Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 116d (85 kW), BMW 125d (160 kW), BMW 125i (160 kW): Novinky pro modelový rok 2012

David Bureš
Diskuze (94)
Všechny nově nabízené jednotky pro BMW řady 1 budou mít čtyři válce.

Nabídku motorů pro novou generaci BMW řady 1 v březnu rozšíří tři nové jednotky – jedna zážehová a dvě vznětové. Od jara tak bude nabídka motorů pro mnichovskou jedničku čítat osm agregátů.

Nejsilnějším benzinovým motorem v řadě 1 se nově stane provedení 125i. Tento přeplňovaný dvoulitr bude disponovat výkonem 160 kW při 5000 min-1, maximální točivý moment 310 Nm bude k dispozici už od 1350 do 4800 min-1.

Zážehový dvoulitr bude možné kombinovat se šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem. BMW řady 1 s tímto motorem a manuální převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 s a jede maximální rychlostí 245 km/h, v kombinovaném cyklu pak spotřebuje 6,6 litru paliva na 100 km, což odpovídá 154 g CO2 vypuštěným na 1 km jízdy. Vozy s automatem budou o chlup pomalejší, avšak o kapku úspornější.

Agregát samozřejmě používá nemodernější techniku v podobě dvoukomorového turbodmychadla twin-scroll, přímého vstřikování benzinu a variabilního ventilového rozvodu VALVETRONIC s variabilním časováním Double-VANOS.

Pod kapotou BMW 125d se bude skrývat přeplňovaný naftový dvoulitr se 160 kW při 4400 min-1 a 450 Nm při 1500-2500 min-1. Oproti předchozímu BMW 123d se jedná o nárůst 10 kW a 50 Nm.

Motor bude rovněž možné kombinovat se šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem. S oběma převodovkami mnichovský pětidveřový hatchback akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,5 s a jede až rychlostí 240 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba paliva je 4,9 l/100 km (4,8 l/100 km u aut se samočinnou převodovkou), což odpovídá 129 g CO2 na km (126 g/km u vozů s automatem).

Agregát používá nejmodernější generaci přímého vstřikování common rail a turbodmychadlo s variabilní geometrií sání.

Na zákazníky hledající co nejmenší spotřebu paliva zacílí 1,6litrový turbodiesel 116d EfficientDynamics Edition. Vozy s touto jednotkou budou vybaveny doplňky snižujícími aerodynamický odpor. Motor je naladěn na 85 kW v 4000 min-1, maximální točivý moment 260 Nm je k dispozici mezi 1750 a 2,500 min-1.

Agregát bude možné kombinovat výhradně s manuální převodovkou se šesti stupni. Tato řada 1 akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,5 s a jede maximální rychlostí 195 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je podle automobilky 3,8 l/100 km, což odpovídá 99 g CO2 na km.

Model 120d pak bude možné doplnit o sadu doplňků BluePerformance, díky které splní emisní normu Euro 6.

Dosud nabídka benzinových motorů pro novou řadu 1 zahrnuje dvě výkonové varianty přeplňované šestnáctistovky se 100 a 125 kW. Z turbodieselů jsou v nabídce tři varianty dvoulitrového agregátu s 85, 105 a 135 kW.

BMW řady 1 - technická data nově nabízených motorů
Motor125i125d116d EfficientDynamics
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M
Zdvihový objem [l]2,02,01,6
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]160/5000160/440085/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]310/1350-4800450/1500-2500260/1750-2500
Max. rychlost [km/h]245 (243)240 (240)195
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,4 (6,5)6,5 (6,5)10,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,6 (6,4)4,9 (4,8)3,8

David Bureš
Diskuze (94)
Avatar - Hammunasakra
14. 1. 2012 18:47
Re: Pěkné..
Kultivovanost je trochu PROBLÉM :-|
Myslím že NEJkultivovanější motory byly "nedávno" - v dieslech byl skvělý V6 2.7 HDi, v benzínech motor roku BMW 45i ..
... BOHUŽEL (a opravdu s VELKÝMi písmeny!) ty motory zas tak moc dlouho v nabídce NEzůstaly. Přišly totiž "požadavky na vyšší výkon" - už tehdy (dle mne) ZCELA NEsmyslné.
PS: Čímž ale nechci (jen) "shazovat" bi- či dokonce tri- turba - ono to "své kouzlo" má - pro mne by bylo IDEÁLem, kdyby v nabídce bylo "to i ono" (ať si každý VYBERE zda "hon JEN za výkonem" nebo "ultrakultivovanost"...
.. ale "lepší číslíčka" VŽDY "zvítězí" (bouhužel - i když "přiznávám" že svým způsobem "přitahují" i mne.. ;-)
14. 1. 2012 14:20
Re: Pěkné..
Promiň, už v normálním třílitru má CDI větší výkon (180 vs. 195 kw) a k čemu to MB je? K ničemu, protože slabší motor v Audi neztrácí. Že bude mít na papíře opět o 15 kW víc nic neznamená. Uvidíme, jak pojede. A jak bude kultivovaný.
Avatar - del42sa
14. 1. 2012 11:41
Re: Pěkné..
velmi pěkně, přehledně a věcně napsáno :yes:
Avatar - escorpion
14. 1. 2012 07:27
Re: GARÁŽOVÝ ROBINSON
BMW je fakt zmluva s diablom. Ráno prichádzam ku garáži, otváram a mračia sa na mňa ľadvinky. Otváram dvere a s rešpektom stlačím start/stop engine. Tlmene sa rozozvučí orchester R6 pripravený na jazdu. 272 muzikantských koní je pripraveno zahrať orchester. Najlepšie na to je, že ja som dirigent >:D

BMW :yes:
Avatar - escorpion
14. 1. 2012 07:19
Re: GARÁŽOVÝ ROBINSON
Trafená husa bude s nadšením a s Topporením čakať na ďalší článok o "skvelých" kórejských autách. Pochopil by som, keby topper vlastnil nejaké šikmoočko ... Ešte sa k nemu pre istotu pridá incest (icescent či ako sa to píše) a ten bude kopírovať ostošesť.

Máme sa na čo tešiť :no: