... i když každé moravské výrobní iniciativě v průmyslu moc držím palce. Nicméně trh opravdu takto malého výrobce nemůže akceptovat.... Pokud by to jenom trochu šlo, bylo by pro Tedom jasným řešením vyrábět motory Cummins adaptované na CNG a dodávat je nejúspěšnějšímu výrobci v Evropě, polské rodinné firmě Solaris. Ti mají skvělý marketing, skvělou techniku a vynikající prodejní výsledky za 2011. Navíc by Tedom motory byly optimální i z hlediska zaměření Solarisu na hybridní a elektrická řešení pro hromadnou dopravu.
Je to bohužel pravda že takto malého výrobce trh nemůže akceptovat. To byl podle mě hlavní problém. I když byly i další. S výrobou cizího motoru bych to neviděl tak růžově. Vyžadovalo by to spostu investic a cena takto vyráběných motorů by byla vyšší než cena výrobku přímo Cumminsu.
Přesně tak. Do kamionu už to není, autobus to zvládne ale do kogeneraček je to ideální motor. Akorát to musí bejt max tak 190kW, silnější už více odcházejí.
Doprddele, jak chtějí podporovat zaměstnanost, když státní a z veřejných prostředků dotovaný podniky nemají povinnost částečně nakupovat výrobky u v česku působících firem. Nevím, jak na tom byly Tedomy s kvalitou, ale předpokládám, že byla srovnatelná se SORry.
Tak dával jsem i diesel, ale trolejbus nebyl, to je fakt, to by zase srazilo výrobní náklady na jednotku. Ale trolejbus byl v situaci Tedomu nemyslitelný.
Tak trochu už jsem to čekal, i když jsem pořád doufal. Proběhla i nějaká šuškanda a teď je to oficiální. Hodně moc mě to mrzí. Ne jen proto že to byla ve velkým procentu česká výroba a že se vyráběly u nás ve městě, ale hlavně proto že jsem tam absolvoval praxi a měl jsem tam také nastoupit. Dost škoda.
Myslím žýe kvalitou a technickou úrovní na tom nebyly špatně, servis byl vemi pružný a vycházel každému individuálně vstříc. Našly se i dorbné nedostatky v konstrukci, ale nejhorší asi bylo se prosadit s (podle mých informací ne moc agresivním prodejním oddělením) a malými výrobními počty, které zapřičiňovaly vyšší cenu.