Titi výrobci se bohužel snaží orientovat na racionálně smýšlející zákazníky, ale bohužel vítězí správná manipulace se stádem, kterou mají užasně dotaženou u VW. Koncern VW rozhodně nevyrábí nic lepšího, než konkurence, ale marketing a manipulace s neinformovaným davem jim funguje užasně . Již ten nápad dělat reklamu mimo jiné pomocí zmanipulovaných testů je užasný.
Ja to za sebe bohuzel vidim naprosto jinak. Mel jsem dva Fiaty GP, jednou 1.9 naftu a potom 1.4 turbo, pak jsem mel kratce golfa 1.4 atmo. Nechci se zde poustet do porovnani, jsem jeden z x milionu ridicu a takovou vypovidajici hodnotu ma i muj nazor. Za sebe rikam: vnimani hodnoty za vynalozene penize jsem mel u VW uplne na jine urovni a v dnesni dobe, kdy clovek casto kupuje auto za celozivotni uspory, naprosto chapu, ze chce mit dotazeny vuz, ne po strance kvality nejiste auto, jake produkuje Fiat. O koncernu PSA a Renaultu mluvit nemuzu, nikdy jsem auto od nich nevlastnil.
Ono by bylo ale koser srovnavat auta stejne tridy, ono vseobecne mala auta zadna hitparada nejsou a velmi tezko snesou srovnani s auty o tridu vyse!
V podobnem duchu by dopadly i Polo nebo Fabia pri srovnani treba s novym Bravem! ;-)
Evropska krize se podle ocekavani podepisuje predevsim na hospodareni tech automobilek, ktery jsou na evropskym trhu nejvice zavisly a nedokazaly si v minulosti zajistit dostatecnou globalni pritomnost. To plati predevsim pro PSA, Renault muze tezit ze spoluprace s Nissanem a doufat v uspech elektromobilu, do jejichz vyvoje masivne investuje. Fiat zase uspesne pusobi v Brazilii a predevsim ma eso v rukavu v podobe Chrysleru (dluzno dodat, ze naopak v Evrope je ze vsech 3 zminovanych automobilek suverenne nejslabsi). V tomto kontextu je treba se pozastavit nad uspechem koncernu VW, kterymu se i pres propadajici se trh dari cim dal tim lip, Evropu nevyjimaje. Ukazuje to jednak na vetsi hospodarskou silu oblasti, kde se mu tradicne dari, a jednak je to jasny dukaz, ze zkratka dela hodne dobry auta. :-)
Kdyz uz jsem vyse zminil elektromobily a Fiat, dam odkaz na velice zajimavou zpravu z USA - [odkaz] . Fiat 500 a Chevrolet Volt byly v Americe vyhlaseny jako propadaky roku 2011. Prvniho se misto planovanych 50 000 prodalo jen 20 000 a druhy nenapnil prodejni ocekavani rovnez ani z pulky, pulka prodeju navic jde vladnim uradum. Je videt, ze se zmenou ve sterotypech zakazniku to nebude tak zhavy. Nissan Leaf se nicmene podle mych informaci prodava velmi slusne.
K těm americkým propadákům.
Už když se Fiat kasal s tím, že půjde s pětistovkou do USA, už tehdy jsem psal a v těch diskuzích to pořád je, že je to nesmysl a že Američané, zvyklí na auta větší než velké, tohodle prcka nijak brát nebudou. Malé a drahé auta rozhodně nikdy v USA díru do světa neudělají.
Opět se ukazuje, že někteří diskutéři pro svůj fanatismus nejsou schopni střízlivého úsudku.
.... né že bych trh v USA nějak studoval, ale Mini se tam prodává slušně, ne? Čili nejde až tak o velikost, ale spíš o image, techniku, marketing atd. atd.
Pro tebe mozna, ale pro Americany je Mini stejne jako F500 kategorie pojizdnych krabicek od sirek a nejaky rozdily v radech jednotek centimetru jsou zcela pod jejich rozlisovaci schopnosti. Oba by si dal v USA nejprodavanejsi vuz Ford F-150 obrazne receno na korbu. :-) Jina vec uz je samozrejme sila image koncernu v pozadi, kdy BMW je pro Mini nepochybne obrovsky plus - vzdyt v Americe je BMW spolu s MB (lepe receno v lehkym zavesu za nim) jasne nejsilnejsi brand. Naopak Fiat je spis velka neznama.
F500 je zkratka vzhledem k nastaveni americkyho trhu autem akorat pro mestsky alternativce, cili je otazka, zda byl puvodni odhad 50 tis. aut rocne vubec realny. Zvlast kdyz pres 50 000 kusu pro tu samou cilovou skupinu si ukousne zminovany Mini (zdroj - [odkaz] ).
tak pokud Mini v USA prodá ca 50.000 aut, nikdo realisticky uvažující nemůže předpokládat, že F500 udělá to samé.... Z tohodle pohledu je poměr 3 prodané Mini na jeden F500 celkem odpovídající.....
Mini má víc karosářských variant, asi lepší prodejní síť (F500 se pokud vím dá koupit jen na 150 místech) a samozřejmě, je tažený image BMW a vlastní vysokou kvalitou....
Ani cenově se Fiat nějak extra nepodbízí (je levnější, ale ne o moc), takže fakt moc nevidím šance, aby F500 Mini nějak konkurovalo.... (co se prodejních čísel týče)
A zásadní rozdíl je, že Američané přece jenom Mini chápou jako imidźovku....tou pětistovka přes prohlášení kdekoho od FIATu prostě není, v Americe ji nikdo neznal dřív a nezná ji ani dneska. A pár pitomoučkých reklam navíc v jihoevropském pojetí tam taky díru do světal neudělá....
Tak hlavně pětistovka je ještě o třídu menší, čili už hodně malá i pro Evropu.
A druhak kdo chtěl prcka, ten už si to Mini koupil - čili Fiat přišel pozdě a ještě k tomu s moc malým autem...
Přesně, navíc si myslím, že trefou do černého je Countryman and Clubman. Pětistovka představuje jeden jediný model FIATu, Mini je celá značka s protfoliem, které pomalu ani sám FIAT nemá.....
Ty tomu tak rozumíš ty "imidžovko", Tím si chtěl říct co, že snad v americe to mini dřív známé bylo.? No jasně, ta tvá inteligence, to je vrchol blaha.. Tak podívej se, mini není nic jinýho než to nejlevnějšía nejobyčejnější, co bylo k mání, takovej trabant západu, takže ho z minulosti těžko může někdo řadit jinam. V podstatě se dá říct, že jsou na tom s F500 ohledně minulosti podobně, akorát těch 5-tistovek se prodalo mnohonásobně víc a taky byla mnohonásobně oblíbenějším autem.
Fiat se může utěšit tím, že nové Uno a Palio v Brazílii vyhrávají jedno novinářské ocenění za druhým (mj. auto roku atd.) a prodeje jsou výborné..... Jinak ano, launch F500 se v USA nepovedl.... Zajímavé je, že marketingovou ředitelku pro tuhle akci si Fiat přetáhl od VW a stejně to bylo k ničemu.... Asi jsou jako Kometa Brno - ti ať koupí jakéhokoliv hráče, tak u nich začne hrát blbě >:D
Na druhou stranu tu Fiatu děláš medvědí službu. Brazílie rozhodně není ukázkou náročného trhu, ale toho, kde se prodá prakticky cokoli, co má čtyři kola. Jen tu zdůrazňuješ, že jestli něco Fiat prodat umí, tak naprostý křápy, o který stojí jen zákazníci rozvojových států. 8-s
Ale no tak.... ;-)
Určitě auta pro Brazílii nejsou tak sofistikované, ale pořád jsou to auta a pořád za ně zákazníci platí a něco od nich očekávají.....
Škodovka se taky snaží uchytit s Rapidem v Indii (nebo kde, nesleduju to....) a rozhodně se za to nemusí stydět.... (a VW má taky o brazislký trh zájem, stejně jako korejci a jiní)
Jinak Fiat v té Brazílii prodá 60-70 tisíc aut za měsíc (a plánované prodeje F500 v USA byly 50 tisíc ročně). Uvádím to jen pro představu, jak "důležité" jsou prodeje F500 v USA....
