Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

krasaaa
| 14. 1. 2012 10:28
Nikto nemoze povedat, ze tie nove modely AUDI nie su krasne :-) :yes:
Avatar - Ada je tady
krasaaa
| 14. 1. 2012 10:31
Ale ta prvni generace Allrouadu byla jeste mnohem hezci! Vyssi svetla vyska :yes: kola spravne velikosti :yes: linearni interier bez rozplizlosti novejsi modelu:yes:
Avatar - ZiP2150
Quattro
| 14. 1. 2012 10:43
Prva generacia ako Allroad bola podla mna najefektivnejsia: prakticka, elegantna, designovo cista s dobrymi predpokladmi pre "terenne" pouzitie. Ak dane video nie je marketingovy klam, tak bola dobra aj v praxi: [odkaz] . A samozrejme, nove Audi su super, ako kazde dobre auto, len design rokov 98-2003, ten klasicky, elegantny, cisty mi tu chyba :-(
Quattro
| 14. 1. 2012 13:21
V terénu byla skvělá, dokázala projet polygon Land Roveru (jako první auto svého druhu, i když netuším, jestli se o to u Subaru někdy pokoušeli). Jenže pro běžného zákazníka byla až moc schopná. A chtěl hlavně jezdit po silnicích, což si vyžádalo určité změny.
Avatar - white label
Quattro
| 14. 1. 2012 13:42
Souhlas a na asfaltu byla příliš velká světlá výška I.g. logicky spíš kontraproduktivní.
Avatar - Ronault.
Quattro
| 14. 1. 2012 19:50
Jen tedy netuším, proč řidič s Patrolem dupl na brzdu, když auto evidentně ještě jelo, totéž Lexus... že by korektnost? A ty rozjezdy... zatímco Lexus snad jede na půl plynu, tak Allroad seč to jde... no...
Quattro
| 14. 1. 2012 21:45
Viz 13:44.
Avatar - Hammunasakra
Quattro
| 14. 1. 2012 21:56
To (snad) vysvětluje ty brzdy - určitě ne VELMi "odlišný" rozjezd (jednou "piánko", jednou "evidentně NAPLNO" ;-)
PS: Nojo, já vím - je to hlavně "obubování" a manipulace.. :-)
Quattro
| 14. 1. 2012 11:10
Souhlas s tebou Ádo, 1. generace je naprostá bomba :yes: Taky ve své době, když přišlo na trh, tak způsobilo velký poprask a každý ho chtěl ;-) 2G a 3G jsou jen oplatované kombíky, ikdyž 3G špatně nevypadá, ale pár cm světlé výšky jí chybí, no škoda... ;-)
Quattro
| 14. 1. 2012 13:22
Na tom je vtipné to, že první allroad byl určený pro Severní Ameriku. Nakonec se prodával hlavně v Evropě.
Avatar - Hammunasakra
Quattro
| 14. 1. 2012 13:48
Myslím že zas tak ne - Allroad přece MĚL být "konkurencí" Subaru Outback = a ten se prodává(l - už tehdy) HLAVNĚ v Severní Americe.. ;-)
Avatar - white label
Quattro
| 14. 1. 2012 13:54
Nejdřív píšeš, že ne, přitom v textu s tím nakonec naopak souhlasíš... :-O 8-s
Avatar - Hammunasakra
Quattro
| 14. 1. 2012 14:00
To bylo na to "vtipné" - prostě "původní myšlenka/záměr" (přece) BYL konkurovat OUTBACKu (a "logicky" HLAVNĚ v Severní Americe) - že tam dodnes Outback docela "frčí" je fakt (a dodnes je Allroad asi "úspěšnější" v Evropě ...
.. si alespoň, myslím - nebo?
Quattro
| 14. 1. 2012 14:06
Druhá generace allroadu se tam snad ani neprodávala. Ta třetí bude. Trh Severní Ameriky allroad nepřijal, částečně kvůli nejasné identitě modelu. Dnes má Audi jiné portfolio a model je také někde jinde, tak to zkusí znovu.
Avatar - Hammunasakra
Quattro
| 14. 1. 2012 14:08
Myslela jsem si to - tedy "věděla", ale NEbyla si zcela "jistá" ;-)
Quattro
| 14. 1. 2012 14:01
Je asi fuk, kam byl určen. Důležité je, že prorazil a je vidět na silnicích, G1 i po těch letech vypadá dost dobře, tohle se Audi fakt povedlo :yes:
Quattro
| 14. 1. 2012 14:04
Ano, byl určený pro Severní Ameriku, ale uspěl víc v Evropě - nebyl to plán, ale stalo se. Druhá generace dostala jasnější identitu.
Avatar - ryman
Quattro
| 14. 1. 2012 12:32
ještě jsi zapomněl zmínit, že pod kapotou jedině s 2.5TDI V6 ;-) jinak :yes:
Quattro
| 14. 1. 2012 13:07
2,5 TDI to má být ironie, že? v téhle generaci je použitelný akorát motor 4,2 V8...
Avatar - escorpion
Quattro
| 14. 1. 2012 10:52
Mne sa páči 2.generácia.
Avatar - white label
Quattro
| 14. 1. 2012 13:09
Mně taky:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Jak je vidět i podle fotek, ze světlou výškou není problém, stačí si podvozek přizvednout, navíc allroad není žádný offroad a dokonce ani SUV, je to typický crossover, který je na dálnici doma mnohem víc, než v terénu. První allroad byl na asfalt (kde logicky jezdil převážně) zbytečně vysoký se vším co s tím souvisí...
Avatar - Hammunasakra
Quattro
| 14. 1. 2012 13:52
Nojo, pro vozy s nastavitelnou světlou výškou "mám slabost" (a tu a tam to člověk OPRAVDU využije - třeba v Praze na Bělohorské, když nějaký "idiotto" zastaví v druhém pruhu "nouzově na blikačkách" a jde si koupit rohlíky.. ;-)
..no a při výměně pneu a při mytí - jinak to (já) asi NEvyužiju.. :-)
Avatar - Ronault.
Quattro
| 14. 1. 2012 19:52
Nemachruj furt, protože předvedu našeho "Baby" Allroada >:-[]
Avatar - 3_diamanty
prva generacia si ako jedina zasluzi pomenovanie allroad
| 14. 1. 2012 10:55
ta nova je uz uplne len imidzovka pre prachacov ktoru rozhadze kdejaky obrubnik a na pole s tym ist je jasna samovrazda ;-) , este tak pred hypermarket to zvladne ale dalej ani bohovi.

prva generacia bola best :yes:

predpokadam ze dalsia generacia uz bude mat svetlu vysku mensiu ako veyron a natrepu tam triturba a nalepia vzadu velky stitok allroad aby aj slepy videl ze je to stvorkolka.
Avatar - ZiP2150
prva generacia si ako jedina zasluzi pomenovanie allroad
| 14. 1. 2012 11:04
Imidzovka pre prachacov? :-) OK. Ako rodinne auto mame E70 X5 a asi tiez nebude stavane na teren... a aj keby bolo, asi nebudem vychadzat tatranske stity ;-) Taky je trh a jeho potreby - SUV a Allroady sa kupuje nie pre ich vlastnosti, ale pre "mestsku" odolnost (oplastovanie) sem/tam zimnu priechodnost 4x4 a dalej su to skor prakticke a designove potreby zakaznika. A by to bol aj pasivny pocit bezpecia. Ale mas pravdu, ze prva generacia Allroad bola skutocne prakticka svojim poslanim. Az na 2.5 TDi >:D
Avatar - escorpion
prva generacia si ako jedina zasluzi pomenovanie allroad
| 14. 1. 2012 11:45
Prečo imidžovka pre pracháčov ? To je auto pre všetkých. Pre všetkých, ktorí ocenia kvalitu a jazdné vlastnosti. To, že Ty na to nemáš je druhá vec. Hoci by si veľmi chcel. Čo také picanto, rio či nový ceed ? Máme sa na čo tešiť, že ? :no:
Avatar - Ronault.
prva generacia si ako jedina zasluzi pomenovanie allroad
| 14. 1. 2012 19:54
Takže první generaci si mohl koupit i chudobný člověk, pokud tomu dobře rozumím? 8-s
Avatar - Czerwik
Allroad
| 14. 1. 2012 10:57
No druhú a tretiu generáciu už pomaly ťažko za allroad aj považovať >:D Svetlá výška 0 bodov
Avatar - ZiP2150
Allroad
| 14. 1. 2012 10:59
Vsetky generacie maju vzduchovy podvozok. Kde 2. a 3. generacia sa prezentuje ako "sportovo" strihnute kombi - preto je spustena najnizsie. S prvou by som sa terenu nebal.
Avatar - 3_diamanty
Allroad
| 14. 1. 2012 11:00
presne tak, schopnosti auta mimo asfalt nulove, svetla vyska novej audiny je tragicka a tie plastove blatniky posobia jak z feldy ktore si ludia kupovali a lepili na okrasu. Previsy obrovske, podvozok zalostny ale taka je doba, stejne si tieto auta budu kupovat ludia pre ktorych najvacsim terenom budu retardery pri hypermarketoch a to audina este zmakne cize si svoj ucel splni. Obycajna stara felda by v terene na poli vyskolila tuto audinu o tom niet pochyb.
Allroad
| 14. 1. 2012 11:20
Tady máš tu nulovou schopnost mimo asfalt.
[odkaz]

>:D :no:
Allroad
| 14. 1. 2012 11:27
Pěkná práce, u 1G tomu věřím, byla na to stavěná ;-) u 2G a 3G by tak dobrý výsledek asi nebyl ;-)
Allroad
| 14. 1. 2012 11:32
Dle mého bez problému. Co generace, to lepší technika. ;-)
Avatar - ZiP2150
Allroad
| 14. 1. 2012 12:00
Evidentne si nevidel pracu naprikad QUATTRA pri Q5... :no:
Priechodnost aj vlastnosti do terenu mala prva generacia Allroadu najlepsie.
Allroad
| 14. 1. 2012 12:21
Jo technika je sice lepší, ale světlá výška 208mm (1G) vůči 185mm (2G) je rozdíl. Jsou to sice jen 2 cm, ale díky to mu si 2G může sedout na břicho výrazně dřive a kde byla technika >:D

Je samozřejmě pravda, že většina Allrouadů se nedostane dál, než na polní cestu ;-)
Avatar - Hajzlík
Allroad
| 14. 1. 2012 12:35
Quattro v Q5 pracuje zcela standardně a je schopnější než v první generaci Allroadu. Allroad není určen do terénu, ani jeho první generace nebyla.
Allroad
| 14. 1. 2012 14:43
Tady asi někdo naráží na to stupidní virální video, za které si BMW v Německu vysloužilo jen a jen posměch, neboť se nedlouho po jeho zveřejnění ke smůle BMW objevil jeden investigativní automobilový magazin a výsledek jeho testu byl poněkud opačný... [odkaz]
Avatar - white label
Allroad
| 14. 1. 2012 16:19
Jj... :yes:
Avatar - ZiP2150
Allroad
| 14. 1. 2012 22:00
Stary Allroad mal svetlu vysku rovnaku ako Q5... nie, ze by na to nieco bolo, ale mal uzavierku diferencialu... co Q5 ma elektronicku simulaciu uzavierky. Ako keby nebol xDrive a Quattro pri vysledku rovnake ;-\
Ono, posmech/neposmech k danemu videu, je to marketingovy tah. A mimochodom, nenarazal som na to video, ale principialne spomenul Q5, popripade ostatne Quattra, kde je oznacenie skor imidzove ako prakticke, kedze sme sa bavili na notu priechodnosti Allroadu prvej generacie proti ostatnym... ktore by som tiez zahrnul do imidzovych aut.
Allroad
| 14. 1. 2012 13:35
V tomhle případě rozdíl mezi generacemi moc nepoznáš. Výhody první generace budou znát až v těžším terénu (kola ve vzduchu a podobné situace). Hlavně u druhé generace, která měla Torsen a neměla uzávěrky. První také měla redukční převodovku - ale kdy až potřebuješ redukční převodovku, že. Třetí by měla mít CGD, který je samouzavírací. Teoreticky by druhá generace na tom v těžším terénu měla být nejhůř.

