Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A3: Motor 1,2 TSI (77 kW) také pro nejmenší vůz se čtyřmi kruhy

Nový malý přeplňovaný motor 1,2 TSI se dostane také pod kapoty Audi A3 včetně verze Sportback.
Zpět na článek
30. 8. 2009 09:39
neregistrovaný "kamil_2"
29. 8. 2009 13:08
29. 8. 2009 13:21
29. 8. 2009 13:59
29. 8. 2009 14:28
29. 8. 2009 14:31
29. 8. 2009 14:41
29. 8. 2009 14:50
29. 8. 2009 16:32
30. 8. 2009 19:59
31. 8. 2009 09:51
31. 8. 2009 12:42
29. 8. 2009 20:49
29. 8. 2009 23:10
30. 8. 2009 20:23
Avatar - Mira328i
29. 8. 2009 10:31
...otázka času kdy tydle motory daj i do A4..
...kam ten svět spěje....
Rozbalit vlákno
10
29. 8. 2009 10:33
Re: ...otázka času kdy tydle motory daj i do A4..
speje k znižovaniu spotreby a zvyšovaniu výkonu. Le škoda, že nedopísali aká je spotreba pri 100 km/h a 130 km/h, na tak malý objem bude zaujímavé nárast spotreby pri väčšej záťaži motora
Avatar - Mira328i
29. 8. 2009 11:34
Re: ...otázka času kdy tydle motory daj i do A4..
reálná spotřeba zas asi takovej zázrak nebude a životnost??přežije 300tis. bez výměn turba atd.??
29. 8. 2009 13:10
Re: ...otázka času kdy tydle motory daj i do A4..
Všichni se tady již několik let bojí o životnost moderních turbomotorů. Bezdůvodně.
Zásady užívání jsou: starat se o motor, nevytáčet studený a nechat po jízdě vydýchat.
Při dodržování těchto jednoduchých pravidel nebude s životností i po 300 tis. žádný problém. :-!
29. 8. 2009 13:58
Re: ...otázka času kdy tydle motory daj i do A4..
Presne tak, obava je zbytočná, kto jazdí "jak prase" tak ten bude ničiť turba vždy, či budú kvalitné alebo nekvalitné. Nech už ide o akúkoľvek automobilku, pochybujem, že by to pustili do obehu len tak, bez odskúšania. Mňa skôr máta spotreba, či to nie sú blbosti, myslím tie papierové hodnoty...
29. 8. 2009 14:09
Re: ...otázka času kdy tydle motory daj i do A4..
Tak papírové hodnoty jsou vždy trošku lepší - než ty skutečné. S tím musí člověk počítat.
Benzínové turbomotory mají jednu velkou nevýhodu a to, že jejich spotřeba je závislá na stylu jízdy. Když s ním člověk jezdí normálně, je spotřeba taky normální. Jakmile ho člověk přišlápne, spotřeba exponenciálně roste - do závratných výšek.
29. 8. 2009 20:59
Re: ...otázka času kdy tydle motory daj i do A4..
Papierova hodnoty spotreby nie su ani nahodou vzdy lepsie ako realne! A spotreba je samozrejme zavisla na style jazdy nielen pri benzinovych motoroch, ale vsetkych (ale rozumieme sa asi, ako si to myslel).
Avatar - chlapecx
29. 8. 2009 22:00
Re: ...otázka času kdy tydle motory daj i do A4..
přesně tak, aj s HTPčkem se dá jet za 5 litrů na 100 a přitom jet max. 90 víc teda ne:-)
31. 8. 2009 09:53
Re: ...otázka času kdy tydle motory daj i do A4..
Na to si samozřejmě počkáme, až budou k dispozici nějaké věrohodné statistiky těchto motorů po 300t. Do té doby je to jen tlachání staré báby.
neregistrovaný "kamil_2"
30. 8. 2009 09:39
Re: ...otázka času kdy tydle motory daj i do A4..
Nevim co se ti nelíbí. Zatímco u nás je A3 vůz pomalu luxusní, v Rakousku a Německu má Audi tak trochu podobný postavení jako Škoda u nás: dobrý auto, ale má ho skoro každej. Takže proč si nedat do A3, se kterou najedu 10 000 km ročně převážně po městě 1.2 TSI? Konečně, neni to jedinej motor, kterej se tam montuje. Když se někomu nelíbí, koupí jinej. Prostě se jen rozšíří možnost volby...
Avatar - miromen
30. 8. 2009 10:28
Re: ...otázka času kdy tydle motory daj i do A4..
Přečti si nadpis.