Ale abych ti udělal radost, ještě jednou to zopakuji: F500 je v USA neúspěšný :no:
Na druhou stranu, pokud se oprostíme od vysokých (proklamovaných) prohlášení... je 20.000 opravdu tak tragicky špatný výsledek, vzhledem k velikosti segmentu a postavení Fiatu v US?
tak to je otázka.... nevím, kolik aut tam třeba prodá Mini....
Ale jinak Fiat sám s tím není spokojený, furt vymýšlí nové akce, způsoby financování, reklamy - prostě se snaží to trošku rozhýbat.....
Jak pisu vyse, Mini tam proda letos pres 50 000 kousku (uz za listopad tuto metu pokorili), coz predstavuje narust snad 25% oproti lonsku. Mne se mimochodem tech 20 tisic petistovek taky nezda tak tragickych, bohuzel Fiat si nastavuje nesplnitelny cile a pak to nemuze dopadnout jinak nez nespokojenosti.
Mhmm... to máš jako u Audi A1... taky všichni mluví o propadáku na základě srovnání očekávání a reality, je ale otázka, jestli je problém v té realitě, nebo v těch odhadech.
.... myslím že zrovna u A1 množí píšou, že prodejní plány jsou vždycky orientované spíš marketingově než realisticky a poučeného pozorovatele auto-branže moc nezajímají ;-) Ovšem Fiatu je potřeba to samozřejmě omlátit o kapotu.... ;-)
Pokud to nesleduješ, tak věz, že Rapid je ve skutečnosti do podoby současných škodovek faceliftovaný Sedan Volkswagen Polo s motory 1,6 l (benzin staré MPi nebo nový TDI) a není šizená ani tak konstrukce a provedení auta, jako spíš vybavení (základ nemá ani jeden airbag, zato má ale klimatizaci v základu), na evropské poměry je vybavená až nejvyšší verze. Kdyby tohle Polo či indického Rapida prodávali v Brazílii nebo třeba Argentině, bylo by to luxusnější auto, než to, co tady nyní FIAT, ale i VW (mimochodem rozdílem -1,9% podílu na trhu v Brazílii) vyrábějí. Jinak se škodovka s Rapidem nesnaží uchytit, je tam uchycená dost a vyrábí tam i Fabii a prodává vše, kromě Citiga. Podle všeho je totiž ten indický trh náročnější než ten v Latinské Americe. Onen low-end si zde zajišťují indické firmy (Tata, Maruti), v Latinské Americe to dělají "zahraniční" výrobci. Nakonec v Rusku tuhle roli plní Lada a v Číně jsou podobné (i na tamější poměry low-endové) značky taky.....
Loni se v Brazílii prodalo 3.1 miliónu aut, na tom se FIAT podílel 23,1%, tzn. to je maximálně 60 tisíc aut měsíčně, ne tedy 70. Ale ono to vypadá líp, co? Jinak VW tady prodal za loňskej rok 660 tis aut, to je jen o chlup míň - přes 55 tis měsíčně.
tento listopad prodal Fiat v Brazílii 66.300 aut, čili těch mých "něco mezi 60-70 tisíc". Průměrně tento rok dělá přes 62 tisíc (nové Palio přišlo v průběhu roku, čili ten průměr snižují měsíce před jeho příchodem....)
Číslo co uvádím je za osobáky + LCV (Brazilské statistiky většinou vycházejí takhle dohromady....)
Brazile je predevsim trh, kde se proda temer 3 miliony aut rocne a ma obrovsky potencial do budoucna. Je proto dlouhodobe jednim z klicovych cilu uplne vsech globalnich automobilovych hracu (napr. Volkswagenu) a pro Fiat je velkym uspechem, ze se mu podarilo zde tak dobre etablovat. Uroven tamnich vozu je z evropskyho pohledu samozrejme mizerna, to plati ale pro vsechny rozvojovy trhy, Cinu a Indii, kde zase kraluji jini, nevyjimaje. Na intenzitu konkurencniho boje nemusi mit absolutni kvalita prodavanych aut temer zadny vliv.
