Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat, PSA a Renault očekávají složitý rok 2012

Diskuze (109)
Jihoevropské automobilky počítají s tím, že nový rok pro ně bude těžkou zkouškou.

Evropský trh s novými auty už několik let klesá. Vrcholu dosáhl v roce 2007, kdy bylo nově registrováno 16 milionů aut. Pro právě skončený rok 2011 odhaduje společnost PricewaterhouseCoopers výsledek 13,5 milionu a výhled na rok 2012 počítá s poklesem o další 4 % na 13 milionu kusů.

Server Automotive News Europe (ANE) v souvislosti s těmito čísly tvrdí, že další pokles nejvíce zasáhne italský Fiat a francouzské automobilky PSA a Renault. Toto trio je totiž nejvíc závislé na evropských prodejích: PSA tvoří v západní Evropě 73 % obratu, Renault 70 % a Fiat 54 %.

Francouzský koncern PSA sdružující značky Peugeot a Citroën je po Volkswagenu druhou největší automobilkou v Evropě. Na rozdíl od skupiny VW ale čelí klesajícímu odbytu.

Nejistý vývoj situace na finančních trzích navíc zřejmě sníží ochotu francouzských bank poskytovat úvěry na nákup aut. Z toho vyplývá riziko poklesu prodejů na důležitém francouzském trhu.

Obdobné potíže trápí konkurenční Renault. Výkonný ředitel Renaultu Carlos Tavares v dřívějším rozhovoru pro ANE uvedl, že se firma nachází v podobně složité situaci jako v roce 2008. Rozdíl je v tom, že dnes je automobilka na takový vývoj připravena. Má menší dluhy a nedrží tolik skladových vozů jako před třemi lety.

Na rozdíl od PSA prý u Renaultu, který je z 15 % vlastněn francouzským státem, nehrozí propouštění zaměstnanců.

I Fiat vstupuje do dalšího náročného roku, protože italský automobilový trh je momentálně na 30letém minimu. Automobilka kvůli tomu přehodnotí finanční plány na rok 2012.

Sergio Marchionne tvrdí, že se podaří vyrovnat evropské potíže díky úspěchům na americkém kontinentu. V Brazílii je Fiat nejprodávanější značkou aut a v USA jsou Italové nyní již většinovým vlastníkem Chrysler Group, přičemž značky Dodge a Jeep vykazovaly v závěru roku 2011 meziroční růst o 25 %.

Diskuze (109)
Avatar - Katikakus
3. 1. 2012 19:52
Re: Obchodní strategie.
Porad me udivuji tve argumentacni schopnosti. 8-s :no:
2. 1. 2012 23:34
Re: Vzhledem ke kvalitě
Ta six sigma byla dana jako priklad prave toho, jak se muze na kvalitu nahlizet. A mimochodem ty tady chces tvrdit, ze kvalita je objektivni (sic), postavena na meritelnych parametrech jako delka vozu, vykon, "pocit testera" (lol), velikost kufru.....???? Clovece nech toho.
2. 1. 2012 23:22
Re: Vzhledem ke kvalitě
Ty argumentuješ naprosto mimo. To je celý.
K čemu se asi dělají různé srovnávačky a testy aut? Proč jsou tabulky? No přece proto, aby se nějak objektivně posoudily vlastnosti testovaných vozů. Jejich kvalita, která se tímto aspoň z části zhodnotit dá.

A nějaká six sigma je v tomto ohledu naprostá kravina.
2. 1. 2012 23:16
Re: Vzhledem ke kvalitě
Bavili jsme se o tom co je kvalita (u auta) a ja ti rikam, ze neexistuje jedna spravna odpoved - tak jak ji tu arogantne prezentujes a podporil jsem to vycucem z wikipedie.
2. 1. 2012 23:02
Re: Vzhledem ke kvalitě
Tady se bavíme o autech o finálním produktu, nikoli o nastavení procesu (asi proto, že to jediné znáš), o co se tu pokoušíš ty. ;-)