Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost: První tříválec v nižší střední (ceny+technická data)

118 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v kolonke max rychlost mate udavane zrychlenie a v kolonke zrychlenie udavate max rychlost, inak je to ok 😉

ja by som pri vsetkej ucte k turbobenzinom bral radsej tu atm. 1.6tku :yes: este ze tieto motory nevymreli aj ked dlhy zivot uz nemaju. Vsetko co je dobre casom skonci,
Ondrej Lanik, Auto.cz
Opraveno, diky.
hikeen
Tak nevím nevím cena vyšší než za atmosféru stejného výkonu. Sice motor bude o něco pružnější ale zase bude mít nižší životnost...

Nedávno jsem slyšel, jak v radiu řikali, že u těchle motoru se počíta s životnosti 200t km... ;-\
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
bohuzial taky je trend, ani novy televizor uz nevydrzi tolko co kedysi. Niekedy bolo bezne ze televizor alebo chladnicka fungovali 15 aj 20 rokov a podobne je to aj s autami. Skus dnesne LED TV pouzivat 15 rokov, za par rokov ti odidu a su fakticky neopravitelne alebo je oprava tak draha ze kupis rovno druhy, a tka je to vlastne aj s fotakmi pocitacmi kamerami prackami ....atd

cela technika pocnuc automobilovym priemyslom je uz robena ako konzumny tovar ktory ma vydrzat pocas zaruky a co sa stane potom to uz je jedno. Vyrobca ma za ulohu spravit co najlacnejsie najvykonnejsie a najmodernejsie a to ci to vydrzi 10 rokov alebo 20 je vedlajsie, hlavne ze to vydrzi pocas zaruky a potom sa uz nestara nikto co dalej. Dnesne auta uz nevydrzia ani z polovice tolko co vydrzali auta pred 20 rokmi, skus dnes s dnesnymi autami najazdit 300 - 400 000km , s turbami to uz bude uplne nemozne lebo sa rosypu do 200 000km vsetky bez vynimky. Ale aspon mas dovod si kupit nove auto 😉 a nelestit svojho tatosa 15 rokov ale vyuzivat ho naplno a cim skor predat ked skoncia zaruky. Taky je trend, vyzmykat a predat cim skor. Dnesne auta uz zrejme nikto nekupuje na 10 a viac rokov aj ked este pred par rokmi sa auta kupoval ian cely zivot. Doba sa zmenila. Dnes clovek kupi auto prejdu dva tri roky a uz ho svrbia dlane a chce nieco nove... ved to pozname vsetci, kazdy sme narocni kazdy chceme vela vsetko a hend a vzdy chceme nieco nove, vyrobcovia nas tak naucili a je to hodne nakazliveeeeeeeeeee.
hikeen
No při tom kolik najedu. Tak už 5 let auto neprodám protože bude mít pár desítek km před smrtí motoru.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Tak je otázka, proč si kupovat litrový tříválec, když najedu ročně 40k km >😁

Ach ty dětské starosti... >😒] >😒]
Xawier
:yes: >😁
hikeen
Tak teď je ještě volba. Ale dost brzy být nemusí.
Nicco
Vidis a pri mojom najazde by mi vydrzal 16 let, ale uz po 4och rokoch sa mi auto "zunuje", takze naco mi je auto, co vydrzi 1mil km, ale bude 2x take drahe?
"LJ"
Super motor pokud do něho chci cpát prachy,tomu říkam dobře uložený penize 😊)))) kravina ze to svět jeste nevidel. Jsem zvědavej jaky bude mít prodeje az se zjisti ze místo opravy nebo na bežnym servisu meni celej motor 😊)) doba kdy se jezdí pomalu s trabantama je pryč,ale musíte o brát ta ze evropsky auta jsou dělaný na servis,protoze jak jinak by dneska ty automobilky vydelavaly...
Avatar - baca42
baca42
Mě se turbo ještě nerozsypalo, a vlastně ani nic jiného v motoru.

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
sir
Já to slyšel taky.....kecal to nějaky "odborník" , kdyby to slyšela nějaká automobilka tak věříám, že ho zažalují za pomlouvání.

Počítají se stejnou živoností jako u atmosferických motorů..potažmo jako u oturbených dieslů...tam se nad tím nikdo nepozastavuje? 😊)

A propo...turbo motory už přeci vyráběli automobilky před dlouho dobou a žádné problémy s tím nejsou....jen je teď lepší technologie....úspornější....tak to šoupnu i do malinkých motorů a výhody jsou vidět.

Navíc mluvím ze své zkušenosti, zatím s Ecoboostem najeto 78tis. km bez jediného problému.

Jak říkám....diesly taky byly hlavně atmosféry..pak obyč turba....teď dvojité turba..natáčecí lopatky atd...ale že by někdo tak žehral na jejich výdrž? To ne...to jen u turbo benzínů.....

Můj názor..každý ať má svůj
Avatar - Nerez
Nerez
No, ale podívej se, jaká turba se dělala v minulosti. Pod objem 1.6 snad nikdo nešel. Tedka jsou i motory 0,9 T a a auta mají vyšší hmotnosti než dřív, tak proto ty obavy o životnost.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
sir
Nu ano..protože taky jsou dneska dostupné jiné technologie 😉
Avatar - iudex
iudex
Tiež sa divím cene. Na prekonanie nedôvery k minimotoru sa podľa mňa žiada dať nižšiu cenu ako za porovnateľnú atmosféru, nie vyššiu.
Zaujímavý je ale iný fakt: dynamika nového motora v porovnaní s atmosférou. Vždy doteraz noveuvedené turbomotory aspoň o papierový chlp predčili nahrádzané atmosféry s rovnakým výkonom. Tu je to naopak. Teda napriek vyššiemu krútiacemu momentu a očakávanej nižšej hmotnosti je turbo menej dynamické (maximálka i zrýchlenie), ako atmosféra. Prečo je to tak? 8-s
sir
U zrychlení je to dáno 6ti stupnovou prevodovkou.....budeš řadit 3jku dřív než máě "stovku" na tacho....narozdil u 5tikvaltu....a s tou max rychlostí..to bude stejne....6tka nebude tak dlouha....ale nevim proc :
Avatar - iudex
iudex
Neviem. Mám atmosféru benzín s 5° manuálom, ale trojku radím aj tak pred stovkou (dvojka pri 6000 nejakých 90 kmh). Toto asi nebude vysvetlenie.
sir
a jaký máš motor? každý to má jinak...
Avatar - Emel
Emel
Turbomotor je prostě výrobně náročnější, i přes nižší objem... a navíc je nutné zaplatit jeho vývoj, zatímco atmo 1.6 už je zřejmě dávno zaplacená. V pozadí lze samozřejmě také tušit tlaky z EU na snižování emisí, jinak by se do toho možná Ford vůbec nepouštěl - 1.0 možná někde dosáhne na nějaké dotace. Ve finále je to tedy jako vždy volba zákazníka, jestli upřednostní menší spotřebu a pojistku před osvědčenou technikou... a každou možnost volby je potřeba brát pozitivně 😄.
Avatar - iudex
iudex
Čiastočne máš pravdu. Ale😒br /> 1. vývoj 1,0 EcoBoost nie je samostatný, je to zdieľanie techniky už jestvujúcich EcoBoostov;
2. sami výrobcovia ako výhody R3 uvádzajú nižšie náklady a materiálové úspory (3 sviečky/vstrekovače... namiesto štyroch, 12 ventilov namiesto 16 atď).
S možnosťou voľby súhlasím, len sa obávam, že to bude voľba len chvíľková a potom bude už len ten trojvalec. 8-s
Avatar - Anonym
Anonym
Nejde o dotace, ale naopak o pokuty. Od letošního roku platí každá automobilka, která má průměrné "emise" CO2 nad 130 g/km, pokutu.
Avatar - Anonym
Anonym
S největší pravděpodobností půjde o delší převody. A to i přesto, že Ecoboost má šestistupňovou převodovku. Holt s "normálními" převody by pohádkové normované spotřeby 5l/100 km nedosáhli 😉
Mino21
No divej, zrychleni a maximalni rychlost je dana maximalnim vykonem a ne maximalnim tocivym momentem. Ten ma spis vliv na pruznost na danem kvaltu. To znamena, ze vysledky by mely byt stejne nebo aspon velmi, velmi podobne. Jak uz tu bylo receno, muze to byt delsimi kvalty, ktere to auto brzdi, ale treba na dvojku ani 1,0T stale nedosahne 100 km/h, takze je tam prodleva pri dvojim razeni. Me auto ma treba podobnych 96kW, 1220 kg ci tak nejak (ted nevim, zda je tam pohotovostni hmotnost i s ridicem nebo bez, tak bych nerad kecal) a stovku da za 9,6 sekundy. Jenze tam je to tim, ze na dvojku da lehce pres 110km/h. Kvalty jsou jeste tezsi, ale co se zpomali na prevodu, ziska se zas na tom, ze cele zrychlovani na stovku ma jedno jedine razeni. A razeni umi byt docela velke zdrzeni.
Avatar - avatas
avatas
O té životnosti jsem slyšel a zatrnulo mi.Auto by mi takto vydrželo cca čtyři roky s tím,že po 150 000cích by to šlo s motorem z kopce.Nějak mi uniká smysl tohoto "šetření". Oni budou šetřit a já trubka to mám zaplatit.....a to se jim vyplatí ! ! ! 8-s
mida
Dříve si lidé říkali - koupíme si tu a tu značku (auta, pračky, televize...), protože vydrží (riziko poruchy je nižší), trh se nasytil a nyní si výrobci uměle snižují trvanlivost svých výrobků, čímž si uměle zajišťují odbyt. Nevydrží to tolik, takže budeš potřebovat buď servis (prodloužení životnosti stávajícího produktu) nebo koupíš výrobek nový. Nevyplatí se to tobě, ale vyplatí se to výrobci. A pokud se ti to nelíbí, tak si zákazníku choď pěšky (auto), choď špinavej (pračka)... :-!
Potoocheck
nebo si kup to, co se nesere a doufej, že nebudeš sám a výrobci dojde, že možná nakonec bude mít větší odbyt, když bude přece jenom dělat tu kvalitu 😄
npc
kvalitni vec si dneska nekoupis protoze kazdy vyrobce KATUJE KOSTY .