Mimochodem velmi zajimavy report o vyvoji trhu nejen v Brazilii - [odkaz] .
Rozdíl je obvšem v tom, že za loňský rok v Brazílii FIAT obsadil 23,1% trhu a VW 21,2%. To je minimální rozdíl a když si vezmu, jak je pozice FIATu v Rusku, Číně a Indii, kde prakticky nemá pozici žádnou, tak bych se tím brazilským prvenstvím tak neutěšoval. Čínský automobilový trh tak měkký není, totéž platí i Indii, tam ten low-end zaplní domácí výrobci. V Jižní Americe je to jiné - tam je Tata nebo Great Wall v nedohlednu a low-end vyrábí všichni evropští a americko-korejští výrobci. No a otázka je, kdo bude mít na to (modelově, marketingově, technicky a technologicky) začít obsazovat "vyšší" patra, která se v souvislosti s rostoucí ekonomickou sílou začnou vytvářet. Na druhou stranu, žádný z těchto trhů není bezedný a není vyloučen ani ekonomický propad, je zjevné, že růst v Číně nemůže trvat věčně, V Rusku jsme už jeden mohutný propad zažili a v Indii letos došlo k zpomalení. Oni ty rychle rostoucí ekonomiky mají řadu problémů, a spoléhat se jen na jeden trh může být dost riskantní.
A ja bych rekl, ze relativne dobre meritelna je prave ta spolehlivost, resp. informace o ni jsou realtivne dobre dostupne. Naopak kvalita, mysleno napriklad uroven materialu nebo preciznost dilenskyho zpracovani, je faktor exaktne meritelny jen velmi obtizne. Pokud ovsem nemyslis kvalitou napriklad procentualni mnozstvi zmetku pri vyrobe jednotivych dilu i kompletich celku, coz jsou statistiky, ktery si samozrejme jednotlivy autovyrobci podrobne vedou, ale na verejnost se z pochopitelnych duvodu nedostavaji.
Kvalita se vyjadřuje souborem znaků. Ať už jde o modelovou paletu, motory, výbavy, servisní síť, přístup, reklama, záruky, spolehlivost, design apod.
Na čím více z těch výše uvedených oblastí si odpovíš (zákazníci odpoví) kladně, tím vyšší kvalitu produkt má.
já jsem management kvality studoval (byla to dávačka, jinak děsná nuda....) a jednu z mála věcí, co si pamatuju je, že "kvalita" má x definic....
Má nejoblíbenější (a obecně běžně používaná) je, že: "kvalita je stupeň uspokojení očekávání zákazníka" (nebo tak nějak, netřeba to citovat doslova....
Jde o to, že levný Logan, který za pár korun roky jezdí, je pro tebe kvalitní auto, ikdyž nemá výbavu, servisuje se ve stodole a vržou mu plasty....
zatímco např. E-classe za 1,5 mio, kde tě bude zlobit nějaký mizerný šotek v elektrice a která nedejbože na nejrozbitější cestě vrzne, pro tebe může být předražený šmejd.... (přitom je to samozřejmě nesrovnatelně lepší auto než ten Logan....)
Ale proč tady slovíčkařit, stejně je to nekonečný souboj (obzvlášť s některými....) ;-)
Napsal jsi to velmi dobře. Tuhle nudnou dávačku jsme měli ve škole taky ;-) Tebou uvedenou definici považuji také za jednu z nejlepších a srovnávačka Logan vs. E klasse je naprosto na místě :yes:
Problém je, že někteří tady to nepochopěj, nepochopěj a nepochopěj i kdybys jim to stokrát řikal a řikal a řikal.
Prostě správná definice kvality je ta jossalitova >:D
Pokud použijete to, co nosíte na krku proto, aby vám do něho asi nepršelo, tak to snad i možná pochopíte.
Znovu odkazuji na mou definici, kterou jsem sem napsal v 12:09.
