Novinky
sice miluju inline-six, ale do 1er mi ten přeplňovaný čtyřválec celkem sedí.
Jenom nechápu, že při tom obrovském momentu, který ty motory produkují (hlavně samozřejmě diesel) BMW pořád tak věří elektronice a nenabízí samosvor aspoň jako volitelnou výbavu..
Jenom nechápu, že při tom obrovském momentu, který ty motory produkují (hlavně samozřejmě diesel) BMW pořád tak věří elektronice a nenabízí samosvor aspoň jako volitelnou výbavu..
No s benzinovym motorom to vyzera byt slusna raketka, aj ked spotrebe 6,6 litra veria asi iba deti do 8 rokov. Kazdopadne vydolovat z 2.0 L motora aj ked za pomoci turba, priameho vstrekovania a casovania ventilov 215 bhp sa mi zda uz nejako moc. Este pred 5 rokmi bolo treba na podobne vykony E46 330i. Aku dimenzovanost ten motor potom musi mat? Na papiery sice oslnive vykony, ale vykupene prilisnym mnozstvom kurwitok...
A to má ten motor i verzi 28i se 180kW. Nic světoborného dneska, co je na pochvalu, to je rozhodně točivost a náznak gradace výkonu. Problém je, že se ten motor srovnává s R6, který nahrazuje, a vůči kterému jde jednoznačně o ztrátu charakteru, zvuk, výkonová špička, reakce na plyn, ale srovnej s čímkoliv 2,0t a nelze než zvednout palec, zvuk je čtyřválcový, ale vytočený nezní utrápeně, točí s přehledem do 6,5 tis. a reakce na plyn je mezi 2,0 turbomotory s výkonem řekněme nad 170 kW (tj. skutečně výkonná turba) s přehledem nejlepší. :yes:
No vidis a Honda S2000 mela z dvoulitru 240 koni (chceme-li byt trochu civilnejsi, Civic Type-R 200 koni), a to bez turba a primeho vstriku 😄
160kW melo Subaru ve svem dvoulitrovem WRX (tedy civilnim modelu, nikoliv v STI) v roce 2001 a jejich zivotnost pri lidskym (= nezavodnim) pouzivani nebyla spatna. To uz se ovsem tak uplne neda rici o spotrebe, ktera je v prumeru 9-13 litru, coz je z dnesniho pohledu moc i na stalou ctyrkolku. 200 koni je dneska podle meho docela normalni vykon i pro nizsi stredni tridu.
Obdiv zaslouzi BMW za stejny vykon u naftovych dvoulitrovych motoru, ale jak budou vypadat jejich vnitrnosti a prislusenstvi za 6-8 let, to bych radeji nechtel videt. Majitele funglovek to trapit nemusi, budouci zajemce o ojetinu ovsem ano...
Obdiv zaslouzi BMW za stejny vykon u naftovych dvoulitrovych motoru, ale jak budou vypadat jejich vnitrnosti a prislusenstvi za 6-8 let, to bych radeji nechtel videt. Majitele funglovek to trapit nemusi, budouci zajemce o ojetinu ovsem ano...
Audi už šest let nabízí ze stejného objemu takřka 200 kW a ten motor je naprosto bezproblémový, a to i navzdory tomu, že je tento motor velmi vyhledávaný mezi tunery.
Nedělejme si iluze, že by BMW na takové hodnoty také nedokázalo ten motor naladit. Spíše nepotřebují.
Ta verze má ale dost citelný turboefekt, je to povedený motor, jenže s jedním turbem už prostě 200kW bez turboefektu nedostaneš. Aby dvoulitr turbo i při biturbu připomínal atmosféru je těch 180kW tak akorát, Hamann už dneska poladí 28i na nějakých 220kW, ale bez turboefektu to nebude ani s twinturbem.
No nvm, já bych tedy určitě upřednostnil motor s lehkým turboefektem, u něhož však výkon graduje alespoň v těch 6 tis. otáčkách, než podivný hybrid, který sice podává svůj výkon rovnoměrně a okamžitě, avšak svoje představení uzavírá v takřka dieselových 5 tis. otáčkách.
P.S. motory Subaru či Mitsibushi bych sem vůbec netahal. Tyto motory jsou svým průběhem už dost oldschool a zůstávají tak možnou volbou jen pro velmi specifický a tím i úzký okruh zákazníků.