Pořád je na to stavěný, jen vyházeli pár věcí, které běžný zákazník stejně nikdy nepoužil. A není vtipné, aby byl allroad schopnější než řada Q.
Avatar - white label
Allroad
| 14. 1. 2012 13:44
Redukční převodovka byla u první generace možná jen za příplatek, ale hlavně pouze v kombinaci s manuální převodovkou, což ne každému zájemci o redukci vyhovovalo...
Allroad
| 14. 1. 2012 13:57
Samozřejmě, v evropských verzích to byl příplatek k manuálu. Ale argument zůstává - kdy jí potřebuješ? Na běžné polní a lesní cesty je to zbytečná hračka. Když si člověk vezme dnešní nabídku, tak allroad může zabít S tronic. To není převodovka do terénu. V A4 allroadu to pro mě byla ta nejproblematičtější komponenta. (Nejvíc kvůli softwaru, což se mohlo od té doby změnit, ale za určitých okolností už svou koncepcí.)

Neříkám, že se zájemce nenajde, ale ten model je dnes jinde v portfoliu. Pokud má něco mít uzávěrky a redukci, pak by to asi mělo být něco s Q v názvu.
Avatar - white label
Allroad
| 14. 1. 2012 13:59
To určitě, jak jsem psal, allroad je typický crossover.
Allroad
| 14. 1. 2012 14:04
Jo to určitě je crossover, konkurence pro Outback a XC70 ;-)
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 14:06
.. a pro Peugeot 508 RXH-ybrid4 ;-)
Allroad
| 14. 1. 2012 14:09
Jo a pak můžeme ještě přidat GTi-ho Apoštola Alltrack >:D to by nepřežil, že tam neni... ;-)
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 14:13
JEŽIŠÍmarjá - já (na něj FAKT úplně) ZAPOMNĚLA! :-)
Allroad
| 14. 1. 2012 14:15
>:D >:D >:D pozor to by mohlo být kvalifikováno jako neúcta ;-)
Allroad
| 14. 1. 2012 14:44
Tak to je pouze zbožné přání. I kdyby měl porovnatelný motor a diferenciál, naprosto jiná třída i liga. Pomalu hrají jiný sport.
Avatar - white label
Allroad
| 14. 1. 2012 16:20
:yes:
Avatar - Ronault.
Allroad
| 14. 1. 2012 20:00
Já bych až tak zlý nebyl, zatím v tom snad ještě nikdo nejel a kdo ví, jak to PSA naladilo, tady se bude hodně hrát na software...
Allroad
| 14. 1. 2012 21:52
Jde už o tu koncepci. Zadní kola žene elektromotor, který má zlomkový výkon, tudíž máš velmi omezené možnosti přesunu hnací síly dozadu. Nemluvě o tom, že se ti takovouhle jízdou budou vybíjet baterie, hodně. Další fakt je, že je o třídu níž, navíc ne zrovna z prémiového segmentu. Pokud odstřelím Outback, že nejde o konkurenci, tak jí tuplem nebude Peugeot 508.

Jsem zvědavý, jak to bude jezdit, ale tohle je opravdu zbožné přání.
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 21:59
Ten omezený výkon je (hlavně) "zlomkových" 200 Nm točivého momentu..
PS: Ale to je jen první generace - za rok/dva příjdou DALEKO silnější elektromotory (řekněme o výkonu současného 1.6 Tdi = to mít JEN "pro zadní nápravu" - to už asi bude "stačit"...
Allroad
| 14. 1. 2012 22:21
Při překonávání překážky jde určitě o točivý moment, ale rychlá jízda po polní cestě je trochu něco jiného, že. Tahle Audi pošle na zadek až 85% a Pažout 18%. To je nezanedbatelný rozdíl.

Ale ten hlavní argument je v tom, že jde o jiné třídy, špičkové motorizace neporovnatelné a ceny tuplem. Prostě to nejsou konkurenti.
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 23:04
To souhlasím - i MNE "zajímá" HYbrid4 spíš až od "druhé generace" (to je v reálu někdy "příští rok" představené ... prodej násleně..)
PS: Ono nám to z DNEŠNÍHO pohledu ještě NEpříjde - ale JE možné, že to je docela "revoluční změna" :yes: :-)
PPS: Třeba se (podobný systém) objeví i v další generaci ALLROADu.. ;-)
..že na tom u audi pracují jistě VÍTE :-)
Allroad
| 14. 1. 2012 23:42
U Audi bych si tipl, že půjde o spolupráci s Porsche, které bude dosti zásadně těžit ze závodní GT3 hybrid. Ono vlastně velmi zjednodušeně podobný princip, jen ne jako zdroj pohonu elektromotor využívá i Ferrari u "4x4" v FF.
Allroad
| 15. 1. 2012 00:08
Já v tom revoluci nějak moc nevidím. Klidně ať dají motory do nábojů kol všech kol. O tom se jako o čtyřkolce opravdu mluvit dá. Ale schopnosti dobrého pohonu všech kol se slušnými diferenciály to nikdy mít nebude. Zajímavé to rozhodně bude.

Jde čistě o to, co je cílem. Audi pracuje v téhle oblasti na více frontách. Porsche rozvíjí KERS. Podle mě je na náhradu tradičního diferenciálu moc brzo. Audi by se to podle mě ani finančně nevyplatilo, i kdyby to bylo lepší řešení. Rozhodně by mi tím neudělali radost. To bych si snad radši koupil zadokolku u konkurence.
Avatar - Ronault.
Allroad
| 14. 1. 2012 22:12
Beru to, že je to o třídu níže a mimo prémii, to je jasné.
ALE máš tady 200 Nm na zadní kola, což není úplně málo, máš tady naprostou nezávislost na předním pohonu. A baterie jsou samozřejmě dobíjeny průběžně. Nezatracoval bych to...
Allroad
| 14. 1. 2012 22:29
Co se točivého momentu týče, viz 22:21. Nezávislost náprav, absence centrální diferenciálu, já ty výhody (a nevýhody) naprosto chápu. Vadí mi ta asymetrie 120:27 kW. Jak přesně bude vyřešené nabíjení a podobné drobnosti mě velmi zajímá, proto plánuji test, pokud mi ho někdo dovolí vzít do terénu. A dost mě zajímá účinnost pohonu v takovém režimu. Motor nepoběží zrovna se špičkovou účinností, máš nějaké nabíjecí a vybíjecí ztráty. EDL také není zrovna výhra. Mě to nezní moc přesvědčivě - dobrá hračka, ale vzhledem ke špičkové úrovni dnešních diferenciálů si nejsem jist přínosem. Diferenciál v A6 váží 4,8 kg. To je prostě nádhera.
Avatar - Ronault.
Allroad
| 14. 1. 2012 22:33
Elektromotor má účinnost několikanásobně vyšší než spalovací :-O Navíc při trakci je oněch 220 Nm... uvidíme, co to bude v reále znamenat.
Allroad
| 14. 1. 2012 22:35
Jenže nějak tu energii musíš vyrobit spalovacím motorem, pak ji nějak musíš uložit, nějak získat a nějak upotřebit. V každém kroku máš ztráty (jak velké záleží na vyspělosti použité techniky). Spalovací motory nejsou zrovna paragonem účinnosti, ale prohnání energie tímhle kolečkem všechno jen zhorší.

Jeden z důvodů, proč Audi CGD vyvinulo, bylo zvednutí efektivity, tedy snížení spotřeby.
Avatar - Ronault.
Allroad
| 14. 1. 2012 22:39
Ale přenos diferenciálem taky znamená ztrátu energie! ;-) A to máš diferenciál, spojku...
Allroad
| 14. 1. 2012 22:43
Nemám přesné číslo, ale quattro v A6 se pohybuje kolem 90%. Problém tam dělá jiná převodovka, to číslo bude ještě o něco vyšší a oficiální jsem nikde nenašel. Na celý systém od motoru na kola oproti pohonu předních kol.

Jinak CGD má dvě spojky. Další rozdíl bude dělat případný sportovní diferenciál.
Allroad
| 14. 1. 2012 23:04
No ,nevín, ale účinnost převodu mne učili vždy k poměru. Tedy, pokud byla hřídel jedna a diferenciál 0,8, tak už účinnost převodu byla 0,8.a dalším převodem o to méně. Možná už je fyzika jinak Hádat se nebudu, ale to s převodem 90 % je ..blbost docela určitě.
Allroad
| 15. 1. 2012 00:38
To číslo je hodně divoký odhad. Odchylka jak barák. Ono to není moc dobře z čeho spočítat. A nebylo to myšleno jako absolutní účinnost, ale o kolik je horší než pohon předních kol. Torseny mívaly snad 65% účinnost. Dobrá převodovka má víc než 93%. CGD byl navržen hlavně pro vysokou účinnost, ale přesné číslo jsem nikde nenašel. Jen, že je jednodušší, rychlejší a mnohem účinnější. A je pravda, že je na něj radost pohledět.
Allroad
| 15. 1. 2012 08:37
A není učinnost torsenu 65% záměr? Právě omezení učinnosti diferenciálu přece znamená jeho svornost. Ale to neznaméná že by v něm mizelo tolik energie.
Allroad
| 15. 1. 2012 12:19
Pravda, asi bych toho po půlnoci psát moc neměl. Svornost a mechanická účinnost jdou ruku v ruce. Energetická účinnost bude nejspíš vyšší. Mám někde model na její spočítání, ale nemám potřebné hodnoty. Ale i tu nemá zrovna nejvyšší. Torseny celkem topí. To je jeden z důvodů, proč je CGD o tolik lehčí - potřebuje mnohem méně chladit.
Allroad
| 15. 1. 2012 20:24
Tak pokavaď jede auto rovně a dife není v činnosti tak je učinnost 100%, nebo ne? Torsen topí v porovnání třeba s visco spojkou?
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 23:11
Ta "asymetrie" je daná tím že je to "revoluční novinka" - už v příští generaci (která tu bude "co by dup" to bude ... třeba 150 : 70 a poměr točivého momentu se začne blížit 50:50..
.. a až příjdou další ohlášené HYbrid4 podboné systémy od Porsche a dalších - bude to "ještě rychlejší" - a za chvíli to bude opravdu "normální" a spadne cena elektromotorů a baterií a jejich výkon a kapacita se "znásobí"..
Prostě JÁ si myslím, že už příští generace bude (možná i VELMi) "zajímavá" - a ty další už "superzajímavé"...
Allroad
| 15. 1. 2012 01:00
Porsche se snad nesnaží tvrdit, že to bude čtyřkolka ve smyslu offroadu. Čistě silniční systém. Navíc spalovací motor žene tu správnou nápravu, takže případný výpadek systému (prázdné baterie) nic neznamená, jen vyšší spotřebu. To je ten správný druh asymetrie. Přední kola jsou tam pro snížení spotřeby. Ten systém je tam hlavně pro zvýšení účinnosti, nikoli pro pohon auta.

A 150:70 není asymetrické? I kdyby byl symetrický, tak je tam omezení dělení 0:50 - 50:50 - 50:0. Pokud by ses to nesnažila prezentovat jako čtyřkolku, tak bych to bral. Ale ten elektromotor by musel mít tak 150 kW, aby mne zaujal a mohl jsem jezdit se zadní poháněnou nápravou. K tomu dostatečně silný motor, aby utáhl elektromotor. A pak stačí dělit výkon mezi přední kola a generátor. A máš z toho téměř Volt, což není zrovna můj favorit. Tohle auto nic nezmění na mém přesvědčení, že hybridy jsou slepá ulička.

Teorie a prototypy jsou hodně daleko, ale sériová výroba pořád drhne. A ceny také žádná sláva. Jsem ochoten tolerovat tak 100 kg baterií (až 200, podle toho, kolik budou vážit motory). A to bude ještě tak dekádu trvat, než na to člověk něco slušného ujede (při rozumné ceně, už dnes se dá kouzlit, pokud máš hluboké kapsy).
Avatar - del42sa
Allroad
| 15. 1. 2012 14:29
Jen malé upřesnění. Ty výkony elektromotoru nelze takto napřímo srovnávat s výkonem spalovacího motoru. V žádném případě není potřeba, aby ty motory měly stejný výkon. Řeknu to jinak, elektromotor, který by sloužil primárně k pohonu celého automobilu namísto spalovacího motoru vůbec nepotřebuje dosahovat totožného výkonu, jako původní spalovací motor např s výkonem 110kW.
Elektromotor má sice papírově "nižší" výkon, ale točivý moment 200Nm je k dispozici od nulových otáček a v celém rozsahu. Stejně tak není potřeba mezinápravový diferenciál, protože elektromotor umožňuje zcela plynulou regulaci podle potřeby.
Dokonce ani při jízde po polní cestě v režimu 4WD nedojde k vybití akumulátoru dokud běží spalovací motor. Toho není potřeba se obávat.
Tyto první verze hybridů vydrží málo pouze při režimu ZEV.Tam dojde k vybití baterií velmi rychle, protože primárně nejsou postaveny přímo na elektrický pohon.
Allroad
| 15. 1. 2012 19:06
A ty jezdíš na výkon nebo točivý moment? Důvod, proč je točivý moment dole "lepší," je, že má motor při daných otáčkách větší výkon, tedy má větší rezervu a spíš se zvládne rozjet bez podřazení. Vysoký točivý moment v nízkých otáčkách využiješ jen při překonávání překážek - protože potřebuješ jet pomalu, a proto máš redukční převodovky. Při jízdě na silnici je ti celkem k ničemu. Musíš jen přizpůsobit svůj styl charakteristice motoru.

Asymetrie celkem vadí v tom, aby to byla plnohodnotná čtyřkolka. Až pojedeš po sněhu do kopce, tak ti vzadu bude chybět každý kilowatt. A pro silniční použití má na zadku strašně málo. Pořád zůstane předokolkou s chytře vyřešeným hybridním ústrojím. Budoucí verze v tomhle směru snad budou lepší. Audi po ne zrovna krátké době začalo preferovat zadek a tohle by pro mě nebyl krok dozadu, ale skok. Dokud to nebude mít na zadku použitelný výkon, tak mne to ani na silnici moc zajímat nebude.

Co se vybitých baterií týče. Tohle je věc elektroniky. Ty znáš priority toho systému? Má snad nějaký offroad mód, kde asi zadek neodpojí, ale jinak? Jeho prioritou by mělo být snižování spotřeby, takže by měl hlavně akumulovat nevyužitou energii, ne ji brát předním kolům a prohánět ji, tak říkajíc, děravou trubkou na zadní nápravu. Na tohle jsem zvědavý. Dá se totiž nastavit opravdu ledasjak.

Bez přesných čísel si o účinnosti asi moc nepokecáme, ale ten systém má sílu v uchovávání jinak nevyužitelné energie a její využití díky celkem jednoduché konstrukci. Mechanické řešení má potenciál dosáhnout větší účinnosti z čistě distribučního hlediska. Síla toho systému je prostě někde jinde. Jako čtyřkolka nedá ani Haldex, natož CGD. To je můj názor.
Avatar - del42sa
Allroad
| 15. 1. 2012 21:48
Tento hybridní systém si vůbec neklade za cíl soupeřit s klasickými čtykolkami, obzvláště ne s těmi určenými pro překonávání opravdového terénu jako jsou třeba Nissan Patrol,nebo Toyota Lancruiser.Totéž platí ve stejné míře i pro takové Audi A6 Allroad třebaže má mnohem lepší systém pohonu 4x4 než zmiňovaný Peugeot 508 RXH. To auto se jen pouze sveze na módě oplastovaných čtyřkolek, které si "hrají" na terénní vozidla.
K něčemu takovému ale ten systém není určený. Proto ta asymetrie vůbec nevadí. Jak jsi správně napsal, jeho síla spočívá v něčem úplně jiném a pohon čtyř kol je jen třešnička na pomyslném dortu.

PS: to že ten elektromotor má točivý moment k dispozici "odspodu" neznamená, že je vhodný jen k pomalé jízdě a při jízdě na silnici je k ničemu.
Výhoda elektromotoru je max. točivý moment od nulových otáček, ale ten točivý moment je k dispozici v celém rozsahu.

PS2:Třeba takový Lexux má vzadu také "jen" 50kW zatím co ve předu má šestiválec 183kW a ještě jeden elektromotor který má až 130kW a přesto ta asymetrie kterou ty tak zdůrazňuješ ničemu nevadí.
Allroad
| 15. 1. 2012 23:16
Musíš to brát v kontextu Kylie, která to prezentuje jako skvělou čtyřkolku, pomalu budoucnost silničních čtyřkolek (nebavíme se o tom poprvé). V tomhle případě jako plnou konkurenci allroadu. Člověk nemusí do extrémního terénu, stačí zasněžený kopec, aby se poznalo, kdo je kdo. Po pravdě, v každé zatáčce to ucítíš. Pokud chceš duplikovat chování kvalitní silniční čtyřkolky, musíš být schopen dostat dostatek síly na zadek.

Vlastnosti elektromotoru jsou krásné, ale k čemu ti je, když nemá výkon, který při dané rychlosti potřebuješ? Výkon je funkce točivého momentu a otáček (úhlové rychlosti).
Avatar - del42sa
Allroad
| 16. 1. 2012 12:48
já to tak beru a bohužel má vlastně Kylie pravdu, protože všechny automobilky hledají cesty jak ušetřit a udělat své vozy více ekologické.
Tak jako nám klesá počet válců a přibívá různých filtrů, tak bude časem ubývat těchto původních poctivých řešení a možná jen pár vyrobců si bude moct dovolit zachovat takovéto řešení pohonu pro běžné osoní vozy a zůstane to možná navždy doménou drahých SUV. Smutné leč pravdivé...

On i ten elektromotor na zadní nápravě umí distribuovat více výkonu ne neprokluzující kolo, takže i v té zatáčce to bude umět dodat dostatečný výkon na potřebné kolo.
Výhoda elektromotoru je v tom, že ten výkon stačí dodat krátkodobě (v potřebné situaci) a nemusí ubírat energii i tehdy když to není potřeba

PS: ale souhlasím, že v této podobě bude ten Peugeot 508RXH konkurovat opravdovým poctivým čtyřkolkám pouze papírově.
Allroad
| 16. 1. 2012 17:03
Žádný otevřený diferenciál sám o sobě neumí poslat víc na vnější kolo. Řeší se to EDL. Zkus si projet Audi s normálním quattrem (které má na obou nápravách EDL) a Audi se sportovním diferenciálem. Zkus mi pak říct, že je to stejné a lidi vyhazují 25 tisíc pro nic za nic. :-) Audi se povedl opravdu husarský kousek, protože jejich nový diferenciál je snad ve všech ohledech lepší než předchozí, včetně ceny, nákladů na výrobu (snadněji se kompletuje) a vyšší účinnosti. Výsledek pětileté spolupráce. Chvilku mi trvalo, než jsem se s ním skamarádil, ale už se stalo.

Pokud je něco budoucnost, pak plný torque vectoring, jako je Cross-Axle Torque Vectoring od Ricarda (na kterém snad Audi spolupracovalo). Na tom se pracuje už hodně dlouho. Jednoduše řečeno, jde o nasazení sportovního diferenciálu i na přední nápravu. Pokud nasazení elektromotorů umožní vyřazení některých komponent, proč ne, hlavně když to pojede stejně dobře.

Ceny jdou dolu tam, kde se na ně tlačí. Pohony všech kol to zrovna nejsou. Jsou to hlavně základní ceny. Nevím, jak dnes, ale 4Matic byl velmi drahý systém (dražší než quattro), který v ničem nevynikal (tedy, měl vysokou účinnost, jestli mě paměť neklame, ale bylo jediné jeho plus). A přesto si ho MB držel. Dnes je větší tlak na spotřebu než na cenu.
Avatar - del42sa
Allroad
| 16. 1. 2012 19:43
Sportovní diferenciál u Audi který jsi vzpomenul je v podstatě podobný jako systém který používá Honda Legend SH-AWD od roku 2004.

Tyto systémy umí na vnější nebo vnitřní kolo v zatáčce přenést záměrně o něco více výkonu než by doopravdy bylo potřeba (respektive než by přenesl klasický diferenciál) a tím ovlivňovat charakteristiku ovládání vozidla. Jeho chování se více blíží vozu s pohonem zadních kol a tudíž lehce přetáčivou charakteristikou, kterou ale většina sportovně založených řidičů hodnotí jako velmi zábavnou a návykovou.(viz. vozy BMW) Vůz se subjektivně zdá mnohem lépe ovladatelný a lépe reaguje na pohyby volantu protože přenášený výkon na jedno kolo supluje "samořiditelnou funkci" zadních kol

pěkně je to vidět tady na tom videu
Honda: [odkaz]

Audi: [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 16. 1. 2012 19:54
Určitě?? :-|
Allroad
| 14. 1. 2012 14:48
Spíš to XC70. Outback je o třídu níž, takže A4 allroad. Ale o konkurenci na evropském trhu řeč být asi nemůže. Jiné zaměření, jiní zákazníci, jiný segment.