Ta totiž se své podstaty není a ani nemůže být mimo. Naopak ukazuje na vaše nepochopení, které dokladujete tím, že srovnáváte Logana a Éčko. Ne, o tomto to opravdu není. Oba produkty jsou cíleny na jiný druh zákazníků, s jinými prioritami.
Příklad - cca před 1-2 lety vyšel zde na ACZ článek o britském průzkumu majitelů vozidel té které značky. Nejlépe dopadla - tradá - Škoda Octavia. Takže na základě tvé definice (zákazníci odpověděli) je nejkvalitnější vozem v británii Oktávka. Zadupává do země Golf, všechny BMW, Mercedesy a nějakého toho R-R. Super. A nebo je to dáno tím (proboha), jaká sociologická skupina britských konzumentů kupuje Oktávky a co od těch auto očekává?(nápověda - britská společnost je rozkastovaná tak, že se nám o tom tady ani nezdá)
Jen se ti zde pár lidí snaží ukázat, že zrovna pojem slova "kvalita" je velmi široký. Že může mít jiný význam napříč různými obory lidské činnosti, že je poměrně těžko kvantifikovatelný.
Fajn, tak už se blížíme. Prostě se ti zde několik lidí snaží sdělit, že definic pojmu kvalita je mnoho, mnohdy vyjadřují něco jiného a neexistuje jedna obecně platná, OK?
Jo, prosím, a pro příště si ta extempore typu "Pokud použijete to, co nosíte na krku proto, aby vám do něho asi nepršelo, tak to snad i možná pochopíte." nechej raději pro sebe. Uznávám, že jsem byl rýpavý a mírně ironický, nicméně slušný.
Jo a jakto že výše přikyvuješ cosworthovi, ale úplně stejný argument s E-klasse a Loganem naopak nebereš? Bacha chlape, to je na schýzu ;-)
Já a mimo? Pánové, vy tady žvaníte o nečem, čemu nerozumíte. Já nemůžu zato, že když někdo použije pro definici kvality jiná slova, třeba ty, kterým nerozumíte, tak to pro vás automaticky znamená jiný význam předmětného pojmu. To je váš zásadní omyl.
Čéče ty už negoogluj, kvalitních informací se člověk dobere jinde...
Vtipné je, že už je nás tady cca 10 lidí, kteří se ti snaží sdělit to samé. Z toho minimálně dva máme zkoušku managementu kvality na VŠ. Ale máš pravdu, všichni jsme joudové, kterým prší do krku. Jen ty jsi letadlo ;-)
>:D
Jé, jám mám taky zkoušek z VŠ a to dokonce i z předmětů, ve kterých sem nespal a nebyly to "dávačky", ale rozhodně si nedovoluji trvdit, že bych jim nějak dobře rozuměl.
Vy prostě jen nerozeznáváte rozdíly, situaci popisujete nesmyslama a pak se divíte, proč je "Fiat v loji". ;-)
Já třeba kvalitu nechápu jako pouhou spokojenost zákazníka s produktem. Ale je na každém, jak si nadefinuje pojmy. Ale spokojenost a kvalita pro mě nejsou synonyma.
Jasně... ty jsi slyšel nějakou definici a kdo si myslí něco jiného, je mimo. Právě proto se spolu neshodneme. Kvalita produktu podle mě třeba s reklamou nesouvisí.
Pokud je kvalita tak dobře měřitelná... v čem ji měříš?
Nevím, jestli má vůbec nějaký smysl ti na něco odpovídat, když se tady ty a pár dalších stavíte k mým reakcím naprosto odmítavě.
Stejně, jak můžeš posoudit třeba paletu nabízených modelů, tak i jiným způsobem můžeš "změřit" ostatní vlastnosti produktu. A tím pádem poté i jeho celkovou kvalitu. A čím lepší hodnocení tebe, či jistého okruhu zákazníků, pro který je produkt primárně určen, tím jeho vyšší kvalita a potencionální úspěšnost na trhu (či v tvém výběru).
Jak prosím ovlivňuje reklama kvalitu výrobku ? To jako že se v tom autě pak líp jede a salám víc chutná? Takže kombinace Logan + 1000x reklama je kvalitnější auto než E bez reklam.