P.S. motory Subaru či Mitsibushi bych sem vůbec netahal. Tyto motory jsou svým průběhem už dost oldschool a zůstávají tak možnou volbou jen pro velmi specifický a tím i úzký okruh zákazníků.
Já prostě neskonale miluju tyhle kriticky nadmyšlené plamenné kydy mistrů plakátových volantů. Připomínají mi Robinsona, co sedí na břehu a arogantně odmítá záchranu od jednoho člunu za druhým s příznačně prosťáčkovsky naivní argumentací, že pod osm plachet ať se nikdo ani nenamáhá se zastavením...
Popravdě si napišme, že i na té nejslabší motorizaci by horní jednička vnesla do životů devadesáti pěti procent diskutérů takovou porci silničního života, že by to možná velké procento předmětných anorektických garážových duší těžce zvládalo. Tedy takto přistupuj k případné kritice jedničky z Mnichova - kdyby ses do ní posadil a podařilo by se ti ujet sto metrů, nikdy už bys na tak silný životní zážitek nezapomněl. A víš proč? Protože bys řídil nejlepší kompakt světa, a je jedno, jestli byl byl zrovna na sto patnácti či dvou stech koních Tak se tu nekasej, zatáhni nudli a smiř se s tím, že být velkým neznamená jen mít bavoráka v garáží, být velkým znamená, že umím to bávo i upřímně pochválit.
To, jaká jednička ve svých motorizacích je, to ti zde napíši opravdoví mistři volantu, a jsou to i někteří naši diskusní kolegové (no konečně...), kteří mají zajeto a najeto, a to nejen v garáži, nýbrž i v hlavě.
Konečně nezapomeň na jednu podstatnou věc. Jak známo, za člověka mluví především jeho činy, a platí to do písmene i v garáži. Tak až si půjdeš jednou někam vyžebrat své první auto, nezapomeň si v té chvíli vybavit, jak jsi kdysi na diskusi bohorovně sejmul jedničku od BMW. Na spláchnutí pachuti ze sebe sama si do brecka přibal preventivně jednu litrovou fantu.
Neboť není větší sebefalše, než při jízdě na oslíkovi, zvedat prostředníček kolemletícím plnokrevníkům v trysku.
A kdybys náhodou nevěděl, jak na bávo, tady máš návod jak (ne)kupovat bavoráka😒br />
Hochu, bavorák, to je smlouva s ďáblem. Není cesty zpět. To si uvědom ještě, než začneš s výukou jódlování. Rozumíš, mít bavoráka a neumět jódlovat, to je jako jezdit na raftu a neumět kraula. Takže to jódlování - "Alles gute" znáš? Pokud jo, máš cestu otevřenou nejen k vysněnému bavorákovi, ale možná, že si tím jódlováním na něho i vyděláš. Každopádně, hodláš-li jezdit v pětkovým emku, pod tři oktávy o tom ani neuvažuj.
Padací most na kožeňákách se musíš naučit spouštět jedním táhlým grifem. Pochop, v BMW nemáš na věci života moc času a většinou budeš oběma rukama viset na volantu, tak se prostě musíš naučit za jízdy dělat i potřebu. Ovšem pozor, pokud máš zatím s bavorákem zkušenost jen při šmejdění v mezerách mezi auty na parkovišti u Delvity, hrozí ti, že se v něm nejen vyděláš, ale i poděláš. A to už by nebylo to pravé ořechové, to jistě uznáš sám.
Takže jsme to prošli a už víme, jak na něho. Jedno ráno vezmi slušný podkolenky, kožeňáky, klobouk se štětkou a vyraž směr prodejna bavoráků. Vedle vašeho koloniálu na náměstí to ale nehledej. Cestou si jódluj, na tyhle pěvce u BMW čekaj. Uvnitř si objednej jednoho bavorskýho tupláka. Až ti ho přinesou, pěnu elegantně sfoukni a zbytek si nalij do termosky. Chceš snad odjet v autě, ne?
Můj odhad ovšem je, že, jak tě tam spatří a jakmile zjistí, že se netočí další díl "Alles gute", nakopnou ti vrtuli a pošlou tě, kam patříš. Ty ale netruchli. Zalez venku do roští a sleduj, jak se opravdu kupuje BMW. Do hodiny přijede určitě nějakej ostrej řízek se strništěm, kterého zatím nedosáhneš ani pomocí šmirglu. Tak mu z toho roští zajódluj a popřej mu hodně štěstí v empětce. A nebul, každý bavoráka mít nemůže.
BRAVO BMW :yes:
Popravdě si napišme, že i na té nejslabší motorizaci by horní jednička vnesla do životů devadesáti pěti procent diskutérů takovou porci silničního života, že by to možná velké procento předmětných anorektických garážových duší těžce zvládalo. Tedy takto přistupuj k případné kritice jedničky z Mnichova - kdyby ses do ní posadil a podařilo by se ti ujet sto metrů, nikdy už bys na tak silný životní zážitek nezapomněl. A víš proč? Protože bys řídil nejlepší kompakt světa, a je jedno, jestli byl byl zrovna na sto patnácti či dvou stech koních Tak se tu nekasej, zatáhni nudli a smiř se s tím, že být velkým neznamená jen mít bavoráka v garáží, být velkým znamená, že umím to bávo i upřímně pochválit.
To, jaká jednička ve svých motorizacích je, to ti zde napíši opravdoví mistři volantu, a jsou to i někteří naši diskusní kolegové (no konečně...), kteří mají zajeto a najeto, a to nejen v garáži, nýbrž i v hlavě.
Konečně nezapomeň na jednu podstatnou věc. Jak známo, za člověka mluví především jeho činy, a platí to do písmene i v garáži. Tak až si půjdeš jednou někam vyžebrat své první auto, nezapomeň si v té chvíli vybavit, jak jsi kdysi na diskusi bohorovně sejmul jedničku od BMW. Na spláchnutí pachuti ze sebe sama si do brecka přibal preventivně jednu litrovou fantu.
Neboť není větší sebefalše, než při jízdě na oslíkovi, zvedat prostředníček kolemletícím plnokrevníkům v trysku.
A kdybys náhodou nevěděl, jak na bávo, tady máš návod jak (ne)kupovat bavoráka😒br />
Hochu, bavorák, to je smlouva s ďáblem. Není cesty zpět. To si uvědom ještě, než začneš s výukou jódlování. Rozumíš, mít bavoráka a neumět jódlovat, to je jako jezdit na raftu a neumět kraula. Takže to jódlování - "Alles gute" znáš? Pokud jo, máš cestu otevřenou nejen k vysněnému bavorákovi, ale možná, že si tím jódlováním na něho i vyděláš. Každopádně, hodláš-li jezdit v pětkovým emku, pod tři oktávy o tom ani neuvažuj.
Padací most na kožeňákách se musíš naučit spouštět jedním táhlým grifem. Pochop, v BMW nemáš na věci života moc času a většinou budeš oběma rukama viset na volantu, tak se prostě musíš naučit za jízdy dělat i potřebu. Ovšem pozor, pokud máš zatím s bavorákem zkušenost jen při šmejdění v mezerách mezi auty na parkovišti u Delvity, hrozí ti, že se v něm nejen vyděláš, ale i poděláš. A to už by nebylo to pravé ořechové, to jistě uznáš sám.
Takže jsme to prošli a už víme, jak na něho. Jedno ráno vezmi slušný podkolenky, kožeňáky, klobouk se štětkou a vyraž směr prodejna bavoráků. Vedle vašeho koloniálu na náměstí to ale nehledej. Cestou si jódluj, na tyhle pěvce u BMW čekaj. Uvnitř si objednej jednoho bavorskýho tupláka. Až ti ho přinesou, pěnu elegantně sfoukni a zbytek si nalij do termosky. Chceš snad odjet v autě, ne?
Můj odhad ovšem je, že, jak tě tam spatří a jakmile zjistí, že se netočí další díl "Alles gute", nakopnou ti vrtuli a pošlou tě, kam patříš. Ty ale netruchli. Zalez venku do roští a sleduj, jak se opravdu kupuje BMW. Do hodiny přijede určitě nějakej ostrej řízek se strništěm, kterého zatím nedosáhneš ani pomocí šmirglu. Tak mu z toho roští zajódluj a popřej mu hodně štěstí v empětce. A nebul, každý bavoráka mít nemůže.
BRAVO BMW :yes:
pouzivat slovo prostacek v kazdom prispevku moze len spros.tacek 😉
vies aj nieco ine alebo len tie hov.na?
vies aj nieco ine alebo len tie hov.na?
Tak v prvních 2 odstavcích se nám GTI hezky popsal a zbytek slohové variace jsem už raději nečetl >😁
BMW je fakt zmluva s diablom. Ráno prichádzam ku garáži, otváram a mračia sa na mňa ľadvinky. Otváram dvere a s rešpektom stlačím start/stop engine. Tlmene sa rozozvučí orchester R6 pripravený na jazdu. 272 muzikantských koní je pripraveno zahrať orchester. Najlepšie na to je, že ja som dirigent >😁
BMW :yes:
BMW :yes:
Sestivalec je sestivalec, o tom zadna...
Ale nemam obavy, ze by ani bavorska R4 nebyla na uplne spici....koneckoncu, ten ctyrvalec mi k charakteru jednicky docela sedi 😄 Jen ta kastle je zoufale oskliva😡
PS: je zajimavy, jak se pomalu vracime tam, kde jsme byli pred dvaceti lety. To prisel FIAT s 16vt, ktery snad do dnesni doby co se projevu a charakteru tyce nebyl prekonan. Kopanec do zad asi uz neleti, ja bych ho bral zpet 😄
Spolehlivost i pri 300+ konich prijatelna, o 215 koni v BMW rozhodne strach nemam.
Ta ekologicka a danova omezeni nejsou co se pokroku v technice tyce zas tak spatna, ze?😄
Ale nemam obavy, ze by ani bavorska R4 nebyla na uplne spici....koneckoncu, ten ctyrvalec mi k charakteru jednicky docela sedi 😄 Jen ta kastle je zoufale oskliva😡
PS: je zajimavy, jak se pomalu vracime tam, kde jsme byli pred dvaceti lety. To prisel FIAT s 16vt, ktery snad do dnesni doby co se projevu a charakteru tyce nebyl prekonan. Kopanec do zad asi uz neleti, ja bych ho bral zpet 😄
Spolehlivost i pri 300+ konich prijatelna, o 215 koni v BMW rozhodne strach nemam.
Ta ekologicka a danova omezeni nejsou co se pokroku v technice tyce zas tak spatna, ze?😄
Sestivalec je sestivalec, o tom zadna...
Ale nemam obavy, ze by ani bavorska R4 nebyla na uplne spici....koneckoncu, ten ctyrvalec mi k charakteru jednicky docela sedi 😄 Jen ta kastle je zoufale oskliva😡
PS: je zajimavy, jak se pomalu vracime tam, kde jsme byli pred dvaceti lety. To prisel FIAT s 16vt, ktery snad do dnesni doby co se projevu a charakteru tyce nebyl prekonan. Kopanec do zad asi uz neleti, ja bych ho bral zpet 😄
Spolehlivost i pri 300+ konich prijatelna, o 215 koni v BMW rozhodne strach nemam.
Ta ekologicka a danova omezeni nejsou co se pokroku v technice tyce zas tak spatna, ze?😄 :yes:
Ale nemam obavy, ze by ani bavorska R4 nebyla na uplne spici....koneckoncu, ten ctyrvalec mi k charakteru jednicky docela sedi 😄 Jen ta kastle je zoufale oskliva😡
PS: je zajimavy, jak se pomalu vracime tam, kde jsme byli pred dvaceti lety. To prisel FIAT s 16vt, ktery snad do dnesni doby co se projevu a charakteru tyce nebyl prekonan. Kopanec do zad asi uz neleti, ja bych ho bral zpet 😄
Spolehlivost i pri 300+ konich prijatelna, o 215 koni v BMW rozhodne strach nemam.
Ta ekologicka a danova omezeni nejsou co se pokroku v technice tyce zas tak spatna, ze?😄 :yes:
PS: Čímž ZDRAVÍM vwšechny oooobdivovatele letošní audi novinky V6 3.0 Tdi 150 kW 😉
Tak a teď nám řekni, co konkrétně je na 3,0 TDI 150 KW špatného.