Outbacku měl konkurovat původně (v Severní Americe, kde jsou jiné hodnoty), ale téhle identity se vzdal. Nejblíž mu bude Volvo, ale také asi nejde mluvit o tvrdé konkurenci. Neznám zákazníky, ale podle mě si tolik do zelí v Evropě nelezou. Podle mě víc zákazníků sebere Avantu než XC70.
Avatar - white label
Allroad
| 14. 1. 2012 16:09
Souhlas...
Allroad
| 14. 1. 2012 12:11
Co to je? >:D Proč s tím Patrolem z ničeho nic zastaví?? Vypadá to na zatraceně objektivní testík 8-s
Allroad
| 14. 1. 2012 12:14
Nic nenormálního, Patrol je prostě moc těžký. ;-)
Allroad
| 14. 1. 2012 12:40
Nesmysl.
Proč zastavil? Z ničeho nic prostě šlápnul na brzdu a vzdal to.. Patrol ani nezačal hrabat a ten řidič prostě zastavil.
Allroad
| 14. 1. 2012 12:43
Skoro dvaapůltunové auto na sjezdovku prostě nemá. ;-)
Allroad
| 14. 1. 2012 12:48
Pohotovostní hmotnost měla tahle generace 2365 kg. To jsou podle tebe skoro tři tuny? Tahle tvoje obhajoba je směšná jako ten test co jsi sem postnul.
Allroad
| 14. 1. 2012 13:10
Ne tři tuny, ale dva a půl a na faktu to stejně nic nezmění. ;-)

PS: Lyžuješ? A dovedeš si vůbec představit, že by se Patrol na nějakou sjezdovku vůbec vyškrábal? ;-)
Allroad
| 14. 1. 2012 14:18
Tohle je zbytečná diskuse. Něco napíšeš pak to přepíšeš tak abys nevypadal jako brepta.

Ano s patrolem jsem nikdy nezkoušel vyjet sjezdovku ale ty asi taky ne. Proto to je stejně o ničem a je to teoretické tlachání. Ale otec má Grand Vitaru a minulé dvě dvě zimy jsem s tím byl párkrát blbnout na zasněžených loukách. To kam se s autem na sněhu dostaneš závisí hodně na tom jaký je ten sníh, na obutí a taky na tom jak umíš řídit a jakou zvolíš stopu.

Když chceš vyjet takovýhle kopec potřebuješ nabrat co nejvyšší rychlost pod kopcem, jinak to nejde. Řidič Audi působí dojmem že přesně ví kudy má jet a a snaží se od začátku nabrat co nejvyšší rychlost. Ten v Patrolu jede nějak podivně vlažně. Tohle video dokazuje jen to že audi ten kopec vyjelo nic víc. Rozhodně to nedokazuje že by to Patrol se zkušeným řidičem taky nevyjel. Neumim německy nevim co tam říkají, co tam měl zařazené ani proč zastavil a proč to auto nedržel víc uprostřed, jen vím že je hrozně jednoduché udělat podobný test s v podstatě jakýmkoli výsledkem. Připomíná mi to test X6 v top gearu, kde se taky ukázkově zahrabal v půli travnatého kopce jen protože se mu zrovna chtělo zesměšnit testované auto....
Allroad
| 14. 1. 2012 14:22
Patrol je težký, je pomalý a to je celý. Prostě na tu sjezdovku nemá. Patrola znám, takže ti tady rovnou napíšu, že na tu sjezdovku prostě nemá. Prostě fyzika. ;-)
Allroad
| 14. 1. 2012 14:56
Od pohledu to vypadalo, že problém byl motor (nebo převodovka). Zdálo se, že nemá dost síly.
Allroad
| 14. 1. 2012 15:01
Patrol není žádné žihadlo. Je to velké, relativně pohodlné a težké auto na velmi houpavém podvozku. A když se rozkolíbe/rozeskáče, odnese to právě trakce. Když by se dostatečně rozjel, možná by nějakou relativní šanci měl, ale s malým rozjezdem to prostě nemá šanci dát. Dva a půl tuny na sjezdovce - ruku nasrdce - bez šance.
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 17:28
O kolik je "terénní drsňák" Nissan Patrol těžší než (spíš silniční) audi A6 Allroad? Tak 2000 vs 2300 kg?
Avatar - white label
Allroad
| 14. 1. 2012 18:35
Allroad I. g.: 1790-1825 kg (podle motorizace), tehdejší Patrol s R4 TD: 2365 kg.
Takže rozdíl víc jak půl tuny...
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 18:41
Ok (díky ;-)
PS: Zas TAK moc "vedle" jsem NEbyla (na to o jak "rozdílné" jde vozy - to asi "odpovídá" :-)
Allroad
| 14. 1. 2012 18:52
Jistě, spetla si se jen o půl tuny, co to je u auta, co? >:D :no:
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 20:15
Takže vy NEumíte dokonce ani "počty" z první základní? DOBRÝ :yes: :-)
Avatar - Katikakus
Allroad
| 15. 1. 2012 07:02
2000 - 1790 je 500 snad pouze a jenom v jelitove hloupe hlavicce. Vsude jinde je to 210.
Naopak tve puvodni a pak prepsane tri tuny byly vedle o vic nez 600 kg... Co to je u auta, ze? 8-s :no:
Avatar - white label
Allroad
| 15. 1. 2012 11:09
U toho Patrolu to není 2000kg, ale 2365kg (s R4 TD), tedy rozdíl víc jak půl tuny.
Avatar - Katikakus
Allroad
| 15. 1. 2012 17:04
To ja vim, 2000 kg se tyka A6, takze rozdil v je 210 kg. Rec byla o tipovane a skutecne vaze A6, ne o rozdilu mezi A6 a Patrolem. ;-)
Allroad
| 15. 1. 2012 12:03
Místní CHUDÁK si taky přišel kopnout, co? Sice vedle, ale zkusil to, nechce tu být za toho, kterej tu jen okopává kotníky.

Ty se mi máš chlapečku ještě OMLUVIT za tvé poslední UBOHÉ narážky, které se ukázaly jako LŽIVÉ.

Tak máš prostor, ty HRDINO!
Allroad
| 15. 1. 2012 13:05
Každý si udělá obrázek sám. Ty se zrovna jako chlapák nechováš, když místo uznání chyby tu chybu radši nenápadně přepíšeš a jedem dál...
Allroad
| 15. 1. 2012 13:26
Já to opravil nejrychleji, jak to šlo. Nevidím na tom nic špatného, udělal jsem chybu a opravil jsem ji sám. Nikdo mě nemusel opravovat. Jaký je v tom problém?

PS: A to nešlo o nic hrozného, jen o nějaké to kilo.
Avatar - Katikakus
Allroad
| 15. 1. 2012 17:31
Presneji slo o vic nez 600 kilo, ale nevadilo ti navazet se do Kylie kvuli 200 kg, tvymi slovy "pul tune"
Allroad
| 15. 1. 2012 17:37
Tetka Kylí vůbec nechápe o co šlo. Viz můj první příspěvěk a rekace na troubu Toppera. Zbytek diskuze je jen nesmyslná konstrukce, která již nemá na počáteční myšlenku vůbec žádný vliv. :-!
Avatar - Katikakus
Allroad
| 15. 1. 2012 17:40
No, jak jsem to tak procital, tak nebyla to Kylie, kdo nechape...
Allroad
| 15. 1. 2012 17:42
Jistě, proto jí tady x lidí vysvětluje, že je mimo. >:D :no:

Ty se už chytáš sebenesmyslnějších reakcí, jen aby sis zachránil vlastní zadek. :no:
Avatar - Katikakus
Allroad
| 15. 1. 2012 18:07
Tobe to vysvetluje taky x lidi v kazde diskusi a nedas si pokoj. Pak se divis, ze se ti vsichni smeji...

BTW. ja reagoval na tve matematicke "dovednosti". To ti, jiz tradicne, uniklo...
Allroad
| 15. 1. 2012 18:15
Zase operuješ s imaginárními x lidmi? Předlož důkazy žvanile. :-! :no:
Avatar - Katikakus
Allroad
| 15. 1. 2012 17:17
Takze jeste jednou - omlouvat se ti za tvou nechapavost a hloupost? Za tu ja prece nemuzu. To si vyrid se svymi rodici... ;-)
Allroad
| 15. 1. 2012 17:31
Nedisponuješ dostatečnou mozkovou kapacitou, abys vůbec byl schopen pochopit, že když sis do mě chtěl kopnout, tak si dokopal ve výsledku jen sám sebe.
Vidím, že jsi obyčejný chudák, který má nejvíc problému sám se sebou. :-! :no:
Avatar - Katikakus
Allroad
| 15. 1. 2012 17:37
Proc tedy reagujes? Neda ti to vid? Tak pojd, jeste neco hezkeho mi napis...

Me problemy nech na mne. Ty bys mel neco delat alepson s tou matikou (zbytek uz stejne nezachranis), tohle je na urovni prvniho stupne zakladni skoly.
Allroad
| 15. 1. 2012 17:37
Ty jsi jen diskuzní špína. :no:

Člověk, který si sem chodí lečít své mindráky a není schopen se omluvit za své zpackané rekace. :no:
Avatar - Katikakus
Allroad
| 15. 1. 2012 17:39
Rika nekdo, kdo zas*re kazdou diskusi nesmyslnymi blaboly v opozici proti vsem...
Allroad
| 15. 1. 2012 17:41
Důkazy? Máš nějaké? Nebo opět mluvíš za imaginární "většinu"?

Napíšu ti to podruhé, buď mi nalinkuj ty mé bláboly, nebo drž hubu ty ubožáku. :-! :no:
Avatar - Katikakus
Allroad
| 15. 1. 2012 17:43
Chovej se slusne, na tve vypady tady neni nikdo zvedavy. Jenom dal prokazujes jaka jses nula.
Allroad
| 15. 1. 2012 17:45
Jsi jen ubožák, který se nezná ke svým blafům a urážkám, kterými si zde nasral do vlastní držky. :-! :no:

A s tím slušným chováním bys měl začít právě u sebe.
Avatar - Katikakus
Allroad
| 15. 1. 2012 18:05
Tvuj slovnik mluvi za vse...