Tvá slova:
Kvalita se vyjadřuje souborem znaků. Ať už jde o modelovou paletu, motory, výbavy, servisní síť, přístup, reklama, záruky, spolehlivost, design apod.
Na čím více z těch výše uvedených oblastí si odpovíš (zákazníci odpoví) kladně, tím vyšší kvalitu produkt má.
Tady píšeš, že reklama ovlivňuje nebo jak to teda chápat.
Reklama ovlivňuje vnímání produktu. Je součástí jeho komplexní kvality.
Jakkoliv kvalitní produkt se bez reklamy v dnešní době již neobejde. Doby, kdy trh pohltil cokoli, co na něj bylo vrženo, jsou dávno pryč. Samozřejmě, že každá z mnou uvedených oblastí nemá stejnou váhu či důležitost. Vše se odvíjí od cílové skupiny zákazníků, trhu, státu, věku apod.
To vaše vnímání je zastaralým pohledem, který je již dávno přežitý. Nevím, jestli mám navazavat na to, co vy chápete, nebo mám psát o tom, jak to v dnešní době funguje, ale co zatím nejste schopni pochopit.
Staré pojetí: Kvalita je spolehlivost. co je kvalitní je spolehlivé a nekazí se.
Nové pojetí: Kvalita je souborem znaků, které ve svém hodnoceném součtu dají její komplexní hodnotu.
Neboli jinak. Budeš mít teoreticky dva spolehlivostně stejné vozy. Co rozhodne o tom, který z nich je pro tebe kvalitnější?
Asi ten který ti nabídne lepší ergonomii interiéru, materiály, kufr, design, výbavu atd atp...
Spolehlivost lze chápat jako součástí kvality. Jak je auto kvalitní poznáš nejlíp po deseti letech. Třeba zrovna jsem jel Golfem 4 a musím říctpo těch letech a co zažívá dobré auto, zato naše firemní Partnery mnohem mladší jsou proti tomu Golfu absolutní šrot.
To bude asi tím, že nejsi cílovka, proč by výrobce míjel peníze tam, kde to nemůže mít žádný účinek. To by byla degradace značky. Ti provádějí reklamní akce na naprosto jiné úrovni. ;-) >:D
- kvalita ve smyslu dobrého řemeslného provedení (kvalitní materiály, přesné slícování dílů, nic nevrže, dlouho to vydrží a vypadá to pořád dobře). Tohle je nejužší a nejčistší pojetí kvality
- kvalita v širším pojetí, tedy včetně ergonomie, designu a dalších technických parametrů (="kvalit") produktu
- kvalita v ještě širším pojetí, tedy včetně návazných služeb
Ano, asi můžeš do kvality zahrnout i reklamu, názor milenky a závist souseda... ale já se s tímto pojetím neztotožňuju, protože svou subjektivností ztrácí na použitelnosti. Osobně se přimlouvám za přístup, kdy kvalita je jen jedním z parametrů produktu a popisuje kvalitativní úroveň zpracování výrobku, materiálovou a řemeslnou.
V dnešní dynamické době, je tvůj pohled zbytečně úzkoprsý. Vše směřuje k tomu, aby produkt měl co nejvíce konkurenčních výhod a slovo kvalitní tedy u něj získalo jiný rozměr - jiné chápání.
Dřív to bylo pouze na úrovni kvalita = spolehlivost, bezvadnost. Dnes už to tak není. A v budoucnu to bude opět ještě více diverzifikované.
Kvalita neni konstanta a neni objektivum pokud se na nem alespon dva sujbekty neshodnou. Tvuj pohled je pohled skolaka, ktery dostal nalejvarnu o tom co kvalita je a chce zbytek obecenstva tady presvedcovat, ze jeho vyklad je jediny mozny a pravy. Neexistuje jednotna definice - jina je v six sigma jina je v TPS a jina je u mne nebo u nekoho jineho - samozrejme, ze uplne pomijim, ze existuje mnoho "druhu kvality". 8-s
Tak to mi teda napiš, jaká je definice kvality v six sigma metodice. To se snad poseru smíchy.
