhle texty podstatným intelektuálním přínosem, jestli jim tedy ovšem dokážeš porozumět.
Jakýpak čísla, v garáži platí jenom jedno číslo - ssseeeeduuum! Rozumíš, dotáhneš do servisu káru v ruksaku třeba šestej rok od koupě, musíš hledat na mapě, kdes jí vlastně koupil, vždyť KOKO jenom jezdí. No tak jim to tam hodíš na operační stůl, dáš si čvaňháka a za půl hoďky odjíždíš vlastně zase v novým. A takhle to jde stále dokola. Jenom holt ti němci a japíci ne a ne pochopit, že u auta nejde o spolehlivost, ale o dlouhou záruku... 8-s
No... něco na tom bude... já se teĎ posledně ptal svého nautorizovaného servisáka, co by doporučil koupit. Ukázal na plochu před servisem, kde bylo asi 20-30 aut všech značek v celkem vyrovnaném poměru... pak říká... no, možná ty Kie a Hyundaie, ty tady moc nemám... ale oni asi nakonec budou na té záruční opravě >:-[]
>:D Já mám vždycky rád ty hlášky, které přichází s novým modelem - nové Bravo - "absolutní změna v kvalitě..." to samé u guilietty, ostatně legendou je slogan - 159, kladivo na BMW3 :-)
Přitom je to jasné jak facka - buď prémii nebo němce či japonce. Když ne tyhle pak Francii.
Já teda u nového auta moc původ a spolehlivost neřeším... jo, podívám se, jestli daný motor není vyloženě jedna velká konstrukční tragédie a pak už bych to nechal na záruce, která je všude velmi podobná. A doufám, že nějaké ojetiny mě už trápit nebudou ;-)
Ona ta pěti nebo sedmi letá záruka není nijak jiná než jinde, jen je v ceně, stejně jako jinde mají v ceně třeba tempomat...
U té reklamy nikdy nevím, jestli se mám smát nebo brečet... 8-s Prvně jsem myslel, že tu reklamu sponzoruje Škodovka a dělá si z nich srandu, tedy z té montovny, co je v Nošovicích... ale asi ne, no... 8-s
VWon radši starou ojetou krabicoidni Němku...tam, když už neuspěje jako chlap, tak aspoň se může vylizat s temi svými orgastickymi výbuchy a jako bonus budou lepit tepich do jejich malyho prcka...
Počkej, to není můj ironický slogan, to je slogan šéfa alfy pro nájezd tehdy nové alfy 159, kladivo na BMW3... >:-[] osobně proti 159 nic nemám, naopak ji považuji za poslední krásný italský kabát, než ses vkusově převexloval na nové USlancie 8-s;-)
Něco na tom bude, když to říká děděk, co má na hlavě plíseň z hermelínu >:D
prostě 7 >:D
PS: nebude to tím, že kdyby to mělo standardní dva roky, tak by jim to pak nikdo zadarmo neopravil a každý by to radši pustil ze skály a šel o dům dál? když to mají zadarmo, tak proč nejezdit do servisu jak pro rohlíky >:D
nulová. Co kdyz na STK prijede jen jeta kara a komplet repasla kara? Plyne z toho snad ten repaslej kram je bezporuchovy? Dle TUV se da ta herka jedine doporucit >:D
Japonec servis nepotrebuje, staci mu benzinka ;-)
Kdyz pak vidim Passata v neznackovym servise po 4 letech(jojo tech seduuum to asi nebude) s homokinetickym kloubem, tak STK TUV je mi u zadele >:D
Víš na co je v autě homokynetický kloub? Homokynetický kloub můžeš klidně odrovnat dříve než v jinémautě a vůbec to nemusí pro nic svědčit. Pokud ten Passat bude jezdit celou dobu na D1 a ještě třeba na nízkoprofilových pneumatikách, tak je jasné, že homokyneťák toho moc nevydrží.
V Itálii je třeba velmi běžné, že servisy jsou součástí benzínek, ale i u nás takové najdeš. CHceš říci, že tam servisují japonci, jo? :-O
Nemuzem se porad vymlouvat na vetsi namahani. Priznejme si, ze je to proste s tou kvalitou na stiru. Nevim co delaj italove na benzinkach a vcelku me to nezajima a take jsem myslel ze uz s tou kvalitou neco udelali. V technicky vyspelich statech se jezdi k benzinkam z duvodu prazdne nadrze a zaludku, ale tady v evrope je tomu asi jinak 8-s. No nic zas o duvod koupit japonce ;-)
Pokud ale znáš nějakého Passata, co se mu mění homokyneťák, tak to neznamená, hlavně v případě homokyneťáku, že by na tom byl Accord při stejné zátěži lépe a dokonce ani TUV to netvrdí.
Italové to tam mají už dlouhá léta, tak jsem čekal, že tam jezdíš i s japonci, nebo nevím, kde vám to odrzezují >:D
Tak určitě stačilo ale je tam limit kolik minimálně musí být protokolů od jednoho modelu aby to bylo statisticky košér, no a Lexus se moc neprodává takže ze statistik vypadává, chybí tam řada dalších okrajových modelů které v deutschlandu moc nefrčí, namátkou Jaguar, MB-R etc.
Parádní výsledek! Tomuhle se nedá než zatleskat a s přimhouřeným okem říct: Hmmmmm.....
Konečně! Tohle si tahle, sice mírně suchá, ale důstojná kára prostě zaslouží.... :yes::yes::yes::yes: Kooooonečně..... nebudu se smát korejkům, ani nikomu jinému. Jen at všichni dupou po kvalitě.... Na tom my, se srdcem naloženým v benzínu, jen vyděláme....
Bravo Volkswagen - snad první vlašťovky té pověstné NĚMECKÉ KVALITY. :yes:
Phaeton jede na tom že už má svoje léta a vychytané mouchy...jinak stále mám v paměti jaká to byla mizérie s V10 TDI...to byl snad nehorší motor z historie VW pokud nepočítám HTP nebo 1.0 z fabie junior
Čím to je, že ani pod jedním článkem o statistice TUV není ani jeden příspěvek od koreafans Topper, insccest (nebo jak se to píše) a katikakus.
Že by jsme se dověděli, jak se každý model kia a hyundai rozjíždí, přečetli si patnáct odkazů a podobně?
Úplně stejné jako u prvního článku TUV 2-3 roky [odkaz] . Když se píše cokoliv o Kia/Hyundai, tak se chlapci předháněj s prvním oslavným příspěvkem. Tohle se jim ale nehodí do krámu >:-[]
A s modelovou ofenzívou bude hůř >:-[]
PS: rozjíždění, interiér ***nta na úrovni Aston Martin a odkazy na VÝBORNOU a EXCELENTNÍ!!! i40 mi taky chybí >:D
KDE SU KIJACI A HJUNDAJACI DAJVACI? Aaaaaaaaaaale kde ste tak som sa tesil ako tu budete vyhukovat, ze ste zgrlosi a chceli ste usb vstup pre chladnicku a nafukovacie zaclony mp14 prehravac v cene. Podte porozpravat o tej zaruke, o vybave a motoroch o tom ako su uz korejci vyspeli a ako vyucuju europsku produkciu. Prosim aspon jeden sem nieco napiste.
teito tabulky su uplne o nicom a to nie som zastanca korejcov absolutne a nikdy by som si nekupil korejca ;) no vypovedna hodnota tychto tabuliek je nulova. Hovori o pocte zavad na STK, kde sa berie ako zavada aj prasknuta ziarovka. Mna by zaujimalo skor tabulka kde by bol spisany aj jednotlivy pocet danych zavad aj s poradim znaciek ktora kolko tychto zavad mala. Potom by ma zaujimalo ci by si si vybral radsej ceed s prasknutou ziarovkou alebo mazdu 2 s vadnymi brzdami (ber to ako priklad). O kvalite aut sa clovek dozvie asi najvac ked si prelezie fora jednotlivych znaciek a zisti ake zavady maju bezni uzivatelia a za kolko sa daju tieto zavady odstranit.
aj ked nie som nijak odvareny z Audi a podobnych VW klonov, tu musim dat klobuk dole pred A8 a A6. najazdy radovo vyssie ako konkurencia okolo a stale velmi slusna kvalita. Aj ked ono sa na kvalite asi inak podpise jazdenie Kassel-Frankfurt u tych auci a okresky + male mesta v byvalom vychodnom nemecku u nejakej tej Dacie. V kazdom pripade ale slusny vysledok. Ja mam 130 000km u korejca, 2 mesiace dozadu STK bez jedineho napomenutia/chyby, pochopitelne bez spesl pripravy. Ono ta statistika niekedy dost zavadza. Kazdy mame kolegu-znameho s nejakym auto, ktory siel domov z prace na plosine odtahovky. V mojom Okoli su to Passaty s DSG, P307, Ceed a podobne ;-)