má nejlepčí SUV i Pick-up - je vwlastně (jakákolivw) nějaká kategorie vwozů, kde NEní NEJlepčí? Pardon, chtěla jsem říci "NEJPRODÁVWANĚJŠí"? 8-s
Pěkný den (snad už, s jakýmkoli trochu "originálnějším" vozem :-)
Ale Kylie, slovo "originální" je třeba v případě Amaroku nutno použít bez uvozovek. Co třeba originální konstrukce žebřinového rámu, který má přední část spojenou šrouby kvůli minimalizaci škod v případě nehody, nebo třeba nový 8-stupňový automat ZF, dále kontrola trakce schopná pracovat i při použití uzávěrky diferenciálu...
.. "zvwládnete" to samé napsat o "té první tabulce" o SUV? ;-)
PS: NEbo o "vozech střední třídy" (například)? :-)
PPS: Nebo o vozech "nejvyšší třídy"...? ;-)
PPPS: Nebo ... :-)
PPPPS: A nebylo by náhodou (MNOHEM) lepší mít "ZF s 8mi" třeba v PASSATu než.. tam kde to NEní až tak důležité (využitelné)? ;-)
:-) určitě, i když kategorie SUV mě moc nezajímá, a dávat dohromady třeba klasický off-road jako je Land Cruiser s SUV jako je Touareg moc smyslu nedává, tak se pokusím vyhovět. Touareg jako jediný nabízí (pro toho kdo je to schopen technicky tuto možnost volby ocenit) výběr mezi dvěma odlišnými centrálními diferenciály (Torsen od Audi s poměrem 40 : 60 a šnekový 50 : 50). Dále pak uzávěrku centrálního diferenciálu, zadního diferenciálu... Takže na rozdíl od takové X5 umí z asfaltové cesty nejen sjet, ale dokonce na ní i zpátky vyjet!
Ano, ta "varianta" místo Land Rover Discovery a Range Rover nabídnout "vše v jednom" je "typicky lidověautí" a vyjde NÁSOBNĚ levwněji a ještě je to považováno spíše za KLAD (ale "chytrá" myšeňka to JE, to zas ANO :yes:;-)
To (ale) NEjde (přece ;-)
PS: Já JEN "upozorňuji" na "to" a nebo "ono" - to je něco (zcela) "jiného" než prosazovat "něco"
(když už, tak "protlačuji", upozorňuji že MNOHEM lepší, než si člověk NE"znalý" může uvědomit, je model Citroën C5 2.2 HDi 150 kW/450 Nm..
.. viz i jeho dva "sólové" testy zde na auto.cz:yes::-)
PPS: No možná ještě DS3 Racing.. ;-)
PPPS: A když mi někdo řekne že raději vůz s menší tuhostí karoserie, horším zavěšením kol, o generaci starším motorem s výrazně nižším výkonem a o dost slabšími brzdami kde je mu jedno že bude sedět na horší (nemasážní) sedačce v hůře odhlučněném interiéru - to vše za VYŠŠí cenu! Tak ... tak "jsem vw koncích" :-)
viz [odkaz]
To lze říci už jen: "VWivwat pan VWaVWerka" ;-)
a "Bye bye ZDRAVÝ ROZUMe" :-)
Ono by se vybíralo, kdyby bylo z čeho. Mezi autama na hnůj je jediný evropan, mezi SUV už je jen drahší prémie, jeden američan a podstatně starší korejec. vw si udělal jméno nadprůměrnými auty a proto je na tom nejlíp. Lid není hloupý.
V.H. bych sem nemotal... Přece nejprodávanější nemusí znamenat nejlepší, je to tak těžké pochopit? Nikdo tady netvrdí, že Touareg je lepší auto než X5, existuje jedno takové tajemné kritérium při nákupu, říká se mu cena. ;-)
Pozor, já tady tvrdím, že Touareg je (podle mých kriterií) lepší auto než X5, důvody viz výše. Proklamovaná "sportovnost" X5 mi u aut téhle kategorie přijde k smíchu... sport hledám opravdu jinde.
Mne NE"oslovuje" ani touareg ani X5 - já jen "ťukla" že opravdu už ve VŠECH kategoriích vw (doslova) "vwálcuje" konkurenci..
.. a že by byli technicky TAK dobří (spíš SKVĚLí), a že by byli TAK cenově (super)atraktivní ... ;-)
PS: Dobrovolně "se přiznávám" že NEJ"sympatičtější" je mi v kategorii (poslední dobou) "klasický" Range Rover :yes::-)
(který si v české tabulce "ani neškrtne" :-|
Víš co, možná ta síla pochází z toho, že se nesnaží (ač se to dle místních diskuzí nezdá) polarizovat a je celkem konzistentní napříč svým portfoliem. Není nejlepší, ale všechno dělá tak nějak nad průměrem, něco o chlup líp, něco o chlup hůř, ale konzistentně. Troufám si říct, že se umí poučit nejen ze svých chyb, ale také z chyb ostatních. Že se třeba C5 prodává v ČR špatně? Běž si stěžovat českému zastoupení značky. Neschopnost prodat zabije sebelepší produkt masového zaměření. A ve chvíli, kdy vytvoříš produkt hůře vyvážený, spíše okrajového zaměření, musíš počítat s horšími prodeji, nehledě na jeho vyspělost. Leda bys dokázala otočit vnímání lidí. Lidé nekupují nějakou objektivní hodnotu, ale subjektivní, jimi vnímanou, která je daná jejich prioritami, potřebami, zkušenostmi, porozuměním, znalostmi atd. VW se povětšinou daří odhadnout potřeby mainstreamu, umí nabídnout vyvážený mix, který lidem chutná, a má silné postavení. To už samo o sobě vylučuje exkluzivitu a špičkové provedení. Je to prostě slušně vyladěný kompromis.
ALE to "držet hubu a krok" jsem NEpoužila já ;-)
A názory na svět a chování pana Havla bych až tak NEslučovala (jen) s politikou :-)
Přímou volbu NEchtějí, protože by pak NEmohli dělat "to" ( 8-s ) co dělali při první i druhé volbě tohoto prezidenta ;-)
jdou nahoru, nemyslím jen na našem mikro-trhu, ale v rámci celé Evropy. Příští rok se rozjede výroba v Hannoveru a dále se rozšíří možnosti individuální konfigurace auta... Už teď je jasné, že v dalším roce bude Amarok prodejní jednička :yes:
Já bych SOUHLASila s vaší poslední větou, jen NEtuším proč za ní máte :no:
Pěkný den :-)
PS: Ono ale ani není divu, dostala jsem "tip" na test (srovnání 2 vozů) který svým způsobem i překonává místní páně Vaverkovy "perly" (no, i když.. ;-)
škoda superb 2.0 TDi 103 kW/320 Nm, verze "připojitelná" 4kolka Haldex v něm poráží plnohodnotnou 4 kolku (45% vpředu 55% vzdadu) Mercedes Benz C-Klasse 250 CDi 4Matic s výkonem o 47 kW a 180 Nm vyšším (navíc od nižších otáček a ve větším rozsahu otáček :-)
Ještě "chvilku" takhle - a ve VŠECH tabulkách prodejů budou možná i VŠECHNA místa "na bedně" obsazena vwozy ... ;-)
Kdo je lepší? Těžká otázka. Superb exceluje ve vnitřním prostoru, celkové praktičnosti a poměru cena/výkon. Mercedes samozřejmě představuje mnohem prestižnější značku než Škoda. Třída C více potěší náročnější řidiče, a to jednak lepšími jízdními vlastnostmi, větším komfortem, hezčím a lépe zpracovaným interiérem a výrazně větší nabídkou příplatkové výbavy.
Mercedes má také výkonnější motor (a to i ve srovnání s nejsilnějším TDI pro superb s výkonem 125 kW), který má ale větší apetit. Pro majetnější a/nebo náročnější řidiče je Mercedes třídy C jasnou volbou, pokud hledáte spíše praktičnost a lepší cenu, potěší vás více superb.
No přece vw tom, že:
1) závěrečná JAKO"remízová" věta je jasně ve prospěch SUPERBU
(přesně TAKHLE "se manipuluje" - vwíte? ;-)
Zkuste si tu větu trochu "ROZEBRAT" (se nad ní zamyslet).. :-)
2) se vozy TAK rozdílné vůbec srovnávají - s výsledkem (jako)remíza
Rozdíl mezi motory NENí "kategorie" ale DVĚ kategorie (zcela VÁŽNĚ!
Rozdíl mezi pohony je ... podobný
3) prostě škoda má svůj vůbec první vůz střední třídy (postavený na mechanice GOLFu) a i s DALEKO horším/slabším (o generaci "zastaralejším") motorem, i s DALEKO levnějším (horším) řešením pohonu všech kol - a je najednou stavěn jako PLNOHODNOTNÝ (a svým způsobem pro většinu i lepší) soupeř MERCEDESu ;-)
PS: To když máme s holkama (sousedky z okolí) "babinec", tak máme (dbáme) o kvalitu VĚTŠí "zájem" než na servru pro "fandy do aut" - řekla bych 8-s
PPS: Když budou i nadále "všichni fandové do aut" tak NE"nároční" na technická řešení (jako na auto.cz), tak za chvíli VŠECHNY vozy budou mít "technická řešení jako škodovka" - a to bychom, minimálně NĚKTEŘÍ/-ré z nás, ne a Ne a FAKT NEchtěli! ;-)
1. nejsem žádný zastánce koncernu VW aby bylo jasno
2. Autor dělal srovnání dvou konkurentů v rámci třídy,kde byly vybrány dost odlišné konfigurace,ale dle toho také autor ktomu přistupoval a podle mne napsal dost objektivní článek kde popsal výhody i mínusy obou aut. Kylie koukám,že máte zase den kdy "nevidíte,neslyšíte" a pořád jedete dokola jak zaseklý gramofon. Což je škoda,protože tím "devalvujete" samu sebe v diskuzích
1. ani já (ale to asi JE jasno :-)
2. chybný závěr (ten ohledně VAŠEHO vnímání testu ;-)
Tohle je Č-Í-T-A-N-K-O-V-Á práce s (technicky) NE"znalým" čtenářem :-)
Popravdě superb nabízí o HODNĚ (ale opravdu HODNĚ) horší/slabší/zastaralejší motor, o HODNĚ "slabší" pohon všech kol a dokonce i s tím místem v autech to není ZDALEKA tak jak by snad z testu šlo pochopit..
