Myslíš to 3,0 TDI 150 KW co v o třídu větším Audi A6 než je C5 vysprintuje na stovku za 7,2 oproti skvostnému 3,0 HDI 177 KW, který s o třídu menším autem oproti A6, jako je Citroen C5 to zvládne za 7,9? Ani se ten 3,0 TDI 150 KW neodvažuji srovnávat s 2,2HDI 150 KW a 450 nm (kupodivu stejné jak o 3,0 TDI v Audi), protože tam se ta C5 rozpohybuje na stovku jak blesk za 8,6.
Tak a teď nám řekni, co konkrétně je na 3,0 TDI 150 KW špatného.
Ano - přesně to (co jak v JAGu tak CITROËNu smete to audi v jakýchkoli otáčkách = biturbo je prostě biturbo.. :-)
PS: Ale když jsem byla malá, tak jsem v katalogu TAKÉ porovnávala (zcela NEsmyslné) údaje 0-100 km/h, pak jsem ale auty začala jezdit... ;-)
PPS: A opravdu ANO, motory jako 2.2 HDi, 25d, 250 CDi jsou o generaci (dvě?) dál než 2.0 TDi :-)
Četl jsem tu na podzim tu diskusi pod A6, kde ses tak odkopala, ohledně nulové osobní zkušenosti s čímkoliv vyjma "brumly" či jak té své C5ce říkáš, že jakákoliv věta tom, jak jsi už velká holka ... "pak jsem ale auty začala jezdit"... působí jen a jen směšně.
Tady se podívej na přímé srovnání, [odkaz] tyhle dvouturba mají výhodu pouze ve spotřebě, kdo zkusil ví, kdo umí číst také. Vracím-li věc zpět k tvé první poznámce pod tímto článkem, pak znova říkám, místo hanění audi, je tohle jejich lpění na šestiválci na pochvalu. ;-)
(pokus o) "odklon" číslo dvě? :-)
Hele, to jste FAKT TAK "mimo", že si myslíte že to s tím (z dnešního pohledu) "slaboučkým" šestiválcem je "LPĚNí na V6"? NE"bubněte" - tomu (snad) NEvěříte ani vy sám! ;-)
Mít místo antiaudích brejlí např. antibmw brejle, a dívat se na svět logikou Kylie, dalo by se např. napsat o benzinových dvoulitrech, "hm, to je trapárna, co dneska bmw dává do úplně nových modelů, dvoulitrové turbo s usmolenými 135kW, např. ford umí větší výkon.i z 1,6ky".
Každý soudný člověk chápe, že "slaboučký" šestiválec je prostě jedno z nastavení daného motoru, proti němuž nemají srovnatelně výkonné čtyřválce jinou výhodu než pár deci na sto. Pro zákazníka nepodstatné (nemluvíme tu o rozdílu litrů na sto), pro automobilku důležité.
Debata je zbytečná, protože není ani o čem mluvit, věc je prostá, celý "problém" je čistě v rovině nemilostného vztahu Kylie-Audi.
Pokus o odklon č. 3? ;-)
KAŽDÝ (znalý) a soudný člověk VÍ, že audi/vw ve vwývoji naftových bi-turbo motorů "trošičku zaspalo" - jak u 4válců (tam spí zimním spánkem DODNES), tak u V6 :-)
Že VÁM (ehm - váš) mozek "to nebere" - to je mi líto ;-)
Audi přišlo s dýzl biturby až poslední. A co, kdo tento fakt popírá? Ukaž!
Reakce jsou na tvou diskusi otevírající stupidní poznámku o ooobdivovatelech novinky 3,0tdi 150kW. Jako obvykle se ti x lidí, s nějakou osobní zkušeností s více než jedním motorem, snaží vysvětlit, že čtyřválec dýzl biturbo není v jiném ohledu než ve spotřebě žádná výhra oproti na stejný výkon naladěnému šestiválci.
Tohle je fakt perla:
Ano - přesně to (co jak v JAGu tak CITROËNu smete to audi v jakýchkoli otáčkách = biturbo je prostě biturbo.. :-) Mluvíš-li skutečně motoru 2,2hdi 150kW vs. 3,0tdi 150kW pak jen
>:D >:D >:D
Audi má v nabídce dieselové biturbo od roku 1999 nebo 2000. 3.3 V8 165 kW Common Rail s 41% účinností (špičkovou). Později 4.0 a 4.2. Proto Kylie specificky napsala čtyř- a šestiválce.
Jestli mě mé technické znalosti neklamou, tak dvě turba se dávají obvykle v kombinaci velké + malé tak, aby každé zabíralo v jiných otáčkách a odstranila se "turbodíra". Někteří to řešili kombinací turbo + kompresor.
