Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Prostředky na německé šrotovné byly vyčerpány, vítězem je Škoda Fabia

46 komentářů

Avatar - miromen
miromen
Šrot za šrot. Uroveň automobilu v německu opět poklesla. Ale pozor POLO je nejlepši už se o tom bavi i odbornici na blogu.
Avatar - iudex
iudex
No myslím ze predaje v rámci srotovného sa týkali prevazne konciacej generácie Pola, nie nového.
miromen měl asi na mysli ty bláboly co najdeš tady [odkaz] a tady [odkaz] a tady [odkaz] a tady, a tady, ....
Avatar - iudex
iudex
To mi je jasné, co tým myslel, vsetky tieto perly som uz cítal. 😉
Avatar - marek.g
marek.g
ty to čteš? 😲 >😁
Avatar - iudex
iudex
know your enemy...
marianek
Neni lepsi vyhnout se vymyvani mozku podobnymi bludy a udelat si svuj nezavisly nazor?
milan3
Obcas je potreba rozsirit si obzory, ale vlastni usudek je snad schopen si udelat i prumerne inteligentni simpanz! 😉
marianek
Ctenim podobnych bludu si obzory zarucene nerozsiris. Nekteri pomalejsi jedinci by jim mohli uverit (ti skutecne pomali dokonce veri).
To je jako kdyz ti Topolanek rekne, ze prave jejich program je zarucene nejlepsi. 😉
IPace
nahodou, kdys je smutno tak je to idealni cetba, na 101% to ozesmeje >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
tyhle kecy typu skoda/fabia je ta nejhorsi na svete fakt miluju. hlavne ze neumis ani psat...
Beaumont.
Kdo si sečte ta procenta v tabulce, tak zjistí, že nějakých 56% šrotovného bylo v Německu vyplaceno za auta ne-německých značek. A to jsou Němci velcí patrioti, pokud jde o auta. I kdybychom vzali Škodu a Seat jako německé, stále je to nějakých 45% šrotovného do Itálie, Francie a Asie. Čili daně, které německý stát mohl použít na podporu německého průmyslu (nebo čehokoliv jiného), tečou jinam...
U nás by to jistě dopadlo ještě "hůř", Škoda by si z případného českého šrotovného sotva ukrojila 55% nebo víc. Spíš bych to tipoval na něco mezi 35 a 45%. Jinak řečeno - další (kolikátý už?) dobrý argument PROTI zavedení šrotovného u nás.

BTW: Gratulace VW jako "vítězi" tohoto zvláštního soupeření, Opelu jako (pro mě) nečekanému druhému a Škodovce, Fiatu a Toyotě jako třem nejúspěšnějším "vetřelcům". :yes:
milan3
Naprosty souhlas, jsem dalsi kdo je proti srotovnemu, ty penize lze vyuzit naprosto efektivneji! Stejne verim, ze politici u nas snad dostanou rozum a srotovne nezavedou. 😢 ( nebo jim z duvodu kolapsu statnich financi nic jineho nezbude!) >😁
Avatar - iudex
iudex
No ked Vám teraz ústavný súd vyhlásil volby za protiústavné (a fakticky ich odlozil na neurcito), tazko sa dá ocakávat racionálne uvazovanie politikov o ekonomických otázkach. Politikum prevázi nad zdravým rozumom. 8-s
No neboj, než budou volby bude konec roku a s ním prázdná kasa. Po volbách tradičně nic neplatí, tak jen zůstane tlačenice u korýtek 😉
marianek
Kdyby vsichni premysleli timto pseudopatriotickym zpusobem, meli bychom tu krizi uz davno a zustala by zde nastalo. Na nadarmo se teto krizi rika svetova financni. Prave proto by podobne srotovne melo zavest co nejvice zemi a nesoustredit se pouze na svuj maly "dvorecek".
Beaumont.
Aha, čili aby se za peníze daňových poplatníků, kteří si NECHTĚJÍ koupit (nové) auto přiměli ti poplatníci, kteří by si jinak auto koupili až za rok, aby si ho koupili už teď? 😲 8-s
marianek
Pokud moznost srotovneho vyuzit nechces (nebo spis nemuzes), pak te vyuziti danovych penez v souvislosti s danym srotovnym nemusi nijak trapit, protoze po naslednem prdeji noveho vozu dostava stat pouzite penize nazpet (dokonce na srotovnem v jiste mire vydelava). Tudiz tvuj argument zde vychazi naprazdno.
Samozrejme podminky vyuziti srotovneho lze nastavit tak, ze ho vyuzije pouze ten, ktery by si jinak novy vuz vubec nekoupil.
milan3
Marianku, Marianku! Vis co je danova optimalizace? Vetsina z techto firem odvede pouze neco malo na DPH a myslis, ze zaplati nejakou dan ze zisku? Majetkova a vlastnicka struktura techto firem je vetsinou takova, (myslim predevsim automobilky a samozrejmne nektere prodejce) ze toho na zdaneni stejne moc nezbude! 😉 Stat získa pouze neco malo z odvodu z mezd, tot vse. 😒
marianek
Ani nevis jak se myslis. Nemam nejmensi chut ani potrebu te presvedcovat. Vysledek srotovneho pozname za par let. Do te doby se snad i necemu kolem dani priucis.
pogo26
Tvůj pohled je hodně omezený. Prostě smajlíky nikdy nezklamou.
_patrik
Baže, patriotické důvody jsou vždycky zavánějící, protože holt v nich předem převládají emoce nad suchým mozkem. To ale nic nemění na tom, že se komentátoři na různých místech světa shodují, že šrotovné je nejen diskriminační vůči ostatním odvětvím, ale především neřeší restart trvalé poptávky a průmyslu. Já zastávám názor, že nadprodukce automobilů přestoupila veškeré reálné přirozené možnosti rozšiřování odbytu, což žádná uměle nastimulovaná poptávka nemůže trvale vyřešit. Protože - jak všichni pánové vědí - po nějaké době už je další stimulace bezpředmětná
😉
pogo26
Nesmíš se dívat extremistické komentáře tolik rozšířené v čr médiích. My musíme být vždycky chytřejší než celý svět dohromady. Jen ty výsledky nám chybí. Jinak šrotovné s tobě zmiňovanou nadprodukcí nijak nesouvisí. Restart poptávky je dobrá věc a právě k němu šrotovné pomohlo. Chce se ale trochu zamyslet a vidět vše v souvislostech. Nechat zmanipulovat názory p. Zeleného, který není ani profesor, ani ekonom není dobrá cesta.
marianek
Srotovne se casem samo prokaze coby vytecny napad. Temto komentatorum netreba nijak pomahat z jejich omylu, za hlavu se chyti sami.
pogo26
Mluv s broukem Pytlíkem o dvorečku.
Navtech
Ona věta oranžového politika "ostatním to dlužíme", vypovídá o šrotovném hodně. Spousta evropských TV, diskusí a obav prodejců na to, co bude následovat, rozhodně nezní nijak optimisticky. Bohužel nečtou místní odborníky, co v tom maj od začátku naprosto jasno a všichni ti ekonomové v médiích od ČT1 až po RTL tomu nerozumí. Naštěstí snad na to nebudou peníze.
pogo26
Zkus se na to podívat z druhé strany. Vždy je něco pro a proti. A klady u šrotovného převládají. Většina ekonomů je pro a vždy se najde někdo kdo chce být zajímavý. také mědia mají rády nějaký rozpor. Jinak není o čem diskutovat. To, že se pro něj rozhodli ve všech vyspělích zemích o něčem svědčí. Asi nemají potřebu ve všem hledat politiku a přijímají pragmatická řešení. My v Čechách raději jen kritizujeme jiné bez toho aby jsme něco udělali.
Navtech
Co je ta druhá strana? Mám se na to koukat, jako výrobce porcelánu, nábytku, nebo pekař? Taky bych chtěl rozmlátit starý nádobí a koupit si nový, když mi na to stát přidá a ta porcelánka pojede. Krom tý ekologie v uvozovkách v tom vidím spíš politiku a prznění trhu v jeho přirozenym vývoji. Ta většina ekonomů je měřitelná? Podívej se na zprávy za poslední týden v EU a hlavně v Německu, co si o tom myslí přímo prodejci aut - dealeři.