PS: A jak jsem již psala - závěrečná věta testu je (sice "brilantní práce") vysloveně demagogická = VĚTŠINA čtenářů si z ní odnese "že pro ně je lepší superb" :-|
PPS: Prostě jako "obvykle" - je až "preferována" (doporučována) LEVNÁ technika, HORŠí technická řešení ... a to je TO co se MI NElíbí 8-s
Jste-li NEnáročný (a auta vás NE"baví" NE"zajímají") - snad/budiž, ale jinak je to spíše DEMAGOGIE docela "hrubého zrna" :no: ;-\
(a vy jako čtenář auto.cz = snad asi alespoň trochu "fanda do aut" by jste možná měl stát na straně ... levných kompromisních řešení a na technice vozu nižší třídy postaveného vozu daleko většího? ;-)
Kylie když si přečtu Vaše reakce pod články o střední třídě a nebo srovnávacími testy Superbu,tak mám pocit, že Vám tento vůz leží pěkně v žaludku :-) čím to je? Vždyt je to obyčejný vůz střední třídy s malým rozměrovým přesahem do vyšší střední.
No - právě ;-)
Vůz technicky (slušně řečeno) "průměrný", který má z vyšší střední leda tak místo před zadním sedadlem (tedy věc vpodstatě TOTÁLNĚ NEdůležitou) a vše ostatní naopak spíš z nižší střední (tedy komplet techniku) je ..
.. TOTÁLNím PRODEJním HITem, spolu s PASSATem doslova "vwálcující" celou kategorii způsobem vskutku DRTIVÝM (prodá se jich VÍC kusů, než všech modelů všech ostatních automobilek DOHROMADY :-|
PS: A co že je tím prodejním "ultraHITem"? Vůz co má
- horší zavěšení kol než C5
- vůz co má (a bohužel o HODNĚ) horší brzdy než C5
- vůz co má horší motor než C5 (to narážím na ten místní test 2.0 Tdi vs 2.2 HDi 150 kW - a snad "ještě vweselejší" to bylo ve srovnání v novinkách na které jsem dala také odkaz - 2.0 TDi 103 kW/320 Nm v superbu vs MERCEDESích 250 CDi 150 kW/500 Nm)
- vůz co má horší trakci než C5
- vůz co má (výrazně) horší sedadla než C5
- vůz co je v něm dokonce méně místa než v C5 (tedy tam kde bývá "obsazeno", vpředu
- vůz co má horší tlumení hluku
- vůz co je při všech těhle MÍNUSech také DRAŽŠí..
.. je ten co se N-Á-S-O-B-N-Ě víc prodává
PS: Tak to je zhruba to co "je mi trochu divwné" a "je mi z toho trochu smutno"
Když bude VELMi dobře prodávané ... třeba BMW 3 (tohle nové vypadá VELMi dobře), tak ok - NO problem, ale když je PRODEJním trhákem "technicky kompromisní řešení" s NE nižší cenou (naopak občas dokonce VYŠŠí!), tak ... tak mi to asi "leží v žaludku" :-)
Kylie když se budeme bavit o prodejnosti,tak je zde řeč o volném trhu (když si odmyslíme určitou návaznost na německo).
ALE v prodejnosti rozhoduje nabídka a poptávka
1.ve střední třídě se rozmáhá trend 4x4,je jedno jaký kdo má na to názor,ale je to fakt,který uspokojuje mimo prémii pouze škoda,vw,opel a subaru
2. ve střední třídě v našich českých končinách rozhodují firemní prodeje a zde trumfuje vw,škoda,ford svou konkurenci tím,že na tyto zákazníky cílí,je řada důvodů proč se těmto majoritním zákazníkům českého trhu nevěnují zástupci francouzských či japonských značek,ale to není vina(vw,škoda,ford),nýbrž to je nedostatek zástupců ostatních značek(z různých důvodů). A proto má Passat+Superb toto dominantní postavení,protože nabízí 4x4,nabízí konfigurovatelnost,dodací lhůty a servisní služby v rámci fleetu.
Mně osobně se "vaše" C5 líbí hodně,ale pokud jí importér Citroenu nedokáže(či nemůže) prodat více je problém jenom jeho.
PS: omluvte mou případnou krkolomnost,ale 8piv dělá svoje ;-)
Asi trochu pozdě, ale: "Příjemné vystřízlivění" :-)
1) no i Citroën na tenhle módní trend už "přijal opatření" ;-)
(pravda, které se díky MEGAzemětřesení v Japonsku trošičku opozdilo - mimo česko ale již lze objednat - a první testy naznačují že "se povedlo" - myslím HYbrid4
A další verze - kombinace s 2.2 HDi a silnější 70ti kW elektromotor a kombinace 1.6 benzín-turbo, ty budou JEŠTĚ "zajímavější" (a budou mít výkon okolo 220 kW a hlavně mají možnost NEjen "připojitelné" ale i "zamknuté" 4kolky - na tu druhou generaci jsem HODNĚ zvědavá ... na podobném systému pracuje i audi a porsche a ... a to by MOHL být tak trochu "zánik"/nebo alespoň "ústup" tolik oblíbených HALDEXů..
Pěkný den :-)
(To) i JÁ ;-)
PS: Ale obávám se, že po přečtení (poslední věty) si VĚTŠINA, možná i TOTÁLní většina lidí řekne ...
... "podpořit MASOVÉ prodeje technicky kompromisních řešení je správné" a "špičková technika je (skoro) zbytečná" ...
PPS: Což časem může vést (spíš "povede" :-| ) k ...
.. k tomu že KVALITA (kvalitnější řešení) ZMIZÍ úplně ;-\
Případný problém nebude v přílišné vyspělosti, ale v příliš malém přínosu za příliš velký příplatek. Takový vývoj by prakticky znamenal konec prémie. Ono je jedno, jestli tam Mercedes dá kvalitnější řešení, nebo horší řešení. Pokud výsledek nedodá patřičný náskok, tak ten článek vždy vyzní stejně - za ty peníze to nestojí, pokud se spokojíte s tím horším.
No ano - BOHUŽEL docela často vítězí horší (NEkvalitnější) řešení (samozřejmě nejen .. v zavěšení náprav, nebo v automobilismu obecně - platí to všude..
.. VELMI smutné :-|
Člověk, který se v tom vyzná, si možná posteskne, ale běžný zákazník to nepozná. Dnes jsou tak sofistikované nástroje, že i jednodušší a levnější řešení mohou podat velmi přesvědčivý výkon. Čím víc zákazníků budou ignoranti, tím spíš se bude vytrácet jakákoli skutečná přidaná hodnota.
Já vím - (myslím že PRÁVEM) kritizuji současnou MB-E za "úsporné řešení" McPherson a kamarád má E 6.3 AMG a chtěl se "maličko předvést/ukázat" a auto vůbec NEjezdí špatně! :-)
Fifth Gear srovnával Superb s C i E a celkem to ustál. Záleží na prioritách. Prémie zase tolik užitné hodnoty navíc nedává, už vůbec ne v chudších výbavách, takže proč se nepodívat, o kolik se prémiová značka skutečně liší (o což zrovna v těchto porovnáních šlo - o kolik Škoda zaostává)? Většina lidí se mezi nimi rozhodovat nebude, ale srovnat se dá cokoli, jen se nesmíš divit, když ti vyjdou očividné závěry.
Když jsi u úrovně řešení, zrovna E má přední nápravu MacPherson. To ti snad přijde důstojné? Netvrdím, že je špatně naladěná, ale rozhodně jde o technologicky horší řešení než dvojité lichoběžníky na Audi a BMW, nebo tvém milovaném Citroenu.
McP u Ečka vs. třeba pěti prvek u A6 určitě porovnatelné jsou, každá má své plusy a mínusy, rovnoběžníková náprava lépe drží geometrii kola při větším propérování ale má i své nevýhody, vyšší hmotnost, kterou třeba audi řeší velkým podílem hliníku, protože větší neodpružená hmota vlastnosti podvozku zhoršuje proti lehčímu McP ale zase to už zvyšuje cenu. Rovnoběžníkové nápravy mají smysl u celkově těžkých vozů kde se hmotnost nápravy "ztratí" v celkové hmotnosti, u střední nebo vyšší střední pokud se nepoužije hliník na odlehčení tak je její použití s otazníčky.
NEmyslím že máte pravdu = u vozů velikosti váhy větších/těžších vozů střední třídy a vyšší střední je NEpoužití lichoběžníků rsp. naopak použítí kompromisního řešení mcphrersony JEN mínus
PS: Ta hmotnost NEhraje roli (když už, tak VĚTŠí rozdíl - na "chování" má hmotnost disku kola, rozdíl v hmotnosti zavěšení je "zcelazanedbatelný" ;-)
Tahle otázka byla přímo šitá na Kylie vzhledem k jejím dřívějším prohlášením. A otázka je, jestli je to důstojné řešení pro prémii, která si snad hliník dovolit může, ne? Popřípadě i vyšší náklady na provoz. Navíc vybavená střední prémie koketuje s 1.8 tunami, což není málo.
K tématice "se Kylie" vyjádřila jak dříve tak dnes ;-)
PS: Tady naštěstí novináři "ještě fungují" a Mercedes za své (levné) řešení schytal obecně spíše KRITIKU :-)
PPS: A co se týče SUPERBu, vadí mi samozřejmě jeho srovnání s MB-C 250 CDi či Citroën C5 2.2 HDi - neb jeho 2.0 Tdi 103 kW je opravdu NEdůstojný soupeř, ale co mi "vadí" asi ještě víc je FAKT, že tohle je jen "přípravwa na horší časy"
Dle "plánu" (a to se asi NEzmění) bude příští Škoda Octavia "definitivně" presentována jako PLNOHODNOTNÝ vůz STŘEDNí třídy a příští Superb jako JASNÝ vůz VYŠŠí střední třídy - technicky oba samozřejmě "zůstanou takoví jací jsou" :-|
Je to možná po motorové stránce nedůstojný soupeř, ale přesto je zajímavé vědět o kolik je horší. Pokud je pro tebe jediným mínusem auta, tak je dobré vědět, o kolik je konkurence skutečně lepší a jestli ti ten mínus nedokáže vynahradit jinde. Když už, tak bych nekritizoval vozy jako takové, protože se všechno dá srovnávat (na tom jsme se již shodli), ale případně článek a autora, protože se vám nelíbí jeho kvalita.