Takže je vcelku jasné, že věta, že 2.2 biturbo "smete" 3.0 TDi v jakýchkoliv otáčkách je nesmysl, protože kromě vyplnění "turbodíry" v nízkých otáčkách v těch středních a vyšších druhé menší turbo žádný přínos nemá.
A "turbodírou" už dnes trpí málokterý motor... Navíc příspěvek kari.laz byl podle mě ironický, jinak by nedával smysl. Protože když dynamikou papírově silnější 3.0HDi je na tom HŮŘ jak 3.0TDi v o třídu větším voze, tak jinak to fakt nedává smysl.
Tohle se dnes řeší jedním TST. Fakt, že umíš odstranit prodlevu, ti umožňuje jít dál, aniž by to mělo dopad na projev motoru. Třeba vysoké specifikace 2.0 TFSI nepracují zrovna bez prodlevy. Nasazení TST/ TSVGT ti umožní zlepšit reakce motoru při stejném výkonu, nebo dosáhnout vyšších výkonů při zachování stávajících reakcí.
Dosáhnout vyšších výkonů není problém, nevrátit se přitom v komfortu používání o 10 let zpět už problém trochu je.
To (spíš) "klamou" - je to jen JEDNA z možností ;-)
A nějak ŠPATNĚ jste to přečetl - 2.2 HDi "smete" 2.0 Tdi a 3.0 Bi-turbo (hlavně v elasticitě) "smete" 3.0 TDi (ale právě příchozí bi-Tdi je už zase výkonnější než - lehce "postarší" 3.0 HDi/D které má max. výkon 202 kW/600 Nm ...
..což je ale "normální" - na příští rok ohlášené Bi-CDi bude mít zas větší výkon než ta "supernovinka" od audi..
Promiň, už v normálním třílitru má CDI větší výkon (180 vs. 195 kw) a k čemu to MB je? K ničemu, protože slabší motor v Audi neztrácí. Že bude mít na papíře opět o 15 kW víc nic neznamená. Uvidíme, jak pojede. A jak bude kultivovaný.
Kultivovanost je trochu PROBLÉM :-|
Myslím že NEJkultivovanější motory byly "nedávno" - v dieslech byl skvělý V6 2.7 HDi, v benzínech motor roku BMW 45i ..
... BOHUŽEL (a opravdu s VELKÝMi písmeny!) ty motory zas tak moc dlouho v nabídce NEzůstaly. Přišly totiž "požadavky na vyšší výkon" - už tehdy (dle mne) ZCELA NEsmyslné.
PS: Čímž ale nechci (jen) "shazovat" bi- či dokonce tri- turba - ono to "své kouzlo" má - pro mne by bylo IDEÁLem, kdyby v nabídce bylo "to i ono" (ať si každý VYBERE zda "hon JEN za výkonem" nebo "ultrakultivovanost"...
.. ale "lepší číslíčka" VŽDY "zvítězí" (bouhužel - i když "přiznávám" že svým způsobem "přitahují" i mne.. ;-)
ten rozdíl ve zrychlení přece nezáleží jen na schopnostech (výkonu) motoru, ale také na převodovce ne ? Vysmívat se tomu motoru je poněkud slaboduché...
Stejně tak 2,2HDi nahrazuje starý šestiválec pouze výkonově, není vůbec důvod polemizovat o tom, že V6 je lepší než 4V. Ovšem cena/náklady jsou u těchto motorů úplně někde jinde.
A to je oč tu běží ;-)
PS: směrem ke koncernu (a bez nějakých posměšků). Je fakt, že VW s tím slibovaným 2.0 TDi se 160kW nějak v prodlení. Argumentovat tím, že nemusí, protože má V6 se sníženým výkonem je hloupé, protože to pro výrobce i zákazníka představuje zbytečné náklady a VW je známý spíše svým úsporným myšlením než rozhazováním. Buď tedy zmíněný motor není ještě kompletně hotový (což si nemyslím) nebo dochází k jeho přepracování (výkon/emise). Uvidíme nakonec , kolik se jim podaří z toho motoru vydolovat. Tak jim držme palce a přestaňte se hádat jak malé děti na pískovišti, kdo má lepší bábovičku!
Jinak gratulace BMW k novým motorům a doufám že na V6 nezanevřou úplně :-)
Částečně jde o to, kdo ten motor vyvíjí. Šestiválce si dělá Audi samo a musí si je dělat. Nemá jinou možnost. Čtyřválce dělají v nějaké spolupráci s VW. VW má čtyřválcové biturbo pouze pro pracanty (Amarok, Multivan atd.) - v testech, pokud vím, dopadlo dobře. Posoudit náklady na výrobu lze z venku velmi těžko. Obecně větší objem výroby znamená menší náklady. Někdo musí zaplatit náklady na vývoj. Audi chybějící nejsilnější 2.0 TDI nejvíc, pokud vůbec, tlačí u A3/ Q3. Ve zbytku nabídky není kritický. A kvůli EU ho také zrovna dvakrát nepotřebují, protože normovanou spotřebu udrželi dole. Pokud je prodejně kritický, budou ho muset mít pro novou A3. Pokud je emisně kritický, budou ho muset mít pro Euro6. Nepřijde mi, že kompakty jsou místo, kam Audi tlačí peníze. Takže bych moc nedoufal.
Jako zákazník ti mohu říct, že jsem radši za nákladnější V6. Vždy budu, dokud budou lepší než R4. Zase tolik peněz mi neušetří (mám svou pochybnost, že mi vůbec něco ušetří) a rozdíl je to pořád nezanedbatelný, ať si kterákoli automobilka říká, co chce. Klidně bych EU zaplatil svůj podíl na pokutě.
Škoda, že netušíš, jaké interní debaty se v bmw odehrávaly koncem roku 2010 ohledně rozhodnutí celoplošné záměny dýzlového šestiválce za čtyřválec, možná bys tak neplácala, i když u tebe těžko říct. Jediný důvod změny je 0,6 litru flotilové spotřeby (průměr za modely osazené tímto motorem) ve vztahu k emisím a tedy snížení celk. výše pokuty. Řádově jsou to miliony EUR, a to je onen důvod. Že by zavedení dvouturbových čtyřválců mělo znamenat nějaký pokrok, kvalitativní posun modelů, ve kterých je zamontováno, specielně např. ve vyšší střední, o tom se, vzhledem k opaku neodváží nikdo ani špitnout. Prostě to všichni berou jako daň doby, musí to být, jsme zelení, ovšem každý, kdo se trochu orientuje, ví, že tu měníme máslo za margarín. Tedy na adresu audi může putovat jen a jen pochvala za to, že jako jediná z D3 zatím drží pochodeň šestiválcového dýzlu i v této výkonové kategorii.
>:D:-) >:D
PS: GRATULUJi, že vedení BMW se vám "svěřilo" ;-)
PPS: A co u ostatních značek - kde udělali TO SAMÉ - jak to bylo (před LETY když se toto "rozhodovalo") u Mercedes a JAGuar a Citroën - to náhodou NEvíte?? :-)
Také "odpověď".. ;-)
..aneb VYMYSLEL jsem si to (tu "bubost") a teď NEvím jak "z toho ven"? :-)
PS: NEnazvala bych to "vzrušující" ale "zajímavé" - co si někteří myslí "že projde" ;-)
Tak nám napiš, jak chceš vyjít z blbosti o 6ti letém náskoku Citroenu v kategorii 3.0 nafty proti Audi. Kličku k Jaguaru už jsi použila. Zkus něco jiného.
A proč? Bi-turbo motory (2.2 HDi a V6 2.7 HDi) prostě (i) Citroën (a další automobilky) měly dááááááávno PŘED audi.. ;-)
.. že to NEvíte - je mi líto :-)
No tak tohle vás "shazuje" do docela VÝRAZNÉHO PODprůměru :no: ;-\
Aneb "křičíte" že NEvíte NEznáte - a ještě se snažíte "urazit"?!? :-|
DOSTUDUJTE si (si znamená VY SÁM! :-) ) a až zjistíte že "plácáte" bubosti - tak ... tak stačí to "sorry" :-)
PS: ale chápu že (NEpříliš znalého) ZAČÁTEČNÍKA fakt, že např. Citroën (a další značky) již ROKY nabízí motorizace o generaci/dvě modernější než audi, může trochu "zaskoooočit" >:-[]
akt ze Citroen nacpe do standartniho motoru o jedno turbo vic nez ostatni, nebot jinak neni schopen z nej dostat solidni vykon, nedela z dotycneho motoru nic pokrokoveho.
Neexistuje zadny NASKOK DIKY DALSIMU TURBU.
Nech toto, ten motor je prostě klenot, při srovnání 140kW/450Nm verze v FX s 520d 135kW/380Nm byla porovnatelná pouze dynamika tohoto papírově silnějšího motoru, spotřeba, podání výkonu, kultivovanost chodu... všechno horší.
Jinými slovy, nic tragického, celkem slušný motor, ale dělat si na základě něj legraci z dýzlových motorů audi, je vzhledem ke stavu rozdělení sil v dýzlsvětě mírně řečeno mimomísové. ;-)
Jiste, proto to pisu.
Ostatne ta dve turba tam nejsou proto, aby z motoru dostala vice vice vykonu ve spicce, ale proto, ze maji mensi prumer a tudiz se rychleji roztoci. Takze jsou tam proto, aby pomohla vyhladit momentovou charakteristiku - coz se da dosahnout i jinymi prostredky (twinscroll napriklad).
