Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2012 (vozy stáří 6-7 let): Porsche vítězí nad Asií

Porsche 911
Porsche 911
2 Fotogalerie
Diskuze (46)
Porsche 911 je v kategorii 6-7letých automobilů opět na první pozici. Za ním následuje přehlídka modelů japonských značek a až na sedmé pozici je VW Golf Plus.

Stejně jako v loňském roce i letos museli technice společnosti TÜV SÜD v případě kategorie 6-7letých automobilů konstatovat zvýšení kvóty podstatných závad z loňských 16,7 % na letošních 17,5 %.

S drobnými závadami v této kategorii na kontrolu dorazilo 25,6 % vozů a bez závad bylo 56,9 % automobilů.

Nejčastější závady u 6-7letých vozů představují osvětlovací zařízení (20,6 %), přední a zadní nápravy (6,9 %), výfukový systém (3,3 %), vůle řízení (3,0 %), vedení brzd a hadice (1,8 %), účinnost nožní brzdy (1,6 %) a koroze nosných dílů (0,2 %).

Auto Bild TÜV Report 2012: Kategorie vozů starých 6 až 7 let

První desítka hodnocení 6-7letých automobilů opět předvádí souboj značky Porsche s japonskými výrobci, do nějž se letos zapojil i Volkswagen a Ford. Na první pozici se v této kategorii již tradičně usadilo Porsche 911 modelové řady 996 (výroba 1997 až 2005) s kvótou závad 5,5 %, což je stejný výsledek jako vloni.

Druhé místo letos obsadilo MPV Toyota Corolla Verso s kvótou závad 7,1 %. V loňském roce tento model mezi 6-7letými vozy nefiguroval, ale dělil se o první místo Porsche Boxster a Cayman mezi 4-5letými automobily.

O třetí pozici se letos s kvótou závad 8,0 % dělí Toyota RAV4 s Hondou Jazz. Kompaktní SUV přitom bylo v loňském roce se 7,8 % na 6. pozici, zatímco Honda se 7,3 % byla třetí.

Toyota Avensis je s 8,1 % na páté pozici stejně jako vloni, kdy měla 7,6 %. Šesté místo letos obsadila Mazda 3 s 8,4 %, která v loňském hodnocení 6-7letých aut nebyla.

O sedmé místo se s 9,3 % dělí VW Golf Plus s Mazdou 2. Ta byla v loňském hodnocení s 9,1 % na devátém místě, zatímco Golf Plus ještě v této kategorii nebyl. Devátý je Ford Focus C-MAX s kvótou závad 9,4 %.

Desítku nejlepších uzavírá dvojice Toyota Corolla a Ford Fusion s kvótou závad 9,5 %. Japonský model byl v loňském hodnocení s 9,0 % osmý a Fusion s 10,6 % skončil čtrnáctý.

Značku Škoda v kategorii 6-7letých vozů zastupuje Octavia, která si oproti loňskému roku výrazně polepšila a skončila s kvótou závad 15,2 % na 36. místě, zatímco vloni byla 18,5 % až na 60. místě. Fabia si naopak pohoršila a skončila s 18,0 % na 61. místě, přitom v loňském hodnocení je se 17,4 % na 53. místě.

Poslední tři místa letošního hodnocení patří zástupcům italských a francouzských značek. Zcela poslední je letos na 104. místě s kvótou závad 31,8 % Fiat Stilo, který byl v loňském roce čtvrtý od konce s 28,3 %.

Druhý od konce je letos na 103. místě Renault Espace s kvótou závad 31,2 %. V loňském roce přitom francouzské MPV skončilo na 88. místě s 24,5 %.

Třetí místo od konce obsadil Renault Laguna, který je tak s 30,3 % na 102. pozici, zatímco v loňském hodnocení byl 90. s 26,2 %.

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2012?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červenci roku 2010 a končícím červnem 2011. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,78 milionu kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

Vstoupit do diskuze (46)