Novinky
Točivý moment 175 Nm od 1500 min-1, je zárukou velmi pěkného svezení, už aby to dávali do Octavie 😉
co jsem tak koukal na NAMĚŘENÉ průběhy výkonu a kroutícího momentu u 1.4TSI ... nechci si představovat jak moc se u 1.2 TSI museli na papíře snažit, aby to nějak vypadalo ;-\
Průběh kroutícího momentu je jak rozbouřená močůvka, kdy maxima dosáhne až v 3700ot (v 1500ot má o 25Nm míň, v 2500ot o celých 50Nm míň).
VW marketing :no:
Průběh kroutícího momentu je jak rozbouřená močůvka, kdy maxima dosáhne až v 3700ot (v 1500ot má o 25Nm míň, v 2500ot o celých 50Nm míň).
VW marketing :no:
To má jen dva ventily na válec? Koukám, že se asi hodně snažili snížit výrobní náklady.
..ale zase zvýšili servisní náklady😄..a o to tu přece jde..
To už máš nějak spočítaný nebo soudíš podle toho jak častou sou auta s timhle motorem v servisu? Nj, plácnout něco na netu a udělat ze sebe ňoumu je koukám čím dál snadnější.....
Uvidíš časem...
Zlatá atmosféra..
Zlatá atmosféra..
Blahoslavení budiž ti, co věří marketingu automobilek a speciálně VW.
To skor vyzerá na omyl redakcie. V dnesnej dobe dat 2 ventily na valec? Nemyslím. Jednak je to proti logike preplnovania - dostat co najviac vzduchu do valca (a to cez 2 nasávacie ventily ide lepsie ako cez jeden). Naviac koncern je známy maximálnym zdielaním prvkov, tak ked 1,4 TSI, 1,8 TSI i 2,0 TSI sú 16-ventily s priamym vstrekom a turbom (kompresorom), silne pochybujem, ze 1,2 TSI bude 8v turbo.
No pozeral som i na iných stránkach a vyzerá to zrejme tak, ze moj odhad asi nebol správny a v 1,2 TSI (na rozdiel od vacsích TSI-ciek) skutocne bude len 8 ventilov, teda 2 na valec. 8-s
Tak pokud ten motor pojede dobře a nebude žrat jak prokopnuty tak v tom takovy problem nevidim a nevic nebudou tak nakladne připadne opravy.
Spotreba je samostatný problém malých turbomotorov. Len pre ilustráciu: test Clia 1,2 TCe: [odkaz]
- spotreba podla výrobcu 5,9 l, v teste 7,9 l, t.j. celé 2 litre viac. Za takmer 8 litrov musí v Cliu jazdit nadupaná 1,6ka!
Takze malé turbomotory skutocne ponúkajú výkon o dve triedy vacsích atmosfér (1,2T = 1,6 16v), ale bohuzial i ich spotrebu.
Uvidíme, ako si bude viest 1,2 TSI.
- spotreba podla výrobcu 5,9 l, v teste 7,9 l, t.j. celé 2 litre viac. Za takmer 8 litrov musí v Cliu jazdit nadupaná 1,6ka!
Takze malé turbomotory skutocne ponúkajú výkon o dve triedy vacsích atmosfér (1,2T = 1,6 16v), ale bohuzial i ich spotrebu.
Uvidíme, ako si bude viest 1,2 TSI.
Jde o to, že právě u přeplňovaného motoru dosáhneš stejného účelu (tj. dostat do válce za stejný čas víc směsi) jednoduše vyšším plnícím tlakem. Můžeš si tak odpustit relativně drahou čtyřventilovou techniku - vyrobit dalších osm ventilů, komplikovanější (nebo dokonce druhou) vačkovou hřídel atd. přece jen něco stojí.
cece koukam ze mas novou A9 v karavan uprave (avant) , to musi bejt na dalnicich pohodicka co, no ani ne, mam tam motor 0.6 TwinTurboKompresor s plazmovim vstrikovanim, ale jen 2 valec, takze jako nic moc, treba soused ma Sko v kvantumdiselu se 4 valcem 0.8TripeTurboTwinKompresor a to jede odost lip, a i spotrebou je to des, cece pri tech povolenych limitech 250 co na dalnicic loni povolili to basti pres 3 litry na 100 a tak asi budu muset propustit par zamestnancu aby bylo na ten drahej OBN108 (obohaceny narural 10😄, no snad to nejak do pristiho roku (2052) nejak doklepu a pak koupim rovnou A10 s 8valcem 0.8 na antihmotu, ta prej je uzasna a na mezikontinentalnich ultranicich se snim prej da vpoho drzet i pres 600 za hodku :-!
A do Fabie budou pořad montovat motor 1,6?
Fabie se pro velky zajem přestane vyrabět takže ne. 😄
No ale to nie je obycajná 1,6ka, ako v Octavii. To je prosím 16-ventilová, a naviac o 2 kW výkonnejsia ako 1,6 MPI! Zohladniac, kolko rokov uz 1,6 MPI nadsluhuje, ocakávam vo Fabii zivotnost 1,6 16v do konca jej výroby (resp. v budúcej Fabii Classic este 10 rokov) 😉
Jen by mě zajimálo ,kdy budou tyhle motory dostupné,lebo v říjnu pro yetiho asi těžko.Sériová výroba měla začít koncem července ,ale vyrábělo se necelých 300 kusů denně po dobu necelých 2 týdnů.
Takove pekne auto a oni ho totalne zabiji benzinovym kafemlejnkem :no:
POZOR!!!!prej je to moderní benzínový motor s nízkou spotřebou,takže žádnej kafemlejnek😄..
Stejně největší vliv na spotřebu má řidič,když je v.ů.l tak mu ani pidi obsah nepomůže..
Takže spotřeba v ideálních podmínkách je pak ve finále stejně jen na něm..
Stejně největší vliv na spotřebu má řidič,když je v.ů.l tak mu ani pidi obsah nepomůže..
Takže spotřeba v ideálních podmínkách je pak ve finále stejně jen na něm..
Ty možná nevíš, že podle Ády koupit si dnes auto s benzínovým motorem je jako koupit si černobílou televizi. >😁
Moderní, nemoderní, s turbem nebo bez, přímej vstřik nebo ne, všechno jsou to kafemlejnky a jedinej pořádnej motor je TDI, samozřejmě PD a vstřikovače řízený piezokrystalem. 😉
Moderní, nemoderní, s turbem nebo bez, přímej vstřik nebo ne, všechno jsou to kafemlejnky a jedinej pořádnej motor je TDI, samozřejmě PD a vstřikovače řízený piezokrystalem. 😉
Zásady užívání jsou: starat se o motor, nevytáčet studený a nechat po jízdě vydýchat.
Při dodržování těchto jednoduchých pravidel nebude s životností i po 300 tis. žádný problém. :-!
Benzínové turbomotory mají jednu velkou nevýhodu a to, že jejich spotřeba je závislá na stylu jízdy. Když s ním člověk jezdí normálně, je spotřeba taky normální. Jakmile ho člověk přišlápne, spotřeba e😜onenciálně roste - do závratných výšek.