Uz me nebavis. Tak zas nekdy, brouku! ;-)
Allroad
| 15. 1. 2012 18:14
To abys to pochopil i ty. :-!
Avatar - white label
Allroad
| 14. 1. 2012 19:13
Podobně jako MT i já bych problém toho Patrola na svahu viděl v kombinaci hmotnosti a výkonu, poměr kW na kg je v tomto případě docela omezující. Při váze cca 2,4 tuny není tehdejších 116 KW/354 Nm (v takovén táhlém svahu) žádná sláva...
Avatar - Ronault.
Allroad
| 14. 1. 2012 20:04
Třeba jel Patrol náhodou na letních...
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 20:17
Stačí "na ojetých"..
Allroad
| 14. 1. 2012 21:56
To by spíš víc hrabal. Buď neměl sílu, nebo tomu řidič nedal dost plynu.
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 21:56
Na mne to působilo (spíš) "za b)" ;-)
Avatar - Ronault.
Allroad
| 14. 1. 2012 22:14
Neměl sílu, neměl sílu... jo, je to 2,3 tuny těžké auto, ale tak snad si podřadím. Jel tu někdo někdy na sněhu? Jestli jsem někdy v nějakém kopci měl problém s tím, jestli ho vyjedu, tak vždy trakce, ne výkon. :-|
Allroad
| 14. 1. 2012 22:33
Vzhledem k té rychlosti snad nemohl mít vysokou rychlost, skoro bych řekl, že to vypadalo na dvojku. A jednička, diesel a sníh většinou nejde moc dohromady. Když už bych něco podezíral, tak ESP, ale to asi v Patrolu nebylo. :-)
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 23:04
:yes: :-)
Avatar - white label
Allroad
| 14. 1. 2012 23:11
Ale zkusil si někdy v prudkém táhlém kopci na neposypaném hladkém sněhu (kdy ti otáčky klesají pod únosnou mez) podřadit? Ve většině případů tímto manévrem právě ztratíš nejen potřebnou rychlost/setrvačnost!, ale logicky i potřebnou trakci a zůstaneš stát na místě, nebo začneš sjíždět zpátky dolů (proto zřejmě ty bzdová světla).
Avatar - Ronault.
Allroad
| 14. 1. 2012 23:18
Ano, to máš pravdu, že podřazení, často znamená konec, z druhé strany by to mělo znamenat, že ani Audi či X5, která vyšplhala vysoko, nepodřadila, což je při značném poklesu rychlosti na konci dost nepravděpodobné, případně pak nechápu, že si řidič nezvolí ideální převod. Ta brzda přišla ještě před zastavením... celé je to takový marketingový test jak noha... 8-s
Avatar - white label
Allroad
| 14. 1. 2012 23:42
Já ten test (jako celek) a jeho výsledky v principu neobhajuju, už jen to, že jel s každým vozem jiný řidič je dost ovlivňující faktor, ale zvolit jeden jediný ideální převod v takovém případě většinou nelze, protože ze začátku potřebuješ nabrat co nejvyšší rychlost (abys měl určitou setrvačnost) a to na první (někdy ani druhý) stupeň nenabereš, protože ti při větším vytočení motoru na sněhu bude chybět trakce (utrhneš kola). Výhoda lehčího a výkonnějšího allroadu spočívá v tom, že vyjede stejně prudký a táhlý kopec i na sněhu, třeba na dostatečně "silnou" a zároveň pořád dost rychlou dvojku, kdežto těžký/nepříliš výkonný Patrol bude potřebovat ve svahu přeřadit na krátkou(pomalou) jedničku, na suchu by to bylo jedno (tam by to i allroad vyjel jak na dvojku, tak na jedničku) ale na sněhu to může být limitující faktor.
Allroad
| 15. 1. 2012 01:08
Nejlepší je neřadit vůbec - zařadit dole vhodný stupeň a prostě jet. Dá se to, ale není to zrovna nejjednodušší. Musíš zavčasu, rychle a s citem.
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 20:21
Podobně jako ve svém původním příspěvku bych to viděla na VÍCE faktorů (o "fous-íček" lepší pneu, o fous vyšší nájezdová rychlost, o stupeň menší sklon svahu situaci mohou ZCELA změnit ... si alespoň myslím JÁ ;-)
PS: A že najdete "mraky" podobných videí kde "prohraje" třeba ... třeba zrovna audi - to víte jistě také :-)
Allroad
| 14. 1. 2012 21:55
Záleží, jaký sníh to byl. Jízda na sněhu a písku nebývá zrovna procházka růžovým sadem. A samozřejmě záleží na pneumatikách, nastavení vozu a podobných drobnostech, proto se člověk u takovýchto testů nesmí vzrušovat. Málokdy jsou opravdu seriózní. Ten Patrol opravdu vypadal, že na to prostě nemá - řidič to mohl udělat schválně, ale od pohledu to tak prostě je.
Allroad
| 14. 1. 2012 15:08
No ještě že jsi mi to takhle pěkně vysvětlil. Prostě to tak je protože to jossalito povídá... Co myslíš tím Patrola znám?
Allroad
| 14. 1. 2012 15:14
Něco jsem v něm odjel. S třilitrovým dieslem. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 17:23
... a v terénu "vyloženě slabota" - audi (Allroad) to prostě NENí, co? ;-)
Allroad
| 14. 1. 2012 18:55
V terénu se u nás jezdit nesmí. ;-)

A ty polňačky zvádá Allroad levou zadní. ;-)

Tady si někdo okusuje zbytky nehtů, když vyhrál Allroad, co? >:D :no:
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 20:26
Viz můj (pra)PŮVODNí příspěvek na téma/v textu - v diskuzi o novém ALLROADu - (kde ho - s motorem bi-tdi - PŘEJi whitovi - a to UPŘÍMNĚ :-) ), tak zrovna proti Allroad 3.0 Bi-Tdi nic NEmám (snad jen to že NENí "zakladatel" kategorie jak si mnozí myslí, ale to je "detail" ;-)
PS: A narorozdíl od VÁS jsem takovéhle "bubosti" (manipulování s diváky/čtenáři) viděla xy-krát - bohužel i v (jako)seriozních zdrojích - třeba v TopGear apod.
Prostě "chcete aby vyhrálo audi" = VYHRAJE audi; chcete aby PROHRÁLO audi? = prohraje audi :-)
Allroad
| 15. 1. 2012 12:05
Ty zase kličkuješ jako slepice před kohoutem. Tady se řaší Allroad, jen a jen Allroad, nějaké tvé "kdo je či není zakladatelem", je v této diskuzi IRELEVANTNÍ. ;-)
Avatar - white label
Allroad
| 14. 1. 2012 13:12
"Skoro dvaapůltunové auto na sjezdovku prostě nemá."
Pokud to nestihl editovat, tak tam nikde zmínku o skoro třech tunách nevidím?
Allroad
| 14. 1. 2012 13:17
Ano stihl to editovat :-).
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 13:55
NEsmysl! ;-)
PS: Tohle je (asi především) "oblbování" lidí - stačí "nepatrně" jiná rychlost (o použitých pneu raději NEmluvě) a "vše je jinak" :-)
Allroad
| 14. 1. 2012 14:07
Jasně, váha není důležitá. >:D :no:
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 14:09
Proč by NEbyla - ale je to jen (jeden) "faktor" = prostě NENí problém tohle "nasimulovat" ZCELA jinak ;-)
PS: A třeba zrovna audi vám z toho "vyjde" jako :no:
PPS: Neb TOTÁLní většina lidí "se NEvyzná" + naprostou VĚTŠINU (takovýhle) "bubostí" sbaští (i s navijákem)..
..a já občas taky :-|
Takže: DOBROU CHUŤ :-)
Allroad
| 14. 1. 2012 14:23
Tady střílíš tak nějak opět mimo terč. Ale hlavní je aspoň vystřelit, že? >:D :no:
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 17:14
Opět "do černé".. ;-)
.. že VY to nepoznáte nevíte nejste schopen rozpoznat - je VÁŠ "problém" :-)
PS: Mrkněte na YouTube a najdete tam podobných "bubostí" TISÍCe ;-)
(a vyhraje "ten kdo zrovna chcete".. :-)
.. a samozřejmě PROHRAJE ten kdo chcete - třeba zrovna AUDi ;-)
PPS: Tak NA CO čekáte - šup na YouTube! :-)
Allroad
| 14. 1. 2012 18:56
To už je opravdu schíza. >:D :no:
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 14. 1. 2012 20:29
Tohle je v krátké době podruhé (vlastně možná i po-několkáté), kdy si SNADNO a rychle LZE ověřit, že mám pravdu (a já vás k tomu dokonce "vyzývala") ..! ;-)
...fakt jen VAŠE chyba - že jste "lempl/líný" či NEumíte - prostě si (během pár vteřin, max minut) NE"ověříte" .... KDO tu ze sebe dělá... jossalita :-)
Allroad
| 15. 1. 2012 12:07
Dovede tvoje hlavička pochopit, že se tady řeší Allroad? Že se tady neřeší "co by - kdy by" ??? Ty YouTube. >:D :no:
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 15. 1. 2012 12:26
Ááááá - tak to (už) vypadá na NEUMí >:-[]
PS: Kdyby jste se byl býval podíval, ZJISTIL byste, že HORŠí terénní schopnosti má (dle některých podobných videí) nejen "poloviční" terénní vůz, ale i modely Q :-)
PPS: Prostě tahle videa jsou (jak vám zde "vedle" mimo jiné píše třeba i MT - nechcete to "probrat" i S NÍM? Asi NEeee, že? >:-[] ) v první řadě "o obubování diváků" ;-)
PPPS: Jo a když se konečně jednou podíváte, tak se podívejte jak do ZASNĚŽENÉHO kopce (docela "v klídku a pohodě") jede i předokolka vybavená systémem SnowMotion :-)
Allroad
| 15. 1. 2012 13:05
>:D To je tvoje ukázková marnost. >:D :no:

Zase žvanění o úplně jiných věcech. O ty tu fakt nejde, nešlo a nepůjde (tedy půjde asi jen tobě). >:D :no:
Avatar - Hammunasakra
Allroad
| 15. 1. 2012 23:44
Poněkud ZOUFALÝ pokus o "útěk" (od faktů? ;-)
PS: No nic - vypadá to že si už UVĚDOMUJETE "jak to je/jak to chodí" :-)
PPS: To "samo od sebe"? Nebo přece jen to YouTube? ;-)
Allroad
| 15. 1. 2012 13:25
Asi nikdo nepochybuje, že ten test nebyl zrovna seriózní. Do ideálu tomu dost chybělo. Ale tohle není místo, kde můžeš vytahovat předokolku. Vyjet to není žádná sranda. To je situace, kde se kvalitní mechanický diferenciál opravdu může ukázat. Elektronika tu má trochu nevýhodu.
Allroad
| 14. 1. 2012 13:44
Co já vidím, tak těsně před brzdami od kol odlétává víc sněhu (hlavně předních). Navíc, auto vypadalo, že se hodně trápilo. Žádný rychlík. Takže se moc nedivím, že to vzdal.

Tyhle testy člověk nemůže brát tak vážně. Ve hře je spousta proměnných a ty opravdu seriózní by člověk nejspíš spočítal na prstech jedné ruky.
Avatar - 4hill
Allroad
| 14. 1. 2012 12:14
Konkrétně tohle video je hodně zavádějící..Když porovnáš styl jízdy audi oproti konkurenci tak bys řekl že ty ostatní vozy řídil blb..Ne že by Audi neumělo ale tohle je okatý.. :-!
Allroad
| 14. 1. 2012 12:15
Neřekl bych, Volvo ma nejhorší systém, který na ten kopec prostě nemá. Ostatní auta jsou težký potvory. Takže vítezství audi je v podstatě jediná cesta.
Avatar - escorpion
Allroad
| 14. 1. 2012 12:30
Topper.
Pochopil by som, keby si sa do krvi hádal, že diesel do M5 nepatrí. Podľa Teba je všetko z koncernu zlé, predražené.
Počkaj na článok o milovaných kórejcoch, aby si sa mohol sTopporiť a vysvetliť nám, ako to vlastne s autami je a povedať nám na čo sa máme tešiť >:D
Allroad
| 14. 1. 2012 13:27
To si myslíš, že nedostane stavitelný podvozek? >:D Vtipálku. Na dálnice musí být nízká.
A6, 6 JAKO... 6KORPION
| 14. 1. 2012 14:38
Elitní mejdan. Vlastně jeden z nemnoha elitních garážových mejdanů, na kterých se lze vůbec na tomto světě účastnit.

A6 - I. Absolutní trefa, auto kterému to sluší všude, na polňačce, na sjezdovce i před operou. Dodnes klenot, ikona.

A6 - II. Absolutní trefa povýšená na démant silnic, démant touhy. Vyvrcholení přirozené (audi)krásy, vyvrcholení (allroad)stylu.

A6 - III - mírný (vizuální) ústup ze slávy. Příliš "naoko", příliš ostrý, příliš frajerský. Je nutný čas na jeho trávení. To je však dobře, do dvou let tu za AUDI A6 ALLROAD bude držet pravidelné dopolední diskusní mše i zdejší notorický garážový prosťáček.

Obecně vzato je subsegment ostrých, nadrrzlých crossoverů inteligentním, věrným a stylovým zrcadlem své doby, a to jak v případě AUDI, tak samozřejmě ( :yes: ) VOLVA, a budu-li velmi, ale velmi designově velkorysý i... subaru. Připojme v rámci objektivity kratičkou větičku i o našem železe v ohni, totiž - OCTAVIA SCOUT, to je auto bez (národních) výhrad. Causu uzavírá Apoštol sedmý, řečený silný, na toho též nezapomínejme.

Řekl bych, že pro život běžného člověka není ani tak důležité, zda vyjede se svým autem Černou sjezdovku ve Svatém Petru, nýbrž to, zda právě k tomu Svatému Petrovi s přehledem ve svém voze dojede, a to za každého počasí. A právě tohle horní modely splňují s dokonalým nadhledem.

Cesta prvotřídního stylu je jasná a přehledná - otěže po velkých sedanech, jejichž výskyt je přímo úměrný především prosperitě obchodních společností, které dané vozy užívají k přepravě svých vrcholně postavených zaměstnanců, přebírají jednak předmětné "crossky", po nich, lépe řečeno vedle nich pak samozřejmě (především) velká SUV. Tyto vozy (cross a SUV) ovšem zpravidla nefasují zaměstnanci, tyto vozy zpravidla pořizují reprezentanti svobodných povolání, či jezdci v postavení majitelů podniků. Tito všichni pak vytváří jeden z pilířů prestižní garážové image v silniční hierarchii. Je to jeden z vrcholů silničních stylů.

Uzavřeme-li tedy vrcholnou silniční crossligu obrazy VOLVA:
- [odkaz]
- [odkaz]

obrazem menšího all brášky
[odkaz]

A započítáme-li i mainstreamovou produkci:
- [odkaz]
- [odkaz] (ach bože...)
- [odkaz] :yes:

včetně supermainstreamu:
- [odkaz] :yes: :yes:

Pak nelze v podstatě učinit špatnou volbu.

BRAVO STYL :yes:
A6, 6 JAKO... 6KORPION
| 14. 1. 2012 16:25
člověče, ty si tu chyběl. Už jsem to zmiňoval o pár příspěvků výše ;-) >:D
Avatar - Bristol
A6, 6 JAKO... 6KORPION
| 14. 1. 2012 20:13
teď si nejsem jist s tím "ach bože"...?? Subaru se ti líbí nebo nebo nelíbí...?? pro mě subaru :yes: volvo taky :yes:
Avatar - Ji/Ri
Standing ovation
| 14. 1. 2012 14:57
:yes: To jsou děla. A každé rozeznívá jinou strunu....dohromady tvoří dokonalou kompilaci....od zurčení potůčku u pramene až po široký klidný tok přes burácení peřejí. All znamená all.
Standing ovation
| 14. 1. 2012 15:02
Tak tak. :yes:
takový
| 14. 1. 2012 17:10
nizoučký připlácnuteček, ve kterém se leží :*) a ještě víc legrační je ta cena.
Avatar - theolli
jediný,
| 14. 1. 2012 18:10
a též první a poslední Audi před kterým smeknu!! [odkaz]
jediný,
| 14. 1. 2012 18:35
jj legenda je legenda - Audi Coupe Quattro :yes: :yes: :yes:
jediný,
| 14. 1. 2012 18:57
Nenapsat to sem, nevím, co bychom si počali. >:D
Avatar - Bristol
jediný,
| 14. 1. 2012 20:14
toto bylo skutečně skvělé auto...ještě přidám
[odkaz]
taky skvělé...pro mě asi poslední skutečně elegantní audinka... :yes: :yes: :yes:
Světlá výška
| 14. 1. 2012 20:08
Připadá to jenom mně, nebo opravdový Allroad byla pouze první generace?
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 14. 1. 2012 20:31
Mě taky :-)
Ta první se snažila "konkurovat" Subaru Legacy (i světlou výškou "a vůbec"), a na jeho "hlavním" trhu se NE"chytla" - tak se audi s každou další verzí spíš blíží "silničnímu oplastovanému, maličko zdviženému, normálnímu silničnímu kombi" - a v Evropě s tím má docela úspěch..
(tak teď totéž zkoušejí s Alltrack PASSATem ;-)
Světlá výška
| 14. 1. 2012 22:07
Problém byl, že první generace neměla jasně danou identitu. Nikdo moc nechápal, co to má vlastně být. A druhá už byla omezená Q7, která nahradila allroad v Severní Americe. Už nikdy nepůjde do těhle vod, dnes má jasné místo v nabídce. Mě to také mrzí, ale hledat u allroadu je hloupost. Pokud má něco nabídnout schopnosti v terénu, pak to má být řada Q. A ty budou také silniční, protože BMW jsou silniční. Tak si to trh žádá. Pořád nabízí oproti klasickému Avantu něco navíc. Kdyby se dělal jako sedan, také by mě zajímal. :-)
Avatar - white label
Světlá výška
| 14. 1. 2012 22:22
Jaké prodejní slávy dosáhl v Evropě ten "tvůj" Outback... a co je vlastně dnešní Outback, ten se dnes v terénu na první generaci allroadu taky nechytá a jako bonus je škaredý jak noc! ;-) >:-[]
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 14. 1. 2012 22:59
Podobné (vlastně "lepší" ;-) ) než Allroad na severoamerickém kontinentu :-)
PS: A audi je "krásné jako den"?? ;-)
PPS: Já jsem byla vždycky spíš "noční pták" :-)
Avatar - white label
Světlá výška
| 14. 1. 2012 23:04
Proti současnému! Outbacku je každá generace allroadu designový klenot, to si snad (neveřejně) přizná i tak zatvrzelý odpůrce koncernu, jako ty... ;-) :-)
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 14. 1. 2012 23:13
Že je designový "klenot" bych asi o ŽÁDNÉM "masově" vyráběném voze NEřekla ;-)
NEmám nic proti A6 Allroad Bi-Tdi (to by MOHLO být slušné auto) - ale když už budu mluvit (v této třídě) o "zajímavém" designu, tak třeba MB CLS - TO je "něco" :yes: :-)
Avatar - white label
Světlá výška
| 14. 1. 2012 23:16
Bavíme se snad o crossoverech, a tím CLS opravdu není. Navíc jsem jasně napsal, že to platí jen ve srovnání se současným Outbackem (taky crossover), tak z toho zase honem nedělej nějakou obecnou formulaci, číst snad ještě umíš... :no: ;-)
Světlá výška
| 15. 1. 2012 10:59
Ve třídě allroadů, outbacků a XC70 CLS ? Opět úkrok stranou. >:D
Avatar - white label
Světlá výška
| 15. 1. 2012 11:10
>:-[] To je marné, viz 23:16 ;-)
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 15. 1. 2012 12:18
To trochu "oooomezené vwnímání" autosvěta se na vás poslední dobou projevuje VÍCE než dřív.. - "všiml jste si"? :-)
PS: Obzvláště "spojení" s ...(ehm "jinak") postaveným názoooorovwými souputníky vám NEprospívá... ;-)
Avatar - white label
Světlá výška
| 15. 1. 2012 12:58
Takže k věci zase nic, zaměř se raději na svou diskusní argumentační logiku, ta poslední dobou silně pokulhává (nejen u této diskuse), zatím galantně věřím, že to není případnou počínající senilitou... :*) >:-[]
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 15. 1. 2012 13:56
..nápodobně ;-)
Avatar - white label
Světlá výška
| 15. 1. 2012 15:57
Díky, jen u tebe si toho tady nevšímám zdaleka jen já a svádět všechno na "koncernovost" (případně spoléhat na větší toleranci vůči opačnému pohlaví), taky do nekonečna nemůžeš. :-)
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 15. 1. 2012 12:15
PSANÝ text dělá (VELKÝ) problém? >:D
Tak ještě jednou a p-o-m-a-l-i-č-k-u pomalu - aby jste P-O-CH-O-P-I-L (i vy) :-)
Slova "designový klenot" bych nepoužila o ŽÁDNÉM žádném ŽádnéM žÁDNÉm "masově vyráběném voze" - pochopil? Chápete? ROZUMÍTE textu? Prostě Ž-Á-D-N-ÉM. Ok? "Zpracoval jste"? Tak dál ;-)
Nemám nic proti A6 Allroad (asi nejlépe Bi-Tdi -a přijde mi možná i "zajímavější" než základní model - ten má "příliš" silné soupeře) - rozumíte? Chápete? Pochopil? NIC proti A6 Allroad - rozumíme si? - tak a teď maličkou pauzičku (ukládejte "data", zpracovávejte "info" ... dobrý? hotovo? Tak jedeme dál :-)
KDYŽ už, když UŽ, Když UŽ, KDYž uŽ (bych musela něco vybrat - CHÁPETE co znamená "když už"?) - tak (v této třídě - byť "bez oplastování") Mercedes CLS kombi
HOTOVO - tak SNAD (existuje šance že i vy) jste tento "složitý", náročný, komplikovaný text P-O-CH-O-P-I-L ;-)
PS: Nebo (stále) ještě NE? >:-[]
Světlá výška
| 15. 1. 2012 13:07
Ty bys možná mohla pochopit, že o tvých problémech se tu nikdo nějak nechce bavit, tak nevím, proč je sem pořád protlačuješ. >:D :no:

