Novinky
Zdá se to jen mě, nebo jde Renault proti proudu všech automobilek a dělá takové zaoblené auto, když se všichni snaží jejich auta "hranatit"?
Nezdá se ti to, avšak na obranu mégana napišme, že takto už nějaký pátek jezdí. Osobně bych zrovna vizáž mégana nepovažoval za téma k zatracování, a to jak si renault představuje moderní střih vozu snad budme mít brzy možnost spatřit u nového clia. Je ovšem také pravdou že vpředu se tak nějak mégane stále jen hledá. Docela mě překvapilo, že renault neupravil příď v duchu Twinga.
Mégane hraje na strunu sportovního šmrncu, to není etalon třídy, VOLKSWAGEN GOLF, a v této roli (pokud se tedy nejedná o kombi) mu to na silnicích sluší. Grandtour, to už je ovšem jiná (jemně karikaturní) píseň. Zde bych připomenul konkurenční a mistrovský GOLF VARIANT - [odkaz] :yes:
Mégane hraje na strunu sportovního šmrncu, to není etalon třídy, VOLKSWAGEN GOLF, a v této roli (pokud se tedy nejedná o kombi) mu to na silnicích sluší. Grandtour, to už je ovšem jiná (jemně karikaturní) píseň. Zde bych připomenul konkurenční a mistrovský GOLF VARIANT - [odkaz] :yes:
Ja vim, ze to cekas a mozna prave proto jsi to napsal - ale s tim Golfem Variantem je to prilis prestrelene - mistrovske je.....ale jen po b sloupek od nej je to tragedie a specialne zadni svitilny jsou dukazem, jak je tezke udelat vyvazeny zadek u kombiku v nizsi stredni. Troufam si rici, ze Megane je v tomto bode mile vpred pred Golfem Variant.
Ne ne, naopak jsem sem včlenil toho varianta záměrně, aby si tu každý uvědomil jak má vypadat kombi, uznávám, mohl jsem se dát třeba i Octavii...
Ta zadní světla? [odkaz] ... 😉 [odkaz] 8-s
Ta zadní světla? [odkaz] ... 😉 [odkaz] 8-s
No nic skaredsiho nez GOLF VARIANT jsem nevidel. Snad jeu uz Indicke superlevna auta.
Nic ohyzdnějšího než Golf Variant Volkswagen ve své evropské nabídce nemá... :no: A je to s přehledem snad i nejošklivější kombi nižší střední třídy. Disproporční, těžkopádné a ta záď na něm vypadá našroubovaně jako batoh na Thálii 8-s
Thalia je teda hezčí, neurážej ji!
>😁 No jo, už ti na ní šahat nebudu. Dneska jsem jel po dálnici svých klidných 120 (inu panely a pět lidí s plným kufrem nená za deště ideální pro pirátství) a vyloženě mě vyblikala a předjela nová Thalia jedoucí tak 160 >😁 Že ty sis ji už pořídil? >😒] >😁
Volkswagen se svým Golfem je korunovaný král. Toto lidové vozítko je neskutečné, opravdu výborné a navíc po dlouhé době stále oku lahodí. Za postřeh ovšem stojí, že Golf neprodělal žádný facelift, zatímco co Megane jak v roce 2011, tak i 2012 - a stále to není ono.
Ovšem toto naprosto neplatí o Variantu. Variant není mistrovský, Variant je naprosto katastrofální. Tady je na tom mnohem lépe Grandtour. Taky je to na silnicích vidět.
Nyní přichází Renault s motorem 1,2TCe, který předbíhá jak ve výkonu, tak v spotřebě 1,2 TSI.
Pokud bych měl volit kombi - jednoznačně Megane 1,2 TCe, pokud krátké jednoznačně Golf 1,2.
Nyní ovšem se čeká na nový Golf, tak to jak dobře tušíme, bude opět králem. Proto již dnes Vám prodejce dá Golfa takřka za hubičku.
Ovšem toto naprosto neplatí o Variantu. Variant není mistrovský, Variant je naprosto katastrofální. Tady je na tom mnohem lépe Grandtour. Taky je to na silnicích vidět.
Nyní přichází Renault s motorem 1,2TCe, který předbíhá jak ve výkonu, tak v spotřebě 1,2 TSI.
Pokud bych měl volit kombi - jednoznačně Megane 1,2 TCe, pokud krátké jednoznačně Golf 1,2.
Nyní ovšem se čeká na nový Golf, tak to jak dobře tušíme, bude opět králem. Proto již dnes Vám prodejce dá Golfa takřka za hubičku.
Doufám, že jsem si špatně vyložil, že se tady mluví o mistrovském designu Golfu Variant >😁
Já myslím GTI ,že v tom předku Megánu stále více vidím tak trochu odkaz na starou dobrou Alpinu. To asi nepamtuješ, ale možná Ronault ti o ni napíše více. 😉 Zvlášť, v modré.
A s tím Golfem Variat jsi mne opravdu dostal, tos nemyslel vážné.
A s tím Golfem Variat jsi mne opravdu dostal, tos nemyslel vážné.
No ty seš dobrej, prej nepamatuješ... 😄 Výbornej postřeh, mistr Hubáček škytá 😄
S golfem jsem to vážně myslel. Dnes kompaktní kombi? Octavia nebo Golf.
S golfem jsem to vážně myslel. Dnes kompaktní kombi? Octavia nebo Golf.
[odkaz]
Jo, nastupuješ na oční, souhlas, perspektivní obor... 😄
Nene, to je doporučení, kde se máš přihlásit, spolužačka tam taky byla na operaci a je moc spokojená, že vidí i bez brýlí a netvrdí nám, že Golf Variant je krasavec 😉
Tak já myslel, že už ses pracovně někam konečně zařadil a bude tu od tebe vždy do 16:00 pokoj... >😁 a ty takhle. No, s tím golfem ti to nevyšlo 😉
Octa via beru, a je jedno či I nebo II, ale s Variantem si děláš kozy! 😉
Nedělám a nedělám! 😄 podívej se na to auto v reálu, já kdykoliv varianta spatřím jsem dolova očarován a vždy si řeknu - jo, tohle je geniální kompaktní kombi. Zato grandtour... to se rozchechtám na celé kolo. Přitom v hatchbacku mégana chválím. Ale jako... s mírou... 😄
Tak to se tedy fakt neshodnem, ale chápu, že jsi srandista! >😁
>😁
Díky za to foto - ukazuje, jak designově nepovedené (těžké, to je první slovo, co mě napadá) je Variant auto. Na rozdíl od klasického Golfu - tam nemám objektivních námitek.
K Meganu v hatchbacku bych nějaké námitky v rámci designu měl - ta záď velmi rychle zastarala. O kombíku jsi ve svém názoru zjevně dosti osamocen - nikdy jsem zde nikoho neslyšel, aby s tebou souhlasil. Osobně ho považuji, spolu s novou Astrou, za nejhezčí kombi C segmentu.
K Meganu v hatchbacku bych nějaké námitky v rámci designu měl - ta záď velmi rychle zastarala. O kombíku jsi ve svém názoru zjevně dosti osamocen - nikdy jsem zde nikoho neslyšel, aby s tebou souhlasil. Osobně ho považuji, spolu s novou Astrou, za nejhezčí kombi C segmentu.
nie vsetky renaulty mi sedia ale scenic, megane a inovovane twingo vyzeraju uzasne :yes😒br />
nikdy som nemusel modus lagunu clio ani espace ale ak bude nove clio aspon z polovice take pekne ako inovovane twingo tak sa uz teraz na neho tesim 😉
tie diody su divna moda co narobime, za chvilu budu mat auta vpredu 15 roznych svetiel na svietenie hlavne ze stale stretavam mnohych ktori akosi zabudaju ze maju na aute svetla, este ze elektronika dnes uz nepusti a svietia automaticky, mnohym zabudlivcom to urcite zachranilo zivot
nikdy som nemusel modus lagunu clio ani espace ale ak bude nove clio aspon z polovice take pekne ako inovovane twingo tak sa uz teraz na neho tesim 😉
tie diody su divna moda co narobime, za chvilu budu mat auta vpredu 15 roznych svetiel na svietenie hlavne ze stale stretavam mnohych ktori akosi zabudaju ze maju na aute svetla, este ze elektronika dnes uz nepusti a svietia automaticky, mnohym zabudlivcom to urcite zachranilo zivot
trochu se obávám, že to na nový i30 nebude stačit
Nieje dovod, toto je "len" facelift nie novy model. novy model za 2-3 roky a nebudu stacit zasa iny, prirodzena vymena v automobilkach, kazdy ma nastavanene svoje modely na iny cas.
