Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: České silnice nebyly nikdy tak bezpečné jako dnes

Počet lidí usmrcených na našich silnicích byl v roce 2011 nejnižší od roku 1980. Při dopravních nehodách loni zahynulo 707 lidí, tedy o 46 méně než v roce 2010.
Zpět na článek
13. 1. 2012 11:14
13. 1. 2012 17:46
13. 1. 2012 18:55
Avatar - matii
13. 1. 2012 11:14
Sláva nebo ne?
Na jednu stranu pozitivní zpráva, na tu druhou ... pořád je to velké číslo.
Nejkritičtější skupina 19-21, proč mne to nepřekvapuje. Navrhoval bych jako součást autoškoly povinnou hodinu sledování záběrů hasičů při příjezdu k tragickým nehodám. Věřím, že by si aspoň část mladých řidičů svou hazardní jízdu rozmyslela. Jedinou zkušenost, kterou s nehodou mají bývá často jen ta na počítači ve videohře.

Jen pro pořádek, hlavní vina není na straně mladých řidičů, ale na systému, který je připraví, vpustí a kontroluje při nabývání prvních řidičských zkušeností.
Rozbalit vlákno
11
13. 1. 2012 17:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 1. 2012 18:11
Re: Sláva nebo ne?
Já měl hodně jízd ve vilových čtvrtích na sněhu (přednost zprava, brzdění na sněhu, časté rozjezdy), okresky okolo Prahy (dokonce mě potkal i naprosto čistý led a mohl jsem se pokochat "kolegy" v poli, kteří to nezvládli), několik výletů do centra (nábřeží, Josefov atd., ale nikdy jsem nestál v zácpě), parkování alespoň jednou za dvouhodinu (na konci), ale někdy i čtyřikrát. A protože zbyl čas, tak jsem se učil i zatáčet a parkovat ručkou. I na nějaké to procvičení zvládání smyku došlo. :-) A zkouška byla v pohodě - kdo se pokusí na zelenáče vytáhnout nějakou záludnost, když je všude namrzlo? Chlap měl větší strach než já.

Takže záleží na autoškole a instruktorovi. Jinak jsem pro, přísnější škola, přísnější testy.
Avatar - Ronault.
13. 1. 2012 21:01
Re: Sláva nebo ne?
Tak tak, sníh jsem tedy neměl, ale jinak se konalo téměř vše...
13. 1. 2012 21:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 1. 2012 23:07
Re: Sláva nebo ne?
Vilové čtvrti jsou skvělý trénink. Ale nepřehánělo se to, jízdy byly hodně vyvážené. Pár minut mezi vilkami a zase jsme popojeli dál. A do další čtvrti, zase chvilka jezdění a jeli jsme dál. Situace se neustále střídala. Chvilku jsem jezdil prázdnými ulicemi, chvilku ve špičce. Neustálé změny otestují, jestli dáváš pozor. Sníh byl bonus a bylo ho mraky. Jedna z posledních skutečných zim v Praze (-20° a to ne zrovna v noci). Protože jsem většinu jízd jezdil, kde jsem to vůbec neznal, ověřil jsem si, jak může skříňák nebo strom schovávající značku pěkně znepříjemnit život.

Skutečná dálnice mě nepotkala, asi jako jediná věc (a ještě takové ty úplné základy jako rozjezdy, to jsem také nikdy nedělal; hned první jízdu jsem jel do centra; proto také zbyl čas na blbnutí), ale jako problém jsem to nikdy neviděl (žádná věda to není, jen vyšší rychlost). Já zase nikdy neparkoval kolmo (to snad zvládne i cvičená opice; je to taková variace na odbočování - taky se musíš trefit mezi pruhy), jen do řady (couváním, samozřejmě).

Do prekérnější situace jsem se dostal jen dvakrát - jednou ten led, který jsem projel bez problémů (jel jsem pěkný kousek bez plynu, jen práce spojkou; musel jsem na něm i zastavit, rozjet se, objet nabourané auto), podruhé sanitka, kde jsem také zareagoval tak, jak jsem měl (instruktor sice reagoval, ale vysloužil jsem si pochvalu, že jsem nevytuhl a brzdil - hlavně, brzdil dostatečně, což je zásadní problém spousty řidičů). Zbytek byl vykonstruovaný (takže žádné reálné nebezpečí) a měl ověřit, jestli dávám pozor a správně reaguji.

Na závěr doporučení, abych navštívil školu smyku, bezpečné jízdy apod., až budu mít nějakou stovku kilometrů odjeto, abych se naučil i ty pokročilé věci, které se neučí v běžné autoškole.
Avatar - matii
13. 1. 2012 19:03
Re: Sláva nebo ne?
Sem čekal, že se nějaká potrefená husa ozve >:D
Avatar - T613
13. 1. 2012 20:04
Re: Sláva nebo ne?
jenže má pravdu
Avatar - matii
13. 1. 2012 21:06
Re: Sláva nebo ne?
To nepopírám, jen reagoval na toho žvatlu ... to, že se zpřísní autoškola OK, ale já mluvil o mladých kaskadérech, kteří si neuvědomují, jak strašný a traumatizující zážitek je vážná nehoda, dokud se jim něco podobného nestane (viz článek), bohužel, pak už je pozdě.
13. 1. 2012 21:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
13. 1. 2012 23:51
Re: Sláva nebo ne?
krizovka? když vidíš, že autoškoly jezdí s žáky maximálně padesátkou kdekoliv, do zatáček jedou sotva dvacet, tak krize nastává v okamžiku, kdy si sedne do vlastního auta a najednou zjistí, že to auto se chová i jinak než v těch třiceti.
V očích smrt a na tachometru ..
Naštěstí jsem měl autoškolu, kde mě nutili jezdit "normálně"
14. 1. 2012 11:24
Re: Sláva nebo ne?
Aby sis nepřipadal že hovoříš mongolsky - já jsem pochopil co tím chceš říci hned napoprvé. ;-)

Každopádně řešení této problematiky je poměrně jednoduché - první dva roky po získání ŘP auto s odlišnou SPZ. Vůz na těchto SPZ by musel mít omezený výkon (do 110-120 kW?). Rychlost mimo město omezenou na 80 (zde bych kývnul i na těch 90), na dálnici 110. Za překročení rychlosti o více než 10 km/h, nepřipoutání se, nebezpečnou jízdu apod. storno ŘP a šup zpátky do autoškoly. Pokud takovýto absolvent jede v cizím voze, tak vždy jen s osobou, jejíž řidičská praxe je delší než ty dva roky. Tato osoba by nesla zpoluzodpovědnost za případný přestupek. Pokud si absolvent autoškoly pořídí svůj první vlastní vůz i třeba 4 roky po získání ŘP, šup na tyto značky a nebo náležité přezkoušení.

Vím, je to drsné, dotčený mladý kaskadér by klidně mohl říct "fašounské". Ale na silnicích se pohybujeme i my ostatní a (hlavně) naše rodiny. A to, že tito hejsci v olítaných křápech, nezřídka starých jako oni sami, s výkonem přes 200 koní (toto považuji za ten nejnebezpečnější druh), zvyšují pravděpodobnost těžké nehody nám všem téměř o dvojnásobek, to je alarmující.
Avatar - Subaru4ever
13. 1. 2012 11:32
Přímá neúměra
Na silnicích je stále bezpečněji a bezpečněji, a přitom množství "pirátů" stále rapidně přibývá >:D >:D >:D ... nebo že by nám média lhala? :-O ... to by se "nemohlo stát" 8-s :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - matii
13. 1. 2012 11:35
Re: Přímá neúměra
Ber to tak, že ať chceš nebo ne, značná část pirátů nikdy nezpůsobí nehodu, neb jsou za volantem velice zruční. Pár jich znám. >:D
Avatar - Subaru4ever
13. 1. 2012 12:01
Re: Přímá neúměra
To by mě zajímalo, jaká je vlastně přesná definice silničního piráta :-O (mimo jiné nechápu, proč se ještě neozvaly feministky, že chtějí i pojem "pirátka")

a) pirát = každý řidič jedoucího motorového vozidla
b) pirát = každý řidič motorového vozidla jedoucího rychlostí vyšší než je polovina povolené rychlosti
c) pirát = každý řidič, jenž min. jednou denně způsobí nehodu jiného účastníka motorového vozidla
d) pirát = každý řidič vozidla se spalovacím motorem
e) pirát = každý řidič, jenž má vozidlo dražší nebo silnější než já
f) pirát = každý řidič disponující hotovostí, kterou by mohl odevzdat policejní hlídce
e) pirát = ... atd.

Já fakt nevím??? Netušíte přesnou definici? ;-\
13. 1. 2012 12:18
Re: Přímá neúměra
Definici sice nedám, ale zřejmě to bude analogické definici alkoholika.
Alkoholik je člověk, který pije víc, než jeho lékař.
Avatar - matii
13. 1. 2012 12:37
Re: Přímá neúměra
Víš že mě napadlo to samé? Kdo je vlastně pirát silnic? Velice hezky to naznačuje jistá reklama na pojištění. Osobně se specifikuji jako slušný pirát, to jest ten, který v místech kde nikoho neohrožuje, nedodržuje pravidla silničního provozu. Ne však za účelem rebelie, nýbrž samotného pocitu z jízdy.

Ten kdo jede 80Km úzkou uličkou v hustě obydlené zóně a ani ve snu ho nenapadne, že by zpoza auta mohlo vyběhnout dítě u mne není pirát, ale ten třetí šofér z reklamy, čili prase.

Pirát silnic jak si ho představuji já jezdí rád rychle, nedbá předpisů a rád si zasoutěží s ostatními účastníky silničního provozu v řidičských dovednostech. Předjíždí na dvojté plné, nestaví na stopce, nedává znamení o změně směru jízdy atd. avšak je v řízení dost zručný a narozdíl od "prasat" má dar odhadnout situaci a nepouští se do manévrů, jimiž by ohrozil sebe či ostatní.

Pirát je nesnášen řidiči 1.kategorie, kteří jezdí v zelené Fabii a má respekt k ostatním pirátům se silnějším autem. Narozdíl od řidiče "prasete" si vždy včas zapne potkávací světla a nejezdí potmě s nově namontovanými LED diodami.

Tak takhle vidím piráty já osobně ... :-)
Avatar - Subaru4ever
13. 1. 2012 12:54
Re: Přímá neúměra
Mě je úplně jedno, jak kdo jede rychle. Hlavní je, aby jel předvídatelně a neomezoval mě a ostatní. Tj. ten kdo nedává blinkry, nesvítí, a nejezdí v pravém pruhu dálnice aniž by předjížděl, je u mě prase.

Já osobně si definuji piráta jako někoho, kdo není ovce a používá svobodnou vůli. A myslící lidé, ještě k tomu svobodomyslní, vždy byli za kacíře toho nejhrubšího zrna. Takže pokud někdo rozumně uzná, že na přehledném oploceném úseku na suchém asfaltu, ve 2 v noci a s nejbližší zástavbou vzdálenou 10 km od silnice pojede rychleji než kolik přikazuje zákon, tak tomu fandím. Pokud někdo přijíždí ke stopce, na které je všesměrný výhled 500 m, jsem rád, že použije mozek a pouze přibrzdí. Nejnebezpečnější pro autority jsou chytří a rozumní lidé ...

Je to svinstvo 8-s
13. 1. 2012 13:38
České silnice...
...nebyly nikdy tak rozbité jako dnes
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Subaru4ever
13. 1. 2012 13:43
Re: České silnice...
... a bude hůř 8-s ... pořízení vozu s profilovým číslem pneu nižším než 60% je z dlouhodobého hlediska naprosto iracionální ;-\
13. 1. 2012 14:31
Re: České silnice...
Kup si Subaru, pak ti to bude fuk chlape :-)
13. 1. 2012 14:59
Re: České silnice...
Dobrej blábol.
13. 1. 2012 19:41
Re: České silnice...
...podle toho co vím, tak "kup si Subaru a bude ti to fuk, protože budeš pořád stát v servise".
Jinak české cesty - to je jedna velká katastrofa a to loňské číslo usmrcených lidí je důkaz, že auta jsou bezpečnější. Jinak lidi jezdí bez limitů, hlavně typy "je mi 22 a mám 12 let starou Audi v dieselu..."
13. 1. 2012 20:46
Re: České silnice...
Zatím jsem s servise byl jen jednou :-) na prohlídce po 15 tis a pojem rozbité cesty má v Rumunsku poměrně jiný rozměr ... a to už vůbec nemluvím o Bulharsku ;-)
13. 1. 2012 17:46
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dylan McKay
13. 1. 2012 18:55
Re: benzin
Mas naprostou pravdu! :yes:

[odkaz]