PS: Ale když jsem byla malá, tak jsem v katalogu TAKÉ porovnávala (zcela NEsmyslné) údaje 0-100 km/h, pak jsem ale auty začala jezdit... 😉
PPS: A opravdu ANO, motory jako 2.2 HDi, 25d, 250 CDi jsou o generaci (dvě?) dál než 2.0 TDi 😄
Tady se podívej na přímé srovnání, [odkaz] tyhle dvouturba mají výhodu pouze ve spotřebě, kdo zkusil ví, kdo umí číst také. Vracím-li věc zpět k tvé první poznámce pod tímto článkem, pak znova říkám, místo hanění audi, je tohle jejich lpění na šestiválci na pochvalu. 😉
Hele, to jste FAKT TAK "mimo", že si myslíte že to s tím (z dnešního pohledu) "slaboučkým" šestiválcem je "LPĚNí na V6"? NE"bubněte" - tomu (snad) NEvěříte ani vy sám! 😉
Každý soudný člověk chápe, že "slaboučký" šestiválec je prostě jedno z nastavení daného motoru, proti němuž nemají srovnatelně výkonné čtyřválce jinou výhodu než pár deci na sto. Pro zákazníka nepodstatné (nemluvíme tu o rozdílu litrů na sto), pro automobilku důležité.
Debata je zbytečná, protože není ani o čem mluvit, věc je prostá, celý "problém" je čistě v rovině nemilostného vztahu Kylie-Audi.
KAŽDÝ (znalý) a soudný člověk VÍ, že audi/vw ve vwývoji naftových bi-turbo motorů "trošičku zaspalo" - jak u 4válců (tam spí zimním spánkem DODNES), tak u V6 😄
Že VÁM (ehm - váš) mozek "to nebere" - to je mi líto 😉
Reakce jsou na tvou diskusi otevírající stupidní poznámku o ooobdivovatelech novinky 3,0tdi 150kW. Jako obvykle se ti x lidí, s nějakou osobní zkušeností s více než jedním motorem, snaží vysvětlit, že čtyřválec dýzl biturbo není v jiném ohledu než ve spotřebě žádná výhra oproti na stejný výkon naladěnému šestiválci.
Tohle je fakt perla😒br /> Ano - přesně to (co jak v JAGu tak CITROËNu smete to audi v jakýchkoli otáčkách = biturbo je prostě biturbo.. 😄 Mluvíš-li skutečně motoru 2,2hdi 150kW vs. 3,0tdi 150kW pak jen
>😁 >😁 >😁
Takže je vcelku jasné, že věta, že 2.2 biturbo "smete" 3.0 TDi v jakýchkoliv otáčkách je nesmysl, protože kromě vyplnění "turbodíry" v nízkých otáčkách v těch středních a vyšších druhé menší turbo žádný přínos nemá.
A "turbodírou" už dnes trpí málokterý motor... Navíc příspěvek kari.laz byl podle mě ironický, jinak by nedával smysl. Protože když dynamikou papírově silnější 3.0HDi je na tom HŮŘ jak 3.0TDi v o třídu větším voze, tak jinak to fakt nedává smysl.
Dosáhnout vyšších výkonů není problém, nevrátit se přitom v komfortu používání o 10 let zpět už problém trochu je.
A nějak ŠPATNĚ jste to přečetl - 2.2 HDi "smete" 2.0 Tdi a 3.0 Bi-turbo (hlavně v elasticitě) "smete" 3.0 TDi (ale právě příchozí bi-Tdi je už zase výkonnější než - lehce "postarší" 3.0 HDi/D které má max. výkon 202 kW/600 Nm ...
..což je ale "normální" - na příští rok ohlášené Bi-CDi bude mít zas větší výkon než ta "supernovinka" od audi..
Myslím že NEJkultivovanější motory byly "nedávno" - v dieslech byl skvělý V6 2.7 HDi, v benzínech motor roku BMW 45i ..
... BOHUŽEL (a opravdu s VELKÝMi písmeny!) ty motory zas tak moc dlouho v nabídce NEzůstaly. Přišly totiž "požadavky na vyšší výkon" - už tehdy (dle mne) ZCELA NEsmyslné.
PS: Čímž ale nechci (jen) "shazovat" bi- či dokonce tri- turba - ono to "své kouzlo" má - pro mne by bylo IDEÁLem, kdyby v nabídce bylo "to i ono" (ať si každý VYBERE zda "hon JEN za výkonem" nebo "ultrakultivovanost"...
