Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz třída B F-Cell: Palivové články jdou do sériové výroby

Mercedes-Benz představuje třídu B F-Cell – první vůz s palivovými články „vyráběný v podmínkách sériové výroby“. Se 100kW motorem má dojezd 400 km.
Zpět na článek
30. 8. 2009 11:22
Krok správným směrem,ale prvenství ne
Drobná chyba,Mercedes nebude první kdo uvede auto s palivovými články do podmínek sériové výroby (je otázka zda je tyto malé počty brát jako sériovou výrobu,lepší by byla definice,že si toto auto bude moci koupit soukromá osoba).První byla a už navždy zůstane Honda se svojí CFX Clarity. [odkaz]
Rozbalit vlákno
12
30. 8. 2009 12:13
Re: Krok správným směrem,ale prvenství ne
BMW jezdi na vodik uz od 1982, jezdi snim politici.
V mnichove byla i prvni pumpa na vodik.
Mercedes dodava autbusy na vodik uz davno [odkaz]
30. 8. 2009 13:19
Re: Krok správným směrem,ale prvenství ne
S palivovými články?O nich je v tomto článku řeč,ne o spalování vodíku v běžném motoru.
státní instituce,případně vybranné firmy s těmito auty jezdí dlouho (i s těmi palivovými články,ale je to spíše zkušební provoz.Zde u Mercedesu i dříve v případě Hondy si kdokoliv se zajmem o tuto technologii může auto koupit,případně pronajmout.
První autobusy do rovněž zkučebního provozu dodal Mercedes v roce 2003.
Každopádně prvenství v osobních automobilech s palivovými články na vodík,k volnému prodeji (pronajmutí) má Honda. ;-)
Avatar - Ricardo
30. 8. 2009 13:56
Re: Krok správným směrem,ale prvenství ne
Honda právě FCV neprodává, ale jen pronajímá pro zkušební provoz!
30. 8. 2009 14:11
Re: Krok správným směrem,ale prvenství ne
Přečti si odkaz.U Mercedesu také není uvedeno,zda pronájem,či úplný prodej (není ani přibližná uvedená cena).Ale Honda jako první spustila sériovou (počty kusů budou podobné u obou výrobců) výrobu pro kohokoliv (je uvedena cena jakéhosi leasingu,takže to už asi není takový test).Můžeš si dnes tento Mercedes pronajmou?Ne.Hondu ano,tedy jasný argument.
Pokud jde o ty autobusy,palivové články nejsou produktem Mercedesu nýbrž Ballardu.Honda si svoje palivové články vyrábí sama,nebo snad ne?
[odkaz]
Avatar - Ricardo
30. 8. 2009 14:25
Re: Krok správným směrem,ale prvenství ne
U Mercedesu budeme vědět víc, až se představí veřejně (ve Frankfurtu). O Hondě máš článek tady [odkaz]
Je to 1) jenom pronájem (ano u M-B zatím nevíme, ale Hondu se nekoupíš) 2) jenom v USA a v Evropě 3) neznáme počty u Hondy a nevíme co přesně M.B myslí sériovou výrobou. Asi to, že ty auta budou vyrábět normálně v továrně vedle B200, B180 CDI atd. jako další možnou motorizaci.
30. 8. 2009 15:25
Re: Krok správným směrem,ale prvenství ne
I v tvém odkazu píší,že zákazníci si mohou FCX Clarity pronajmout (můžeš to auto používat naprosto stejně jako běžné auto na leasing,na dvou velkých vyspělích trzích).FCX Clarity je nástupce (nebo zástupce?) Acordu.Vedle klasických pohonů a hybridu je to také také další motorizace.Znovu se ptám je toto možné už dnes u Mercedesu,když Honda toto už nabízí.Dej odkaz za kolik si mohu Mercedes s palivovými články na vodík pronajmout,bez ohledu na kontinent.Vidím velký rozdíl v tom,že jedno auto už dnes si může soukromá osoba pronajmout za jasně stanovenou cenu a druhé ne.To je hodně podstatné.Jak Honda tak Mercedes to auto vyrábí(bude vyrábět) na objednávku zákazníka,žádná hromadná výroba na sklad,neví přesné počty kusů jen odhady,čili mezi tím rozdíl není žádný.V članku u Mercedesu není psáno o evropském prvenství,to by mu příslušelo.
