Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën DS5, originální bohyně a Concorde: Setkání pod křídly

Citroën DS5 a chlouba světového leteckého průmyslu, Concorde, na zajímavé sadě fotografií.
Zpět na článek
22. 12. 2011 07:45
22. 12. 2011 11:56
22. 12. 2011 13:43
22. 12. 2011 15:32
22. 12. 2011 16:21
25. 2. 2012 10:52
22. 12. 2011 07:45
Nádhera
Ač mám Citroeny rád, tak Concorde se dá srovnat pouze s původní DS. Je to naprosto fantastický kousek techniky...
Rozbalit vlákno
1
22. 12. 2011 11:56
Re: Nádhera
jj fantazie, viděl jsem ho ( concorde ) v muzeu v New Yorku mají ho tam v barvách British Airways a je to nádhera, i uvnitř vypadá zajímavě a luxusně. Úžasný stroj škoda jen, že už se nemůžeme proletět :-( .
Avatar - Ada je zase tady
22. 12. 2011 10:34
Francouzské zboží
Concorde měl, narozdíl od Citroenu, klíčové součásti jiné, než francouzské výroby. Z francouzských výrobků bych koupil jen víno a sýry. I když i to lze koupit z jiných států a nebýt tak ohrožen francouzským šlendriánem, který má za výsledek výrobu šmejdů jak na běžícím páse! A zdaleka to nepostihuje jen automobilový průmysl... [odkaz]
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Starfighter
22. 12. 2011 10:40
Re: Francouzské zboží
Ádo, ty sis nechal udělat nový kozy? >:-[]

Promiň, musel jsem ;-)
Avatar - Ham.
22. 12. 2011 12:15
Re: Francouzské zboží
Myslím, že mezi našimi top modelkami zavládne pěkná panika.... >:D
22. 12. 2011 15:59
Re: Francouzské zboží
Áda si dělá kozy pořád... :-!
Avatar - Ada je zase tady
23. 12. 2011 00:15
Re: Francouzské zboží
:yes:

Ne, jen mne uhodil do oci ten titulek a pekna reakce ;-) Podobnost s automobilovym prumyslem je ciste nahodna... >:-[]
Avatar - Del Puento
22. 12. 2011 11:04
Re: Francouzské zboží
....tak nevím, jestli mluvíš z vlastní zkušenosti nebo sis nechal někým vypláchnout mozek >:D Já mám za sebou 4 auta začal jsem na Fábii, pak Pólu pak jsem přesedlal na dva frantíky Citróny a věř nebo nevěř na 11 závad dvou prvních aut mám na obou frantících 2 závady dohromady... ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 12. 2011 12:51
Re: Francouzské zboží
To je jen takovwý "kolorit" (nějaký "sebeobranný mechanismus"? :-)
PS: Však v průměru za 11 let (dle TÜV je i Passat PORUCHOVĚJŠí než Citroën C5 ;-)
PPS: Teď mne napadá - jistě SHODOU OKOLNOSTí - že tahle JEDINÁ tabulka z letošních TÜV výsledků zde NEbyla zvweřejněna :-)
22. 12. 2011 15:46
Re: Francouzské zboží
Bude, nebojte ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 12. 2011 20:44
Re: Francouzské zboží
:-) :yes:
Avatar - Ada je zase tady
23. 12. 2011 00:17
Re: Francouzské zboží
Asi bude take zajimave se podivat na prumer km probehu o obou vozu :-!
Avatar - Hammunasakra
23. 12. 2011 00:22
Re: Francouzské zboží
To už "je jasné" (poslední tabulka po 11 letech už byla zveřejněna) - rozdíl za celou dobu je cca 30.000 km (což dělá 2.700 km ročně - které "průměrný" passat najede ročně více - než Citroën C5/Citroën Xantia
22. 12. 2011 14:06
Re: Francouzské zboží
Nesmysl, Concorde byl vyvinut a vyráběn v britsko - francouzské kooperaci, kde měly obě strany zhruba poloviční podíl, a to i po stránce technologií. A ve své době to byla naprostá technická špička, ovšem ekonomický neúspěch. Proto ostatně američtí výrobci uložili své obdobné projekty (a že jich bylo hned několik) "k ledu". SSSR pak Concorde zkopíroval na základě ukradených plánů a výsledkem byl Tu-144 a taky jedna z největších nehod v dějinách aerosalónů 8-s