.. ale "lepší číslíčka" VŽDY "zvítězí" (bouhužel - i když "přiznávám" že svým způsobem "přitahují" i mne.. 😉
PS: škoda že jste NEreagoval na "ps" 😄
Stejně tak 2,2HDi nahrazuje starý šestiválec pouze výkonově, není vůbec důvod polemizovat o tom, že V6 je lepší než 4V. Ovšem cena/náklady jsou u těchto motorů úplně někde jinde.
A to je oč tu běží 😉
PS: směrem ke koncernu (a bez nějakých posměšků). Je fakt, že VW s tím slibovaným 2.0 TDi se 160kW nějak v prodlení. Argumentovat tím, že nemusí, protože má V6 se sníženým výkonem je hloupé, protože to pro výrobce i zákazníka představuje zbytečné náklady a VW je známý spíše svým úsporným myšlením než rozhazováním. Buď tedy zmíněný motor není ještě kompletně hotový (což si nemyslím) nebo dochází k jeho přepracování (výkon/emise). Uvidíme nakonec , kolik se jim podaří z toho motoru vydolovat. Tak jim držme palce a přestaňte se hádat jak malé děti na pískovišti, kdo má lepší bábovičku!
Jinak gratulace BMW k novým motorům a doufám že na V6 nezanevřou úplně 😄
Jako zákazník ti mohu říct, že jsem radši za nákladnější V6. Vždy budu, dokud budou lepší než R4. Zase tolik peněz mi neušetří (mám svou pochybnost, že mi vůbec něco ušetří) a rozdíl je to pořád nezanedbatelný, ať si kterákoli automobilka říká, co chce. Klidně bych EU zaplatil svůj podíl na pokutě.
PS: Zrychlení je o mnohem větším počtu faktorů.
PS: GRATULUJi, že vedení BMW se vám "svěřilo" 😉
PPS: A co u ostatních značek - kde udělali TO SAMÉ - jak to bylo (před LETY když se toto "rozhodovalo") u Mercedes a JAGuar a Citroën - to náhodou NEvíte?? 😄
..aneb VYMYSLEL jsem si to (tu "bubost") a teď NEvím jak "z toho ven"? 😄
PS: NEnazvala bych to "vzrušující" ale "zajímavé" - co si někteří myslí "že projde" 😉
.. že to NEvíte - je mi líto 😄
Aneb "křičíte" že NEvíte NEznáte - a ještě se snažíte "urazit"?!? 😐
DOSTUDUJTE si (si znamená VY SÁM! 😄 ) a až zjistíte že "plácáte" bubosti - tak ... tak stačí to "sorry" 😄
PS: ale chápu že (NEpříliš znalého) ZAČÁTEČNÍKA fakt, že např. Citroën (a další značky) již ROKY nabízí motorizace o generaci/dvě modernější než audi, může trochu "zaskoooočit" >😒]
Neexistuje zadny NASKOK DIKY DALSIMU TURBU.
Jinými slovy, nic tragického, celkem slušný motor, ale dělat si na základě něj legraci z dýzlových motorů audi, je vzhledem ke stavu rozdělení sil v dýzlsvětě mírně řečeno mimomísové. 😉
Ostatne ta dve turba tam nejsou proto, aby z motoru dostala vice vice vykonu ve spicce, ale proto, ze maji mensi prumer a tudiz se rychleji roztoci. Takze jsou tam proto, aby pomohla vyhladit momentovou charakteristiku - coz se da dosahnout i jinymi prostredky (twinscroll napriklad).
Cemu se smeju ja je fakt, ze Kylie povazuje biturbo za vrchol technickeho pokroku a je presvedcena, ze Audi neni schopne z V6 vytlouct vic, nez tech 150kW - oboji je nesmysl.
Já bych soudila, že po tom co těch motorech bylo napsáno JEN tady, tak "bude jasno" 😉
K tomu vašemu "vwýplodu" NEumí zacházet: Jednak bych u NEstranného fandy do aut očekávala pravý OPAK vaší argumentace (že se nebude snažit hledat "ospravedlnění" pro technicky slabší 3.0 Tdi - ale bude "chtít/oceňovat" lepší modernější náročnější technologie ... ať už jde o závěsy kol nebo konstrukci motoru 😄 ) a "druhak" audi 3.0 Tdi má výkony 150 a 180 kW - biturbo JAG/Citroën 202 a 177 kW ... to prostě BEZ dvou turbodmychadel zatím NEjde 😉
...a KDE vymýšlíte ty "bubosti" a absurditky typu "povozky na úrovni formule"?