Cemu se smeju ja je fakt, ze Kylie povazuje biturbo za vrchol technickeho pokroku a je presvedcena, ze Audi neni schopne z V6 vytlouct vic, nez tech 150kW - oboji je nesmysl.
To čemu se zas JÁ směji je FAKT, že dvě turba do 4válců (jak jsem NÍŽE NAPSALA) je "dááávno" překonaná záležitost - dnes už mají tyto 4válce (a pochopitelně i 2.2 HDi) twinscroll turbo - ale "o generaci/dvě" PŘED audi/vw 2.0 TDi - to byly před 10 ti lety (doslova :-) ) a jsou tam i dnes (DOSLOVA ;-)
Na citroenu je kouzelné, jak s těmi špičkovými technologiemi neumí zacházet. Podvozky konstrukčně údajně na úrovni formule jedna, bohužel jízdní vlastnosti jsou vždy ve své třídě max. na průměru, tam kde ford nebo vw vedou ligu s trapným mcpersonem, může se citroen uvíceprvkovat a... nic. Podobně motory, tam kde na stejné reálné výkony stačí konkurenci dvoulitr s jedním turbem potřebuje citroen vyšší objem a turba dvě. Náskok díky turbu, hezký slogan. ;-)
JAK vy to (takové NEsmysly) dokážete "vymyslet"? :-)
Já bych soudila, že po tom co těch motorech bylo napsáno JEN tady, tak "bude jasno" ;-)
K tomu vašemu "vwýplodu" NEumí zacházet: Jednak bych u NEstranného fandy do aut očekávala pravý OPAK vaší argumentace (že se nebude snažit hledat "ospravedlnění" pro technicky slabší 3.0 Tdi - ale bude "chtít/oceňovat" lepší modernější náročnější technologie ... ať už jde o závěsy kol nebo konstrukci motoru :-) ) a "druhak" audi 3.0 Tdi má výkony 150 a 180 kW - biturbo JAG/Citroën 202 a 177 kW ... to prostě BEZ dvou turbodmychadel zatím NEjde ;-)
...a KDE vymýšlíte ty "bubosti" a absurditky typu "povozky na úrovni formule"?
A vy asi VŮBEC NEtušíte JAKÝ rozdíl je mezi McPhersny a lichoběžníky, ŽE? :-)
Ach jo - nemůžete to "zkrátit" a ROVNOU napsat - "autům NErozumím" (souvislosti NEchápu ;-)
Kylie jeste naposled:
Tech 177 i 202 i treba 300 kW jde i bez dvou turb. Jde ale o to, ze pak to jedno turbo musi byt velke jako vase ego, aby dalo ve spicce ten vykon a kroutak. V nizkych otackach by ridic dlouho cekal na jeho roztoceni. Tudiz se pouziji dve mensi turba, pripadne hodne male a hodne velke turbo, kdy male tlaci v nizzsich otackach, nez se roztoci to velke.
McPhersony nejsou nic tragickeho, pouziva je i Porsche na 911, takze mi jiste nebudete tvrdit, ze jsou na houbeles, ze?
Jde o to, ze nekdo nacpe do auta hromadu "technologickych a technickych" vychytavek a nevi jak je doladit, nekdo jiny to udela jednoduse a funguje to.
Dost "zoufalá" odpověď, že? >:-[]
PS: NEvíte co na ta FAKTA říct? :-)
PPS: Dokážete napsat (rozebrat) jednu JEDINOU věc co vám tam příjde "směšná" (NEsprávná atd.? ;-)
(trošičku vám omlouvá - že /tady/ asi VĚTŠINA lidí "si nedovede představit", že hned v NĚKOLIKA motorizacích je PŘED audi - dokonce i Citroën :-)
Zoufalost tady předvádíš jen a jen ty. Každý, kdo na tebe reagoval, ti to napsal. Bohužel nejsi natolik bystrá, abys to byla schopna, tou svou hlavičkou vůbec pobrat. >:D:no:
Nojo - OPRAVDU NEtušíte co na ta (snadno ověřitelná mimochodem ;-) ) FAKTA říct... :-)
PS: No, mně už "spočítali" jak na tom MÁ hlavička je - díky "za péči" - když vás to TAK "zajímá", buďte "hudina" a zkuste si nechat "ocenit" tu svoji >:-[]
PPS: A nebo si ALESPOŇ něco (málo) přečtěte "dostudujte" o těch motorech..
.. a doporučuji něco měkkého pod bradu - spadne vám TAK že by to mohlo být "o zuby" :-)
Vy se těch FAKTů snad "bojíte" >:-[]
PS: Mimózního ne - je to "průměrný" 2litr - NEschopný konkurovat motorům 23d, dnes 25d, minulému ani současnému 2.2 HDi či 250 CDi..