29. 8. 2009 12:19
Pěknej krouťák
Točivý moment 175 Nm od 1500 min-1, je zárukou velmi pěkného svezení, už aby to dávali do Octavie ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - eLzyx
29. 8. 2009 13:16
Re: Pěknej krouťák
co jsem tak koukal na NAMĚŘENÉ průběhy výkonu a kroutícího momentu u 1.4TSI ... nechci si představovat jak moc se u 1.2 TSI museli na papíře snažit, aby to nějak vypadalo ;-\
Průběh kroutícího momentu je jak rozbouřená močůvka, kdy maxima dosáhne až v 3700ot (v 1500ot má o 25Nm míň, v 2500ot o celých 50Nm míň).
VW marketing :no:
31. 8. 2009 07:57
Re: Toyota 1,6 Valvematic ...
... ma maximum 160 Nm pri 4400 a neklesa pod 120 Nm v rozsahu 1200-6000. A to je atmosfera :-)
31. 8. 2009 08:48
Re: Toyota 1,6 Valvematic ...
Atmosféra 1.6 při 1200 ot/min 120 Nm ??
Máš odkaz na graf ? (nevěřim tomu).
Avatar - mustafa
29. 8. 2009 13:08
8v
To má jen dva ventily na válec? Koukám, že se asi hodně snažili snížit výrobní náklady.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Mira328i
29. 8. 2009 13:21
Re: 8v
..ale zase zvýšili servisní náklady:-)..a o to tu přece jde..
Avatar - mustafa
29. 8. 2009 13:59
Re: 8v
To už máš nějak spočítaný nebo soudíš podle toho jak častou sou auta s timhle motorem v servisu? Nj, plácnout něco na netu a udělat ze sebe ňoumu je koukám čím dál snadnější.....
Avatar - Mira328i
29. 8. 2009 14:28
Re: 8v
Uvidíš časem...
Zlatá atmosféra..
Avatar - Mira328i
29. 8. 2009 14:31
Re: 8v
spíš jenom ňouma si může myslet že náklady na provoz se nezmění..
Avatar - WinDiesel
29. 8. 2009 14:41
Re: 8v
Blahoslavení budiž ti, co věří marketingu automobilek a speciálně VW.
Avatar - Mira328i
29. 8. 2009 14:50
Re: 8v
..:-)..no jo..
k čemu je o něco nižší spotřeba za cenu vyšších provozních nákladů..
Vše v zájmu aktuálního marketingového systému jménem ,,ekologie,,..
29. 8. 2009 16:32
Re: 8v
presne, proto uz se poohlizim po mirne jete RS6 :-) (predchozi model)
Avatar - iudex
30. 8. 2009 19:59
Re: 8v
To skor vyzerá na omyl redakcie. V dnesnej dobe dat 2 ventily na valec? Nemyslím. Jednak je to proti logike preplnovania - dostat co najviac vzduchu do valca (a to cez 2 nasávacie ventily ide lepsie ako cez jeden). Naviac koncern je známy maximálnym zdielaním prvkov, tak ked 1,4 TSI, 1,8 TSI i 2,0 TSI sú 16-ventily s priamym vstrekom a turbom (kompresorom), silne pochybujem, ze 1,2 TSI bude 8v turbo.
Avatar - iudex
31. 8. 2009 09:51
Re: 8 ventilov?
No pozeral som i na iných stránkach a vyzerá to zrejme tak, ze moj odhad asi nebol správny a v 1,2 TSI (na rozdiel od vacsích TSI-ciek) skutocne bude len 8 ventilov, teda 2 na valec. 8-s
Avatar - miromen
31. 8. 2009 11:40
Re: 8 ventilov?
Tak pokud ten motor pojede dobře a nebude žrat jak prokopnuty tak v tom takovy problem nevidim a nevic nebudou tak nakladne připadne opravy.
Avatar - iudex
31. 8. 2009 12:42
Re: 8 ventilov?
Spotreba je samostatný problém malých turbomotorov. Len pre ilustráciu: test Clia 1,2 TCe: [odkaz]
- spotreba podla výrobcu 5,9 l, v teste 7,9 l, t.j. celé 2 litre viac. Za takmer 8 litrov musí v Cliu jazdit nadupaná 1,6ka!
Takze malé turbomotory skutocne ponúkajú výkon o dve triedy vacsích atmosfér (1,2T = 1,6 16v), ale bohuzial i ich spotrebu.
Uvidíme, ako si bude viest 1,2 TSI.
31. 8. 2009 22:19
Re: 8 ventilov?