A vy asi VŮBEC NEtušíte JAKÝ rozdíl je mezi McPhersny a lichoběžníky, ŽE? 😄
Ach jo - nemůžete to "zkrátit" a ROVNOU napsat - "autům NErozumím" (souvislosti NEchápu 😉
Tech 177 i 202 i treba 300 kW jde i bez dvou turb. Jde ale o to, ze pak to jedno turbo musi byt velke jako vase ego, aby dalo ve spicce ten vykon a kroutak. V nizkych otackach by ridic dlouho cekal na jeho roztoceni. Tudiz se pouziji dve mensi turba, pripadne hodne male a hodne velke turbo, kdy male tlaci v nizzsich otackach, nez se roztoci to velke.
McPhersony nejsou nic tragickeho, pouziva je i Porsche na 911, takze mi jiste nebudete tvrdit, ze jsou na houbeles, ze?
Jde o to, ze nekdo nacpe do auta hromadu "technologickych a technickych" vychytavek a nevi jak je doladit, nekdo jiny to udela jednoduse a funguje to.
PS: NEvíte co na ta FAKTA říct? 😄
PPS: Dokážete napsat (rozebrat) jednu JEDINOU věc co vám tam příjde "směšná" (NEsprávná atd.? 😉
(trošičku vám omlouvá - že /tady/ asi VĚTŠINA lidí "si nedovede představit", že hned v NĚKOLIKA motorizacích je PŘED audi - dokonce i Citroën 😄
PS: No, mně už "spočítali" jak na tom MÁ hlavička je - díky "za péči" - když vás to TAK "zajímá", buďte "hudina" a zkuste si nechat "ocenit" tu svoji >😒]
PPS: A nebo si ALESPOŇ něco (málo) přečtěte "dostudujte" o těch motorech..
.. a doporučuji něco měkkého pod bradu - spadne vám TAK že by to mohlo být "o zuby" 😄
PS: Mimózního ne - je to "průměrný" 2litr - NEschopný konkurovat motorům 23d, dnes 25d, minulému ani současnému 2.2 HDi či 250 CDi..
.. to je ale (doslova) "stará vesta" - prostě (letitá) FAKTA 😄
PS: Mimochodem NEčetl jste (asi ne - bylo to v němčině) jak nový 1.8 D-iD "smetl" veškerou konkurenci - třeba nějaký 1.6 Tdi se mu NEmůže rovnat (doslova NIČÍM - výkonem ani spotřebou - jo kdo umí ten umí :yes: 😉
KDE se (mezi technicky NEznalými) "bere" ta TOTÁLní popularita Tdi - to asi ne a Ne a NEpochopím NIKDY 😄
Ty máš dobrej komplex. >😁 :no:
PS: Já se tu (kdysi) snažila "propagovat" NAPROSTO MIMOŘÁDNÝ 23d (případně Alpina D3 157 kW 450 Nm - což tehdy byla NAPROSTÁ BOMBA), ale.. 😐
PS: Je to o to DĚSIVĚJŠí, že Alpina D3 vyjde "skoropodobně" jako Superb 2.0 TDi - hádejte který z vozů se prodává NÁSOBNĚ víc .. SUPER fantastické auto s naftovým motore par excellence, nebo "dlouhé průměrné auto střední třídy, postavené s použitím mechanických skupin vozu NIŽŠí střední třídy" 😄
Pro dnešek zatím ještě chybí hláška, že sis odběhla za buřtíkem, Tvou studnici vědomostí.
Začni žít, vypni počítač, tady se fakt nevyléčíš! 😄
PS: TAKÉ už jste zjistil, že pravda (většinou) zní tak "absurdně"?
A bohužel naopak - kdejaký "blábol" působí jak "písmo svaté"? 😄
PPS: Buřtík (ještě) pracuje - ale již BRZY... 😉
Tady ty tvý bláboly NIKDO nebere vážně. JSI tu k SMÍCHU. 😉
Vlastne: DALSImu turbu, at drzim capslockovou lajnu >😁
PS: Popravdě díky dalšímu turbu EXISTUJE "náskok" (a VELKÝ 😉
A ještě jednou "popravdě" - éra díky DVĚMA turbům SUPERpružných naftových 4válců tu před pár lety byla (proto píši "o generaci/dvě" - že je Tdi "pozadu" 😄 ), dnes už jsme zase "trochu jinde" 😉
PPS: A NEjde o Citroën - ten je jen JEDNOU z firem - co v této oblasti mají "NÁSKOK díky technice - před tou firmou s POVEDENÝM sloganem 😄
PPPS: Ale jistě jednou PŘÍJDE čas - kdy ten MNOHAletý skluz audi "dožene".. :yes:
.. jen nevím, jestli tou dobou 25d 160 kW a 2.2 HDi a 250CDi 150 kW budou ještě v nabídce.. >😒]
(s těmito výkonu 😉
Prostě tady, jak v "silnějším" (kdysi bi-trubo, dnes twinscroll turbo - čtyřválci, dnes o výkonech nějakých 150-160 kW - viz to 25d) 4válci, tak v bi-turbo 6ti-válci audi (oproti JAGuaru, BMW a Citroën/PEUGEOTu) maličko "zaspalo"
V6 bi-Tdi právě dorazil, JISTĚ jednou dorazí i konkurent 2.2 HDi a 250CDi a podobným motorům...
"Zpoždění" u bi-turbo V6 bylo nějakých 6 (?) let, u toho "silnějšího" 4válce - tam to bude (o dost) déle - mohlo by to být až 9 let..
Odpovím si sám - Néééé. >😁
Ale "fanynka" Citroën C5 V6 3.0 Bi-turbo a 2.2 HDi - to JSEM
PS: Ale VY budete rozdělovat vozy JEN "podle automobilek", takže KTERÉ průměrné automobilce "fandíte" VY? 😉
.. ono je to ale MNOHEM horší, je to PRAVDA 😉
PS: A kdybyste si občas nějaký ten text přečetl - VĚDĚL byste sám 😄
Preference válců, stejně jako rozvržení, řešení náprav atd. je jen generalizace. Obecně je něco lepší. Ale v konečném důsledku je to úplně jedno, pokud se nechceš předvádět či nějak ukájet. Co dává to turbo navíc? Jak z něj benefituji jako zákazník a uživatel?
PS: Dokonce mne napadlo (již v dobách "prvního" V6 2.7 HDi - MOC příjemný motor mimochodem ... v česku snad až NEskutečně POD"ceněný" 😉 ), jaké by to asi bylo (dááávno PŘED tri-turbem BMW), kdyby "se sloučily" výhody 2.2 HDi Bi-turbo (kde byla turba "za sebou") a V6 2.7 a 3.0 HDi (kde jsou "na řadu válců" 😄
PPS: Nejsem já vlastně "napřed" i před tím tri-turbem? 😉
Takže které vylepšení má konkrétně? Má vyšší účinnost? Jakou, o kolik? Co hmotnost, odhad doby do poruchy? Pokud se chceš bavit, který motor je vyspělejší, tak to chce nějaká fakta. Použitý typ turba neříká nic o vyspělosti. Je to jen součástka. Mohli bychom se bavit o vyspělosti turba jako takového.
Po prvním boomu dvojitého přeplňování většina udělala krok zpět a instalovali jedno TST, pokud to šlo. Protože méně turbodmychadel je vždy lépe z hlediska ceny, hmotnosti i spolehlivosti. Skutečných bi-turbo motorů je na trhu velmi málo.
PS: Motory do V si často žádají dvě turbodmychadla. Je to dané jejich konstrukcí. S jedním to většinou nefunguje tak dobře. Záleží na okolnostech, ale obecně vzato to platí.
VGT, které Audi používá, jsou celkem drahé hračky, které BMW dlouho odmítalo instalovat. Mám takový pocit, že opěvovaný osmiválec od M je pořád nemá - má dvě TST (pokud někdo počítá TST jako dvě turba, pak má vlastně turba čtyři 😄 ). Podle mě je u naftových čtyřválců zavedli (v mutaci TSVGT) s příchodem 1er, ale jistý si nejsem.
Naproti tomu tvé "technické koutky" a předpovědi typu boxster na platformě vw, který ti tu aktuálně připomínám, jsou pověstné... a legrační. Tobě se skutečně svěřuje pouze pan Buřtík nebo Brumla, či jak mu říkáš. 😉