Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Ferrari California na sněhu

285 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
.. že se ZADOkolkou v zimě "vwlastně NEjde jezdit" (jak mne tu MNOZí přesvědčovali..)! 😉
.. a jistě i nadále přesvědčovat BUDOU 😄
PS: Popravdě přesně TOHLE auto (s tím se asi MUSí jezdit :yes: 😉 ) je v reálu (pro mne) LEPŠím vozem, než cenově (a hlavně "provozně") MNOHEM nákladnější Bugatti Veyron - co ... no to video s příčným prahem jste jistě viděli sami.. 😄
Avatar - Sonny Crockett
Sonny Crockett
A to já znám lidi, co v zimě prostě MUSÍ jezdit zadokolkou, jinak to nemá cenu. Takže ať si každej píše a říká co chce. Tak Veyron je podle mého náozoru někde jinde. Zatímco téměř všechna Ferrari jsou dělána pro potěchu oka a z řízení pro svého majitele, tak Veyron je jen rozmazlený dítko nácků z vw, co se chtěli předvést celému světu, kolik koní, elektroniky a chladičů se vejde do jednoho ošklivého auta. Ano ,ošklivost je dost subjektivní, Veyron je impozantní, brutální, zajímavý atd.. ale ať se na mne nikdo nezlobí, ale je především ošklivý.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já se NEzlobím (i když s jeho VZHLEDem až tak problém NEmám...
.. s jeho (úmyslně "špatnou" a designu "podřízenou") aerodynamikou ale už ANO :no: 😐
PS: Já (i takováto) auta beru (spíš) "prakticky" a Ferrari FF mi za "zlomeč(íč)ek" nákladů (pořizovacích a hlavně provozně-servisně-pojistných) dá MNOHEM víc (a i tak je PROBLÉM najít chvilky a místa kde na to můžete, alespoň "malinko", ŠLÁPNOUT 😉
Avatar - Sonny Crockett
Sonny Crockett
Já to chápu, i když u takových aut se nemá řešit praktinnost, tak přesto se s ní musí tak nějak počítat, i když to nikdo nechce přiznat. Já osobně bych si (za předpokladu, že by se mi líbil a chtěl bych ho a měl bych na něj atd..) s Veyronem tak neužil, jako s levnějším Ferrari. Ty výdaje by mi až příliš kazily tu čistou radost 😄 Ale tak my jsme jen stále ti "obyřčejní" lidé, žádní šejkové a tak, kteří tohle nejspíš neznají 😄
_MT_
Už se to tu několikrát psalo, Veyron je v první řadě GT. Velmi těžké GT. Kdyby luxus na palubě nebyl prioritou, tak by to bylo zcela jistě úplně jiné auto. Ale je to úplně jiná dimenze aut. To Ferrari si koupíš pomalu jen za náklady na servis. Že je to spíš výkladní skříň? To tu asi nikdo rozporovat nebude. Bugatti je v prekérní pozici, kdy nic není dost dobré, aby to mohlo nosit jejich znak.
Avatar - Sonny Crockett
Sonny Crockett
Jasně, já se pod ten názor tím svým příspěvkem v podstatě jen podepisuji 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mně ta cena (a provozní náklady) VEYRONu příjdou prostě "už příliš" - asi i to beru čistě "prakticky", ale to s těmi "šejky" to je přesně ono. Na tohle auto musíte mít NE (desítky let) prosperující středně velkou firmu, ale opravdu ten VLASTNí ropný vrt 😐
PS: Popravdě ono je (hodně) těžké "představit" si jak by člověk v REÁLu postupoval/se choval s (mnohem) VÍCE penězi, ale také si MYSLÍM, že bych volila JINAK (raději si koupilá pár JINÝCH aut .. 😉
Avatar - Sonny Crockett
Sonny Crockett
Aneb méně je někdy více.. Osobně bych se "spokojil" s 430 Spiderem. Design mi vyhovuje víc než 458 Italia, výkonu to má dostatek a požitek z jízdy je bez střechy nesrovnatelně jinde :yes: A cena je už téměř lidová :yes:
_MT_
Vrt zase ne, ale rozhodně vydělávat pár milionů opravdu nestačí, pokud se na něj nechcete jen chodit dívat. Těžko říct, co by člověk dělal s patřičnými příjmy, ale myslím si, že Veyron je tak jedinečné auto, že bych neodolal.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jestli myslíte (milionů) "€" - tak to jistě ANO 😄
PS: Jedinečné jistě JE (to bez diskuzí) = za pár milionů (korun) si ho na chvíli PŮJČIT/vyzkoušet - to URČITĚ ano - jakkoli délé ho "provozovat" (platit) - NE děkuji NEmám zájem..
(to opravdu JEN v případě to "vrtu" apod. 😉
_MT_
Na to vypůjčení jsem přesně myslel, ale nějak se mi nedařilo to napsat. >😒] Nedokázal jsem specifikovat, jak dlouho bych ho vlastně chtěl mít. 😉

Myslím si, že příjem milion € měsíčně by mohl stačit, aby se Veyron uživil a já neměl pocit, že mě vysává do sucha. Možná se pletu, radši jsem se ani nesnažil to počítat. Mě stačí živit to, co mám.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Milion € měsíčně ("čistého") je jednak "už docela DOST peněz" a myslím že MNOHEM lepší je mít v garáži .. "pár" aut ..
... a mít "pár" aut + Veyron (a všechno to "živit krmit šatit (pneu kupovat)", to 8-s
PS: Já si, čistě TEORETICKY umím představit (spočítat) co to znamená mít v garáži najednou 5 aut - a i to je.. (vic než "je zdrávo" 😉
_MT_
Jo jo, pět je můj limit (ideálně dvě, ale do toho se mi nedaří vejít). Vždy záleží, jak ta auta člověk používá. Víkend na trati tě může přijít na sumu, za kterou si většina lidí auta kupuje. Kvalitní servis celkem běžné prémie také není zrovna zadarmo. O servisu sporťáku, se kterým skutečně jako se sporťákem jezdíš, ani nemluvě. To jsou neskutečné pálky. Na druhé straně mít auto jen na to, aby sis ho mohla chodit do garáže leštit, nebo ho protáhla po promenádě, tak tě nesežere. Mít pět aut, kterým budeš dávat do nosu, jak si zaslouží, tak by člověk měl pomalu uvažovat o své vlastní bance.
_MT_
Jezdit v běžném provozu s výkonným sporťákem je někdy pěkně frustrující. Ale je to stejné jako s motorkami - koupit si na běžné jezdění supersport také není nic extra. Z téhle lepší společnosti u mě jasně vede Aston Martin. Sice je Ferrari sportovněji naladěné, ale reálný přínos většinou nikde. A, po pravdě, 599 se mi pořád líbí víc než FF.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nemám NIC proti 599 (i když JÁ bych - a to JEDNOZNAČNĚ - preferovala/si koupila FF :yes: 😄
PS: Aston je mi HODNĚ "sympatický" (a hned jak maličko malilinko "přidají" v technice, tak ho zařadím na "potencionální seznam".. 😉
.. kterému momentálně VÉVODí právě Ferrari FF 😄
_MT_
Technicky to není žádná hitparáda a asi nikdy nebude, ale naplno ho na silnici stejně neproženu a promíjím mu oproti D3 tolik chybějících hračiček, že mě zastaralejší technika už neodradí. Nevím jak FF, ale 599 si jako GT dal k snídani (protože to prostě tradiční GT není).

Jsem technicistní typ a hračička, takže by mi udělali radost, kdyby na tom zapracovali, ale na druhou stranu, je to jedna z mála značek, které něco takového dokážu odpustit (alespoň už něco udělali s navigací, ten křáp z Volva byl příšerný). Pokud ty hračky skutečně chci, tak je tu CL, protože ani Ferrari je nenabídne. Navigace převzatá z Chrysleru/ Dodge je vrchol. Kritizoval jsem Lambo za interiérové prvky z Audi (sice logika bude pořád Audi, ale už to vypadá, že je vše originál pro Lambo), ale tohle to překonává. A ovladače klimatizace hodné tak Pandy. To je až neskutečný kontrast s jinak pěknou kabinou. Pro mě je to šetření na opravdu hodně špatném místě, které mi leží před očima každý den.

Když si vlastní vývoj (v případě navigace to byla zakázka pro Garmin) může dovolit Aston Martin (kterému to dříve Ford nedovolil), tak bych čekal, že to zvládnou i u Ferrari. Pro mě je velká škoda, že se AM nedohodl s MB, který má velkou technologickou základnu, ze které by mohli čerpat. Nemluvě o tom, že by mohl MB využívat ke snižování fleetového průměru emisí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ABSOLUTNí shoda panuje na CL - pro mne IDEÁLní vůz, bohužel s malým ALE..
Tak jako k SL existuje jeho "zmenšená" verze SLK (tam mi ale naopak "vyhovuje" ta "VĚTŠí" varianta) - potřebovala bych CL(für)K(ylie) 😄
(ale NE to CLK co bylo - myslím opravdu jen "trochu zmenšenou/zkrácenou" verci CL! 😉
V tu chvíli by bylo VŠE "vyřešeno" - lepší auto by NEmělo smysl hledat - to je/by byl můj absolutně absolutní IDEÁL :yes: 😄
PS: Připravované MB S-Coupe vypadá ale "nadějně", tak "uvidíme" 😉
_MT_
Mě by také vyhovovalo o jednu velikost menší, ale má to svá ale. Pokud bych vzal E Coupe, tak si prostě neškrtne. CL je úrovní (tím myslím materiály, design, zpracování atd.) úplně někde jinde. A "CLK" by určitě nemělo v nabídce V12, bez něhož to pro mě není skutečné echt GT.

Řekněme, že mám s CL s dvanáctiválcem nějaké zkušenosti, a asi jediným autem, které mě dokáže zviklat, je Aston Martin. Při předváděčce Virage jsem byl v sedmém nebi (sice je namířen doprostřed, ale podle mě DBS překonává). A je o více než 35 cm kratší než CL, takže tak nějak správná velikost. To je dvojka, ze které si prostě nedokážu vybrat (AM sice vede, ale hračička ve mě se nezapře). MB by "CLK" určitě zvládl, ale otázka je, jak by zapadlo do nabídky. Spíš bych se modlil za povedenější E Coupe. SL jde trochu do sportovna, jinak by to byla zajímavá alternativa.

No jo, označení CL se blíží konci. Na S Coupe se celkem těším, ale na rozdíl od SL nebo Maybachu nevnímám, že by současné bylo zastaralé. Je pořád nádherné, byť mi přijde, že ho faceliftem trošku zprznili.

Když to vezmu racionálně, na každodenní ježdění jsem opravdu nejšťastnější v 911. Je to až neuvěřitelné, jak povedené auto to je. Na dlouhou vzdálenost nemá proti velkým GT šanci, ale jinak je to skvělá volba. Něco jako Carrera S (popřípadě Turbo (S), každému dle chuti) a CL 600 (65 AMG) tvoří ideální kombinaci, alespoň pro mě.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No - to je právě ONO! Já bych chtěla CL přesně takové jaké je! Včetně motorů!
(jen maličko menší - "kratší" 😉
SL mi (stále ještě) "vyhovuje", ale už mu jsou 3 a NE"mládneme" 😄 a CL by bylo (opravdu JEN krom pár cm délky "navíc") DOKONALÉ 😉
A nové SL na mne navíc nějak "nepůsobí" (snad naživo - poslední roky to mám stále častěji/-jší ... potřebuji vůz vidět/vnímat "naživo") - možná SLS, to na mne působí "kladně", to už je ale trochu "moc do sportovna" ... prostě JE TO SLOŽITÉ 😄
Já sice "šílím" do motorů V12, ale u MB mi "optimální" příjde 6.3 AMG (ať "staré" atmosferické, tak i současné 414 kW 900 Nm 😉
Ach a ještě E-Coupe - naprosto s vámi souhlasím, ale ... ale NEvěřím na to 😐
_MT_
ad CL: Na dvanáctiválcích mě trochu mrzí převodovka. Dostačuje, ale osmiválce mají lepší. A dvanáct je dvanáct, s osmiválcem bych se neodvážil postavit to proti Astonu.

ad SLS: Původně jsem ho tam zmiňoval, ale přesně jak píšeš - jde moc do sportovna (a navíc nemá dvanáctiválec, takže mi tam nezapadalo). A opravdu mě mrzí, že SL jede v téhle vertikální unifikaci a nenabízí spíš kabinu na úrovni CL. Z kabin roadsterů mám hodně rád Z4. Takže klidně sportovnější pojetí, ale úroveň by měla odpovídat CL a S.

ad rozměry: Virage má prakticky délku E Coupe. Problém E je celková vzdálenost S. U Audi i BMW má vyšší střední blíže k top modelům. U MB to jakž takž zachraňují CLS, takže něco jako CLS Coupe by byl ten správný model. Nebo pozvednout E, ale na to si hodně dlouho počkáme (jestli se vůbec dočkáme). A jak jsem napsal před tím, V12 prakticky určitě nedostane. Tohle vidím stejně, prostě CL s useknutým kusem prostoru na zadních sedadlech a možná pár dalších místech, ale jinak zachovat. To podle mě udělat nemohou, protože v téhle velikostní třídě mají už přecpáno - jen jsou to všechno sportovněji střižené modely a ten jeden luxusní není dost luxusní. A tradiční britská poznámka, všichni by věděli, že jsi si ho koupila jen proto, že si velké CL nemůžeš dovolit. >😒]

Ještě je tu alternativa v podobě šestkového BMW. Ale u něj mám problém ho vůbec strčit do jedné věty s Astonem. Tady bych neváhal ani vteřinu. Nemluvě o chybějícím dvanáctiválci. Pak zbývá snad jen Bentley, na kterém mě zase irituje jeho nevyspělost. Koncern (čti Audi) to umí líp. Aston, který má hliníkový rám, váží o půl tuny méně. Půl tuny! A pár drobných k tomu (535 kg celkem). To je prostě nehoráznost, nehledě na to, jak dobré auto to je. Bonus bude dobrá pasivní bezpečnost, asi tak někde na úrovni Range Roveru. S touhle cihlou pošleš do pekel ledacos.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
6kové BMW na mne také NEpůsobí (až tak) úplně "jak by (asi) mělo" - možná verze Alpina B6 Bi-turbo.. 😉
Problém CONTINENTALu je, že to je "jen" faceliftovaná verze minulého, designově POVEDENÉHO, technicky ("celkově") bohužel MNOHEM "slabšího" vozu než měl být. Až se tato "faceliftovaná" verze dočká faceliftu (a s ním snad nové ZF s 8° převodovky - MOHLA by (i přes NEchutnou, platformou vw Phaeton danou, NADVÁHU) "být zajímavá" (možná 😄
Co se týče MB E Coupé NEvím NEvím (ale příští generace sedanu možná BUDE "zajímavá" - kdyby JEHO technický základ použili pro příští coupé.. 😉
Z4 se mi také docela líbí (a jeho ceny obzvlášť) - ale to jsme DOST jinde, to do této "společnosti" NEpatří.. (jednu chvíli jsme VELMi "zvažovali" Wiesmann! 😄
Ano, převodovka u AMG 65 je (také) důvodem proč preferuji verzi 6.3
Nu a závěrem - já "chápu" že tu prostor pro menší (ale stejně luxusní) CL vlastně NENí - což ale NIC NEmění na tom, že.. bych PŘESNĚ něco takového chtěla.
Nu a u Aston by to (jak jsem napsala) chtělo (stačilo by) "malinko malilinko" a... 😉
PS: Je to prostě PROBLÉM, no 😄
(velmi) Sympatické jsou mi i projekty typu Pagani či Koenigsegg, ale ty jsou jednak "také maličko DRAŽŠí" a druhak "také laděné až příliš do sportovna"..
Nic, vypínám končím PĚKNÉ dny 😉
Ještě jsem (málem ÚPLNĚ zapomněla!) na vůz na který se "těším" a jsem HODNĚ zvědavá a MÁ (vynikající V12 a vynikající ZF s 8°) vše co od vozu chci a i když asi také bude VĚTŠí, tak ... i tak se MOC těším!! A vy už určitě víte o čem mluvím 😄
Rolls Royce Ghost Coupe V12 (cca?) 600 PS 800 Nm - kombinace LUXUSu a VELKÉHO výkonu - v autoprůmyslu bohužel věc až NEčekaně ... spíše "výjímečná" (ještě že "za pár peněz" něco podobného nabící Citroën C5 V6 Bi-turbo 😉
A teď už VÁŽNĚ - Pěkný nový rok 😄
_MT_
Už jsem to psal jednou, tenhle "facelift" stojí na platformě MLB, kterou používá Audi na všem od A4 po A8. Problém předchozí platformy, D3, byl, že byla stavěna exkluzivně pro hliníkový rám. VW (ani Bentley) nemá potřebné výrobní zařízení, tak vytvořil svou platformu D1, která je derivátem D3, ale je stavěná pro ocel. Její případná nepovedenost pochází právě z tohodle - nebyla vyvinuta od začátku, jen nahradili rám, což s sebou nese své problémy. MLB je navržená pro oboje (protože A4 používá ocel, A8 hliník a A6 je hybrid), takže není důvod, aby používali starou platformu. Osmistupeň má V8 verze, W12 má pořád šesti (také ZF).

Z4 jsem zmínil jen kvůli konceptu kabiny, který se mi mezi roadstery hodně líbí.

65 AMG má sice horší převodovku, ale jede tak brutálně, že mu jí odpustím. 😉 Jedině se poptat u Brabusu, jestli by s tím něco nesvedli. Pokud bych dal přednost 63, tak asi kvůli nákladům. Dvanáctiválec potřebuje své.

Já jsem zase pošilhával po Morganu Aero Supersports. Wiesmann si mě také umí získat, jen je škoda toho, že BMW stahuje ty nejlepší motory a člověk pak trpí i u malovýrobců.

Nová šestka prostě není to pravé ořechové. Byl jsem zamilovaný do M6. Desetiválce mezi sportovními motory jsou u mě naprostá jednička. Není nic, co bych měl radši. Pokrok jí nelze upřít, ale ztratila to něco, co jsem na ní měl rád. A stejné je to se Z4. BMW bude mít nejspíš větší prodeje, ale vůbec se mi to nelíbí.

Zmíněné projekty mám také rád, ale Koenigsegg je sporťák, bez řečí, a řídit Pagani není žádná sranda. Sice se těžké GT na okreskách také necítí jako doma, ale zvládá to s větší grácií. Navíc mám takový pocit, že náklady na jejich provoz nebudou zase tak daleko od Veyronu.

Když máš dost peněz, vyrobí ti u Aston Martinu prakticky cokoli na míru. Už jsem se na pár věcí ptal a zdá se, že by mi dokázali vyhovět. Záleží jen, co přesně bys chtěla. Na techniku bych moc nesahal - když už, tak jako první bych nechal ještě o chlup zjemnit podvozek. Je adaptivní, tak bych komfortní mód udělal ještě komfortnějším. Motor a převodovka nejsou bez chyb, ale tak nějak mi k tomu autu sedí (ve Virage působí harmonicky). Pokud by ti stačilo pár koníků navíc, dostat tam jednotku z DBS není problém. Moje úpravy by byly spíš v kabině, doladění pár nedostatků, bespoke čalounění.

Šťastný nový rok. 😄
_MT_
Takový drobný dodatek, abych Bentley nekřivdil, dvanáctiválcové CL váží 2,2 tuny. Taky žádný drobek.

Teď jsem si všiml toho dodatku s RR. Teď budu vycházet z klasického Ghostu. Technicky to není špatné auto, ale nesedí mi. Moc se předvádí. Působí trochu kolotočářsky - podívej se, tady jsem. Na můj vkus jsou RR až moc okaté. A jejich design mi také není nejbližší. CL je opravdový elegán (jeho zadní partie ve mě vždy vyvolají vzpomínku na Jaguar). Aston Martin prakticky umění na kolech. A Rolls Royce je tank. Hraničí u mě s nevkusem. Interiér je pro mě ještě slabší než exteriér - materiály a zpracování skvělé, ale design nic moc. Snaží se být až moc nóbl, opulentní, ale působí trochu kýčovitě. Bentley Continental GT bude hmotnostně a výkonnostně někde poblíž a, po pravdě, dal bych mu před RR přednost. Není tak drahý, exkluzivní, vyspělý, ale cítím se v něm líp. Nevadí mi ukázat, že nejsem chudý, ale mělo by to mít nějakou úroveň. Kdybych byl princ nebo šejk, tak bych asi neváhal, ale jinak si v RR připadám jako ***. Jako shuttle na nějakou exkluzivní událost by také byl skvělý.

Ještě k interiéru, speciálně ten v Ghostu mě celkem zklamal. Phantom chválím za hořčík, ale plastový Ghost si pochvalu nezaslouží. Ještě že mají bespoke službu, ale při takovéto ceně odstraňovat plasty by skutečně neměla být moje starost - spíš, jestli chci platinu nebo rhodium, sklo nebo křišťál.

Z velkých limuzín mám nejradši Maybach, kterého Daimler zabil svou blbostí; nevím, jak jinak to napsat. Phantom sice vypadá hodně namyšleně, ale když si tedy skutečně na snoba chceš hrát a objednáš si do něj přepážku, tak to vypadá, jako by na ní nebyl stavěný. Maybach má tohle vyřešené mnohem lépe a verze s přepážkou působí naprosto přirozeně. No co, MB ti v případě zájmu vyrobí ještě prodlouženější S.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Shrnu to - obloukem se vracíme zpět a NEvím jak přesně bude veliké, ale asi NEJ- varianta je (pro mne) MB S-Coupe (a uvidíme jestli a v jaké přesně "verzi" a s jakou převodovkou tam bude V12, ale já asi raději "jen") ve verzi 6.3 AMG (s výkonem a točivým momentem VÍCE než "dostatečným" - byť je to "jen" 8miválec.
Zmínil jste náklady na V12 - s čímž naprosto souhlasím, nejen (výrazně!) vyšší pořizovací cena, ale i náklady verzi 65 AMG posouvají ... už trochu do oblastí "potřeby toho ropného vrtu" 😉
RR Ghost Coupe jsem zmínila HLAVNĚ kvůli motoru a převodovce, v této oblasti je (v mých očích - nebo spíš "pro mne") PŘED Bentley Continental i MB 65 AMG. Nevím jak v této verzi Cont. GT, ale ta minulá měla (třeba i oproti vámi zmiňovanému "trochuplastovému" GHOSTu) EXCELENTní kabinu, na druhou stranu Ghost má "lepší" motor, převodovku i podvozek (mohu srovnávat jen s tou minulou generací, současný Cont. GT je prý už "dotaženější" - zřejmě opravdu VÝSTIŽNÁ je věta: "Takovýhle měl být od začátku"
Maybach - vidím to STEJNĚ. Občas mi příjde "až NEuvěřitelné", jak špičkoví manažeři dělají někdy až NEpochopitelně chybná rozhodnutí (a doslova "zasebevraždit" Maybach je jedním z nich - rsp. ne jedním, ale doslova SLEDEM chybných rozhodnutí.. :no:
PS: Možná nakonec bude "nejsnazší" počkat na příští "cosi" od Aston, neb (jen jsem slyšela - NEmám vlastní zkušenost) jejich poslední VIRAGE "aktivity" ukazují že umí své modely "posunout" a opravdu do kategorie mého PLNÉHO - ABSOLUTNÍHO zájmu jim chybí ... (jak jsem řekla hned úvodem) "maličko, malilinko" 😄
PPS: A (i když to je také odbočka "trochu jinam") mé VELKÉ sympatie měl vždy Bristol - jsme MOC zvědavá, jeho "krach" by mu svým způsobem mohl i pomoci + by konečně mohli nabízet i volant "na té správné straně" 😉
_MT_
Jediné, co mě po technické stránce může na RR Ghost Coupe mrzet, je přeplňování. Jinak naprostá pravda, osmistupeň ZF a špičkový dvanáctiválec, geniální. Po technické stránce může snad konkurovat pouze Ferrari.

Překvapivě spotřeba 65 AMG není tak daleko od 600 (z finančního hlediska bude největší rozdíl pořizovací cena). Je vidět, že ztráty jdou na vrub hlavně konstrukci motoru (tepelné ztráty atd.). Osmiválce jsou prostě úplně někde jinde. Jezdit po městě za 25 chce silné nervy a slušné konto. Nebo se do města nepouštět a jezdit s ním tam, kde se cítí doma.

Ukazuje se, že jsem mnohem schopnější prominout technickou nedokonalost než chyby v kokpitu. Zatímco vývoj motoru není žádná sranda, použít špatné materiály snad nelze ani omylem. U aut nad 5 milionů neočekávám takovéto kompromisy.

Vůbec mi přijde, že Daimler umí vést (teď beru osobní vozy) pouze Mercedes (a asi se dá říci, že i Smart). Tohle není jejich první debakl.

Bentley sice nezačal nejšťastněji, ale na rozdíl od Maybachu to vzali za správný konec a nejspíš jen porostou. Ono i kdyby to vzali za špatný, tak je dost možné, že by se VW nedalo odradit. Piëch bude pěkně tvrdohlavý.

Astonu prospělo, že se ho Ford zbavil. Je vidět, že jdou postupně dopředu. Jejich řešení jsou promyšlená a působí exkluzivně. A kdo řídil staré Astony, tak nemůže říct, že ty nové jezdí špatně. >😁
_MT_
Dá se jezdit, ale umíš si představit, jak by to zajelo Gallardo? Nebe a dudy. A pro případný retardér, Lamborghini mají systém pro přizvednutí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano VÍM jak jezdí Gallardo 😉
PS: a PROTO říkám že já raději - třeba i "jen" tohle Ferrari 😄
_MT_
Já také neříkal, co je lepší. To je individuální preference. Gallardo zvládne řídit opravdu snad i ten pes. Líbí se mi designem, ale technicky bych také dal přednost Ferrari. 550-2 je možná jediná výjimka.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To máme stejné - (jediné/-ně) Lamborghini ála Ferrari "bych mohla" 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Jediný problém asi byl jak na ten rovný a uježděný rybník to Ferrari dopravili, že by takto?
[odkaz]
Ferrari je asi nejméně vhodné auto na sníh, protože už prostý rozjezd dělá problémy, a řeči okolo stojících jak si má raději koupit Porsche 4x4 asi nepotěší
[odkaz]
Na sníh jedině s 4x4,
[odkaz]
[odkaz]
4x4 se hodí do všech podmínek a i na suchu není nad powerslide všech 4 kol, když pálit gumy tak pěkně rovnoměrně
[odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Je to tak. Jedine 4x4 a nejlepe diesel. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEznabohu! Svatokrádežníku!
TOHLE napsat (pod TAK krásné mimořádné povedené auto jako je Ferrari California)?? :no: 😐
PS: Jo a - NENí to tak 😉
PPS: Nebo jinak - vwy fakt (s autem) NEzvwládnete to co ... 160 cm vysoká blondýna? 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já tedy slyšela, že NENí problém jet (i stovky km) klidně v lednu (a chvilku i se staženou střechou - myslím (zrovna "přesně") s Ferrari California 😄
Jde to STEJNĚ snadno a "samozřejmě" jako s Citroën C5 😉
PS: Ale pro "začátečníky" možná opradu "raději" nějaké (plnohodnotné) 4x4 (NE že by to v reálu až TAK /jak si mnozí představují/ pomohlo, ale pro ten "pocit", aby "se cítili" jistěji - to asi smysl opravdu má.. 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Pokud stovky kilometrů v Californii jsou v zimě a na sněhu stejně snadné a samozřejmé jako v C5 tak to by vysvětlovalo proč C5 prohrává většinu srovnávacích testů ve střední třídě. Už jsem si začínal o C5 myslet, že je alespoň pohodlná, no tak zase nic.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Aha - "osvětlím":
1) Citroën C5 je NEJpohodlnějším vozem své kategorie - to za 1. 😄
2) Ferrari California je (asi) NEJpohodlnějším vozem (zase) své kategorie - to za 2. 😉
3) a s OBĚMA se (velmi) příjemně jezdí - i v zimě - to za 3. 😄
PS: A u těch srovnávacích testů (konečně) přestaňte číst (přepočítané) výsledky, ale zajímejte se JEN o "data" (fakta) - viz zdejší porovnání C5 2.2 HDi vs Sup 2.0 TDi (horší motor, horší brzdy = horší akcelerace decelerace i elasticita - i když popravdě těžko rozhodnout jestli víc BIG rozdíl je v v brzdách či pružnosti 😉 - horší odhlučnění, horší pneu, horší torzní tuhost, horší uložení náprav, horší sedadla = lepší auto? 😄
(i přes mírně "jiné" pohledy na věc/na auta - přeji PĚKNÝ den i Nový i nový rok 😉
Avatar - Ham.
Ham.
1) nejpohodlnějším ano, nejlepším ne
2) ve své kategorii ano, ale pořád je to auto pro zábavu které normální majitel používá především v dobrém počasí a pro zážitky, nikoliv pro cestování na delší trasy notabene v zimních plískanicích
3) s C5 se jezdí v zimě příjemně, ještě bezpečněji a příjemněji by se jezdilo kdyby nabízela 4x4, absence AWD je dnes ve střední třídě jasný handicap.

Srovnávací testy, kde se nic neměří a jen nějaký e😜ert či e😜ertka něco komentuje vychází pro Superb lépe než pro C5 stejně jako ty bodovací/měřící
[odkaz]
[odkaz]

I když ta auta nejsou vzájemně porovnávána tak divák získá informaci,
- že C5 je velmi pohodlná nicméně to pohodlí velmi devalvuje poznámka o vrzajícím interiéru po pár tis. km. Takže ten kdo nepůjde do sportovna ala Mondeo může být dost odrazen kvalitou (pravověrný Citroenař asi toto překousne v naději, že nová C5 je kvalitnější než stará).

- no a ten kdo chce auto s pevnou stavbou a sportovnějším projevem tak určitě zaznamená info o měkkosti a houpavosti C5 a poznámku, že co se sportovnosti týče, nemůže C5 s Mondeem soupeřit ani ve vtipu, takže C5 ze seznamu vyloučí.

- u supa slyší, že pravé koleno utiskuje středový tunel ale jinak marně hledám nějakou kritiku.

Schválně jsem vybral "okecávací" testy které ty tak ráda a od redaktora kterého jsi zde kdysi vřele doporučovala jako největšího českého e😜erta.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1) ano, ano (jako že NENí NEJlepší vůz třídy 😉 ) - "jen" (a zřejmě o dost) lepší než si HODNĚ lidí "představuje" 😄
2) tady musím malinko poopravit! Naopak je to vůz VELMi vhodný na dlouhé trasy - už jsem pár sedadel vyzkoušela a ta v Californii patří k NEJlepším (tedy pro MNE). Bez přehánění první 500 km "ani nezaznamenáte"!
Opravdu to JE vůz vhodný na dáááálkové trasy - de facto je to VELMi slušné GT. Schopné no problém jezdit i v zimě (samozřejmě že - jak jste správně napsal - do plískanice, závějí/sněhových jazyků atd. majitel raději vezme jiný vůz, ale zrovna tak je možné s ním klidně i v lednu jezdit - třeba trasu cca 200 km tam a 200 zpět ... bych si tak čistě teoreticky představovala 😉
3) absence AWD je handicap leda tak prodejní - jezdím předo- i zado- kolkami "už pár zim" 😄 a nikdy to NEbyl problém (proč by "najednou" měl být?
4) ale NEjsem pro testy kde se NEměří (opakuji už po xy-té 😄
A(le) snaha "přesvědčit" čtenáře/diváka, že když se vezme mechanika vozu nižší třídy a horší motor a levnější zavěšení a menší (horší) brzdové kotouče, tak ve voze s vyšší cenovkou se řidič na horší sedačce v hůře odhlučněném interiéru s karosérií s horší torzní tuhostí "cítí" lépe - není to náhodou PŘESNĚ to, co vy sám (takovéhle "závwěry z ničeho") KRITIZUJETE (rsp. se tomu skoro "vysmíváte"? 😉
5) mne tedy OPRAVDU "vrzalo" madlo PRAVÝCH dveří! (ten vykřičník protože tam z 99% procent NIKDO NEjezdí 😄 ) - nicméně "no problem" to (samozřejmě v záruce) vyřešili..
Jinak mluvit u této generace o NEkvalitní interiéru či materiálech či nějakých problémech s ním je ... víc "mimo" než si asi - třeba průměrný majitel třeba SUPERBu - je schopen vůbec připustit 😉
(to jsou "klišé" podobných rozměrů jako že Citroën neumí" do zatáčky - popravdě VYSOKOU rychlostí se s tím třeba i do "skoro360tistupňového" přejezdu z dálnice na dálnici jede naopak LÉPE než s naprostou většinou jiných aut (včetně předokolkové audi A4!
6) Myslím že vaše "představy" o "houpavosti podvozku" jsou ...
(ale opravdu) HODNĚ "teoretické" 😉
7) ad "marně .. nějakou kritiku" - ono by se (zcela vážně!) mohlo zdát, že škoda superb je NEJlepší vůz své (a nej své!) kategorie - a to PŘESTO že je postaven "z čeho je postaven" 😄
NEuvěřítelné, že? (vy patříte - zdá se- k "věřícím"? 😉
(že by VÁM "najednou" NEvadily - doslova slabé - brzdy? >😒]
vždy JEN kvůli nim byste NEchtěl Range Rover Evoque! 😄
😄 Tak NAPOSLED - "okecávací" testy NEsnáším!!!
Mám ráda MĚŘENÍ (a také kvalitní popis chování auta a jízdních vlastností - neb je toho zatím MNOHO co prostě změřit NEumíme/NElze ... NE"snáším" abstraktní PŘEPOČTY naměřených hodnot
Říkám to (doslova) po XY-té ... tak snad "se už chytnete" (a nebude stále a stále opakovat ... nesmysl 😉
A jinak OPĚT ŠPATNĚ - Honza Koubek je NADprůměrný a jeho závěry SPRÁVNÉ (i to co říká o Superbu 2.0 TDi - který jak správně zdůrazňuje, si v česku pořídíte za cenu CITROËNu C5 V6 Bi-turbo Exclusive 😄 ). Ale rozhodně NENí NEJlepší (to jsem říkám o JINÉM českém autorovi - s nímž jsme podepsaná pod BIG 11ti (?) stránkovým (z)hodnocením přehledem všeho o voze Citroën C5 😉
PS: Kvízová otázka (k pohonu zadních kol a zimě): Buřtík mne "průběžně" ukecává, abychom (asi zítra) jeli na pár dní do Nice - pojedeme-li bude to
a) předokolkou
b) krabicí (4kolkou)
c) zadokolkou nebo
d) zadokolkou 😄
Avatar - Ham.
Ham.
2) žádné auto této třídy není vhodné na dlouhé trasy, sebelepší sedadla nemohou odfiltrovat celkovou tvrdost auta, která je samozřejmě dobrou a žádanou vlastností ale pro sportovní jízdu, nikoliv na běžné cestování. Snažíš se o stejný nesmysl jako u C5, ta je velmi pohodlná ale zatáčku umí jen projet, nikoliv rychle projet.
3) jízda na koni nebo chůze pěšky také není v zimě problém, prostě 4x4 je bezpečnější, pokud někdo chce tak i rychlejší a i pohodlnější
6) Když se vrátím tedy k číslům tak testovací okruh nejlepší C5 s 240 hp zajede za 1:56,0, nejlepší sup (3.6 V6) za 1:47,5 a sup s 4 válcovým TDI s pouhými 170 hp které všude kritizuješ za 1:52,3. Takže Když má C5 nadprůměrné brzy a to má tak z uvedených čísel plyne jedno, má buď zcela mizerný podvozek co se zatáček týká, nebo má zcela extrémní nadváhu (no nějakou evidentně má) nebo jeho motor nemá tolik hp jako deklaruje a nebo je to kombinace všeho což asi bude nejblíže pravdě. Takže C5 je nejpohodlnější ale nejneohrabanější v zatáčce. Pokud se snažíš tvrdit opak, že je nejpohodlnější a zároveň lepší v zatáčce než třeba A4 tak tvrdíš stejný nesmysl jako když se snažíš přesvědčit, že Californie je dobré auto na dálkové zimní jízdy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
2) naprosto NEsouhlasím (správně asi NEMOHU souhlasit!)
Vůz jako Ferrari California je (téměř) NEJ"vhodnější" na "dálkové trasy"! Samozřejmě že NE(jen) kvůli sedadlům! Já k nému mám "výtku", že - jsme očekávala - mohla být v nižších rychlostech "tižší", naopak když jedete onu dálkovou trasu (a je už úplně jedno zda 140 km/h nebo dvojnásobnou rychlostí - vůz VŮBEC NEní "tvrdý" nebo co to máte za představu. A to že po více jak 5 stech km z něj vystupujete "naprosto čerstvý" (NE"unavený") to je prostě FAKT. Asi možná bychom našli ještě "vhodnější/lepší" GTéčka, ale Ferrari California a dálkové trasy = VÝBORNÁ kombinace :yes: 😄
(a bez urážky - je úplně jedno co "si představujete")
ad C5 a zatáčky - není to asi vůz na "ostré vlásenky" (ale který vůz té kategorie je 😉 ) - jakoukoli zatáčku včetně té "z dálnice na křížící dálnici" s ním, navzdrory vašim "představám", můžete projet RYCHLEJi než s většinou konkurence - samozřejmě VČETNĚ škody superb (a audi A4 s předním pohonem - je to právě díky vynikající trakci a rozložení hmotnosti + uložení motoru a vyspělejším závěsům kol a tužší torzní tuhosti a ... a všem těm KONKRÉTNOSTEM o kterých (někteří) recenzenti tvrdí že "vpodstatě, no vlastně spíš VŮBEC NEmají vliv.. >😒]
3) nu, i ten Citroën tento ˇmódní trend" pořešil systémem HYbrid4 - který asi časem najedeme ve VŠECH modelech (od nižší střední nahoru..
MNE tedy učili že DŮLEŽITĚJŠí než pohon jsou použité pneu (pohon všech kol NE"zatracuji" nebo NE"zpochybňuji", ale na trasu napříč Evropou (zítra například) ho prostě NENí třeba (a "příjemněji" se pojede s JINÝM vozem - to je prostě REALITA ... snad leda kdyby přišla nějaká "ultravánice" apod, nebo když člověk jede/jezdí do hor atd. tak SAMOZŘEJMĚ 4x4, ale jinak...
6) tady asi budeme "u toho"!!! Jednak (a to sám JISTĚ víte!!) i vozy "stavěné na okruh" (!) mohou dopadnout na "různých" okruzích různě (prostě i těm, řekněme speciálům /myslím BMW M3 audi RS atd. "sedne" ten který okruh "jinak" - ZÁLEŽÍ právě na "typu zatáček" na "rozložení rovinek a zatáček" atp.).
"Představovat si" že zde naměřená data mají nějakou souvislost s běžným (a to klidně i "ostřejším") ježděním po silnicích a dálnicích..
No a Superb (vzhledem k tomu "na jaké mechanice" je postaven) bude mít oproti C5 V6 Bi-turbo (vzhledem k tomu "na jaké mechanice" je TEN postaven) výhodu tak 300 kg? Což je na okruhu ŠÍLENÝ rozdíl - na silnici ale vyšší hmotnost (narozdíl opět "od představ" většiny) není JEN "špatně", občas dokonce "právě naopak" 😉
Ano v zatáčce typu "přejezd z dálnice na dálnici která jí napříč kříží" (něco jako konec dálnice D5 v Praze) je dokonce JEDNOZNAČNĚ lepší (což je ale - když se zamyslíte nad konstrukcí audi A4 - snad i "logické" 😄
Avatar - Ham.
Ham.
C5 má lepší brzdy, je rychlejší v zatáčce, má silnější motor ale konkrétní trať projede pomaleji no tak to je dost špatný vtip.

4x4 je lepší v každých podmínkách
a) je rychlejší
b) bezpečnější protože má daleko větší rezervu v rychlosti projetí zatáčky
c) je pohodlnější, třeba rozjezd na povrchu s jakkoliv sníženou adhezí, stačí oslintané pražské kostky, FWD zvláště u dieselů prohrábne kola čili skoro stojí a když se kola chytí třeba na asfaltu tak posádka absolvuje rázy od kol, 4x4 plynule zabere všemi čtyřmi bez jakéhokoliv prokluzu nehledě na bezpečnost při takovém rozjezdu protože 4x4 je stále dokonale řiditelná (kola mají stále adhezi) proti FWD kde prokluzující přední kola jsou v podstatě neřiditelná.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A nemá (snad) - dokonce VÝRAZNĚ - lepší brzdy? 😉
A nemá (snad) - dokonce VÝRAZNĚ - silnější motor? 😄
A nemá (snad) - dokonce VÝRAZNĚ - lepší trakci? 😉
(pro to ostaní je "důkaz", s tou zatáčkou mi to budete MUSET "jen" věřit 😄 - ale JE to pravda, "čestné slovo"? :😉
Zabralo to? 😄
Ano - ZÁVODNí trať - o několik set kg těžší vůz klidně MŮŽE jet pomaleji 😉
NEznáte - a na tohle téma takových je MNOHO - také testy? Kdy Subaru Impreza "ve správných podmínkách" byla rychlejší než Ferrari (kruciš jaké to tehdy bylo? 😄
Kdy Clio RS (nebo ostrý Megane?) porazil ... atd. atp.? 😉
Ostatně VY SÁM přesně tohle VÍTE, nebo? 😄
Čím vyrážíte "na okruh"? A je to (současně) nej auto na cestu napříč Evropou?
Vemte na stejný okruh VYNIKAJÍCÍ vůz MB CL (s MT jsme se "téměřshodli" že to je, z našeho pohledu, téměř NEJ vůz na trhu) a porovnejte jeho čas s ... čímkoli menším lehčím 😄
PS: Já bych s vozem odladěným a byl VELMI DOBRÝ na okruhu po silnicích a dálnicích jezdit spíš NEchtěla (to mne přešlo ... no už nějaká doba to je 😉
PPS:
a) rychlejší? myslím že v REÁLU "ne" (konkrétně na zítřejší cestě - řekněme 1200 km - by byl vůz "kde jak proč" o KOLIK rychlejší? Mám možnost jet dokonce se STEJNÝM motorem - zado- i všechno-kolka 😄
b) RÁDA jezdím rychle - ale nějak si na té 1200 km dlouhé cestě NEdovedu předsavit zatáčku kde by 4kolka měla být rychlejší než zadokolka
c) pohodlnější (na ovládání vozu) je, sorry, právě ZADOkolka. FAKT si myslíte že kdekoli na té cestě se mi bude "hůř" rozjíždět se zadokolkou?
MUSÍM k vaší "teorii o NEřiditelnosti" FWD sem dávat DALŠí odkaz SnowMotion? 😉
NEmám NIC proti 4kolkám obecně - ale jejich "prosazování" jako NUTNOST každodenního provozu je - sorry ale "bubost" 😐
_MT_
ad čas na okruhu - záleží na jeho rychlosti. CL 65 AMG na horských cestách bude mít problém ujet asi i Aveu. Ale na něčem rychlejším dokáže zamávat s leckterým sporťákem. To je jasná věc, každá trať si žádá svoje. Ale nižší hmotnost ještě nikdy nic nepokazila. 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Ano C5, má lepší brzdy.
Ano C5 má silnější motor ale je jí to platné jak mrtvému zimník protože sebou tahá daleko větší hmotnost a tudíž je sup dynamičtější auto
Trakci má C5 lepší tak možná o chlup, ten však zase ztrácí na hmotnosti. A pokud má sup 4x4 tak se na něj v trakci C5 vůbec nechytá.
Takže ve výsledku je C5 paradoxně pomalejší auto. Ale pohodlné.

Auto FWD nebo RWD se srovnatelným výkonem a podvozkem bude vždy na silnici za všech podmínek (sucho, voda, sníh) pomalejší než stejně výkonný/podvozkově schopný AWD. To ber klidně jako axiom, pokud s tím máš problém tak se zeptej jakéhokoliv soutěžního jezdce. Já to mám vyzkoušené docela bohatě, velkými auty mám najeto jenom přiměřené věku a na silnici si člověk extrémy moc zkoušet nemůže, ale celý život si hraji s RC modely 1:8 popř. 1:5 kde se ladí podvozky a motory prakticky zcela stejně jako u velkých aut a protože nezvládnutí modelu nestojí život, max. nějaký zničený model za 50-80 tis. tak si člověk vyzkouší limity zcela ideálně a říci kolegům na závodech, že v kategorii 4x4 proti nim nastoupím třeba s RWD (FWD se vůbec nepoužívá) tak mi dají na 10 okruhů 3 kola k dobru a budou mě mít za blázna co začíná jezdit a o autech ví pendrek.
Takže AWD, pokud někdo bude chtít závodit, tak bude rychlejší, pokud závodit nechce a pojede RWD i AWD stejnou rychlostí tak má AWD vyšší bezpečnostní rezervy (třeba v zatáčce při potřebě náhle zatáčku prudce utáhnout)
O žádné neřiditelnosti nikde nemluvím, to si vymýšlíš ty.
O žádné nutnosti 4x4 nemluvím, mluvím o tom, že auto s 4x4 má lepší jízdní vlastnosti které lze využít ve vyšší rychlosti jízdy, lepším komfortu, vyšší bezpečnosti. Samozřejmě lze tyto bonusy nemít a jezdit s jednou poháněnou nápravou ale stejně pak lze argumentovat, že se dá jezdit i koňským spřežením. Jezdí? Jezdí. Brzdí? Brzdí. Zatáčí? Zatáčí.
SnowMotion je jen nastavení ESP a ABS, nic technicky nového nepřináší.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
>😁 - kruciš tady vám to OPRAVDU "ujelo" (myslím to "dynamičtější auto" 😉
Popravdě NEJvětší rozdíl mezi oběma vozy je právě v elasticitě! 😄
(no i když ty brzdy... 😉
>😁 - kruciš tady ZNOVU! (myslím to "pokud má 4x4 tak se na něj vůbec nechytá") - NEleze na vás něco? 😄
K tématu pohonu kol a rychlosti vozu se vyjádřil v 17:17 MT a k tomu není co dodat (nebo...? 😉
Přiznávám že k tématu MODELů se NEvím jak vyjádřit - nicméně doporučuji text MARTINa VACULÍKa k tomuto tématu (FWD vs RWD) publikovaný v SM (psaný o tříkolkách nicméně platný obecně "od tříkolek po auta" = k vámi zmíněným modelům se nechci vyjadřovat, tam AWD "může" mít smysl - to nepopírám..
Pokud slovy "nic technicky nového nepřináší" myslíte že vaše tvrzení "prokluzující přední kola jsou prakticky neřiditelná" či "vůz prohrábne kola čili skoro stojí" v jeho případě vlastně NEplatí (což dělá ale i sama trakce = konstrukce vozu/rozložení hmotnosti - ale jak jsem psala v TÉTO disciplíně byl Citroën vždy "jednička", již v dobách Traction Avant a "definitivně" od dob DS = u takhle postaveného vozu je potřeba pohonu další nápravy "minimální"
Avatar - Ham.
Ham.
Dynamický nerovná se elastický motor. Dynamičtější je sup prostě proto, že je celkově rychlejší na silnici (v součtu zrychlování, zpomalování, zatáčení etc.). Čas odměřený časomírou o tom mluví dost jasně.
U FWD můžeš být jednička jaká chceš, ale na suchu trakce ani toho nejhoršího systému RWD nikdy nedosáhneš no a 4x4 je pak o další level výš. Pouze za zhoršených podmínek si s FWD může troufnout na RWD ale s AWD opět zcela nesouměřitelné. Takže Citroen může být tak maximálně jednooký mezi slepými králem (FWD Citroenu mezi FWD ostatních výrobců) ovšem v porovnání s 4x4 je to těch obligátních 40-45 ku 80 ve prospěch 4x4. Btw. podívej se na naměřená zrychlení sup 170 hp 7,90, C5 240 hp 7,60, pokud je trakce u c5 lepší (trakce se nejlépe pozná právě při zrychlení z nuly) tak je něco divně buď tím šeštiválcem nebo netahá 3 metráky navíc ale pět a více protože jinak si naměřené hodnoty nelze vysvětlit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
K prvnímu odstavci a časech na okruhu jsem se již vyjádřila, ale ještě jednou: Vy znáte nějaký úsek, který je jen částečně podobný okruhu??? Je naprosto jestli zítra pojedu na sever - třeba do HAMBURGu, nebo na jih - do Nice ... v OBOU případech taková cesta bude pohodlnější snazší a v reálu nejspíš i rychlejší s C5 (než se škodou Superb - že zrovna VÁM u ní NEvadí slabé brzdy? 😉
K druhému odstavci - vy jste z těch "přepočtů" a tabulek už "úplně mimo" (omlouvám se to NEměla být urážka - ale takhle to "na cestě" přece VŮBEC NE"funguje" 😄
PS: A jakžeto dosáhnete u toho SUPERBu (byť půjde o verzi osazenou výrobkem švédské firmy Haldex) lepší trakce než má Citroën C5? 😉
PPS: Je skoro DĚSIVÉ co s "normálně inteligentním" člověkem zvládne udělat "intezivní porovnávání číslíček" 😐
(nebylo by možno "maličko omezit" louskání číslíček a "maličko přidat" v porovnání "reálných" vozů?
PPPS: Jinak to NElze vysvětlit říkáte?? Hmmm 😄
Co vlastně vy říkáte na NEJlepší NEJzábavnější NEJlépe řiditelné Lambo? (NE"narušuje" vám to váš "pohled na věc"? 😉

Pěkný Nový rok 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Pohodlnější ano, rychlejší nikoliv. Slabší brzdy bych bral jako KO kritérium, ale sup není můj zájem. Stejně tak by mi vadil až příliš rozvláčný podvozek a nadváha C5 a neschopnost říznout zatáčku, ale C5 není také můj zájem takže osobně je mi to jedno.

Lepší trakce dosáhne 4x4 tím, že přenáší výkon přes 4 kola, FWD sebelépe odladěné přenáší jen přes 2, takže 4x4 má skoro 2x lepší trakci. Pokud toto není jasné tak pak už není co vysvětlovat.

Nejzábavnější pro někoho, kdo se vyžívá v ujíždějícím zadku. Ale je pomalejší na všech okruzích proti specifikaci LP570-4 a někde docela o dost. A pro mě nejlepší = nejrychlejší.

Jinak už začíná jezdit Aventador a ten si např. dal na Hockenheimu ke snídani jak McL MP4 tak Itálii.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale jak té lepší trakce dosáhne HALDEXový SUPerb? TO byla otázka! 😉
Avatar - Ham.
Ham.
No tak, že dá část výkonu dozadu, část dopředu, podle podmínek tuším od 8-92 až do 90-10, z hlediska trakce nevidím rozdíl jestli je to haldex nebo jiný systém. Pokud vím třeba z bmw 530xd nebo z Tiguanu tak elektronické systémy fungují stejně nebo podobně, když vidí nulovou rychlost, zařazenou jedničku a zvýšené otáčky tak preventivně dají na zadek co já vím těch 90% a pak podle toho jak se vyvíjí prokluz tak regulujívíce výkonu i dopředu, takže prakticky se nedá rozjet s protáčejícími koly nebo s koly do kterých zasahuje ABS/EPS přibrzďováním.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
U HALDEXu 4 který je v superbu JE (přece) VŠE vpředu (a vůz má HORŠí trakci než Citroën), dozadu jde (narozdíl od předchozích generací) nějaké procento aby byl systém (jakoby) "trvale pod proudem" a schopný rychleji "zabrat" (což je SPRÁVNĚ - to ale NIC NEmění na tom, že v 99% běžné jízdy (no vlastně asi VÍC než 99% 😉 ) zůstává vozem "s horší trakcí"
PS: A totéž platí pro Lambo 550-2 - je prostě VŽDY lepším příjemněji ovladatelným vozem (neb NIKDE NEnajdete silnice které by byly jen vzdáleně podobné jízdě na okruhu - kde by jen vzdáleně šlo jezdit podobným stylem = časy vozů dosažené na okruhu jsou "zajímavé", ale s jízdou po normálních silnicích dálnicích nemají téměř až NIC společného..
PPS: A díky za "důvěru" ve Ferrari Italia - vy jste (snad) NE"čekal", že Lamborghini Aventador bude "o fous" rychlejší? 😉
PPPS: NEvím co myslíte tím "říznout" zatáčku, ale projet zatáčku jde s C5 rozhodně RYCHLEJi než s audi A4 předokolkou - s tím NIC NEnaděláte 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Ale o trakci jde hlavně při rozjezdu, a ten probíhá v gardu 90-10 nebo 80-20 ve prospěch zadku, je to jasné z popisu haldexu, xdrive nebo jiných el. systémů. A pak jde o trakci při změně rychlosti (zrychlení) třeba i při vyšších rychlostech na kluzkém povrchu a zde zase posílá haldex dozadu přesně to co je potřeba, jinak řečeno, když 100% zvládá předek tak jde výkon na předek, když cokoliv předek nezvládá od rychlosti 0 až Vmax tak dostává výkon zadek a to přesně takový aby předek nešel do prokluzu. FWD prostě proklouzne a končí protože přebytečný výkon nemá kam poslat. Nejsem si jistý, co míníš pojmem trakce, pro mě je to schopnost auta přenést výkon na silnici a proměnit jej ve zrychlení a zároveň ulehčit předním kolům aby mohli lépe konat práci v příčném směru, tedy spolehlivě zatáčet. Navíc tyto systémy lehce podporují zatáčení tím, že posílají výkon víc na zadní vnější kolo takže auto stáčí zadkem ve směru zatáčky, něco jak activediff.
Příklad č. 1

Auto 150kw, rozjez na suché optimální vozovce
FWD sebelépe odladěné nedokáže využít až do rychlosti řekněme 50 km/h víc jak 100kW takže i na suché vozovce buď dojde k prokluzu nebo zabrzdění kol přes ESP/ABS
AWD, třeba haldex, pošle 90% na zadek a rozjíždí se na suchu jako RWD a protože 150kW na suchu není problém tak se využije pro rozjezd plný výkon.

Příklad č. 2
Auto 150kw, rozjezd na mokru nebo sněhu
FWD sebelépe odladěné nedokáže využít až do rychlosti řekněme 100 km/h víc jak 70kW takže buď dojde k dlouhému prokluzu nebo zabrzdění kol přes ESP/ABS
AWD, třeba haldex, pošle 90% na zadek a rozjíždí se jako RWD a pokud zadek začne klouzat tak víc přidá na předek, v každém případě přenese na silnici dvakrát větší výkon než FWD nebo RWD.

Příklad č. 3
Auto 150kw, zatáčka projížděná na mezi adheze
Průběh decelerace před zatáčkou a nájezd na apex je u RWD, AWD, FWD podobný, velký rozdíl je v akceleraci ze zatáčky, FWD musí přes přední kola přenést jednak 150kW jednak velkou boční sílu na mezi adheze, to ale nelze obojí splnit najednou takže výjezdová rychlost/schopnost přenést plný výkon na vozovku dokud nepominou boční síly je u sebelépe odladěné FWD omezený a výjezdová rychlost nejpomalejší (na suchu je rychlejší jak AWD tak RWD, na sněhu je rychlejší AWD, RWD naopak může zaostat). Teprve po srovnání kol lze u FWD využít jejich schopnost a přenést max. výkon na vozovku (za sucha, za snížené adheze i třeba na 3 stupeň je problém a zase AWD ujíždí díky lepší trakci. Navrch ještě haldex podporuje vnější zadní kolo, takže napomáhá stáčení vozu a pomáhá přední řízené nápravě (určitá obdoba activediff nebo ředitelné zadní nápravy).
Ve všech příkladech dále zhoršuje pozici FWD jakákoliv nerovnost, neřkuli díra, protože rozhozením nápravy dojde ke skokové ztrátě trakce, což elektronické AWD řeší elegantně poslání skoro celého výkonu na druhou nápravu (i proto na silnici je třeba xdrive hodnocen lépe než pevné rozdělení síly u medvěda, což se zase lépe hodí do terénu ve spojení se závěrkami diffů)

Takže schopnost trakce je u předohrabového supu řekněme 40% u C5 45% ale u haldex supu 80% a u imprezy 90%.

S C5 jde projet zatáčku, ale pomaleji než se 3er, A4, C, supem, passatem, mondeem, 508, avensisem a asi pár dalšími auty.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..já si s tou A4kou NEdělala legraci - ve verzi předokolka je FAKT horší! OHNE legrace 😄
PS: NE"přehnal" jste to trochu s tím Avensis a sup a passat a 508 a ... 😉
PPS: Vidím že (nejobyčejnější) ze systémů 4 kol Haldex jste postavil "na roveň" těch NEJlepších - vpodstatě to působí že koupit si škodovku s HALDEXem je "rozumější" řešení než sofistikované systémy v Honda Legend či BMW X6M 😄
Ale když může být lepší McPherson než dvojité lichoběžníky s oddělenými těhlicemi a 2.0 Tdi než 2.2 HDi 150 kW atd., tak co se divím, tady je asi už "vwše možné" 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Ne, vidím to na pěkné 13 místo pro C5 v handlingu a slalomu ze současné střední, když vynechám nějaké exotické věci a vezmu v potaz to, co se v EU prodává. Pořadí u jedné poháněné nápravy bude zhruba následující 3er, laguna gt, S60, C, A4, mondeo, passat, insignia, sup, 508, avensis, accord, C5. Samozřejmě pořadí aut jako celek bude jiné.
Otázka je, zda si to 13. místo udrží po porovnání s i40.

Nikde jsem haldex neporovnával s xdrive ani s hondou, pouze jsem popisoval vlastnosti, takže si nevymýšlej.

Ano McP může dávat lepší praktické výsledky než rovnoběžníková náprava. Současná MB E je určitě lepší a vyváženější auto než C5 a McP bez problémů používá. A používaly jej i minulé genererace BMW přičemž byly na špičce jízdních vlastností (nikoliv pohodlí, tam byly spíš na chvostě).

2,2 HDI je silnější motor než 2.0 TDI. Jeho použití v daleko těžším autě pak dává stejný výsledek jako použití 2.0 TDI v lehčím autě z hlediska dynamiky. 2.0 TDI pak má logicky o pár deci lepší spotřebu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já už vás TOLIKRÁT před těmi "číslíčky" VAROVALA! 😉
O tom auta NEjsou (tedy samozřejmě trochu ano, ale to kam to "tlačíte" vy.. 😐
Dám vám příklad. Firma jedné Paní (Eunice Kron) dělá jedny z NEJlepší zesilovačů na světě. I v této oblasti (jak jistě víte) lze mnohé měřit. Zesilovače paní Kron (KR Audio Kronzilla) mají parametry (slušně řečeno) "nic moc", dokonce i výkon je "žádný zázrak", nebudu mluvit o vzhledu, ten je (jedna lampa je velikostí mého předloktí - no to spíš vlastně VĚTŠí 😄 ) "odpovídající parametrům" 😉 když ale přestanete být "lovec číslíček" a zesilovač s jinými SLUCHEM porovnáte - JO to je něco (HODNĚ) jiného ... to je ve své kategorii (integrovaný zesilovač stojí myslím 19.990 €) zvukově zcela FANTASTICKÝ stroj, MIMOŘÁDNÝCH kvalit.
A trochu podobně je to i s těmi auty. Ta čísla vám o voze (přece) NEřeknou ani ZDALEKA tolik, kolik si představujete. Znám vozy mající "ofic" maximálku 220 km/h - a zatímco jeden ještě v 215ti "zatahuje" jak ve středních otáčkách, ten druhý už "smrtelně chroptí" někde od 180ti/190ti. Jsou vozy co dle dvou naměřených hodnot na předních sedadle působí "docela velké", ale ZCELA jiné je to když si na to sedadlo vy sám sednete... atd. atp.
Takže DOPORUČUJi si např. nějaký ten SUPerb 2.0 TDi "osahat" ozkoušet projet a pak totéž udělat ... čím více to budete dělat, tím VÍCE zjistíte že "auta NEjsou o číslíčkách"
(a jízda na okruhu NEmá s tou na silnici až tak moc společného 😄
(občas málem působíte jako byste JEN porovnával číslíčka - a snad ani neměl řidičák 😉
No a teď k tomu SUPER"fórku" co jste napsal (trochu ve stylu naší nedávné diskuze o bezpečnosti vozů dle Euro NCAP - prostě na to "míchání" kategorií vozů si MUSÍTE dávat "pozor"! 😄
Současná MB E-Klasse mne NEpoužitím lichoběžníků na přední nápravě ZKLAMALA (pochopitelně vůz jezdí "bez problémů" jak píšete - jen tím přenechal "poctivěji" postavenému BMW 5 prostor... a DŮKLADNĚ se připravuje na příští generaci, to sem ale nepatří..
Vy srovnáváte ZADO-kolku a PŘEDO-kolku! A "komentujete" zavěšení PŘEDNí nápravy!!! To je SUPERdůležité u PŘEDOkolky (neb zde "proti sobě" jsou dvě různé síly a opravdu se VYPLATí NEšetřit a u vozu s PŘEDNÍM pohonem co NEJkvalitnější závěs použít!
U zado-kolky kde se ("správně") každá náprava "věnuje tomu svému" to je samozřejmě TAKÉ LEPŠí, ale vzhledem k tomu že přední náprava se věnuje "jen" směrování vozu a NEvznikají na ní "boje" o to která fyzikální síla "si urve větší slovo" (jestli budeme spíš zatáčet nebo zrychlovat", tak u ZADO-kolky je kompromisní použití McPhersonů také "špatně" ... ale zdaleka NE TAK "špatně", jako u PŘEDO-kolek...
Tak snad jsem vám to "osvětlila" a ... a opravdu "kašlete" (alespoň trochu) na ta číslíčka - ta vám o tom JAKÝ je který vůz, JAK se v něm člověk cítí a dokonce ani JAK vůz jezdí - NEřekne 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Ale kvalita zesilovače se dá také změřit a měří se, jen se nesmíš zaměřit na absolutní výkon, který může mít zkreslení jako "kráva" ale musíš měřit charakteristiky. To není žádná věda a změřit se to dá velmi exaktně, změříš rychlost přeběhu a stabilitu, horní mezní kmitočet, dolní mezní kmitočet, přechodové zkreslení, limitaci, harmonické zkreslení, intermodulační zkreslení, zkreslení TIM pokud je to transistorový zesilovač, vstupní impedanci, výstupní impedanci, odstup signál/šum, přeslechy pokud je to vícekanál a máš dokonalý přehled o kvalitě nebo nekvalitě.

V technice jsou čísla a měření základ. Stavět věci na dojmech a pojmech je vždy špatně a nikam se nedojde. Protože pak to končí, že sice mám teoreticky správnou konstrukci, ale prakticky mizerný výsledek. C5 má hlavní problém s hmotností, bez její drastické redukce můžeš mít nápravu z F1 a motor ze závodů fullpull ale když na to naložíš vagon tak to nikdy nebude fungovat podle předpokladů. A pokud se chce C5 dostat do pozornosti více zákazníků, tak může lehce snížit pohodlí, tam problém nemá, ale musí zvednout kvalitu a povědomí o kvalitě a poněkud zesportovnět. Nebo ne a pak musí počítat se zájmem jen menších/okrajových skupin zákazníků, toť vše.

Ze závodů RC modelů jsem se naučil, že když má člověk pocit, že mu to jede jak z praku a následně se podívá na časomíru tak většinou zjistí, že to stojí za starou bačkoru a naopak.
Asi toto je první příklad, krásné drifty, radost pro oko😒br /> [odkaz]
Ale čas zoufalý
Toto je správná jízda, protože o 50% rychlejší, čistá stopa, žádný efekt, nuda (mj. proto, že to je 4x4 >😒]
[odkaz]
No a mě baví auta a řidiči co umí to druhé, to první umí totiž každý trouba.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já snad mluvila o (měření) VÝKONU? 😄
Monobloky Kronzilla mají 200 Watt ("áčkových - lampových") TOHLE "měření" je myslím ok 😉
Tady jste poněkud v NEvýhodě, mně "napovídají" profíci z oboru, takže -
Máme zesilovače kde (vámi zmiňované) naměřené hodnoty jsou😒br /> a) EXCELENTNí a jejich funkčnost a (primární) ZVUKová kvalita je doslova FANTASTICKÁ - třeba Spectral Audio nebo Brinkmann monobloky (ty - 2 u každé reprobedny - jsem měla možnost na vlastní uši (ne)slyšet - opravdu VYNIKAJÍCÍ, navíc se mi moc líbily i DESIGNem, prostě zesilovače ze všech stránek :yes:
b) EXCELENTNí a jejich funkčnost a (primární) ZVUKová kvalita (ne až tak) DOKONALÁ - třeba zesilovače (známé) firmy "xyz" či "zyx" - jména konkrétních firem jsou (mi) známa 😄
c) NE zrovna excelentní a(le) jejich funkčnost a (primární) ZVUKová kvalita je doslova FENOMENÁLNí - třeba KR Audio Kronzilla 😉
ROZDÍL mezi NÁMi je takový, že mne "zajímá" a) a c) - a vás a) a b) .... nebo? 😄
No a samozřejmě STEJNÉ je to i v autech (a asi i všude jinde - já prostě raději když hraje Steve Gadd, Jack DeJohnette nebo Buddy Rich - než (naprosto PŘESNÝ a vlastně jakodokonalý) "automatický bubeník" 😉
Říkáte "zvýšit kvalitu" u C5? To je myslím ZCELA NErealistický požadavek (viz 2 místní popisy verze 2.2 HDi - kvalita je srovnávána s vozy VYŠŠÍ střední třídy, "víc" to prostě DOSLOVA NEní reálné. Právě KVALITOU (v "plnohodnotném" významu slova, je C5 zcela mimořádný vůz (kterému se možná dokonce NIKDO z kategorie NErovná) - bohužel snad až VĚTŠINA lidí kvalitu NEumí ocenit (ve vínech, ve whisky, v ... ) a dokonce ani "rozeznat" :no😒br /> To čemu říkáte nadváha je věc daná "použitými díly" rozměry rozvorem a vůbec pojetím vozu (od větších kol přes ... po větší "křesla" v interiéru) = to všechno dohromady prostě UDĚLÁ vyšší hmotnost - samozřejmě není problém vůz pojmout "nízkonákladově" jako superb, použít "mechaniku" z NIŽŠí třídy, ale to je PŘESNĚ to, co NEchci - i když to k tomu asi "spěje", že časem budou VŠECHNY automobilky dělat vozy střední třídy (levně) ála Superb (já v tom narozdíl od vás ale "VWÍTĚZSTVWí" opravdu NEvidím.. a pak si budu prostě "muset" koupit... Jaguar XF? 😄
PS: Jak se tak koukám na ony "modely" - tak z LOGICKÝCH důvodů (které v "normálním" osobním voze v této míře samozřemě VŮBEC NEexistují - tam je URČITĚ vhodnější pohon všech kol.
PPS: JAK si VY "vysvětlujete", že VŠECHNY "dražší luxusnější sportovnější" značky vždy byly a jsou zadokolky? (a ne "dalekolepší" 4x4??? 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Vyšší váha neznamená vyšší kvalitu, dnes je tomu právě naopak, vedoucí značky oboru do konstrukce zapojují lehké materiály a zvyšují jak pohodlí tak jízdní výkony (ty právě rostou zcela "automaticky" díky snižování hmotnosti). C5 má prostě nadváhu a s kvalitou to vůbec nesouvisí. A pokud autu vrže interier tak mluvit o nemožnosti zvyšovat kvalitu je poněkud, no, diskutabilní.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To byla EXTRÉMně "skromná" odpověď! 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Chyby C5 délkou příspěvků neukecáš, pozitiva na druhou stranu nikdo nezpochybňuje.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Takže "kratce" 😉
a + b? Nebo a + c (jako já 😄
Avatar - Ham.
Ham.
c) je blbost, pokud parametry nejsou zcela excelentní tak zvuková kvalita nemůže být fenomenální. Nevylučuji, že se takový zesilovač může někomu líbit, ale pak se mu líbí zařízení které primární zvuk v některém parametru více či méně przní a i když to nějaké skupince podivínů může připadat šik tak zesilovač není od toho aby něco někam přidával nebo ubíral (při porovnání vstupu a výstupu) ale jen a jen o tom, aby vstup co nejvěrněji/nejčistěji přenesl na výstup. A nejvěrněji znamená, že má zcela excelentní parametry.
b) zásada je, nevěřit parametrům výrobce ale všechny je přeměřit v nezávislém labu, oni totiž často výrobci kecají a pak může dojít k tomu, že na papíře je vše super ale v reálu se ukáží vady (třeba ne všech kusů ale výsledek se liší kus od kusu). To je jako s výrobci aut, tvrdí v papírech, že auto má poh. hmotnost 1760kg a v testu na váze ukáže ručička 1980, u jiného je rozdíl jen 50kg ale také směrem nahoru a všichni samozřejmě víme, že méně je více. Nebo když Evoque deklaruje 140kW a proti 130 kW Q3, ale na dráze se ukáže, že by mohl tak max. soupeřit se 105kW verzí Q3 ale ne s tou 130kW.

Takže a) je správně, najdi mi koncertního mistra který by si přál aby jeho nahrávka byla interpretována přes zařízení které tu něco přidá, tu něco ubere, lehce zkreslí atp. To, že se to nějakému posluchači nebo skupině posluchačů líbí ještě neznamená, že je to dobře.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
b) KOMPLETní měření je "normální" STANDARDní součást testů (v německých hifi magazínech)
c) těch kde např. integrovaný zesilovač KR Audi Kronzilla označili za NEJlepší zesilovač 😉
a) JÁ psala že jsem měla možnost (ne)slyšet Brinkmann mono-bloky = ŽÁDNÉ "přidávání" ŽÁDNÉ "ubírání" 😄
PS: Ale jestli doma míti, denodenně poslouchati Brinkmann či Kronzilla - VELMi těžké rozhodování! 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Některé hifi magazíny jsou sponzorované výrobci, jako auto.cz od VW, pozor na to >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo (to SAMOZŘEJMĚ - vwšichni vwíme 😄 ) ale KR Audio je spíš něco jako Pagani než VW 😉
TIHLE výrobci spíš magazíny a recenzenty NE"ovwládají" 😄
PS: Jinak to ale funguje všude stejně - proč novinářům nový model představit "na dvoře v továrně", když to jde ... na Kanárských ostrovech (doslova! 😉
PPS: Co myslíte pan

[odkaz]

(tomu ty "závwěry" jdou "jedna radost") kolik má za sebou cest kolem sVWěta? 😄

PS: A "vážněji" - NEznáteli zesilovač Kronzilla (či Brinkmann) VELMi doporučuji "napravit" 😉
_MT_
To není tak úplně pravda, H4 je proaktivní, takže třeba při té akceleraci posílá dozadu hodně, protože to zlepší rozjezd. Stejně tak při zatáčení vůbec nečeká na prokluz a tlačí zadek, co zadek, on umí aktivně pracovat i na zadní nápravě, takže umí tlačit vnější kolo a tlačit do zatáčky. To stálé připojení a z toho plynoucí rychlejší reakce nejsou jediné změny oproti předchozí generaci. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to se z HALDEXu (konečně) stává docela "zajímavá" 4kolka (to "simulování" jako-DIFERENCIÁLu - to bych "ocenila" :yes: 😄
_MT_
Když jsem dříve napsal, že už je prakticky hoden označení quattro, tak jsem to myslel vážně. 😄 On to ve skutečnosti diferenciál je, jen je aktivní, nikoli reaktivní, takže elektronika může změnit rozložení (pomocí hydraulické spojky) aniž by měla nějaký podnět zvenku. To není jako klasické elektronické samosvory, které simulují změnu distribuce přibržďováním pomalejšího kola nad otevřeným diferenciálem.
_MT_
Já bych si Citroënu tipnul jako zdroj problémů převodovku. Hlavně, každý okruh chce to své, takže lepší čas kolikrát jen znamená, že prostě danému vozu lépe sedl. Neříkám, že je to tenhle případ; opravdu bych to viděl na převodovku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Převodovka v běžném provozu (jakémkoli) NENí "problém", ale že by si motor zasloužil LEPŠí - to je asi PRAVDA. Je v první řadě (japonská) "ne-naftová" (motor je kvůli ní "omezen" - větší točivý moment by už NEpřenesla - otázka je kolik by "unesl" jen pohon přední nápravy - byť takhle "působí" že by snes ještě MNOHEM víc ... což ale "až tak moc NEznamená" 😉
PS: Ale je fakt že zatímco na (jakoukoli) jízdu je "ok", tak v "extrému" na okruh se prostě NE"hodí"..
_MT_
Já to myslel v kontextu okruhu. Pokud něco bude degradovat čas, tak hlavního viníka vidím v převodovce. Tam bych hledal problém já.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To nejspíš vidíte "správně". Je dobře nastavená a vůz je velmi dobrý "při předjíždění dvou kamionů za sebou" ("skorozhřeším" a řeknu že málem lepší než SL 6.3 AMG 😉 ) a "velmi pohoda" je to i při nájezdu od Tankstelle a zařazení se do levého pruhu a do "původní" rychlosti 😉

[odkaz]

a jde to samozřejmě i mnohem dál než na tomto videu - nevím proč "končí" TAK "brzy" 😄
(velmi "klidně" se vůz chová i někde mezi 220-230 km/h - kde většinou, když to jde, volím tempomat..
Avatar - Ham.
Ham.
No jestli, z tohoto jsi unešena tak si najdi si na youtube jak má akcelerovat 3.0 diesel, toto je pomalé, na 3.0 naftu pomalé. Tak 3-4 sec. dolů a může do společnosti, do slušné společnosti musí sundat ještě víc. To auto má prostě nadváhu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Však také JE "maličko" z VYŠŠí střední (a PROTO je TAK "luxusněpohodové" 😉
NEzapomněl jste že je to vůz cenově konkurující SUPERBu 2.0 tdi (s kterým z nich byste raději zrychloval a zpomaloval a zrychloval a zpomaloval ... a samostatné téma je elasticita 😄
_MT_
V jednom ti budu oponovat - dobrá zadokolka je na kvalitním suchém povrchu rychlejší než dobrá čtyřkolka. Za takových podmínek totiž nemá problém s trakcí a pohon všech kol přináší jen nevýhody.
Avatar - Ham.
Ham.
To je k diskuzi. V přímém směru určitě, 4x4 má vyšší ztráty v poh. řetězci a tahá sebou vyšší hmotnost proti FWD nebo RWD a pokud bude dostatek rovinek tak bude rychlejší. Jakmile se začne trať kroutit tak AWD začne dominovat třeba i na suchém ideálně teplém asfaltu. Na výjezdu ze zatáčky ani FWD nedokáže optimálně přenést výkon (pokud se tedy nebavíme o malých výkonech řekněme do 100kW). Když to vezmu do extrému a dám příklad tak kdyby do regulí F1 dali možnost 4x4 a ponechali stejné motory tak jsem přesvědčen, že by nikdo nezůstal u RWD. Na rallye je to vidět zcela exaktně, i daleko silnější vozy s RWD na suchém asfaltu, třeba Porsche GT3 RS které má tuším přes 400hp a efektně "vlaje" po trati, se nedokáže přiblížit časům čtyřkolek ve specifikaci WRC které mají "jen" 300hp, samozřejmě při jakékoliv vlhkosti na trati nebo zhoršeném povrchu to už nemá cenu srovnávat vůbec. No a na okruzích F1 při výkonech 800+ by to dopadlo úplně stejně. A tak jak z roku na rok roste výkon motorů tak by 4x4 dominovalo více protože s výkonem roste i problém přenést jej v zatáčce efektivně na trať. Takže možná nějaká Monza kde jsou dlouhé úseky kde se jede na plný výkon by možná ztráty a hmotnost 4x4 byly přítěží, nevím, to by se muselo vyzkoušet. Ale já jsem diskutoval o silnici, ne o okruzích, a na silnici jsem přesvědčen o dominanci 4x4 (při stejném výkonu a kvalitě chassis).
_MT_
Ono je to spíš naopak. Vem si takovou RS5 a M3. Audi je výkonnější a na rovinkách M3 začne ujíždět, ale právě v zatáčkách se BMW dotáhne a nemáš šanci mu ujet. Za mokra (asi by stačil vlhký, "posmrkaný" asfalt) by BMW dostalo na zadek, ale za sucha na kvalitním povrchu projede zatáčku rychleji. Na druhou stranu to může také znamenat, že má prostě vyspělejší podvozek, protože podvozek hraje ohromnou roli. To je nad moje schopnosti tohle posoudit.

Samozřejmě, jak roste hmotnost a točivý moment, tak čtyřkolka získává navrch. A šikovně naladěná čtyřkolka, která za dobrých podmínek bude posílat co to jen jde na zadek, bude simulovat samosvor, bude používat brake vectoring a podobné věci, bude nejspíš rychlejší.

Fakt je, že dostatek trakce lze vyřešit aerodynamickými prvky. Právě vozy F1 tohle přesně demonstrují. Dříve jsi mohl čtyřkolky potkat i zde, ale byl to naprostý propadák. V rallye Audi uspělo s jinak zatracovaným systémem právě kvůli tomu, že většina jízdy je na špatném povrchu. Jinak rallyové GT3 nemají sériový podvozek (teoreticky mohou, ale neznám nikoho, kdo by na takovém setupu jezdil). Rally vyžaduje specifická auta a styl jízdy pro dosažení optimálního času. Je to dané profilem tratí a charakterem povrchu. 911 je taková rallyová kuriozita, kterou mám hodně rád, ale není na to stavěná.

Dokud dokážeš přenést veškerý výkon na silnici, což na kvalitním povrchu lze u běžných sporťáků zařídit, tak zadokolka vede, protože čtyřkolka tě penalizuje váhou, ztrátami a povětšinou nedotáčivou nebo neutrální charakteristikou.

Je možné, že dnešní pohony všech kol jsou už tak daleko, že by zlepšily čas i F1. Když se o to tenkrát pokoušeli, tak inženýři došli k závěru, že je mnohem "levnější" (rozuměj přináší menší penalizace) generovat dodatečný přítlak aerodynamickými prvky než přidávat pohon všech kol. A v F1 je řada inovací zakázaných, které by potřebu čtyřkolky ještě víc odsunuly.

Všeobecně je to určitě lepší řešení, protože ztráta za sucha je zanedbatelná oproti náskoku za mokra.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vidím že nejsem jediná "noční ptačice" 😄
_MT_
😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ještě jsem si vzpomněla - vy "specialista" na ASTONy, máte zkušnos s (názor na) RAPIDE? 😉
_MT_
Co se zkušenosti týká, Virage stojí na zkušenostech z vývoje Rapide a projevem to vskutku tak odlišná auta nejsou - však také bylo cílem dosáhnout stejného zážitku, aby si zákazník mohl vybrat nehledě na potřebný počet dveří. DBS je dravější. Co se názoru týče, nejsem moc velký fanda Rapide. Pěkný kus auta, ale mimo můj zájem. Deriváty DB9 mi poskytnou dvě sedadla, která potřebuji, a obstojný zavazadlový prostor, abych mohl cestovat. Délka tak nějak odpovídá mým potřebám. Jo, je to nafouknutý Virage - pokud má člověk jedno až dvě děti, tak proč ne. Zadní sedadla DB9 jsou jen špatný vtip. U Virage si člověk může vybrat, takže doporučuji interiér 2+0. Vzadu tak člověk dostane praktickou poličku.

Jinak bych se nenazval specialistou. 😉 Mám je rád a už nějakou dobu statečně odolávám nákupu. Rozhodně pozvání na projížďku neodmítnu. Sám jsem zvědavý, jak dlouho to ještě vydržím. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vůbec mi NEjde o místa vzadu (nejvíc najezdím sama a ve 2 - ve třech či více jsem sice ve voze jela .. ale už si nevzpomenu kdy 😉
Jen jsem četla, že Rapide je "pohodovější" atp. - prostě oproti 2 dveřovým ASTONům "posunutý" směrem - který mne "zajímá" - kombinaci LUXUSu, VÝKONU a kultivovanosti považuji (dnes) u auta považuji za "maximum" (= DBS je už "prostě moc" - proto je mi sympatické "pojetí/přístup" k podání výkonu u ALPINA - snad jen škoda že nejdou "ještě o kousek dál"..
Nic, teď opravdu už vypínám - dobrou noc 😄
_MT_
To je pravda, s výjimkou Virage. Ten právě vznikl kvůli tomu, aby poskytl projev Rapide ve dvoudveřové formě. Ve skutečnosti je DB9 uvolněnější, ale Rapide je vyspělejší. Jak jsem napsal už dřív, pokud bych měl na Virage něco měnit po technické stránce, tak moje první kroky povedou k podvozku a jeho komfortní režim bych ještě zjemnil. Není to nutnost, ale snesl by to. Pokud člověk bude jezdit po rozumně kvalitním povrchu, tak by neměl být problém. Z tohoto hlediska to CL není.
Avatar - Ham.
Ham.
Souhlas, úplný základ je podvozek, co nejnižší hmotnost s těžištěm ve středu a co nejníže a proto na řadě okruhů dominují ne zcela top výkonné ale velmi lehké a ideálně rozložené stroje typu Radical, Donkervoort apod. Špatný podvozek a vše ostatní (motor, pohon, převodovka etc.) byť sebelepší je odsouzeno k neúspěchu. A samozřejmě otázka zda dané auto není už víceméně použitelné jen na okruhu protože na silnici je už tak nepohodlné/nízké/tvrdé/očesané/nevybaven… že je k ničemu. Když se podívám na pár okruhů tak mi přijde, že slušně použitelné auto v provozu a zároveň auto které je všude velmi vysoko, tedy konkuruje speciálům je Nissan GTR. Je o něco pomalejší než třeba porsche GT2, Lexus LFA, Koeningsegg a podobné speciály ale přitom se sním dá jezdit řekněme minimálně tak pohodlně jako s běžnou Carrerou. A to mi přijde jako docela geniální kombinace až na dost plastový interiér a ne zrovna elegantní vzhled nicméně za ty peníze co by jeden chtěl.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dejte s nějakým majitelem GT-R řeč o "provozně servisních" nákladech 😉
PS: Že budou VYSOKÉ (třeba) u Ferrari jaksi "očekáváte", že tady jsou snad málem "vyšší" ... to dost majitelů NEčekalo 😄
Avatar - Ham.
Ham.
No náklady třeba na předloňský model GTR znám a o nákladech třeba na 430 také tuším která bije. A když vezmu pořizovačku+provoz/výkony tak se Ferrari těžce nechytá, ale opravdu těžce. Jen krása a image ty má o dva levely výš, proti tomu žádná.
_MT_
GT-R je určitě zajímavé auto, ale já mám ještě pevně v hlavě zafixované R33 a R34 a vnímám ho v podobné rovině, byť ho Nissan dnes tlačí mnohem dál - tedy jako skvělou platformu pro individuálně vyladěný sporťák. Podařilo se mi projet v 900 koňové R34 (podle majitele jde o civilní a kultivované naladění) a zážitek na celý život. A ostré stroje jsou v Japonsku ještě dál. Zkrátka iné kafe.

Jako alternativu k Porsche ho prostě nevnímám. Je to pro mě pořád taková tuningová hračka. Vedle elegantní 911 může působit až trochu vulgárně.
_MT_
Ještě dodám, že jeden z problémů je nedostatečná kontrola nad pohonem všech kol - řidič nedokáže využít jeho potenciál, hodně toho stojí na tom, co si elektronika domyslí. Pokud bych si představil počítačem řízené auto, pak zcela určitě dokáže dosáhnout nejlepších časů s plně nezávislým systémem řízení rozložení sil. Pomíjím přidanou hmotnost a ztráty. Jestli by je dokázal vykompenzovat, to je otázka, ale vsadil bych si na to, že ano.
buran007
Ja si uz tak dlouhou dobu rikam, kam se ta Kylie z konkurencniho tipcarsu podela???
A uz to vim 😄 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vypadlo vám tam HÓÓÓÓÓDNĚ dlouhou.. 😉
buran007
jenom si tak rikam, co muzete delat, kdyz porad nekde dlouhosahle diskutujete a jestli to muze nekoho tak dlouho bavit? ale asi jo
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
(stáje ještě) jsem EKONOMka (se zájmem o HUDBU 😉

[odkaz]

😄
buran007
a kvuli cemu jste z tipcarsu odesla? asi si to dokazu predstavit, ale schvalne jestli to myslim spravne.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pěkný den 😄
buran007
dobra, jinak ta muzika se me drahe polovine libi 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To MOC ráda slyším! 😄
PS: A snad se tam najde i "něco málo" pro vás.. 😉