BMW 116d (85 kW), BMW 125d (160 kW), BMW 125i (160 kW): Novinky pro modelový rok 2012
Nabídku motorů pro novou generaci BMW řady 1 v březnu rozšíří tři nové jednotky – jedna zážehová a dvě vznětové. Od jara tak bude nabídka motorů pro mnichovskou jedničku čítat osm agregátů.
Nejsilnějším benzinovým motorem v řadě 1 se nově stane provedení 125i. Tento přeplňovaný dvoulitr bude disponovat výkonem 160 kW při 5000 min-1, maximální točivý moment 310 Nm bude k dispozici už od 1350 do 4800 min-1.
Zážehový dvoulitr bude možné kombinovat se šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem. BMW řady 1 s tímto motorem a manuální převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 s a jede maximální rychlostí 245 km/h, v kombinovaném cyklu pak spotřebuje 6,6 litru paliva na 100 km, což odpovídá 154 g CO2 vypuštěným na 1 km jízdy. Vozy s automatem budou o chlup pomalejší, avšak o kapku úspornější.
Agregát samozřejmě používá nemodernější techniku v podobě dvoukomorového turbodmychadla twin-scroll, přímého vstřikování benzinu a variabilního ventilového rozvodu VALVETRONIC s variabilním časováním Double-VANOS.
Pod kapotou BMW 125d se bude skrývat přeplňovaný naftový dvoulitr se 160 kW při 4400 min-1 a 450 Nm při 1500-2500 min-1. Oproti předchozímu BMW 123d se jedná o nárůst 10 kW a 50 Nm.
Motor bude rovněž možné kombinovat se šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem. S oběma převodovkami mnichovský pětidveřový hatchback akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,5 s a jede až rychlostí 240 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba paliva je 4,9 l/100 km (4,8 l/100 km u aut se samočinnou převodovkou), což odpovídá 129 g CO2 na km (126 g/km u vozů s automatem).
Agregát používá nejmodernější generaci přímého vstřikování common rail a turbodmychadlo s variabilní geometrií sání.
Na zákazníky hledající co nejmenší spotřebu paliva zacílí 1,6litrový turbodiesel 116d EfficientDynamics Edition. Vozy s touto jednotkou budou vybaveny doplňky snižujícími aerodynamický odpor. Motor je naladěn na 85 kW v 4000 min-1, maximální točivý moment 260 Nm je k dispozici mezi 1750 a 2,500 min-1.
Agregát bude možné kombinovat výhradně s manuální převodovkou se šesti stupni. Tato řada 1 akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,5 s a jede maximální rychlostí 195 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je podle automobilky 3,8 l/100 km, což odpovídá 99 g CO2 na km.
Model 120d pak bude možné doplnit o sadu doplňků BluePerformance, díky které splní emisní normu Euro 6.
Dosud nabídka benzinových motorů pro novou řadu 1 zahrnuje dvě výkonové varianty přeplňované šestnáctistovky se 100 a 125 kW. Z turbodieselů jsou v nabídce tři varianty dvoulitrového agregátu s 85, 105 a 135 kW.
BMW řady 1 - technická data nově nabízených motorů | |||
Motor | 125i | 125d | 116d EfficientDynamics |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 6M |
Zdvihový objem [l] | 2,0 | 2,0 | 1,6 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 160/5000 | 160/4400 | 85/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 310/1350-4800 | 450/1500-2500 | 260/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 245 (243) | 240 (240) | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,4 (6,5) | 6,5 (6,5) | 10,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,6 (6,4) | 4,9 (4,8) | 3,8 |