Německá Spolková rada schválila nová pravidla pro udělování registračních značek. Od 1. července 2012 mohou mít dva osobní automobily vlastněné soukromou osobou jednu značku.
Spíš by měli zavést to, že ti stačí jedno povinné ručení, protože zároveň nemůžeš řídit a způsobit škodu ve dvou autech najednou. Myslím, že to takhle je ve Švýcarsku, nechci si ted vymýšlet. prostě nějak to je vymyšlené, i když to auto neřídí majitel. Takže řekněme, že kdyby si měl dvou a půl litr a něco menšího s jednačtyřkou, tak bys platil za dvaapůl a to menší by bylo gratis, nebo třeba s nějakým menším příplatkem "za agendu". Ale to by se pánům v pojišťovnách nelíbilo.
Logicky by měl být pojištěný řidič, ne auto. Auto totiž nehodu nezpůsobí. Jenže to by připravilo pojišťovny o lukrativní a stabilní zdroj příjmů. Pak není důvod se omezovat na jednu značku. Naopak si myslím, že každé auto má mít svou. Nicméně osobní značka a pořadové číslo auta by také dávala smysl.
myslim si ze to taky problem nebude. V CH mame asi 8 aut na jednu znacku, platis poistenie za to najdrahsie auto... Neviem co je na tom tak takze mat na 1 znacku viacej aut -.-
U nás by to neprešlo už len preto, lebo úradník uvažuje úplne inak - nie koľko by ušetrili motoristi, ale o koľko peňazí by prišiel štát.
Okrem dôvodov spomínaných v článku je toto riešenie dobré ešte pre tzv. Winterautá, t.j. autá používané len cez zimu.