Mimoto, vůbec bych sem netahal nástroje, které mají za úkol optimalizovat či jinak regulovat proces. Protože i six sigma aplikovaná na nesmysl (zmetek od návrhu) z něho nikdy super produkt neudělá. Udělá z něho akorát "bezchybný" zmetek. ;-)
Je zajímavé, jak někdo, do diskuze o kvalitě finálního produktu, je schopen argumentovat něčím jako je "Number of defects per million opportunities". To je pouze definice metodiky six sigma a její cíl. Ta nemá s kvalitou finálního produktu vlastně nic společného. Ta se vztahuje jen na proces a jeho nastavení.
Znovu opakuji, i v six sigmě při dodržení všech požadavků a tedy splnění cíle, kdy vyprodukuješ max. 3.5 kusu (který nesplňuje předpis) na milionovou dávku, pořád nezaručuje, že vytváříš něco super kvalitního. Když máš ten předpis na houby, vznikne opět houby (a maximálně třiapůlkrát zmetkové houby).
Tak a prave sis vyargumentoval svoje prispevky. Plne s tebou souhlasim a rikam, ze pohled na kvalitu neni zadne objektivum a lisi se clovek od cloveka a na situaci viz pasova vyroba. Precti si muj prvni prispevek jeste jednou.
Bavili jsme se o tom co je kvalita (u auta) a ja ti rikam, ze neexistuje jedna spravna odpoved - tak jak ji tu arogantne prezentujes a podporil jsem to vycucem z wikipedie.
Ty argumentuješ naprosto mimo. To je celý.
K čemu se asi dělají různé srovnávačky a testy aut? Proč jsou tabulky? No přece proto, aby se nějak objektivně posoudily vlastnosti testovaných vozů. Jejich kvalita, která se tímto aspoň z části zhodnotit dá.
A nějaká six sigma je v tomto ohledu naprostá kravina.
Ta six sigma byla dana jako priklad prave toho, jak se muze na kvalitu nahlizet. A mimochodem ty tady chces tvrdit, ze kvalita je objektivni (sic), postavena na meritelnych parametrech jako delka vozu, vykon, "pocit testera" (lol), velikost kufru.....???? Clovece nech toho.
Můj pohled není úzkoprsý, jen nemám potřebu strkat všechny vlastnosti produktu do jednoho pytle jménem kvalita. Pro mě je kvalita jen jednou vlastností produktu. Krom kritéria kvality má produkt ještě kritéria image, ceny, technických specifikací, návazných služeb atd.
A zákazník volí jejich mix - může například obětovat něco z kvality, aby dostal něco více z technických specifikací.
To je ale tvůj pohled. A já ti jen říkám, že s použitím slova kvalita tam šermuješ dosti nebezpečně. Image, technické spec. i návazné služby na produkt jsou všechny schovány v kvalitě, cena stojí tak trochu mimo. Někdo by tě nemusel správně pochopit a měl by na to plné právo i pravdu.
Takový Renault se ani nesnaží udělat z Laguny auto, které by konkurovalo Mondeu a přitom by to uměli. Raději to vyrobí co nejlevněji a doufají, že to bude stačit. Podvozek jaký měla 407ka má 508 jen v GT. Citroení tradice je taky drahá a tak se frčí na pružinách čím dál víc. "Stádo" je zvyklé na víceprvek vzadu v autech o třídu nižší.
Nepředpokládám, že Renault by naladil víceprvek špatně. Předpokládám ale, že se to naučí HaK a bude zle. Já tu korejce nechci, ale Evropa se ubrání jen špičkovou kvalitou špičkových technologií.
Tak on Renault naladil hlavně velmi dobře jeho 4 control podvozek, ten si dovolím říci, že je lepší než u Mondea, jen tedy není všude, což je škoda
Ale Renault u 3. Laguny řešil podle mě jiné věci než je odladění podvozku... a alespoň to vyřešil, dle ohlasů statistik a třeba i ohlasů majitelů, docela dobře... jen tohle dnes nestačí.