Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

KOPP: Účastníci nehod mají nárok na proplácení celkové škody

8 komentářů

Nery
Nikdy jsem si nevšiml, že by povinné ručení na starší vozy bylo levnější, proto nevidím důvod, proč by naopak musely být nižší náklady na opravu...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Povinné možná ne, ale havarijní určitě ano. Například při koupi už ojetého vozu havarijní pojištění dosahuje maximálně výše aktuální kupní ceny toho auta, nikoli výše kupní ceny nového.
Avatar - R32
R32
Počkaj počkaj, mýliš si pojmy... Zákonné poistenie je o zodpovednosti za škody ktoré TY spôsobíš inému, a je jedno či tomu druhému spôsobíš škodu s novým Lamborghini alebo s 20 ročnou Ladou. Skrátka si mu spôsobil škodu ktorú uhradí poisťovňa.
Ide o to, že prečo by som ja ako poškodený (napr. 5 ročného auta) mal byť postihnutý amortizáciou čiže plným nepreplatením škody tj. materiálu resp. dielov ktoré mi museli vymeniť? Veď keby do mňa nikto nenabúral ja by som tie diely kľudne používal ďalších možno 10 rokov a len kvôli nehode ktorú spôsobil niekto iný mám byť finančne (keď sa už nebavíme o čase a nervoch) poškodený... Je to lumpáreň, pri havríjnej poistke OK, ale keď si v tom nevinne prečo máš doplácať zo svojho?
ozawasan
přesně tak. Navíc, když ten, kdo Ti škodu způsobí platí povinné v jedné výši, aniž by jeho pojišťovna věděla, zda způsobí škodu maybachu nebo ojetému tráboši....Je to zkrátka jen další finta pojišťoven,jak si pomoci k neplacení nároků poškozených. Doufám, že jim to někdo pořádně "osolí". Pojišťovny, byť se snaží tvrdit, jak jsou tu pro nás, jsou pouze a jen finančními institucemi pracujícími s naším "strachem". Povinné je jejich jistotou, protože jde ze zákona. Je zvláštní, jak všechny tvrdí, že na tom neskutečně prodělávají, ale na druhou stranu se rvou o každé procento podílu na trhu..... Já bych se tedy nikdy o ztrátové zakázky nerval a nedával například ještě peníze do reklamy v televizi, abych je získal..... 😉
kexxik
to zase přeháníš. Která pojišťovna tvrdí, že má ztrátový byznys? Žádná, výdělečný je to pro všechny 😉
ozawasan
nee já nemusím, já už ho vidím.... živě si pamatuji prohlášení zástupců několika pojišťoven - např. [odkaz]
[odkaz]

a tady máš realitu - dobře popsanou - v rámci tvorby rezerv(rezervy jsou účetní položka a dá se s ní docela dobře upravovat "cashflow")
[odkaz]
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Ustavny sud CR rozhodol a mozno takto dovodit a pouzit tieto tvrdenia aj v sporoch na Slovensku😒br />
"Je-li za škodu považována újma, která nastala v majetkové sféře poškozeného, a její výše je dána rozdílem mezi majetkovým stavem poškozeného před a po poškození, musí i rozsah náhrady škody zohlednit výši všech nutných prostředků, které byl poškozený nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu, v daném případě k opravě vozidla tak, aby bylo z technického hlediska stejně provozuschopné jako před škodnou událostí. Pokud obnovení původního majetkového stavu není možné jinak než za použití nových náhradních dílů, oprava byla provedena účelně a směřovala jen k odstranění následků škodné události, nelze přenášet povinnost k úhradě nákladů na uvedení věci do původního stavu na poškozeného a neodůvodněně jej znevýhodňovat oproti škůdci. Je třeba přihlédnout i k tomu, že v případě havarovaného vozidla, byť opraveného novými díly, je jeho skutečná hodnota vždy nižší než původní hodnota použitého vozidla. V neposlední řadě je třeba vzít v úvahu i to, že poškozenému ono diskutabilní tzv. 'zhodnocení' vozidla v podstatě bylo protiprávním jednáním vnuceno."

[odkaz]

Existuje aj judikat:
Skoda nevznika vynalozenim nakladov na opravu, ale samotnou skodovou udalostou- havariou. Odstanenie skody je mozne uvedenim do povodneho stavu, uhradou nakladov uvedenia do povodneho stavu.
Vozidlo teda bolo uvedene do povodneho stavu a poskodeny by mal naviac ziadat odskodnenie za znizenie hodnoty vozidla, teda havarovane auto opravene ma kvoli samotnej havarii pri predaji nizsiu hodnotu - bolo uz "buchnute".
To, ze je vymeneny naraznik novsi teda neni obohatenie, a ako novy ho nemozno ani predat a rovnako tak u neho nemozno pocitat "uctovnu" amortizaciu, teda pouzity neposkodeny chromovy/plastovy naraznik 10 rocny ma tu istu cenu ako 3 rocny.

Zalezi aj od konkretnej havarie/skody ale vacsinou je to takto.

Doteraz to tak bolo pokrutene kvoli podplatenym sudcom na najvyssom sude ktory vydal krivy judikat, poistovne tak ryzovali, miliardy, miliardy...

Rovanko tak nedavno najvyssi sud CR vydal krivy judikat o osobnostnych pravach, to ho bude musiet ustavny sud riesit, ak to niekto namietne. Tvrdi ze forma nahrady porusenia osobnostnych prav, teda bud ospravdelnenie alebo peniaze, ovplyvnuje samotne narusenie prav, teda ze nasledok ovplyvnuje pricinu. A ak niekto poziada o penaznu nahradu tak sa mu pravo po 2/3 rokoch premlcuje, inak nie, co je total nezmysel, kde clovek pre uplanenie jedneho z prav prichadza o ine, teda ak ziada peniaze tak sa mu premlcuje, cim trpi ujmou na pravach.
sumy
, jak by mělo správně vypadat plnění za 2,5 měsíce staré auto(najeto 2900km), co šlo na totálku. Pořizovací cena 290tkč(prodejce ze známosti pustil pěkných pár kč dolu) a pojišťovna za něj vyplatila 252tkč. V té době ale nebylo možné za ty peníze to auto koupit, když i předváděčky s cca 5000km byly za 270-290tkč.