Samá klička, samý off topic.
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 15. 1. 2012 13:55
A co VY s tím (s TOUTO "problematickou"/diskuzí) máte "společného"? :-)
Světlá výška
| 15. 1. 2012 14:20
Tvé vnímání světa je jen tvé, když se s ním nikdo zde neztotožňuje, asi bude někde chyba. A asi to bude u tebe. ;-)
Avatar - theolli
Světlá výška
| 15. 1. 2012 22:40
pane bože ty jsi ale exot! Pořád se tu budeš do druhých * mimo téma,ty nejsi exot ty jsi vlastně troll,nj
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 15. 1. 2012 23:49
A teď odpovídáte na CO? ;-)
Na (konkrétní) otázku (určitě) ne :-)
PS: Snad něco "z vašeho vnímání světa - s nímž se OPRAVDU NEztotožňuji.. ;-)
..ale ROZHODNĚ to NEvidím jako "chybu" :-)
Avatar - white label
Světlá výška
| 15. 1. 2012 13:12
"Logiku" tvé argumentace se ti pokusím vysvětlit na polopatickém příkladu.
Představ si dvě ženy v určité skupině/kolektivu apod.. Jedna nadprůměrně hezká, druhá velmi ošklivá. O té hezké prohlasím, že ve srovnání! s tou ošklivou, je to hotová miss... a pak přijde přechytralá Kylie a prohlásí, že ona zná ještě hezčí (skutečnou) miss (která už ovšem nemá s danou skupinou nic společného), a proto je moje tvrzení absolutně mimo.
Nauč se v prvé řadě sama chápat psaný text, zrovna od tebe je poučování "figurky" směšné, ten nemá (na rozdíl od tebe) s diskusní logikou vůbec žádné problémy, což ani tvým omílaným "antikoncernismem/prokoncernismem" (tvůj oblíbený "úkrok stranou") nazakryješ. :*) ;-)
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 15. 1. 2012 13:51
"Logiku" VAŠí argumentace se pokusím vám "osvětlit":
GRÓ našeho "jiného" vidění/vnímání je v tom, že já vidím jednu ženu o něco hezčí, jednu o něco ošklivější - KRÁSKU (v této "masové" skupině - JAK JSEM NAPSALA) "nikde ŽÁDNOU" - toť vše :-)
PS: Ale "koušíček" (hned) vedle této skupiny - stojí (stejně veliká, velmi podobně oblečená) OPRAVDOVÁ kráska (tedy zase DLE MNE - tedy NE až taková jako "jsou jinde" - ale "je blízko" a JE "krásná") - a na TU jsem "upozornila" ;-)
Pěkný den (jdu se projet jedním PĚKNÝM vozem :-)
Avatar - white label
Světlá výška
| 15. 1. 2012 15:52
To že neumíš, nebo nechceš, pochopit rozdíl mezi "designovým klenotem" a pouze "relativním designovým klenotem" stejně nijak neokecáš..., a to nejen nám, ale dokonce ani sama sobě...
;-)
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 15. 1. 2012 23:52
Ok - ŽÁDNÉMU vozu vyšší střední třídy bych NEřekla "designový klenot" - nej- hodnocení za design bych dala (třídně/rozměrově a vůbec celkově docela DOST "příbuznému") MERCEDESu CLS kombi..
(a FAKT na tom nevidím "nic k okecávání" :-|
PS: VíM že zrovna (přesně) tento model audi "je ten váš" (a nic proti) ale to OPRAVDU NEní nějaký "famózní/zlomový" mimořádný design atd. - sorry ;-)
Světlá výška
| 15. 1. 2012 18:50
No právě, v této skupině. Jenže tady se celou dobu o této skupině bavíme a proto je tvoje vytahování jiných tříd bezpředmětné.
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 16. 1. 2012 00:02
:-) - tak teď jste mne FAKT docela POBAVIL ;-)
Těch pár "plastových" doplňků na ALLROADu (tu nepatrně vyšší světlou výšku "nevidíte") vám z toho dělá (designově) vůz "zcela jiné třídy"? :-)
PS: Jestli OPRAVDU je problém říct, že "v danné skupině mne designově nebere nic/nikdo" - ale "těsně vedle" - vůz (doslova) stejné velikosti/třídy, ten že mi příjde "zajímavý" ...
.. tak MÁTE PRAVDU - tady NEmám co dělat
Avatar - white label
Světlá výška
| 16. 1. 2012 00:52
Za to třeba u tvého oblíbeného "out-backu" dělá pár plastů doslova zázraky, že... :*) >:D
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 16. 1. 2012 01:17
PROČ myslíte že "můj oblíbený"? :-)
(NEsmíte to brát podle sebe - já to rozděluji NEjen "podle značek" :-)
Ale principielně se mi plněsymetrická konstrukce + supernízké těžiště vozů Subaru LÍBÍ - to ano..
Co říkáte na TŘI (no "dva a půl") různé systémy pohonu kol - právě u Subaru Outback? ;-)
Mne (jak už jsem NĚKOLIKRÁT napsala) NE"bere" ŽÁDNÝ z těchto vozů.. :-)
KDYŽ už by to "muselo" být combi této kategorie, tak (asi jedině) MB CLS (uvidíme jaký bude JAG combi..) - ale "obecně" mne NE"berou" - ani "oplastované" ani NE"oplastované"!
Což jste ale vy bezpochyby (a bez problémů) POCHOPIL ;-)
Nu ale řeč byla o AUDi kombi/allroad - a tam jde OPRAVDU (sorry :-) ) "o pár plastů"
PS: A rozhodně bych žádný z vozů vyšší střední (včetně jejich "podkategorie" crossover) NEnazvala "DESIGNOVÝm KLENOTem" (ani to CLS ;-) ... i když JE asi "NEJlepší" :-)
Světlá výška
| 16. 1. 2012 08:27
Jistě. Tato kategorie je cílena trochu jinam, než CLS. Když už, tak A6 a zcela zásadně A7, i když dle mne obě zmíněné Audi nedosahují stylu CLS.
Světlá výška
| 15. 1. 2012 18:58
Ano, chápu, když už, tak.... Ve třídě allroadů, jinými diskutujícími zmíněných Outbacků a XC70 by jsi volila CLS. Ano, tuto větu také chápu. Ty ale asi jaksi nechápeš, že mě nejde ani o Audi, Subaru, Volvo, nebo MB, ale o nesmysl, kdy CLS řadíš vedle těchto crossoverů. Tedy opět, jak již tradičně nesmysl. Ještě pikantnější je, jak jsi k tomu došla. Tedy úkrok stranou k CLS, aby jsi nemusela rozebírat designový duel nový Allroad vs. Outback. Na to ti jen tématicky diskuzně řeknu "z průjmu do sra*ek".
Avatar - white label
Světlá výška
| 15. 1. 2012 19:25
:yes:
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 16. 1. 2012 00:03
Tak za TENHLE " :yes: " máte BIG :no:
PS: Vám ten styk s ... figurkami apod. ... nejen NE"prospívá" 8-s
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 16. 1. 2012 00:09
Viz 00:02
Plus první tři vaše věty mimochem NEjsou pravda - to jen "pro pořádek" (takže, ani to z nich "vycházející" - no ale jinak "viz 00:02
Světlá výška
| 16. 1. 2012 08:23
"Že je designový "klenot" bych asi o ŽÁDNÉM "masově" vyráběném voze NEřekla
NEmám nic proti A6 Allroad Bi-Tdi (to by MOHLO být slušné auto) - ale když už budu mluvit (v této třídě) o "zajímavém" designu, tak třeba MB CLS - TO je "něco" "
Jak si mám tedy vyložit toto ?
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 16. 1. 2012 11:46
1. (řádek) - tady je asi JASNO, ne?
2. první část (asi ZCELA jasno, ne? No a že z vozů této "velikosti" snad (tedy DESIGNově - jinak je pro mne JASNOU JEDNIČKOU Alpina B5), tedy "když už", tak MB CLS - prostě mi DESIGNově z vozů této "velikosti/třídy/kategorie" příjde "nejvýraznější" (NE designová ikona - ale "zajímavý a výrazný" či "nápaditý", to ANO
3. jsme již "probrali"
4. snad (již) "vyloženo"
5 - designovou ikonou bych snad nazvala něco typu Aston Martin One 77 (například...), asi možná snad "by to šlo" použít i pro Porsche 918, kdyby to někdo řekl o Ferrari Enzo nebo Bugatti Veyron - NEbudu mít námitek... atd. atp...
..ale NE o audi A6 kombi (byť oplastovaném :-)
Avatar - white label
Světlá výška
| 16. 1. 2012 13:47
Jsi vážně tak "inteligentní" blondýna, nebo to jen hraješ. Když ti napíšu, že proti netopýru v majonéze jsi miss world, budeš to taky brát (podobně jako u toho allroadu) jako přehnanou lichotku z mé strany???
Sorry, ale už opravdu nevím, jak ti to polopatičtěji vysvětlit, abys to konečně pochopila a nemlela tu stále dokola svoje výmysly/nesmysly. To jak dokážeš cokoli nesmyslně překroutit je do nebe volající BUBOST, na kterou tě tu pravidelně neupozorňuju ani zdaleka sám!
Fandi/antifandi si čemu chceš, ale začni v diskusi používat mozek a logiku a reaguj na to co v původní reakci skutečně je, ne co si tam operativně přimyslíš. Figurka taky v diskusi napsal, že má určitou slabost pro Citroen a MB CLS je mu designově bližší, než A7, s čímž nemám nejmenší problém, ovšem on, na rozdíl pod tebe, umí používat v diskusi i potřebný/nutný rozum... :*) ;-)
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 16. 1. 2012 19:53
:no: 8-s
Světlá výška
| 16. 1. 2012 16:11
Hupky dupky, vlevo, vpravo.
Napíšeš, že mé první tří věty nejsou pravda - "Ano, chápu, když už, tak.... Ve třídě allroadů, jinými diskutujícími zmíněných Outbacků a XC70 by jsi volila CLS. Ano, tuto větu také chápu. Ty ale asi jaksi nechápeš, že mě nejde ani o Audi, Subaru, Volvo, nebo MB, ale o nesmysl, kdy CLS řadíš vedle těchto crossoverů."
Na to ti vložím tvůj příspěvěk o kterém si myslím, že tvůj myšlenkový pochod definuje celkem jasně - "Že je designový "klenot" bych asi o ŽÁDNÉM "masově" vyráběném voze NEřekla
NEmám nic proti A6 Allroad Bi-Tdi (to by MOHLO být slušné auto) - ale když už budu mluvit (v této třídě) o "zajímavém" designu, tak třeba MB CLS - TO je "něco" "
Tedy jinak. Ty považuješ A6 Allroad (a XC70 a Outback) za stejnou třídu jako MB CLS ?
Jen pro doplnění, nevšiml jsem si, že by tady někdo označoval A6 za absolutní designový klenot.
Avatar - white label
Světlá výška
| 16. 1. 2012 17:18
Ad poslední věta: To by ale nejdřív musela pochopit logický rozdíl mezi pojmem absolutním a relativním, což ji dělá dlouhodobější problémy, takže se nám opět diskusně zasekla jak kafemlejnek..., pokud jí to nedojde ani po mém extrapolopatickém příkladu s netopýrem v majonéze, nedávám tomu dál žádnou šanci... ;-)
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 16. 1. 2012 19:52
...s figurkou?!? :no:
Avatar - Hammunasakra
Světlá výška
| 16. 1. 2012 19:51
:no:
Jen pro doplnění - tohle nebude jediná věc, co jste "přehlédl"
Světlá výška
| 17. 1. 2012 10:15
Pokud neuvedeš odkaz, kde zde někdo něco takového tvrdí, tak jsi už prostě jen lhářka.
Avatar - Mireon
Světlá výška
| 6. 3. 2012 09:17
Argumentovat autem které se ještě nevyrábí to je fakt pecka :no:
Avatar - white label
Světlá výška
| 14. 1. 2012 22:48
Připadá ti to logicky a výrazně hlavně podle prvních třech trojfotek, kde je allroad I.g. vytažený nahoru do módu allroad, ale allroady II. a III. g jsou dole. Všimni si propastného rozdílu u I.g. mezi dvěma srovnávacíma trojfotkama:
[odkaz]
[odkaz]
A vůbec celá galerie I. g. je převážně v horní poloze pneumatického podvozku a další dvě v poloze spodní. Další věc je, že zatímco I.g. měla vzduch. podv. za přípl. druhá jej měla sériově, takže šla vždy nejen více zvýšit (proti I.g. bez "vzduchu"), ale i snížit a byla častěji focena v poloze dole. Dal jsem tu už fotku jak vypadá vytažená druhá generace (viz "díry" v podbězích blatníků kol):
[odkaz]
Mám osobní zkušenosti z I. i II. g. allroadu (oba V6 diesel, automat, vzduch) a schopnosti v lehčím terénu jsou v módu allroad v podstatě srovnatelné. Líp na tom určitě bude allroad I.g s manuálem a přípatkovou redukcí, ale kdo a jak často jezdí s autem za 1,5 mil (a víc) do terénu a kde dneska můžeš bez obav do nějakého terénu vůbec vjet, aniž bys neporušil nějaký předpis, nebo někomu nevjel na soukromý pozemek.
Jinak pokud srovnám I. a II g. allroadu na dálnici, tak I.g. neměla šanci, no a pokud bych ještě srovnal V6 2,5TDI z I. g. s V6 3,0 TDI s II. g. tak to už by první g. musela zalézt "hluboko do země". Takové auto potřebuje silnou a hlavně povedenou dieselovou motorizaci a tu I. g. allroadu neměla (V6 2,5 TDI, byl méně povedený motor, než přechůdce R5 2,5 TDI, prodaný Volvu), vhodnou motorizaci mělo už tehdy BMW (30d). Do allroadu I. g. žádná optimální motorizace v podstatě neexistovala, šlo volit jen různé "zlo" - mezi těžší, drahou a žravou benzínovou V8, mezi výkonou, ale také poměrně žravou a složitější, dvakrát přeplňovanou benzínovou 2,7 a zmíněnou nepříliš povedenou a relativně poruchovou V6 2,5 TDI.
Světlá výška
| 15. 1. 2012 01:00
Samozřejmě jsem to myslel trochu jako nadsázku, i když zrovna v době uvedení 1. generace Audi nemělo jiný "offroad" model, takže mi tak nějak připadá, že čím novější generace, tím je to spíš vyloženě o marketingu, než o reálných schopnostech. Dnes, kdy má člověk na výběr ž řady Q, tak nějak postrádám smysl tohoto řešení, pokud odhlédneme od "prachsprostého" zvýšení prodejů. Ale jelikož trh se většinou řídí pravidly postrádající selský rozum, je Allroad pro automobilku řešením, jak za pár peněz zvyšit objem prodejů (i s bonusem za "speciální" verzi).
Avatar - white label
Světlá výška
| 15. 1. 2012 11:04
Tak je to prostě (pro někoho zajímavá, pro někoho naopak ne) alternativa k Avantu (crossover).
Mně např. oslovuje větší obvod kol, než má Avant a líbí se mi rozšíření karoserie, plus některé optické detaily. Podle toho co píšeš možná nevíš, že cenově je/byl allroad II. g. (sériově na vzduchu) naprosro srovnatelný s Avantem s příplatkovým vzduchovým podvozkem. Takže kdo chtěl vzduch (bez kterého byl podvozek A6/C6 s komfortem na štíru) mohl mít za stejné prachy verzi allroad s bonusem většího obvodu kol, který komfort dále zlepšuje. Pokud si myslíš, že lidi kupující si verzi allroad postrádají selský rozum, je to tvůj boj, ale třeba já zase nevidím důvod kupovat Q7 místo allroadu, protože jediný skutečný přínos je (kromě vyššího posazu) v možnosti přídavných dvou nouzových míst v zavazadlovém prostoru, ale určitě třeba ne nějaké výjimečnější schopnosti Q7 v terénu. Jinak o to "prachsprosté" zvýšení prodejů jde snad logicky každé firmě/značce a žádný model který se slušně prodává tak není zbytečný, ale to zrovna tobě rozhodně nemusím vysvětlovat... ;-)
Světlá výška
| 15. 1. 2012 12:20
Já to rozhodně nemyslel nijak zle, naopak. Původní Allroad se mi moc líbil, táty kamarád si ho tehdy pořídil ještě s vynikající V8 4,2, zlatá to doba :-) Upřímně, mně se všechny Allroady líbí tak nějak víc, než běžné verze, jen je mi líto, že se tak nějak pomalu zbavují té své původní identity docela schopného vozu, který si s lehčím terénem nedělá hlavu. Ale taková je asi prostě doba ;-)
S tím selským rozumem jsem to myslel obecně, protože auta jsou dnes těžce spotřební zboží, takže lidé mnohdy upřednostní formu před obsahem ;-\
Avatar - white label
Světlá výška
| 15. 1. 2012 17:06
Ani si nemyslím, žes to myslel nějak zle, právě ta tvoje polední věta mi spíš sedí k té Q7 apod., než k allroadu.
A jak jsem psal, ani allroad II. g. si s lehčím terénem nedělá nějakou velkou hlavu.
"Problém" allroadu II. g. (v tomto směru) byl hlavně v tom, že těsně před ním přišla na trh právě (tehdy úplně nová) Q7, kterou marketing prezentoval spíš jako "drsněšjí" větší SUV a allroad II. g. byl prezentován už jen jako jakási "lajfstajlová" verze Avantu (viz galerie, kde je na většině fotek "dole"), aby zbytečně nelezl do zelí Q7, logicky pak o to víc lezl do zelí Avantu, což bude platit i u allroadu III. g.
Jinak dobové srovnávací testy Allroadu II. a Q7 vycházely celkově poměrně jasně ve prospěch Allroadu.
Atmosferická benzínová V8 byla jakousi královskou motorizací Allroadu I. a II. g., ale jak jsem psal, výrazně vyšší pořizovací cena, spotřeba a hmotnost je u kupců logicky příliš nefavorizovaly a i proto u II.g. po čase zmizela z nabídky úplně, respektivě byla nahrazena kompresorovou 3.0 T.
Avatar - Hajzlík
Světlá výška
| 15. 1. 2012 11:29
Dá se to nahlížet i opačně, velké část lidí ví a přizná si to, že do skutečného terénu se nikdy nepodívá a ani po tom netouží. Porovnání s řadou Q je na místě, obojí má své plusy a mínusy, když pominu, že podle mého názoru je Q7 asi nejhnusnější audi tak ne každý má staré kosti a potřebuje sedět jako na kozlíku (že je to v určitém věku naopak velké plus o tom žádná) a upřednostní tím pádem daleko nižší těžiště a významně nižší hmotnost což dává neporovnatelně lepší jízdní dynamiku ve všech směrech proti té Q7. Takže pokud je něco o marketingu tak je to naopak ta Q7 která se do terénu podívá stejně často jako allroad, tedy nikdy, ale tahá sebou nesmyslných několik metráků navíc (Q7 je již silně obézní i mezi současnými velkými SUV, snad jen zcela obludně těžký RR ji překonává) a má jízdní vlastnosti petřínské rozhledny.
Avatar - white label
Světlá výška
| 15. 1. 2012 11:48
Jj, v podstatě souhlas...
Světlá výška
| 15. 1. 2012 12:24
Q7 není zrovna nejmladší. Touareg shodil mezigeneračně snad dva metráky, ne? Jen se divím, že Audi neobměnilo model spolu se sourozenci. Původně také přišla jako poslední, ale dnes je z té trojky suverénně nejhorší. Kdyby Cayenne měl 4.2 TDI, tak není o čem přemýšlet. :-) (A na Touaregu je asi nejlepší, že má v nabídce terénní verzi.)

Jinak souhlasím.
Avatar - Hajzlík
Světlá výška
| 15. 1. 2012 14:14
Cayenne se 4,2 TDI to by bylo asi skutečné optimum, tady nechápu VW/Audi/Porsche proč se mrcasí třeba s hybridem a takto atraktivní verzi nenabídnou, přitom je to v zásadě jen o politickém rozhodnutí.
Světlá výška
| 15. 1. 2012 14:16
4.2 mi přijde příliš těžká na Porsche. Optimum vidím jako 3.0 Bi turbo.
Avatar - Hajzlík
Světlá výška
| 15. 1. 2012 14:36
No kdybychom byli ve třídě 911 nebo boxstera tak samozřejmě, ale největší kategorie SUV nota bene u Porsche si tuto třídu zaslouží. Jde o to, že tam kde 4.2 začíná tak BiTd končí a osmivál by šel ještě poladit daleko výš do "porsche výšin". Žádné BiTd nemá a nebude nikdy mít kultivovanost v podání síly jako osmivál nehledě na to, že Porsche jako nejluxusnější značka v koncernu si o nějakou pořádně silnou naftu přímo žadoní. A na prodejích Cayenne 3.0 TDI je vidět, že potenciál je zde obrovský (sotva se rozběhl prodej a diesel má již 60% podílu). Takže biturba/triturba klidně ano,ale největší koráby si vždy zaslouží něco víc než 3.0 šestivál.
Světlá výška
| 15. 1. 2012 15:34
S tou (a nejen s tou) poslední větou bezvýhradný souhlas. Jen mi vadí prostě každé kilo na víc.
Světlá výška
| 15. 1. 2012 16:24
Diesel váží 2.175 kg. Turbo váží 2.245 kg. Nějaký prostor tam pořád je.
Světlá výška
| 15. 1. 2012 14:57
3.0 BiTDI není o tolik lehčí, pokud vůbec. Oproti předchozí 4.2 TDI bude lehčí tak o 20 kg. Oproti té aktuální těžko říct.
Světlá výška
| 15. 1. 2012 15:32
Přidávat kila před přední nápravu a ještě u Porsche, to je mi proti srsti.

Tím ovšem nezpochybňuji kvality ani prémiovost 4.2 TDI, dle mého je to naprosto jedinečný a úžasný motor. :yes:
Světlá výška
| 15. 1. 2012 15:00
Také v tom vidím hlavně politické rozhodnutí. Vnímám to tak, že by 4.2 TDI příliš konkurovalo velkým benzínům, které Porsche charakterizují líp. Pomalu by se dalo říct, že by je téměř zabil. 3.0 TDI je úlitba Evropě, aby podpořili prodeje. S hybridem se určitě "mrcasí" kvůli Severní Americe, což bude pro Cayenne nezanedbatelný trh.
Avatar - Hajzlík
Světlá výška
| 15. 1. 2012 15:07
Hybridu pro US rozumím, ale pro Evropu je to zcela mimoňský počin který si mohli ušetřit a dané úsilí věnovat osmiválci v Cayenne.
Světlá výška
| 15. 1. 2012 16:37
Jak říkám, podle mě by tím v Evropě zabili benzínové osmiválce, což zřejmě nechtějí. Proto jsem zvědavý na budoucí Q7. To by mohl být slušný kompromis.

Je možné, že je to takové porcování trhu. Každý z nich má to své.
Avatar - Hajzlík
Světlá výška
| 15. 1. 2012 16:58
Máš pravdu, nicméně vstupem do SUV jim muselo být jasné, že na naftu musí dříve nebo později dojít a že s benzínem vybojovat válku v SUV nejde. Vidím to tak, že je jen otázka času kdy k tomu stejně přikročí. Tak jako si zákazník nekoupí naftu do roadsteru tak na druhou stranu chybějící velká nafta v SUV jim bude neustále předhazována a konkurence dělá vše pro to aby je k tomu dokopala (černé zaměření M divize, se skutečností že turbo vypráší M5/M6 si věčně nevystačí).
Avatar - white label
Světlá výška
| 15. 1. 2012 17:23
Jj, nová "odtučněná" Q7 s nižším těžištěm (navíc s možností V8 4,2 TDI), to by mohla být pořádná štika ve třídním rybníku... ;-)
Avatar - DRBNUTY
Funny
| 15. 1. 2012 16:24
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Hajzlík
Funny
| 15. 1. 2012 16:35
>:D :yes: vtipná reklama s hezkým nápadem.
Funny
| 15. 1. 2012 16:53
>:D
Avatar - white label
Funny
| 15. 1. 2012 17:11
To znám, přitom ten pes měl vlastně taky quattro, ale asi mu chybělo "zimní obutí", bez toho sněhu už by mu to zřejmě vyšlo, ale po negativní zkušenosti už si netroufal... >:-[]

Taky dobré, i když známé:
[odkaz]
Ještě jedna malá milá "aerodynamická" reklama, taky se psem a Audi S4:
[odkaz]
Tady ještě poněkud zvláštní reklama MB na téma zhrzené psí lásky:
[odkaz]
Avatar - Jáchym
Interiér vs exteríér
| 16. 1. 2012 03:25
Zvenku za mě určitě třetí generace, interiér bezkonkurenčně ta první, interiéry audi se mi líbí čim dál tim míň a opak platí o exteriéru, nejradši mám ty LED světla, která v noci už z dálky dávaji vědět kolem čeho za chvíli projedu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku