Porsche 911 je v kategorii 6-7letých automobilů opět na první pozici. Za ním následuje přehlídka modelů japonských značek a až na sedmé pozici je VW Golf Plus.
a klidne a jak casty to nam TUV nerekne ;-) A vo tom to cele TUV je.
Takze treba i slusne repasly Porsche muze byt na prvnim miste ;-\ Myslet si o tom muzem jen to, ze na spici jsou bud auta se slusnou peci nebo japonsky drzaky ;-) Jinou moznost nevidim >:D
Ano, bohuzel je to tak. O skutecne spolehlivosti nam TUV statistiky nereknou temer nic. Dozvime se pouze a jenom to, jake procento majitelu toho ktereho modelu neresi pripravu vozu pred STK.
Nikdo tady nezpochybňuje japonské vozy, protože každý ví.
Naproti tomu ti zcela jasně protiřečí fakt, že i když dává KIA záruku 7 let, tak ani to nepomůže majitelům k tomu, aby je nevyhazovali z technické.
Co je složitého na tom, dojet na záruční opravu "žárovek" ZDARMA do autorizovaného servisu a pak na technickou?
To se z ní raději nechají vyhodit a příště si opět ZAPLATÍ opakování?
Sloziteho na tom pochopitelne nic neni. Ale jak vidis, i tak se najde u kazde znacky jiste procento lidi, kterym nechat si auto pred STK zkontrolovat dela problemy. Lenost? Hloupost? Nebo to proste vubec neresi?
Nevim, kazdopadne za hloupost se PLATI, takze ano ZAPLATI.
To ovsem nic nemeni na faktu, ze TUV neni statistikou spolehlivosti. Neni v ni ani jedno jedine auto, ktere zustalo nepojizdne stat u silnice - coz ja povazuji za obzvlast zavaznou poruchu. Nebo snad myslis, ze na STK se auta vozi na odtahovce? ;-)
PS: kvality japoncu tady pochopitelne nebude nikdo zpochybnovat - ja mam s nimi take nekolikalete pozitivni zkusenosti
Já tady STK za statistiku spolehlivosti nikdy neoznačoval a jako jeden z mála jsem proti tomu vždy brojil. Viz starší diskuze z minulých let.
Jisté statistiky nějaké spolehlivosti dodávají žlutí andělé, i ty tady byly, ale opět se našli lidé, kteří to označovali za statistiku "prázdné nádrže" apod.
Problém také je, že třeba některé značky používají své odtahovky a tak se v těchto statistikách vůbec nevyskytují. A opět jde tedy o zkreslení.
Já můžu jen znova opakovat, v průměru si z této statistiky člověk nějaký obrázek odnese, protože procento blbců je napříč značkami plus minus stejné (extrémy jako Porsche apod neberu v potaz), takže si rozumný člověk obrázek udělá, jaký bude, to je jen na něm.
Bohuzel obrazek, ktery bude, krome vyse zmineneho, znacne zkresleny - napr. jinou peci dostavaji fleetova auta a jinou soukroma.
Zkreslen bude i z demografickych uvodu - velka mesto vs. vesnice, prijmy a take hustota servisni site - pro nekoho proste muze byt nejblizsi servis prilis daleko na to, aby tam jel s autem na kontrolu a spolehne se na to, ze projde.
Slusna vypovidaci hodnota o cem? O spolehlivosti urcite ne! Opakuji, neni tam ani jedno auto s poruchou, ktera zpusobila nepojizdnost, tedy opravdu zavazna porucha. Pokud nekoho zajimaji praskle zarovky, prosim, s TUV se prijde na sve, ale o spolehlivosti mu to moc nerekne.
Majitele japoncu obecne o sva auta pecuji lepe, navic se nekupuji tak masove jako evropska konfekce (kterou hodne lidi bere jako ciste spotrebni zbozi a tomu odpovida i pece o ne), takze neprekvapi, ze i na STK jezdi lepe pripraveni - krasnym prikladem jsou treba majtele Subaru, ci obecne starsi rocniky jezdici Toyotou.
Tim samozrejme nijak nezpochybnuji kvality japonskych vozu - jsou to ale dve ponekud rozdilne veci - pristup majitelu vs. skutecna kvalita vozu.
Tak se zajdi podívat, co ti na STK vše kontrolují. Jen o žárovkách to není. Je to o podvozku, motoru, brzdách...
Tvrdit něco o tom, že majitelé japonských aut se o ně více starají, nevím nevím, já bych řekl spíš opak. A co slyším od kamarádů, tak pomalu ani neví, "kde se otevírá kapota".
Stejnou teorii bych mohl vyprodukovat na téma korejských vozů. Majitelé si korejský vůz koupili proto, že dostali velké auto za málo peněz, kupovali ho tzv na krev, a velmi si ho opečovávají, mají taky dlouhou záruku, takže každou kravinu jim zdarma opraví autorizovaný servis. Přesto dopadli, jak dopadli.
Tahle sociologicka studie se ti moc nepovedla. Mas docela podivne kamarady.
Na krev si auto koupi jenom blazen. A pokud ano, tak nejspis skonci u Fabie HTP v holobytu, prip.v zakladnim Polu.
Tak se vyjádřím jinak.
Korejské vozy jsou úspěšné v zemích, které mají nízkou kupní sílu obyvatelstva (extrémy v potaz neberu). Z toho vyplývá vše ostatní.
Příkladem těch opačných budiž Švýcarsko, Lucembursko, Německo...
I v zemich s nizkou kupni silou jsou lide, kteri ji zas az tak nizkou nemaji - ti si kupuji nova auta.
Nove auto si clovek s nizkym prijmem nekoupi. Pokud ano, je to blazen a i tak skonci nejspis u te Fabie HTP pripadne Logana - i v Nemecku. Mnohem pravdepodobnejsi ovsem je, ze skonci u neceho olitaneho z treti ruky nebo bude jezdit MHD.
To máš jistě pravdu, ale úplně stejně to funguje i při nákupu nového vozu. Člověk, který ty peníze má, tak si ten "mercedes" koupí a ani ho nenapadne, že by mohl jít pro třeba ty korejce.
Pořád funguje nějaké to pravidlo, podle kterého se dá predikovat. Jsou tu jistě extrémy, ale ty mají na chování celého trhu nepodstatný vliv.
Pochopitelne, tvrdim snad nekde neco jineho? Stejne tak jako nesahne po Skode, VW, Renaultu, ci Toyote.
To uz jsme ovsem ponekud odbocili od TUV a tocime se kolem dojmu a pocitu o tom, kdo si kupuje jaka auta, ktere se skutecnosti maji pramalo spolecneho.
Já bych neřekl, že bohatí (relativně) lidé si kupují levná auta. To je o čem mluvím. To je to o čem vypovídá trh. Korelace mezi životní úrovní obyvatel a preferencí těch kterých značek, tady nepochybně existuje a popřít nelze.
Stejně tak existuje korelace mezi touto statistikou a stavem v ní uvedených vozů. Přecejen se to nedělá z jednoho kusu, ale podmínkou uvedení to statistiky je zde tuším několik tisíc vzorků.
Souhlasim - tato statistika opravdu vypovida o stavu vozidel, v jakem s nima jejich majtele prijeli na STK. Vic nez o techto autech to ovsem vypovida o jejich majitelych, ze ano.
Jeste k te "sociologicke" studii - pochybuji, ze by majitel X5 ci ML nemel na kontrolu pred STK. Pouze se jich znacne mnozstvi na to vyprdne.
V lete jsem vezl na STK jednoho Tourana. Privezl jsem ho na Jarov do servisu, objednal pripravu na STK a oni se postarali o vsechno. STK nemohla zadnou zavadu objevit, protoze auto predtim v servisu zkontrolovali a mimo jine vymenili celni sklo, protoze mechanik na nem objevil dubku od kaminku. Ano, i takova prkotina znamena, ze auto pres STK neprojde a objevi se v statistikach.
Pokud by majitele nebyli lini/hloupi/lakomi, nemela by STK sanci cokoli najit. Plati pro majitele ML ci X5, stejne jako pro majitele vsech ostatnich vozu.
Pokud ta ďubka byla větší než 2 cm v průměru a/nebo byla ve stíraném poli, tak je výměna/oprava skla nutná.
Dále se to opět točí už jen o tom, že ty majitele "průserových" vozů házíš do pytle "lini/hloupi/lakomi" a já tvrdím, že procento těchto individuí je napříč mainstreamovými značkami plus minus stejné a vliv na statistiku nemá.
A pak jsou lidi třeba v USA - s cca 4x vyšší nominální mzdou než u nás a o třetinu levnějšími vozy. A hodně z nich se třeba právě v těch korejcích vozí...
Takže když se budu této statistiky striktně držet a porovnávat třeba ve třídě malých aut Škodu Fábia (61) a Hyundai Getz (20),tak chtě nechtě musím vybrat Getz. :-!
Ještě tady byla kdysi další statistika, které brala v potaz i kilometrový náběh. Když si to dáš dokupy, najdeš těch informací víc, tak se pak pravděpodobně i dobře rozhodneš. A třeba pro ten Getz. ;-)
No a víš také kolik startů (jak dlouhé jízdy) vozy absolovovaly?po jakých silnicích,horších,či lepších?Tak se nevykrucuj.
No každopadně rozdíl 14tis. km a procentuální rozdíl závad 11,9 Getz a 18 Fábie.To je propastný rozdíl.
Takže z toho plyne,jestiže toto jsou statistiky spolehlivosti,tak je Getz o celých 30% spolehlivější než Fabia a to je mazec.
Spolehlivost ,dle mého názoru,mužeme spíše odvozovat od novinářských dlouhodobých testů.Tam je s auty ježděno zřejmě pokud možno stejně.A že je testován jeden kus?Většina lidí stejně auto nekupuje jako rohlíky,takže 1 zmetek v milionu se schová znáze než v tisíci.Pravděpodobnost že novináři mají špatný či dobrý vůz je stejná jako u běžného zákazníka.
Další poměrně dobrá stastika spolehlivosti je statistika pojištoven v UK a USA na jakousi záruku na starší auta.
Znova, vše se dá s rozumem odhadnout. Stačí se zamyslet. A rovnou ti říkám, lidé nejsou hloupí, že by jistý model využívali absolutně k něčemu jinému, než je vhodný, či by se k jedné značce chovali naprosto jinak, než k té druhé. Nákupem jiné značky přístup člověka jen težko změníš. Opět extrémy v potaz neberu.
Už poněkolikáté, tohle nejsou statistiky spolehlivosti. Nedělej tu ze sebe troubu.
Stejně tak nemůžeš spolehlivost určovat dle jednoho kusu. Protože ta pak bude platit jen a pouze pro ten konkrétní kus. Příkladem budiž dlouhodobý test AR 159, které po snad 10 tis. km klekl celý motor, a oni jim specielně pro ně (test) postavili úplně nový přímo v Itálii. A s tím, továrně ručně a s velkou péčí sestavený motorem, to Alfa už doklepala do konce testu. Nevím, jestli ty, jako normální smrtelník, bys měl šanci na takové speciální zacházení.
Ta tvoje poslední statistika je samozřejmě taky o nečem vypovídající, ale nepředpokládám, že by se v ní objevovalo nějak moc vzorků. On si každý svoje nový auto automaticky nepojišťuje.
Tak jak je to s těmito statistikymi STK.Výše si obhajoval,že o něčem vypovídají a najednou ne?Protože Getz při 74tis.km. je spolehlivější než Fábia při 65tis.km která přitom ještě musí být mladší viz předchozí tabulky. ;-)
Samozřejmě že vypovídají, když to přeženu, tak to, když si pořídíš Toyotu Prius, bude z hledika spolehlivosti naprosto jiná káva, než když si pořídíš něco z konce tabulky.
Ta míra pravděpodobnosti a korelace, tam prostě je. A rozhodně není zanedbatelná.
Ja myslim ze to krasne demostruje informacni hodnotu TUV statistik - na STK se dostavilo mensi procento ridicu P307 s "vypalenou zarovkou" nez v pripade X5 ci ML. Zrejme o sve milacky vice ci lepe pecuji ;-)
Důvod je prostý, výroba jak X5 tak M byla převedena z Německa do US a kvalita stojí za starou bačkoru. Oba to řeší, posílají jednoho QA manažera za druhým aby sjednali pořádek, ale kultura dané země je něco co se mění staletí. Podobné cukání jít do US mělo Audi s Q3, nakonec to dali do Španělska, což je asi jako z bláta do louže a dopadnou jako Sharan, jen QA manažeři budou mít kratší výlety.
Ne nevím, co na to mají říct evropské automobilky. Radovat se z toho, že vůz s nejmenší cenovkou 2 000 000 (která se lehce zdvojnásobí) vítězí spolehlivostí nad malým rachotítkem, jehož cena začíná na 400 000...? To moc slavné není. Navíc další příčky obsadily opět japonci. A jsem rád, že to tak je. Alespoň si spolehlivost užije více zákazníků :-)