S tou poslední větou naprosto souhlasím. Jsme národ věčně nespokojených držkounů na všechno, ale to s tim nemá nic společnýho. Nekomentujeme doufám pavlačový drbny.
pogo26
Na to není dál co říct. Snad v dalším životě až nastane stejná situace, tak to zkusíme bez šrotovného a pak si o tom budeme moci pokecat. Takhle je to jen co kdyby to bylo jinak, jak by to bylo potom atd... Prostě je to dnes dobré téma do diskusí, které nikam nevedou.
Avatar - iudex
iudex
Tak pre niektorých diskutérov to je tazký sok: nie vsetci Nemci jazdia na Mercedesoch (BMW, Audi). I vo velkom Nemecku priemerný (a teda najrozsírenejsí) kupujúci nového auta uvazuje najma cez prizmu penazí a hladá najma nízku kúpnu cenu. To bude strata argumentu pre "milionárov", pre ktorých je nemecký trh etalónom, na ktorý radi poukazujú pri porovnaní s nasimi "sociálnymi" trhmi.
Zároven to vsak neznamená, ze Fabia je najlepsie malé auto, ale ide iba o odraz deformácie trhu nesystémovým a neférovým srotovným.
milan3
Ja bych v pripade Fabie rekl, ze diky srotovnemu nastal pro nemecke zakazniky optimalni pomer kvality versus ceny! Samozrejmne se to netyka jen te Fabie. 😉
IPace
no a za 2 roky tady tu kvalitu za rozumnou cenu budem mit v podobe dovezenych ojetin :-!
Navtech
Myslím, že do podmínek šrotovnýho žádný Mercedes a ani BMW nepasuje.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Škoda, nechat sešrotovat rok starou X5ku a koupit si X6ku se státním příspěvkem...hezká představa.
>😒]
Navtech
Nebo kvůli nevyhovující barvě >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jé, já se splet, tahle mi nějak nevyhovuje při západu slunce... >😒] :yes:
Navtech
Teď si představ, že to sešrotuješ a zjistíš, že si přivandrovalej turek a ne bohatej němec a zbyde na tebe logan, nebo fábie ve slonový kosti! 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Když já jsem strašnej flegmatik, já bych byl možná spokojenej i v tom Loganu... >😁

a pokud se Fabie týká, ty nejstrašlivější barvy si už vybrala hned jak se začla vyrábět F1. Ty pastelový hrůzy, na to nezapomenu.
Navtech
Tak si nech tu hnědou X5 >😁

Pastelová je i černá? Ta mi nevadí ani na rakvích...
pogo26
Fabia jako jedno z nejlevnějších aut ve své třídě / myšlono na západ od našich hranic / má největší prodeje. Prostě v této třídě cena hraje hlavní roli. Navíc s jejími německými kořeny spojenými s nízkou cenou neměla soupeře.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
no jestli je to zpusobeno zrovna timto, to si nejsem jistej...
Kvasiny
Držte si klobouky pojedeme z kopce a bez brzd teprve teď přijde krize v odbytu...alespoň dle mého názoru
megacruiser
Naprosto souhlasím. Takto uměle vyčerpat poptávku která mohla být rozložená do delšího období, to je nesmysl. Navíc už se začíná projevovat třeba na Slovensku problém s neschopností splácet takto pořízené auto u mnoha lidí kteří si nedokázali spočítat že i se šrotovným na nové auto nemají...
Navtech
Tak ty by si to měl vědět nejlíp, ne? Bohužel si to myslím taky.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ale pánové odborníci dnes oznámili, že krize je za náma >😁
P 407
To bude prča to sledovat. Ale myslím, že automobilky jsou připravené. Sklady vyprázdněné, růstové projekty u ledu a GTI- ho výpověď připravená.