Alfa a omega inzenyru stare skoly bylo udelat veci v co nejlepsi mozne technicke kvalite.
Alfa a omega tech dnesnich radobyinzenyru je vsecko krasne nasimulovat na pocitaci aby to jeste vydrzelo a odrbat to na nejvyssi unosnou mez z hlediska nakladu.
To co se kdysi delalo z triskovym obrabenim a kovanim se dneska dela praskovou metalurgii anebo rovnou z plastu... svet se proste pos*al.
Po minulych generacich zbyly krasne remeslne udelane stroje. Po te nasi zustane par rozslapanych krabic od hamburgeru.. asi tak.
Avatar - Stefič
Stefič
mohl by mi někdo, kdo rozumí motorům vysvětlit, proč se dnes dělá 1.0 turbo benzín a proč se už dávno nevyrábí 1.0 turbo nafta?
sir
Protože z 1,0 benzinu umí udělat 100-125 koní...kdežto z 1,0 nafty by udělali tak 50-70 😁😁 (většina 1,4TD ma 75 koni myslím)
Mino21
No ja nevim, kdyz se mrknu na vykony dieslu a benzinu ve stejne kubature, ty rozdily tam nejsou az tak markantni (tak 25 % ve prospech benzinu). Kazdopadne je fakt, ze benzin ma proste znatelne vyssi litrovy vykon. Myslim, ze litrova nafta by klidne mohla mit tak okolo 65 kW (cca 90 koni), ostatne treba 2.0TDI ma litrovy vykon 62,5 kW, naftove motory od BMW maji nejakych 70 kW/l.
admin badge
Ondřej Šámal
Na běžné ježdění je mnohem důležitější točivý moment, proto v posledních letech nastává éra turbobenzínů, které rapidně zvyšují Nm (a tím snižují spotřebu). Nicméně tato přednost se mění v nevýhodu s rostoucími otáčkami, kdy turbobenzín v horním spektru otáček spotřebuje vyšší množství benzínu, než srovnatelně výkonný atmosférický motor.
Btw. co se týče výkonů u benzínu a nafty, vše se odvíjí od otáček motoru. Turbobenzín bude mít mnohem větší spektrum otáček (tudíž i vyšší výkon), nicméně točivý moment bude mít nafta i benzín s turbem prakticky stejný.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Dělá, Kia/Hyundai má 1,1 CRDI a VW má 1,2 TDI, oba 3válce. Pravda, 55 kW, krouťák kolem 190 Nm.
Avatar - Anonym
Anonym
Mercedes vyrábí tříválec 0.8 CDI pro Smarty.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
S tímhle se nikdo chlubit nebude...mám v tom litrovej tříválec 😲 Do města a příměsta to bude výborný povoz, pětilitrům spotřeby nevěřím, 6.5l bude realita a i tak to bude výborná spotřeba. Škoda, že nejde kombinovat tento motor s dvojspojkovým automatem...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ked ten litranek zacnes zmykat a tocit a vyuzivat potencial spotreba bude urcite este vyssia ako u klasickej 1.6tky a nic nevyhrame akurat ma clovek motor s mensou zivotnostou 😉 - teda ziadna vyhoda
sir
A proč ne? Fiat dela multiair dvouválcový a vyhrál s tím i jakou si cenu...za tenhle motorek.

A pokud někdo jezdí po okreskách 10-20 km do práce nebo na nákupy....tak je to ideální...nízká spotřeba..hned se ten motor zahřeje oproti dieslu...pořád nižší cena než diesl.

Točit to nemusíš...viz. jaký to má průběh točivého momentu, to tu 1,6 budeš pěkně honit aby stíhala novému 1,0 ecoboostu a pak rozdíl spotřeby bude ještě větší.

Dle mě ideální motor, pro rodinu s tím, že občas vyjedeš na dlouho cestu k moři. Pro fleetové zákazníky...to nevím..ale ti nejezdí ani s 1,6 benzinem >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Při větší zátěži žerou přeplňované benzínové motory víc než srovnatelně výkonné atmosféry. A ten 1.0 bude ve Focusu dost zatěžovaný. Ale to jsou všechno jen řeči. Počkejme si na nějaký test a uvidíme.
Co se týče průběhu výkonu, ten Ecoboost samozřejmě má lepší průběh výkonu ve středních otáčkách. Ale stačí se podívat do tabulky, podle které má horší zrychlení a nižší maximální rychlost než stejně výkonná 1.6. Takže tam patrně budou "ultradlouhé" převody, které výhodu lepšího průběhu výkonu totálně znehodnotí.
jiras_
Na 10-20 km do práce si člověk nekoupí Focuse za 400 klacků.
sir
a co si koupí? Fabku? >😁 boha jeho >😁
Avatar - jazva
jazva
Ako ťa tak čítam, tak ty budeš odborník na všetko. Donedávna profi nákupca, teraz kvalitár čo pozná z textu na internetovej stránke životnosť výrobku. >😒]

Ale len tak ďalej, bavíš vynikajúco! Mimochodom, nám s malým turbo benzínom za niečo vyše roka najazdené cez 100t km a úplne bez problémov (ani jeden jediný!!!), ty jedna životnosť! >😁
wolff
Vy naděláte...
Vlak to jistí... 😄

P.S. Teď vážně. Když přišel Fiat s 0,9, to bylo křiku, teď přišel ford s 1,0 a je křik taky, možná o chlup menší (a že Octavií s 1,2 jezdí). To, že je 2 válec lepší než 3-válec je asi pravda.

