Bezpečnost
Na silnicích je stále bezpečněji a bezpečněji, a přitom množství "pirátů" stále rapidně přibývá >😁 >😁 >😁 ... nebo že by nám média lhala? 😲 ... to by se "nemohlo stát" 8-s :no: :no: :no:
Ber to tak, že ať chceš nebo ne, značná část pirátů nikdy nezpůsobí nehodu, neb jsou za volantem velice zruční. Pár jich znám. >😁
To by mě zajímalo, jaká je vlastně přesná definice silničního piráta 😲 (mimo jiné nechápu, proč se ještě neozvaly feministky, že chtějí i pojem "pirátka")
a) pirát = každý řidič jedoucího motorového vozidla
b) pirát = každý řidič motorového vozidla jedoucího rychlostí vyšší než je polovina povolené rychlosti
c) pirát = každý řidič, jenž min. jednou denně způsobí nehodu jiného účastníka motorového vozidla
d) pirát = každý řidič vozidla se spalovacím motorem
e) pirát = každý řidič, jenž má vozidlo dražší nebo silnější než já
f) pirát = každý řidič disponující hotovostí, kterou by mohl odevzdat policejní hlídce
e) pirát = ... atd.
Já fakt nevím??? Netušíte přesnou definici? ;-\
a) pirát = každý řidič jedoucího motorového vozidla
b) pirát = každý řidič motorového vozidla jedoucího rychlostí vyšší než je polovina povolené rychlosti
c) pirát = každý řidič, jenž min. jednou denně způsobí nehodu jiného účastníka motorového vozidla
d) pirát = každý řidič vozidla se spalovacím motorem
e) pirát = každý řidič, jenž má vozidlo dražší nebo silnější než já
f) pirát = každý řidič disponující hotovostí, kterou by mohl odevzdat policejní hlídce
e) pirát = ... atd.
Já fakt nevím??? Netušíte přesnou definici? ;-\
Definici sice nedám, ale zřejmě to bude analogické definici alkoholika.
Alkoholik je člověk, který pije víc, než jeho lékař.
Alkoholik je člověk, který pije víc, než jeho lékař.
Víš že mě napadlo to samé? Kdo je vlastně pirát silnic? Velice hezky to naznačuje jistá reklama na pojištění. Osobně se specifikuji jako slušný pirát, to jest ten, který v místech kde nikoho neohrožuje, nedodržuje pravidla silničního provozu. Ne však za účelem rebelie, nýbrž samotného pocitu z jízdy.
Ten kdo jede 80Km úzkou uličkou v hustě obydlené zóně a ani ve snu ho nenapadne, že by zpoza auta mohlo vyběhnout dítě u mne není pirát, ale ten třetí šofér z reklamy, čili prase.
Pirát silnic jak si ho představuji já jezdí rád rychle, nedbá předpisů a rád si zasoutěží s ostatními účastníky silničního provozu v řidičských dovednostech. Předjíždí na dvojté plné, nestaví na stopce, nedává znamení o změně směru jízdy atd. avšak je v řízení dost zručný a narozdíl od "prasat" má dar odhadnout situaci a nepouští se do manévrů, jimiž by ohrozil sebe či ostatní.
Pirát je nesnášen řidiči 1.kategorie, kteří jezdí v zelené Fabii a má respekt k ostatním pirátům se silnějším autem. Narozdíl od řidiče "prasete" si vždy včas zapne potkávací světla a nejezdí potmě s nově namontovanými LED diodami.
Tak takhle vidím piráty já osobně ... 😄
Ten kdo jede 80Km úzkou uličkou v hustě obydlené zóně a ani ve snu ho nenapadne, že by zpoza auta mohlo vyběhnout dítě u mne není pirát, ale ten třetí šofér z reklamy, čili prase.
Pirát silnic jak si ho představuji já jezdí rád rychle, nedbá předpisů a rád si zasoutěží s ostatními účastníky silničního provozu v řidičských dovednostech. Předjíždí na dvojté plné, nestaví na stopce, nedává znamení o změně směru jízdy atd. avšak je v řízení dost zručný a narozdíl od "prasat" má dar odhadnout situaci a nepouští se do manévrů, jimiž by ohrozil sebe či ostatní.
Pirát je nesnášen řidiči 1.kategorie, kteří jezdí v zelené Fabii a má respekt k ostatním pirátům se silnějším autem. Narozdíl od řidiče "prasete" si vždy včas zapne potkávací světla a nejezdí potmě s nově namontovanými LED diodami.
Tak takhle vidím piráty já osobně ... 😄
Mě je úplně jedno, jak kdo jede rychle. Hlavní je, aby jel předvídatelně a neomezoval mě a ostatní. Tj. ten kdo nedává blinkry, nesvítí, a nejezdí v pravém pruhu dálnice aniž by předjížděl, je u mě prase.
Já osobně si definuji piráta jako někoho, kdo není ovce a používá svobodnou vůli. A myslící lidé, ještě k tomu svobodomyslní, vždy byli za kacíře toho nejhrubšího zrna. Takže pokud někdo rozumně uzná, že na přehledném oploceném úseku na suchém asfaltu, ve 2 v noci a s nejbližší zástavbou vzdálenou 10 km od silnice pojede rychleji než kolik přikazuje zákon, tak tomu fandím. Pokud někdo přijíždí ke stopce, na které je všesměrný výhled 500 m, jsem rád, že použije mozek a pouze přibrzdí. Nejnebezpečnější pro autority jsou chytří a rozumní lidé ...