Jde o to, že právě u přeplňovaného motoru dosáhneš stejného účelu (tj. dostat do válce za stejný čas víc směsi) jednoduše vyšším plnícím tlakem. Můžeš si tak odpustit relativně drahou čtyřventilovou techniku - vyrobit dalších osm ventilů, komplikovanější (nebo dokonce druhou) vačkovou hřídel atd. přece jen něco stojí.
29. 8. 2009 16:28
frajeri na benzince
cece koukam ze mas novou A9 v karavan uprave (avant) , to musi bejt na dalnicich pohodicka co, no ani ne, mam tam motor 0.6 TwinTurboKompresor s plazmovim vstrikovanim, ale jen 2 valec, takze jako nic moc, treba soused ma Sko v kvantumdiselu se 4 valcem 0.8TripeTurboTwinKompresor a to jede odost lip, a i spotrebou je to des, cece pri tech povolenych limitech 250 co na dalnicic loni povolili to basti pres 3 litry na 100 a tak asi budu muset propustit par zamestnancu aby bylo na ten drahej OBN108 (obohaceny narural 108), no snad to nejak do pristiho roku (2052) nejak doklepu a pak koupim rovnou A10 s 8valcem 0.8 na antihmotu, ta prej je uzasna a na mezikontinentalnich ultranicich se snim prej da vpoho drzet i pres 600 za hodku :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jenik1
29. 8. 2009 20:49
A co Fabia?
A do Fabie budou pořad montovat motor 1,6?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - miromen
29. 8. 2009 21:11
Re: A co Fabia?
Fabie se pro velky zajem přestane vyrabět takže ne. :-)
29. 8. 2009 23:10
Re: A co Fabia?
1.2TSI bude nahrazovat litinový 1.6MPI 75kW (8V) co se davá např. do Octavek

Do Fabie se dává hliníkový 1.6 16V 77kW, takže neplést.

Do Fabie to tipuju nejprve po faceliftu, tak 2 až 3 čtvrletí 2010.
Avatar - miromen
29. 8. 2009 23:26
Re: A co Fabia?
Jsi si jisty protože nova IBIZA ma taky 1.6 77kw a bude nahrazena 1.2 TSI.
Avatar - iudex
30. 8. 2009 20:23
Re: A co Fabia?
No ale to nie je obycajná 1,6ka, ako v Octavii. To je prosím 16-ventilová, a naviac o 2 kW výkonnejsia ako 1,6 MPI! Zohladniac, kolko rokov uz 1,6 MPI nadsluhuje, ocakávam vo Fabii zivotnost 1,6 16v do konca jej výroby (resp. v budúcej Fabii Classic este 10 rokov) ;-)
Avatar - twistedTSD
31. 8. 2009 10:21
Re: A co Fabia?
myslim ze bude nahrazen 1.2 TSI ne?
30. 8. 2009 14:02
1.2 TSI se nevyrábí momentálně
Jen by mě zajimálo ,kdy budou tyhle motory dostupné,lebo v říjnu pro yetiho asi těžko.Sériová výroba měla začít koncem července ,ale vyrábělo se necelých 300 kusů denně po dobu necelých 2 týdnů.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2009 17:12
Takove pekne auto
Takove pekne auto a oni ho totalne zabiji benzinovym kafemlejnkem :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Mira328i
30. 8. 2009 18:30
Re: Takove pekne auto
POZOR!!!!prej je to moderní benzínový motor s nízkou spotřebou,takže žádnej kafemlejnek:-)..
Stejně největší vliv na spotřebu má řidič,když je v.ů.l tak mu ani pidi obsah nepomůže..
Takže spotřeba v ideálních podmínkách je pak ve finále stejně jen na něm..
Avatar - woody-alien
30. 8. 2009 19:26
Re: Takove pekne auto
Ty možná nevíš, že podle Ády koupit si dnes auto s benzínovým motorem je jako koupit si černobílou televizi. >:D

Moderní, nemoderní, s turbem nebo bez, přímej vstřik nebo ne, všechno jsou to kafemlejnky a jedinej pořádnej motor je TDI, samozřejmě PD a vstřikovače řízený piezokrystalem. ;-)
Avatar - Mira328i
30. 8. 2009 19:55
Re: Takove pekne auto
Počkej..to mluvíš o tý technice z minulýho století?
Avatar - woody-alien
30. 8. 2009 21:58
Re: Takove pekne auto
No jistě, CR je přece slepá ulička a smysl má jedině ladit a pilovat PD. Tak pravil Áda... ;-)
Avatar - Ronault.
30. 8. 2009 22:15
Re: Takove pekne auto
Slyšeli jsme slovo "boží". Chvála tobě Ádo >:D