Fordu fandím, ať se prosadí stejně jako Fiat. Ty motor jsou dobré a žehrají na ně jen ti, co si je nemůžou dovolit (s atmosférou se to skutečně srovnat v jízdním komfortu nedá)... Ostatním je to jedno. Kecy o nižší životnosti jsou mimo mísu, po technické stránce u těch motorů není jediná věc, která by měla snižovat životnost. Motory sice pracují s vyšším tlakem, ale v tom problém není. Naopak pracují s vyšší účinností a obsahují plus minus jedno udělátko (turbo) na víc. Čím víc těch motorů se prodá, tím udělátko bude levnější (už teď jsou ceny výrazně nižší než před 5 lety). Bude z toho běžná spotřebka, která ale zvyšuje účinnost motoru...
Avatar - del42sa
del42sa
chtěl jsi snad říct čtyřválec je lepší než tříválec a tříválec je lepší než dvouválec (pokud se tedy bavíš obecně)
Avatar - Dinar
Dinar
Dvouválec je u aut slepá ulička, celkem můžeš vsadit na to, že Fiat nenajde následníky. Také reálné zkušenosti s 0,9t hovoří jasně, hrubý chod, vysoká spotřeba.

Naopak tříválec obecně sdíleným řešením bude, díky své lepší termodynamické účinnosti u malých objemů, která přetlačí nevýhody horší kultury běhu oproti čtyřválci. Takže tříválců se v blízké budoucnosti dočkáme prakticky u všech značek. Zajímavé mi vzhledem ke způsobům využívání malých oturbených motorů přijde taky koncepce vw s odpojením dvou válců u čtyřválce v režimu bez zátěže, na to jsem zvědav, jaká bude praxe, logiku to celkem má.
_Teddy_
Termodynamicka ucinnost nie je u malych objemov o nic vacsia...
Avatar - Dinar
Dinar
Hlavní důvod proč se začalo s tříválci, je ten, že objem válce pro motor (automobilový motor) s pevnou geometrickou kompresí má z hlediska nejvyšší termodynamické účinnosti ideální objem v rozmezí 0,4 - 0,6 litru. Tj. má-li to být čtyřválec, pak je ideální objem motoru 1,6 - 2,4 litru, u tříválce 1,2 - 1,8 litru. Litrový motor není ideální žádný, ale z výše uvedeného je jasné, že tříválec je na tom při tomto objemu z hlediska termodyn. účinnosti podstatně lépe. Každopádně je jisté, že naprostá většina nově uváděných oturbených tříválců bude mít objem právě v rozmezí jednadva až jednašet litru.
_Teddy_
Dinare, nemas pravdu. To co hra v prospech 3-valcovych motorov su nizsie mechanicke straty (zotrvacnost oscilujucich hmot, trenie, atd). Ale termodynamicku ucinnost nemaju lepsiu ani o jedno percento (a uz vobec nie "podstatne"). Mimochodom, motory s najvyssou termodynamickou ucinnostou (cez 50😖 su praveze tie velkoobjemove...
Potoocheck
ano, ale účinnost spalování ovlivňuje i tvar a OBJEM VÁLCE, který se ideálně pohybuje někde u tch 0.5l, pokud vim. Pak opravdu vychází jednoduchou matematikou, že 4 válce u malého motoru jsou zbytečný luxus (každý pak třeba o objemu 250 nebo 300ccm).
Mino21
Presne tak. Treba proto byla Corsa 1,0 12V trivalec a ne ctyrvalec. U 250ccm valce by byly ztraty zbytecne vysoke.
kuny
Ty bláho, nestačím zírat... Tak ten motor pochopitelně nemá navíc jen turbo. To budou různé váhy vzduchu, čidla klepání, přímý vstřik, tedy vysokotlaké čerpadlo paliva (na benzín - ten nemaže, tyhle výrobky maj tendenci se zadírat, vstřikovače maj tendenci se ucpávat). Malinkaté turbo (levné) bude točit vysoké otáčky, v kombinaci s benzínem bude muset odolávat vyšším teplotám, vyšší tlaky v motoru způsobují větší namáhání uložení kliky, pravidelnost chodu tříválce je výrazně nižší (větší vibrace) nutnost kompenzace vyvažujícím hřídelem (= takový setrvačník, brání změně otáček = zvyšuje spotřebu, nehledě na to, že se také může podělat, že?)... No to je jen pár drobností, které mě v souvislosti s novým motorem napadají a kterými původní atmosférická 1,6tka netrpí...
Jarko
Je dobre si o tom najprv nieco precitat😒br />
"Vrozené vibrace tříválců nejsou tlumeny vyvažovacím hřídelem, nýbrž setrvačníkem."

[odkaz]

Link je pritom priamo v tomto clanku 😉

J.
kuny
??? A jaký je v tom rozdíl? Mluvil jsem spíše v obecné rovině a jako nevýhodu této "vyvažovací" součástky uvádím, že je to "takový setrvačník", atd. atd.... Takže to čtení vřele doporučuju v první řadě Tobě.... A ještě to malinko rozvedu, ta setrvačnost brání změně otáček, tedy akceleraci a deceleraci (=městský provoz). Když pojedu ustálenou rychlostí meziměsto, tak to nevadí.
npc
jo, trivalec je lehci nez ctyrvalec, ale diky hrubemu chodu sebou vlaci x vyvazovacich hrideli. Tak kde je ta vyhoda 😜

Vyhodu to ma pro vyrobce, pouziva mensi dily, takze setri na materialu a na skladovych prostorach.. ale to jako spotrebitel asi moc neocenite :-!
Avatar - kari.laz
kari.laz
Parametrově to zní hodně povedeně a není důvod si myslet, že by s tím to auto nejelo. O spolehlivosti se taky nemá cenu bavit, ta bude na řadě až za čas, kdy budou nějaké nájezdy na autech s tím motorem. Ale tak či onak, tohle už mi přijde za hranicí. Alespoň u mě by s tímhle motorem vlak nejel. Prostě je to na mě už moc. Sice chápu ty lidi co si to pod vidinou nízkých provozních nákladů koupí (ty náklady nakonec tak nízké asi zase nebudou), ale sám by jsem do toho nešel. Stejně tak, jako mi přijde 1,2 TSI do octavie malý, tak tohle je ještě o válec a 2 deci menší. Do Fiesty by to byl super motor. Do Focusu už to je u mě za čárou.
sir
to je jen psychologicky blok.., který se časem zlomí...BMW připravuje taky třívalce....tak až to bude masově všude....tak si lidi zvyknou 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nic jiného jim asi nezbude. Já nemusím mít žádný obrovský motor v autě. Ale zase nejsem zastáncem ani mikromotorů. Takže doufám, že pořád bude na výběr i z něčeho normálního. Asi postupem času bude v nižší střední i dvoulitr rarita (což už se pomalu začíná naplňovat).
sir
To jo....2.0 už bude jen pro...ST,GTI atd ...já bych nejradeji 5,0 V8 v Mustangu >😁
Jarko
Suzuki Kizashi nam pekne ukazalo, ze aj velka atmosfera ma stale zmysel a vie byt pritom primerane usporna.

2.4L atmosfericky stvorvalec s vykonom 170koni ... myslim ze zivotnost pri tom "poddimenzovanom" vykone nikto riesit nebude.

J.
Avatar - iudex
iudex
Zdieľam Tvoj názor. Nie som apriori proti malým fúkaným motorom (naopak sám jeden downsizovaný turbobenzín mám), ale aj u mňa je toto za pomyselnou hranicou. Nahradiť atmo štvorvalec 1,8 fúkaným štvorvalcom 1,4 beriem, nahradiť atmo štvorvalec 1,6 fúkaným trojvalcom 1,0 je už silná káva.
Avatar - Bristol
Bristol
mám stejný názor jako ty...taky nepotřebuju 3.0 V6 pod kapotou abych se cejtil...ale nevím...asi to bude ten psychologický blok...ale pod 1.6...už mě to prostě přijde malé...jak říká kolega vejš...do fiesty fine...do grand c-max mi to přijde podobně jetý jako 1.4TSi v superbu ;-\
Avatar - praptak
praptak
Zrovna čtyřválcová 1,4 TSI v Superbu bezproblému nahrazuje atmosférickou 1,8.
kuny
No nahradil... v katalogu možná, v prodejích těžko....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1.2TSI malý do Octavie 😲 ? A 1.6 atmosféra ti přišla OK nebo taky "malá"? Je vidět, že jsi s tímto motorem nikdy nejel, pak bys hovořil jinak. Navíc 1.2TSI se dává i do větších vozů než Octavia - např. Yeti, Altea, Altea XL, Touran...
A v Octavii je dynamika MNOHEM lepší než s atmo 1.6.
Avatar - roman.rs
roman.rs
Nikdy, nikdy, nikdy si již nekoupím tříhrnec i kdyby tam byla technologie z marsu a 10 turbodmychdel a 6 vyvažovacích hřídelí. Nikdy se nevyrovná vyváženému 4 válci. Ten kdo vymyslel 3 hrnec musel být smyslů zbavenej a najednou to vyrábí kde jaká opičí automobilka, stokrát raději si koupím 4 válec, třeba i bez turba s nepatrně vyšší spotřebou jehož životnost bude min. 1 x taková o spolehlivosti nemluvě...
Dixik2
Jel jsi někdy s nějakým jiným třívalcem než HTP,že je hned odsuzuješ ? V Picantu a Citigo to nepoznáš,že to má 3 válce. :-!
Avatar - roman.rs
roman.rs
jo trefa s HTP máme jen ty nejhorší zkušenosti... Až bude mít korejskej š..jd najeto 150 - 200tis tak přijď, dáme řeč o zkušenostech. Citogo si asi trochu ujel, koncepčně vychází z HTP, je jen trochu lépe odhlučněnej s jiným obsahem a platí to samé, co jsem psal o Kie. Není nad to, když jdou dva písty dolu a dva nahoru, tedy jestli víš o čem mluvím..... Wartburg fungující na principu náhodných výbuchů už u mě osobně nemá šanci. ;-\
Dixik2
Původní HTP vychází z 1.4 16V 55 KW,to jsou motory 1.2 40, 44,47 a 51 KW.V Citigo je úplně nový třívalec,který nemá s těmito motory nic společného.Pokud s tím jezdíš 160 po dálnici,tak se nedivím,že s tím mám špatné zkušenosti,na tohle ježdění to není.U Kie je ten třívalec taky vyvinutý samostaně a nevychází ze žádného motoru.
Avatar - Anonym
Anonym
1.2 HTP vychází z motoru 1.6. Kdybys ubral jeden válec z 1.4, měl bys tříválec 1.05 😉
Avatar - del42sa
del42sa
s původním HTP jsem nejel, ale v CitiGo ano a musím říct že mě ten motor příjemně překvapil, je potřeba ho trochu vytáčet (ve vyšších otáčkách má i zajímavý zvuk), ale jeho chod si dovolím označit za přijatelný. Opravdu jsem čekal něco mnohem horšího, ještě musím vyzkoušet osobně tu sekačku na trávu od Fiatu 😉
Avatar - roman.rs
roman.rs
Tři válce, jsou tři válce principielně je stejný jako HTP (Hov.o To Poje.e) , když ho rozřízneš, furt uvidíš konstrukčně HTP ať už vychází z jakéhokoliv 4 válcového motoru. Pro škodovku jsem pracoval dost dlouho a motory byla moje specializace. Jak jsem ho viděl na školení, tušil jsem, že to nebude nic dobrého, což se mi záhy potrdilo. Jak jsem psal, dobrý auto poznáš až budeš mít najeto 150 - 200 tis.km. V brožuře u tříválcového vozu by mělo stát ,,Auto s tříhrncem slouží na nákup do peňáku bez problému a jednou za rok na dovolenou max 100km. daleko, větší počet kilometrů je na vlastní riziko" >😁
Dixik2
Ten 1.0 TSI bude nebo je to jenom fáma ?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ted si jen tak rýpnu, ale 1x něco je pořád něco. Takže jsi chtěl napsat asi 2x. 😉
Avatar - roman.rs
roman.rs
asi tak.... >😁
zlysoused
A já si zase rýpnu do tebe. Slovní spojení "jednou takové" se běžně používá v češtině ve smyslu dvojnásobné. Zní to sice nelogicky, ale používá se to a všichní ví co to znamená. Stejně tak, jakose v češtině běžně používá dvojitý zápor.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jednou takové je nesmysl sám o sobě. jedenkrát něco je pořád něco a nedá se to okecat ani tím, "že se to používá". A ten kdo to používá to používá chybně.
Slovní spojení dvojitý zápor jsem snad ještě neslyšel.
kuny
😄 Souhlasím s Tebou, že slovní spojení "jednou takové" je nelogické, já osobně ho nepoužívám (z výše uvedených důvodů), ale v češtině se opravdu používá. Tvou poslední větu upravím do této formy: "Slovní spojení dvojitý zápor jsem snad ještě nikdy neviděl"... Pětkrát se na ní podívej, zkus si ji třeba přeložit do angličtiny, pak si ji přelož do angličtiny slovo od slova a pak třeba pochopíš, co je to dvojitý zápor, kolikrát v životě jsi ho nejen viděl, ale i použil a že může být třeba i trojitý ("Ten lempl ještě nikdy nic neudělal"), atd... 😉
Avatar - baca42
baca42
Obě poloviny jsou stejně velké, ale co vám to tady budu vysvětlovat, když větší polovina nedává pozor. >😁
dubo
Tak veľmi som očakával čo to bude až to bude.
Ale ja som videl zmysel trojvalcov v tom, že budú lacnejšie s porovnateľným výkonom.
A ono je to drahšie ako 1,6 s rovnakým výkonom.
Ako nechápem.

Som z toho maximálne sklamaný!
Nicco
Pockaj az prepukne kriza v EU naplno v priebehu roka 12, to budu auta zadarmo :-!
Mino21
Kdyz si vezmes kolik dilu je tam navic (a ne levnych), tak to predne moc levne byt nemuze a za druhe dneska chce kazdy turbo, takze si mozna i rad tech par korun priplati.
bicak77
Tak ze zrychlení jsem trošku zklamaný. Točák jen o málo nižší než 1.2TSI, výkon na úrovni 1.4TSI...Čekal bych něco kolem 10 sekund. Jediné rozumné vysvětlení jsou extra dlouhé převody. Věřím, že jízda bude možná příjemnější než s 1.6 92kw, ale v "totálním nasazení" ukáže stejně 1.6ka novému turbu záda ;-\ Teda jestli můžeme věřit továrním hodnotám na papíře.
mikesh
:yes: vykon 92kW se nejak moc neprojevuje, dynamika a max. rychlost odpovidaji tak 77kW
Avatar - Ronault.
Ronault.
Neřeším nyní motor, ten ještě nikdo z nás pořádně nejel, natož na něm najel aspoň 50t km.

Jistě vidíte reklamu na Focus zde na stránkách. Na konci je nápis:
"Nyní za 299 000 Kč v PLNÉ výbavě Trend."

Vysvětlí mi někdo, co znamená pojem "plná základní výbava?"

Co příjde příště? Metalická barva bez metalízy, plně prázdná nádrž? 8-s :no:
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Skoro všichni využívají pojem "cena od", Ford vymyslel "plná základní výbava".

Trochu mu k tomu kompletu chybí tempomat, který je už v téhle třídě spíše základ.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Od kdy je Elegance základní výbava? 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak je pravda, že v základu ho má opravdu asi jen Renault, ale i ostatní značky hlavně z Evropy už jej zavádějí do základu, ono přidat jedno tlačítko moc nestojí. 😉 Hůře jsou na tom Japonci...