Avatar - Ricardo
30. 8. 2009 16:02
Re: Krok správným směrem,ale prvenství ne
Ještě jednou - FCX je naprosto samostatný model, až se bude prodávat bude to něco jako Prius. Jak je myšlená ta formulace M-B se musíš zeptat u toho, kdo to vypustil do světa - tiskové oddělení Mercedesu. Mercedes B je dnes normálně prodávané auto, teď k němu TEPRVE PŘEDSTAVÍ verzi s palivovými články (možná by chtělo napřed číst celý článek a ne jen titulek a podnadpis). Z toho důvodu, že to auto ještě nemělo premiéru, neví nikdo za jakých podmínek bude k dispozici. Já osobně předpokládám, že bude zájemcům volně k prodeji. To je zásadní rozdíl proti té Hondě, kterou po třech letech musí v USA (!!! EU nic) vrátit a zbydou jim jenom fotky.
"žádná hromadná výroba na sklad,neví přesné počty kusů jen odhady,čili mezi tím rozdíl není žádný" - děláš v M-B, nebo seš tak naivní a myslíš si, že když někdo něco nezveřejní tak to automaticky tak není?
Já bych počkal do ostré premiéry, dělat z těchto prvních informací nějaké soudy je hloupost. Je to prostě úvodní info vypuštěné do světa, abysme od Mercedesu oficiálně věděli, že ve Frankfurtu něco takového bude.
30. 8. 2009 17:49
Re: Krok správným směrem,ale prvenství ne
Tak může už F-Cell od Mercedesu používat k soukromím účelům kdokoliv v některém světovém regionu?Ne.Clarity ano.
[odkaz]
To je podstata věci,nebo si myslíš,že F-Cell bude mít podobné prodeje jako třeba dieslové motorizace?Půjde pouze o pár desítek max stovek kusů ročně.
Celý článek je spíše reklama,která má dát dojem,že není nikde na světě jiný výrobce který by byl schopen dnes produkovat auta s touto technologiií.To je právě omyl.
Avatar - Ricardo
30. 8. 2009 18:43
Re: Krok správným směrem,ale prvenství ne
"Tak může už F-Cell od Mercedesu používat k soukromím účelům kdokoliv v některém světovém regionu?" - to bude tím, že to auto se teprve "PŘEDSTAVUJE", nemyslíš??? Až proběhne jeho premiéra tak se dozvíme cenu, způsob a čas uvedení na trh atd. Tak to bývá u normálních aut, proč by to tady mělo být naopak? Honda taky napřed ukázala FCX jen tak na obrázku a potom teprve předvedla na výstavě, začala zveřejňovat detaily a až nakonec ho pronajala prvním Američanům ;-) V Evropě sis ho mohl zatím prohlídnout jenom na pódiu na autosalonu, čili to samé co se za dva týdny s naprostou určitostí stane s tímto Mercedesem.
FCX nemůže mít "prodeje" protože má "pronájmy", které jsou součástí testovacího provozu. Podobně si mohli v USA lidi půjčovat GM EV1 s tím, že pak ho zase museli vrátit auta se sešrotovaly (a pak to šlo do ztracena).
30. 8. 2009 19:29
Re: Krok správným směrem,ale prvenství ne
Problém obou aut je infrastruktura a tento stav se hned tak nezmění.Nikdo neví zda nepůjde i tento projekt Mercedesu do ztracena,nebo jsi jasnovidec a víš,že bude okamžitě vybudována potřebná infrastruktura?Honda jen pronajímá,ani nevíme co Mercedes,takže toto je irelevantní.Tak poskončení pronájmu,si můžeš pronajmout hned další,on i případný prodej v bazaru by v dnešních podmínkáh byl problematický,spousta lidí této technologii ještě nevěří,takže je to pro zákazníka výhodnější.Proces zvykání si bude trvat roky,což Honda velmi dobře ví.Obě automobilky do jisté míry riskují,není jednoduché odhadnout trendy na desetiletí.
Avatar - Ricardo
30. 8. 2009 20:36
Re: Krok správným směrem,ale prvenství ne
Infrastruktura určitě problém je, a to platí téměř pro cokoliv od CNG až po rychlé dobíjení elektromobilů. Tady je ale zase míč na straně státu. Ten by měl nějakou (klidně i návratnou) cestou ekonomicky podpořit budování črepacích stanic nebo přestavbu benzinek na místa pro doplnění CNG/vodíky/elektřiny
30. 8. 2009 18:08
Re: Krok správným směrem,ale prvenství ne
Ještě zkušební provoz je trochu jiný než tento pronájem.Automobilka,která nutně potřebuje testovat nové technologie by dala za testování pouze ve své režii daleko větší peníze než když je nabídne státním institucím,případně velkým firmám zadarmo.získává tak informace z reálného provozu.Zde už auto Honda pronajímá za peníze.Čili uživatel už do toho musí investovat,nejen svojí důvěru.To samé dělá třeba Microsoft s OS,volně stažitelné testovací verze.Jakmile za produkt platíš,už to nelze brát jako test,nýbrž jako komerční prodej s odpovídajícími zárukami.