Renault Mégane (2012): Nové motory, diody a další elektronika pro masy
Změny jsou hlavně technického rázu, radikální facelift zveřejněný na neoficiálních počítačových retuších se nekoná. Co je zvenčí nového? Hlavním poznávacím znakem Méganu pro rok 2012 jsou vpředu standardní diody pro denní svícení. Nárazník dostal částečně leskle černou barvu decentní chromování.
Nové motory
Nové motory jsou tři. První z nich, Energy TCe 115, spaluje benzin, je vybaven přímým vstřikováním a pochopitelně i turbodmychadlem. Z objemu 1,2 litru (přesně 1198 cm3) poskytuje vysokých 85 kW (115 k) a automobilka u něj udává spotřebu pouhých 5,3 l/100 km, což představuje dojezd na jednu nádrž kolem tisíce kilometrů. Nárokům na palivo odpovídají emise CO2 119 g/km. Točivý moment vrcholí 190 Nm, 90 % této hodnoty je k dispozici již při 1650 min-1. V nabídce nahrazuje stávající 1,6 16V.
Dieselové portfolio tvoří upravený motor Energy dCi 110. Přeplňovaná vznětová patnáctistovka nabízí 81 kW (110 k) výkonu a 260 Nm točivého momentu od 1750 otáček. Spotřeba klesla na 3,8 l/100 km (emise 95 g/km). Výkonnější Energy dCi 130 už známe od loňska. Základní parametry agregátu s objeme 1,6 l jsou následující: 96 kW (130 k), 320 Nm/1750 min-1, takto motorizovaný Mégane zkonzumuje o 0,2 l nafty více než slabší turbodiesel, čemuž odpovídají vypouštěné exhalace 104 g/km. 1,9 dCi je tedy minulostí, Renault podléhá modernímu downsizingu ostatně již delší dobu.
Nová elektronika
Armáda elektronických systémů se rozrostla o Visio, jenž je totožný se Scénicem. Jeho základem je kamera na čelním skle u vnitřního zpětného zrcátka. Zlepšuje noční vidění až na vzdálenost 100 metrů a umí přepínat automaticky potkávací a dálková světla v rychlostech nad 45 km/h. Hlídá také neoprávněné přejetí vyznačeného jízdního pruhu. Asistent rozjezdu do kopce v kombinaci s elektrickou parkovací brzdou zamezí couvání v prudkých stoupáních. Na parkování dohlíží další kamera, dvouzónová klimatizace je vybavena senzorem škodlivých částic ve vzduchu.
Paleta laků karoserie byla rozšířena o bílou perleť a modrou Majorelle. Interiér může být čalouněn kombinací kůže a Alcantary, na některých trzích bude k dostání speciální výbava Bose s high-end audiem stejné značky. K dispozici jsou i levnější systémy, ve kterých nechybí Bluetooth a přípojky pro externí zdroje. Už tradiční je pro Renault navigace Carminat TomTom. Zůstávají i sportovní výbavy GT a GT-Line.
Síla pro Mégane RS
Ostré provedení RS dostalo 15 koní a 20 Nm navíc. Limitovaná edice Trophy tak může vyvinout až 195 kW (265 k) a 360 Nm. Pásy diod jsou zde pro změnu v předním nárazníku, změnami designu prošla osmnáctipalcová kola a novinkou je Red Design Pack, který přidává na karoserii i do interiéru kontrastní červenou barvu. Auto lze zušlechtit i dalšími prvky, například sedadly Recaro.
Na trh v březnu 2012
Nový Mégane se objeví v prodejnách Renaultu v březnu letošního roku. Vyrábí se stále ve španělské Palencii, loni se prodalo po celém světě 235 tisíc aut, celkem našla od konce roku 2008 třetí generace 730.000 zákazníků. O obchodním neúspěchu tedy nelze mluvit. Nejvýkonnější RS si koupilo už 12.500 lidí.
Stěžejní model francouzské automobilky v kompaktní třídě se prodává v Evropě, severní Africe, některých jihoamerických státech, Turecku a Izraeli, nejostřejší verzi z Renault Sportu si mohou koupit například i Jihoafričané a Japonci.