OK, to je pravda. jen si dělám o renault starosti, poněvač je to evropský voják v první linii, ve válce s korejci.
A proč? Design i30 je silně diskutabilní, tam kde je i30 těžkopádná a to hlavně na zádi, tam je Megane vyvážený. Motorově má Megane konečně 1,2 TCe a to bude troufám si říci lepší motor (viz test Micry) než atmosféry vyhoněné otáčkami a konečně něco proti výbornému 1,2 TSI.
jj, Megane je zpátky a odhaduji, že si to teď začne v rámci EU rozdávat s Astrou a Focusem jako za starých časů a velká čtyřka si tak upevní pozice vůči šikmovokatejm, prvoplánově líbivým i30 a cedníkům nezbude než zase podlézat cenou, protože technicky se zastaralými atmosférami a pajdajícími podvozky nic jiného dělat nemohou.
Uvidíme, co i30... zatím to vypadá, že volant se bude dát štelovat, alespoň na to přišel Winterkorn >😒] 😉 Ale doufám, že ne tak z tuha jako u i40. 😐
On se i stávající Mégane drží v první evropské čtyřce. V listopadu za sebou dokonce nechal i Focus. V ČR bude rozhodovat cena. Čekám základ na 300 000,- a pokračující prodej turecké napodobeniny Generation ( Renault by měl tento model po vzoru Fluence oddělit od modelové řady Mégane nebo ho nechat Dacii).
Ano, ale s touto municí má v příštím roce šanci Focus i Astru překonat.
Tak Focusa má šanci překonat jen díky vlastní "bubosti" (jak by řekla jedna ruska). Přecejen docela povedený profil auta zabijí ohyzdným nárazníkem a otřesnými zadními světly hatchabcku a k tomu podprůměrným kufrem... jaká škoda...
Focus není špatné auto, jen se hoši nechali trochu strhnout v interiéru transformers designem, který se podle mě okouká/al no a ty zadní lampy, zbytek je OK. Astra trochu potřebuje shodit. Megane se podle mě docela přesně trefil do toho co bylo potřeba vylepšit a přijde mi, že takovýto facelift může být lepší než nový model, protože nové motory dost často nechodí s novými modely a dělat sto padesátou variaci na HB taky nemusí dopadnout nejlépe a co taky vymýšlet, takže Megane podle mě nyní nemá výraznější slabinu a dost se podobá Golfu, to nemyslím designově ale tím, že nemá slabiny a o to jde v nižší střední až v první řadě.
Mozna jsem stary a nechapu to. Dnesni moda "do vseho" strcit diody se mi dost protivi. Jednak to u 99% aut nevypada dobre, druhak si myslim, ze to nema zadny vedlejsi - vylepsovaci - ekologicko - setrici efekt.
P.S Potkal jsem Favorita i Zigula s diodama, no jako recese super, ale navazno? >😁
P.S Potkal jsem Favorita i Zigula s diodama, no jako recese super, ale navazno? >😁
suhlasim, tie diody su absolutna somarina, potom na co ma auto normalne svetla? To mozeme rovno robit auta bez svetiel vpredu len s pasikom diod
najviac sa rehocem ked tieto diody vidim prilepene na nejakom starom tuningovanom srote napr audi 80 alebo golf3 alebo kadet, len kkt by si take daco nalepil na auto a este sa s tym chvalil. Ale aspon vidno kolko po cestach jazdi kktov. 😉
najviac sa rehocem ked tieto diody vidim prilepene na nejakom starom tuningovanom srote napr audi 80 alebo golf3 alebo kadet, len kkt by si take daco nalepil na auto a este sa s tym chvalil. Ale aspon vidno kolko po cestach jazdi kktov. 😉
Zakaznik si preje diody, zakaznik je dostane. Zakaznik si preje videt v novinach a televizi krev a sperma, dostane je. Neco nejasnyho? 😄 A tak je to se vsim...
Presne tak, je to ziadane a ludia to chcu tak to tam bude aj ked by to tam inak nikto na silu nepchal 😄
Kolko ludi sa osopovalo na megana alebo scenica ze nema ledky? nechutne vela a pritom denne svietenie mal, len nie ledkami ale zvlast svetlom resp ziarovkou. takze nikde nebol problem, ale iny maju a preco ja nemozem mat, toto je to, ludia to proste chcu aj ked tam ziadny dalsi vyznam nieje, je to proste moderne.
Kolko ludi sa osopovalo na megana alebo scenica ze nema ledky? nechutne vela a pritom denne svietenie mal, len nie ledkami ale zvlast svetlom resp ziarovkou. takze nikde nebol problem, ale iny maju a preco ja nemozem mat, toto je to, ludia to proste chcu aj ked tam ziadny dalsi vyznam nieje, je to proste moderne.
To není ani moc o ekologii stylem šetření paliva, jako o úspoře žárovek, času a práce při jejich výměnách. Svítivost diod je vyšší a barva výraznější.
To, že je na své auto navěsí kdejaký bastlíř (a nejlépe ještě takové bludičky, které nejdou vidět a nesplňují zákonné podmínky denního svícení), je chyba lidí, ne LED.
To, že je na své auto navěsí kdejaký bastlíř (a nejlépe ještě takové bludičky, které nejdou vidět a nesplňují zákonné podmínky denního svícení), je chyba lidí, ne LED.
Co člověk, to názor. Mně osobně se diody líbí, nejvíc asi ty šikmé u Kia Sportage, vlnovka u Audiny taky není špatná. Důležitá je ale praktická stránka věci - ano, svíticí auto je i ve dne více vidět a u integrovaného denního svícení odpadá šance, že zapomenete po nastartování zapnout světla a tím se odbourává riziko pokuty za nesvícení. Ještě k zobrazování údajů na budících (analog/digital). Měl jsem oboje, ale stejně nejlepší (pro mě osobně) byly digitální budíky - velká svítící číslice 123 na digitálním rychloměru je okem a mozkem okamžitě vnímána, kdežto odhadnout rychlost 123 km/hod. na analogu trvá dlouho - nejprve okem najít ručičku, pak zjistit, ke kterému číslu na budíku je nejblíže a pak na stupíncích dopočítat přesnou rychlost odvádí zbytečně pozornost od sledování vozovky. Bohužel tam, kde byl kdysi (prý poruchový) digitál, se dneska u stejného výrobce objevuje analog. Jsem možná infantilní, ale když přibývalo zelených čáreček na otáčkoměru při protůrování, další digitální čárečky svítily na teploměru a palivoměru, někde vedle svítily digitální hodiny a do ksichtu mě bil neustále se měnící digitální údaj o rychlosti (v jednotkách), připadal jsem si jak v letadle. Dneska je to nuda - lenivá ručička v případě rychloměru, trošku veselejší ručička otáčkoměru a nudně nehybné ručičky palivoměru a teploměru ve mě adrenalin nevybuzují! Proto se mi líbí u Renaultu digitální zobrazení rychlosti, i když jsem vlastně v Renckovi ještě nejel. Omlouvám se, že jsem se trošku odchýlil od daného tématu, ale tak jsem se chtěl trošku vypsat, protože mám radost - dneska jsem vypálil 20 l domácí slivovice!
Pred par lety jsem jezdil Temprou a ta mela digipalubku jak kosmicka lod >😁 Zvyknout se na to dalo, ale klasicky rucicky mi prijdou nejlepsi
Na displeji mezi budíky mám zapnutý digitální rychloměr a pokud přesedám do jiného auta, marně ho hledám. Takže souhlas 😄
Ja som jednoznacne za LEDky. Su bezpecnejsie - za slnecneho dna viac svieta a zivotnost maju 50rokov pri neustalom svieteni.
Niektore zdroje uvadzaju usporu na palive az 0.3l/100 a setris aj alternator, ktory spolu s teraz modernymi elektrickymi posilovacmi a vodnymi pumpami ma co robit. Moje ledky beru 2x4.8W a normalne svetla cca168W.
Naviac predosly Megan je preslaveny narocnostou vymeny prednych ziaroviek, je ale mozne, ze tento novy je uz na tom lepsie.
Niektore zdroje uvadzaju usporu na palive az 0.3l/100 a setris aj alternator, ktory spolu s teraz modernymi elektrickymi posilovacmi a vodnymi pumpami ma co robit. Moje ledky beru 2x4.8W a normalne svetla cca168W.
Naviac predosly Megan je preslaveny narocnostou vymeny prednych ziaroviek, je ale mozne, ze tento novy je uz na tom lepsie.
Těch 50 let u ledek na denní svícení je opravdu přehnaných...nicméně, ono je to vcelku jedno, protože i tak je ta hranice tak vysoko, že je normální uživatel sotva může někdy dosáhnout...
Úspora 0,3 je také spíš horní hranice a podle mě to bude v praxi spíš lehce na 0,1l.
Upřímně, mě by se například příliš nevyplatila zástavba kvalitního led osvětlení (pokud by mi častěji neodcházely žárovky a nebylo by to svícením přes den).
Ale pokud mi to nabídne výrobce a nebude chtít přirážky, budu za to rád a budu to brát jako výhodu.
Úspora 0,3 je také spíš horní hranice a podle mě to bude v praxi spíš lehce na 0,1l.
Upřímně, mě by se například příliš nevyplatila zástavba kvalitního led osvětlení (pokud by mi častěji neodcházely žárovky a nebylo by to svícením přes den).
Ale pokud mi to nabídne výrobce a nebude chtít přirážky, budu za to rád a budu to brát jako výhodu.
Poplietol som udaje😒br />
"Vydrží svítit 50 až 100 tisíc hodin, což odpovídá přibližně 10 letům nepřetržitého
svícení,"
svícení,"
Záleží asi kolik najezdíš. Mě vyjde denní svícení tak na dvě žárovky ročně (15 000 km nájezd). Ale někdo, kdo nalítá třeba čtyřicet tisíc kilometrů za rok už to může mít zase jinak a pak se ty LED vyplatí.
ak je pravda tych 0.3/100, tak za rok ich mas spat
Taková úspora je to jen u menších aut se slabšími motory, kde je každé zatížení navíc poznat. U 150 kW už se to projeví minimálně.
Za hlavní novinku považuju 1.2TCe... 1.2TSI je velmi důstojnou motorizací pro Golf i Octavii a dynamické parametry u Renaultu vypadají ještě lépe. Vzhledem k cenové politice Renaultu se dá čekat, že cena bude taky zajímavá.
1.6dCi bude zřejmě taky super, ale naftu si bohužel Renault nechává dobře zaplatit. Mým tipem tak je Grandtour 1.2TCe.
1.6dCi bude zřejmě taky super, ale naftu si bohužel Renault nechává dobře zaplatit. Mým tipem tak je Grandtour 1.2TCe.
Souhlasím a cena za 1,2Tce bude za pár měsíců na 260k. Obecně změna detailů model osvěžila.
To si nejsem jist... Otázkou totiž zůstává, jestli 1,2 TCe bude i v Generation. Generation se totiž na západních trzích neprodává, takže tam jestli řeknou, že 1,2 TCe nahradí 1,6 16V, tak je to jasné. Ale u nás, kdy ta cena 260t odpovídá jen verzi Generation, která je přecejen odlišná (jiné sváry, jinak umístěná rezerva, jinak naladěný podvozek atd.), tak se nemusí pro českého zákazníka mnoho změnit a nadále si Megane udrží v běžných verzích docela vysokou či průměrnou cenu na úrovni Golfu...
A počítám, že to tak bude a ani bych se nedvil.
A počítám, že to tak bude a ani bych se nedvil.
EU emisní norma? Co? 😉
Vysokou cenu? Jakákoliv výbava s naftou a zkus porovnat.
Vysokou cenu? Jakákoliv výbava s naftou a zkus porovnat.
Co s ní? 1,6 16V ji plní.
Nafta je trochu jiná píseň, tam opravdu záklaní 1,5 dCi je levnější než TDI v Golfu. Inu, VW si jméno TDI umí stále ještě dobře ocenit.
Nafta je trochu jiná píseň, tam opravdu záklaní 1,5 dCi je levnější než TDI v Golfu. Inu, VW si jméno TDI umí stále ještě dobře ocenit.
Ale kombík se v Generation nedělá. Takže uvidíme 😉
Jako základní motorizace by 1,2 TCe byla naprostá bomba. To nemá v C segmentu konkurenci.
Jako základní motorizace by 1,2 TCe byla naprostá bomba. To nemá v C segmentu konkurenci.
Kombík celkově je v ČR omezen od těch "čachrů machrů" dovozce, nemá Generation, má 2,0 TCe, 2,0 dCi atd...
Je a je to dobře. Já osobně ty "čachry" okolo Generation opravdu nesnáším. Domnívám se, že z dlouhodobého hlediska může být ta marketingová snaha dovozce o stejné vnímání Fluence, Generation a klasického Meganu velmi kontraproduktivní.
Já sám jsem málem nekoupil kvůli Generation svůj současný vůz - přišel jsem do showroomu, zeptal se prodejce na rozdíl mezi Generation a normálním Meganem, prodejce mi sdělil že rozdíl není žádný, tak jsem se rozloučil...
Jo, 2,0 TCe, to je lahůdka.
Já sám jsem málem nekoupil kvůli Generation svůj současný vůz - přišel jsem do showroomu, zeptal se prodejce na rozdíl mezi Generation a normálním Meganem, prodejce mi sdělil že rozdíl není žádný, tak jsem se rozloučil...
Jo, 2,0 TCe, to je lahůdka.
Tak tak, takvým joudům bych z fleku vzal prémie... tak neřeknu samozřejmě, že je to turecká osekaná verze, ale zase nebudu tvrdit, že rozdíly v nich nejsou... 8-s
jj, Renault to v poslední době bere za správný konec, nový 1.2TCe je významný krok dopředu a může dát Megane konkurenční výhodu jak proti Japoncům tak Korejcům, nafty jsou také správně odstupňované pro nižší střední. Ocenit je třeba i facelift, pochopili, že záchvatové předělávání všeho je cesta do pekel a cizelují to co mají, a myslím že cizelují správným směrem.
Vidím to úplně stejně. Pokud bude tak dobrý jak je v Mikře, tak je se nač těšit. Letitá jednašestka, ač byla pořád ještě průměrná, tak nestačila
Naprostý souhlas. Renaultu neskutečně dlouho trvalo, než se s těmi motory přiblížil Volkswagenu. Se svojí starou 1.6 a nepříliš dobrou 1.4 těžko mohl se***vat.
Ovšem situace na bojišti se mění, a tak od března nabídne Renault opravdovou lahůdku 1,2 TCe 85 kW (115 k) - 5,3 l/100km, naproti Volkswagen se svojí výkonnější 1,2 TSI 77 kW (105 k) - 5,7 l/100km.
Ovšem situace na bojišti se mění, a tak od března nabídne Renault opravdovou lahůdku 1,2 TCe 85 kW (115 k) - 5,3 l/100km, naproti Volkswagen se svojí výkonnější 1,2 TSI 77 kW (105 k) - 5,7 l/100km.
1,4 16V v Meganu III nikdy nebyla.
Aha, myslel jsem, že nemusím psát pro ty, co se orientují v renaulťáckých motorech takto: 1,6 16V a 1,4 TCe. Omlouvám se.
1,4 TCe zůstává. Ta nebyla vyloženě špatná, jen ne tak úsporná jako třeba 1,4 TSI, to nová 1,2 TCe s přímým vstřikem slibuje i relativně úsporný provoz.
To je právě kámen úrazu, každého (teda koho znám) zajímá otázka "a kolik žere ten benzín?" 1,2 TCe vypadá opravdu exkluzivně v porovnání s konkurencí. Jen tak dál.
Nechci dělat věštce s křišťálovou kouli, ani Nostradama, ale nedivil bych se, kdyby přišla i nová 1,4 TCe s výkonem kolem těch 110-120 kW.
TCe bude "ekoklasika". 5 litrů v eurotestu, 6 litrů v reálu u klidného řidiče, 8 litrů u pospíchajícího a 10 litrů u novináře dělajícího test auta 😄
A čekáš, že ti benzínový motor dá při plném využití 85 kW spotřebu 5 litrů na sto 😉 ?
Já ne. Ale může se najít mnoho lidí, kteří budou překvapeni, že reálně se za udávanou spotřebu jet nedá 😉
Ono úplně reálně těch 5,7 nedáš ani u TSI a ani ty 4 litry nafty u nafťáků, ale z druhé strany, když se chováš rozumně k 1,2 TSI, tak se lehce kolem šestilitrů držet dá a při jisté pružnosti to není nijak špatné 😉
Jasan. Měl jsem na mysli spíše to, že snížení spotřeby u motorů z posledních dvou tří let je spíše jen "papírové" a lidé, co se o auta moc nezajímají, budou překvapeni, že se těch sudávaných spotřeb u současných aut nedá dosáhnout. Někteří můžou být dokonce zvyklí, že auto žere méně, než je naspáno v papírech 😉
Já raději nebudu masa, ale individuální spotřebitel, který chce elegantní a spolehlivé auto. 4x4, slušný diesel o objemu cca 2 litry a světlá výška nejméně 17cm je samozřejmostí.
Na základě těchto předpokladů je rebdlík nadosmrti vyloučen z výběru.
Na základě těchto předpokladů je rebdlík nadosmrti vyloučen z výběru.
Dá se zvolat snad jen ALELUJA, MEGANE SE ZRODIL!
Po třech letech výroby konečně přichází Megan takový, jak má být.
Ačkoliv spolehlivé a konstrukčně jednoduché 1,6 16V zaručovaly dobrou cenu, tak na malé turbobenzíny typu 1,2 TSI 77kW i 63 kW nestačily, hlavně v uživatelské přívětivosti. NOVÁ 1,2 TCe dle testů v Micře vypadá velmi zdařile a to včetně spotřeby, je se na co těšit.
Konečně tady máme i výkonný diesel 1,6 dCi, který nahrazuje 1,9 dCi 96 kW.
Konečně tady je i nějaká moderní technika a ne jen keyless odemykání a monitorování tlaku v pneumatikách.
Nabídka je kompletní, malý ale výkonný 1,2 TCe, střední 1,4 TCe a vrcholná 2,0 TCe a jako třešnička na dortu verze RS.
Také kompletní nabídka dieselových motorů od 1,5 dCi po 2,0 dCi 118 kW.
A desgin? Konečně se dá na Megana koukat i zepředu, ten nepodařený nárazník nahradil elegantní, jednoduchý a dynamický. Takže konečně si pro koupi pěkného Meganu není nutno připlácet GT packet.
Po třech letech, kdy jsem na Megana koukal trochu zklamaně, můžu zvolat: BRAVO RENAULT :yes: :yes: :yes😒br />
Jen se obávám, co se stane, až dorazí Megane 2012 do ČR? Doufejme, že nám český dovozce pro hatchback opět neoseká motorizace a rozsah výbav.
Také se určtě nenaplní radost těch, kteří se těší na Megana s 1,2 TCe za 260t. Stejně jako dnes je Megane levný jen v Generation, tak i změna na po faceliftu se nic nezmění, protože Renault na západních trzích verzi Generation nenabízí, proto prohlášení, že 1,2 TCe nahradí 1,6 16V může platit ve Francii, u nás, v "našem" Generationu bude stěží nahrazena.
Po třech letech výroby konečně přichází Megan takový, jak má být.
Ačkoliv spolehlivé a konstrukčně jednoduché 1,6 16V zaručovaly dobrou cenu, tak na malé turbobenzíny typu 1,2 TSI 77kW i 63 kW nestačily, hlavně v uživatelské přívětivosti. NOVÁ 1,2 TCe dle testů v Micře vypadá velmi zdařile a to včetně spotřeby, je se na co těšit.
Konečně tady máme i výkonný diesel 1,6 dCi, který nahrazuje 1,9 dCi 96 kW.
Konečně tady je i nějaká moderní technika a ne jen keyless odemykání a monitorování tlaku v pneumatikách.
Nabídka je kompletní, malý ale výkonný 1,2 TCe, střední 1,4 TCe a vrcholná 2,0 TCe a jako třešnička na dortu verze RS.
Také kompletní nabídka dieselových motorů od 1,5 dCi po 2,0 dCi 118 kW.
A desgin? Konečně se dá na Megana koukat i zepředu, ten nepodařený nárazník nahradil elegantní, jednoduchý a dynamický. Takže konečně si pro koupi pěkného Meganu není nutno připlácet GT packet.
Po třech letech, kdy jsem na Megana koukal trochu zklamaně, můžu zvolat: BRAVO RENAULT :yes: :yes: :yes😒br />
Jen se obávám, co se stane, až dorazí Megane 2012 do ČR? Doufejme, že nám český dovozce pro hatchback opět neoseká motorizace a rozsah výbav.
Také se určtě nenaplní radost těch, kteří se těší na Megana s 1,2 TCe za 260t. Stejně jako dnes je Megane levný jen v Generation, tak i změna na po faceliftu se nic nezmění, protože Renault na západních trzích verzi Generation nenabízí, proto prohlášení, že 1,2 TCe nahradí 1,6 16V může platit ve Francii, u nás, v "našem" Generationu bude stěží nahrazena.
Ronaulte už to nehul, auto vypadá dobře, konečně má i slušný turbobenziny, ale na takovou ódu to neni 😉
Ale je, ale je... já mám z toho "faceliftu" radost, protože jak se mi líbil předešlý Megan, tak ten třetí jsem spíše "jen toleroval", což šlo vidět i ve výběru auta domů a i toho, že jsem začal snít o Golfu >😁 😉
Ten nárazník je prostě konečně koukatelný, motor je takový, který potěší... jízda už byla před faceliftem velmi dobrá, takže nemůžu než jásat 😄
Ten nárazník je prostě konečně koukatelný, motor je takový, který potěší... jízda už byla před faceliftem velmi dobrá, takže nemůžu než jásat 😄
No rejpnout jsem si musel >😁 , jinak máš pravdu dost ho vylepšili 😉
Jen se obávám, co udělá dovozce ČR s Megane... třeba 5HB se u nás v GT neprodávala, stejně jako některé limitované edice pro francouzský trh, což byla škoda, protože jim to seklo...
Spíš si myslím, že by měl Rendlík trošku přidat v turbobenzinech, ne každému stačí 1.2TCe 115k(190Nm), btw o 1.4TCe 130 (190Nm) se nikde už nepíše a pak až coupé 2.0TCe 180k.
Pokud bych o něm měl uvažovat, tak by se mi třeba líbil 5D s motorem 1.4 - 1.6 s výkonem kolem 150-160k a krou´tákem kolem 240Nm, jako to má Pažout 😉
Pokud bych o něm měl uvažovat, tak by se mi třeba líbil 5D s motorem 1.4 - 1.6 s výkonem kolem 150-160k a krou´tákem kolem 240Nm, jako to má Pažout 😉
Tak THP má jen 115 kW a pak "dvěstěkoňovou" verzi, která se do třistaosmy dodává jen v GTI. Níže mu naopak chybí turbobenzíny a i když je VTi výborný atmosférický motor, tak turbobenzín to není.
Nedivil bych se, kdyby přišel i nový 1,4 TCe, ta součásná je vlastně jen Nissaní 1,4 s turbem.
Nedivil bych se, kdyby přišel i nový 1,4 TCe, ta součásná je vlastně jen Nissaní 1,4 s turbem.
No právě těch "jen" 115kW je 156k = to mi vyhovuje a jezdí skvěle 😉 :yes:
Neříkám, že ne. S THP jsem v tomhle výkonu v tvé 5008, tak v 508 a příjemné svezení. Jen do 308 by to chtělo i slabší verzi, něco proti té 1,2 TCe.
Do Scénica už podle mě patří spíše nafta, je to kus auta a taková 1,6 dCi může být ideál... ale to už je jiná diskuze, protože 5008 je taky parádní kus MPV a těžko se rozhoduje 😉
Do Scénica už podle mě patří spíše nafta, je to kus auta a taková 1,6 dCi může být ideál... ale to už je jiná diskuze, protože 5008 je taky parádní kus MPV a těžko se rozhoduje 😉
Jo to máš recht, podle mě tam do 308 strčí 1.2l "turbotříválec" >😁 se stejným výkonem, tedy 88kW a bude po ptákách :no: . 1.6dCi je super, ale pokud s tím Scenikem nenajedeš víc jak 30tis km ročně, tak se ti nevyplatí 😉
Záleží jak dlouho ho budeš mít, nepočítal bych to nutně na km za rok, ale kilometry celkově. Pokud za 5 let uděláš třeba 120t km, tak se ti ta 1,6 dCi vyplatí.
To by bylo, turbotříválec 8-s >😁
To by bylo, turbotříválec 8-s >😁
No za prvé jsem asi tak dlouho nikdy jedno auto neměl a většinou najedu osobně tak kolem 15tis. km, takže se mi to nevyplatí (rodinný auto). Jo pracovně to je jiná, pracovní auto taky nemám dýl jak 4 roky, zato najedu tak 40-45tis km ročně. Na minulé OII 1.9TDi jsem najel za 3 roky 150tis. km a na té stávající 2.0TDi mám po 2 letech 88tis. km = tady se to vyplatí :yes😒br />
K tomu turbotřívalci se nesměj, mají ho dávat do 208, tak bych se divil kdyby ho do 308 taky nedali :no:
K tomu turbotřívalci se nesměj, mají ho dávat do 208, tak bych se divil kdyby ho do 308 taky nedali :no:
Ten tříválec by měl mít tuším jen litrový objem...?
Tak jasně, neříkám, že jsi měl brát naftu, každý dle své volby. Já třeba udělám ročně něco nezi 25-30t a hodně po dálnici, takže u mě by už nafta, když už ne LPG, měla pomalu smysl, ale zase ne MPV, to jaksi nevyužiju 😄
Tak jasně, neříkám, že jsi měl brát naftu, každý dle své volby. Já třeba udělám ročně něco nezi 25-30t a hodně po dálnici, takže u mě by už nafta, když už ne LPG, měla pomalu smysl, ale zase ne MPV, to jaksi nevyužiju 😄
Pokud vím mají být ty tříválce 2 - viz článek tady, jen nevím,zda-li budou mít turbo >😁
[odkaz]
Podle toho VTi, nejspíš ne :no:
[odkaz]
Podle toho VTi, nejspíš ne :no:
budou dvě verze 1.0 a 1,2 Vti bez přeplňování a později 1,2THP ve dvou výkonových variantách 😉
-EB0 1.0l Vti 68hp and 95Nm which emits 99g/km (50kW)
-EB2 1.2l Vti 82hp and 118Nm which emits 104g/km (60kW)
1,2 THP 70hp - 120hp and 150Nm -190Nm ( 51kW - 89 kW ) později i ostrá "racing" verze s výkonem cca 106kW ( 147hp)
[odkaz]
-EB0 1.0l Vti 68hp and 95Nm which emits 99g/km (50kW)
-EB2 1.2l Vti 82hp and 118Nm which emits 104g/km (60kW)
1,2 THP 70hp - 120hp and 150Nm -190Nm ( 51kW - 89 kW ) později i ostrá "racing" verze s výkonem cca 106kW ( 147hp)
[odkaz]
Motor 1.2 THP ? Aby je pak Škodovka nezažalovala za napodobování legendy mezi motory 1.2 HTP >😁
Ne, teď vážně. Zdá se, že benzínové motory tak, jak jsme je dosud znali, budou za 1-2 roky už jen historií. Malá auta budou končit na tříválcích 1.2, nižší střední třída na čtyřválci 1.4 a co se týče Francouzů, tak ve střední třídě už bude jen nafta.
Ne, teď vážně. Zdá se, že benzínové motory tak, jak jsme je dosud znali, budou za 1-2 roky už jen historií. Malá auta budou končit na tříválcích 1.2, nižší střední třída na čtyřválci 1.4 a co se týče Francouzů, tak ve střední třídě už bude jen nafta.
V "alianci" foukaná 1,6 existuje -> je k mání v N. Juke, 140 kw, 240 Nm v rozpětí 2000-5200 ot/min. Nejsem si jist, ale za základ posloužil motor z Nissaní líhně - podotýkám, že si nejsem jistý...
Nevím jak jinde, ale v ČR už 115 kW verze v nabídce 308 není ... asi to moc nešlo na odbyt.
Ještě před Vánoci tam byla, teď koukám, že opravdu ne... kdo ví, dost to mění, jestli se zase třeba nevrátí výbava Sportium, což by bylo fajn, s ní třeba 1,6 THP 115 kW
Ale zase slevili GTI, které je o 27t levnější! Tedy, za 472t 200 koňové auto s pěknou výbavou! No, tak to je pecka :yes:
Ale zase slevili GTI, které je o 27t levnější! Tedy, za 472t 200 koňové auto s pěknou výbavou! No, tak to je pecka :yes:
jaktože není ? je pořád k mání ve verzi Sportium a Allure k dispozici s manuální převodovkou, 6 stupňový automat Aisin vypadl z nabídky (?)
EDIT: automat tam v kombinaci s 1,5 THP 115kW zůstal, ale jen u verze CC.
EDIT: automat tam v kombinaci s 1,5 THP 115kW zůstal, ale jen u verze CC.
No podívej se, fakt tam není! Taky jsem tomu nevěřil, tak jsem se šel podívat.
A výbava Sportium už není v nabídce dobré 3 měsíce. Díval jsem se jen na hatchback, těžko mě potěší THP u CC, když chci hatchback.
A výbava Sportium už není v nabídce dobré 3 měsíce. Díval jsem se jen na hatchback, těžko mě potěší THP u CC, když chci hatchback.
no právě teď jsem se tam díval a na základě toho zjištění napsal svůj předchozí post, opravdu se díváme na stejný Peugeot ? 😲
[odkaz]
Ve Francii je pak ještě výbava Féline, která motor 1,6 THP nabízí s oběma převodovkami
(automat i manuál)
plus levnější verze 1,6VTi se 4-stupňovým automatem (jako nová C4)
[odkaz]
Ve Francii je pak ještě výbava Féline, která motor 1,6 THP nabízí s oběma převodovkami
(automat i manuál)
plus levnější verze 1,6VTi se 4-stupňovým automatem (jako nová C4)
teda, vyzera to ako oda na das auto. nechcel si na konci napisat ge ako guru ? >😒]
Je nutno uznat, že si pořádnou ódu Megane zasloužil, protože za těch pár let je to teprve podruhé. Prvně s příchodem krásného kombíku a teď konečně s 1,2 TCe 😉
Guru je jiná píseň, pochodová, tohle je chansonový přerod jako od Francise Cebrela z písně "Je l´aime mourir" na "Je t´aiem, je t´aime, je t´aime" :-! 😉
Guru je jiná píseň, pochodová, tohle je chansonový přerod jako od Francise Cebrela z písně "Je l´aime mourir" na "Je t´aiem, je t´aime, je t´aime" :-! 😉
suhlasim, mimochodom kozmeticke upravy vyzeraju na prvy pohlad dobre. Nizsie ti Ada ponuka odtiahnutie d o servisu v pripade, ze si toho megana raz kupis >😒]
Teď už to díky nové 1,2 TCe je dost možné, ale obávám se, že by to díky "spolehlivému 2,0 TDI PD bylo naopak >😒]
predstava, ze megane s motorom vhodnym akurat do kosacky (bendzin) taha na lane outlander f tdi musi byt pre Adu nocnou morou. To by asi nerozdychal
Tak nejasej, kup si ho a po par letech tady muzes napsat, co vsechno se ti vysypalo >😒]
Dobrý nápad, btw o Meganech jsem moc neslyšel, že by se sypali... Jo Laguna v předchozích generacích to je jiný kafe >😁 >😁 >😁 Můj šéf, skorofrantík, trávil v servisu hooodně času >😁 😉
Problémy Laguna I nebyly nijak vážné, resp. nijak odlišující se od konkurence. Laguna II měla hlavně tragický 2,0 IDE a ne zrovna nejlepší 1,9 dCi, což byl první hřebíček do rakve a druhý byla přemíra neodzkoušené elektroniky, která v soudobé konkurenci nebyla ještě dlouho k mání, takže nejvyšší verze uměly proškolit. 😉
Vypadá povedeně. Uvidíme, jak to pojede.
Pokud jde o motory, tak ty už v testech byly, jak v Micře, tak je k mání nějaký ten měsíc v Scénicu. Na podvozku se toho moc nezměnilo, ono taky asi z klasické vlečky vzadu už toho o moc více vymačkat nepůjde...
Auto je vždy o celkovém sladění, takže uvidíme. Megane byl zajímavý svou cenou, pokud by mu dali i slušný motor, tak by to byla slušná koupě.
Tak určitě ne jenom svou cenou, dokonce se dá říct, že cenou vůbec. Pokud se koukneš na reálné ceny konkurence a tím myslím Golfa, tak skladovky Golfa 1,2 TSI s pětidvéřovým provedením, pakety obsahujícími aut. klimu, kožený volant a řadičku, tempomat atd., tak za 300t včetně je tento kousek i s 2 sadami ALU kol, což pokud nechceš zrovna Megane Generation s jen jednosměrně nastavitelným volantem a dalšími odlišnostmi od klasického Meganu, tak se na podobnou cenu máš problém dostat...
A pak i jiné přednosti měl Megane před faceliftem - třeba diesely za rozumné ceny, tam byl Megane opravdu cenou docela nízko, velmi kvalitně udělaným interiérem, jízdně taky solidní (neříkám jako nový Focus, ale ten taky nějak hrozně vypadá a hrozně stojí)...
A pak i jiné přednosti měl Megane před faceliftem - třeba diesely za rozumné ceny, tam byl Megane opravdu cenou docela nízko, velmi kvalitně udělaným interiérem, jízdně taky solidní (neříkám jako nový Focus, ale ten taky nějak hrozně vypadá a hrozně stojí)...
Máš pravdu, že v praxi na českém trhu lze Golf sehnat za dobrou cenu. Já to beru víc podle ceníku u aut do výroby. Nicméně u mě by Megane spíš odepsal motor než cena. Tenhle segment tolik nesleduji, ale byla doba, kdy byl Megane bezkonkurenční z hlediska ceníkové ceny. Dnes je pomalu hřích nevzít Golf (jeho největší mínus snad je, že se hodně krade a vykrádá). Tenhle motor by mohl Megane zase zatraktivnit.
Pokud bys chtěl stejně vybaveného Megana, jako je ten Golf, co popisuju, tak musíš vzít výbavu Advantage, která je s 1,6 16V za 296 t, plus si ještě musíš připlatit za 300 hliníková kola a to ještě nemáš druhou sadu kol. Navíc mám zkušenost, že u Renaultu moc už z těch slevněných cen neslevují.
Je pravda, že u Golfu to jsou skladovky a ne auta do výroby, nicméně těch skladovek je asi 500 kusů a v mnoha barvách a já bych si bez problémů vybral, bílý Golf s 1,2 TSI je v ČR na skladě v mnoha kusech a v jiné barvě bych jej asi nechtěl.
Takže vlastně jen zvážit, jestli tě bude štvát to vykrádání auta, jak jsi už zmínil.
Ta 1,6 16V není sice nejhorší, ale... no...
Ta 1,2 TCe vypadá konkurenčně schopně, jen předpoládám, že z fleku si ji Renault nechá pěkně zaplatit.
Je pravda, že u Golfu to jsou skladovky a ne auta do výroby, nicméně těch skladovek je asi 500 kusů a v mnoha barvách a já bych si bez problémů vybral, bílý Golf s 1,2 TSI je v ČR na skladě v mnoha kusech a v jiné barvě bych jej asi nechtěl.
Takže vlastně jen zvážit, jestli tě bude štvát to vykrádání auta, jak jsi už zmínil.
Ta 1,6 16V není sice nejhorší, ale... no...
Ta 1,2 TCe vypadá konkurenčně schopně, jen předpoládám, že z fleku si ji Renault nechá pěkně zaplatit.
Za 300k i do výroby, ale pozor jen s 63kw
Už i do výroby? Tak to jsou ceny! :yes:
Tak neni se podle mě co divit. Golf už si na sebe jistě davno vydělal a co nevidět tu mame 7 generaci. Každopadně je to za ty penize opravdu vyborna koupě a když člověk překousne už přecejen design postaršiho data tak dostane vuz ktery svymi vlastnostmi stale patři ke špičce segmentu.
Design Golfu šest nenadchne, pravda, ale hlavně neurazí, což je při dnešních kreacích u Hyundaie nebo Mazdy 3, Civica atd. daleko důležitější.
:yes: Za ty peníze je opravdu jedinou překážkou jejich atraktivita... pro zloděje. Víš co, zrůdičky musí být, co by si jinak kupovali všichni ti, kteří se autem nějak chtějí odlišit. 😉
Myslim si a i podle statistik jsou na tom potstatně huř Octavie. Z VW jsou pod lupou určitě vic Passaty. U Golfa bych takove obavy neměl. Ja osobně ho mam přes 1.5 roku a žadny problem. Největši dilema bylo zda objednat k Dynaudiu RCD 510 nebo 310. Nakonec jsem to risknul a vzal 510 a zatim teda klid. Profizlodějičci vědi že to neni NAVI a nahodna fetka čorkne cokoliv.
Jsem z Prahy. Soused z domu Golfa má. Sem tam dáme pivko, takže vím, že za 2 roky ho vybrali 3 krát. 2x rádio, jednou airbag z volantu. V okolí cca jednou za kvartál narazím na vybrané auto. Vždy Škoda nebo VW. Je to smutné, ta auta za to nemohou, ale pro mě důvod, proč raději nekoupit.
Je fakt že nejsem z Prahy ale Ostrava je taky raj zlodějičku a jak jsem psal zatim klid. V Praze tam se krade a vykrada snad vše.
Ne ne. Právě že jen produkty koncernu 😉
Každopádně držím palce, ať se tvému vozu ti prevíti vždy vyhnou.
Každopádně držím palce, ať se tvému vozu ti prevíti vždy vyhnou.
Už se mi stalo, že jsem do Prahy přijel a během pár hodin vykradeno. Dvě hodiny stání za rozbřesku. Za odměnu, že v autě nic nebylo, rozřezaná sedadla a palubka.
Proto my Slezané (a Moraváci taky) říkáme, že "Praha nejhezčí ve zpětném zrcátku" 😉 >😒]
Ronault jsem rad že jsi rad. Určitě Renault zaslouži pochvalu a to předevšim za motory a nove elektronicke pomocniky.Jsem však mirně zklamany z FL designu jak exterieru tak interieru. Předni naraznik určitě vzhledu přidě dosti pomohl a bez diod by to jaksi nešlo. Interier nove potahove latky a jak to vypada tak snad bude i klasicky rychloměr. Nicmeně očekaval jsem trochu větši zasah do celkoveho designu. Na druhou stranu někdy miň znamena vic a někteři nebo spiš některe automobilky by to měli mit vytesane při vstupu na vratnici.
Hlavně jsem zvědav na 1.2 TCE tedy novou konkurenci pro 1.2 TSI jestli bude v realu taky tak dobra a už se těšim na prvni testy.
Každopadně Megan 2012 je pro mě jasnou 1 mezi frantiky nižši středni.
😉
PS😜ro některe asi špatna zprava...
[odkaz]
Hlavně jsem zvědav na 1.2 TCE tedy novou konkurenci pro 1.2 TSI jestli bude v realu taky tak dobra a už se těšim na prvni testy.
Každopadně Megan 2012 je pro mě jasnou 1 mezi frantiky nižši středni.
😉
PS😜ro některe asi špatna zprava...
[odkaz]
Nejsem si jist, jestli jde o facelift v pravém slova smyslu, možná ještě něco příjde.
S tím rychloměrem bych neříkal hop, i současný Megane má ve výbavách RS, GT a pak až Generation klasické budíky.
K tomu PS... Jo, to někteří nerozchodí, ale buďme rádi, že je to VW a kdo to neocení, že je nejprodávanější evropská značka a ne třeba čínský plagiátor, tak je "nekňuba"
S tím rychloměrem bych neříkal hop, i současný Megane má ve výbavách RS, GT a pak až Generation klasické budíky.
K tomu PS... Jo, to někteří nerozchodí, ale buďme rádi, že je to VW a kdo to neocení, že je nejprodávanější evropská značka a ne třeba čínský plagiátor, tak je "nekňuba"
Generation vzal čert... pokud se podíváme na 1.4TCE, která tuším v Dynamique byla za necelých 400, pak lze čekat, že s 1.2TCE by to mohlo být nějakých 350 (v kombíku). Naopak ta nafta je nehorázně drahá...
Nafta je drahá skoro všude... snad jen PSA má svou základní 68 kW naftu za cenu 1,6 VTi, jinak opravdu drahá.
No jo, jenže za ty peníze, čili 320t je i Golf ve srovnatelné výbavě 😐
No jo, jenže za ty peníze, čili 320t je i Golf ve srovnatelné výbavě 😐
Hele, řečí čísel... v Advantage, 110k a 6M převodovka, 190 maximálka a 10,5 zrychlení, rozdíl v ceně 60k. Stejné srovnání pro 1.4TCe proti staré 1.9dCi, rozdíl 55k. Pokud opravdu 1.2TCe nahradí 1.6 za stejnou cenu, pak bude 60.000 za naftu dost velký příplatek.
Sú značky ktoré facelifty nevedia, napr. Fiat ktorý bohužiaľ každým FL svoje vozy pokazí. A tak to vyzerá že Renault FL vie. Ako je po FL krajšia Laguna, tak sa podaril aj Megane.
RENAULT :yes:
RENAULT :yes:
1,2 TSI je už starý známý, 1,2 TCe klepe na dveře a 1,0 Ecoboost už je v ceníku Focusu. Tímto vyzývám redakci k důkladné srovnávačce oturbených kompaktů !!! 😉
Ty jo, díval jsem se do ceníku Fordu a je to tak ! Nevím, jestli se tomu mám smát nebo mám brečet. A oproti stejně výkonné 1.6 Duratec chce Ford za ten 1.0 Ecoboost dokonce o 10 tisíc víc (i když pravda, s jedním stupňem převodovky navíc) ! Chci vidět masochistu, co si to koupí 😄
Pročpak masochistu ? Snad obava z nevychytaných mušek horké novinky ... ale jinak není nad čím váhat.
Tříválec s tak malým objemem a velkým výkonem v tak velkém autě ? Bude úspěch, když to vydrží 200 tkm do generálky. Chápu, kdyby takový motor dali do miniauta - v něm bude mít daleko menší zátěž a s miniautem nikdo 200 tkm nenajede. Ale ve Focusu ?
Hltač dálničních kilometrů si tam tak jako tak koupí nafťák a s benzinem už dnes málokdo najezdí takové porce kilometrů za život auta.
Tak jednak existují země, kde se diesely nejsou moc v oblibě (Velká Británie, Německo, Rakousko) a hltačem dálničních kilometrů tam může být benzíňák. A za druhé těch 200 tkm není u ojetých Focusů utopie. I první majitel auta by se měl zajímat o to, jakou životnost má jeho auto, protože po x letech používání s ním nepojede na autošrotiště, ale do autobazaru, aby jej co nejvýhodněji prodal.
Jak jsi přišel na to, že v Německu, Rakousku a GB nejsou diesely v oblibě? 😲
Ze statistik. V Německu činí podíl dieselů na prodaných autech cca 30 %, ve Velké Británii cca 40 %. V Rakousku sice kolem 45 %, ale podíl dlouhodobě klesá (kdysi to bylo kolem 70 😖. Benzíňáky jsou tam prostě oblíbené víc. Naopak v Belgii, Lucembursku či Francii jsou diesely velmi oblíbené a tvoří tam přes 70-80 % prodejů.
Co je to za statistiku (a jak moc je aktuální), která tvrdí, že "jen" 30% všech prodaných osobních vozů v Německu má dieselový motor?
Citoval jsem čísla statistiky ACEA (asociace evropských výrobců aut) z roku 2009. Novější jsem nenašel.
[odkaz]
[odkaz]
To je sice fajn, ale cca 40% rozhodně není málo, když si započteš, že v tom roce bylo šrotovné, pokud se nepletu, takže se prodávaly malá auta a ty mají hodně velký podíl dieselu.
Jasně, krize a šrotovné udělalo ve statistikách trochu glušá. To však nic nemění na tom, co jsem říkal původně, že Focus by měl mít solidní nabídku benzínových Focusů, protože existují země, kde benzíňáky "frčí" víc než nafťáky. Tím spíš, že pro Focus jsou nejdůležitější právě Velká Británie a Německo. Naopak Mégane má nejdůležitější trh Francii a proto je logické, že má v nabídce víc dieselů.
Tak ano, Francouzi mají diesely mají rádi, stejně jako země Beneluxu, kde buď jezdí na naftu nebo na LPG.
Z druhé strany jsou stále průměry prodejů nafťáků vysoké a možná i Francie časem opět třeba v kompaktech se nakloní k benzínu, přecejen teď to TCe může nalíkat mnoho lidí, stejně jako TSI.
Z druhé strany jsou stále průměry prodejů nafťáků vysoké a možná i Francie časem opět třeba v kompaktech se nakloní k benzínu, přecejen teď to TCe může nalíkat mnoho lidí, stejně jako TSI.
Určitě je jedním z podstatných důvodů oživení zájmů (v posledních letech) o benzínové motory v Evropě (zejména trhy jako je Německ👋Rakousko) příchod přímovstřikových turbobenzínů, logicky především koncernových TS(F)I.
OK, díky, ale když se podíváš, tak už za rok 2010 (1-😄 je tam poměrně výrazný nárůst dieselu, konkrétně třeba v tom v Německu o 10%! (z 30 na 40), a EU i západní Evropa má v tom období 50% dieselů! 😉
Jasně. 2009 - krize, pokles zejména fleetových nákupů. Potvrzení toho, že u soukromníků, zcela logicky, nafťáky tolik nefrčí.
Ale to já nijak nepopírám. Jen jsem říkal, že existují země, kde se prodává víc benzíňáků než dieselů (patří mezi ně i Německo).
Německo, Anglie ano (i dlouhodobě), ale Rakousko rozhodně ne, tam byl rok 2009 spíš jasnou výjimkou, potvrzující pravidlo (viz 21:06).
A vzhledem k tomu, že v Anglii i Německu podíl dieselu dlouhodobě výrazně roste (viz tabulka) a v posledním sledovaném období se "nebezpečně" blíží k 50%, tak to lze také stěží interpretovat tak, že tam diesely nejsou moc v oblibě... 😄
A vzhledem k tomu, že v Anglii i Německu podíl dieselu dlouhodobě výrazně roste (viz tabulka) a v posledním sledovaném období se "nebezpečně" blíží k 50%, tak to lze také stěží interpretovat tak, že tam diesely nejsou moc v oblibě... 😄
A ještě třeba zrovna to Rakousko má dlouhodobější průměr (za posledních 10 let) 61,36! % dieselu, takže napsat, že tam nejsou moc v oblibě diesely je hodně odvážné. 😄
2010 (1-😄😒br /> DE - 40,5 %
UK - 44,4 %
AT - 49,8 %
EU - 50,9 %
2010 (1-😄😒br /> DE - 40,5 %
UK - 44,4 %
AT - 49,8 %
EU - 50,9 %
Není to odvážné. Při podrobnějším zkoumání zjistíme, že Rakousko bývalo zemí s nejvyšším podílem dieselů v Evropě (od roku 1996 do roku 2004). Pak ale nastal zvrat a Rakousko se stalo jedinou zemí, kde podíl dieselů rok od roku vytrvale klesal (až na 2009/2010, tam to ovlivnila krize a šrotovné). Vzhledem k tomu, že podíl dieselů v Rakousku významně klesá a že se jich prodává méně než benzíňáků, dovolil jsem si Rakousko označit jako zemi, kde jsou diesely méně v oblibě. 😉
Jak jsem už psal, za posledních deset let je průměr dieselů v Rakousku přes 60%, takže ani žádné krátkodobější výkyvy (na obě strany) nemůžou zvrátit fakt, že jsou v Rakousku dieselové motory stále hodně oblíbené, což ti potvrdí i každý rakušan (včetně mého švagra,) zajímající se obecněji o osobní automobily na tamním trhu.
Pokud chceš hledat v Evropě státy, které opravdu nemají naftu v oblibě, pak na Rakousko raději rovnou zapomeň a hledej v Řecku (tam především), v Holandsku, zejména v posledním období na Islandu a částečně i ve Švýcarsku. 😄
P.S. Zajímavé, že u Německa a Anglie ten jasně narůstající trend k dieselům přehlížíš, ale naopak Rakousko hodnotíš podle krátkodobého výkyvu. Trochu přizpůsobená interpretace čísel, nemyslíš. A to raději ani nemluvím o srovnání roku 1990 s rokem 2010, protože jen podle trendu za posledních 20 let "miluje" diesely prakticky celá Evropa. 😄
Pokud chceš hledat v Evropě státy, které opravdu nemají naftu v oblibě, pak na Rakousko raději rovnou zapomeň a hledej v Řecku (tam především), v Holandsku, zejména v posledním období na Islandu a částečně i ve Švýcarsku. 😄
P.S. Zajímavé, že u Německa a Anglie ten jasně narůstající trend k dieselům přehlížíš, ale naopak Rakousko hodnotíš podle krátkodobého výkyvu. Trochu přizpůsobená interpretace čísel, nemyslíš. A to raději ani nemluvím o srovnání roku 1990 s rokem 2010, protože jen podle trendu za posledních 20 let "miluje" diesely prakticky celá Evropa. 😄
Jasně, statistiku lze interpretovat různě. Navíc je škoda, že v té statistice chybí "východní" Evropa. Ale tímhle slovíčkařením jsme se dostali úplně mimo původní myšlenku a ta byla, že kdo chce prodávat v Evropě auta, musí mít v nabídce i dobré benzínové motory s dlouhou životností, protože poučka "kdo najezdí více než 30 tkm ročně, kupuje diesel" v některých zemích neplatí, protože benzíňáky jsou tam oblíběnější než diesely.
😄 Jo, to bych si na diskusi smlsnul >😁
... a vzkazuje vám, jak můžou frantíci vyrobit kvalitní automobil, když spackají i tak jednoduchý produkt, jakým je silikonový implantát... 😲 :😉 >😁
[odkaz]
[odkaz]
>😁 :yes:
Vzpomeň meloun a nic, ale Ada je zase tady a hned... >😒]
To je tím, že jste to furt nechtěli poznat naomak, že jde o umělou hmotu, chtěli jste furt měkčejší a měkčejší plasty, pak jste je začli mačkat a olizovat a teď se divíte, že se to rozpadá! >😁
Že by šlo o spešl šarži určenou pouze "olizovačům" >😒] ???
Viděl jsi ta trička "koukej se, ale nešahej!", tak už víš, že to nebyl jenom vtip >😁
PS: Ty prsní implantáty v od kvalitních dodavatelů nám ukazovali, co všechno vydrží a opravdu se s tím dalo házet o zeď a nic... takže jak píšu níže, někdo chtěl ušetřit...
PS: Ty prsní implantáty v od kvalitních dodavatelů nám ukazovali, co všechno vydrží a opravdu se s tím dalo házet o zeď a nic... takže jak píšu níže, někdo chtěl ušetřit...
Na druhou stranu - kdo ví, co ty "majitelky, příjemkyně či nositelky" vlastně s těma, těmi ňadry prováděly, že, čemu všemu nebo čím vším byly nebozí implantáti ohroženi, podrobeni a zatěžkáni... >😒] Ještě, že nemají svoji "černou skříňku" >😁
Prsní implantáty zřejmě svoji "černou skříňku" nemají, tedy na rozdíl od jejich "nositelek"... >😁
A jsme zase zpátky u Renaultu, který má obdobné černé skříňky už v základní výbavě😒br /> [odkaz]
A jsme zase zpátky u Renaultu, který má obdobné černé skříňky už v základní výbavě😒br /> [odkaz]
Dyť je to kufr Audi! >😒] >😁
Už to mám - v tom kufru jde o průmyslouvou špionáž kujóni >😒]
Jo, Asiati opět kopírují evropskou "techniku" >😁
Jen jestli mají "odpovídající" vybavení, že... >😒]
V tom kufru jde spíš o jakousi sociální blamáž a pozérství naruby..., jakási hra na něco, na co sice máš, ale nemáš ty správné (jen silikonové kraslice) "koule" na to, si to koupit..., takový Ada zřejmě ví, o čem píšu... 😲 >😁
Stejně nechápu, jak si někdo může koupit francouzský automobil, nebo francouzský prsní implantát, obojí jsem už měl a vím své... :no: 😒 >😒] >😁
>😁 >😁 >😁
To není vůbec k smíchu, já jich koupil celou fůru v Kerfůru (ještě než u nás logicky zkrachoval) a zbyly mi dva levé... 8-s
Co myslíš - auta, nebo implantáty 😉 ? A o jaké implantáty šlo >😒] ?
Ale jen mezi náma..., šlo o silikonová varlata velikosti XXXL..., a proto teď kulhán na levou nohu a žádný "pytel" mi není velký... 😲 >😒]
Ježíši, že ty podvodníci lákali na Velikonoční velikost a výzdobu ??? Klamavá reklama :-!
To nevím, ale je fakt, že u těch implátátů byl nějaký (zřejmě latinský) nápis: "kraslice", ...možná Ronault bude vědět co to znamená... 😉
A nabylo to Grosvajce? To by spíše odpovídalo >😒] >😁
To nevím, ale vím, že to bylo určitě v Brně a vedoucímu tam prodavačky říkali "groshokner"... >😁
[odkaz]
No jo, když si to nechaly udělat někde na tržnici za "tčitapade" tak se není co divit >😁
No jo, když si to nechaly udělat někde na tržnici za "tčitapade" tak se není co divit >😁
No já vidět fotku šéfa firmy, tak s i od ní koupím maximálně tak biolit... 8-s >😒]
Tenšéf je zralý na jeho aplikaci 😉
Já bych spíše řekl, že už aplikoval svůj skvělý technický silikon >😒]
Už vidím tu operaci, jak tam naběhne týpek s tubou Soudalu a ptá se "tak kolikátky to budou?" >😁
Už vidím tu operaci, jak tam naběhne týpek s tubou Soudalu a ptá se "tak kolikátky to budou?" >😁
Mohl by mi prosím někdo poradit, zda jde na Meganu III. vynulovat data tak, abych neměl pokaždé všude stav 0? Třeba u dlouhodobé spotřeby, ujetých km a potom u spotřeby. Díky
Je mozne si vyberat z 2-3 typov predneho naraznika a z dvoch typov LED svetiel - pod hlavnymi svetlometmi alebo vedla hmloviek?
Ak by si si chdel kuknut fungovanie [odkaz]
Dalej co sa tyka naraznikov, nikdy nebol mozne nic taketo a ani zatial isto mozne nebude, je to dane vybavou a verziu Megana a podobne. napriklad lacne verzie nebudu mat ledky vobec, ale bude v nich mozny pack look za priplatok ktory ich bude obsahovat a ktomu aj bocne listy vo farbe a podobne.
Po (zatím) dvouleté zkušenosti s digitálním tachometrem Meganu, a že jsem se ho původně bál, musím konstatovat, že jsem nikdy nic přehlednějšího v žádném jiném autě neviděl. Zpět na anolog bych dobrovolně neměnil ani za nic. Opravdu - kdo jednou okusí, nechce jinak 😉