Novinky
Beaumont.
0
Jde o to, že právě u přeplňovaného motoru dosáhneš stejného účelu (tj. dostat do válce za stejný čas víc směsi) jednoduše vyšším plnícím tlakem. Můžeš si tak odpustit relativně drahou čtyřventilovou techniku - vyrobit dalších osm ventilů, komplikovanější (nebo dokonce druhou) vačkovou hřídel atd. přece jen něco stojí.
Přejít do diskuze
Spotreba je samostatný problém malých turbomotorov. Len pre ilustráciu: test Clia 1,2 TCe: [odkaz]
- spotreba podla výrobcu 5,9 l, v teste 7,9 l, t.j. celé 2 litre viac. Za takmer 8 litrov musí v Cliu jazdit nadupaná 1,6ka!
Takze malé turbomotory skutocne ponúkajú výkon o dve triedy vacsích atmosfér (1,2T = 1,6 16v), ale bohuzial i ich spotrebu.
Uvidíme, ako si bude viest 1,2 TSI.
- spotreba podla výrobcu 5,9 l, v teste 7,9 l, t.j. celé 2 litre viac. Za takmer 8 litrov musí v Cliu jazdit nadupaná 1,6ka!
Takze malé turbomotory skutocne ponúkajú výkon o dve triedy vacsích atmosfér (1,2T = 1,6 16v), ale bohuzial i ich spotrebu.
Uvidíme, ako si bude viest 1,2 TSI.
Tak pokud ten motor pojede dobře a nebude žrat jak prokopnuty tak v tom takovy problem nevidim a nevic nebudou tak nakladne připadne opravy.
Na to si samozřejmě počkáme, až budou k dispozici nějaké věrohodné statistiky těchto motorů po 300t. Do té doby je to jen tlachání staré báby.
No pozeral som i na iných stránkach a vyzerá to zrejme tak, ze moj odhad asi nebol správny a v 1,2 TSI (na rozdiel od vacsích TSI-ciek) skutocne bude len 8 ventilov, teda 2 na valec. 8-s
... ma maximum 160 Nm pri 4400 a neklesa pod 120 Nm v rozsahu 1200-6000. A to je atmosfera 😄
No jistě, CR je přece slepá ulička a smysl má jedině ladit a pilovat PD. Tak pravil Áda... 😉
No ale to nie je obycajná 1,6ka, ako v Octavii. To je prosím 16-ventilová, a naviac o 2 kW výkonnejsia ako 1,6 MPI! Zohladniac, kolko rokov uz 1,6 MPI nadsluhuje, ocakávam vo Fabii zivotnost 1,6 16v do konca jej výroby (resp. v budúcej Fabii Classic este 10 rokov) 😉
To skor vyzerá na omyl redakcie. V dnesnej dobe dat 2 ventily na valec? Nemyslím. Jednak je to proti logike preplnovania - dostat co najviac vzduchu do valca (a to cez 2 nasávacie ventily ide lepsie ako cez jeden). Naviac koncern je známy maximálnym zdielaním prvkov, tak ked 1,4 TSI, 1,8 TSI i 2,0 TSI sú 16-ventily s priamym vstrekom a turbom (kompresorom), silne pochybujem, ze 1,2 TSI bude 8v turbo.
Ty možná nevíš, že podle Ády koupit si dnes auto s benzínovým motorem je jako koupit si černobílou televizi. >😁
Moderní, nemoderní, s turbem nebo bez, přímej vstřik nebo ne, všechno jsou to kafemlejnky a jedinej pořádnej motor je TDI, samozřejmě PD a vstřikovače řízený piezokrystalem. 😉
Moderní, nemoderní, s turbem nebo bez, přímej vstřik nebo ne, všechno jsou to kafemlejnky a jedinej pořádnej motor je TDI, samozřejmě PD a vstřikovače řízený piezokrystalem. 😉
POZOR!!!!prej je to moderní benzínový motor s nízkou spotřebou,takže žádnej kafemlejnek😄..
Stejně největší vliv na spotřebu má řidič,když je v.ů.l tak mu ani pidi obsah nepomůže..
Takže spotřeba v ideálních podmínkách je pak ve finále stejně jen na něm..
Stejně největší vliv na spotřebu má řidič,když je v.ů.l tak mu ani pidi obsah nepomůže..
Takže spotřeba v ideálních podmínkách je pak ve finále stejně jen na něm..
Jen by mě zajimálo ,kdy budou tyhle motory dostupné,lebo v říjnu pro yetiho asi těžko.Sériová výroba měla začít koncem července ,ale vyrábělo se necelých 300 kusů denně po dobu necelých 2 týdnů.
Nevim co se ti nelíbí. Zatímco u nás je A3 vůz pomalu luxusní, v Rakousku a Německu má Audi tak trochu podobný postavení jako Škoda u nás: dobrý auto, ale má ho skoro každej. Takže proč si nedat do A3, se kterou najedu 10 000 km ročně převážně po městě 1.2 TSI? Konečně, neni to jedinej motor, kterej se tam montuje. Když se někomu nelíbí, koupí jinej. Prostě se jen rozšíří možnost volby...
1.2TSI bude nahrazovat litinový 1.6MPI 75kW (8V) co se davá např. do Octavek
Do Fabie se dává hliníkový 1.6 16V 77kW, takže neplést.
Do Fabie to tipuju nejprve po faceliftu, tak 2 až 3 čtvrletí 2010.
Do Fabie se dává hliníkový 1.6 16V 77kW, takže neplést.
Do Fabie to tipuju nejprve po faceliftu, tak 2 až 3 čtvrletí 2010.
Papierova hodnoty spotreby nie su ani nahodou vzdy lepsie ako realne! A spotreba je samozrejme zavisla na style jazdy nielen pri benzinovych motoroch, ale vsetkych (ale rozumieme sa asi, ako si to myslel).
cece koukam ze mas novou A9 v karavan uprave (avant) , to musi bejt na dalnicich pohodicka co, no ani ne, mam tam motor 0.6 TwinTurboKompresor s plazmovim vstrikovanim, ale jen 2 valec, takze jako nic moc, treba soused ma Sko v kvantumdiselu se 4 valcem 0.8TripeTurboTwinKompresor a to jede odost lip, a i spotrebou je to des, cece pri tech povolenych limitech 250 co na dalnicic loni povolili to basti pres 3 litry na 100 a tak asi budu muset propustit par zamestnancu aby bylo na ten drahej OBN108 (obohaceny narural 10😄, no snad to nejak do pristiho roku (2052) nejak doklepu a pak koupim rovnou A10 s 8valcem 0.8 na antihmotu, ta prej je uzasna a na mezikontinentalnich ultranicich se snim prej da vpoho drzet i pres 600 za hodku :-!
..😄..no jo..
k čemu je o něco nižší spotřeba za cenu vyšších provozních nákladů..
Vše v zájmu aktuálního marketingového systému jménem ,,ekologie,,..
k čemu je o něco nižší spotřeba za cenu vyšších provozních nákladů..
Vše v zájmu aktuálního marketingového systému jménem ,,ekologie,,..
Tak papírové hodnoty jsou vždy trošku lepší - než ty skutečné. S tím musí člověk počítat.
Benzínové turbomotory mají jednu velkou nevýhodu a to, že jejich spotřeba je závislá na stylu jízdy. Když s ním člověk jezdí normálně, je spotřeba taky normální. Jakmile ho člověk přišlápne, spotřeba e😜onenciálně roste - do závratných výšek.
Benzínové turbomotory mají jednu velkou nevýhodu a to, že jejich spotřeba je závislá na stylu jízdy. Když s ním člověk jezdí normálně, je spotřeba taky normální. Jakmile ho člověk přišlápne, spotřeba e😜onenciálně roste - do závratných výšek.
To už máš nějak spočítaný nebo soudíš podle toho jak častou sou auta s timhle motorem v servisu? Nj, plácnout něco na netu a udělat ze sebe ňoumu je koukám čím dál snadnější.....
Presne tak, obava je zbytočná, kto jazdí "jak prase" tak ten bude ničiť turba vždy, či budú kvalitné alebo nekvalitné. Nech už ide o akúkoľvek automobilku, pochybujem, že by to pustili do obehu len tak, bez odskúšania. Mňa skôr máta spotreba, či to nie sú blbosti, myslím tie papierové hodnoty...
co jsem tak koukal na NAMĚŘENÉ průběhy výkonu a kroutícího momentu u 1.4TSI ... nechci si představovat jak moc se u 1.2 TSI museli na papíře snažit, aby to nějak vypadalo ;-\
Průběh kroutícího momentu je jak rozbouřená močůvka, kdy maxima dosáhne až v 3700ot (v 1500ot má o 25Nm míň, v 2500ot o celých 50Nm míň).
VW marketing :no:
Průběh kroutícího momentu je jak rozbouřená močůvka, kdy maxima dosáhne až v 3700ot (v 1500ot má o 25Nm míň, v 2500ot o celých 50Nm míň).
VW marketing :no:
Všichni se tady již několik let bojí o životnost moderních turbomotorů. Bezdůvodně.
Zásady užívání jsou: starat se o motor, nevytáčet studený a nechat po jízdě vydýchat.
Při dodržování těchto jednoduchých pravidel nebude s životností i po 300 tis. žádný problém. :-!
Zásady užívání jsou: starat se o motor, nevytáčet studený a nechat po jízdě vydýchat.
Při dodržování těchto jednoduchých pravidel nebude s životností i po 300 tis. žádný problém. :-!
Točivý moment 175 Nm od 1500 min-1, je zárukou velmi pěkného svezení, už aby to dávali do Octavie 😉
reálná spotřeba zas asi takovej zázrak nebude a životnost??přežije 300tis. bez výměn turba atd.??
speje k znižovaniu spotreby a zvyšovaniu výkonu. Le škoda, že nedopísali aká je spotreba pri 100 km/h a 130 km/h, na tak malý objem bude zaujímavé nárast spotreby pri väčšej záťaži motora