Cena od je cena od, ale plná základní výbava je protimluv, leda by měli jen jeden stupeň výbavy a nic za příplatek.
Avatar - Anonym
Anonym
Když to vezmeme do podstaty, tak lhaní je základem marketingu. 😉
V tomto případě bych tomu rozuměl tak, že Focus Trend má ve výbavě vše, co je v nižší střední třídě běžné. Třeba Škodovka se ještě před pár lety nestyděla prodávat Octavii Classic bez klimy a se švihadlama vepředu. Octavia Tour to má asi dodnes.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Základem marketingu je přesvědčit zákazníka o tom, že potřebuje produkt, co v životě nechtěl, že je ochotný za to položit na stůl balík, který by za produkt nikdy nedal, a po koupi vysvětlit, že i když se to sype, tak že to vlastně vždycky bylo jeho přání a že s tím musí být spokojen :-!
Aneb😒br />
Škoda - Simply never
Volkswagen - Was? Auto?
Seat - Auto illusion
Audi - Vorsprung ohne Technik
BMW - radost z f(r)aktury
Matuji
Jsem jen zvědavý jakou životnost bude mít tento motor, který je vyšponovaný k co největšímu výkonu..

Začínám mít pocit, že se s auty začínají dít stejné věci co se spotřební elektronikou - vyrobit to z recyklátu, aby to pár let požilo a poté se to zase mohlo rozebrat a postavit se v něco jiného..
Petrko
tak mám dojem že tady je většina přispěvatelů opravdu ještě v "pionýrském" věku, jinak si nedovedu vysvětlit ty plačky nad hodnotami zrychlení a podobně. Jo když jsme byli malí kluci chodili jsme po ulici a nakukovali přes okno do každého auta a řvali jsem nadšením nad každým tachometrem který měl poslední číslovku větší než 150km/h. Pak jsme se naučili pár věci tzn. že není důležité co je na tachometru, není dokonce důležité co tachometr ukazuje za jízdy jelikož si hravě dnes díky GPS ověříme že každý tachometr zkresluje a v rychlostech nad 200 většina z nich lže jak červený pes.Co mne však udivuje když někdo řeší základní "ekologickou" motorizaci ve vztahu k parametrům auta. Chlapi pochopte že ten kdo půjde koupit tohle litrové turbo to nebude dělat pro to aby měl super-duper zrychlení z nuly na sto a nebo pro to aby vystartoval od semaforu jako Fittipaldi. Tady jde o to aby za😒br /> a) měl nízkou pojistku (obsah jeden litr je super)
b) jezdil úsporně tzn. fakt to nebude žádný závodník který by si jinak koupil RS
c) ten kdo počítá s tím že té úspornosti je dosaženo celým hnacím ústrojím tz. nejen snižení objemu motoru, ale také poskládáním převodovky atd.
A proto chlapci co tady kňučíte nad zrychlením a podobně si uvědomte že tohle auto není pro vás, nebudete první na semaforech, nezesměšníte s tím ani staré BMW 735, a ani nebudete ozdoba serpentin a dlouhých táhlých. Tohle auto je určeno pro jiné kupce kteří již dnes tuší že neplatí to co kdysi Turbo = sportovní auto.

P.S. A jak tak koukám je zde i plno "motorářů" kteří přesně ví jaký je ten motor blbost protože bude odcházet tamto a tuto a tento. Chlapi slyšeli jste někdy o tom že věci se vyvíjejí a při vývoji testují a pak se s auty najíždějí celkem velké porce zkušebních kilometrů?
kuny
Jo slyšleli. Tedy abych mluvil za sebe, tak ano, slyšel. A nějakou dobu jsem v této profesi působil. No a po testování se vezmou výsledky, většina je na *, tak se to různě vylže a šoupne do provozu.
kuny
Tu hvězdičku to tam šouplo automaticky místo tradičního výrazu označující exkrement.
Petrko
Čekal jsem že se objeví nějaký kapitán automobilového průmyslu z technickými zkušenostmi od tamtéž aby nám objasnil jak to tam chodí, že vlastně žádné dlouhodobé, zátěžové testy výrobku neexistují a že je tam vlastně vše na ........ exkrement jak jsi zde vznosně popsal finální produkt metamorfózy potravin. 😉
kuny
Máš problém s psaným textem? Pochopitelně se dlouhodobé zkoušky dělají, ale jak se nakládá s výsledky je věc jiná. Pak čas od času něco praskne a jsou z toho ty hromadné servisní akce.... Namátkou připomenu vstřikovače Delphi pro Mercedes 2,1 CDI... Ale věř tomu, že o tom problému se vědělo už mnohem dříve. Stejně jako se dobře vědělo (před zahájením prodeje) u motoru 1,2 TSI o problémech s turby, vstřiky, atd... A dojdi si do kteréhokoliv servisu Škoda a zeptej se jich, který motor se momentálně nejvíce s*re....
Mino21
No, v podstate mas pravdu, ale s tou posledni vetou bych lehce nesouhlasil. Jo, testy probihaji, to je jasne, najedou miliony kilometru, o tom se nehadam. Presto ale existuje tolik pruser motoru, ze se vsichni akorat divime, jakto, ze na to pri testovani vlastne neprisli (to bude patrne dano casem, za ktere se ty kilometry najely).
npc
no, to je to nestastne katovani kostu.
Oni by panove umeli udelat kvalitni motor s kovanymi ojnicemi a pisty , ventily ze specialnich ocelovych slitin, nikasilovymi bloky atd...

ale z ceho by pak meli zisk 😄
adamikos
V zásadě máš pravdu a souhlasím. Je to pořád dokola - malý objem, atmo vs turbo, downsizing, životnost atd. Já proti benzinovému turbu nic nemám a věřím, že v autě velikosti Focus má 1.0 turbo své uplatnění. Avšak C-max a jiné velké modely, které mají přes 1,5 tuny, opravdu mohou být pro tento motor až přílož velká zátěž, hlavně 170 Nm je pro auto velikosti MPV dosti problematické a plno řidičů bude motor vytáčet do vyšších otáček, což dlouhodobě vede k vyššímu opotřebení motoru a je úplně jedno, jak moderní jsou použité technologie. No a pak zde máme spotřebu, kde bych doporučoval zkušenosti řidičů, kteří jezdí maloobjemové turba v nižší střední a výš... to nejsou v drtivé většině moc příjemná čísla.
Pro auto, které 80% stráví ve měste, je to vynikající motorizace. Pro služebáky a pro lidi, co jezdí častěji dálnice bych volil úplně něco jiného, protože zde opravdu může nastat taková zátěž motoru, která by mohla vést k jeho snižování životnosti.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Spíše to bude o tom, že Ecoboosty jsou výrobně dražší.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
sir
jj souhlas...ze začátku než se "usadí" výroba ..bude drahší...poté co to začnou chrlit ve velkém, tak klesne...navíc..vždy je potřeba se trošku "napakovat"na novince >😁
Avatar - Anonym
Anonym
A 1.6 se snad vyráběla v malých sériích ?
sir
Když to porovnáš že 1,0 Ecoboost se bude prodávat po celém světě , tak ano.
jiras_
Jsme se smáli, že se do Octy dává 1.4, za pár let to bude považováno za velkoobjem...
Michal Stehnij
Ta 1.4 TSI ještě docela jde, i když dynamika toho auta je tak "na hraně" a chce-li člověk po autě nějakou dynamiku, nebude to podle mně brát méně než 2.0 FSI.
Avatar - iudex
iudex
Neviem, čo myslíš na hrane. Ja som 1,4TSI jazdil (síce v menšom) Golfe, ale subjektívne to bol nadpriemerne dynamický motor, predčiaci atmosféry 1,8. A nechceš tvrdiť, že atmo 1,8 je v nižšej strednej (!) na hrane... Ledaže by si sám jazdil na Focuse ST, potom to beriem späť.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně :yes: On je nadprůměrně dynamický už i 1.2 TSI. Zrychlení na 100 kolem 10s měly 10 let zpět atmo 1,8 - 2 l, o pružném zrychlení se zde raději zmíňovat nebudu 😉 Kdo chce suverénní výkony i nad rychlostními limity, tak 1.4TSI no a pro kamikaze 1.8TSI.

Bavím se samozřejmě o běžném voze pro denní používání, nic spotrovního.
marthass
Omyl, výkon motoru lze zvyšovat objemem, nebo přeplňováním...takže to je fuk...
MariAchi
V tom pripade doporucuji projet 3,0 V6 a 2,0 turbo s podobnymi vykony, abys zjistil, ze turbo je jen berlicka (i kdyz dokaze pomoct opravdu HODNE).
Objem turbem nenahradis.
Michal Stehnij
Cca.140 koní z 1.0 objemu? Jaké to turbo bude mít plnící tlaky? O životnosti toho motoru nejsem zrovna přesvědčen. Ano, bude to asi hezké svezení, bude točivý atd., ale projev 3 válce bude vždy projev 3 válce a bude-li člověk po motoru chtít nějakou dynamiku, tento bude "žrát i trávu okolo cesty." Navíc, přibližně takový výkon nabízí např. Mazda z atmosféry 2.0 (150 bhp). Které plnění je pro životnost motoru lepší, asi není nutno zdůrazňovat. Jediný zajímavý 3 válec s turbem, který bych byl ochotný vyzkoušet je 1.2 DIG-S od Nissanu. Ten je podle testů více než zajímavý a taky s ním Micra bude mít trochu jinou dynamiku, než Focus 1.0 s motorem EcoBoost. Navíc, tento motor jako základ pro C-Max a Grand C-Max? To je opravdu výsměch.
jirin
Ne 140, ale cca 125koní
Avatar - iudex
iudex
Čo si mal z matematiky? Ja len k Tvojej téze, že Mazda ponúka taký výkon ako Ford 1,0 - 125k z atmosféry (2,0 - 150k). Nie je to podobné EcoBoostu ani celkovým, ani litrovým výkonom. Tak neviem, čo si tým mienil.
marthass
Jaký pěkný parametry s tím ten focus má
npc
na papire 😄

hlavne ta spotreba v realu bude docela k nicemu. na tak tezke auto to chce motor s vetsi rezervou vykonu... co se stane, jak s tim pojedete nalozeni na dovolenou 4hodiny v kuse po dalnici ? Anebo to da vyrobce do manualu, ze k tomuhle to auto neslouzi ?