Tak nějak se mu VŽDY "povwede", že vwyhraje škoda, že vwyhraje 2.0 Tdi, že vwyhraje McPherson na dvojitými lichoběžníky s oddělenými těhlicemi, že vwyhraje horší trakce nad lepší, že vwyhrají (o dost) horší brzdy na lepšími, že vwyhraje haldex na permanentní 4kolkou atd. ;-)
(dokonce i "tohle sečteno" vwyhraje i s VYŠŠí cenovkou - prostě "fakt bovwec" :yes::-)
Důležité hlavně je, jestli rozdíly popíše a pouze zfušuje závěr (což není šťastné, ale alespoň něco), nebo jestli se o tom radši vůbec nezmíní. Osobně bych Superb vyřadil už kvůli vzhledu - kombi se mi celkem líbí, ale o kombi nemám zájem, a "sedan" se mi nelíbí. Dál to nebudu rozebírat. Jediné, co mohu říct, je, že můj favorit byla Mazda 6, když jsem v této třídě/ segmentu zvažoval nákup. Nakonec z toho sešlo. A ještě asi mohu prozradit, že kdyby se tenkrát prodávalo Scirocco, tak jsem šel do něj. Golf GTI, ač o třídu níž, se mi dostal ve výběru hodně vysoko a o velikost auta mi tolik nešlo. Scirocco mělo přesně to něco extra, co by ho strčilo do popředí.
to se ale víceméně SHODNEME - Golf GTi je DOBRÉ auto a Scirocco ještě zajímavější, myslím že (a hodně) "přeceňovaná" je u koncernu vw hlavně střední třída (Golf je "ok" ;-)
PS: Zajímavá by mohla být příští Mazda 6 (alespoň z toho co o ní je zatím známo.. :-)
Problém Mazdy u mě byla struktura nabídky. Chtěl jsem něco, co bylo jen v nejvyšší výbavě, ale ale nebyl jsem ochoten za ní dát tolik. Liftback byl ideál, v té době se ještě prodávala první generace Superbu, takže na výběr byla Mazda, Mondeo a Octavia. Octavii zabil Golf, interiér Mondea jsem nepřekousl, takže zůstalo u šestky a GTI. Mazdu zabila cena a u Golfu jsem váhal, protože mi přišel příliš daleko od toho, co jsem původně hledal. Nakonec problém vyřešilo služební auto. Pravda, ještě se mi tam mihl Lexus IS 250. ;-)
Takže šestka mi přišla zajímavá, interiér byl slabší, ale překousl jsem ho. Jen ta struktura výbavy byla slabá. No, po pravdě, i motory mohly být lepší.
Ještě než jsem "se k němu dočetla" jsem se chtěla zeptat na NEnápadné a "příjemné" auto Lexus IS 250 ;-)
Ta současná (minulá) 6ka mne až tak NEbere/-brala (z mého pohledu to byly "jen" větší 3ky) - nicméně tato "připravovaná" vypadá... "nadějně" :-)
Lexus mě zajímal hodně, ale v té době byl na hranici mých možností. Rodiče mi pár rad do života (tady by asi platilo "nekupuj si auto, pokud si nemůžeš dovolit další" a "na auto by sis měl za rok vydělat"), tímhle bych je moc nepotěšil. :-) Na šestce se mi líbilo celkové naladění, s tím autem jsem si sedl. Karoserie se mi také líbila. To auto má potenciál. Nová šestka vypadá slibně, to určitě. Ale jak říkám, design karoserie nebylo to, co bych vnímal jako slabé místo současné generace. Ani hmotnost nebyla vysoká. Takže je pořád otázkou, jak dobrá bude.
No ano, záleží na prioritách!
PS: A fakt by (jakýkoli/sebemenší) "fanda do aut" měl mít takové, že v nich uspěje (vwyhraje) vůz jako je superb? ;-)
Řekněte ČÍM vyhraje, ČÍM "dominuje", CO je na něm "mimořádné", nebo alespoň "zajímavé"? :-)
PPS: "Novinku" mcpherson v MB-E jsem již (párkrát) komentovala, ale RÁDA zopakuji :no:8-s:no::-|:no: ;-\
(z mého pohledu je to vpodstatě stejné, jako "protlačovat" 2.0 Tdi 103 kW proti 250 CDi /či 2.2 HDi/ 150 kW 500 Nm - obé je "bubost" - myslím ty McPHERSONy i 2.0 TDi, obé by mělo zůstat "tam kam patří" a NE"tlačit" se výš/tam kam NEpatří ;-)
Když se bavíme o prodejích, tak asi nejde jen o nadšence. Když se bavíme o periodikách, tak také asi nejsou určená exkluzivně pro nadšence. Třeba Fifth Gear se snaží prezentovat jako magazín pro normální lidi a poskytovat užitečné informace. Skutečný magazín pro nadšence by Superb ani netestoval.
Pokud se bavíme o normálních lidech... Superb nabídne lepší poměr cena - užitná hodnota, a pokud nechceš techniku, která se do něj nenabízí, a dostačují ti jeho schopnosti, tak je rozumnější volbou. Nikdo netvrdí, že je to objektivně lepší auto. Ale zase o tolik horší není. A o to právě jde.
Lepší poměr cena užitná hodnota?? V tom testu C5 2.2 HDi 150 kW vs Superb 2.0 TDi je škodovka dokonce DRAŽŠí :-)
(a lepší "užitnou hodnotu" má myslím jen v tom místě před zadní sedačkou - což je pro většinu lidí myslím "spíš k ničemu" ;-)
PS: Myslím že "o to ani nejde" = SKVĚLE se prodával i první/minulý superb a ten byl (narozdíl od tohoto) vysloveně "špatné auto"
No a tenhle je "ve všem důležitém" (o něco) horší = prodejně je to TOTÁLNÍ lídr kategorie (no ale vždyť to JÁ říkám, že s prodeji aut je to jako s hudbou, ta NEJkvalitnější opravdu NEbývá NEJprodávanější a ta NEJprodávanější opravdu NEbývá ... :-)
To není nic neobvyklého, že má domácí značka vyšší ceny. Na druhou stranu realita nebude tak hrozná, protože na Škodovky není problém dostat citelnou slevu. Papír snese všechno. Nemá smysl si něco namlouvat, kdyby se prodávalo za ceník, tak Superb nebude král třídy. Většinu jeho prodejů by nejspíš sežral Passat, který je ceníkově levnější (minimálně v některých výbavách, zase tak dokonale se v nich neorientuji).
To musí být složité nenávidět někoho jako Ty nenávidíš VW a přitom přihlížet jejich úspěchu... Obvykle za tím stojí prachsprostá závist, ale to v Tvém případě nepředpokládám. Každopádně test Superba a C klasse je udělaný celkem pěkně, nevím co máš proti. To, že někdo napíše, že je Superb uvnitř větší je pravda, zrovna tak je pravda, že je Mercedes uvnitř hezčí. Mercedes má živější motor a je jasnou volbou pro lidi, kteří na něj mají... Kde máš problém? Superb s DSG a 4x4 považuji za fantastickou volbu v dané cenové kategorii a těžko mu hledat konkurenta, ale pokud nebudu koukat na peníze, pak máme určitě zajímavější volbu u Mercedesu/BMW/Audi. Každý z tohoto testu chápe, že je Superb od C-klasse vzdálen asi tak jako třeba i30 od Octavie a nikdo to v tom testu nepopírá. To, že Citroen nic jako DSG neumí a o 4x4 si ve vlastní produkci nechává zdát mokré sny ještě není dostatečný důvot k té Tvé "slepotě"...
Máte PRAVDU - bylo by to MNOHEM snazší, kdyby auta začali dělat "poctivě(alespoň -ji)" ;-)
- co "mám proti" viz 14:17 :-)
- "mokré sny" a "slepota"? VYNIKAJÍCÍ (auto)argumentace - NEbudete vy "fanda do vw" ;-)
- proč píšete že Citroën 4x4 NEumí? (v britských testech jeho systém HYbrid4 označili dokonce za NEJ-lepší ... NEbojte nej-PRODÁVANĚJŠí NE :-)
(ale já raději to první - co vy? ;-)
- NIC proti dvojspojkovým převodovkám (tedy když zrovna nedělají cuk-cuk - což se tu a tam některým STÁVÁ :-) )
Já tedy o (polo a)automatických převodovkách četla a jak čistě teoreticky, tak v praktickém testu/komplexním porovnání VŠECH těchto převodovek JASNĚ (doslova DRTIVĚ) stále vítězí "klasická" automatická převodovka s hydrodynamickým měničem (ZF s 8° je doslova FANTASTICKÁ - provozně i servisně :yes:
Tak PĚKNÝ DEN (skoro v jakémkoli voze co není vwůz to zkuste a možná budete MILE překvapen ;-)
Souhlasím, že kdyby Citroen začal dělat auta "poctivě (alespoň -ji), měla by jsi nyní více důvodů k optimismu a komplex jménem Volkswágen by se u Tebe projevoval méně výrazně. Ten rozdíl v úspěšnosti těchto dvou značek je vážně propastný a chápu, že je složité se s tím vyrovnat.
Jsem fanda do evropské produkce a VW mám rád, ale že bych to prožíval jako Ty, tak to teda zase ne... ;-)
S převodovkou DSG mám naježděno mnoho desítek tisíc kilometrů a že by se konalo nějaké cuk cuk jsem si nevšiml. Snad jedině v kombinaci s 2,0 TDI 125kW je řazení 1-2 citelnější, ale řekněme od trojky vím o řazení pouze z otáčkoměru... Kolik pak jsi toho s DSG najezdila? Já jsem bohužel žádnou lepší aut. převodovku nepoznal, buď přeřazení trvalo věčnost, nebo auto žralo o dva litry víc, ale přiznávám, že dlouhodobou zkušenost s převodovkou ZF 8st., abych mohl hodnotit, nemám... DSG každopádně považuju, za excelentní poměr mezi cenou, spolehlivostí, funkčností. Zajímavé je, že jsem již díky své práci sedlal několik desítek vozů různých evropských i asijských značek, ale VW vlastně dlouhodoběji nikdy...
:-) >:D:-)
NEchci mluvit "obecně" o značkách - rozdělevání aut (jen) dle znáčku na kapotě byla je a asi navždy bude (totální) BUBOST - ale když si srovnám Citroën "mé" kategorie (C5 V6 bi-turbo - "v nouzi" bych snad akceptovala "optimální" verzi CITROËNu C5, tedy 2.2 HDi 150 kW/450 Nm) a to co mi v danné kategorii nabízí Volkwagen, tak "ne děkuji", preferuji KVALITNĚJŠí (lepší) řešení ;-)
PS: Ale chápu že někomu "to stačí" :-|
(to co mi "vadí" je skutečnost, že se mi snaží namluvwit, že ta levná konstrukční řešení - v passat či superb - jsou "vwlastně vw jednotlivwostech sice opravwdu horší, ale tak nějak celkovwě to je pak úplně naopak".. :-)
.. a vůz s horšími brzdami, na horší platformě, s horšími sedadly, s horším motorem, s horším uložením náprav který je DRAŽŠí (!!!) je "vwlastně lepší" ;-)
[odkaz]
PPS: Při čtení jeho dalších a dalších (srovwnávacích) testů si to říkám stále častěji: "NEměl by se pan Vaverka nechat přejmenovat na VWaVWerka?" >:-[]
Spíš než "na víru", tak na to ROZLIŠOVAT vozy dle konstrukce a použité techniky ;-)
PS: A NEsnažit se tvwrdit, že postarší motor 2.0 TDi 103 kW/320 Nm je jakkoli srovnatelný s moderní jednotkou 250 CDi 150 kW/500 Nm :no: ;-\
.. nebo že "je vwlastně skoro jedno" jestli máte plnohodnotný 4Matic (45% vpředu 55% vzadu) nebo předokolku s "připojitelným" výrobkem švédské firmy Haldex AB :-)
Nebo VWÁM osobně, pánové (HAMe a WHITE LABELe) je to "fakt fuk" - úplně jedno? ;-)
Jen bych chtěl podotknout, že je opravdu velký rozdíl mezi 2,0 TDI PD (obstarožní) a CR (nové). Jezdil jsem oba v Passatu a nové CR je výborný motor. Bratr má Superb kombík také se 103kW a vůbec si nestěžuje: S DSG mám cca 100 tis km a docela rád bych se k němu vrátil z poněkud exotického Subaru. Obecně si myslím, že 4x4 je poměrně zbytečné ....
Mercedes je moje oblíbená značka. Bohužel moje zkušenost s předchozí generací MB E byla dost triskní a poněkud vyléčila mou náklonost k této značce. MB C je takový obyčejný mercedes za naprosto nehorázné peníze ... Výborné je CLS s 350 CDI a dneska dostupné v rámci ročních vozů za podobnou cenu jako C 250 CDI.
Také jezdím většinou sama a lodě ani koně s sebou také NEvozím (a V6 3.0 Bi-turbo je pro mne "ok" - hlavně při předjíždění, právě ELASTICITA motorů jako je 2.2 HDi apod. je "k nezaplacení" :yes::-)
Doutník - (pardon, ale) fuj :-| (omlouvám se, ale mně to HROZNĚ "smudí" ;-)
Dobré červené? Třeba nějaké kalifornské, například Rubicon Estate od F.F. Coppoly? No to byste mne PŘEMLUVIL :-)
V Rumunsku máme překvapivě dobré víno a nádherné ženy ..... Mimochodem dneska jsem jezdil Priusem a tam teda ten motor je opravdu úplně něco jiného :-) ..... zlatý 4-válcový dehet od VW, Mercedesu, PSA, Toyoty nebo BMW ....
Ale "takhle ano"! To já také - a JE "to v pořádku" ;-)
PS: Ale že (někomu) "to stačí" NEznamená, že "je to stejné" (je to "jedno")! Což se testy (tak trochu) snaží "namluvwit" :-|
PPS: Škoda že (ty testy) NEpíší, že je tu také zakladatel kategorie, s VYNIKAJÍCÍ konstrukcí podvozku, s PARÁDNÍM naftovým dvoulitrem (nebo třeba benzínem B6 3.6 :-) ) - Subaru Outback ;-)
Ani NE (ona totiž není NIKDE ;-)
PS: Ale "vadí" mi to "obráceně" - když někdo tvrdí že na/s mechanikou GOLFu postavený SUPerb s "tuctovým" 2.0 Tdi 103 kW je "lepččí" :-)
PPS: Subaru je co do podvozku a pohonu všech kol a uložení motoru a konstrukce (plochého) motoru NEJ auto
(Citroën C5 je v kategorii - nejen motorem V6 Bi-turbo, či 2.2 HDi 150 kW - ve třídě NAD"standard", neb tak jako je škoda superb vůz postavený s pomocí techniky z třídy "nižší", tak C5 je na platformě a s technikou třídy "vyšší" - z nějakého ZCELA ZÁHADNÉHO důvodu zde lidé "šílí" po té LEVNÉ konstrukci/použitých řešeních ;-)
V rámci objektivity je ale třeba říci, že podvozek Golfu je na úrovni C5, takže i "tuctový" Superb se může s C5 směle rovnat. Zejména od té doby, co standardní verze C5 nemá hydropneumatické pérování, ale klasická péra a tlumiče ;-)
Ale NEchte si TAKové NEsmysly! :no: ;-\ :no:
PS: A použité odpružení s tím (přece) NEmá žádnou souvislost ;-)
PPS: Podvozek GOLFu je DOBRÝ podvozek (zcela VÁŽNĚ) - ale ve SVÉ kategorii!!
Jinak je to "tuctovka" s McPhersony vpředu = prostě "normální" řešení v nižší střední a mírně nadstandardním víceprvek vzadu - ale snažit se to obhajovat jako SKVĚLOU platformu pro vůz střední třídy (vydávaný tak trochu za vyšší střední) to chce buď
1) opravdu VELKOU NEznalost
2) vw fanatickým naprosto NEkritickým (v NEznalosti ostatních doufajícím) obdivwovatelem býti? ;-)
PS: To je právě to co mne docela "rozesmutnilo" na testu/NEtestu srovwnání supu a C5 2.2 HDi 150 kW pana VWavwerky - "nekriticky nadšené, technicky NEznalé" obdivwovatele škody superb či motoru 2.0 Tdi ZNÁM, ale aby takovouhle "demagogii" prosazoval PROFESIONÁL..
1) Nejsem si jistý, ale řekl bych, že ani Citroen C5 nemá v základní verzi vpředu víceprvek.
2) Teoretické přepoklady jsou jedna věc, ale praxe je věc druhá. I jedoduché řešení může být dobré, pokud je dobře odladěno a složitější horší, pokud je špatně odladěno. Třeba takoví Japonci a Korejci používaly víceprvky vpředu i vzadu u něterých modelů v 90. letech a přesto na ně ódy nikdo nepěl ;-)
1) doporučuji (z NEzávislého zdroje ;-) ) ověřit - ale MÁ :-)
2) praktická realita je, že vůz na "krátké" platformě (tedy rozvoru) s velkými převisy dopadl v německém srovnávacím testu VŠECH vozů nižší střední třídy jako NEJHORŠí ve slalomu (musela bych to dohledat) a ve vyhýbacím manévru - ach, ten vůz se jmenuje ŠKODA OCTAVIA ;-)
Tolik k vám CHVÁLENÉMU podvozku :-)
Ale "seriózněji", tentýž podvozek v Golfu (a především v Seat Leon) funguje VÝBORNĚ!
Bohužel superb je postaven spíš ve stylu Octavie (než LEONu ;-)
3) Teorie a praxe jsou (u všech "normálních" evropských japonských apod.) výrobců) - "zcela v souladu" :-)
To co se snažíte naznačit by dnes snad mohlo platit pro nějakého čínského výrobce (s loni zaregistrovanou firmou ;-) ) - NE pro výrobce, který je ZAKLADATELem kategorie (od roku 1955 a CITROËNu DS se - bohužel - v konstrukci předokolek NIC moc NEzměnilo :-)
4) prostě škoda superb je (narozdíl od svého předchůdce :no: ) již "normální" moderní vůz střední třídy postavený na mechanice vozů "o třídu nižší", což "zvwládá" BEZ problémů - ale NIC víc
A "oslavwovat"/prosazovat LEVNÁ a KOMPROMISní řešení ... když navíc v koncové ceně ani NEvyjdou levnějši? NE děkuji - PROČ?
Já neoslavuju Superb nebo Octavii, pouze se snažím naznačit, že Citoroen C5 není nijak zázračný. Je jasné, že Oktávka s velkými převisy prostě nikdy nebude auto s prvotřídními jízdními vlastnostmi.
.. i tak mne POSLEDNí místo (ze všech vozů nižší střední) maličko "překvapilo" (NEpomohl ani v základu DOBRÝ podvozek - Seat Leon s ním doslova "exceloval" - prostě "obecně" ten trend který je škodovce ordinován, tedy na malé či starší plaftormě stavět "VELKÉ"/co největší vozy je "špatně"
Tedy "špatně" pro fanouška aut - "funkčně prakticky" s tím vw komerčně až VELMi uspělo (i když já to raději "naopak" - VELKÝ rozvor ... a z toho holt plynoucí menší zavazadelník.. :-)
No, Citroën C5 2.2 HDi 150 kW trochu "zázračný" (v kontextu své třídy - průměrný superb 2.0 Tdi 125 kW je dokonce i DRAŽŠí! tedy jen v česku, ale ;-)) JE (viz i jeho dva místní sólo testy :yes::-)
Zásadní problém je, že většina si MB nebude moci dovolit. Test, který by suše konstatoval, že je to lepší auto, což je, by většině lidí, tedy i čtenářů, byl naprosto k ničemu. Z pozice takového člověka je zajímavější vědět, o kolik že to přichází kromě faktu, že vlastní MB. Pomíjím, samozřejmě, fanatiky.
Když si člověk kupuje prémii, hlavně dobře vybavenou prémii, tak vyhazuje peníze z okna. Dělá to povětšinou ze svého rozmaru, nikoli proto, že by za to dostal odpovídající hodnotu.
Myslím, že tady jsi se dotkl dost typické situace českého kupce, řada lidí se rozhoduje ve střední třídě zda jít do "plné palby" třeba u toho supa nebo za stejné peníze koupit "odrbance" z prémie. Dokladem budiž relativně velký podíl verzí jako V6 4x4 u supa a naproti tomu vysoký podíl holých verzí A4 2.0 TDI, 1,8 TFSI, 3er 318, 320d nebo C200/220D protože z finančního pohledu jsou to konkurenti. Řada pragmatických lidí kterým nezáleží na sousedech skončí u toho supa, řada lidí kteří se k tomu 1 mio. na auto dopracovali složitě spíše dá přednost jakési image a jdou do prémiového odrbance. Takže ty kritizované testy kde se srovnává zdánlivě nesrovnatelné jsou daleko čtenější a pro mnoho lidí daleko zajímavější než nějaká srovnání v rámci prémie typu 3er vs. C vs A4 nebo na druhé straně jen v mainstreamu třeba sup vs insig. vs mondeo.
Je to určitě něco, co by se nemělo opomíjet a odsuzovat. Pro většinu lidí je výběr auta hlavně otázka financí, takže je dobré vědět, co ti vstup do prémie reálně přinese a jestli to stojí za tu výbavu, kterou si případně nebudeš moci koupit.
Jako že "tuctovka" řadový R4 2.0 Tdi má KULTIVOVANĚJŠí chod?!? než plochý motor jehož HLAVNí výhodou oproti "obyčejné" konstrukci R4 je právě..? :-)
Srovnat spotřebu je maličko "složitější" (je to "plnohodnotná" 4kolka vs předokolka), navíc ne stejný výkon..
(a samozřejmě jestli vy porovnáváte Forester x Passat, tak "logicky" z principu na tom musí být lépe vůz typu Passat = chtělo by to Legacy ;-)
Rozhodně DOPORUČUJi najít si nějaký text o stavbě (případně test) naprostého ORIGINÁLu plochého motoru 2.0D (a jeho uložení... a pak možná budete mluvit maličko JINAK ;-)
NEJdál je (v motorech "jako obvykle") asi BMW (Alpina D3 či BMW 25d 160 kW), skvělá je TOP verze CDi (250CDi), no a pak "můj milášek" 2.2 HDi :yes::-)
A pak už NIC ;-)
Subaru vyvinulo jeden diesel motor a trochu spí na vavřínech. Nicméně konkurence je dál a to i ta dálněvýchodní včetně třeba Hondy. Se spotřebou si Subaru nikdy moc hlavu nelámalo ani u benzínů takže nafta není překvapení no a kulturou chodu zaostává jakbysmet.
[odkaz]
V diskusii, si sa dušoval, že pre teba auto "pouhý spotřební produkt" nie je. Tu ten tvoj dovetok "což taky opravdu je... " vyznieva, že zase je. Takže ako to je naozaj? >:D
V této reakci jsem přece jasně psal o tom, co je auto pro mnoho/většinu lidí (a že mají v podstatě pravdu), nikoli pro mě...
Navíc si přečti na co jsem reagoval a mělo by ti to dojít... ;-)
Já VÍM - to jsem tu už (a vzhledem k jeho "GOLFímu" technickému ZÁKLADu VELMI, a opravdu V-E-L-M-i) kritizovala!!! :no:8-s:no: ;-\ :no:
PS: Za spíše NEsmysl jsem to považovala, když totéž udělali i s CITROËNem C5 - kde to alespoň "jakýs takých" důvod (technické opodstnění) mělo (platforma i motor JSOU "VÝŠŠEtřídní" - u SUPERBu naopak - tam jde o techniku GOLFu).
Prostě na škodě SUPerb NEnajdete z techniky VYŠŠí střední třídy "Ň - Í - C" :-|
PPS: Což třeba VY vwíte, ale bohužel snad i "většina" čtenářů to "zbaští i s navijákem" (že škoda postavila PRVNí vůz střední třídy - a on je NEjen NEJlepší vůz své třídy, ale tak nějak vwlastně plnohodnotně konkuruje i vozům z "už docela LUXUSní" vyšší střední ;-\
PPPS: Takže se vlastně SHODUJEME - jen já tomu NEříkám "nevědomost" ;-)
(ale DRZOST to je - to se tedy SHODNEME :-)
Milá Kylie, bojuješ udatně a srdnatě, ale místní představitelé stáda tě brzy utlučou čepicemi. Já jsem ten článek též četl a opět jsem žasnul. Říkám si, to je ale nerovný boj, oni pustili biturbo 250 CDI proti chudobce 2,0 TDI, to není správné, to není fér.
A ejhle, stal se zázrak! Stádem opěvovaný Superb(lb) opět vítězí, a nejspíše by zvítězil i proti třídě E i proti třídě S! Je přece tak dobrý a přitom o tolik lepší!
Někdo tady už psal že Supa již postavili proti Éčku (zvítězil), já sám jsem četl test, kde postavili Yetiho proti GLK (Yeti vítězí, shledává se, že není žádný důvod kupovat GLK když si můžete koupit simpli klefa Yeti...)
Zaplaťbánbu, něčím se od nás Germany přece jen liší. Nikomu tam nenamluvíte, že by snad měl dát přednost simpli klefa před Mercedesem.
Ale jedno se musí lidem ve VW a Škodě přiznat. Disciplínu s názvem brain-washing zvládají skvěle - stačí se podívat na některé zdejší stádní příspěvky.
Ono taky záleží na hodnotících kritériích. Mercedes vyrábí na dnešní dobu "jedinečná" auta, která v novinářských testech zaměřeným na jízdu na hranici smyku nemusí uspět. Takže Superb na nízkoprofilových "galuskách" může v takovém testu vyhrát nad Mercedesem s obutýma "baloňákama. Přesto si německý taxikář či doktor stejně koupí ten Mercedes ;-)
No, ono je to chvilkami "už tak moc" (vw VWítězí doslova ve VŠECH kategoriích od "neaut" vw up po pick-upy - to snad ani "koncernovwí fandové" NEmohou vwěřit, že ty výrobky jsou TAK "fantastické" ... jako že postaví první vůz střední třídy (Superb) a je hned NEJlepší, že postaví první pick-up a je hned NEJlepší, že postaví kopii kolínských trojčat - a ta jsou hned... :-)
PS: NEvím čím to je, že mne ten "brain-washing" NEzasahuje (že na mne nefunguje), ale bude-li to ještě chvíli takhle pokračovat (že se napíše 50 článků o seat mii, vw up či škodě c-go na jeden o Chevrolet Camaro V8 6.2 za cenu SUPERBu) - tak snad by bylo "příjemnější" mít TAKÉ "vwymytý moze(če)k" ;-)
Ano WinDiesele ono také výborně prodávat neznamená splnit zákazníkův požadavek,ale vytvořit zákazníkův požadavek.Ty vlastně ještě ani nevíš (ani nikdo jiný) co máš chcít,ale marketing tě naučí co máš požadovat.
vidis to ciernobielo, aj ked priamych konkurentov (namiesto superba) s 4x4 v nie je vela. Zrovnavat sa da v zasade cokolvek, pisal som to nizsie (prispevok o 22:07) a zalezi na prioritach. V teste nie je napisane, kto je vitazom. V discipline priestor je superb jednoznacnym vitazom, v kategorii ostatne (jazda, technika, spracovanie) je jednoznacnym vitazom MB C. Vyber si, ktore kriterium preferujes a mas vymalovane. Namiesto superba si dosad dalsich nepremiovych konkurentov s moznostou 4x4
schvalne som si ten test precital a nikde nevidim napisane, ze vitazom je superb, ale ze kazde auto ma svoje pre a proti, takze si vyber co chces podla potreby, alebo stavu penazenky ;-) . Osobne by som bral superba, lebo je priestornejsi a neviem si dost dobre predstavit ako by som capal do zadu dieta do autosedacky (skusal som to raz u minulej generacie C-cka a bolo nutne poposuvat predne sedadla, aby som tam vobec sedacku a dieta dostal). V momente ako by som nemusel vozit kocik, kopu volovin a hlavne mal odrastene deti, tak by sa karta otocila.
Porovnanie vnutorneho priestoru je len jedna stranka mince ;-)
No já bych byla snad PRO, aby se ty "vtípky" o 17té spolkové zemi "naplnily" :-)
PS: NEbylo náhodou česku během 300 let "pod Rakouskem" líp, než "pod komunisty a CCCP"?
(aneb co se za těch 270 či kolik let "vytvořilo" :yes: stačili za 40 let :no: - no NEmám pravdu...?
.. že jako spolkové zemi "Tschechien" by "Česku" mohlo být "líp"? ;-)
PPS: Ono to totiž zrovna NE"působí", že by češi "vynikali" v dispiclíně "správa věcí našich vlastních" - no a když jsou i ty prodeje už tak podobně STEJNÉ, tak.. :-)
Tak moje prababička (1899-2001) stihla prožít tři století a dvě tisíciletí a ze všeho nejraději vzpomínala právě na Rakousko-Uhersko. Vyprávěla mi třeba jak v rámci jednoho územního celku jezdila vlakem k Jaderskému moři do (dnes Chorvatské) lázeňské Opatije, a to za cca jednu korunu, kam se na to dnes hrabe nějaká EU. >:-[]
Rozhodně nám bylo lépe, ale to spíš vypovídá o neschopnosti komunistů než o Rakousku-Uhersku. Díky germánům jsme si užili dvě světové války a za odměnu jsme navíc dostali právě ty komunisty. Život první republiky byl tak krátký, že se nikdy naše schopnost sami si vládnout neověřila, a dnes jsme stále zatíženi dědictvím komunismu, takže soudit nelze.
Nu, jednou zatíženi minulostí rakousko-uherskou, teď komunisticko-sovětskou = realitou je, že těch přes40let (doslova) SVOBODNÉ "samosprávy" země bylo NE "až tak skvělých" :-|
PS: A i když od poslední "nadvlády" uteklo jen pár let, prezident země opět navrhuje "užší spojení" s VÝCHODEM (a před pár lety klíči "vycinkaný" západ kritizuje "jak to jen jde").
DOUFÁM že tady se mýlím, ale s tím že češi spíše NE"umějí" spravovat věci své - jsem to myslela spíš (skoro) VÁŽNĚ ;-)
Jenže komunismus nebyl o správě vlastního majetku, ale o zabavování, přerozdělování a správě cizího majetku nekvalifikovanými nevzdělanci. Z Rakouska-Uherska jsme, podle mě, nevyšli poškození, zatížení, byl to přirozený vývoj. Kdežto komunismus nás zatížil určitou filosofií a stylem života, který není slučitelný s tím, jak nyní žít chceme. Sami jsme si vládli 20 let a za tu dobu těžko posoudit, jestli jsme si vládli dobře. Komunismus postavený na "dát moc těm, kteří ji nemají" není vláda, je to chaos. Jen z vyprávění vím, jak to bolelo pozorovat majetek, který rodina vlastnila desetiletí a staletí, chátrat pod rukami "dělnické třídy," která k němu neměla žádný vztah. Masová reorientace průmyslu nám také neudělala dobře.
O dnešních problémech nechci mluvit, protože ten problém jde mnohem dál než jen ČR. A Klaus, ač to bere někdy extrémně, pravdu má. EU bez integrace nemá budoucnost a integrace znamená částečnou ztrátu samostatnosti. Buď chceme jednotnou Evropu a měli bychom si přestat nalhávat nesmysly, nebo jí nechceme a můžeme to rozpustit. A co se ekonomické stability týče, měli bychom se intenzivně poohlížet mimo EU, protože jsme na ní extrémně závislí.
S tou "teoretickou rozvahou" ohledně EU - naprosto SOUHLASím (s tou "praktickou" kdy jako jediný evropský prezident kamarádí s agentem KGB už NEeee
PS: A ať se to líbí nebo ne, integrace Evropy je (zřejmě) naprostou NUTNOSTí - a čím dříve tím lépe, jinak budeme "jen zírat" kam až nám to Brazilie, Čína, či Indie "utekly" :-|
:yes: A dodal bych k tomu agresivnější ochrana trhu a proboha žádné další rozšiřování, rozhodně ne v blízké době. Mají k tomu svoje důvody, ale podle mě je to velká hloupost. Rozdíly v rámci EU by měly být co nejmenší. Jít dál a dál na "východ" přinese jen větší a větší problémy.
PS: S kým se "kamarádí" také nechci moc komentovat. Politika je o přetvařování se.
Klaus je bývalý agent KGB? >:D Je naivní si myslet, že lidé v KGB byli komunisté do morku kostí. Z velké části to spíš byli oportunisté, sadisté a podobná sebranka. Rusko je pro nás zajímavý obchodní partner. Vem si, kolik lidí může být navázáno na mafii. Takže i případné skutečné kamarádství má velmi neurčité implikace. Myslím si, že udržovat s Ruskem dobré vztahy není na škodu.
No "horší" to (s ním) spíš BUDE, ale to s KGB snad NEmá ŽÁDNOU souvislost.. :-)
PS: Ale to že jako JEDINÝ evropský prezident s členem KGB "kamarádí", to je (mimo česko) vnímáno VELMI "kriticky" :no: ;-\
(a já na to mám STEJNÝ názor ;-)
To byl jen, očividně nepovedený, vtípek, taková hyperbola - co by mohlo být horší, než kdyby byl tím agentem, že. Po pravdě, tohle jde trochu mimo mě. I kdyby s ním kamarádil. Jak jsem psal, implikace jsou neurčité. Možná, že se to někomu nelíbí, ale mě to přijde nepodstatné. Ne že bych ruské duo měl nějak v lásce, spíš naopak. A pokud je tam to "členem KGB" nějak důležité, dá se na to koukat tak, že se kamarádí s ruským prezidentem - je to věc rusů, že si někoho z KGB pustí do úřadu.
Tady to asi vidím "trochu jinak" (když budu vědět že ... třeba PAPEŽ je/byl pedofil, NEpodám mu ani ruku.. a že je zrovna momentálně papež je pro mne ZCELA BEZpředmětné)
PS: I když žít dle "čo bolo to bolo" (nebo ako to v tom filme bolo ;-) ) je jistě "snazší" :-)
Ani to není tak o tom co bylo, to bylo, ale spíš o tom, že takový člověk reprezentuje určité uskupení a nemůžeš ho vnímat pouze jako jednotlivce. Nemusíš ho mít ráda, ale přetvařovat se budeš muset. Mě jsou takovéhle drby a úvahy celkem jedno. Nevnímám nějaké dopady na mě. Pokud se s ním skutečně kamarádí, tak je to hlavně o jeho svědomí.
To je ta výhoda - NEbudu "muset" ;-)
PS: A co se týče "ho", tak přece NEexistuje důvod aby se "přetvařoval" NEJvíce ze všech, nebo? :-)
PPS: OBZVLÁŠTĚ to "přepískl" komentářem o (ruských) volbách (to už nejen "zavánělo" to už "smudělo" socialismem a podobnými "ismy" té doby :no::-|
PPPS: A vzhledem k tomu že jde o 1. představitele státu - "dopady"/ohlasy to samozřejmě (na stát) má (i když jsou v tom lidé "nevinně").
Prostě tak jako "obraz" česka POZDVIHL jeho předchůdce, tak na současné vnímání má zase vliv ... i když LIDé jsou samozřejmě stále titíž ;-)
Keď tu človek číta tie príspevky, tak hneď mu je jasné, prečo je momentálne Európa v takých sračkách ako je >:-[] . Radšej zostaňte pri autách, lebo z toho, čo tu píšete je každému normálnemu človeku jasné, že ste len decká zavreté v telách dospelých ľudí, väčšia znôška sprostostí sa len tak nevidí... Zas na druhej strane sa môžete utešovať tým, že patríte k drvivej väčšine, čiže "máte pravdu"... Len jedna vec mi nie je jasná - keď už ste dopustili, aby niekto za vás aj rozmýšľal, načo chodíte k volebným urnám "rozhodovať" o budúcnosti vlastnej krajiny >:-[] .
Za to ty jsi sprosté tele zavreté v tele decka... >:-[]
Zrovna ty tu chceš někoho poučovat a moralizovat, dyť ty nejsi schopen reagovat ani v souvislostech toho, na co kdo reagoval, viz tvá "zhulená" reakce z 23:49.
Vrať se do své domácí sekty "vševěde"... ;-)
Panáček se nemůže namáhat napsat, s čím konkrétně nesouhlasí, že? A neboj, volit (už) nechodím, v ČR nežiji, tak proč bych měl volit - občanství sice mám, ale necítím, že mám právo určovat vládu, když se mě její rozhodnutí těžko budou týkat. Legislativa se mění téměř jako počasí, překážek k podnikání nespočet a když někomu řeknu, že mi v UK vznikla firma za tři a půl hodiny, tak málem dostane infarkt. Když k tomu přihodím, že mě to celé stálo zhruba 500 Kč, tak ho už opravdu vezou. Nemluvě o tom, že s úřady mohu jednat elektronicky z pohodlí svého domova. Založit si Ltd. v UK je jednodušší a levnější než získat živnosťák v ČR. A to se vyplatí. 8-s
No, to uiž tak docela nemáš pravdu, já jsem firmu zakládal loni - eseróčko (ono taky záleží na tom, co chceš provozovat...nákup za účelem dalšího prodeje je logicky jednodušší, než když potřebuješ pro živnosťák třeba autorizaci), komunikace s úřady je elektronická taky (holt to chce umět užívat podpis a datovou schránku), nicméně založit firmu v anglosaské zemi je obecně daleko snažší už jenom proto, že ty zákony tam se maximálně evolučně vyvíjejí tak řekněme tři sta let bez těch šílených zvratů, které jsou u nás předevěím, ale i v kontinentální Evropě běžné.
JInak, když má člověk vše potřebné k dispozici (jedná se o doklady, které mít má tak jako tak, autorizaci a diplom, totéž) tak např. notářská firma ti vše zařídí za cca 10 klacků (uznávám, víc, než tebou uvedených pět set) a tebe to stojí tak tři až čtyři hodiny času a do deseti dnů jseš v zapsán v rejstříku se vším všudy.
Řada lidí vykládá o šílené byrokracii, úředních překážkách, ale u řady z nich je za tím jen lenost si přečíst, co je potřeba, neschopnost to pochopit a nebo hamižnost - nechat si to zařídit a zaplatit, když už nemám čas, chuť a nebo i ty schopnosti si to vyřídit sám. No a k tomu přidejme klasické čecháčkovsatví (nějak se to udělá, nějak to obejdu, já ze sebe odělám blbce a oni to udělají zamně....) a máme tady fenomén zakládání firmy o samotném živnosťáku ani nemluvě - ten se dělá na počkání a stojí tisícovku. A na počkání se dělal už před deseti lety, když jsem si ho poprvé pořizoval.
No a pak se tady všichni rozčilují, novináři to rvou na cucky jak si tady může firmu založit kdejaký podvodník, se sídlem u někoho v bytě....a hned ti samí, co kňourají o byrokracii vykřikují, proč je založení firmny tak snadné. Není to o rychlosti (v seriózním a vážně myšleném byznysu týden neznamená nic, stejně jako opna desítka), ale v podnikatelském a právním prostředí a co se týká UK, jsme u toho samého, co jsme psal o kontinuitě práva a prostředí ve Velké Británii (a anglosaských zemích vůbce...).
Když jsem později zakládal firmu v ČR, tak jsem si na to vzal odborníka, vyšlo mě to celkem se vším všudy na třicet tisíc, zápis za 8 dní. Ale pořád je rozdíl mezi pár hodinami, kde si to zvládne vyřídit i cvičená opice, a osmi dny, kdy musím využít služeb právní kanceláře. Jinak v UK je běžná doba vyřízení do druhého dne, ten samý den, jen když si podáš žádost dopoledne. Kdybych využil služeb agenta, tak to mám asi za 10 minut mé práce a večer budu mít zapsáno. A pořád mě to vyjde pod tisíc korun.
Datové schránky znám, e-maily podepisuji od roku 1999. Ale porovnávat datovou schránku se systémem komunikace HMRC, to chce hodně odvahy. Nemluvě o tom, že třeba obsílky fungují v UK jinak. Těch rozdílů je víc než dost.
Jinak týden by mi nevadilo čekat, spíš mě děsil horní limit (občas člověk může mít smůlu). A hlavní negativum opravdu byla nestabilní legislativa. I přes vyšší daně, přes možnou nutnost apostilace dokumentů, která citelně zvedá náklady, pořád bych dal UK přednost. Úroveň služeb a bezproblémovost mi to vynahradí.
vacsinou taketo auta potrebuju a kupuju si ludia s malymi vtakmi a bez mozgu, je radost ich sledovat ako beznadejne manevruju pred nakupnymi centrami ;-) a robia sa dolezitymi, takych mam u *** :yes:
Sám si neúspešný - tým čo si napísal, ukazuješ "logiku" svojho uvažovania a si duševný lúzer - prehral si svoj boj s poznaním života. Nemáš žiadny potenciál tomuto svetu niečo ponúknuť, alebo ho spraviť lepším miestom pre život, si len ďalšia figúrka, podobne ako tá "socka", čo ti "závidí" auto - keď už za tebou na tej križovatke taká "socka" zastane, môžeš kľudne vystúpiť a podať si s ňou ruku...
mě nikdo nic nezávidí, nemluvím o sobě... jenom se směju představě člověka, kterýho cizí finanční úspěch tíží tak, až si svojí garážovou malost začne omlouvat absencí mozku a malym ftákem řidíčů velkejch SUVček... tohle univerzální moudro tu hlásí každej druhej...
>:-[]:yes: ... no já právě "každotejdně" osedlávám tři naprosto odlišný typy aut, ale změnu poměrů a velikostí v rozkroku ani v hlavně nepozoruju... :-!
:-) no samozřejmě že se hodně věcí "spíná samo" (to i v tom CITROËNu ;-) ), ale když přesedáte/používáte NĚKOLIK aut, tak (alespoň mně) to prostě vždy chviličku trvá než ... si uvědomíte jak PŘESNĚ je zrovna tady navigace, jak je zrovna tady .. ostříknutí zadního okna .. atd. :-)
(NEvěřil byste, jaké "rafinovanosti" na vás/nás výrobci dokáží vymyslet - někdy je ten pohyb v různých autech dokonce "přesně obráceně" ;-)
Koukam že jsou nejen zde pořad stejne blitky o tom jaky je či neni Citroen. Holt jisty majitel teto značky stale nemuže rozdychat že vlastni auto ktere třidně patři do podpruměru. Přestože udajně použiva lepši technicke řešeni nedokaže postavit auto ktere by konkurovalo konkurenci s udajně horšimi technickymi řešenimi. Je to ostuda Citroenu že ma horši řizeni,podvozek,brzdy,převodovky atd. oproti konkurenci a to snad v každe třidě a to jsou tyto auta pry prošpikovana technikou o ktere se muže druhym jen zdat. Někdo umi něko jen čumi. :no:
Á další "znalec" :-)
Definujte (zvládnete-li ;-) ) "třídně patří do PODprůměru" >:-[]
Definujte (zvládnete-li :-) ) "údajně použiva lepši technicke řešeni" >:-[]
Definujte (zvládnete-li ;-) ) "horší podvozek" - to je ten s McPhersony, převzatý z vozu NIŽŠí třídy, nebo ten s dvojitými lichoběžníky s oddělenými těhlicemi převzatý z VYŠŠí třídy?
Definujte (zvládnete-li :-) ) "s udajně horšimi technickymi řešenimi" ;-)
Definujte (to asi NEzvládnete :-) ) "horší brzdy" (to i v tom místním testu, kde motor 2.0 TDi tak nějak "porazil" 2.2 HDi 150 kW/450 Nm :-) ) autor "přiznal" že brzdy jsou v Citroën C5 výrazně, ale opradu VÝRAZNĚ lepší než ty v škodě Superb >:-[]
PS: Ano "někdo umí" a někdo (většina) jezdí s technicky (sotva)PRŮMĚRným vozem střední třídy :-)
PPS: Ach a docela ROZDÍL je i v trakci obou vozů (opět "přiznal" i autor "místního" testu - také "preferujete" HORŠí trakci? >:-[]
Citroeny včetně C5 jsou podpruměrna auta včetně brzd a tečka. Možna opakuji MOŽNA a je mi to celkem jedno jezdi s lepši technikou ktera ale funguje podpruměrně takže to je ostuda o to větši.
Tu první větu bych snad doporučila VYTESAT DO KAMENE :-)
To je "zlatý ventilek" JAK VYŠITÝ :yes:;-)
A že v C5 mám 340 mm kotouče (o kterých si superb může "nechat tak zdát") je JEDNO? :-)
Že (opakovaně - v různých magazínech) je naměřená dráha CITROËN C5 prostě KRATŠÍ/lepší "je (také) JEDNO"?? :-)
PS: Takže NEjste schopen (NE"zvládnete") odpovědět DOSLOVA na NIC >:-[]
Prostě "já miromen sem se rozhod" že je to "tak a tak a NE jinak" ;-)
ACH můj BOŽE :-)
PPS: Ano je to (pro NEznalého ZASLEPENÉHO fanouška) asi "těžké" zjistit, že Citroën C5 má ve srovnání se SUPERBem 2.0 TDi
- (o generaci až dvě) LEPŠÍ motor
- lepší zavěšení kol
- (i) z toho vyplývající lepší trakci
- lepší brzdy
- lepší tuhost karoserie
- lepší (masážní) sedadla
- lepší pneu (navíc na hezčích discích :-) )
- víc místa na/okolo předních sedadel
- nižší vnitřní hlučnost (z vyšších tříd převzatá NErozbitná protihluková dvojitá skla - sklo-fólie-sklo)
- a byť mimo česko je to (výrazně) NAOPAK, tak i NIŽŠí cenu :-)
PPPS: Nicméně NEtrapte se - prodejně je vw (od UPu po pick-up Amarok) KRÁLem třídy (a tak si i VĚTŠINA lidí v česku ve střední třídě koupí - mechaniku z nižší střední a průměrný vůz své třídy, škodu superb ;-)
Aha takže kratši brzdna draha automaticky znamenaji lepši brzdy. Tak jo když si to někdo mysli. O zbytku podpruměrnosti Citroenu nema smysl vest debaty protože to je dane neumem FR firmy ktera neumi nejen pořadně auta ale např. ani domaci spotřebiče.
HLASITĚJI křičet: "Já o testech aut NIC NEvím", by asi už NEšlo, že? :-)
PS: Až si někdy přečtete (prostudujete) svůj PRVNí test automobilů tak zjistíte, že krom brzdné dráhy "za studena" se testuje i "za tepla" (OPAKOVANÉ brždění) a také na NEstejném povrchu a také z VYSOKÝCH rychlostí (třeba ze 190ti km/h) a tak různě podobně..
... no a ve VŠECH těchto disciplínách, je Citroën C5 (o hodně) LEPŠí než škoda superb (prostě protože má LEPŠí brzdy - kotouče které se "jen tak tak" vejdou do 19ti palcových disků (na léto je mám v černé, na zimu "normální"/"přírodní" hliníkohořčíkové - ani tam mu škoda superb naprosto NEmůže konkurovat ;-)
PPS: NEtuším co máte na mysli "domácími spotřebiči", ale že je Citroën C5 vůz "o level" jinde než technicky "standardní" (vida - LZE to říci i docela "slušně" :-) ) škoda superb je prostě JEDNOZNAČNÝ FAKT
(takže chápu, že se vám NEchce do diskuze - a probírat jednotlivé detaily - kde všude a v čem všem je NEJprodávanější vůz třídy v česku horší ;-)
Že je i dražší, to je jen (tragi)komický doplněk celého příběhu :-)
Víš ono je trochu jinak, nové auta jezdí všechny dobře. Kvalitu poznáš po deseti letech a tam je to jasné. Přístup frantíků je zřejmý třeba z motoru 1,4, který za studena zdechá snad deset let a řazení podobné z Ikarusem. Kolega měl 10 let starou 405ku a já stejně starou Corollu, ale funkčně se zdála Toyota o 15 let mladší.
Nějake Toyoty jsme měli v rodině a spolehlivost mužu jen potvrdit. Docela dost dobře jsem znal jednu 405 od kolegy s kterym jsem byl jistou dobu pernamentně v kontaktu a bohužel kvalitou a spolehlivosti to byla doslova katastrofa. Jestli je to ale pravidlem těžko řict. Ale designově se mi to auto hodně libilo.
zrovna s brzdami si trafil vedla. Precitaj si nedavne zrovnanie c5 a superba. Vyberam z testu cast o brzdach:
Celkem jasné prvenství Superbu v oblasti jízdy kazí jedna dosti podstatná věc: účinnost brzd je slabý průměr a představuje rychlé vystřízlivění z obdivu ke schopnostem mrštného velkého kombi. Naopak u Citroënu je rychlý nástup a přesvědčivý účinek brzd tradičně jednou z nejsilnějších stránek.
Citaj poslednu vetu z tohoto textu.
Tu si to precitaj cele, nikde nevidim, ze by bol citroen ako tu blabolis ty podpriemerny
[odkaz]
tato žena musi byť strašne opustena,alebo trpiet depresiami o ktorych sa nam može len zdať....ona tu na jednej strane ukazazuje prstom na každeho diskutera ,ktory čo i len slovkom naznači nejake pozitivum k VW koncernu. A pritom ona sama sa nam tu vyprofilovala ako obrfanda citroenu a jej modla je Citroën C5 2.2 HDi 150 kW/450 Nm.. 8-s
p.s: klesla si ešte nižšie jak hociktory diskuter a tvoje prispevky ma uprimne vždy pobavia,spravaš sa ako 14ročna školačka ....
či je auto podarene či nie nerozhoduje redaktor ,ktory sa vyzna v autach,ani špecialisti na auta,ale ludia a ty sa vyjadruju predajmi...ako som pisal mne sa C5ka pači hlavne v kombiku,ale hold ludia to vidia inak...tiež mam rad superb a netlačitm to do každej diskusie ....
Ano/ne - ano, o prodejnosti samozřejmě rozhodují lidé (a tak jako v hudbě většinou "špatně" :-) ) ale ne - NErozhodují zda je auto "podarené" (to prostě JE, nebo NEní ... že se často rozhodují ŠPATNĚ, o tom žádná.. ;-)
PS: Proč zrovna superb? Vždyť na něm není (technicky) doslova NIC "zajímavého" mimořádného atd. (ani VZHLEDově - zpočátku se mu, dokonce i většina diskutujících zde na auto.cz, většina lidí i SMÁLA jak vypadá - jako jezevčík :-)
Já ale NEdám až tak moc na vzhled, ale "objektivně" - je to prostě technika/mechanika/platforma z nižší střední třídy - výsledek NENí špatný (jako první generace), ale "toť vše" :-|
Kylie, Kylie, vyzkoušej místo planých řečí usednout někdy do těch Tebou kritizovaných vwozů a oprosti se od citroenzaslepenosti... Proč zrovna Superb? Protože: mi nabídl možnost kombinovat 4x4 s automatickou převodovkou, nabízí excelentní prostor pro mě, mojí ženu a dvě děti (případně psa) a NIKDY se mi nestalo, že by mě děti kopali z dětské sedačky do zad, protože tam prostě nedosáhnou. Motor mi v kombinaci 4x4 DSG žere v průměru 6,7l/100km. Doposud jsem neměl uživatelský problém s tím, že je přední náprava jaká je, auto na 17" základních kolech (elegance) má (pro mě) výborné jízdní vlastnosti a nevím, při čem bych potřeboval ještě lepší...(je to asi jako když mi někdo u televize vysvětluje, že je nějaká lepší, že má funkci, která je mi absolutně k ničemu, ale že je to vyspělejší technika) V tom autě mi prostě nic nechybí... Dělám pro mnoho aut. značek a Superb mi vyšel jako ideální kombinace všech požadovaných vlastností (ta hlavní byla automat a 4x4). Na rozdíl od Citroenu C5, jsem si v Superbu nikdy neskřípl prst do kreténskýho volantu, který mohlo vymyslet jedině nějaký hovado, můžu si při své výšce a hmotnosti narozdíl od C5 sednout na jakékoliv sedadlo a vejdu se tam a hlavně, mám na rozdíl od C5 4x4...
Tomm(e)II Tomm(e)II ;-)
Jste-li s tímto SUPERBem spokojen - já s tím přece NEmám problém (ten bych MĚLA s minulou generací - o tomto OPAKOVANĚ píši, že to je "normální moderní vůz své třídy") - to s čím MÁM "problém" je ... viz výše
(prostě tvrdit že superb je něco "víc" než je, je .. prostě bubost :-|
Stačí-li vám prostor v superbu - není problém (třeba konkrétně v C5 je ho víc, ale VÍM že ten v superbu "stačí")
Stačí-li vám motor 2.0 Tdi - není problém (třeba 2.2 HDi 150 kW z C5 je "trochu jinde", ale VÍM že ten v superbu "stačí")
Chápu že "stačí" jízdní vlastnosti superbu (trakce a jízda v naddvěstěkilometrových rychlostech je třeba u Citroënu C5 "trochu jinde", ale VÍM že naprosté většině lidí to jak jezdí superb "stačí")
A stejné je to jistě i s brzdami (které jsou v Citroën C5 dokonce "o kategorii" lepší - ale ty v superbu samozřejmě také "stačí")
A tak je to se VŠÍM (takže se ptám proč si rovnou nekopit nejLEVNĚJŠí vůz třídy - neb po pravdě - ten také (na "normální"/běžné ježdění) "stačí"
PS: K "módě" 4x4 jsem se tu vyjadřovala již MNOHOKRÁT :-)
[odkaz]
..tolik k vámi zmiňovanému výrobku švédské firmy Haldex AB - tohle je zase systém SnowMotion (už jste někdy jel v HORŠÍCH podmínkách? ;-)
Já prostě "když už tak už" - ty jako(připojitelné)4kolky mne nikdy nějak NEoslovovaly, budď "pořádnnou" (pravou) typu podvozku subaru AWD (nebo třeba zde párkrát zmíněný MB-C s rozdělením 45% vpředu 55% vzadu) nebo ... v reálu NAPROSTO vystačíte
se SnowMotion.. :yes::-)
To už je důležitější TRAKCE "ve všech ostatních případech" (tedy v 99,999999999% projetých kilometrů) a tu má Citroën C5 lepší (tedy NEJlepší ve třídě ;-)
SOUHLASím že tahle poslední generace HALDEXu je již "ok"
PS: Ale už jsem nějaký ten km jak jen s předo- tak se zado- kolkami najela a proto si dovoluji TVRDIT, že momentální 4kolková "móda" - je v reálu opravdu spíš jen "módní" (než "funkční") záležitost ;-)
PPS: No a navíc teď přichází čas 4kolek typu HYbrid4, že... :-)
(jen to Subaru AWD je - naštěstí - asi věčné :yes:;-)
Záleží na řidiči a podmínkách. I v ČR najdeš situace, kde čtyřkolka hodně pomůže, protože silničáři přemýšleli asi kolenem. Z problémů se vyškrábe snáz. Troufnu si s ní i na silnice, kterým bych se normálně vyhnul.
SOUHLASím, že jak stav silnic ale (docela často) i "tvar" nové silnice člověka občas nutí k zamyšlení o minimálně "zdravém rozumu" tvůrců, ale ...i tak je 4kolka (myslím i v česku - na "normálních" udržovaných silnicích je to..) spíše "módní" doplněk nežli "nutnost"
PS: A le opravdové projektantské "špeky" - typu zatáček do pravého úhlu! (NC Šestka Praha 6 :-) ) či vjezd/výjezd ze spodního parkoviště Globus, kde se s vozem typu Citroën C5 2 vozy v protisměru NEvejdou vedle sebe (!) - byť vlevovpravo okolo jsou metry a metry prázdného prostoru který nikdy nebyla a nebude používán atd. - na ty nepomůže nic (samozřejmě DALEKO horší jsou "podobně rafinované" nástrahy na silnicích - to jsem si jen nemohla odpustit 2 místa kde jsem nedávno byla a mé IQ to nějak NE"zpracovalo", nešlo a Nešlo a NEšlo mu to :-)
Celkově poddimenzovanost. Třeba rozměry parkovacích míst se zasekly snad někde v 80. letech. Na rozdíl od některých expertů nemám problém trefit se mezi dvě čáry, ale vystupování a nastupování je věc jiná. Po pár nástupech kufrem mám chuť nějakého projektanta zabít. Chtěl bych vidět jejich normované auto, podle kterého to projektují.
Do Prahy bych si jí nepořídil. Určitě to rozmar je, ale fakt je, že pomůže. Se zadokolkou bych se kolikrát ani nepokoušel, pro klid duše bych prostě jel jinudy. A když už by mi nic nezbývalo, tak bych to třeba i projel, ale vyžadovalo by to citelně větší úsilí. Silničáři občas spí nebo nepřemýšlí, takže opravdu přináší něco navíc. Také je něco jiného zkoušet to projet jen na zimácích a vylézt ven a nandat řetězy. pewag servo to jistí. ;-)
Nevidím jediný důvod proč koupit předražený Superb.
Co mi anbíden víc oproti 300 Luxury?
Horší výkon, horší výbavu, horší materiály, horší anvigaci + fakt že to má úplně každej a je to nudná masovka a panskej kočár pro manažery druhý aktegorie a chudý firmy co namaj na MB, BMW a Audi.
Protože to napsal pan VWavwerka přece - že vůz s horší trakcí, horším zavěšením kol, horším motorem, horšími sedadly, horšími brzdami ... se SPECIÁLNíM BONUSem - za tyto "skvwosty" vyšší cenovwkou je vwlastně tak nějak "skorovevwšem" horší, ale je to škodofka a navíc ta NEJ (superb 2.0 Tdi) = takže je LEPČí ;-)
(TOTALní) lídr kategorie - škoda superb 2.0 Tdi :-|
PS: Pardon, vypadlo mi tam slovo "prodejní" (lídr... :-)
Aneb: Koupit si za více peněz horší auto (a ještě se za to "hromadně" poplácávat po zádech - ACHichouvej ;-)
Kylie, ale teraz vazne a bez urazky. Si ty naozaj baba, alebo si tu z nas ako dobre maskovany chlap robis pr.el?
V zivote som doteraz poznal len ženy, ktore u aut prevazne rozpoznavali farbu karoserie a typ paliva. O ziadnom McPhersone, Haldexe ani kotucovych brzdach nikdy nebola rec...
Kazdopadne klobuk dolu pred tvojimi casto trefnymi prispevkami. Vsetko najlepsie a vela zdravia v roku 2012.
Děkuji a NÁPODOBNĚ - vše NEJ- do příštího roku :-)
PS: Tatínek by z vašeho hodnocení měl RADOST (za volant mne posadil když jsem ještě téměř NEdosáhla na pedály..
Grandciro super, doufam ze to bude tak pokracovat, docela po nem pokukuju - v 3,0 dieselu to je super volba! Mam Alfu 159 a nez bude nova Gulia ke ktere se na 100% opet vratim bych Grandciro bral jako dobry mezikrok. Od doby kdy Jeep je pod Fiatem, mam k teto znacce pozitivni nahled :-) .
Minulej patek jsem videl jedno Grandciro v cerne, v dieselu - vedle jel manik v X6, kterej se moh pretrhnout ukazat ze jeho X6 ma lepsi koule, evidentne ego srotovalo na tisic procent. No zezadu Grandciro majestane X6 strcilo do kapsy, proste hracka a real car se neda porovnat....
Kde jsou posměváčci sice nevím, ale vím, že se jedná o pouho pouhý jeden měsíc na malém českém trhu, takže bych s těmi oslavami pro jistotu ještě chvilku počkal, Jistě ti taky neušlo, že jde vlastně o 3.- 5. místo, protože na třetím místě jsou hned tři vozy... ;-)