Mimochodem, v Paříži v muzeu na letišti Le Bourget je k vidění jeden prototyp a jedna "sériovka" Concorde. :yes: :yes:
22. 12. 2011 14:23
Re: Francouzské zboží
Jak píši v článku, Concorde 001 odpočívá právě v Le Bourget spli s vyřazeným sériovým strojem. Obdobné projekty (např. Boeing) byly uloženy k ledu i kvůli krizi, vysokým cenám pohonných hmot či kvůli nástupu velkokapacitních letounů. Dalších důvodů je samozřejmě ještě několik, paradoxně plány na obdobný, avšak větší nadzvukový stroj odlákaly Concordu velký počet zájemců hlavně z Ameriky.

Podíl na projektu byl 50:50 , v případě motoru šlo o podíl 60:40 ve prospěch GB, drak zase 60:40 ve prospěch Francie.
22. 12. 2011 14:26
Re: Francouzské zboží
Tak tak, díky za doplnění.

Návštěva v Le Bourget stojí rozhodně za to, zdaleka nejen kvůli Concorde... :yes: :yes: :yes:
22. 12. 2011 14:57
Re: Francouzské zboží
Concorde je srdcovka ;-) :yes:
22. 12. 2011 15:01
Re: Francouzské zboží
TU 144 nebylo zkopírovaný. Mělo úplně odlišný průřez trupu a zcela jinak zavěšený motory. Nejdřív by sis měl o tom něco seriózního přečíst. Takže ukradené plány jsou jen konspirační teorií.
22. 12. 2011 15:06
Re: Francouzské zboží
Navíc zcela jiné pojetí nosných ploch...obecně uznávanou teorií je dnes "projektová inspirace", spíše než kopírování detailních technických řešení.
Avatar - lordlord
22. 12. 2011 15:34
Re: Francouzské zboží
vnitřek je plný umakartu, takova lepší karosa
22. 12. 2011 15:44
Re: Francouzské zboží
Přečetl jsem, např. knížku "Špion vypovídá" od Frolíka, asi nejdůležitěšího československého zpravodajského důstojníka, uprchlého za komunistického režimu na západ. Ten o tom mluví.
Je možné, že Tupolev nepřevzal všechna konstrukční řešení Concordu, ale ten "ideový základ" tam rozhodně byl...

Tady je zajímavý článek o havárii Tu-144:
[odkaz]
22. 12. 2011 16:10
Re: Francouzské zboží
Idea a konstrukční řešení jsou sakra rozdíly. Teď mluvíš o ideovým základu, předtím jsi psal o ukradených plánech (což je něco konkrétního). Tak se blbě nevymlouuvej, žes napsal ***inu..., Vzhled byl podobný čistě náhodně, resp. na základě tehdejších znalostí aerodynamiky. Nejsem žádný rusofil, ale i na východě se dělaly/dělají originální věci, bez kopírování.
22. 12. 2011 18:53
Re: Francouzské zboží
Tak ještě jednou: v té Frolíkově knížce se doslova píše o tom, že Rusové měli k dispozici ukradené plány Concorde jako výsledek práce jejich špionáže. Kolik toho z nich pak použili, to je druhá věc, ale podle Frolíka ty plány prostě měli se vším všudy.

A ta podobnost Tupoleva a Concorde je naprosto do očí bijící, rusofilství sem nebo tam.
Avatar - T613
22. 12. 2011 22:59
Re: Francouzské zboží
podobnost Tupoleva s Concordem je jen pro toho, kdo se o letadla nezajímá. Ten kdo se o ně zajímá vidí podstatné rozdíly. Je to stejné jako tvrdit, že F-15 je kopie MiG-25, když má podobnou aerodynamickou koncepci.
Magistře, pokud máš podobné zadání musíš při stejné znalosti fyziky dojít k podobnému závěru. Bez ohledu jestli jsi Rus, Francouz, Amík nebo Bulhar. Fyzika je na celém světě prostě jen jedna, takže i americký Lockheed L2000 nebo Boeing 2707 vypadali podobně jako Concorde.
To že měli Rusové plány je klidně možné, ale určitě podle nich neposkládali nové letadlo. Maximálně si konstruktéři uvědomili čemu se můžou vyhnout, a tím si zkrátili čas a náklady na vývoj, kdyby konstruovali podle ukradených plánů tak by nedělali takové věci jako je Mig-21 Analog
23. 12. 2011 01:36
Re: Francouzské zboží
:yes:
Nehledě na to, že Tůčko vzlétlo dřív, než Concorde.
To by ti Rusáci museli mít ale extra rychlý vývoj.
Na Youtube se dá najít ohledně vývoje TU-144 myslím pětidílný seriálek. Doporučuji ke shlédnutí. Pak poznáš Magistře, jaké nesmysly si tu psal. ;-)
Avatar - del42sa
23. 12. 2011 11:07
Re: Francouzské zboží
ano přesně tak, navíc používal opravdu zajímavý konstrukční prvek tzv. "kachních ploch" , které významě zlepšovaly stabilitu a manévrovací schopnost TU-144 při nízkých rychlostech včetně úplně nové (nevyzkoušené) avioniky. Její zapnutí mělo za následek zcela zbytečnou katastrofu v Le Bourget.
TU-144 spíše pronásledovala série nešťastných náhod a obrovské smůly.... TU-144 byl větší a těžší než Concorde,měl jiný tvar křídla, jinak umístněné motory,jiný systém ovládání,měl širší trup a tím pádem mnohem větší kapacitu pro přepravu cestujících a s motory Kolesov RD-36-51A i potřebný dolet (více jak 6 000 km).

[odkaz]

[odkaz]

"Není uváděn žádný konkrétní systém, který by byl na obou letounech natolik podobný, aby zdůvodnil pověsti o okopírování Concorde a ospravedlnil hanlivou přezdívku „Konkordski“, kterou západní média Tu-144 označovala"
23. 12. 2011 07:28
Re: Francouzské zboží
No dobrá, když to tvrdí tolik vynikajících gentlemanů, přesvědčili jste mě... :yes:

Letadla mám rád, ale nějak extra se o ně nezajímám.
22. 12. 2011 13:43
SM Opera
SM Opera je boží
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
22. 12. 2011 15:32
.
na éro jsem se byl podívat v Sinsheimu a z venku pěkné, uvnitř nic moc
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
22. 12. 2011 16:21
Re: .
Uvnitř to byl rozhodně lepší standard v porovnání s dnešními letadly, plasty jako všude, ale sedačky potažené pravou kůží. Samozřejmě prostor dost stísněný, ono na necelé tři metry průměru trupu dát 2+2 sedadla a uličku je docela kumšt, takže nastupování do letadla i vstávání ze sedačky bylo pro vyšší postavy problém a museli se hrbit. Nicméně vlastní sezení bylo max. komfortní protože v podélném směru bylo možná o 30 cm víc místa než v dnešních letadlech a to už se člověk mohl "natáhnout".
25. 2. 2012 10:52
Citroen DS5
Koupit nebo nekoupit DS5 h co vy na to ? Někdo citroeny haní,někdo chválí jaký je Váš názor ?
Rozbalit vlákno
0