Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2012 (vozy stáří 4-5 let): VW před Porsche a Toyotou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (90)
První desítka čtyř- až pětiletých aut je prakticky již tradičně tvořena automobily německé a japonské produkce.

Druhá věková kategorie ukazuje podíly čtyři až pět let starých automobilů, kterým na německé STK zjistili technici vážné nebo nebezpečné závady.

V letošním roce jsou síly mezi japonskými a německými značkami poměrně vyrovnané. Volkswagenu se letos podařilo v této kategorii dosáhnout na stupeň nejvyšší a překonat tak tradiční vítěze mezi čtyř až pět let starými automobily, kterými bývají nejčastěji vozy značek Porsche a Toyota.

Auto Bild TÜV Report 2012: Kategorie vozů starých 4 až 5 let

Kategorie 4-5letých vozidel letos zahrnuje automobily, které byly do provozu většinou uváděny v letech 2005 a 2006.

První pozici v nejnovějším žebříčku obsadil Volkswagen Phaeton s kvótou závad 2,4 % a průměrným počtem najetých kilometrů 76 tisíc, což je mírně nadprůměrná hodnota, protože vozy v této kategorii najeto v průměru 72 tisíc kilometrů.

Na druhém místě skončila s 3,3 % Toyota Prius a až za ní je na třetím místě loňský vítěz. Tím jsou dvojčata Porsche Boxster a Cayman s kvótou závad 4,5 %, zatímco vloni to bylo 4,2 %.

O čtvrtou příčku se dělí s 4,9 % Volkswagen Eos a Toyota RAV4. Wolfsburgský kupé-kabriolet v loňském hodnocení čtyř až pětiletých aut ještě nefiguroval, ale japonské SUV bylo tehdy s 5,8 % na 12. místě.

Šesté místo s kvótou závad 5,2 % je čistě japonskou záležitostí a dělí se o ně Toyota Corolla Verso s Mazdou 2. MPV od Toyoty bylo přitom v loňském roce spolu s malými Porsche na prvním místě. Mazda 2 zůstala na své loňské pozici, ale pohoršila si o 0,1 %.

S kvótou závad 5,3 je na osmé pozici Audi A8, které mírně polepšilo oproti loňskému roku, kdy bylo s 5,5 % na 10. místě. V závěsu za velkou limuzínou je na devátém místě Volkswagen Golf Plus s 5,4 %. Ten si naopak pohoršil a spadl ze 7. místa, kde měl 5,2 %.

Desáté místo je společné pro Toyotu Avensis a Mazdu 3. Tato dvojice japonských vozů má kvótu závad 5,8 %. Je zajímavé, že Avensis byl loni s 5,0 % čtvrtý, zatímco Mazda 3 byla s 6,6 % na 21. místě.

Mladoboleslavskou automobilku Škoda v hodnocení 4-5letých vozů zastupují i letos dva modely. Škoda Octavia je s kvótou závad 9,6 % na 59. místě a Fabia s 12,2 % na 85 místě. V loňském roce Škoda Octavia obsadila 37. místo (8,4 %) a Fabia na 78. místě spadla pod průměr (11,6 %).

Po odchodu korejského MPV Kia Carnival z hodnocení se na nepopulární poslední 120. místo mezi 4-5letými vozy dostal Renault Espace s kvótou závad 22,9 % (vloni 23,1 % a 116. místo ze 117). Druhé místo od konce letos obsadila Dacia Logan, která je s 21,1 % na 119. místě. Na třetí pozici od konce je s 20,6 % Nissan Primera. Ten měl v loňském roce 19,3 % a byl na 112. místě.

Nárůst nedostatků

I když nárůst závad v TÜV Report 2012 je mírnější než v dřívějších letech, pohybuje se stav aut dále na úrovni, kterou lze zlepšovat. Jako i v loňském roce stojí na seznamech závad zcela nahoře osvětlení, nápravy a brzdy. Drobná zlepšení jsou u světel. I přesto,že se podíl vozidel bez závad v uplynulých pěti letech aktuálně zlepšil z 48,3 procent v roce 2007 na 53,9 procent, není důvod ke spokojenosti.

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2012?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červenci roku 2010 a končícím červnem 2011. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,78 milionu kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Auto Bild TÜV Report 2012 hodnotí automobily pěti věkových kategorií. První z nich - automobily staré 2-3 roky - uvádíme v dnešním článku, další naleznete na news.auto.cz během následujících dnů.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

Auto Bild TÜV Report 2011 (vozy stáří 4-5 let): Porsche, Toyota, Porsche

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (90)
17. 12. 2011 16:14
Re: Tak jaké zde máme v červených překvapení,
Teflon je taky molekula. ;-)

Tady si o tom něco přečti. Olejářské firmy s dlouholetým vývojem mají prostě více zkušeností, než nějaký výrobce, který prodává své zázračné lahvičky v teleshoppingu.

[odkaz]

17. 12. 2011 01:20
Audi
aj ked nie som nijak odvareny z Audi a podobnych VW klonov, tu musim dat klobuk dole pred A8 a A6. najazdy radovo vyssie ako konkurencia okolo a stale velmi slusna kvalita. Aj ked ono sa na kvalite asi inak podpise jazdenie Kassel-Frankfurt u tych auci a okresky + male mesta v byvalom vychodnom nemecku u nejakej tej Dacie. V kazdom pripade ale slusny vysledok. Ja mam 130 000km u korejca, 2 mesiace dozadu STK bez jedineho napomenutia/chyby, pochopitelne bez spesl pripravy. Ono ta statistika niekedy dost zavadza. Kazdy mame kolegu-znameho s nejakym auto, ktory siel domov z prace na plosine odtahovky. V mojom Okoli su to Passaty s DSG, P307, Ceed a podobne ;-)
16. 12. 2011 22:20
Re: kde su hjundaJaci
Tak to nedělej. Přispěješ k relativní čistotě žumpy.
16. 12. 2011 22:19
Re: Tak jaké zde máme v červených překvapení,
Ne. Na slohování nemám talent.
16. 12. 2011 22:17
Re: Tak jaké zde máme v červených překvapení,
S filtrem neudělá vůbec nic, protože částice teflonu jsou téměř velikosti molekul, takže filtrem jednoduše projdou.