Je to svinstvo 8-s
Já osobně si definuji piráta jako někoho, kdo není ovce a používá svobodnou vůli. A myslící lidé, ještě k tomu svobodomyslní, vždy byli za kacíře toho nejhrubšího zrna. Takže pokud někdo rozumně uzná, že na přehledném oploceném úseku na suchém asfaltu, ve 2 v noci a s nejbližší zástavbou vzdálenou 10 km od silnice pojede rychleji než kolik přikazuje zákon, tak tomu fandím. Pokud někdo přijíždí ke stopce, na které je všesměrný výhled 500 m, jsem rád, že použije mozek a pouze přibrzdí. Nejnebezpečnější pro autority jsou chytří a rozumní lidé ...
Je to svinstvo 8-s
...nebyly nikdy tak rozbité jako dnes
... a bude hůř 8-s ... pořízení vozu s profilovým číslem pneu nižším než 60% je z dlouhodobého hlediska naprosto iracionální ;-\
Kup si Subaru, pak ti to bude fuk chlape 😄
...podle toho co vím, tak "kup si Subaru a bude ti to fuk, protože budeš pořád stát v servise".
Jinak české cesty - to je jedna velká katastrofa a to loňské číslo usmrcených lidí je důkaz, že auta jsou bezpečnější. Jinak lidi jezdí bez limitů, hlavně typy "je mi 22 a mám 12 let starou Audi v dieselu..."
Jinak české cesty - to je jedna velká katastrofa a to loňské číslo usmrcených lidí je důkaz, že auta jsou bezpečnější. Jinak lidi jezdí bez limitů, hlavně typy "je mi 22 a mám 12 let starou Audi v dieselu..."
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nejkritičtější skupina 19-21, proč mne to nepřekvapuje. Navrhoval bych jako součást autoškoly povinnou hodinu sledování záběrů hasičů při příjezdu k tragickým nehodám. Věřím, že by si aspoň část mladých řidičů svou hazardní jízdu rozmyslela. Jedinou zkušenost, kterou s nehodou mají bývá často jen ta na počítači ve videohře.
Jen pro pořádek, hlavní vina není na straně mladých řidičů, ale na systému, který je připraví, vpustí a kontroluje při nabývání prvních řidičských zkušeností.
Takže záleží na autoškole a instruktorovi. Jinak jsem pro, přísnější škola, přísnější testy.
Skutečná dálnice mě nepotkala, asi jako jediná věc (a ještě takové ty úplné základy jako rozjezdy, to jsem také nikdy nedělal; hned první jízdu jsem jel do centra; proto také zbyl čas na blbnutí), ale jako problém jsem to nikdy neviděl (žádná věda to není, jen vyšší rychlost). Já zase nikdy neparkoval kolmo (to snad zvládne i cvičená opice; je to taková variace na odbočování - taky se musíš trefit mezi pruhy), jen do řady (couváním, samozřejmě).
Do prekérnější situace jsem se dostal jen dvakrát - jednou ten led, který jsem projel bez problémů (jel jsem pěkný kousek bez plynu, jen práce spojkou; musel jsem na něm i zastavit, rozjet se, objet nabourané auto), podruhé sanitka, kde jsem také zareagoval tak, jak jsem měl (instruktor sice reagoval, ale vysloužil jsem si pochvalu, že jsem nevytuhl a brzdil - hlavně, brzdil dostatečně, což je zásadní problém spousty řidičů). Zbytek byl vykonstruovaný (takže žádné reálné nebezpečí) a měl ověřit, jestli dávám pozor a správně reaguji.
Na závěr doporučení, abych navštívil školu smyku, bezpečné jízdy apod., až budu mít nějakou stovku kilometrů odjeto, abych se naučil i ty pokročilé věci, které se neučí v běžné autoškole.
V očích smrt a na tachometru ..
Naštěstí jsem měl autoškolu, kde mě nutili jezdit "normálně"
Každopádně řešení této problematiky je poměrně jednoduché - první dva roky po získání ŘP auto s odlišnou SPZ. Vůz na těchto SPZ by musel mít omezený výkon (do 110-120 kW?). Rychlost mimo město omezenou na 80 (zde bych kývnul i na těch 90), na dálnici 110. Za překročení rychlosti o více než 10 km/h, nepřipoutání se, nebezpečnou jízdu apod. storno ŘP a šup zpátky do autoškoly. Pokud takovýto absolvent jede v cizím voze, tak vždy jen s osobou, jejíž řidičská praxe je delší než ty dva roky. Tato osoba by nesla zpoluzodpovědnost za případný přestupek. Pokud si absolvent autoškoly pořídí svůj první vlastní vůz i třeba 4 roky po získání ŘP, šup na tyto značky a nebo náležité přezkoušení.
Vím, je to drsné, dotčený mladý kaskadér by klidně mohl říct "fašounské". Ale na silnicích se pohybujeme i my ostatní a (hlavně) naše rodiny. A to, že tito hejsci v olítaných křápech, nezřídka starých jako oni sami, s výkonem přes 200 koní (toto považuji za ten nejnebezpečnější druh), zvyšují pravděpodobnost těžké nehody nám všem téměř o dvojnásobek, to je alarmující.