Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3: Motor 1,2 TSI (77 kW) také pro nejmenší vůz se čtyřmi kruhy

Aleš Dragoun
Diskuze (42)
Nový malý přeplňovaný motor 1,2 TSI se dostane také pod kapoty Audi A3 včetně verze Sportback.

Přeplňovaný nástupce litinového klasika 1,6 MPI se vyrábí v Mladé Boleslavi a zanedlouho se objeví i v Golfu, Polu a Škodě Yeti. Trend downsizingu, tedy zmenšování objemu zážehových agregátů a jejich vybavování turbodmychadly, tak pokračuje i u koncernu Volkswagen.

Čtyřválcový agregát má objem 1197 cm3, ze kterého dává největší výkon 77 kW (105 k) při 5000 min-1. Blok motoru je z hliníkové slitiny, což přispívá k velmi nízké hmotnosti celé pohonné jednotky – ta váží jen 89,5 kg. Osm ventilů, dva na každý válec, ovládá jeden vačkový hřídel. Točivý moment vrcholí hodnotou 175 Nm, která je k dispozici v rozmezí 1500-3500 min-1.

Třídveřové Audi A3 díky těmto parametrům zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,1 s, pětidveřový Sportback je pak o dvě desetiny pomalejší. Obě karosářské varianty dosahují maximální rychlosti 190 km/h při kombinované spotřebě 5,5 l/100 km.

Zákazníci si budou moci koupit Audi A3 s motorem 1,2 TSI až v prvním čtvrtletí příštího roku, a to pouze s pohonem přední nápravy a šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.

Aleš Dragoun
Diskuze (42)
31. 8. 2009 22:19
Re: 8 ventilov?
Jde o to, že právě u přeplňovaného motoru dosáhneš stejného účelu (tj. dostat do válce za stejný čas víc směsi) jednoduše vyšším plnícím tlakem. Můžeš si tak odpustit relativně drahou čtyřventilovou techniku - vyrobit dalších osm ventilů, komplikovanější (nebo dokonce druhou) vačkovou hřídel atd. přece jen něco stojí.
Avatar - iudex
31. 8. 2009 12:42
Re: 8 ventilov?
Spotreba je samostatný problém malých turbomotorov. Len pre ilustráciu: test Clia 1,2 TCe: [odkaz]
- spotreba podla výrobcu 5,9 l, v teste 7,9 l, t.j. celé 2 litre viac. Za takmer 8 litrov musí v Cliu jazdit nadupaná 1,6ka!
Takze malé turbomotory skutocne ponúkajú výkon o dve triedy vacsích atmosfér (1,2T = 1,6 16v), ale bohuzial i ich spotrebu.
Uvidíme, ako si bude viest 1,2 TSI.
Avatar - miromen
31. 8. 2009 11:40
Re: 8 ventilov?
Tak pokud ten motor pojede dobře a nebude žrat jak prokopnuty tak v tom takovy problem nevidim a nevic nebudou tak nakladne připadne opravy.
Avatar - twistedTSD
31. 8. 2009 10:21
Re: A co Fabia?
myslim ze bude nahrazen 1.2 TSI ne?
31. 8. 2009 09:53
Re: ...otázka času kdy tydle motory daj i do A4..
Na to si samozřejmě počkáme, až budou k dispozici nějaké věrohodné statistiky těchto motorů po 300t. Do té doby je to jen tlachání staré báby.