.. to je ale (doslova) "stará vesta" - prostě (letitá) FAKTA :-)
PS: Mimochodem NEčetl jste (asi ne - bylo to v němčině) jak nový 1.8 D-iD "smetl" veškerou konkurenci - třeba nějaký 1.6 Tdi se mu NEmůže rovnat (doslova NIČÍM - výkonem ani spotřebou - jo kdo umí ten umí :yes:;-)
KDE se (mezi technicky NEznalými) "bere" ta TOTÁLní popularita Tdi - to asi ne a Ne a NEpochopím NIKDY :-)
Takže NE-bojíte, ale "děsíte"? ;-)
PS: Já se tu (kdysi) snažila "propagovat" NAPROSTO MIMOŘÁDNÝ 23d (případně Alpina D3 157 kW 450 Nm - což tehdy byla NAPROSTÁ BOMBA), ale.. :-|
PS: Je to o to DĚSIVĚJŠí, že Alpina D3 vyjde "skoropodobně" jako Superb 2.0 TDi - hádejte který z vozů se prodává NÁSOBNĚ víc .. SUPER fantastické auto s naftovým motore par excellence, nebo "dlouhé průměrné auto střední třídy, postavené s použitím mechanických skupin vozu NIŽŠí střední třídy" :-)
Jsem RÁDA že "je vám pěkně na světě" ;-)
PS: TAKÉ už jste zjistil, že pravda (většinou) zní tak "absurdně"?
A bohužel naopak - kdejaký "blábol" působí jak "písmo svaté"? :-)
PPS: Buřtík (ještě) pracuje - ale již BRZY... ;-)
Á další "odbovwník"? :-)
PS: Popravdě díky dalšímu turbu EXISTUJE "náskok" (a VELKÝ ;-)
A ještě jednou "popravdě" - éra díky DVĚMA turbům SUPERpružných naftových 4válců tu před pár lety byla (proto píši "o generaci/dvě" - že je Tdi "pozadu" :-) ), dnes už jsme zase "trochu jinde" ;-)
PPS: A NEjde o Citroën - ten je jen JEDNOU z firem - co v této oblasti mají "NÁSKOK díky technice - před tou firmou s POVEDENÝM sloganem :-)
PPPS: Ale jistě jednou PŘÍJDE čas - kdy ten MNOHAletý skluz audi "dožene".. :yes:
.. jen nevím, jestli tou dobou 25d 160 kW a 2.2 HDi a 250CDi 150 kW budou ještě v nabídce.. >:-[]
(s těmito výkonu ;-)
A tvrdím někde, že Audi nabízí nejmodernější motory a ostatní ne ? Opět vlčí mlha. Přihoď odkaz, začín mít nutkání začít používat silnější výraz než jen že klameš.
Á - tak "zpochybňování" mnohaletého náskoku v naftový (bi-turbo) motorech už "serozplývá"? ;-)
Prostě tady, jak v "silnějším" (kdysi bi-trubo, dnes twinscroll turbo - čtyřválci, dnes o výkonech nějakých 150-160 kW - viz to 25d) 4válci, tak v bi-turbo 6ti-válci audi (oproti JAGuaru, BMW a Citroën/PEUGEOTu) maličko "zaspalo"
V6 bi-Tdi právě dorazil, JISTĚ jednou dorazí i konkurent 2.2 HDi a 250CDi a podobným motorům...
"Zpoždění" u bi-turbo V6 bylo nějakých 6 (?) let, u toho "silnějšího" 4válce - tam to bude (o dost) déle - mohlo by to být až 9 let..
Kde zpochybňuji náskok v bi turbech ? Opět, žádám odkaz, jinak už začnu používat slovo lhářka. Pokud umíš číst, zjistíš, že dnes celý den tvrdím, že 3.0 HDi nemá žádný náskok proti 3.0 TDI a tudíž tvůj výrok o 6ti letém náskoku Citroenu s 3.0 HDi proti Audi je nesmysl. Jak tak koukám, nejde o výsledné parametry, ale o počtu "vrtulek". Dnes Kylie opravdu perlíš i nad rámec své obvyklá citronády.
SPRÁVNĚ - NEeejsem :-)
Ale "fanynka" Citroën C5 V6 3.0 Bi-turbo a 2.2 HDi - to JSEM
PS: Ale VY budete rozdělovat vozy JEN "podle automobilek", takže KTERÉ průměrné automobilce "fandíte" VY? ;-)
U tebe je problém, že píšeš nesmysly jen k Audi, potažmo VW a o ničem jiném vlastně nepíšeš. Zkus třeba, že F500 od Fiatu je tragická nestylovka a uvidíš, jak se "přidám" k wolfovi a Murphymu.
Jo KDYBY - jste měl tak pravdu vy - a BYLY to nesmysly..
.. ono je to ale MNOHEM horší, je to PRAVDA ;-)
PS: A kdybyste si občas nějaký ten text přečetl - VĚDĚL byste sám :-)
Zkus rozvinout, kde je jejich přínos. Proč jsou někdy sériově zapojené a někdy paralelně? Motor není o válcích, ani o turbech, motor i auto jsou o nějakých vlastnostech. Jak je kultivovaný, jakou má spotřebu, jaké má servisní náklady, spolehlivost, účinnost atd. Je to složitější řešení, ale kde je ten konkrétní přínos?
Preference válců, stejně jako rozvržení, řešení náprav atd. je jen generalizace. Obecně je něco lepší. Ale v konečném důsledku je to úplně jedno, pokud se nechceš předvádět či nějak ukájet. Co dává to turbo navíc? Jak z něj benefituji jako zákazník a uživatel?
...si děláte LEGRACi (fakt si představujete že to NEvím? :-)
PS: Dokonce mne napadlo (již v dobách "prvního" V6 2.7 HDi - MOC příjemný motor mimochodem ... v česku snad až NEskutečně POD"ceněný" ;-) ), jaké by to asi bylo (dááávno PŘED tri-turbem BMW), kdyby "se sloučily" výhody 2.2 HDi Bi-turbo (kde byla turba "za sebou") a V6 2.7 a 3.0 HDi (kde jsou "na řadu válců" :-)
PPS: Nejsem já vlastně "napřed" i před tím tri-turbem? ;-)
Já třeba nevím, v čem jsou lepší. Člověk se nedočte ani o účinnosti, natož o konstrukčních detailech. Tak v čem jsou lepší? V tom, že používají TST místo normálního VGT? To je jediný argument? Myslíš si, že TST jsou tak horká novinka? Není náhodou VGT lepší? Tedy, není nejlepší TSVGT? Třeba BMW ho má, v poslední generaci naftových čtyřválců. Nemám tušení, kdy ho tam dali, ale určitě tam není tak dlouho.
Takže které vylepšení má konkrétně? Má vyšší účinnost? Jakou, o kolik? Co hmotnost, odhad doby do poruchy? Pokud se chceš bavit, který motor je vyspělejší, tak to chce nějaká fakta. Použitý typ turba neříká nic o vyspělosti. Je to jen součástka. Mohli bychom se bavit o vyspělosti turba jako takového.
Po prvním boomu dvojitého přeplňování většina udělala krok zpět a instalovali jedno TST, pokud to šlo. Protože méně turbodmychadel je vždy lépe z hlediska ceny, hmotnosti i spolehlivosti. Skutečných bi-turbo motorů je na trhu velmi málo.
PS: Motory do V si často žádají dvě turbodmychadla. Je to dané jejich konstrukcí. S jedním to většinou nefunguje tak dobře. Záleží na okolnostech, ale obecně vzato to platí.
VGT, které Audi používá, jsou celkem drahé hračky, které BMW dlouho odmítalo instalovat. Mám takový pocit, že opěvovaný osmiválec od M je pořád nemá - má dvě TST (pokud někdo počítá TST jako dvě turba, pak má vlastně turba čtyři :-) ). Podle mě je u naftových čtyřválců zavedli (v mutaci TSVGT) s příchodem 1er, ale jistý si nejsem.
Neprojde, neboj, dost z nás tady má pamět, takže ty tvoje "technické koutky" a různé prognózy pamatujem, jednu prognózu ti zrovna připomínám v diskusi pod boxsterem. ;-)
Se 100% důsledností se tematu držím. Auto.cz má archiv poměrně slušný, dohledat si mnou prezentované informace v posledních letech o tom, co se u bmw objeví např. v motorizacích, není problém. Ukaž mi, kde moje info nesedí.
Naproti tomu tvé "technické koutky" a předpovědi typu boxster na platformě vw, který ti tu aktuálně připomínám, jsou pověstné... a legrační. Tobě se skutečně svěřuje pouze pan Buřtík nebo Brumla, či jak mu říkáš. ;-)
sice miluju inline-six, ale do 1er mi ten přeplňovaný čtyřválec celkem sedí.
Jenom nechápu, že při tom obrovském momentu, který ty motory produkují (hlavně samozřejmě diesel) BMW pořád tak věří elektronice a nenabízí samosvor aspoň jako volitelnou výbavu..
U hatchbacku mi nevadí, ale 125i Coupé a Cabrio byla skvělá auta a absence šestiválce hodně zamrzí. Hlavně, pokud jsi si přikoupil něco od BMW Performance. V těhle verzích ať si strčí čtyři válce za klobouk.
No s benzinovym motorom to vyzera byt slusna raketka, aj ked spotrebe 6,6 litra veria asi iba deti do 8 rokov. Kazdopadne vydolovat z 2.0 L motora aj ked za pomoci turba, priameho vstrekovania a casovania ventilov 215 bhp sa mi zda uz nejako moc. Este pred 5 rokmi bolo treba na podobne vykony E46 330i. Aku dimenzovanost ten motor potom musi mat? Na papiery sice oslnive vykony, ale vykupene prilisnym mnozstvom kurwitok...
A to má ten motor i verzi 28i se 180kW. Nic světoborného dneska, co je na pochvalu, to je rozhodně točivost a náznak gradace výkonu. Problém je, že se ten motor srovnává s R6, který nahrazuje, a vůči kterému jde jednoznačně o ztrátu charakteru, zvuk, výkonová špička, reakce na plyn, ale srovnej s čímkoliv 2,0t a nelze než zvednout palec, zvuk je čtyřválcový, ale vytočený nezní utrápeně, točí s přehledem do 6,5 tis. a reakce na plyn je mezi 2,0 turbomotory s výkonem řekněme nad 170 kW (tj. skutečně výkonná turba) s přehledem nejlepší. :yes:
160kW melo Subaru ve svem dvoulitrovem WRX (tedy civilnim modelu, nikoliv v STI) v roce 2001 a jejich zivotnost pri lidskym (= nezavodnim) pouzivani nebyla spatna. To uz se ovsem tak uplne neda rici o spotrebe, ktera je v prumeru 9-13 litru, coz je z dnesniho pohledu moc i na stalou ctyrkolku. 200 koni je dneska podle meho docela normalni vykon i pro nizsi stredni tridu.
Obdiv zaslouzi BMW za stejny vykon u naftovych dvoulitrovych motoru, ale jak budou vypadat jejich vnitrnosti a prislusenstvi za 6-8 let, to bych radeji nechtel videt. Majitele funglovek to trapit nemusi, budouci zajemce o ojetinu ovsem ano...
Audi už šest let nabízí ze stejného objemu takřka 200 kW a ten motor je naprosto bezproblémový, a to i navzdory tomu, že je tento motor velmi vyhledávaný mezi tunery.
Ta verze má ale dost citelný turboefekt, je to povedený motor, jenže s jedním turbem už prostě 200kW bez turboefektu nedostaneš. Aby dvoulitr turbo i při biturbu připomínal atmosféru je těch 180kW tak akorát, Hamann už dneska poladí 28i na nějakých 220kW, ale bez turboefektu to nebude ani s twinturbem.
No nvm, já bych tedy určitě upřednostnil motor s lehkým turboefektem, u něhož však výkon graduje alespoň v těch 6 tis. otáčkách, než podivný hybrid, který sice podává svůj výkon rovnoměrně a okamžitě, avšak svoje představení uzavírá v takřka dieselových 5 tis. otáčkách.
P.S. motory Subaru či Mitsibushi bych sem vůbec netahal. Tyto motory jsou svým průběhem už dost oldschool a zůstávají tak možnou volbou jen pro velmi specifický a tím i úzký okruh zákazníků.
Já prostě neskonale miluju tyhle kriticky nadmyšlené plamenné kydy mistrů plakátových volantů. Připomínají mi Robinsona, co sedí na břehu a arogantně odmítá záchranu od jednoho člunu za druhým s příznačně prosťáčkovsky naivní argumentací, že pod osm plachet ať se nikdo ani nenamáhá se zastavením...
Popravdě si napišme, že i na té nejslabší motorizaci by horní jednička vnesla do životů devadesáti pěti procent diskutérů takovou porci silničního života, že by to možná velké procento předmětných anorektických garážových duší těžce zvládalo. Tedy takto přistupuj k případné kritice jedničky z Mnichova - kdyby ses do ní posadil a podařilo by se ti ujet sto metrů, nikdy už bys na tak silný životní zážitek nezapomněl. A víš proč? Protože bys řídil nejlepší kompakt světa, a je jedno, jestli byl byl zrovna na sto patnácti či dvou stech koních Tak se tu nekasej, zatáhni nudli a smiř se s tím, že být velkým neznamená jen mít bavoráka v garáží, být velkým znamená, že umím to bávo i upřímně pochválit.
To, jaká jednička ve svých motorizacích je, to ti zde napíši opravdoví mistři volantu, a jsou to i někteří naši diskusní kolegové (no konečně...), kteří mají zajeto a najeto, a to nejen v garáži, nýbrž i v hlavě.
Konečně nezapomeň na jednu podstatnou věc. Jak známo, za člověka mluví především jeho činy, a platí to do písmene i v garáži. Tak až si půjdeš jednou někam vyžebrat své první auto, nezapomeň si v té chvíli vybavit, jak jsi kdysi na diskusi bohorovně sejmul jedničku od BMW. Na spláchnutí pachuti ze sebe sama si do brecka přibal preventivně jednu litrovou fantu.
Neboť není větší sebefalše, než při jízdě na oslíkovi, zvedat prostředníček kolemletícím plnokrevníkům v trysku.
A kdybys náhodou nevěděl, jak na bávo, tady máš návod jak (ne)kupovat bavoráka:
Hochu, bavorák, to je smlouva s ďáblem. Není cesty zpět. To si uvědom ještě, než začneš s výukou jódlování. Rozumíš, mít bavoráka a neumět jódlovat, to je jako jezdit na raftu a neumět kraula. Takže to jódlování - "Alles gute" znáš? Pokud jo, máš cestu otevřenou nejen k vysněnému bavorákovi, ale možná, že si tím jódlováním na něho i vyděláš. Každopádně, hodláš-li jezdit v pětkovým emku, pod tři oktávy o tom ani neuvažuj.
Padací most na kožeňákách se musíš naučit spouštět jedním táhlým grifem. Pochop, v BMW nemáš na věci života moc času a většinou budeš oběma rukama viset na volantu, tak se prostě musíš naučit za jízdy dělat i potřebu. Ovšem pozor, pokud máš zatím s bavorákem zkušenost jen při šmejdění v mezerách mezi auty na parkovišti u Delvity, hrozí ti, že se v něm nejen vyděláš, ale i poděláš. A to už by nebylo to pravé ořechové, to jistě uznáš sám.
Takže jsme to prošli a už víme, jak na něho. Jedno ráno vezmi slušný podkolenky, kožeňáky, klobouk se štětkou a vyraž směr prodejna bavoráků. Vedle vašeho koloniálu na náměstí to ale nehledej. Cestou si jódluj, na tyhle pěvce u BMW čekaj. Uvnitř si objednej jednoho bavorskýho tupláka. Až ti ho přinesou, pěnu elegantně sfoukni a zbytek si nalij do termosky. Chceš snad odjet v autě, ne?
Můj odhad ovšem je, že, jak tě tam spatří a jakmile zjistí, že se netočí další díl "Alles gute", nakopnou ti vrtuli a pošlou tě, kam patříš. Ty ale netruchli. Zalez venku do roští a sleduj, jak se opravdu kupuje BMW. Do hodiny přijede určitě nějakej ostrej řízek se strništěm, kterého zatím nedosáhneš ani pomocí šmirglu. Tak mu z toho roští zajódluj a popřej mu hodně štěstí v empětce. A nebul, každý bavoráka mít nemůže.
Trafená husa bude s nadšením a s Topporením čakať na ďalší článok o "skvelých" kórejských autách. Pochopil by som, keby topper vlastnil nejaké šikmoočko ... Ešte sa k nemu pre istotu pridá incest (icescent či ako sa to píše) a ten bude kopírovať ostošesť.
BMW je fakt zmluva s diablom. Ráno prichádzam ku garáži, otváram a mračia sa na mňa ľadvinky. Otváram dvere a s rešpektom stlačím start/stop engine. Tlmene sa rozozvučí orchester R6 pripravený na jazdu. 272 muzikantských koní je pripraveno zahrať orchester. Najlepšie na to je, že ja som dirigent >:D
Sestivalec je sestivalec, o tom zadna...
Ale nemam obavy, ze by ani bavorska R4 nebyla na uplne spici....koneckoncu, ten ctyrvalec mi k charakteru jednicky docela sedi :-) Jen ta kastle je zoufale oskliva:-/
PS: je zajimavy, jak se pomalu vracime tam, kde jsme byli pred dvaceti lety. To prisel FIAT s 16vt, ktery snad do dnesni doby co se projevu a charakteru tyce nebyl prekonan. Kopanec do zad asi uz neleti, ja bych ho bral zpet :-)
Spolehlivost i pri 300+ konich prijatelna, o 215 koni v BMW rozhodne strach nemam.
Ta ekologicka a danova omezeni nejsou co se pokroku v technice tyce zas tak spatna, ze?:-)
Sestivalec je sestivalec, o tom zadna...
Ale nemam obavy, ze by ani bavorska R4 nebyla na uplne spici....koneckoncu, ten ctyrvalec mi k charakteru jednicky docela sedi :-) Jen ta kastle je zoufale oskliva:-/
PS: je zajimavy, jak se pomalu vracime tam, kde jsme byli pred dvaceti lety. To prisel FIAT s 16vt, ktery snad do dnesni doby co se projevu a charakteru tyce nebyl prekonan. Kopanec do zad asi uz neleti, ja bych ho bral zpet :-)
Spolehlivost i pri 300+ konich prijatelna, o 215 koni v BMW rozhodne strach nemam.
Ta ekologicka a danova omezeni nejsou co se pokroku v technice tyce zas tak spatna, ze?:-):yes: